Alla kategorier E-handel Reco.se
Rekommenderat företag 2016 - Reco.se
Rekommenderat företag 2015 - Reco.se

Reco.se

Reco.se startade 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Vårt koncept bygger på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in digitala rekommendationer från deras faktiska kunder. På reco.se kan du be om offerter från pålitliga företag, läsa rekommendationer eller skriva egna.
Idag finns våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och vi ser till att i stadig takt skaffa samarbetspartners även i andra delar av vårt avlånga land. Tillsammans skapar vi en helhetslösning för en smidigare tillvaro!

Läs vad 150 kunder tycker om Reco.se

• jonas p
    jonas p skrev om Reco.se
    Proffsiga och kunniga
    En perfekt partner för oss!
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Recopartners en del av Reco.se
    RECO har en service- och lösningsorienterad kultur med mycket hög integritet. De lyssnar på feedback och agera snabbt för att hänga med i de olika krav som ställs på en oberoende utvärderingssajt. De hjälper oss dagligen bli bättre som företag genom att samla in kundomdömen.
    Bambi S, Linnea N gillar detta
  • Autostable.se
    Autostable.se skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Gänget på Reco känns verkligen genuina och är väldigt drivande. Reco.se har förändrat hur våra kunder ser på oss och vi är supernöjda med vårt samarbete. Kan verkligen rekommendera att ansluta ditt företag till Reco.se.
    Tobias B, Nathalie P, Jonathan R, Anton J, Herman B, Linnea N gillar detta
  • Råsunda  F
    Råsunda F skrev om Reco.se
    Urusuelt företag
    Då vi VÄGRADE gå med och betala för deras tjänster tog dom bort alla bra kommentarar vårta kunder skrivit om oss. Detta visar vilket dåligt företag detta är
    I måndags skrev jag om hur ett företag försökte hota oss på Reco.se. Om inte vi plockade bort deras sida skulle de smutskasta oss på nätet. Jag berättade då, hur vi med viss förvåning konstaterade att företaget ifråga inte hade några omdömen över huvud taget på RECO, och strax därefter kom förklaringen. Det visade sig att RECO, i sitt tjänsteutbud, erbjuder företag med många dåliga omdömen att köpa bort dessa från sin sida och stänga möjligheten att lämna nya omdömen.
    2016-11-03 Jonathan R svarar Råsunda F
    Hej Råsunda Flytt,

anledningen till att "alla era bra rekommendationer är borta" är att de var fejkade. Vem som kan försöka dra vinning av positiva rekommendationer på er profil är inget vi behöver spekulera i.

Ett mer utförligt svar för den som är intresserad av detaljerna bakom Recos beslut går att läsa här: https://www.reco.se/rekommenderad/blog/fejkade-rekommendationer
    2016-11-03 Råsunda F svarar Jonathan R
    Det är dom inte vilket jag har bevis på. Vad har du för bevis? Det här är för att vi inte betalade er och det är ok. Vi har våra rekommendationer från våra kunder och det räcker.
    Ha en fantastisk dag. :)
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Claudiu D
    Claudiu D skrev om Reco.se
    Mycket bra service och är väldigt nöjd med resultatet! Jag kan mycket väl rekommendera dom:)
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Reco.se
    En mycket förberedd, påläst och trevlig försäljare Husse!
    2016-10-31 Husse S svarar Patrik A
    Tack själv Patrik för ett trevligt möte. Ska bli jätte kul att börja samarbeta med en ung , driven och kunnig entreprenör som du!

Med Vänliga Hälsningar!
    Herman B, Linnea N gillar detta
  • BF Flytt & Städ
    BF Flytt & Städ skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi på BF Flytt & Städ AB använder RECOs tjänster. De har ett proffsigt bemötande och är alltid trevliga och glada.

Många av våra kunder läser först rekommendationer om olika flyttfirmor på Internet innan de bokar. Då är det bra att RECO finns. Här kan alla skriva om hur de upplevt oss och våra tjänster.

Vi får mycket kunder tack vare dem.

Juha Tiesmäki
    VD, BF Flytt & Städ AB
    Linnea N, Nathalie P gillar detta
  • Tandea
    Tandea skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Reco.se är en tjänst som varje modernt företag borde använda sig av för att ta reda på sina kunders värdering. Tjänsten är dessutom ett fantastisk bra styrmedel för att sätta upp och följa interna mål. Rekommenderas varm!
  • Starcycle AB
    Starcycle AB skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi tror starkt på att genom referenser och omdömen från tidigare kunder så leder det till mer affärer. Man anses trovärdigare och man ger ett seriöst intryck överlag.
    Så för oss var det självklart att vara anslutna till Reco.se.
    Vi använder våra omdömen i all vår marknadsföring, från hemsida till broschyrer. För oss är det ett kvalitetsindex.
    Tack Reco för att ni hjälper oss att synas på ett bättre sätt och ger oss mer affärer!
    Anton J, Linnea N gillar detta
  • Marian
    Marian skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Det är konstruerade betyg här på nätet i Reco och Rejta.
    Varför knappt någon lämnat sitt fullständiga namn ens vid positiva omdömen, visar att personerna med omdömen är påhittade och dt hela fejkat.

Dessutom heter nästan alla typ: Förnamn E som t ex "Fredrik E" vilket inte säger något om personen finns i verkligheten!?

Det kan ju inte vara skamligt att ge ett gott betyg på ett städföretag man anlitat vid t ex flytt...
    2016-11-03 Jonathan R svarar Marian
    Hej Marian,

På Reco får man inte skriva anonyma rekommendationer. Skulle det hända att någon uppgett felaktiga användaruppgifter eller inte varit kund hos företaget hen skriver en rekommendation om skickas dessa rekommendationer till vår granskningsavdelning. Där säkerställs att rekommendationerna som skrivs håller sig inom lagen och att personen som skrivit rekommendationen har varit kund hos företaget. En rekommendation tas aldrig bort från Reco.se så länge den håller sig till våra villkor. Anledningen till att vi visar upp förnamn och första bokstaven i efternamnet på våra användare är att vi värnar om deras personliga integritet.

Jag hoppas att jag har gett ett bra svar på dina funderingar. Skulle du undra över någonting annat är du välkommen att höra av dig till mig på jonathan@reco.se

Varma hälsningar
    Jonathan
  • Maroon Styling
    Maroon Styling skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Proffessionella och mycket bra bemötande från kundservice. Är måna om sina kunder att få korrekta och bra omdömen! Rekommenderas starkt!
  • Birgittas Städ i Sthlm
    Birgittas Städ i Sthlm skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Reco gör ett utmärkt jobb! Är super nöjda med allt ifrån första kontakten till idag! Altid trevligt bemötande, tack Husse för det!
    Tack för professionelt utförda tänster!
    Vi ser framemot en långvarig kundrelation!:)

Vänliga glada hälsningar
    Birgittas Städ
  • Min Bil
    Min Bil skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi har varit nöjda med Reco sen dag 1. Vi har ett mycket bra och kommunikativt samarbete. Inga onödiga krusiduller här inte.
    Ett stort plus är deras höga servicegrad mot oss som kund.
    Kan varmt rekommenderas!
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Väldigt proffsigt och personligt bemötande av både säljare och medarbetare på kontoret. Vi känner att Reco har levererat över vår förväntan sedan vi gick med som kund. Rekommenderar varmt Reco till andra och vi kommer att fortsätta vara en av Recos kunder.
    Mark N, Richard E, Linnea N gillar detta
  • Rikhard S
    Rikhard S skrev om Recopartners en del av Reco.se
    SUPER DUPER NÖJD ENDA FRÅN RECOS KONTOR TILL VÅRA LOKALER
    TA GÄRNA MED LITE GLASS NÄR DU KOMMER PÅ BESÖK NÄSTA GÅNG
    Richard E, Linnea N gillar detta
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Mycket bra tjänst som hjälper oss att kvalitetssäkra vår verksamhet och att samtidigt göra det för att attrahera nya kunder.
    Richard E, Tobias J, Linnea N gillar detta
  • Barry S
    Barry S skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Bra och seriöst företag. Det skall vara så rättvist som möjligt där andra oseriösa företag inte skall kunna vara med.
    Tobias B, Tobias J, Linnea N gillar detta
  • Robert B
    Robert B skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi är i regel nöjda för en bra typ av tjänst.
    Tobias J gillar detta
  • Fryshusets Bilverkstad
    Fryshusets Bilverkstad skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Hej. Några av kunderna har inte haft ert SMS.
    Av 25 kunder fick jag 2 svar. Jag var tvången att ringa de och de att svara på Smsen.
    Kundena läser fortfarande från Eniro alla mina recomendrationer.
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Verkar vara bra än så länge! Trevligt bemötande av dom vi varit i kontakt med.
    Tobias J, Linnea N gillar detta
  • Michael A
    Michael A skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Bästa beslut jag gjort att anlita er
    Tobias B, Linnea N, Tobias J gillar detta
  • Carola F
    Carola F skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Jag började som kund hos Reco i 2013, jag var rädd för att jag tänkte att jag skulle betala för mycket och sen bli lurad men jag tog fel , från börja var en investering ! Jag älskar Reco för när jag behöver dem mest står dem för oss med bra kontakt och trevlig personal som slutar aldrig ge oss bra service! Vi på Carolas Hemservice kommer att fortsätta använda Reco så länge vi finns!!
    Herman B, Linnea N, Husse S gillar detta
  • Blå Expressen
    Blå Expressen skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Riktigt bra!
    Blivande kunder kan se hur vi ansträngt oss för att göra gamla kunder nöjda.
  • JP Godstransport & Flyttservice
    Ett utmärkt medium för presentation av sitt företag med tillförlitliga omdömen från sina kunder. Bra funktioner och lätt att komma i kontakt med kundansvarig. Rekommenderas.
  • Tamara H
    Tamara H skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Bra hjälp fr början (Huseyin Sullu).
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Jag är väldigt nöjd med samarbetet med Reco. Vi får tillgång till rekommendationer från våra kunder via Reco som tredjepartsleverantör och vi nyttjar resultaten både på vår egen hemsida och hos Reco. Högsta trovärdighet med andra ord och tjänsten är enkel att använda och den service vi får är fantastisk!
    Bambi S, Linnea N gillar detta
  • Anna H
    Anna H skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Bra sida som man kan kolla upp ev leverantörer på innan man bokar en service eller tjänst. Bra service med relativt snabb feedback.
  • Jens M
    Jens M skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Reco har jag tittat på när jag valt fastighetsmäklare.
    När jag nu blivit så nöjd kommer jag säkert använde reco när det gäller andra branscher. // Jens Malmberg
  • STHLMS Bilgrupp
    STHLMS Bilgrupp skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Superbra service av Linnea vid frågor och teknisk support, alltid snabba svar! Vi har också fått grymt mycket feedback från våra kunder tack vare reco.
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Mycket nöjd med Reco.se! Linnea är en klippa. Svarar snabbt om man har någon fråga. Genomgående bra.
    Bambi S gillar detta
  • Abbe D
    Abbe D skrev om Reco.se
    Tillåter ärekränkning och nedlåtande kommentarer som inte har med vår butik eller service att göra. Verkar inte ha någon kontroll på det som skrivs. Riktigt uselt. Testa istället REJTA.se som ligger under Eniro som känns som ett mer seriös företag inom området!
  • Maen E
    Maen E skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Mycket bra tjänster, rekommenderar de vidare ...
    Bambi S gillar detta
  • Mila K
    Mila K skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Älskar att man kan boka bord på restauranger via Reco nu! :-)
    Tobias J, Noel H, Linnea N gillar detta
  • Aziz L
    Aziz L skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Var till början skeptisk till Reco.se , gick med på att testa det under 12 månader, resultatet har varit förvånande positivt vilket har lett till att vi jobbar aktivare än någonsin med Reco.se.
    Mycket professionella och hjälpsamma, är kompetenta som genererar i bra resultat för oss som kund. Kan varmt rekommendera denna tjänst, den gör verkligen skillnad för verksamheten.
    Sara K, Bambi S, Tobias B, Herman B, Linnea N, Zandra I, Anton J gillar detta
  • Biligare.se
    Biligare.se skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Smidig tjänst som gör det enkelt för kund att vaska fram de företag som är vettiga att göra affärer med! Tydligt upplägg kring tjänsten, vad det kostar och vilka förmåner det innebär för mig som företagare.
    Kan rekommendera Reco till andra företagare, speciellt nystartade, som kanske behöver en extra hjälp med att bygga upp ett bra rykte snabbt.

Som helhet är tjänsten bra, men personligen önskar jag att den var något billigare. Därför blir betyget 4/5.
    Bambi S, Anton J, Herman B, Linnea N gillar detta
  • Top Team S
    Top Team S skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Mitt första intryck av reco är att detta är ett bra sätt att synas och samtidigt få en uppfattning om vad våra kunder tycker och tänker om oss som leverantör, vilket är viktigt för att kunna utveckla och förbättra de servicetjänster som vi erbjuder.
    Vi använder reco, flitigt, i vår marknadsföring och hänvisar gärna våra kunder till reco.se för att ta del av andras erfarenheter av oss.
    Herman B, Mimmi S, Linnea N, Jakob J, Mark N, Bambi S, Tobias B gillar detta
  • Sebastian K
    Sebastian K skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Fungerar väldigt smidigt och bra att kunna visa upp referenser till framtida kunder.
    Bambi S, Anton J, Linnea N gillar detta
  • Anders E
    Anders E skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Skrev ett omdöme och skapade ett konto. Fick aldrig någon verifiering av kontot på mail. Omdömet kom aldrig in. Någon funktion för in och utloggning går ej att hitta. Skrev ett mail till reco om problemet som dom aldrig svarade på. (Och inte på detta heller)
    2015-12-15 Linnea N svarar Anders E
    Hej Anders!

Vi är ledsna att dröjt med publiceringen av de recos du skrivit om olika företag, vi har haft ett enormt inflöde av rekommendationer och vi har inte hunnit med publiceringen. Alla rekommendationer du skrivit är nu publicerade förutom den du skrivit om företaget c.b ekfeldt bygg Lekeryd som vi inte kan hitta. Har du möjlighet att återkomma med ett orgnummer eller mer information om det företaget så lägger vi upp det också?

Önskar dig en fin dag!
  • Lars S
    Lars S skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi använder Reco för att samla in våra kunders omdömen. Jag har varit i kontakt med David och Linnea, som båda är väldigt trevliga, hjälpsamma och alerta. Snabb feedback och bra resonemang kring lösningar. Jag upplever att de är kvalitativa i sitt arbete.
    Sara K, Bambi S, Tobias B, David B, Linnea N gillar detta
  • Teddy H
    Teddy H skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Jag fick en professionell införsäljning av Bambi från Reco som tydligt förklarade fördelarna av att medverka på Reco. Jag använder Reco i min marknadsföring och ser stora fördelar med att kunna hänvisa mina kunder till detta forum för att de ska få ta del av andras erfarenheter av oss.

Teddy Hallin
    Butikschef Puustelli Kök Täby
    Tobias B, Mimmi S, Bambi S, Linnea N, Mila K gillar detta
  • Marcus K
    Marcus K skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Bra tjänst och trevligt bemötande!
    Reco är ett bra ansikte utåt för företag.
    Bambi S, Linnea N, Mila K gillar detta
  • Sofia Z
    Sofia Z skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Mycket trevligt och personligt bemötande! Imponerande!
    Bambi S, Mila K, Linnea N gillar detta
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Man kan i FAQ läsa:

Fråga: Vilka företag finns med?
    Svar: Alla företag finns med.

Nej, alla finns inte med. En hel del företag som jag försöker rejta finns inte med, åtminstone inte under något annat än sitt egentliga företagsnamn. Jag har slutat kolla reco.se eftersom jag alltför ofta inte hittar det här, men hittar det på Eniro, Yelp eller Facebook Platser.
    2015-09-17 Linnea N svarar Marcus B
    Hej Marcus!

Vår databas är uppbyggd på data från SCB, oftast är företagen med men med annat namn eller adress och det är det datat vi har utgått ifrån när vi har publicerat företag på reco.se. Vi vet att det inte alltid är korrekt, därför får du gärna ge exempel på företag du saknar så att vi kan lägga upp dessa omgående!

Önskar dig en fortsatt fin dag!
  • Mgruppen
    Mgruppen skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Grymt bra tjänst; bra rådgivning, service och hantering. Vi är supernöjda med alla bra rekommendationer vi har samlat in. I framtiden siktar vi på att integrera Reco i vår kundkommunikation.
    Bambi S, Herman B, Tobias B, Carl W, Linnea N, Mila K gillar detta
  • Sara
    Sara skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Hej, jag skapade ett Reco-konto enbart för att lägga en positiv rekommendation för Flyttfabriken eftersom jag verkligen tycker att de förtjänar det.

I övrigt har jag aldrig använt Reco och försöker hålla nere mina olika medlemskonton.

MEN kan inte hitta något ställe där man kan ta bort sitt konto.

Dessutom råkade jag posta kommentaren två gånger eftersom jag postade den innan jag skapat konto, när jag skapat konto såg jag inte min post så postade igen, ett tag senare dök båda upp. Verkar inte som att jag kan ta bort den heller.

Kan ni hjälpa mig med det tack?
    2015-05-18 Linnea N svarar Sara
    Hej Sara!

Vad roligt att läsa att du är nöjd med Flyttfabriken och att du vill rekommendera dem! Vi har nu tagit bort en av dina två rekommendationer från deras profil.

Anledningen till att man behöver skapa ett konto för att skriva rekommendationer är för att vi inte vill ha några anonyma rekommendationer och jag hoppas att du vill ha kvar ditt konto hos oss och fortsätta skriva rekommendationer om andra företag i framtiden! Du kommer inte märka av att du har ett konto då vi inte kommer att skicka mail till dig. Företagen du rekommenderar kommer att dra nytta av dina rekommendationer!

Om du verkligen vill ta bort kontot kan jag hjälpa dig med det, men då kommer de rekommendationer du skrivit att försvinna.

Ha en fortsatt fin dag!
    Erica G gillar detta
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi har använt Reco.se i några år nu, och är jättenöjda! Reco.se ger våra kunder en chans att göra sin röst hörd, och oss möjligheten att bättre förstå våra kunder.
    Mila K, Bambi S, Linnea N gillar detta
  • Karin F
    Karin F skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Vi är e-handlare och använder oss av Reco för kundrekommendationer efter köp. Har använt tjänsten i snart två år på två webbshopar och är nöjda. Det är smidigt att samla in rekommendationer (automatiska utskick) som uppdateras på vår webbshop. En tydlig feedback som hjälper oss att öka trovärdigheten hos nya kunder. Hög andel svar (kan säkert ha med gåvan till Barncancerfonden att göra). Bra support från Reco.

Vi är mycket nöjda, men ett litet minus för att rekommendationerna visas som heltal (har du 4,5 i medel visas 4).
    Mila K, Bambi S, Carl W, Lisette O, Linnea N, Tor H, Tobias B gillar detta
  • Annie O
    Annie O skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    jag tycker det är förkastligt att reco är partiska och raderar missnöjda omdömen efter företags påtryckningar
    2015-04-29 Lisette O svarar Annie O
    Hej Annie

Vi tar bara bort recos som inte följer våra riktlinjer tex när den som skriver inte kan bekräfta att de varit kunder eller inte håller sig inom PUL. Du kan läsa mer om vad som gäller på http://www.reco.se/write_review.seam.
  • Erik L
    Erik L skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Bra rekommendationssida. Rekommenderar denna sida till kunder. Bra system och ett klockrent koncept!
    Mila K, Bambi S, Tor H, Linnea N gillar detta
  • Ken L
    Ken L skrev om Recopartners en del av Reco.se
    Jag är super nöjd med deras snabba återkoppling och service. Kan varmt rekommendera Reco.
    Tobias B, Mila K, Bambi S, Linnea N gillar detta