Pet Sounds

Pet Sounds

4.4

På Pet Sounds hittar du ett brett utbud av musik på cd och vinyl. Det sortiment som vi har är baserat på personlig smak och vad som är viktigt i musikhistorien.

8 omdömen om Pet Sounds

ANDREAS I
Skrev om Pet Sounds

Pet Sounds är en institution inom musiken och helt klart värt ett besök. Jag gillar att gå in där och bara bläddra runt bland vinylskivorna även om jag egentligen inte ska köpa något. Atmosfären i lokalen är skön och personalen väldigt kunnig.

Thorgny A
Skrev om Pet Sounds

Bra ställe om du är ute efter konstig, udda eller gammal musik. Har tidigare även haft kulturfilmer och musikböcker. Dock jävligt otrevlig personal... Ingen idé att gå hit om man inte kan allt om Lalehs, B.B. Kings och John Lee Hookers historiska bakgrund. Psst- Här kan man även hämta ut/köpa Ticnet biljetter!

Göran A
Skrev om Pet Sounds

En klassiker att stötta så att de fortsätter i samma fina stil. ibland vill i alla fall jag fortfarande ha både vinyl och CD.

Nikke L gillar detta
Anders  Ö
Skrev om Pet Sounds

Ja PS är idag den enda skivbutiken i Sthlm som kan rekomendera musik i stil med vad DU gillar. Personlig service är idag en bristvara(pröva Åhlens)har ibland funderarpå att gå över till musik i enbart digital form. Men så länge det finns EN skivaffär värd namnet så fortätter jag med att köp varmt rekomenderade skivor. Det är kul

Emilie L
Skrev om Pet Sounds

Pet Sounds är en klassiker.. helt klart stockholms skönaste skivaffär.. och blir man hungrig kan man springa över gatan till deras restaurang med samma namn!

Petter S
Skrev om Pet Sounds

Pet Sounds har funnits i 100 år & gillar man gubb-rock-pop så är detta himmelriket. För oss andra, så är det skönt bara att slinka in på Pet Sounds, kolla in det digra utbudet (butiken har utökats & är idag bättre än någonsin), höra att personalen fortfarande spelar the Smiths i högtalarna & njuta av att den här institutuonen rubbar ingen mp3-nedladdning i världen på. Ett plus för den ambitiösa souldelen + bokdelen + kafedelen + vinyldelen + videodelen osv.

Janne J gillar detta
Leon
Skrev om Pet Sounds

Pet Sounds är Stockholms bästa skivaffär om man älskar lite mer alternativ pop och rock. Här hittar du den senaste Sambassadeur-singeln, Kraftwerk-boxen eller kanske nån obskyr Belle & Sebastian-EP. Det är med andra lätt att gå in i butiken bara för att titta och sedan komma ut med fem-sex skivor i en svart liten påse. Och det är nästan så man ska besöka affären, det vill säga helt oplanerat.

Martin T
Skrev om Pet Sounds

Toppenbutik som trots sitt udda läge har många trogna kunder, och ständigt hittar nya musikälskare dit. Supermysig atmosfär med nybyggt café och trevlig personal. Du hittar ofta skivorna du förgäves letar efter i andra butiker, och inspireras även till att upptäcka nya band. Pet Sounds säljer även konsertbiljetter och tipsar om bra klubbar samt mindre spelningar.