Nespresso
2.5 i betyg av av
6 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag6 omdömen om Nespresso
-
skrev om Nespresso
Very bad coffe and service. It takes almodt no time to create a coffe but its not worth its money . Not a coffe I would give my friends when they visit. Maybe to our customers
-
skrev om Nespresso
Insåg plötsligt att Nespresso ägs av Nestlé, vars produkter jag aktivt anstränger mig för att aldrig handla. De har väldigt smutsiga samveten där man historiskt sett har gått över lik för att tjäna pengar, även i u-länder.
Nu gjorde jag precis samma misstag som Fredrik Strage (läs: http://korta.nu/nestle ) och känner mig väldigt dum.
Lyckligtvis har jag hittat fair trade-kapslar på Webhallen, och även alternativa (hälften så dyra) kapslar på kaffekrokodilen.se.
Snälla Nestlé, om ni nu har en sådan sanslös vinstmarginal på de små kapslarna (de kostar från 3,80 kr st), kan ni då åtminstone inte fylla dem med rättvisemärkt kaffe?
Upptäckte för övrigt att maskinen jag köpte kostar två tredjedelar så mycket på Webhallen. -
skrev om Nespresso
Utmärkt service både i butik och när man beställer på nätet. Minus för att webshopen är krånglig att använda för att de lagt in massor av flash och onödiga animationer istället för att bygga en enkel och bra webshop.
-
skrev om Nespresso
Man har nu flyttat till Kungsgatan och butiken är större och flottare. Det är mer av en utställningslokal än en butik.
Kom idag in och det var 4 nummer före - 15 minuter senare fick jag ut och då var det 3 nummer före. Massor av personal men de betjänar inte kunder utan packar upp, torkar diskar delar ut nummerlappar, står overksamma i kaféet... Det var mer än dubbelt så många som gjorde annat än som stod i kassorna - detta medan kön växte.
Jag har tidigare gett högt betyg till affärer där det ibland kan vara kö. Men då har det handlat om ställen där all personal jobbar på så fort de kan och man inser att man kanske kommit i "rusningstid". Att stå och vänta medan merparten av personalen sysslar med annat än att betjäna en som kund gör mig riktigt sur. Att ha en, och när jag gick två personer som står och delar ut kölappar medan folk står och väntar på att få handla gör mig inte på bättre humör.
Man har ett system där man kan ringa och beställa och betala och sedan "bara" hämta upp men när jag gick var det en som stod och klagade över att han fick vänta och inte bara hämta upp som det sagts
Nespressos kapslar kan bara köpas där eller på nätet. Visst ger det gott kaffe men nu ska maskinen ut. För att få igenom detta fick jag lova "en sista gång" så jag var tillbaka ett tag senare och handlade. Fortfarande kö och mycket folk som gjorde annat än att sälja. Det gick dock fortare att komma fram denna gång. Själva köpproceduren tar sedan mycket mer tid än den skulle behöva. Vet inte vad det är de sysslar med men omständligt är det. De säljer kaffe i småförpackningar men gör det på ett sätt så att man tror att de behandlar juveler. Denna gång var jag väl ganska sur och det var kanske därför jag slapp alla försök till "överförsäljning".
Nu har vi kaffe för ett tag framåt - sedan blir det Blocket för maskinen och den gamla kaffekvarnen och espressomaskinen för löskaffe kommer till heders igen. Kanske ska jag egentligen tacka Nespresso för att jag på det sättet blir snällare mot miljön! -
skrev om Nespresso
Gott kaffe, bra service
-
skrev om Nespresso
Premiumbutik med premiumkaffe! Väldigt serviceminded personal, lite väl serviceminded som översäljer när man redan har bestämt sig vilket jag tycker är en störande egenskap hos butikspersonal oavsett bransch. Butiken är snygg och andas lyx.
Här kan man få provsmaka fantastisk espresso, många sorter finns det att välja på.
Märkligt att dessa stänger butiken klockan 18 när alla andra butiker runt omkring stänger klockan 19 på vardagar. Det kan ju inte vara så genomtänkt.