Alla kategorier Mataffär Skåne Malmö P Å Lågprishandel AB

Södra Förstadsgatan 83, 214 20 Malmö — Visa karta

Läs vad 17 kunder tycker om P Å Lågprishandel AB

• kalle d
    kalle d skrev om P Å Lågprishandel AB
    Killen som jobbar på Posten som nämns nedan har både jag och min sambo haft problem med flera gånger. En gång vägrade han lämna ut ett paket då han fått för sig att min samo hette "student" paketet var adresserat till student karin ekberg (fingerat namn). Efterövertalning där jag fick blanda mig i och be att få titta på paketet så stod ju namnet i stora bokstäver helt o öjligt att missa! Han grymtade då något surt när vi pekade på namnet och gav tillsist med sig.. Detta är bara 1 av flera episoder.. När man läser kommentarern
    A nedan kan man ju undra hur många tusen misstag som begåtts. Kanske 400 missar på varje kommentar här?
    Betyg 0/5. 1 poäng är för högt, ska höra om reco.se kan göra ett undantag för detta ombud och sänka poängskalan, tror det vore uppskattat,
  • Maria P
    Maria P skrev om P Å Lågprishandel AB
    Affären är väl ok i sig, sortimentet ok. Men en del av kassörskorna, ffa de äldre, är katastrof!Sura, hälsar nätt och jämt, pratar med kollegan mittemot när man ska betala eller tittar rakt förbi en.
    Gå i pension eller byt jobb för sjutton, om ni inte trivs! Ert missnöje över jobbet får ALDRIG gå ut över kunderna. Trodde man förstått det när man väljer ett serviceyrke...
    Nej, att sitta i kassan i en ICA-butik är kanske inte världens mest stimulerande jobb, men man har faktiskt ett eget ansvar för att förändra sin situation.
    Otroligt att det får fortgå!
  • Sebastian
    Sebastian skrev om P Å Lågprishandel AB
    Personalen på posten är katastrofal. Flera gånger har jag eller någon annan i kön mer eller mindre blivit utskälld för bagateller. En gång snackade dom skit om kunden som var precis innan mig. Det värsta är att man inte kan välja något annat postombud för att hämta ut sina paket.
  • Tommy W
    Tommy W skrev om P Å Lågprishandel AB
    Jag håller helt med Anna K. Den här ICA: s Post är under all kritik. Jag har anmält den här personen en gång till och denna gång kan det bli riktigt allvarligt
  • Anna K
    Anna K skrev om P Å Lågprishandel AB
    Ingen servicekänsla över huvudtaget, nochalant och dessutom skiter i att kolla legitimation på paket som redan är betalda vilket gör att vem som helst kan hämta ut saker jag beställt och betalt för. Jag snackar om killen med asiatiskt utseende i posten som så många andra också kommenterat! Snälla byt jobb du ska inte jobba med service! Det är konstigt att man inte är mer rädd om sitt rykte som ombud, och inte bryr sig om att man svärtar ner postens rykte. För det vi alla ska komma ihåg är att det inte är posten som är skurken här utan ica som är ett ombud med sin egen personal. Vad som är ännu mer pinsamt är denne Ola som skrivit längre ner att de inte gör några fel, de tar alltid emot försändelser korrekt och skulle de vara något som inte stämmer är inte de dem som är skyldiga. En vettig person med lite servicekänsla hade kanske sagt ursäkta till de utsatta och att de skulle bättra sig, istället för att säga att man aldrig gör fel och på det sättet säga att kunderna är de som är ansvariga!? Vill ni ha några kunder kvar borde ni byta ut personalen i posten eller skicka dem på charmkurs! Men eftersom personalen, genom Ola, hävdar att de inte gör några som helst fel någonsin så lär det antagligen aldrig hända och vi kunder får vända oss någon annanstans eller vara oroliga över våra varor vi betalat dyrt för försvinner på vägen och ICA Supermarket Söder skiter i vilket för de skiter i sina kunder. Tråkigt att det ska gå ut över hela butiken med personal när det bara är en del, eller en person som är så totalt värdelös! Tack för ordet..
    Tommy W gillar detta
  • Frans T
    Frans T skrev om P Å Lågprishandel AB
    Jag måste säga att jag inte alls håller med om att posten här skulle vara dålig. Jag har hämtat ut väldigt många paket i varierande storlekar under 1,5 års tid och de har alltid varit på plats och jag har alltid blivit trevligt/korrekt bemött.

Har även postat en värdehandling (pass) därifrån och fått hjälp med det. Det var smågrejer, men ändå något som uppskattas.

Ska hämta ett paket där nu, får se hur det går :)

Själva matbutiken har alltid haft en lite skabbig stämpel över sig, ända sedan jag var liten (15-20 år sedan). Butiken är fortfarande ganska skabbig, priserna är helt ok tycker jag, vissa varor är billigare på andra ställen, men vad spelar en krona för roll om man måste åka mycket längre? De har alltid några varor till extrapris som man kan köpa på sig mycket av och ha i frysen. Utbudet är bra tycker jag (jämfört med ICA vid lekplatsen).
  • Sara T
    Sara T skrev om P Å Lågprishandel AB
    Själva affären är sådär. Ganska ofräsch och sura tanter i kassan, långa köer och alltid dyrare än det andra ica som ligger på Sofielundsv. Jag går sällan dit trots att jag bor väldigt nära.
    Posten är det som verkligen är dåligt där. Pinsamt dåligt och svårt att förstå hur de inkompetenta människorna som jobbar där får fortsätta. Sist jag skulle skicka ett paket till Usa sa den asiatiske gubben att jag i princip "måste" köpa en försäkring, annars kunde han sno mina grejer utan problem. Då grejerna jag skulle skicka inte var värda speciellt mycket utan bara en present, ville jag verkligen inte b etala ännu mer, men kände mig så osäker på om mitt paket skulle komma fram om jag lämnade in det där, så lämnade på ett annat ställe istället.
    Postens "personal" har ett allmänt extremt dåligt bemötande, den ena av dom pratar riktigt dålig svenska och kan inte svara på normala frågor.
  • Martin L
    Martin L skrev om P Å Lågprishandel AB
    ICA affären har jag inte mycket att säga om. Där har jag inte stött på några bekymmer.
    Postens serviceställe däremot är ett riktigt råttbo.
    När mitt paket haft status "Sorterad" i två dygn kontaktade jag postens kundtjänst. De förklarade att när detta inträffade var det i 95% av fallen servicestället (= ICA Superm. söder) som missat att scanna paketet vid ankomst.
    Efter att postens egna kundtjänst misslyckats med att nå personalen på servicestället (!) ringde de åter upp mig och bad mig gå dit och fråga om de kunde leta efter paketet. När jag var där idag fick jag ett uselt bemötande av en medelålders kille med thailändskt utseende. Efter att ha sökt på kollinummret muttrade han att mitt paket inte fanns hos dem. Att jag blivit ombedd av postens kundtjänst att be dem kontrollera en missad scanning struntade han högaktningsfullt i. Tyvärr kommer jag nu få vänta i värsta fall över en månad, eftersom det är så lång tid reklamationer tar hos posten. Under tiden kommer datorkomponenter för ca. 2000:- ligga oscannade på hyllan eftersom personalen vägrar utföra sitt arbete på rätt sätt.
    Ett solklart 'Riktigt uselt' i betyg. Hade det funnits lägre betyg hade de fått det.
    Ett tips till dig som har oturen att tillhöra ICA supermarket söder's postdistrikt: Skaffa postbox eller skicka alla prylar till en kompis med annan adress.
  • Jenny N
    Jenny N skrev om P Å Lågprishandel AB
    När det gäller posten på ica supermarket söder har jag inget positivt att tillägga. Vid 3 tillfällen har de slarvat och tappat bort paket. Det senaste från England. När jag spårade paketet via postens hemsida stod det att posten ica supermarket söder skickat en avi plus påminnelse. Detta stämmer inte alls och kostar mig nu 13.50 pund. Jag vet inte hur många gånger man ska behöva ringa postcentret för att klaga. Inget händer, men den här gången kommer jag inte att ge mig!
    Martin L, Ola T gillar detta
  • Ola T
    Ola T skrev om P Å Lågprishandel AB
    Hej!
    Jag heter Ola och arbetar på ICA Supermarket Söder Posten i Malmö. När det gäller våra köer kan jag berätta att vi är ett av de större ombuden i Malmö. Kortaste köerna finns på förmiddagen och strax efter lunch. Ibland är här inga köer alls.

När det gäller att visa ID handling så krävs det när ni hämtar ut paket och rek.brev. Även om ni är ombud. ID handling behövs inte visas när ni hämtar brevpostförskott och skrymmande brev.

Någon har skivit här att vi talar i telefon. Jo, det gör vi ibland. Det gör vi när postens kundtjänst ringer oss, när vi har tekniska problem måste vi ringa dem och när en kund vill ha hit sin försändelse som har blivit felsorterad till ett annat ombud i stan.

Vi har öppet måndag till fredag 09.00-19.45, lördagar 09.00-17.30 samt söndagar 11.00-17.30. Välkomna!

Om ni undrar varför jag ger en 4 i betyg så kan jag berätta det för er när ni besöker oss. Vi är inte alls otrevliga.

====

Hej Jenny!

Så tråkigt att du känner det så, men vi på posten på ICA Supermarket Söder skickar alltid ut påminnelser på våra försändelser. Det ingår i våra arbetsuppgifter att göra det.

Vad som sedan händer med påminnelserna kan vi inte ansvara för. Vi kan heller inte ansvara för försändelser som inte har kommit eller har blivit felsorterade. Hur ska vi kunna ansvara för det?

Vi har ansvar för de försändelser som h ar kommit till oss och som ska vara hos oss samt att de försändelser som är felsorterade skickas iväg till rätt utlämningsställe.

Vi tappar inte bort några försändelser alls. Vi försöker hjälpa till så gott vi kan och när tid ges till det.

MVH Ola Tuvesson Posten ICA Supermarket Söder.
    Tomas S gillar detta
  • Johan
    Johan skrev om P Å Lågprishandel AB
    Bra utbud jämfört med andra affärer i området, särskilt när det gäller eko-/rättvisemärkt. Förstår inte heller varför folk klagar så på servicen i postdisken? Har själv aldrig haft några problem där.
  • Enid E
    Enid E skrev om P Å Lågprishandel AB
    Brukar kalla denna affär skabb-ica och ica möllevången för fin-ica.
    Alltid dyrare, alltid ofräschare, alltid otrevligt bemötande. Speciellt från karln i posten som ni andra nämner.. herregud... Serviceyrke, nån?!
  • Emelie
    Emelie skrev om P Å Lågprishandel AB
    Precis som övriga medlemmar här är killen på Posten otroligt ovänlig. På själva ICA är de väl ok. Hälsar alltid i kassan i varje fall, även om de brukar se sura ut.
  • Jon R
    Jon R skrev om P Å Lågprishandel AB
    Fattar inte vad det är med snubben bakom disken på posten. Varför är han så j....a nonchalant? Hans jobb måste ju bli betydligt lättare och trevligare om han bara var aningen tillmötesgående.
    ICA är helt ok däremot, bra öppettider och schysst sortiment på vegetariskt och eko/reko produkter.
  • Anya L
    Anya L skrev om P Å Lågprishandel AB
    Posten på ICA är ett stort skämt. Mannen som brukar stå där är ofta otrevlig och står och pratar i telefon större tiden av sin arbetstid. Dessutom står han och svär högt över människorna i telefonen och blir sur på kunderna som kommer. Man får stå i kö i fem år om man ska komma fram, så har man bråttom och "bara ska hämta ut paket" är det bäst att man står över om man ska hämta det här.

Ica i sig är en helt okej butik med ett bra utbud på varor - och ännu bättre- ett stort utbud av ekologiska och rättvisemärkta produkter. Personlen är inte alltid de trevligaste och man får stå i kö väldigt länge.
    Posten på ICA får 1/5 och ICA Supermarket får 3/5 - därmed ett betyd på 2 av 5.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om P Å Lågprishandel AB
    Jag kommer rikta ett särskilt klagomål som jag anser är en stor brist hos posten som företag.
    För en tid sedan beställde jag en mobil via nätet (inte en billig sådan).
    Jag fick via nätet bekräftelse på leverans och själva köpet av företaget jag beställde den ifrån och att jag via en lapp från posten skulle få besked när det var dags att inkassera paketet. Fick ett sms på min gamla mobil att nu hade mitt paket anlänt till posten. Av någon anledning fick jag ingen lapp i brevlådan när jag kom hem från arbetet den dagen och bestämde mig då för att gå till posten dagen efter dvs om det ej hade dykt upp något i brevlådan. Den dagen hade jag dessutom kvällsmöte och får ett samtal vid 18-tiden av en man som presenterar sig med förnamn och samma efternamn som mig. Han berättade att han fått en avi av posten med sitt namn om att det fanns ett paket på posten att hämta. Vi ska då lägga till att denne man bor i samma hus som jag. En våning ovanför. Han gick självfallet till posten och fick ut paketet utan några problem. Han t om visade legitimation som posten kräver. När han kom hem såg han att det stod mitt namn och mitt telefonnummer tydligt på paketet. Jag kom dit senare till honom och vi diskuterade detta fram och tillbaka. Det avslutades med en mening som fick mig att fundera över ärlighet. Hade inte han ringt mig angående detta så hade han lika gärna kunnat behållt mobilen utan större problem och posten hade framstått som pinsamma inför ett paket som lämnats ut till fel person, men personen fick ut det pga av namnet på avin. Att posten sedan inte uppmärksammade namnet på själva paketet tycker jag är en stor miss. Posten hade fått stora problem med att reda ut situationen och hade inte min granne ringt så hade jag stått där utan mobiltelefon. Så, en elogé till min ärliga granne.
    Det blir 1/5 recos till posten som företag
    Johanna L gillar detta
  • Ami H
    Ami H skrev om P Å Lågprishandel AB
    Gillar du stå i kö? Tycker du om att bli nonchalant bemött av någon som fäster sin blick på väggen bakom dig? Uppskattar du att det aldrig är någon som kollar din legitimation när du hämtar ut paket?
    Med andra ord, är du en som uppskattar "nya" posten där service är något man inte ens kan stava till?
    Då är Posten på ICA supermarket Söder på Södra Förstadsgatan din butik!!!
    Snälla, "gamla posten" kom tillbaka, allt är förlåtet!

Södra Förstadsgatan 83, 214 20 Malmö