More Sailing

More Sailing

Välkommen till More Sailing - Seglingsresor för alla!

Hos oss kan du välja mellan en rad olika resmål såsom Kroatien, Grekland, Italien eller Karibien. Vi vänder oss till dig både som nybörjare eller mer erfaren seglare. Hyr din egen segelbåt och njut av friheten eller välj att segla med besättning och luta dig tillbaka.

Vi skräddarsyr resan med familjen, företaget eller kompisgänget. De seglingar som görs består oftast av grupper som firar födelsedagar, bröllopsresor eller andra typer av högtider.

Du kan även köpa din egen segelbåt hos oss på More Sailing. Upplägget är enkelt. Du köper båten som du seglar med under semester och resten av året hyrs den ut till andra seglingsfantaster för att finansiera ditt köp. Varmt välkommen att kontakta oss för mer information om hur du vill lägga upp ditt nästa äventyr.

Läs vad 90 kunder tycker om More Sailing 2

• skrev om More Sailing
    2022-06-28 Spontant omdöme
    Vi har haft en underbar vecka i Kroatien. Vår skeppare Jacob och värd Majsan var toppenbra, tog oss till mysiga byar och härliga badvikar. Majsan trollade fram fantastisk god mat. Vi är supernöjda och vill gärna göra en ny seglingsresa.
  • 2022-06-28 Spontant omdöme
    Har seglat i Kroatien en vecka 18-25/6 2022 .
    vilken vecka , vi har blivit så väl omhändertagna , fantastisk mat av vår värdinna Elvira och vår skeppare Christian var outstanding. Nya hamnar varje kväll , alltid lika vackert.
    Varje dag hade vi flera badstopp i underbara vikar. Fick se delfiner vid flera tillfällen.
    Sitter redan nu och planerar att göra om detta nästa år.
  • skrev om More Sailing
    2022-06-27 Spontant omdöme
    Lena B
    Vilken underbar resa. Allt fungerade perfekt. Stor rymlig båt med allt man kan önska sig. Värdparet Jacob och Maja var fantastiska. De var lugna och trygga i sina roller och uppvisade stora mat- och seglingskunskaper. Vill verkligen göra om resan igen.
  • 2022-06-27 Spontant omdöme
    Jag är så nöjd med min segling i Kroatien!
    Den överträffade alla mina förväntningar!
    Kände ett stort förtroende för unga Maja och Isacs seglingskunskaper och trygghet på havet. Majas matlagning var outstanding och sättet de inkluderade oss på och kände oss delaktiga var toppen!
    Reser gärna med er igen!
  • 2022-06-27 Spontant omdöme
    More Sailings koncept är oslagbart 10/ 10! Vi hade en fantastisk vecka som vi kommer leva på länge! Rekommenderas starkt! Båten, servicen, och Kroatien kunde inte blir bättre!
  • 2022-06-23 Spontant omdöme
    Skulle absolut rekommendera more sailing. Kanon bra resa med jättetrevlig och bra personal!
  • 2022-06-22 Spontant omdöme
    Otroligt bra resa, allt var superbra ordnat med bra mat och värdpar
  • 2022-06-20 Spontant omdöme
    Skulle rekommendera More Sailing till alla! Louisa och Lasse var en otrolig duo som gjorde vår resa oförglömlig!
  • 2022-06-20 Spontant omdöme
    Skulle absolut rekommendera more sailing. Vår värd Lasse och skeppare Louisa var helt fantastiska! Underbar vecka!
  • 2022-06-15 Spontant omdöme
    Vi hade en fantastisk vecka i Kroatien med många skratt. Vår guormet värd Christian och erfarna skeppare Jörgen delade med sig av båt- och seglarlivet. Det var mycket god frukost (gröten) och lunch som serverades ombord. Vi fick segla, lägga till, hjälpa till med vad vi kände för. Jörgen var väldigt pedagogisk och tydlig.
    Vi är mycket nöjda, allt var välorganiserat och planerat. Vi kommer definitivt segla med More Sailing igen.
  • 2022-06-14 Spontant omdöme
    Hade en fantastisk vecka i Kroatien. Vår värd Tora och skeppare Håkan fick oss att känna oss väl mottagna och uppassade hela veckan. Det var mycket god frukost och lunch som serverades ombord. Vi är mycket nöjda, allt var välorganiserat och gick smidigt. Vi kommer definitivt resa med More Sailing igen till något annat land i framtiden.
  • 2022-06-13 Spontant omdöme
    Vi hade en härlig vecka med fantastisk skeppare och värd! Kan varmt rekommendera More Sailing!
  • V W
    skrev om More Sailing
    2022-06-12 Spontant omdöme
    Wow! Grym konferens med grym segling! Maten ombord var också ett riktigt plus!
  • 2022-06-12 Spontant omdöme
    Helt fantastiskt! Åkte till Kroatien för andra gången iår på konferens och allt var klockrent!
  • 2022-06-12 Spontant omdöme
    Magisk konferens tillsammans med kollegorna. Rekommenderar varmt.
  • 2022-06-04 Spontant omdöme
    Fantastisk resa med en veckas segling i Kroatien!
    Stort tack till bästa Karin & Morgan som gjorde vår resa oförglömlig <3
  • 2022-06-03 Spontant omdöme
    Jag rekommenderar Moresailing det varmaste. En cool och erfaren kapten och en värdinna som gjorde frukostar och luncher långt utöver vad vi hade förväntat oss! 🌟🌟🌟🌟🌟
  • 2022-04-06 Spontant omdöme
    Kul resmål, fantastisk upplevelse, kunde varit lite mer seriöst organiserat på plats därav 4/5
  • 2022-04-06 Spontant omdöme
    Trevlig resa, inget jag gör om kanske!
  • 2022-04-04 Spontant omdöme
    Jag kan å det varmaste rekommendera more sailings seglingsresor.

Den tio dagars resa i Karibien som min man och jag nyligen upplevt blev ett minne för livet. Varje dag upplevde vi så mycket att det känns som att vi måste ha varit ute och seglat i en månad för att hinna uppleva allt detta. Och det samtidigt som det inte vid något enda tillfälle under seglingen fanns någon stress.

More sailing har tagit hand om oss hela vägen. Från första kontakt, genom den snåriga skogen av administration som rådde pga covid vid tillfället, till det personliga, omtänksamma och proffsiga omhändertagandet ombord.

Vi har fått uppleva allt det där man bara tror bara finns i glättade broschyrer; att ligga för ankar i en turkosblå vik där man kan simma i land till den korallvita stranden där kokospalmerna vajar, se delfiner som simmar och leker framför fören, njuta av en nygrillad lobster på en Karibisk strand i den tropiskt ljumma natten, dricka en Piña Colada på "Happy Island" tillsammans ett gäng härliga människor som man just lärt känna medan solen går ner bakom Union Islands höga siluett, se stora sköldpaddor, fiskar i alla de färger och till och med stingrockor, stå till rors på en 22 tons segelbåt med öppen horisont åt såväl väster som öster, få syn på en val som blåser sin kaskad som en hälsning till oss, bada, bada och bada i det underbart sköna vattnet, äta solmogen mango till frukost och njuta av den ena goda lunchen efter den andra ombord på en båt som inte bara tar sig fram för segel, men också rymmer alla tänkbara bekvämligheter.

Det var som en fantastisk dröm.

Men alla härliga bilder jag har kvar vittnar om att det var en sanndröm som jag nu kan drömma mig tillbaka till,
  • 2022-01-31 Spontant omdöme
    Bästa semestern i Karibien!
    Klimatet, snorkling, kritvita stränder med turkosblått vatten men hade inte blivit så bra utan Sam och Viktor.
    Sam hade full koll på den stora katamaranen och manövrerade skickligt och tryggt fram till våra bojar, och maten Viktor, restaurangklass, nybakade Scones, pannkakor och färsk frukt till frukost för att inte tala om luncherna, mycket god mat.
    Kan varmt rekommendera More sailing
  • 2022-01-29 Spontant omdöme
    Stort tack More Sailing och stjärnorna Felicia & Viggo för en fantastisk seglingsresa i Karibien 🌟
  • 2022-01-25 Spontant omdöme
    Resornas resa! Vi firade nyår 2022 i Karibien med More Sailing och värdparet Olof och Sam. De bjöd oss på en oförglömlig resa med magiska platser, god mat, mycket skratt och stor variation! Det ena dagen var inte den andra lik. More Sailing överträffade alla förväntningar. /Maria
  • 2022-01-24 Spontant omdöme
    En oförglömlig resa till Karibien fick vi tack vare Sam och Viktor!
    Sam tog oss fram på ett föredömligt sätt mellan Karibiens öar. Vi fick uppleva det man bara drömt om tidigare……att bla sitta på en strand i månskenet och äta hummer slår det mesta. Snorkling i världsklass bjöds det på också. Fantastisk miljö att vistas i. Viktor gjorde fantastisk mat åt oss, gott och omväxlande med fina råvaror. Bästa hotell frukosten med nybaktbröd och fantastiska luncher varje dag.
    Toppen fin båt att åka med och att bo på Lagoon 52
    Kommer definitivt att resa med More Sailing igen!

Karibien 2022-01-11
  • JENS R
    skrev om More Sailing
    2022-01-17 Spontant omdöme
    Seglade över Atlanten med Moresailing 21/11 till 11/12. Hade en fantastisk upplevelse som jag aldrig kommer att glömma, gör gärna om det igen. Är det någon som är sugen på att göra denna resa, tveka inte bara gör det.
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    Underbar seglingsresa! Jag har aldrig seglat men har blivit helt frälst. Själva konceptet att få segla mellan dom genuina öarna i Grekland, bada i laguner äta frukost och lunch på båten som smakade underbart och att man lägger till vid en ny liten by varje
    Kväll som man kan utforska och äta en god Grekisk middag, på en mysig restaurang. Jag seglade mellan 18-25
    September 2021. Dessutom var alla personer helt underbara på båten😂jag har inte skrattat så här mycket på flera år. Den här
    resan blir ett
    Minne för livet.
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    En fantastisk segelsemester för en som ogillat segelbåtar och seglare många år 😉men denna tripp till croatien var fantastisk och en supertrevlig personal på båten och har nog sällan känt mig så avkopplad ifrån all stress hemma .
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    V 39. Kroatien. Pulp Fiction (katamaran) Underbart. Sol, värme, vindar och hav, underbara gamla byar och städer. Fantastiska frukostar och luncher, goda middagar i hamnstäderna (byarna) en perfekt avslutning på sommar.
    En eloge till skeppare Jesper, och värdinnan Maya (som fixade frukostarna och luncherna)
    Vi ses om något år.
  • 2021-09-23 Spontant omdöme
    Vill bara än en gång tacka för en helt underbar vecka! Besättningen Olof, Helena och Dhalida är helt fantastiska människor som verkligen förgyllde vår vecka. Båten var fin och kändes lyxig, jag älskar att bo på båt. Maten var otrolig! Vällagat, fina råvaror, gott, alltid fint upplagt, bättre än lyxhotell!
    Det här är topp 5 en av de bästa semestrarna jag haft!!
    //Anette & Anders
  • 2021-09-17 Spontant omdöme
    Tusen tack för en helt fantastisk seglingsvecka! Vilka upplevelser, fantastiska övernattningar i små sagolika hamnar. Magiskt god mat, bad och bus, ett så härligt team på båten. Vår skeppare och värdinna, Jesper och Maya gör upplevelsen till någonting utöver det vanliga! Tusen tack, vi syns snart igen!
  • 2021-09-15 Spontant omdöme
    En av de bästa resorna jag varit på. Sol, hav, segla och mycket god mat. Vår skeppare och värd, Wille och Linda, var fantastiska och tog oss till den ene underbara hamnen efter den andra. Extra stort plus för Lindas Mat!
  • 2021-09-08 Spontant omdöme
    En underbar segling i Kroatien med vår härliga kock Louise och skeppare Håkan! Skapade stor trevnad på båten!
  • 2021-09-05 Spontant omdöme
    En resa som glatt överraskade till det positiva! Kan varmt rekommendera att göra denna typ av resa och med More Sailing. Kommer bli fler gånger för mig.
  • 2021-08-30 Spontant omdöme
    Vi var ett glatt gäng på 6 personer från Norrland utan någon större seglingsvana, som såg fram emot att få uppleva Kroatien och umgänge. Själva seglingen och personalen på plats (Kapten/värdinnan) överträffade våra förväntningar med råge. Kan varmt rekommendera alla som inte tidigare prövat att segla med more sailing. Det fanns vissa problem vid själva flygtransporten ned/hem men det skall inte ta något ifrån själva resan!
  • 2021-08-30 Spontant omdöme
    Hade en av mitt livs bästa veckor ombord på Mrs Robinson i Kroatien. Sällskapet, värdarna, maten och miljön var fantastisk!
  • 2021-08-26 Spontant omdöme
    Kroatien, Trogir 2021-08-14-2021-08-21
    Stävade vi ut med Lagoon 42, Pulp Fiction.
    Vi fick se många fina platser och hamnar och bada i det härliga fina, klara vattnet. Vilka upplevelser vi alla haft.
    Tack Kelly för din fantastiska fina mat och det fina upplägget det fick oss att bli hungriga fast det var så varmt.
    Och goda viner och ölen som det verkligen inte snålades på.
    Tack Sebastian för din pedagogik i hur man kan segla en katamaran det uppskattades verkligen. Nu ska du bli polis och vem vet kanske kan vi få ihop en framtida resa igen med er två som värdpar.
    Resan var helt enkelt världsklass och vi kommer definitivt rekommendera More Sailing.
    Keep up the good work!!
    Från Familjerna Birgitta, Göran & Erik Hedman, Stephanie Bissler, Åke, Oliver & Nicole Navin och Felicia Hansson
  • 2021-08-23 Spontant omdöme
    En fantastisk vecka i kroatien tack vare vår crew: Sebastian, Viggo och Minna, kunniga seglare, engagerade, serviceinriktade och med stora hjärtan!
    Bra vindar ibland men det råder vi ju inte över men tillräckligt bra för att rankas mycket högt i mitt minne!
    Börjar man gråta av glädje är det ett tecken på att man mår så bra det går att må.
    More 55 är en bra seglare, en riktigt snygg båt och som sagt med en besättning som var absolut strålande!
    Tackar ödmjukast!
  • 2021-08-17 Spontant omdöme
    Fina båtar, härlig segling med en fantastisk besättning i form av skepparen Linnea och värden Ines som verkligen gjorde vår resa minnesvärd och avkopplande. Tack för en av mina bästa semesterveckor någonsin!
  • 2021-08-16 Spontant omdöme
    En helt underbar vecka i Kroatieni början av augusti, en härlig seglats under ledning av vår helt makalösa skeppare Linnea och vår strålande värd/kock Ines, som överträffade sig själv varenda måltid med ständigt nya och himmelskt goda kreationer.
    Jag kan verkligen rekommendera More Sailing för den som också är sugen på att komma iväg - bättre reseupplevelse har jag inte haft, allt var perfekt från start till mål. Fem stjärnor av fem. https://www.moresailing.se/
  • 2021-08-03 Spontant omdöme
    Har seglat med More Sailing i Kroatien. Helt fantastiskt. Att kunna välja på att bara koppla av eller att vara delaktig i seglingen är en riktig frihet. Detta kommer jag att göra igen!
  • 2021-08-02 Spontant omdöme
    Har seglat med More Sailing i Kroatien för femte gången nu och det är en upplevelse jag starkt kan rekommendera. Förutom det underbara med Kroatiens ö-liv så är More Sailing riktigt bra på att ge mig en fantastisk semester!
  • 2021-07-31 Spontant omdöme
    Helt fantastiskt upplevelse vid vår segling i Kroatien 17-24/7 2021 . Fantastiskt personal ombord Sam och Linnea tog hand om oss och gjorde vår vecka riktigt fin. Mkt fina platser och mkt god mat och dryck ombord🌺 Kan varmt rekommendera more sailing som gett en mkt bra service.
  • 2021-07-28 Spontant omdöme
    Var på seglingsresa i kroatien 17-24/7 på en lagoon 42. Allt har varit helt perfekt. Trevligt mottagande på flygplatsen och bra transfer till båten. Helt underbar besättning m Henrik, Isa o Maja. Fått helt underbar mat under hela resans gång.
    Besökt underbara badvikar o trevliga hamnar och fått tips om vad som kan vara sevärt att göra när vi lagt till.
    Vi kan bara rekommendera More Sailing. Som grädde på moset, fick vi träffa nya bekantskaper, som förgyllde resan ännu mer. Tack Norrtälje gänget och skellefte borna. Kramar Karin o Bengt från Malmö
  • 2021-07-26 Spontant omdöme
    Riktig bra och roligt sätt att se Kroatiens skärgård som varmt kan rekommenderas! God och vällagad mat ombord, och en skipper som verkligen brydde sig om att vi skulle få både ha det bra och se mycket. Och för oss som också var intresserade av själva seglingen fick vi en engagerad genomgång om hur båten fungerar, med tampar, vindar osv.
  • 2021-07-20 Spontant omdöme
    Bättre semester kan jag inte tänka mig! Fantastisk personal på båten, samt god mat under resan, samt att man fick uppleva så många ställen under en resa var helt underbart, även fast man fick verkligen slappna av så var de alltid så kul och spännande att vara på havet och på resande fot under hela veckan! Skulle verkligen rekommendera denna resa till nära vänner och bekanta!
  • 2021-07-10 Spontant omdöme
    En vecka i Kroatien med bästa vänner och en Skipper (Linnea) och Värdinna (Elin) som skötte allt 100% gjorde detta till en av de bästa semestrar vi någonsin haft.
    Kan varmt rekommendera More Sailing!!!
  • 2021-07-08 Spontant omdöme
    Fantastic experience from start to finish. The personnel on the the boat were excellent.
  • 2021-07-06 Spontant omdöme
    Reste för 1.a gången med More Sailing till Kroatien. Underbar vecka på en Lagon 45:a. Perfekt för oss som var 8 personer och vi hade skeppare och värdinna. Utmärkt med socialt utrymme, alla fick plats att sitta och äta, Vi kunde segla, umgås ,bada och verkligen njuta av semestern. Eftersom detta var vår 6:e gång till Kroatien så hade vi högt ställda förväntningar. Och vi säger bara det, aldrig någon annan arrangör! More Sailing är BÄST!
    Tack Linnea och Elin för allt ni gjorde för oss!
  • 2021-06-28 Spontant omdöme
    Jättebra företag/resa för barnfamiljer som för ungdomar och för äldre. Kunnig och trevlig personal som utformar resan utefter kundens önskemål och behov på plats.
    Allt gick väldigt smidigt till och man kände sig väldigt bra omhändertagen.
    Man fick välja om man ville hjälpa till att segla eller bara sola och götta sig på båten.
    Väldigt trevligt koncept som ger mycket för pengarna och man får se fantastiska öar, hamnar, badställen. Rekommenderas varmt!
    Jag åkte till Kroatien 2020 och 2021.
  • 2021-06-28 Spontant omdöme
    Härlig seglingsresa i Kroatien under midsommarveckan! Vi reste två vuxna och fyra barn i åldrarna 5-17. Alla hade något att göra hela tiden och vi blev så väl omhändertagna av skeppare Isa och värdinnorna Louise och Ida! Fantastiskt god mat både på båten och i hamn. Vi besökte underbara turkosa badvikar där vi snorklade med mängder av fiskar och på kvällarna fick vi uppleva fantastiska små städer. Detta är ett minne för livet! Så värt!