Alla kategorier Övrigt Stockholms län Lidingö Monas Simskola

Monas Simskola

Herserudsvägen 2D, 181 34 Lidingö — Visa karta

Monas simskola lär ut simning steg för steg. Under simlektionerna lägger vi betoningen på att lära ut den rätta tekniken. Vi lär ut simning i väl avgränsade moment. Våra simlärare ser till att deltagaren verkligen behärskar det som ingår i ett moment innan man börjar med nästa. Vi har planerat undervisningen så att varje deltagare blir sedd och får individuell respons. På Monas simskola får varje deltagare det stöd hon eller han behöver.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 42 kunder tycker om Monas Simskola

• Petter H
    Petter H skrev om Monas Simskola
    Avråder starkt föräldrar från denna simskola. Sonen började på minisim på Monas Simskola på Lidingö och tyckte om det de två första gångerna. Sedan tog läraren och hotade med att putta i honom i den djupa poolen bara för att han var rädd för ett moment. Inte oväntat har sonen inget förtroende för läraren längre, och all tillit är bruten eftersom sonen av förståliga skäl är rädd för läraren. Lärarens beteende är helt oförsvarbart och att Monas Simskola har en sådan uppenbarligen olämplig person för de som skall ha sina första simskole lektioner är obegripligt.
  • Imän M
    Imän M skrev om Monas Simskola
    Mkt bra lärare. Solna anläggningen var alldeles för varm.
  • Marjo J
    Marjo J skrev om Monas Simskola
    Kan varmt rekommendera intensivkursen som vi gick. Upplägget passade våran son som då var 6 år, mogen och redo att lära sig simma. Vi är också nöjda med simlärarna vi hade.
  • Svein K
    Svein K skrev om Monas Simskola
    Utmärkt och personlig tillvägagångssätt! Mycket bra pedagogik!!
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Monas Simskola
    Monas Simskola funkade inte alls för våra två pojkar. Äldre sonen (då 4.5 år, som alltid älskat att simma/bada) tröttnade på upplägget och vägrade efter 3 gng att gå i poolen. Yngre sonen (då just 2 år) kom aldrig i lilla poolen. Plaskläraren var väldigt oengagerad och lyckades aldrig locka i honom. Nästan varje gång var det nya lärare, ingen personlig kontakt och ingen sammanhållning i simtillfället. Vi gick inte ens klart kurserna vi anmält våra söner till.
    2014-01-09 Mona B svarar Lisa A
    Hej Lisa

Tråkigt att läsa detta. Vilken anläggning simmade ni på?
    2014-01-09 Lisa A svarar Mona B
    Gångsätrahallen, för 1 år sedan
    2014-01-09 Mona B svarar Lisa A
    Hej

Ok. Egentligen så har vi minisim från 3 år så ser att en två åring var fel placerad. Angående din äldre son verkar det som han inte hängde med.
    Vi har många andra nöjda kunder och barn som vi har lärt att simma och som återkommer för fortsättnings kurser.
    Det skulle ha varit bra om ni meddelade mig om att eran äldre son inte vill hänga med ,vi alltid brukar hjälpa till med extra lektioner och oftast även erbjuder privat lärare just för barn som har inte kommit igång med gruppen.
    Likadant med eran yngre son,synd att ni inte mejlat om detta. Men om du kan mejla mig eran gamla anmälan så kan vi erbjuda minisim kurs för honom,han har säkert fyllt 3 år nu.
    Hoppas att jag kan göra något så att ni blir glada.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anna B
    Anna B skrev om Monas Simskola
    Vi är jättenöjda. Pedagogiska simlärare som hjälpte min son, 6 år, att utvecklas vid varje simtillfälle. Han lärde sig simma och tog 5 simmärken. Han var så stolt! Vi har bokat en fortsättningskurs.
  • Vendela D
    Vendela D skrev om Monas Simskola
    Effektivt men inte för alla barn. Barnen lär sig simma men simlärarna stränga. Effektivt för de mer disciplinerade barnen.
  • Nina
    Nina skrev om Monas Simskola
    Nybörjargrupp juli 2013 Kungsholmen. Stor grupp med två lärare första dagen, ena läraren Michaela var väldigt bra med barnen. Tyvärr fick hon inte vara kvar utan gruppen delades istället. Den lärare vi hade, Victoria, uppträdde argt och opedagogiskt mot barnen. Trots att detta påpekats för Mona själv på telefon fick hon vara kvar resten av kurstiden. Första dagen sade hon till ett av barnen att sluta vifta och simma istället, trots att barnet bevisligen inte kunde det. Inga tydligt instruktioner till barnen men däremot skäll och gnäll när barnen inte gjorde som hon ville.

Lokalerna var bra. Upplägget är säkert bra om man har tur och får en bra simlärare.
    2013-11-21 Mona B svarar Nina
    Hej och tack för din kommentar!
    Vi på Monas simskola tar till oss all kritik och alla kommentarer vi får via alla olika medier.
    Angående simlärare så vill jag inte kommentera enskilda anställda. Vi arbetar kontinuerligt med att få alla kunder nöjda genom att undervisningen ska anpassas efter olika kunders önskemål och behov. Tyvärr kan vi inte i alla fall plocka bort simlärare för att det inte klickar i det enskilda fallet. Problemet blir då att många andra kunder blir missnöjda pga byte av en simlärare som de i sin tur varit väldigt nöjda med. I allmänhet försöker vi i största möjliga mån undvika att byta simlärare under terminen då många barn har svårt att acceptera ett sådant byte. Tyvärr är detta inte alltid möjligt då även simlärare blir sjuka, behöver vara lediga eller byter schema pga annat arbete eller utbildning.
    Skulle problemen mellan individerna (simlärare respektive barn) vara oövervinneliga så att undervisningen påverkas finns en möjlighet till byte till en grupp där en annan simlärare är ansvarig alternativt kompletteringslektioner med annan simlärare.
    Jag hoppas att du fick en förklaring till dina funderingar och önskar dig och dina barn mycket lycka med simningen i framtiden.
    Vänliga hälsningar,
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Monas Simskola
    Mycket bra. Vår son har med hjälp av fasta och tydliga instruktioner lärt sig simma och uppskatta att vara i vatten.
    2013-11-25 Mona B svarar Jonas E
    Hej Jonas, tack för din kommentar!
  • Lina L
    Lina L skrev om Monas Simskola
    Hon jobbar hårt för att barnen ska lära sig lite varje gång. Och barnen älskar hennes kurser. Det här är fjärde kursen (fördelat på våra två barn) som vi har köpt av henne.
    2013-11-25 Mona B svarar Lina L
    Hej Lina L, vi är glada över att du är nöjd!
  • Suada D
    Suada D skrev om Monas Simskola
    Jättebra simskola, bra organisation och väldigt duktiga personalen. Varmt rekommendation....
    2013-11-25 Mona B svarar Suada D
    Tack Suada D för din rekommendation!
  • K S
    K S skrev om Monas Simskola
    Vi är nöjda kommer gärna tillbaka
    2013-11-25 Mona B svarar K S
    Välkomna tillbaka och tack för rekommendationen
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Monas Simskola
    På Monas simskola lär sig barnen simma, personalen är trevlig och snäll. Rekommenderas.
    2013-11-25 Mona B svarar Henrik N
    Det gläder oss att du upplever att vi verkligen har fokus på simningen - det försöker vi hela tiden ha.
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Monas Simskola
    Jag kan varmt rekommendera Mona som simlärare. Våra tre barn lärde sig simma hos Monas simskola när de var sex år.
    2013-10-14 Mona B svarar Tomas K
    Tack för den fina rekommendationen. Vi strävar alltid efter att se varje barns förutsättningar.
  • David A
    David A skrev om Monas Simskola
    Mkt bra simskola med disciplin och bra hand om barnen.
    2013-11-25 Mona B svarar David A
    Det är alltid en utmaning för våra lärare att på kort tid få en grupp med levnadsglada barn att fungera tillsammans så att varje elev lär sig så mycket som möjligt.
  • Carina H
    Carina H skrev om Monas Simskola
    Otroligt bra simundervisning med Mona i spetsen. Tyvärr hade vi lite otur under andra halvan av vårterminen ( 2013) då det ett antal gånger byttes lärare i vår sons grupp vilket gjorde att det blev lite rörigt och det tappades en del kontinuitet. Ingen information gavs ut till oss föräldrar om detta.Även om gruppen var väldigt liten, 4-5 st, så togs ej heller ingen närvaro upp på plats under våren. Höstterminen fungerade dock superbra. Väldigt effektiv, kunnig och genomplanerad undervisning.Varje barn står i fokus. Saknar dock en direkt återkoppling från simläraren efter avslutad kurs med rekommendationer för ev fortsatta simkurser, med tanke på nivå.information vad beträffar lov etc fungerade väldigt bra och vid eventuella frågor var Mona snabb att svara tillbaka. En simskola som varmt rekommenderas.
    2013-11-25 Mona B svarar Carina H
    Tack Carina H för dina varma rekommendation samt de påpekande på områden där vi kan förbättra vår verksamhet. Vi försöker alltid att undvika lärarbyten under pågående kurser, och vi jobbar på att bli ännu bättre på det.
  • Patrick S
    Patrick S skrev om Monas Simskola
    -Trevligt
    -Med simning bra men administration och märkeshantering dålig, fick aldrig det vi betalade för
    -Bra förutom service samt att det var ibland lite stelt under simlektionerna
    -Dyrt
    -Bra men dyrt fast dålig service
    2013-11-25 Mona B svarar Patrick S
    Hej Patrik S och tack för dina kommentarer. Är det så att ni har betalat ett eller flera märken utan att få dem så ber jag att ni kontaktar oss www./monasimskola.com/kontakta-oss/ så att ni får det ni betalat för.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Monas Simskola
    Bemötandet är alltid bra och väldigt professionella och engagerade simlärare. Förväntningarna har defintivt uppfyllts. De har en väldigt bra förmåga att lära barn att simma, både de som har lätt för det och även de som har lite svårare.
    2013-11-25 Mona B svarar Hanna R
    Tack för din uppmuntrande kommentar Hanna R!
  • Morgan B
    Morgan B skrev om Monas Simskola
    - Bra
    - Bra
    - Bra men undermåligt omklädningsrum i Bredäng (herrar)
    - Bra men dyrt, extra dyrt med tanke på omklädningsrum
    - Bra men dyrt
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Monas Simskola
    Hej!
    Jag är nöjd med deras service idag, 1:a gången var inte lyckad men rådande omständigheter gjorde att det fick en dålig start. Men jag är av den åsikten att alla kan bättra sig och det har Monas simskola gjort. Nu idag har det varit mellan 3-6st barn i simlekis varje gång med 2-4st simlärare beroende på personal på plats. VI är Mycket nöjda kan varmt rekommendera Monas Simskola. Vi går i Bredängshallen ligger en bit bort men vi är super nöjda. Prisvärt: 15ggr = 1500kr A:30min varje gång vilket är rimligt med tanke på att barnen är 3-4år. Instruktörerna är fokuserade på uppgiften och lär ut på ett mycket pedagogiskt sätt som gör att barnen utvecklas framåt för varje gång.
    Vi som föräldrar hade ju svårt att släppa taget om barnen 1-3 gången men nu sitter vi en bra bit bort och barnen är mera fokuserade på sin instruktör. Man kan se nya framsteg för alla barn som är med i Simlekis i denna grupp. STORT TACK MONA med PERSONAL.
    Mona B gillar detta
  • Anna S
    Anna S skrev om Monas Simskola
    Inte så bra. För många barn i gruppen för en instruktör som inte hinner fokusera på barnen och hjälpa dem individuellt.
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Monas Simskola
  • Charlotta R
    Charlotta R skrev om Monas Simskola
    Bra, ordning och reda!
    Snabba framsteg, proffsiga lärare.
    Men lite ofrsächt i duschen (inte simskolans fel, men Bosön borde förbättra sin städning).
  • Catarina L
    Catarina L skrev om Monas Simskola
    Monas simskola är bra för det är inget lull lull. Dvs ingen lek utan fokus på att lära sig simma. Kan låta lite hårt men jag jag tycker att det är bra för då har barnen inte någon tid att fundera och bli osäkra. Passar förstås inte alla barn men mina! :)
  • Eleni
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Monas Simskola
  • Axel B
    Axel B skrev om Monas Simskola
    Jättebra lärare och bra fokus och disciplin. Inte för stora grupper och anpassning till olika behov
  • Therese G
    Therese G skrev om Monas Simskola
  • Kristina K
    Kristina K skrev om Monas Simskola
    Jag har två tjejer som gått där och det har fungerat jätte bra.
  • Viveka P
    Viveka P skrev om Monas Simskola
    Min dotter, 7 år, beskrev simlägret som;
    - lyxigt (vi fick jättegod mat)
    - bra simlärare
    - roligt
  • Susanne U
    Susanne U skrev om Monas Simskola
  • Lotta J
    Lotta J skrev om Monas Simskola
    Fantastisk! Hennes positivitet smittar av sig på barnen och hon har väldigt bra pli även på annars "stökiga" barn. Vår dotter knäckte koden efter bara några gånger, pedagogiska och lättförståeliga instruktioner till barnen.Berömmer och uppmuntrar barnen hela tiden så dom får självförtroende och vågar mer.Barnen har KUL :)
  • Vanessa F
    Vanessa F skrev om Monas Simskola
    Bra! Ganska hård och rak men också seriös. Ingen lek innan eller efter vilket både var bra och dåligt. Bra för att man gick in för simningen men dåligt för att barnen blev lite stissiga när de inte fick leka av sig och skulle koncentrera sig hela lektionen utan lek.
  • Victoria D
    Victoria D skrev om Monas Simskola
    Alldeles för olika stora grupper, en del grupper är alldeles för tok för stora.
  • Veronika V
    Veronika V skrev om Monas Simskola
    Mona är en otroligt bra simlärare som ser varje barn och lär barnen att känna sig trygga i vattnet. Jag har rekommenderat hennes simskola till alla våra vänner och våra barn kommer med allra största sannolikhet återvända till simskolan i höst.
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Monas Simskola
    Mona är fantastisk simlärare, jag ger henne b'sta betyg
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Monas Simskola
    Bra, särskilt när det är små grupper.
  • Tatiana D
    Tatiana D skrev om Monas Simskola
  • emma h
    emma h skrev om Monas Simskola
  • O P
    O P skrev om Monas Simskola
    Inga krussiduller - Monas simskola går ut på att barnen skall lära sig simma.
  • Ingela O
    Ingela O skrev om Monas Simskola
    Det har varit kanon, barnen har fått mycket uppmärksamhet och induvidiell träning trots i grupp.

Herserudsvägen 2D, 181 34 Lidingö