Alla kategorier Resebyrå Västra Götaland Göteborg More Sailing

More Sailing

Skånegatan 35, 412 52 Göteborg — Visa karta

Välkommen till More Sailing!

Seglingsresor för alla!

Hos oss kan du välja mellan en rad olika resmål såsom Kroatien, Grekland, Italien eller Karibien. Vi vänder oss till dig både som nybörjare eller mer erfaren seglare. Hyr din egen segelbåt och njut av friheten eller välj att segla med besättning och luta dig tillbaka.

Vi skräddarsyr resan med familjen, företaget eller kompisgänget. De seglingar som görs består oftast av grupper som firar födelsedagar, bröllopsresor eller andra typer av högtider.

Du kan även köpa din egen segelbåt hos oss på More Sailing. Upplägget är enkelt. Du köper båten som du seglar med under semester och resten av året hyrs den ut till andra seglingsfantaster för att finansiera ditt köp. Varmt välkommen att kontakta oss för mer information om hur du vill lägga upp ditt nästa äventyr.

Läs vad 22 kunder tycker om More Sailing

• MATS N

2019-09-10

MATS N skrev om More Sailing
    Ett enormt stort tack till vår fantastiska besättning Isa och Olivia som maxade hela tiden med kunskap, humor och galna upptåg, vi hoppas få segla med er igen om tillfälle ges! Ni gav oss känslan av att verkligen vara en del av besättningen samtidigt som det fanns all möjlighet att slappa för de som så önskade. Fantastiskt genomfört, tack! Läs mer
  • 2019-08-29

Bengt-Åke N skrev om More Sailing
    Jag har haft förmånen att kunna få uppleva två seglingsresor med dem. Den första två veckor i Karibien 2014 samt nu i augusti en vecka i Kroatien. Båda resorna har varit bra men, Karibien är den bästa. Kanske beror på att man då befann sig i mer exotiska omgivningar samt under en längre tid. Oavsett så överraskade Kroatiens övärld med härliga bad och vikar. Vid båda seglingarna har valet av övernattningsplatser varit perfekta såväl i hamnar som vikar. Maten var bra på första seglingen men på senaste var den magisk! Har man möjligheter ska man absolut testa More Sailings utbud. Läs mer
  • LISA B

2019-08-20

LISA B skrev om More Sailing
    Frihet, yoga på däck, vila, utsökt mat, mysiga vikar för bad och snorkling. Delfiner lekte runt båten.
    Stillhet och vila. Läs mer
  • 2019-08-12

NINA H skrev om More Sailing
    En fantastisk seglingsvecka i Kroatien! Läs mer
  • KATRIN KASIA IZABELLA D

2019-08-12

KATRIN KASIA IZABELLA D skrev om More Sailing
    En riktigt bra seglingsvecka!
    Vi ses nästa år Läs mer
  • 2019-08-07

Ulrika Victoria G skrev om More Sailing
    Mer än nöjd med min resa med More Sailing! Jag hade tidigare aldrig varit på en segelbåt och hade verkligen en magisk vecka. Trevligt bemötande och fantastisk mat samt många härliga badstopp :) Skulle varmt rekommendera! Läs mer
  • MARIE Ö

2019-08-01

MARIE Ö skrev om More Sailing
    En helt fantastisk vecka! Hela konceptet så välgenomtänkt och besättningen tog så väl hand om oss, med utsökt mat, spännande resmål, segling och många skratt! En semester att minnas- kommer garanterat att åka mer More Sailing igen. Läs mer
  • 2019-07-31

Ulf Krister Stigsson L skrev om More Sailing
    Seglade med More Sailing i Kroatien 2019. Vi var alla 10 mycket nöjda med skeppare, kock samt hela seglingen. Professionellt och fantastiskt välorganiserat från början till slut Läs mer
  • 2019-07-31

Eva B skrev om More Sailing
    Fantastiskt koncept med all in clusive on board
    1:a veckan för More Sailing och oss i Italien på Sardinien
    Fantastiskt värdpar Fredrik och Johanna.
    Lugnt, sakligt, vänligt, trevligt och roligt
    Så fin gemenskap vi hade
    Kram från Eva Björkdahl Läs mer
  • 2019-07-30

Gabriella S skrev om More Sailing
    Hur grymt som helst! Helt upp till en själv om man vill hjälpa till och vara delaktig i seglingen eller om man bara vill ha en lugn vecka ombord. Maten va hur bra som helst, även för mig som äter vegetariskt! Alla stopp va jättetrevliga och hade många goda restauranger. Vi fick även chansen att hyra mopeder och åka runt på ön lastovo en dag vilket va jätteroligt! Helt värt att resa med More Sailing Läs mer
  • 2019-07-29

Bror Magne L skrev om More Sailing
    Jag reste själv, visste inte riktigt hur det skulle bli men har haft en underbar vecka, precis så som jag ville ha det, avkopplande, underbar mat du är grym Jasmine👌musslorna var dom godaste jag har ätit😊 kapten Markus är en underbar person, lugn, kunnig, alltid glad.
    Ni som vill segla men även njuta av lugnet, god mat mm, boka en resa med moresailing Läs mer
  • WIVIANN S

2019-07-29

WIVIANN S skrev om More Sailing
    Fantastisk segling i vackert land med god mat, dryck, härliga gäster och kunnig personal. Missa inte More Sailing i Kroatien! Läs mer
  • Åsa Christina A

2019-07-22

Åsa Christina A skrev om More Sailing
    Fantastiska värden Madde o skepparen Isa gjorde vår resa oförglömlig. De är lyhörda o läste av allas behov. Fantastisk mat o perfekt rundtur i skärgården ! Bästa resan i livet o vi har rest mycket, rekommenderas till alla!! Läs mer
  • MALIN M

2019-07-22

MALIN M skrev om More Sailing
    Bästa semestern! Avkopplande dagar i härliga kustområden med bra möjligheter till allt från bad och ankring i avskilda vikar till feststämning i myllrande små städer.
    More sailing gör segelsemestern möjlig även för den som inte kan segla själv i Medelhavet eller Karibien. Perfekt halvpension ombord och gott sjömansskap hos besättningen!
    Efter 8 genomförda seglingar är vi taggade på nästa! Läs mer
  • 2019-07-17

PETRA B skrev om More Sailing
    Har seglat med More Sailing för första gången. Det blev en semestervecka som slog det mesta i vackra miljöer, trevligt och proffsigt bemötande från Kapten och värd, samt båten i sig.
    Kan varmt rekommendera detta.
    Mvh. Petra! Läs mer
  • 2019-07-15

Annette B skrev om More Sailing
    Första seglingen med More sailing i Kroatien. Alldeles fantastiskt bra.
    Välorganiserat och med supertrevlig värd David och skeppare Fredrik. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-07-15

BERIT S skrev om More Sailing
    Just kommit hem från en fantastisk vecka i Italien! Detta var 3:e resan med More Sailing på ett år och då förstår ni nog hur bra det är. Provat Grekland, Karibien och Italien så har Kroatien kvar till nästa år! Det är svårt att förklara hur härligt det är, men att få uppleva så många platser och få segla därimellan är toppen! Maten ombord är också mycket lyxig.
    Så prova detta! Läs mer
  • Anna Viktoria H

Anna Viktoria H skrev om More Sailing
    Vi hade aldrig varit på en segelbåt tidigare, men det gör inget enligt more-sailing! Med en hel del pirr bokade vi en seglingsresa. Pirret byttes snabbt till den bästa sommar resan någonsin!!!😎🦈🌴 Seglingen, alla "badstopp", snorklingen, den trevliga/proffsiga personalen, frukostarna och dom helt fantastiska luncherna (som ingår) under kapellet, det kristallklara vattnet, åkte till grottor och restauranger med "dingen", såg delfiner, besökte en vingård etc. Vi blev helt sålda på konceptet!!! Sedan dess har vi blivit stamgäster, har även seglat med more-sailing i Grekland och firat nyårsafton i Karibien/västindien. More-55, grymt bra/snygg båtmodell. Nästa segling blir till Italien!😎 Lääängtar!!!
    /Diktat av Stefan Holmgren Läs mer
  • Helena B

Helena B skrev om More Sailing
    Bästa sättet att upptäcka pärlorna i Kroatien samtidigt som man seglar och äter god mat! Läs mer
  • Alexander Hans Robert K

Alexander Hans Robert K skrev om More Sailing
    Seglat med More Sailing i både medelhavet och Karibien. Fantastiskt upplägg och underbara destinationer. Läs mer
  • JOAKIM R

JOAKIM R skrev om More Sailing
    Allt gick som planerat och resan var toppen! Läs mer
  • 2019-07-08

ALEXANDER T skrev om More Sailing
    Fantastisk resa längs Kroatiens vackra öar. Vi blev tagna till platser vi aldrig hade hittat som turister.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Skånegatan 35, 412 52 Göteborg