Monas Simskola

Monas Simskola

Ring 070-373 17 82 www.monassimskola.se
3.8

Monas simskola lär ut simning steg för steg. Under simlektionerna lägger vi betoningen på att lära ut den rätta tekniken. Vi lär ut simning i väl avgränsade moment. Våra simlärare ser till att deltagaren verkligen behärskar det som ingår i ett moment innan man börjar med nästa. Vi har planerat undervisningen så att varje deltagare...

46 omdömen om Monas Simskola

Linda T
Skrev om Monas Simskola

Riktigt uselt kundbemötande. Verkar vara ett minst sagt oseriöst företag där man inte alls bryr sig om sina kunder. Det tog över en månad att få återbetalning och kontakten där emellan var fylld med lögner. Först när en polisanmälan kom på tal kunde jag se pengarna på kontot. Rekommenderar inte!

JENNIFER H
Skrev om Monas Simskola

Jag rekommenderar inte Monas Simskola. Jag var en deltagare i Vuxensim i förra hösttermin. 1. Ledaren bytes utan ett meddelande och den nya ledaren (Mona) kom inte i sista tre tillfälle utan att höra av sig. 2. Den nya ledaren (Mona) kom inte i tid utan hon kom alltid cirka tjogo minuter senare. Ibland var hon inte i bassängen med deltagarna. Hon bara sa till assistenter hur vi simmar idag och satte utanför bassägen med sin dator och gjorde något annat. Hon borde också vara i vattnet med oss och visa sitt engagemang...

Linda B
Skrev om Monas Simskola

En mycket oseriös simskola och ett uruselt kundbemötande. De erbjuder plats, man tackar ja. De tar tillbaka erbjudandet då någon annan fått platsen utan någon förklaring. 2 månader senare blir man på nytt erbjuden platsen man tackat ja till tidigare som inte fanns med en lögn att de inte sett mailet där vi tackat ja till platsen, fastän vi haft en tidigare korrespondens om det. Välj en mer seriös simskola är mitt råd där de är ärliga mot sina kunder.

Julia B
Skrev om Monas Simskola

Riktigt uselt kund bemötande via mail. Enda mail jag fick var att JAG ska ringer henne mona, som äger företaget, för att de hade rakad ut med en felbokad sommarkurs nu 2022. :// Avråder starkt från att besöker Monas Simskola. Ett barn i kursen före doppade huvudet lärarna hjälpte för langsamt. Hon blev livrädd och grät och fick ingen hjälp. Våran son fick utföra samma övning om och om igen och exkluderades ur gruppen! Fick aldrig svar till mina mail! Jätte dåligt kund bemötande med de enda mailen som kom. Och det var betalningsanmärkningar fast man ha betald. Aldrig igen!

Petter H
Skrev om Monas Simskola

Avråder starkt föräldrar från denna simskola. Sonen började på minisim på Monas Simskola på Lidingö och tyckte om det de två första gångerna. Sedan tog läraren och hotade med att putta i honom i den djupa poolen bara för att han var rädd för ett moment. Inte oväntat har sonen inget förtroende för läraren längre, och all tillit är bruten eftersom sonen av förståliga skäl är rädd för läraren. Lärarens beteende är helt oförsvarbart och att Monas Simskola har en sådan uppenbarligen olämplig person för de som skall ha sina första simskole lektioner är obegripligt.

Imän M
Skrev om Monas Simskola

Mkt bra lärare. Solna anläggningen var alldeles för varm.

Marjo J
Skrev om Monas Simskola

Kan varmt rekommendera intensivkursen som vi gick. Upplägget passade våran son som då var 6 år, mogen och redo att lära sig simma. Vi är också nöjda med simlärarna vi hade.

SVEIN HELGE K
Skrev om Monas Simskola

Utmärkt och personlig tillvägagångssätt! Mycket bra pedagogik!!

Lisa A
Skrev om Monas Simskola

Monas Simskola funkade inte alls för våra två pojkar. Äldre sonen (då 4.5 år, som alltid älskat att simma/bada) tröttnade på upplägget och vägrade efter 3 gng att gå i poolen. Yngre sonen (då just 2 år) kom aldrig i lilla poolen. Plaskläraren var väldigt oengagerad och lyckades aldrig locka i honom. Nästan varje gång var det nya lärare, ingen personlig kontakt och ingen sammanhållning i simtillfället. Vi gick inte ens klart kurserna vi anmält våra söner till.

Svar från Monas Simskola

Gångsätrahallen, för 1 år sedan

Anna B
Skrev om Monas Simskola

Vi är jättenöjda. Pedagogiska simlärare som hjälpte min son, 6 år, att utvecklas vid varje simtillfälle. Han lärde sig simma och tog 5 simmärken. Han var så stolt! Vi har bokat en fortsättningskurs.

Vendela D
Skrev om Monas Simskola

Effektivt men inte för alla barn. Barnen lär sig simma men simlärarna stränga. Effektivt för de mer disciplinerade barnen.

Nina
Skrev om Monas Simskola

Nybörjargrupp juli 2013 Kungsholmen. Stor grupp med två lärare första dagen, ena läraren Michaela var väldigt bra med barnen. Tyvärr fick hon inte vara kvar utan gruppen delades istället. Den lärare vi hade, Victoria, uppträdde argt och opedagogiskt mot barnen. Trots att detta påpekats för Mona själv på telefon fick hon vara kvar resten av kurstiden. Första dagen sade hon till ett av barnen att sluta vifta och simma istället, trots att barnet bevisligen inte kunde det. Inga tydligt instruktioner till barnen men däremot skäll...

Jonas E
Skrev om Monas Simskola

Mycket bra. Vår son har med hjälp av fasta och tydliga instruktioner lärt sig simma och uppskatta att vara i vatten.

Lina L
Skrev om Monas Simskola

Hon jobbar hårt för att barnen ska lära sig lite varje gång. Och barnen älskar hennes kurser. Det här är fjärde kursen (fördelat på våra två barn) som vi har köpt av henne.

Suada D
Skrev om Monas Simskola

Jättebra simskola, bra organisation och väldigt duktiga personalen. Varmt rekommendation....

Katarina S
Skrev om Monas Simskola

Vi är nöjda kommer gärna tillbaka

Henrik N
Skrev om Monas Simskola

På Monas simskola lär sig barnen simma, personalen är trevlig och snäll. Rekommenderas.

Tomas K
Skrev om Monas Simskola

Jag kan varmt rekommendera Mona som simlärare. Våra tre barn lärde sig simma hos Monas simskola när de var sex år.

David A
Skrev om Monas Simskola

Mkt bra simskola med disciplin och bra hand om barnen.

Carina H
Skrev om Monas Simskola

Otroligt bra simundervisning med Mona i spetsen. Tyvärr hade vi lite otur under andra halvan av vårterminen ( 2013) då det ett antal gånger byttes lärare i vår sons grupp vilket gjorde att det blev lite rörigt och det tappades en del kontinuitet. Ingen information gavs ut till oss föräldrar om detta.Även om gruppen var väldigt liten, 4-5 st, så togs ej heller ingen närvaro upp på plats under våren. Höstterminen fungerade dock superbra. Väldigt effektiv, kunnig och genomplanerad undervisning.Varje barn står i fokus. Saknar...

Patrick S
Skrev om Monas Simskola

-Trevligt -Med simning bra men administration och märkeshantering dålig, fick aldrig det vi betalade för -Bra förutom service samt att det var ibland lite stelt under simlektionerna -Dyrt -Bra men dyrt fast dålig service

Svar från Monas Simskola

Hanna R
Skrev om Monas Simskola

Bemötandet är alltid bra och väldigt professionella och engagerade simlärare. Förväntningarna har defintivt uppfyllts. De har en väldigt bra förmåga att lära barn att simma, både de som har lätt för det och även de som har lite svårare.

Morgan B
Skrev om Monas Simskola

- Bra - Bra - Bra men undermåligt omklädningsrum i Bredäng (herrar) - Bra men dyrt, extra dyrt med tanke på omklädningsrum - Bra men dyrt

Jonas M
Skrev om Monas Simskola

Hej! Jag är nöjd med deras service idag, 1:a gången var inte lyckad men rådande omständigheter gjorde att det fick en dålig start. Men jag är av den åsikten att alla kan bättra sig och det har Monas simskola gjort. Nu idag har det varit mellan 3-6st barn i simlekis varje gång med 2-4st simlärare beroende på personal på plats. VI är Mycket nöjda kan varmt rekommendera Monas Simskola. Vi går i Bredängshallen ligger en bit bort men vi är super nöjda. Prisvärt: 15ggr = 1500kr A:30min varje gång vilket är rimligt med tanke på...

Mona B gillar detta
Anna S
Skrev om Monas Simskola

Inte så bra. För många barn i gruppen för en instruktör som inte hinner fokusera på barnen och hjälpa dem individuellt.

Ulrika H

Charlotta R
Skrev om Monas Simskola

Bra, ordning och reda! Snabba framsteg, proffsiga lärare. Men lite ofrsächt i duschen (inte simskolans fel, men Bosön borde förbättra sin städning).

Catarina L
Skrev om Monas Simskola

Monas simskola är bra för det är inget lull lull. Dvs ingen lek utan fokus på att lära sig simma. Kan låta lite hårt men jag jag tycker att det är bra för då har barnen inte någon tid att fundera och bli osäkra. Passar förstås inte alla barn men mina! :)

Eleni

Väldigt bra!

Pia Ö

Johanna H

Axel B
Skrev om Monas Simskola

Jättebra lärare och bra fokus och disciplin. Inte för stora grupper och anpassning till olika behov

Therese G

Kristina K
Skrev om Monas Simskola

Jag har två tjejer som gått där och det har fungerat jätte bra.

Viveka P
Skrev om Monas Simskola

Min dotter, 7 år, beskrev simlägret som; - lyxigt (vi fick jättegod mat) - bra simlärare - roligt

Susanne U

Lotta J
Skrev om Monas Simskola

Fantastisk! Hennes positivitet smittar av sig på barnen och hon har väldigt bra pli även på annars "stökiga" barn. Vår dotter knäckte koden efter bara några gånger, pedagogiska och lättförståeliga instruktioner till barnen.Berömmer och uppmuntrar barnen hela tiden så dom får självförtroende och vågar mer.Barnen har KUL :)

Vanessa F
Skrev om Monas Simskola

Bra! Ganska hård och rak men också seriös. Ingen lek innan eller efter vilket både var bra och dåligt. Bra för att man gick in för simningen men dåligt för att barnen blev lite stissiga när de inte fick leka av sig och skulle koncentrera sig hela lektionen utan lek.

Victoria D
Skrev om Monas Simskola

Alldeles för olika stora grupper, en del grupper är alldeles för tok för stora.

Veronika V
Skrev om Monas Simskola

Mona är en otroligt bra simlärare som ser varje barn och lär barnen att känna sig trygga i vattnet. Jag har rekommenderat hennes simskola till alla våra vänner och våra barn kommer med allra största sannolikhet återvända till simskolan i höst.

Kristina P
Skrev om Monas Simskola

Mona är fantastisk simlärare, jag ger henne b'sta betyg

Ulrika F
Skrev om Monas Simskola

Bra, särskilt när det är små grupper.

Tatiana D

emma h

O P
Skrev om Monas Simskola

Inga krussiduller - Monas simskola går ut på att barnen skall lära sig simma.

Ingela O
Skrev om Monas Simskola

Det har varit kanon, barnen har fått mycket uppmärksamhet och induvidiell träning trots i grupp.