Reco

Reco grundades 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Vårt koncept bygger på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in uppriktiga kundomdömen från deras faktiska kunder.

På Reco kan du be om offerter från pålitliga företag, läsa kundomdömen eller skriva egna omdömen.
Idag finns våra kontor i Stockholm och Varberg och vi ser till att i stadig takt skaffa samarbetspartners även i andra delar av vårt avlånga land. Tillsammans skapar vi en helhetslösning för företag och privatpersoner.

Vad kostar Reco?
Reco är helt kostnadsfritt att använda när det kommer till att be om offerter eller läsa omdömen om andra företag för dig som privatperson.
Har du ett företag så är även detta kostnadsfritt att ha en profil på reco.se. Vill du däremot använda vår tjänst för att aktivt få hjälp att samla in verifierade omdömen från dina faktiska kunder så kostar detta. Vad kostnaden för just ditt företag beror på i vilken bransch du verkar samt vilken stad ditt företag är verksamt i. Du kan enkelt gå in på recoforetag.se, där kan du få mer information om vad just ditt pris skulle bli.

Vi lever som vi lär - Tillfrågar 100% av våra kunder via en integration till vårt affärssystem!!

979 omdömen om Reco

Sedan starten hos Reco 2013
  • 2023-02-02 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande. Flexibla lösningar, bra tips gör det dem lovar.
  • Ina.h Studio
    2023-01-31 Verifierad kund
    Fantastisk bemötande och service, snabb återkoppling vid behov av hjälp. Mycket nöjd🤸🏼‍♀️🤩⚡️
  • 2023-01-26 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjd med service och själva portal.
    Stort tack för er feedback🌸
    Vi ser fram emot att ha med er på resan och fortsätta visa värdet utav omdömen.
    Vi på Reco önskar dig P och A en fantastiskt fin torsdag 🌸

PS. Superkul att ni nu kommer som tredje träff på Google om man söker på Cleanflat 🤩
  • 2023-01-25 Verifierad kund
    Tjänsten fungerar utmärkt och jag uppskattar att det är riktiga omdömen. Vi får alltid snabb och proffsig service.
    2023-01-19 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd med samarbete.
    Jag varmt rekommenderar
    Och vi är så nöjda med samarbetet med! 🫶🏼 Stort tack för att du tog dig tid att svara! Ha en fantastisk dag, bästa hälsningar Johanna Reco
    2023-01-18 Verifierad kund
    Skaffa Reco! Väldigt trevlig och personlig kundservice vilket gör det roligt att hålla på med omdömen. Hjälper vårt företag att visa upp kunders åsikter på ett validerat sätt. Rekommenderar!
    Härligt att höra A!
    Tänk att ni halkade in via vår älskade PT-Studion i Varberg och nu har en extra träff på Goolgle, superkul!

Ja vet du vad, vi älskar omdömen och tycker att det är jättekul 😉🏋🏽‍♀️
    Ni har så många nöjda kunder, så visa dom nu för världen🌏

Ha det gott, hälsningar Vännerna på Reco
    2023-01-17 Verifierad kund
    Supernöjd med Reco och deras arbetsätt!
    Vad kul att höra William! Det har varit jätteroligt att starta igång vårt samarbete och det ska bli väldigt spännande att följa er resa ☀️ Bästa hälsningar Johanna Reco
    2023-01-16 Verifierad kund
    - Jag blir alltid väl bemött när jag har varit i kontakt med RECO.
    - RECO har alltid levt upp till mina förväntningar
    - Min upplevelse är att jag alltid blir bra bemött, oavsett vad det har rört sig om :-)

Jag har mitt företag Fogels Nya Trafikskola upplagd på RECO för oberoende kundbedömningar när mina kunder är klara med sin utbildning. Det känns seriöst och genoint att anlita detta företag för att få en rättvis feedback. Det finns så många falska och onda människor där ute som skriver väldigt märkliga bedömningar och har inte ens varit kund på trafikskolan. Som t ex Google som inte alls känns så seriöst och man kan hitta på vad som helst med påhittade profilnamn för att missgyna och förstöra för seriösa företag
    Tack för ordet
    Tack Michael för ett uttömmande omdöme.
    Vi jobbar hårt för att upprätthålla en hög trovärdighet för omdömen om företagen här på Reco.
    För oss är det lika viktigt att stävja försök till fusk från företagare som det är att skydda företagaren från oskäliga attacker från personer som inte har någon kundrelation till företaget.
    Reco skall helt enkelt vara oberoende och sträva efter att hjälpa kunder/konsumenter att hitta bra företag som de kan lita på.
    Därför är ditt omdöme en bra bekräftelse på att vi jobbar på rätt sätt.
    Bästa hälsningar
    /Team Reco
  • AVEQIA
    2023-01-16 Verifierad kund
    Snabba svar och tydlig process!
  • Totaltvätt AB
    2023-01-12 Verifierad kund
    Är Nöjd med bemötandet och ser att kunder uppskattar att kunna läsa omdömena .
  • 2023-01-09 Verifierad kund
    Vi har ett långsiktigt samarbete med Reco som bidrar till att utveckla vår verksamhet på ett positivt sätt genom att låta våra kunder komma till tals genom kundundersökningen de administrerar.
  • 4 Väggar AB
    2023-01-09 Verifierad kund
    Vi blev kontaktad via telefon och blev intresserad av Reco.

Väldigt trevlig personal och serviceminded vilket underlättade att starta samarbetet.

Vi valde att fortsätt med Reco månadsvis och hoppas att 2023 blir vårt år med Reco

Med vänlig hälsning,
    4 Väggar AB
    Tack för ert omdöme, det är så häftigt när man från start har ett helt förutsättningslöst möte om hur ni aktivt kan samla in omdömen till att ni startade igång en trial med Reco. Till att bli samarbetspartner och använda detta aktivt i ert företag 👨🏼‍🎨
    Ni använder dessutom en integration vilket ger er Verifierat omdöme.

Ha nu en fantastiskt fin fortsättning så hörs vi snart!
    Hälsningar Vännerna på Reco ❣️
  • Autovendo
    2023-01-09 Verifierad kund
    -Jättebra feedback support samt proaktivitet med att vi inte ska glömma att skicka ut mejl så vi får in kundbetyg vilket man lätt gör. Samt i starten skickade vi bara in mejllistor som ni hjälpte till att skicka ut.
    -Jag hade inga förväntningar förutom att man vart nervös vilket betyg kunderna skulle sätta
    -Det har vart blandade känslor med tanke på ovan Men resultatet har fallit väl som tur är Jag har köpt en vanlig betygsättningstjänst där kunderna även kan lämna en kommentar som vi kan besvara
  • 2023-01-05 Verifierad kund
    Bästa vi har fått ganska många jobb från Reco också
  • 2023-01-04 Verifierad kund
    Vi är nöjda med vårt samarbete med Reco, speciellt med Ann Sofie som var vår kontaktperson under inkörningsperiod
    Tack snälla för ditt omdöme och betyg 🙌🏽🌸
    Tillsammans med marknad, kundtjänst, IT med fler har varit väldigt glada för att ni på Citystäd Limhamn AB har gett oss möjligheten att introducera er till en aktiv insamling utav omdömen 😁

Hälsningar Vännerna på Reco ❣️
    Har haft samarbete med er senaste 10 åren och kan inte säga annat än STORT TACK
  • 2023-01-04 Verifierad kund
    professionell och lätt att arbeta med reco.
    2023-01-04 Verifierad kund
    Väldigt bra service av Linnea. Alltid tillgänglig med svar på de frågor vi haft och lösningar på våra eventuella problem.
    Hej Cliff!

Tusen tack för ditt fina omdöme, det är superroligt att få jobba ihop med er. Ha en fin dag så hörs och ses vi // Linnea
  • 2023-01-02 Verifierad kund
    Bra på alla sätt. Vi har varit med i 6 år
    2023-01-02 Verifierad kund
    Vi tycker om Reco samarbetar sista 4 år. Men sista tiden kommer mindre förfrågningar
    2023-01-02 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb service & hjälper våra kunder att få en bild av hur vår service uppskattas av slutkunderna. Vi är som de flesta företag & uppskattar all info om oss från våra slutkunder, bra som det som kanske kan anses vara mindre bra.
  • 2022-12-22 Verifierad kund
    Reco har varit en utmärkt partner genom åren. De bryr sig om oss som kund och har bidragit till ökad försäljning. Rekommenderar Reco!
    Stort tack för det fina omdömet och detsamma till er! Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete :)

God Jul och Gott Nytt år!
    /Madelene
  • 2022-12-21 Verifierad kund
    Det som framför allt är viktigt är att vi märker att kundomdömen kan vara avgörande för kunden när dem ska välja leverantör av målartjänster.

Jag är företagare

Det som kan vara en utveckling för er i verksamheten är att ebjuda företagskunder enkla bildtagningar och varför inte wittness omdömen där man intervjuar kunderna och lägge rut det som omdöme.
    2022-12-21 Verifierad kund
    Bra samarbete, snabba svar om det skulle vara något:)
    Tack för ditt fina omdöme Elin, och vad härligt att ni är nöjda! Det har varit så roligt att få följa er under denna uppstart och läsa alla fantastiska omdömen 🤩 Ha nu en riktigt god jul och ett gott nytt år! Om det dyker upp frågor så vet du vart ni hittar oss 🫶🏼 /Johanna Reco
    2022-12-15 Verifierad kund
    Ett gott samarbete sedan 8 år med mycket god relation och regelbunden kontakt.
    Stort tack Mia för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Det är så roligt, trevligt och givande att arbeta tillsammans med er.
    Det betyder mycket för mig och oss på Reco att få denna återkoppling från Er om vårt arbetssätt.
    Tack Mia!
    //Anders
    2022-12-15 Verifierad kund
    Har lämnat ett fint omdöme tidigare och min uppfattning om Reco kvarstår.
    Toppen!
    MYCKET BRA MED HJÄLP MED KUNDUNDERSÖKNING
    2022-12-13 Verifierad kund
    Vi har alltid fåt ett bra bemötande, samarbetet har på gott i över sju år och det har aldrig varit några problem
    2022-12-13 Verifierad kund
    Bästa service hela sverige & europa
  • 2022-12-10 Verifierad kund
    Super bra , Ann Sofie har verkligen gjort allt och lite till 😍
    Tack snälla Annie, så otroligt kul att se att integrationen med Voady gått så bra och smidigt för dig 🙌🏽
    Det har varit trevligt att kunna hjälpa dig under starten utav din Recoresa. Bakom alla fantastiska Recoprofiler så är vi ett helt gäng på ca 16 personer (Marknad, IT, kundtjänst med fler) som gör magi tillsammans med er!

Jag vill från hela gänget önska dig Annie, en helt fantastisk jul och ett riktigt gott nytt år 🎅🏽🎇🧑🏼‍🎄
    2022-12-08 Verifierad kund
    Tjänst: Samarbete Starter.

Fungerar finfint. Allt flyter på som det ska. Trodde när vi startade samarbetet att det skulle vara otroligt svårt att få personer att lämna ett omdöme. Vi kanske inte får enorma mängder, fast bra många fler än vi räknade med.

Får med jämna mellanrum frågor om vi tycker att allt går bra och om vi har några frågor. Har inget att klaga på!

Dock skulle jag vilja se en större bredd i tjänsteutbudet. Som exempel skulle jag vilja att kunder kan ge omdömen på produkter, som vi skulle kunna använda på hemsidan.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Ett sådant genuint engagemang upplever man sällan!
  • 2022-12-07 Verifierad kund
    Reco fungerar toppen! Ett bra företag som hjälper oss att kunna visa våra kunder att vi levererar bra tjänster samtidigt som det generar nya jobb för oss genom de som besöker Recos hemsida
  • 2022-12-07 Verifierad kund
    Tack Reco att ni finns.
    Samarbetet funkar utmärkt
    2022-12-06 Verifierad kund
    Jag har gett er underbetyg eftersom jag avskyr denna typ av meddelanden. Det verkar som tycker att ändamålet helgar medlen. Jag vet inte om jag tänker rätt här. Jag har några hjärntumörer som påverkar mitt omdöme. Jag sympatiserar med er när det gäller att stödja Barncancerfonden eftersom jag själv har cancer men det vore bättre om ni skänkte pengarna direkt dit och inte använde givandet som ett medel för er egen vinning.

Hör gärna av er!

Vänligen

Lennart Andersson
    fd universitetslektor vid Luleå Tekniska Universitet och Lunds Universitet.
    Hej Lennart,

Vi har nu flyttat ditt omdöme till vår sida på Reco då ditt omdöme riktar sig till oss och inte företaget du fått frågan om att recensera.
    Det är verkligen inte vår mening att störa eller vara påträngande, utan vår ambition är att via omdömen guida konsumenter att hitta bra företag att anlita eller handla utav. Gällande stödjandet av Barncancerfonden och att vi väljer att skänka pengar dit, är för att det är bland det värsta vi kan tänka oss hända ett barn.

Vi har försökt nå dig per mail och tveka inte att kontakta kundtjanst@reco.se om du har fler funderingar!

Med vänliga hälsningar,
    Madelene
  • 2022-12-05 Verifierad kund
    Snabbt service,
    Mycket seriöst🥇
    2022-12-05 Verifierad kund
    Att få omdömen är för oss viktigt och gör att vi hela tiden får konstruktiv feedback för att vidareutveckla vårt erbjudande och ständigt stå på tå.
    Reco är enkla att ha och göra med, snabba på att återkoppla och ger oss bra tips hur vi kan använda deras tjänst på ett effektivt sätt.
    Att få och visa omdömen är viktigt då fler söker efter vad tidigare kunder tycker och upplever med din tjänst.
    Hälsar,
    Leo på SeaEvents
    Hej Leo,
    Stort tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme, ser framemot att följa er detta år och väldigt kul att höra/läsa om hur ni använder er av omdömena!
    Vi hörs snart igen :)
    /Madelene
    2022-12-01 Verifierad kund
    alltid blivit bra bemött! Mina kunder kommer efter de läst omdömmena!
  • 2022-12-01 Verifierad kund
    Utmärkt service, bemötande & kundfokus.
    Lägger ner mycket tid på att allt ska fungera korrekt.
    Tack för dina fina ord Johan, du vet att vi är ett samlat bort när du behöver tips och trix på hur du aktivt fortsättningsvis skall tillfråga om omdömen 🙌🏽
    Vi på Reco önskar dig en fantastiskt fin dag och varmt välkommen till Reco 🎇
    Hälsningar Ann-Sofie
    2022-12-01 Verifierad kund
    Det funkar bra
    Bra beställningar
  • 2022-11-30 Spontant omdöme
    Reco är en oseriös aktör som låter företag ta bort ovälkomna recensioner och är mer att likna vid en företagarnas bundsförvant än en oberoende plattform för konsumenter.
    Hej Thomas,

Reco raderar aldrig omdömen skrivna av kunder till ett företag.

Anledningen till att vi behövde granska ditt omdöme var för att du i ditt omdöme skrev ut en enskild anställds fullständiga namn vilket strider mot våra medlemsvillkor.
    Dessa kan du läsa här: https://www.reco.se/info/terms

Eftersom du redigerade texten i ditt omdöme och tog bort namnet på den anställde ligger ditt omdöme publikt.
    Du får mer än gärna hör av dig till oss igen om vi behöver förtydliga något i vår kommunikation.

Önskar dig en fin dag
    Isabell.
  • Gylin Dental
    2022-11-29 Verifierad kund
    Bästa marknadsföringen genom Reco
  • 2022-11-29 Verifierad kund
    En fråga är bara hur man får ett rekommenderat företag, Hur många bra omdömen behöver vi få in?
    Hej och tack för er fråga (och ert betyg)
    Man behöver ha minst 10 omdömen med ett snittbetyg över 4,0 / 5 under kalenderåret för att få utmärkelsen Rekommenderat företag 2022. Ni har fåt in 12 omdömen med högt snittbetyg under 2022 vilket gör att ni har Rek. ftg. 2022.
    Mvh /Björn
  • 2022-11-29 Verifierad kund
    Ingen uppföljning efter Elins avgång!!
    Tack så mycket för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om oss.
    Beklagar din upplevelse om oss vilket inte överensstämmer med vår målbild.
    Senast Reco kontaktade er per telefon var för 6 veckor sedan, 6/10, och dessvärre har du avregistrerat dig från våra mail. Vilket tyvärr gör att du kan missa relevanta nyheter och övrig information.
    Självklart är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst per mail eller telefon, våra öppettider är Måndag-Fredag 8:30-17:30.
    Jag kommer kontakta dig omgående och hoppas att vi kan hitta en bra och gemensam väg framöver.

//Anders
  • Marcus S
    2022-11-28 Verifierad kund
    Bra på alla sätt och vis, enkelt att använda.
    Det enda jag saknar är personlig återkoppling och inte bara mail.
    2022-11-28 Verifierad kund
    Mycket bra och givande samarbete. Rekommenderar!
    2022-11-28 Verifierad kund
    Reco är ett jättebra redskap för oss att se vad våra kunder tycker och tänker om våra tjänster, ett sorts kvitto hur vi som företag speglar gentemot våra kunder.
  • 2022-11-27 Verifierad kund
    De personer jag haft kontakt med har varit trevliga och tillmötesgående. Tycker det är lite svårt att veta nyttan av er men det finns några som sagt att vi har bra omdömen så troligen är ni bra. Fortsätter ett tag till
    Tack Eivor för ditt omdöme.
    Det är alltid svårt att veta den exakta nyttan/effekten av de insatser man gör, det vi vet är att ni har relativt många besökare på er Recosida som spenderar ganska lång tid på att läsa era omdömen.

Ha det fint
    /Björn
  • Daniel E
    2022-11-27 Verifierad kund
    Bra och lättsamt bemötande och oftast snabb respons på det man behöver hjälp med.
  • 2022-11-25 Verifierad kund
    Enkel bra pålitlig samarbetspartner