OptiOne Motoroptimering

Välkommen till OptiOne (f.d: AutoStable), Sverige största kedja inom motoroptimering. Vi har optimerat 10-tusentals fordon sedan 2007. Hos oss får du en skräddarsydd och modern omprogrammering av motorstyrenheten för ökad kraft och körglädj

Tjänster för uppgradering av motorer för högre effekt och lägre förbrukning har många namn: chiptrimning, trimchip, trimboxar eller seriell programmering men vi jobbar enbart med modern omprogrammering.

Hos oss får du alltid en optimering som är utvecklad och testad av de bästa programmerarna. Tack vare många års dokumenterad kvalité får du också tillgång till en unik motorgaranti från Svensk Bilgaranti - detta för att göra det extra tryggt att uppgradera din bil.

Lämna in ditt fordon hos någon av våra partners, skicka din styrenhet till oss eller besök AutoStable i Eskilstuna. Vi finns på bland annat följande orter; Umeå, Söderhamn, Torsby, Norrtälje, Stockholm-Ekerö, Västerås, Eskilstuna, Nyköping, Norrköping, Jönköping, Mönsterås, Halmstad, Helsingborg, samt i Danmark även Liseleje.

Vi erbjuder:
- 60 dagars nöjd-kundgaranti
- Fri diagnos innan & efter
- Trygg och säker motoroptimering

Läs vad 513 kunder tycker om OptiOne Motoroptimering 2

2022-11-17 Spontant omdöme
    Bilen går kanonbra efter optimering och en riktig kanonkille!👍🏼
    2022-11-14 Spontant omdöme
    OptiOne lyckades optimera och lösa problem som ingen annan lyckats med på min bil (Volvo C70 cab). Dessutom fick jag både trevligt bemötande och tips hur min bil skulle gå ännu bättre. Jag tog till mig tipsen och OptiOne hjälpte mig även i denna process. Jag kan starkt rekommendera OptiOne och jag kommer definitivt bara använda mig av dem med mina bilar. Att jag blir sugen att köpa en till bil för se vad de kan göra säger väl allt?? Jag fick ut bra mycket mer i effekt och service än vad jag hade räknat med!
    Tack för dina fina ord Joakim, det är alltid lika kul med nöjda kunder 😀
    Du är varmt välkommen tillbaka när du köpt nästa bil. Kom också ihåg din rabattkod som du hittar i kundportalen på adressen: https://optione.workcloud.se/
    2022-11-08 Spontant omdöme
    Bilen går kanonbra efter optimering och en riktig kanonkille!
    Hej Victor! Stort tack för denna recension & vad roligt att du är nöjd med nya bilen! Hoppas du får många glada mil bakom ratten! Mvh Erik OptiOne OptiOne Motoroptimering
    2022-10-31 Spontant omdöme
    Hej, allt ok, ni gjorde ert jobb bra. Dock verkar "motoroptimering" i sig ganska meningslöst, märker ingen skillnad på bilens prestanda bensinförbrukning etc. Mest att man nu kan bara tanka 98 oktan och förlorar eventuella garantier.
    Hej Hans. Tråkigt att höra.
    Självklart ska du känna skillnad efter en optimering. Om du inte är nöjd så är du välkommen tillbaka så kollar vi upp optimeringen igen åt dig. Vi har också en 60 dagars Nöjd kund-garanti så om du inte känner dig nöjd återställer vi bilen till original åt dig och du får tillbaka alla pengar.
    Vad gäller bränsleförbrukningen så tar det ett tag innan drivlinan anpassat sig till den nya motorkaraktären men du bör börja se minskad förbrukning efter ett par tre fulla tankar.
    Tveka inte att höra av dig om du har några frågor.
    /Robert, Team OptiOne
    2022-10-04 Spontant omdöme
    Min första kontakt med Erik var informativ, lugn och professionell.
    Åkte förbi och fick en kaffe och han berättade om processen och svarade på alla mina frågor.
    Efter bokning var återkopplingen fenomenal, man fick en inloggning till Mina Sidor där man kunde följa
    optimeringen. Det gick snabbt och smidigt, hämtade bilen samma dag och vilken skillnad det blev.

Jag kan verkligen rekommendera Optione och framförallt Erik som är en klippa!
    Tack David för denna fina recension och att vi fick äran att få lite mer fart på din fina bil. Välkommen åter // Erik OptiOne Motoroptimering
    2022-08-25 Spontant omdöme
    Det första intrycket av Erik var lugn, trygg och kunnig.
    Kundservicen är exceptionell, helt unik i förhållande till många andra med service yrken.
    Erik ansåg att jag borde optimera växellådan, och det ångrar jag absolut inte. Hela arbetet med bil är verkligen prisvärt då jag i stort sätt fick en ny bil. Nu fick jag respons o karaktär även vid vardagskörning. Jag kommer att rekommendera OptiOne Motoroptimering i Eskilstuna till alla som funderar på att optimera sin bil, prata med Johan eller Erik - de vet vad de pratar om.

Tack Erik för utomordentlig jobb.
    Micke
    Hej Michael. Stort tack för att vi fick äran att optimera din fina BMW & denna fina recension! Njut av nya bilen och ha en fortsatt fin slutspurt på sommaren. Mvh Erik OptiOne OptiOne Motoroptimering
    2022-08-05 Spontant omdöme
    Världsklass - Personligt och ödmjukt, kunnigt bemötande. Prisvärt då bilen är helt magiskt bra, nu finns respons o karaktär även vid vardagskörning. Dessutom nu lägre dieselförbrukning! Kan de varmaste rekommendera OptiOne Motoroptimering i Eskilstuna, prata med Johan eller Erik - de är bäst!
    Tack för dina fina ord Edward. Det värmer. Du är varmt välkommen tillbaka. OptiOne Motoroptimering
    2022-07-25 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande av Erik och en kille till som jag inte vet namnet på. Smidig och effektiv optimering med bra resultat.
    Kul att höra att du är nöjd Göran och varmt välkommen åter. Du har väl inte missat att du har en rabattkod på ”dina sidor” som du kan använda vid nästa optimering eller ge bort till en vän.
    Ha en skön sommar och kör försiktigt 😃
    2022-06-22 Spontant omdöme
    Fick ett bra bemötande
    Optione i Eskilstuna hjälpte mig att lista ut vilken motor jag har på min BMW 530d.
    Dem vet verkligen vad dem pysslar med jag kommer defentift komma tillbaka samt rekomendera optione till alla mina vänner
    Tack för din fina recension Linus och varmt välkommen tillbaka. OptiOne Motoroptimering
    2022-06-04 Spontant omdöme
    OptiOne i Eskilstuna.
    Det här är andra bilen som OptiOne får optimera åt mig.
    Förutom en fantastiskt fin skillnad i bilen så är Erik behållningen.
    Trevlig, seriös, kunnig, informativ och helt stabil samt hjälpsam.
    Nu träffade jag Erik på den tiden det hette Autostable men min BMW 550 då var för ny och ”hårdknäckt”.
    Men Eriks bemötande och hjälp gör att nu har han fixat till en Volvo V70 FT samt min lilla AUDI A3.
    Makalös skillnad!
    Från lite sega vardagsbilar till riktigt roliga körmaskiner.
    Ja, jag kan ge OptiOne och Erik i Eskilstuna mina varmaste rekommendationer.
    Roger Scherberg
    Tack för dina värmande ord Roger och kul att du är nöjd med resultatet. Det är alltid lika kul med återkommande kunder och du är varmt välkommen tillbaka igen. OptiOne Motoroptimering
    2022-05-23 Spontant omdöme
    Riktigt bra bemötande hos OptiOne i Eskilstuna!

Erik gjorde ett riktigt bra jobb med bilen, och det var ett sant nöje att åka hem med ”den nya” bilen efter optimeringen :)

Jag kan verkligen rekommendera Erik, riktigt trevlig och hjälpsam.

/Daniel
    Tack för din fina recension Daniel.
    Hoppas du blir nöjd med din "nya" bil och kör försiktigt.
    /Robert, OptiOne Motoroptimering
    2022-05-03 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera OptiOne i Eskilstuna. Så nöjd med optimeringen 🙏👊 så mycket tack och tack så underbar servis och bemötande.
    Tack för din rekommendation Danijel, det värmer och varmt välkommen åter. OptiOne Motoroptimering
    2022-04-28 Spontant omdöme
    Jag kan varmt rekommendera OptiOne i Eskilstuna!
    Erik optimerade mina (2st) Penta D4:or-260 och resultatet är riktigt bra.
    Båten är starkare över hela registret, samt att accelerationen förbättrades och planingstiden minskades avsevärt.
    Kul att du är nöjd Robert. På båtar brukar det göra stor skillnad, både på prestandan men framförallt på bränsleförbrukningen. Hoppas du får en härlig sommar på båten. OptiOne Motoroptimering
    2022-03-25 Spontant omdöme
    OptiOne i Eskilstuna vilken service dom har. Killen kör hem mig samt kommer hämtar mig när bilen är klar, Top notch.
    Å blev riktigt nöjd med själva optimeringen på min BMW 330d. Så nu har den lite potential 😁

Jag blir en återkommande kund 👍
    Kul att höra at du är nöjd Daniel. Service är en självklarhet, körglädjen och möjligheten att spara bränsle får du på köpet. Ha en grym helg och kör försiktigt.

PS. på vår hemsida hittar du tips på hur du kan spara bräsnle med din nyoptimerade bil .DS
  • Nemanja P
    2022-02-12 Spontant omdöme
    Hade min XC60 D4 inne för steg 1. Bilen känns mycket piggare och reagerar fint på gaspedalen. Allting gick så smidigt från första kontakten tills jag hämtade ut bilen. Bemötande och jobbet 10/10. Återkommande kund! 😎👍
    Kula tt höra Nemanja, D4:orna brukar bli riktigt bra. Hoppas vi får se dig snart igen och kör försiktigt. OptiOne Motoroptimering
    2022-02-10 Spontant omdöme
    Lämnade för första gången in bilen på OptiOne i Eskilstuna. Mycket bra och personlig service! Raka rör där avstämning och upplysning kring processen hanterades löpande. Själva optimeringen med allt vad det innebär tog ca 4 timmar. Bilen är piggare, går bättre och drar märkbart mindre bränsle. Aktuell bil: Audi A6 (ALLROAD QUATTRO) 3.0 TDI.
    Innan optimering: 245hp (500 Nm), blandad körning 6,3 l/100km.
    Efter optimering: 310hp (680 Nm), blandad körning 5,8 l/100km.

Kommer garanterat att återkomma med nästa bil. Stort tack (Erik) för denna gång!
    Och till er som undrar så är jag en helt vanlig men väldigt nöjd kund.
    Kul att höra att du är nöjd med optimeringen. Du är varmt välkommen åter och missa inte att du fått en rabattkod för nästa optimering på "Dina sidor".
    /OptiOne Motoroptimering
    2021-12-01 Spontant omdöme
    Utmärkt service och kunnig personal!
    Det känns som att bilen har fått tillbaka livsgnistan efter optimeringen. Bilen blev mycket roligare att köra nu!
    Det är aldrig fel om bilen återfår livsgnistan.
    Kör försiktigt i halkan bara Tobias.
    /Robert, Team OptiOne
  • Kjell-Olof Å
    2021-11-30 Spontant omdöme
    Ja man får oftast vad man betalar för, men i detta fall mer än förväntat.
    Återkommer = 100%

Super nöjd / Kjelle
    Kul att du är nöjd Kjelle. Mini Coopern får ju ett rejält lyft.
    Kom ihåg att du har fått en rabattkod i din kundportal som du kan använda när det är dags för optimering av nästa bil :)
    Vi ser fram emot att sätta tänderna i den också.
    /Robert, Team OptiOne.
    2021-11-08 Spontant omdöme
    Optimerade min Audi A4 Avant B8 2.0 TDI hos OptiOne Värmdö. Ökningen i vridmoment utgör en extremt märkbar skillnad. Trampar man ner gasen ordentligt runt 1700 rpm är det en tydlig skillnad mot tidigare. De extra hästkrafterna, även om det inte är många, har också lett till lite fniss, accelerationen på 6:ans växel över 100 km/h är väsentligt kraftigare. Har nu ytterst sällan behov av att växla ner och bilen är väldigt mycket piggare. Det är en liten omställning i körstil, framför allt vad gäller växlingen, men inte så stor som jag hade trott.

Snittförbrukningen t/r Stockholm-Dalarna efter optimering landade på 0,47 l/mil. Då var bilen också var fullastad med packning och 4 personer, samt att jag körde för att spara tid, snarare än bränsle. Inte illa. Är bilen tom sånär som på förare är den riktigt snabb och det går att hålla en riktigt låg förbrukning om man är lätt på foten. Jag är mycket nöjd! Plus också för bra bemötande och svar på frågor.
    Härligt att höra att du är nöjd Gustav och bättre blir det. Det tar ett tag för framförallt växellådan att anpassa sig efter motorns nys karaktär så du kommer märka av både ytterligare prestandahöjning och även minskad bränsleförbrukning. OptiOne Motoroptimering
  • Lars Niklas J
    2021-11-07 Spontant omdöme
    Så nöjd, hade min andra bil inte för optimering av både motor och låda för lite mer än 2 månader sen, går så bra och är så grymt nöjd. Min första bil gjorde dem en steg 3 optimering på och 11.000mil senare utan ett enda problem så var det dags för nästa bil. Kan varmt rekommendera OptiOne om man vill ha ett trevligt bemötande och bra kompetens med kunden i fokus.
    Kul att höra att du är nöjd Lars, nöjda kunder är vad vi gör, ökad effekt och körglädje får man på köpet 😃 Det är alltid lika roligt med nöjda kunder 😃 OptiOne Motoroptimering
    2021-11-06 Spontant omdöme
    Det är mycket trevligt att ha möjlighet att få komma i kontakt via telefon, tack Erik.
    Tack själv Leif, digitala kontakter i all ära men det är alltid trevligt att talas vid direkt. OptiOne Motoroptimering
    2021-11-03 Spontant omdöme
    Equip Auto Malmö fixade optimering på min BMW 520d från 184 hästar till 220 hästar och jag blev väldigt nöjd. Gamlingen har blivit ungdom igen både bil och förare haha. Så nu på Fredag skall Fruns C30 2,0 d Volvo optimeras och det skall bli intressant
    Kul att höra att du är nöjd Dan och välkommen med frugans bil. Glöm inte att du har fått en rabattkod som du kan nyttja för lite rabatt. Du hittar den i din kundportal. På vår hemsida under nyheter hittar du tips på hur du bäst nyttjar potentialen i din nyoptimerade bil. Kör försiktigt 😃 OptiOne Motoroptimering
    2021-10-15 Spontant omdöme
    Otroligt bra bemötande och service av Erik på optione i Eskilstuna, kan starkt rekommenderas. Nu går min peugeot expert 2,0 2018 som en dröm. Blir att boka en tid för gummans bil också.
    Mvh Kristian
    Härligt att höra Kristian, ni är varmt välkomna tillbaka och missa inte rabattkoden du fått i kundportalen så får du rabatt på ”gummans” bil. OptiOne Motoroptimering
    2021-08-29 Spontant omdöme
    Lämnade min BMW 335i för optimering. Fantastiskt resultat. Optimerade både motor och växellåda.
    +64 hk och + 115 Nm vridmoment. Betydligt rapparare i växling och med en högre effekt.
    Bränsleförbrukning sänktes med ca 25% vid landsvägskörning, naturligtvis beroende på hur man kör.

Lämnade även in sambons Nissan Qashqai 1,2 l, 116 hk. Blev mycket bra trots den lilla motorn. Upplevs som ny bil.

Stort tack till Erik på Eskilstuna stationen
    Hej, kul att höra att du är nöjd. BMW.n bruka vara riktigt tacksamma att optimera, de är ju redan från början sportiga och har bra prestanda men det är aldrig fel med det där lilla extra. Sen gör det ju heller inget att man sparar lite bränsle. Kul att höra att du är nöjd och välkommen åter. /Team AutoStable OptiOne Motoroptimering
    2021-08-03 Spontant omdöme
    Min Mazda mps optimerades med lyckat resultat 👍
    Bilen känns i princip som ny, fast ännu bättre +40 hk gav betydligt
    mer gasrespons och acceleration 😀
    Och av nån outgrundlig anledning så reparerade sig bilens navigator av sig själv 😊
    Rekommenderar starkt den här firman, världsklass 👌
    Kul att höra att du är nöjd Tommy. Njut av bilen och kör försiktigt 😀 OptiOne Motoroptimering
  • JARNO K
    2021-05-27 Spontant omdöme
    Optimerade min BMW x5 igår bilen blev mycket starkare och accelerationen påtagligt bättre alltid nöjd med servicen och kundbemötande är tredje bilen som bästa Erik har fixat till mig väldigt nöjd 🏎
    Erik levererar alltid 😀 Återkommande kunder gör oss alltid glada så varmt välkommen åter Jarno. OptiOne Motoroptimering
  • MIKAEL E
    2021-04-23 Spontant omdöme
    Bil nr 2 optimerad 👍👍 supertrevligt bemötande och vilken skillnad , jag rekommenderar det verkligen .... bättre gasrespons, mer kraft och jämnare gång , vad mer kan man begära 👍👍😁😁
    Kul att höra att du är nöjd Mikael, du är varmt välkommen åter.
    AutoStable-teamet
    2020-12-29 Spontant omdöme
    Motoroptimering utfördes på BMW 116i -15. Mycket lyckat resultat, mer kraft och karaktär i motorn.

Rekommenderas till alla med samma bil.

Bra priser och service från autostable.
    Hej Daniel, kul att höra att du är nöjd 😃 OptiOne Motoroptimering
    2020-12-22 Spontant omdöme
    Fantastisk support 😀👍kan varmt rekommendera dom. Stort tack till Victor och Erik. Min bil är en mercedes 350cdi 231hk som jag valde ekonomi optimering till dvs. 260hk oçh 600nm och det räcker mer än väl. Mvh Mats Nordh
    2020-11-11 Insamlad av företaget
    Motoroptimering hos Backes, föredömlig service och information, med ett över förväntan gott resultat på Min Volvo S60-2,5T

Kan gott och väl rekommendera både Backes och Autostable.
    2020-11-11 Insamlad av företaget
    Jag beställde en motoroptimering och fick ett mycket proffsigt bemötande. Jag hade lite för stora förväntningar men annars är jag nöjd med optimeringen. Min bil är trevligare att köra nu.
    Hejsan!

Det är så klart svårt att veta vad man kan/ska förvänta sig av en motoroptimering - och nästintill omöjligt för oss att förmedla/förklara i ord på förhand. Därför är det så värdefullt att du som kund hos oss tar dig tiden att skriva nån rad så här om dina upplevelser med AutoStable, det uppskattar vi stort, då det gör valet lättare för nya kunder som läser på om oss. Tack!

2020-11-11 Insamlad av företaget
    Jag köpte motor optemering men jag märker inte någon skillnad å jag tycker att bilen drar ungefär lika mycke bränsle nu som förr det är inte någon stor skillnad på den biten vad jag har märkt iaf ....
    Hej Bo-Erik,

Tack för att du tar dig tiden att skriva en recension om dina upplevelser hos oss.
    Vi är noga och ganska duktiga på att ta till oss av kritik, så det här är nyttigt för oss och hela syftet med vårt Reco-samarbete. Vi beklagar att uppgraderingen inte möter upp till dina förväntningar av effektvinst på denna Toyota Hilux 3.0D 171hk 2013.

- Vi har gett den en mjukvara som på andra exemplar mätts upp till 39hk och 100Nm i ökning, vilket är ganska mycket, men i en bil som borde ha begåvats med 200-250hk original är möjligen inte ens vår uppgradering nog för att göra nog stor skillnad i en sån tung bil. Skillnad måste det ha gjort, men möjligen inte i nivå med din förväntan.

- En optimering brukar vara till hjälp för att spara bränsle, men är alltid svårt att garantera - därför gör vi heller inte det.

Om du önskar att vi gör en justering eller kontroll är du välkommen att boka en ny tid med oss för detta. Vi vill ju att du skall bli nöjd med den investering du gjort.

Allt gott / Team AutoStable
    Bra bemött
    Förväntningarna var som jag trott och företaget levde upp till dem
    Bilen blev perfekt och och trevligare att köra
    Så kul att höra, Björn! Tack för att du delar med dig av dina upplevelser hos oss.

2020-11-10 Insamlad av företaget
    Köpte optimering MAX.
    Men upplever inte bilen som någon ditelt skillnad mot innan .
    Hej Jan!

Om det är som vi tror, att det gäller den Audi 2.0 TFSI vi optimerat för dig på vår helägda station i Eskilstuna, så låter dina erfarenheter jättemärkliga i våra öron. Med effektvinst på 44hk skall du definitivt känna en ordentlig skillnad. Vänligen tag kontakt med oss så vi får göra en kontroll och kanske åka en sväng med dig så du får beskriva var/hur effekten saknas.

2020-11-10 Insamlad av företaget
    Jag ville få hjälp att "trimma" min Volvo C70 2010 2,4l . AutoStable sa att det var inga problem. Bilen stod i Halmstad i 3 dygn på verkstad utan att de lyckades, pga styrboxen var av fabrikat Delco ( och inte Bosch ). Jag fick beskedet att Ni skulle återkomma till mig. Efter 2 månader ringde jag igen och fick samma besked. Ännu har ingen återkommit till mig. Det är trist att lova åtgärder via sin hemsida, men att sedan inte klara av att utföra åtgärden i verkligheten
  • Lars F
    * Optimering till din VOLVO S80 (II) AWD 3.2 (Bensin) 238hk 2007
    * Bemötandet var bra.
    * Hade hoppats på detta resultat Före 238 hk, Efter 255 hk
    * Mitt besök var en ren besvikelse då dom inte kunde leverera det
    som utlovats så jag slösade bort en dag till ingen nytta.
    * Lovar runt men håller tunt.

Dom får gärna höra av sig om dom vill.
    Hejsan Lars,

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vi är noga och ganska duktiga på att ta till oss av kritik, så det här är nyttigt för oss och hela syftet med vårt Reco-samarbete.

- Vi fick inte kommunikation med motorelektroniken i din Volvo vid ditt första besök hos oss. Vi har gjort dessa uppgraderingar förut med fina resultat men vår representant valde fel kommunikations-protokoll och fick därför inte kontakt med motorstyrdonet i din bil.
    - Efter konsultation mellan stationen och oss på central support, kom vi fram till felet i efterhand.
    - När du frågade om vi listat ut problemet, blev svaret ja och stationen bad dig om en andra chans vid ett nytt besök, då vi tänkte att det var syftet med din fråga.
    - Du avböjde den möjligheten. Det är helt OK.

Att ge oss sämsta tänkbara betyg för ett jobb vi inte fick chans att slutföra, känns dock inte helt rimligt, men vi antar att det är priset man betalar när man strävar efter att vara branschens mest öppet recenserade företag. :)

Välkommen åter om du ångrar dig.
    Allt gott / Team AutoStable
    2020-11-09 Insamlad av företaget
    Beställde en motoroptimering max till min BMW X3 vilket lyfte bilens prestanda riktigt mycket samt sänkte bensinförbrukningen med 10%. Motorn lyftes från 184hk - 260hk/270Nm-380Nm Fortfarande supernöjd med prestandan efter 1500 mil.

Väldigt trevligt och bra bemötande av företaget som utförde optimeringen samt bra information inför optimeringen.
    Tack Dan! Ja, det är otroligt fina effektvinster i dessa maskiner. Kul att du är nöjd med helheten i din upplevelse med AutoStable . Tack för att du tog dig tiden att skriva dessa rader.

2020-11-09 Insamlad av företaget
    Motoroptimering av min Porsche.
    Utmärkt mottagande och fin-fin service-
    Allt fungerade som förväntat och jag rek. varmt Halmstad siten samt det telefonkontakter jag hade med Stockholmskontoret.

mvh jan
    Hej Jan!

Underbart att höra - vi är så glada för fin-fint uppdrag och betyg!

2020-11-09 Insamlad av företaget
    Optimering Skoda Kodiaq 2,0 tsi 190hk.
    Efter optimeringen är det som en helt ny bil. Känns som att växellåda och motor helt plötsligt passar ihop. Mjuk och fin, men ändå tydligt ökad, effekt över hela registret utan några som helst pucklar eller hål i mappningen.
    Kan starkt rekommenderas!
    Hej!

Vilken bra beskrivning! Vi kan bara hålla med.
    Stort varmt tack för att du är kund hos oss!
    2020-11-09 Insamlad av företaget
    Uppdaterade frugans Mini Cooper och det blev en helt ny bil. Trevligt bemötande, snabbt och proffsigt levererat. Mycket nöjd.
    Så kul att höra, Sven!
    Härligt att ni blev nöjda :)
    2020-11-08 Insamlad av företaget
    Jag köpte en optimering på en tyota hilux och den är till belåtenhet, bilen går lättare och bättre, blev lite bättre vrid på låga varv som utlåvades, men snittförbrukningen ökade med en dl.
    Hej Stefan!

Tack för din recension, kul att du är nöjd med den nya körbarheten i bilen.
    Att förbrukningen går upp något är ovanligt annat än till en början under inkörning/adaption. På sikt skall förbrukningen normalt gå ner antingen till originalförbrukning eller lägre.

Eftersom alla bilar både original och optimerade varierar kraftigt i förbrukning är det alltid svårt att lova besparingar, därför gör vi heller inte det, men brukar tipsa om:
    - att serva bilen med kortare intervall än tillverkarens rekommendationer
    - att jämföra rättvist, dvs sommarförbrukning och vinterförbrukning är olika även original.

• Steinar H
    2020-11-08 Insamlad av företaget
    Nöjd med service och resultat. Tyvärr långt i från min bostadsort
    Tack Steinar för att du gav oss förtroendet och det fina betyget här, även om det var en bit att åka. Vi jobbar vidare på att expandera AutoStable-kedjan i alla väderstreck!

Välkommen åter.
    2020-11-06 Spontant omdöme
    Jag optimerade min Bmw 330d GT 2016
    Alltså shit, visste att de skulle bli skillnad men de här va galet bra. Nästan lite läskig bra😂😂😂 jag rekommenderar starkt Autostable i Eskilstuna och mycket trevlig personal också 👍👍👍
    Hej George,

Hahah, tack för en härlig recension! Vi är glada för ett fint uppdrag: Motoroptimering Steg 1 + Växellådsoptimering Steg 1 gör susen på dessa fina bilar.

Välkommen åter.
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Optimerade motor och växellåda i en BMW 420d - 2014. Det var som att ha en helt ny bil när jag fick tillbaka den. Mjukt och fint i ecopro samt comfort. Stenhårda växlingar och jätterapp i sport+-läget. Drar ca 1 dl mindre per mil nu. Jättenöjd!
    Hej!

Vi kan bara hålla med! Trots att det är en 2.0d med relativt mycket effekt redan, så blir de alltid så fina dessa. Kul att du är nöjd och tack för att du är kund hos oss!

2020-11-06 Insamlad av företaget
    Motoroptimering på min Fiat Ducato 2,8JTD 128hk. som blev 158hk efter Motor Optimeringen och som blev riktigt Bra rätt över hela registret och Accelerationen & Prestanda, Samt Farthållningen i Uppförsbackarna för Husbilen som blev Utmärkt../ H.E.
    Hej Håkan!

Jag förstår att du gillar resultatet! Uppgraderingen av Fiat husbilar i allmänhet och 2.8 JTD i synnerhet, har alltid bringat stora leenden till våra kunder. :)

Tack för att du tog dig tiden att berätta om din upplevelse hos oss.
  • Rikard S
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande av Kenneth Eriksson i Lidköping vid optimering av min Civic Type-R.
    Mycket nöjd!
    Härligt att höra Rikard, din hälsning är framförd!
    Tack för att du är kund hos oss.
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Sjukt bra service och bilen vart en helt annan! bra jobbat!
    Underbart att höra, Simon! Tack för detta!
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Jag blev mkt nöjd med motoroptimeringen på min Subaru Forester.
    Tyvärr blev jag tvungen att åka till Eskilstuna 2 ggr från Nyköping, där jag bor. Den första ''överföringen '' fungerade ej.
    Hej Carl!

Vi beklagar att det blev lite stökigt för dig. Tack för att du hade tålamod med oss och skönt att det blev bra tillslut.

2020-11-06 Insamlad av företaget
    Motoroptimering av en husbil byggd på Fiat Ducato.
    Vi tackar dig för att du tog dig tid att betygsätta din upplevelse hos oss!
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Klockrent kundbemötande både av centralbokning och av anläggningen i Umeå. Fick skrämma liv i min BMW M550D med steg 2 i motor och växellådsmjukvara. Avverkar numera 0-100 under 4sek (i en familjekombi😈)

AutoStable har även fått lägga vantarna på min Sea-Doo RXP 300 Rs och Audi Q7 med jättefina resultat! Tack.
    Alexander, stort tack för många fina uppdrag!
    Vi är tacksamma att ha dig som kund och samarbetspartner.