Naturkompaniet AB
2.5 i betyg av av
2 omdömen
Naturkompaniet - Hos oss finner du bla. sovsäckar tält kängor jackor & byxor mm. Våra leverantörer är bl.a. Fjällräven, Haglöfs, Primus, Tierra m.fl.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2 omdömen om Naturkompaniet AB
-
skrev om Naturkompaniet AB
Konsten att vinna och förlora en kund inom loppet av sex veckor.
Jag har handlat mycket hos naturkompaniet senaste sex veckorna. Skulle vandra för första gången på 35 år varför jag behövde köpa allt.
Idag, när jag packar för att resa till Zermatt, finner jag en kasse med några produkter som jag glömt av och som skall återlämnas till Naturkompaniet. Inköpta 19 sep. Jag är på väg till Zermatt. Boarding idag kl 14.
Ringer till Naturkompaniet Ö Hamng. i GBG för att fråga om det är ok att få öppet köp att gälla fram till 20 okt. Mao en förlängning med en dag. Spelar ingen roll för Naturkompaniet men underlättar avsevärt för mig.
Efter att ha stått i telefonkö i 20 min, lägger jag på för att istället ringa butiken på St Nygatan.
St Nygatan: säger att öppet köp bara gäller i 30 dagar
Jag: men allvarligt talat, mitt flyg till Zürich går om två timmar. Vad spelar det för roll?
St Nygatan: Då får du ringa till Ö Hamngatan.
Jag: Men de svarar inte i telefon.
St Nygatan: Det gör de inte när vi ringer heller.
Jag: Precis. Och jag förstår inte problemet, kan inte du bara godkänna en dag extra och så lämnar jag tillbaka till er?!
St Nygaran: Nej, du måste kontakta, eller åka till Ö Hamngatan.
Jag: Mitt plan går om två timmar. Skall jag behöva åka vägen om Ö Hamngatan låta en Taxi stå och ticka pengar? Och du kan inte hjälpa mig. Detta är ju vrickat!
Som om inte detta vore nog. Här kommer Naturkompaniets/St Nygatan respons:
-NÄR DU SÄGER SÅ, SÅ ÖKAR DU INTE CHANSERNA ATT VI HJÄLPER DIG!
Och jag som alltid försöker öka chanserna att kunderna skall köpa. Hos Naturkompaniet skall kunderna istället agera på ett sätt som ökar deras möjligheter att få hjälp.
I min ”game plan” för detaljister, restauranger etc. finns det en faktor som övertrumfar allt, -agera och bemöt kunderna på ett sätt så att så många som möjligt vill komma tillbaka. Då stärks varumärket.
Hur slutar storyn...
Min taxi fick åka om Ö Hamngatan och vänta medans jag lämnade tillbaka varor för 1300kr. Jag sitter nu på flyget till Zürich och ångrar att jag använt och därför inte kan returnera övriga varor (ca 20 000kr).
Vill jag komma tillbaka till Naturkompaniet? Svar: Nej! -
skrev om Naturkompaniet AB
köpte en bra goretexjacka på rea här. Fick mycket bra hjälp i gore-texdjungeln och är nöjd med såväl affären som jackan!