Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Bromma Åkeshov Nya Äppelvikens Ridskola AB

Nya Äppelvikens Ridskola AB

Åkeshovsvägen 31, 168 39 Bromma — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Dan T:
Anlitade Mälarvikens tak och bygg för att byta taket på min gamla mors hus i Järfälla. Bemötandet var utmärkt och pålitligt och när det till...

Övriga företag nära Nya Äppelvikens Ridskola AB:

Bra jobb och snabbt utfört! Toppenbra !😀

Läs vad 7 kunder tycker om Nya Äppelvikens Ridskola AB

• Sara H
    Sara H skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
    Jag har ridit på fyra olika ridskolor i Stockholmsområdet sedan jag började rida när jag var 8 år (1999). Av dessa ridskolor är Äppelviken i särklass den bästa. Jag jobbar inte i stallet eller liknande men kan ändå säga att man får rida en stor variation av olika hästar och att hästarna på Äppelvikens ridskola mestadels är riktigt fina samt samtliga välskötta. Det finns hästar för alla nivåer av ryttare vilket enligt mig är viktigt för att man ska kunna utvecklas som ryttare. Under de år jag ridit på Äppelvikens ridskola har min inlärningskurva ökat rejält jämförelsevis med tidigare ridskolor, detta som följd av engagerade ridlärare, möjlighet att vara med i klubbtävlingar, trevliga medryttare samt trevlig och duktig personal.

Jag skulle starkt rekommendera denna ridskola, som idag utöver de tre mindre hagarna har byggt två extra i större storlek, har två ridhus, en utebana samt tillgång till uterittsområden.

//En mycket nöjd ridskoleelev
  • Emma A
    Emma A skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
    Jag red där på 80-talet, början på 90-talet - var precis som beskrivits i övriga kommentarer. Hästarna stod alltid inne och mycket elitistisk stämning. Stenhård hierarki förstärkt av uttalat system med första, andra och tredjeskötare. Ifall någon inte skulle veta sin plats.
  • Äppelviken chey <
    Äppelviken chey < skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
    L Ä S D E T TA I N N A N DU K O M M E N T E R A R!

jag rider på äppelviken och har ridit där i snart 7 år! jag kan bara säga att enligt mig är det en väldigt bra ridskola men många snälla och välutbildade hästar och ponnyer.

och ridlärarna är visst utbildade! visst de rider kanske som i t.ex en hoppgrupp eller liknande men de kan ju vara utbildade även om de är ridelever OCKSÅ!
    så innan ni skriver så tycker jag att ni ska vara där och kolla några gånger! är det så konstigt att om jag kommer till stallet och hjälper till hela efter middagen om jag kanske får rida en gång extra eller kanske kan få rida min favorit häst då? är det konstigt? ska inte folk som jobbar hårt belönas och uppmuntras?

om äppelvikens ridskola nu är så dålig hur kommer det då sig att våra ryttare är med i allsvenskan i hoppning och att vi har både ett dressyr- och hopplag som åker ut och tävlar utanför klubben? och ja de brukar näst intill alltid komma placerat. kan de vara så dåliga då?

ps. ridlärarna är utbildade på strömmsholm och är mycket duktiga på de dem håller på med.

SÅ SLUTA TRO ATT NI ÄR SÅ BRA OCH DUKTIGA OCH KOM DIT OCH FAKTISKT KOLLA HHUR VI HAR DET!
    ps igen vi har faktiskt vunnit årets bästa ungdomssektion och vi i stallet.

TÄNK PÅ DE INNAN DU LÄGGER NÅGON SNÄSIG KOMMERTAR.....
  • Anna H
    Anna H skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
    Håller helt med er andra. Red där under 6 år när jag var liten och det var verkligen så - var man inte där varje dag kom man inte med i "gruppen" och att hitta kompisar var mycket svårare då man bara var en "ridlektions-tjej". Börja aldrig där! Börja istället i ett stall som har trevlig personal och trevlig stämning! :)
  • zanna l
    zanna l skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
  • Anna E
    Anna E skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
    Äppelviken ligger riktigt dåligt med fotbollsplan brevid. De har nu några mindre hagar men tidigare har hästarna alltid fått stå inne.
  • Ylla M
    Ylla M skrev om Nya Äppelvikens Ridskola AB
    Stall i Åkeshov med ungefär 50 ridskolehästar. Bra upplägg på lektionerna men vissa ridlärare favoriserar elever och det ger mindre tid för de andra. Mellan 10-14 elever i varje grupp.
    Hästarna är av varierande kvalité och kunskapsnivå, men alla är välskötta.
    Stallet är mörkt och ridhuset är i medelstorlek. Det finns inga hagar och alla hästarna står inne, de flesta i spiltor.
    I stallet råder en smått elitistisk ställning där de tjejer som hjälper till och ofta är där får mer utrymme och behandlas bättre än de övriga, de får också rida de bästa hästarna och får i större utsträckning välja än de som "bara" rider lektioner. Den som inte är med i gruppen kan oftast tvingas rida samma häst en hel termin.
    Emma K gillar detta

Åkeshovsvägen 31, 168 39 Bromma