Nespresso

2.1

8 omdömen om Nespresso

Göran B
Skrev om Nespresso

Beställde kaffekapslar, som enligt första ordenekräftelse skulle levereras tre dagar senare (onsdag) av Budbee. Ändrades till torsdag, därefter till fredag, därefter till lördag, därefter till söndag. Ingen hjälp från Nespresso. Alltså inga kapslar innan vi åker på sportlov. Eftersom vår maskin är en Nespresso Vertuo kan man heller inte köpa kapslar ev på ICA Akta er för Nespresso, ångrar köpet av Nespresso Vertuo

Emilia F
Skrev om Nespresso

Ett stort företag som är bra tills man stöter på problem. Inget intresse av att göra kund nöjd. Jag har bemötts av allt annat än bra kundservice vid mitt senaste ärende - blir inte att köpa mer kaffe här.

Edgesoft O
Skrev om Nespresso

Very bad coffe and service. It takes almodt no time to create a coffe but its not worth its money . Not a coffe I would give my friends when they visit. Maybe to our customers

Marcus A
Skrev om Nespresso

Insåg plötsligt att Nespresso ägs av Nestlé, vars produkter jag aktivt anstränger mig för att aldrig handla. De har väldigt smutsiga samveten där man historiskt sett har gått över lik för att tjäna pengar, även i u-länder. Nu gjorde jag precis samma misstag som Fredrik Strage (läs: http://korta.nu/nestle ) och känner mig väldigt dum. Lyckligtvis har jag hittat fair trade-kapslar på Webhallen, och även alternativa (hälften så dyra) kapslar på kaffekrokodilen.se. Snälla Nestlé, om ni nu har en sådan sanslös vinstmarginal...

Petter B
Skrev om Nespresso

Utmärkt service både i butik och när man beställer på nätet. Minus för att webshopen är krånglig att använda för att de lagt in massor av flash och onödiga animationer istället för att bygga en enkel och bra webshop.

Karin H
Skrev om Nespresso

Man har nu flyttat till Kungsgatan och butiken är större och flottare. Det är mer av en utställningslokal än en butik. Kom idag in och det var 4 nummer före - 15 minuter senare fick jag ut och då var det 3 nummer före. Massor av personal men de betjänar inte kunder utan packar upp, torkar diskar delar ut nummerlappar, står overksamma i kaféet... Det var mer än dubbelt så många som gjorde annat än som stod i kassorna - detta medan kön växte. Jag har tidigare gett högt betyg till affärer där det ibland kan vara kö....

Henrik B

Gott kaffe, bra service

John H
Skrev om Nespresso

Premiumbutik med premiumkaffe! Väldigt serviceminded personal, lite väl serviceminded som översäljer när man redan har bestämt sig vilket jag tycker är en störande egenskap hos butikspersonal oavsett bransch. Butiken är snygg och andas lyx. Här kan man få provsmaka fantastisk espresso, många sorter finns det att välja på. Märkligt att dessa stänger butiken klockan 18 när alla andra butiker runt omkring stänger klockan 19 på vardagar. Det kan ju inte vara så genomtänkt.