Pantaenius AB

2.3

3 omdömen om Pantaenius AB

Anna Karin E
Skrev om Pantaenius AB

Jag skulle fundera både en och två gånger till innan jag valde Pantaenius. Min erfarenhet är att de betalar ut för materiella skador ganska snabbt men inte personskador. Inte ens när barn blir allvarligt skadade verkar skadechefen vilja hantera ärendet utan förhalar och försöker smita undan och svarar inte på frågor. Helt orimligt i min mening.

Ulf A
Skrev om Pantaenius AB

5 års sedan. Jag "körde" Hisingen runt medurs med avmastad segelbåt. Fick möte med Vänertrafik och höll ut maximalt från skeppet. Svall och undervattensströmmar tvingade båten upp/runt mot en dyktalb (3 stolpar en). Stolparna är klädda med plåt med franska träskruv och skrovet repades rejält. Pantaenius höll mig helt skadelös. Tre år sedan välte min båt på land i Hinsholmskilen. En tonåring buskörde med pappas Tesla på hamnplan och klippte bockarna så min båt välte, roderstock m.m. gick åt skogen. Återigen Panatenius tog hand om allt. Helnöjd!!!

Anders B
Skrev om Pantaenius AB

Oseriöst försäkringsbolag man måste ha allt på papper då dom är experter på att slingra sig och inte stå till vad dom säger. Har en labil skadechef som kränger ur sig både det ena och det andra. Använder sig av ”egna” skadeinspektörer som beter sig som köpta alternativt inkompetenta.Dessutom mer än dubbelt så dyra som andra försäkringsbolag.