Motala Bilpartner AB

Välkommen till Motala Bilpartner AB!

Vi har sålt bättre begagnade bilar sedan 2000 och har lång erfarenhet inom bilförsäljning och bilservice. I och med de kontakter med leverantörer vi lyckats knyta under våra verksamma år i branschen har vi lyckats få till ett stort utbud för dig som kund, men också till ett bra pris.

Våra tjänster: Vi tar ett helhetsgrepp över allt som har med bilar och service att göra. Vi hjälper dig med såväl sälja, köpa och förmedla bilar som att reparera och serva din befintliga bil. Läs mer om våra tjänster på vår hemsida.

- Marknades mest pressade priser
- Alltid garanti
- 5000 nöjda kunder

Vi hoppas på en lång och god relation med dig som kund och hoppas på att om du väljer oss en gång så väljer du oss igen. Vi är därför måna om dig som kund så att du är 100% nöjd med din affär.

Läs vad 143 kunder tycker om Motala Bilpartner AB 2

2022-07-16 Spontant omdöme
    Skicket på bilen jag köpte levde inte upp till den överdrivna presentationen av deras försäljare, det var en helt annan bil när jag kom till butiken
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Bemötandet bra och positivt. Efter köpet hade det varit bra med en genomgång av bilen och dess olika funktioner
    2022-04-10 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och jag är villig att rekommendera vänner
    Hej Hamajon!

Stort tack själv för en mycket trevlig affär.

Hoppas att du blir nöjd med nya bilen!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Skönt samtal, kunnig och välförberedd. Kan inte mer än att rekommendera motala bilpartner för den som letar efter en pålitlig bilfirma.
    Hej Erik

Vad roligt att du är nöjd med nya bilen. Vi tackar ödmjukast för det fina omdömet och passar i samma veva på att önska dig många härliga mil.

2022-03-18 Insamlad av företaget
    Trevliga och bra bemötande rekomenderar dom
    Hej Stefan

Stort tack, för det fina omdömet.

Vi önskar dig många härliga mil i nya kärran.

2022-03-18 Insamlad av företaget
    Grym service och känsla för att hantera allt som kan uppstå.
    Utbudet är i toppklass.
    Man är i goda händer kort sagt och det är viktigt att man känner så vid bilköp.
    Jag kommer fortsätta att göra mina bilköp genom Motala Bilpartner och för mig så säger det allt.
    Hej Claudius

Stort tack för det fina omdömet. Vi tackar ödmjukast för dina affär och önskar dig varmt välkommen åter.

Med vänlig hälsning
    Dennis
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling, köpte bil utan att se den. Allt var som lovat !
    Hej Fikret!

Stort tack för det fina omdömet och stort lycka till med bilen.
    Trevlig helg och varmt välkommen åter!
    / Denis
    2022-03-17 Insamlad av företaget
    Enkla att ha att göra med - trevligt bemötande och bra service. Inga problem att anpassa upplägget efter mina önskemål kring tidsplan mm.
    Hej Ulrika

Stort tack för det fina omdömet. Vi önskar dig många härliga mil i bilen och passar samtidigt på att önska dig varmt välkommen åter.

Trevlig helg.

2022-03-08 Insamlad av företaget
    Mitt första bilköp är gjort och det var givet att handla från Motala Bilpartner och är oerhört nöjd att jag blivit tipsad från personer i min omgivning om företaget.
    Direkt när man klev in genom dörren så kände man vilket engagemang samt kunskap killarna sitter på, med den kunskapen kunde de faktiskt finna rätt bil till rätt person, jag som inte alls är insatt i bilbranschen kände verkligen vilken hjälp jag fick utav grabbarna och de lyckades hitta min drömbil trots att jag har 0 vetskap om bilar. Är lika förälskad i min nya bil, BMW M135i som jag är i deras agerande gentemot kunder.
    Det märks verkligen att personalen gör detta som en hobby och inte endast som ett ”jobb”
    Överlag så känner jag spontant att jag skulle kunna gå till bilfirman och snacka av mig efter ett långt arbetspass bara för att jag vet vilken positivitet samt gemenskap som väntar en.
    Det är redan givet att mina framtida köp kommer att vara hos de återigen!
    Stort tack för det fina omdömet. Vi hoppas att du får många härliga mil i din nya pärla. Vid eventuella funderingar så vet du var vi finns.

2022-03-08 Insamlad av företaget
    Fina kvalitetsbilar! Proffsig personal !
    Köpte en BMW 435 CAB.
    Stort tack för det fina omdömet. Vi tackar för denna affär och önskar dig varmt välkommen åter.

/Karl-Oskar
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Grym service och grymma bilar. Rekommenderas!!
    Hej Peter

Stort tack för det fina betyget samt dina återkommande affärer.

Vi önskar dig många härliga mil i nya pärlan och varmt välkommen åter.

2021-12-01 Insamlad av företaget
    Bytte in bil och köpte bil av dem.
    Köpet va kanon och allt flöt på, as nöjd med köpet.
    Tog dock mer tid en vad det bör ta att få in pengarna på kontot för inbyte av tidigare bil.
    Lite små slarv men är nöjd i det stora hela och köper gärna bil av dem igen!
    Hej Isabella

Tack för det fina betyget. Ibland tar det något längre tid men vi ska jobba på detta.

Tack för denna gång och varmt välkommen åter.

2021-11-22 Insamlad av företaget
    Helt okej bemötande. Gick inte att pruta så mycket så det drar ner betyget något. 😉
    Tjena Jan Robert

Vi tackar för att du tog dig tid att recensera din upplevelse hos oss. Då bilen ifråga redan var nedsatt samt bäst prissatt i Sverige (Jämfört med likvärdiga bilar) kunde vi tyvärr inga justera priset ytterligare. Vi hoppas att du är nöjd med bilen i sig och får många härliga mil bakom ratten. Tack för denna gång och varmt välkommen åter.

/Mirza Kusljugic
    2021-11-21 Insamlad av företaget
    De är bäst 👍väldigt duktiga säljare
    Skulle rekommendera 👌
    Stort tack för det fina betyget och tack för att du väljer oss på Motala Bilpartner AB när det är dags att byta bil.

Vi önskar dig många härliga mil i pärlan.

/Team Motala Bilapartner AB
    2021-11-21 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande av personalen.

Dom gjorde en snabb och smidig affär på min nya bil.
    Stort tack för det fina betyget och tack för att du väljer oss på Motala Bilpartner AB när det är dags att köpa, sälja eller byta bil!

/Team Motala Bilapartner AB
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Andra bilen som köps av Mirza nu, bästa säljaren jag träffat, öppen rak och ärlig. Lär inte vara sista affären som görs där!!
    Tack för det fina betyget! Det värmer.

Allt gott & varmt välkommen åter
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Superbra service! Rekommenderas varmt.
    Stort tack för det fina betyget.

Vi önskar dig många härliga mil i nya kärran.

Allt gott och varmt välkommen åter
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Mkt trevligt bemötande. Hade inga förväntningar direkt men på utbudet av bilar att döma borde vara en firma med relativt hög klass. Köpte en bil av dem som jag hitintills är nöjd med.
    Hej Pernilla

Tack för det fina betyget och för denna affär. Vi önskar dig många härliga mil i pärlan.

2021-11-19 Insamlad av företaget
    Mycket bra service, smidig affär och stort tack till chaffören som körde ner bilen till mig!
    Hej Toni

Stort tack för betyget och ett ännu större tack för affären! Det var ett rent nöje att göra affär med dig.

2021-11-19 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig affär, trevlig försäljare.
    Tack för det fina betyget. Vi önskar dig massor med härliga mil i pärlan.

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😎😎😎😎😎😎😎😎🚘🚘🚘🚘🚘🚘🚘🚘🚘🚘
    Tjena Nikoloz

Tack så mycket för denna affär och varmt välkommen åter.

Trevlig helg.

• HENRIK K
    2021-11-01 Spontant omdöme
    Köpte bil över nätet osedd hos Dennis.
    All kontakt med Dennis har varit toppen och jag tycker företaget har skött allting helt perfekt.
    Tyvärr hade bilen vi köpte en del skador som vi inte kände till då vi köpte bilen.
    Efter några vändor med att försöka få skadorna lagade på verkstad så beslutade vi gemensamt om ett återköp vilket också fungerade klanderfritt.
    Hade varit betyg 5 av 5 om inte dessa skador funnits.
    //Henrik
    Hej Henrik

Tack för det fina betyget. Ja det var helt och hållet en miss från min sida. Jag borde ha informerat om skadorna innan leverans. Men man lär sig hela tiden. Återigen ber jag om ursäkt för detta och önskar dig varmt välkommen åter. Nästa gång blir det andra bullar.

2021-10-27 Insamlad av företaget
    Snabbt och enkelt bemötande ! Hemleverans uppskattades.
    Stort tack för det fina betyget. Vid frågor/funderingar så vet du var jag finns.

Hoppas du får många härliga mil i vrålåket:)

• Torbjörn G
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    1) blev mycket vänligt bemött och omhändertagen.
    2)mina förväntningar var väl som man brukar inför bilförsäljar branschen. Men Dennis vi hade kontakt med gav ett gott och förtroende ingivande bemötande.
    3) mina förhoppningar och min sammanställning av vistelsen och affären vi gjorde är mycket gott hittills, och hoppas att det fortsätter så, och att den support vi skulle få också framöver håller.
    Det blev en Cooper Cab. Över lag helt godkänt i överkant.
    MVH Torbjörn Gerafström. 👍
    Hej Torbjörn

Stort tack för det fina omdömet. Vi hoppas ni får många härliga mil i eran Mini Cooper Cab. Skulle någonting mot förmodan strula så är jag bara ett samtal/mail bort.

2021-10-25 Insamlad av företaget
    Trevligt, rakt och ärligt bemötande. Bilen motsvarade beskrivningen jag fått på nätet och via mejl, när jag hämtade den.

Fick dessutom hjälp att köra hem vinterdäcken som medföljde, utan ersättning - hjälpsamt och generöst.

Företaget gjorde mycket gott intryck.

Sedan får man komma ihåg att relationen inte prövas ordentligt förrän något som säljaren ansvarar för krånglar, men det har hittills inte inträffat (och kommer förhoppningsvis inte att inträffa).
    Stort tack för det fina omdömet och ett ännu större tack för affären. Jag hoppas du får många härliga mil i nya pärlan. Skulle någonting mot förmodan krångla så är jag bara ett samtail/mail bort.

Med vänlig hälsning
    Dennis.B
    2021-09-25 Insamlad av företaget
    Lite strävt i början men det beror nog på att det är bra tider för bilhandeln nu.

Men tycker om när det är raka rör så det var bra.
    Köpte en bil, kom dit lite skeptisk men åkte därifrån med en för mig ny bil, mycket nöjd.
    Hej Benny

Stort tack för det fina betyget och ett ännu större tack för en snabb och smidig affär.

Du vet vart jag finns om det uppstår frågor.

2021-09-17 Insamlad av företaget
    Mycket proffesionellt bemötande, vi kände oss trygga med vårt köp!
    Stort tack för det fina betyget.

Det var ett sant nöje att göra affär med er.

Jag önskar er många härliga mil i nyförvärvet.

2021-09-17 Insamlad av företaget
    Otroligt proffsigt rakt igenom , supernöjd !!
    Detta ställe kommer jag köpa bil fler gånger 😃⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Hej Jimmy

Stort tack för det fina betyget. Det var ett rent nöje att göra affär med dig.

Vi ses nästa gång det är dags för bilbyte :D

Tack!

2021-09-13 Insamlad av företaget
    Fick ett bra och trevligt bemötande. På hemvägen från Motala uppdagades ett fel, ringde då Dennis som löste problemet helt utan krångel. Det här är en bilhandlare som håller vad dom lovar. Rekommenderas!
    Hej Joakim

Stort tack för det fina betyget. Tack för denna gång och varmt välkommen åter.

2021-08-03 Insamlad av företaget
    Bra service och ärlighet av försäljnings chefen
    Hej Stefan

Tack för det fina betyget. Vi önskar dig varmt välkommen åter.

2021-07-11 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött. Kan tänka mig att byta bil där igen. Trots att det är en bit att åka.
    Stort tack för det fina betyget. VI tackar för denna gång och önskar dig varmt välkommen åter.

/Motala Bilpartner AB
    2021-07-11 Insamlad av företaget
    Mirza var helt fantastisk säljare och man var trygg under hela affären!
    Hej Robert

Stort tack för det fina betyget. Vi önskar dig många härliga mil i nya bilen.

2021-07-11 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Porsche av Mirza. Jag är otroligt nöjd med affären och Mirzas bemötande var super. När jag köper bil hos ett företag så önskar jag ett gott bemötande och att få känna mig trygg och säker i affären, med Mirzas hjälp och goda service så kunde inget kännas bättre. Rekommenderar denna bilfirma till alla! Bättre än såhär blir det inte.
    Hej Niklas

Stort tack för det fina betyget. Vad roligt att höra att du är nöjd med mig som säljare. Det värmer!

Tack för denna gång och varmt välkommen åter.

2021-07-11 Insamlad av företaget
    Köpte en Ferrari 488 av Denis. Det är svårt att toppa denna säljarens kaliber när det kommer till kundservice, han var kontaktbar dygnet runt och uppdaterade mig timvis tills bilen som levererades till min dörr på _midsommarafton_, när Denis dessutom var ledig. Jag har köpt många sportbilar, men aldrig från någon som Denis som brinner för det han gör – därav varför han också fick mitt fulla förtroende att förmedla min C63S AMG för försäljning. För att toppa det så kontaktade ägaren Mirza mig efter leverans av bilen för att följa upp på hur min köpupplevelse var med detta bolag samt deras säljare Denis. Uppenbarligen är både ägarna och säljarna en superduo när det kommer till att göra affärer – för bättre än så här blir det inte.
    Hej Misiu!

Ett stort tack för denna fina recension. Det var ett rent nöje att göra affär med dig. Vi hoppas att du får många härliga mil i Ferrarin! Vid frågor eller funderingar så vet du var vi finns.

Stort tack för denna gång och varmt välkommen åter.

• Johan E
    2021-05-31 Insamlad av företaget
    Köpte en bil av Denis, supertrevlig kille! Riktigt trevligt bemötande från start till flera dagar efter köpet. Han var dessutom kontaktbar långt efter vanlig arbetstid, vilket var väldigt skönt när man väl har bestämt sig att genomföra affären! Hade han inte svaret på någon av alla mina frågor så tog han snabbt reda på svaret

Enda negativa var den fasta beslutsamhet kring att enda godkända billånet var via deras samarbetspartner. Hade gärna haft min egen bank men de matchade åtminstone räntan.

Kan nog inte tänka mig ett bättre bemötande! Kändes genuint, seriöst och inte alls påtvingande :)
    Hej Johan

Tack för de fina orden. Vad kul att du är nöjd med med både bil och mig som försäljare.

STORT tack för denna affär och varmt välkommen åter.

2021-05-27 Insamlad av företaget
    I bought a car, and try to replace my existing car, but proposed value was too low for my car, so instead of directly solving in one location, i had to go back 300km and try to sell another location which was time consuming.
    But, anyway , thanks to them for my new car.
    Hej Soner

Stort tack för denna affär. Ibland händer det tyvärr att vi inte kommer överens gällande pris på inbytesbil. Vi försöker betala så bra det går för inbytesbilen men ibland tycker man olika. Vi hoppar du får många härliga mil i din nya bil.

2021-05-25 Insamlad av företaget
    Snabb, engagerad, noggrann och proffsig service.
    Hej Pontus

Stort tack för det fina betyget. Vi tackar för denna affär och önskar dig varmt välkommen åter.

2021-05-14 Insamlad av företaget
    Sålde en bil till dem, var en väldigt smidig affär, rekommenderas varmt.
    Hej Erik

Stort tack för denna affär. Det var ett rent nöje att göra business med dig.

2021-05-06 Insamlad av företaget
    Extremt proffesionell och smidig service! Allt sköttes via telefon och de levererade bilen till mig eftersom jag ej hade möjlighet att hämta den.
    Vad roligt att höra att du är nöjd! Vi strävar alltid efter 100% kundnöjdhet.

Lycka till med ditt nya inköp och varmt välkommen åter.

2021-05-05 Insamlad av företaget
    Köpte en Porsche och fick bra och proffsigt bemötande i hela processen.
    Hej Henrik

Stort tack för det fina betyget. Vi önskar dig alla mycket lycka med nya Porschen.

2021-05-05 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig affär.
    Bilen motsvarande mina förväntningar.
    Hej Fredrik

Stort tack för det fina betyget. Vi önskar dig mycket lycka med bilen.

2021-05-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, trevliga grabbar och en väldigt snabb och smidig affär..
    Hej Fredrik

Stort tack för det fina betyget. Vi önskar dig varmt välkommen åter.

2021-05-04 Insamlad av företaget
    Helt utan några förväntningar så möttes vi av en trevlig säljare som hjälpte oss igenom bilaffären på ett mycket proffsigt och övertygande sätt.En mycket bra bilhandel som jag varmt rekommenderar alla.
    Hej Ronny!

Stort tack för det fina betyget! Det var ett rent nöje att göra affär med dig.

/Team Motala Bilpartner
  • Per Martin S
    2021-03-30 Spontant omdöme
    Rekommenderas starkt. Smidig affär och bra bemötande.
    Stor tack för det fina betyget. Vi tackar för denna gång och önskar dig mer än välkommen åter.

2021-03-10 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidigt, fick ett bra erbjudande på min bil som låg ute till försäljning av Motala bilpartner.
    Stort tack för det fina betyget, vill även passa på och tacka för en snabb och smidig affär.

2021-03-08 Insamlad av företaget
    Trevligt, bra och hjälpsamt bemötande!
    Hej Philip

Tack så hemskt mycket för det fina betyget, det värmer.

Vill även passa på att önska dig en fortsatt trevlig dag.

2021-03-07 Insamlad av företaget
    Jag köpte återigen en toppenbil av Sveriges toppenförsäljare.
    Hej Anita

Tack för det fina betyget och varmt välkommen åter.

2021-03-06 Insamlad av företaget
    Köpte bil och riktigt bra och härligt service måste säga!
    Hej Milad

Vad roligt att höra att du är nöjd med våran service. Vi tackar för denna affär och önskar dig varmt välkommen åter.

2021-03-04 Insamlad av företaget
    Ett gott och trevligt bemötande, otroligt service inriktad. Även väl bemött då jag behövde använda mig av garantin.
    Hej Ann Charlotte

Tack så mycket för det fina betyget. Vi försöker ALLTID göra rätt för oss även efter ett bilköp. Skulle det uppstå några funderingar i framtiden så vet du var vi finns.

2021-03-04 Insamlad av företaget
    Smidig och enkel affär med bra bemötande rakt igenom.
    Vad roligt att du är nöjd med våran service. Vi tackar för denna gång och önskar dig varmt välkommen åter.