Reco.se

Reco.se startade 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Vårt koncept bygger på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in digitala rekommendationer från deras faktiska kunder.

På reco.se kan du be om offerter från pålitliga företag, läsa rekommendationer eller skriva egna omdömen.
Idag finns våra kontor i Stockholm och Göteborg och vi ser till att i stadig takt skaffa samarbetspartners även i andra delar av vårt avlånga land. Tillsammans skapar vi en helhetslösning för företag och privatpersoner.

Vi lever som vi lär - Tillfrågar 100% av våra kunder!
Lör-Sön: Stängt

Djur i Balans skrev om Reco.se
    Trevlig bemötande, bra service & support. Läs mer
  • 2019-10-08

Niclas S skrev om Reco.se
    Att ha en tredjepartslösning för våra kunders rekommendationer väger tungt. Läs mer
  • 2019-10-02

Damian B skrev om Reco.se
    Jag är en kund på Reco.se och vi samarbetar tillsammans för andra året och jag är nöjd med samarbetet och den hjälp jag får varje gång från personen som jobbar på reco

Mvh Damian Läs mer
  • 2019-10-01

Richard F skrev om Reco.se
    Vi bygger badrum och kök och renoverar både hus och lägenheter. Med Reco.se är det lätt att få goda kontakter med nya kunder. Genom Reco.se har vi kravet på oss att att alltid leverera med kvalitet och att våra kunder alltid ska vara nöjda. Med genomgående bra rekommendationer kan nya kunder känna sig trygga med oss som leverantör. Läs mer
    2019-10-14 Oscar H svarar Richard F
    Tack för ert omdöme om vår tjänst. Roligt att ta del av de resultat ni får ut.
  • 2019-10-01

Särelinds Bygg AB skrev om Reco.se
    Givetvis en toppenbra tjänst eftersom jag är medlem :-D Läs mer
    2019-10-01 Jonathan R svarar Särelinds Bygg AB
    Hej, och tack för ert fina omdöme. Roligt att höra att ni är nöjda med tjänsten! :)
  • Springwell Audio

2019-09-30

Springwell Audio skrev om Reco.se
    Vi köpte företagstjänst för insamling av omdömen från våra kunder. Professionelt bemötande vid inköp. Snabbt och hjälpsam kundtjänst.Verktyg är lättanvänt. Vi har inte hunnit utvärdera påverkan på eventuella kunder men det känns bra att kunna hänvisa till våra Reco omdömen vid behov. Läs mer
  • Rebecca L

2019-09-24

Rebecca L skrev om Reco.se
    Tack Reco.se för det fina samarbetet, som nyetablerad företagare har jag fått den bästa starten i och med Reco och kunnat ge mina kunder ett förtroende. Reco har alltid varit lätta att samarbeta med. Läs mer
  • 2019-09-16

Turiya A skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra! Men inte helt billigt.
    Trevliga säljare. Läs mer
  • 2019-09-13

Annika R skrev om Partner en del av Reco.se
    Vi har använt oss av Reco i många år. De är serviceminded och snabba i sin återkoppling. Rekommenderas! Läs mer
    earstore.se, Bambi S gillar detta
  • 2019-09-12

skrev om Partner en del av Reco.se
    Mycket trevligt bemötande och professionell behandling. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-09-11

Annika R skrev om Partner en del av Reco.se
    Har använt Reco i många år. De är alltid vänliga, tillmötesgående och snabba i sin återkoppling. Läs mer
  • 2019-09-11

Svetlan M skrev om Partner en del av Reco.se
    Hej!
    Vi är jätte nöjda med RECKO tjänster och vi hoppas att i framtiden kommer att ni alla ska bli en nu bättre.
    Bra kommunikation
    Korrekt relation
    RECKO motiverar os att kämpa en nu bättre för att vi har fått mer kunder.

Med vänlig hälsning! Svetlan Mandic Parkettesset Mö AB Koksgatan 7 21124 Malmö 040-6199700 073-5807667 info@parkettesset.se Läs mer
  • 2019-09-09

Marika A skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag köpte kunders recomendationer. Jag blev trevligt bemött. Jag hade inga förväntningar för visste inte vad ni var innan jag blev kontaktad. Men jag blev positivt överraskad. Läs mer
  • Helena L

2019-09-08

Helena L skrev om Partner en del av Reco.se
    jag är nöjd med RECO :) har fått fina omdömen av kunderna och detta visas fint på hemsidan. Läs mer
  • 2019-09-07

KC Städ AB skrev om Partner en del av Reco.se
    Fantastisk kundservice från första början och bra uppföljning av hur det fungerar med Reco.se.

Vi har fått många nya kundförfrågningar som har lett till flertalet nya kunder.

Vi har och kommer att rekommendera Reco.se varmt till alla som vi känner som har eget företag.

Äntligen en tjänst som verkligen fungerar!

/Roger och Katarzyna, KC Städ AB Läs mer
  • HC Motor AB

2019-09-06

HC Motor AB skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra bemötande och hjälpsamma när det behövs. Läs mer
  • Reko Bil

Reko Bil skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra, ärliga omdömen.
    Superbra koncept. Läs mer
  • Bättre Fötter - Bättre Hy

Bättre Fötter - Bättre Hy skrev om Partner en del av Reco.se
    Genom Reco får vi bedömningar från våra kunder som är viktiga för oss, samtidigt som det är jätte bra reklam för vårat företag.
    Man blir alltid trevligt bemött när man av personalen från Reco vare sig det är frågor via mail eller telefon.

Alla företag borde vara anslutna till Reco, är en bra barometer på hur dina kunder upplever dig som företag. Läs mer
  • Sverige & Co

Sverige & Co skrev om Partner en del av Reco.se
    Har alltid haft en toppen bra kommunikation med personalen på RECO. Dom har alltid lyssnat och gett snabb feedback/hjälp på våra frågor. Läs mer
    2019-09-10 Isabell H svarar Sverige & Co
    Vad roligt att du är nöjd med vår support/kommunikation, vi finns för att hjälpa till och det gör vi med glädje :)

Vårbergs Trafikskola skrev om Partner en del av Reco.se
    ALLT FUNGERAR UTMÄRKT,VI HAR VARIT KUNDER I 5 ÅR OCH
    HITTILLS HAR VI INTE HAFT NÅGRA PROBLEM.
    VI LITADE PÅ RECO OCH SAMMARBETE MED ER FUNKADE JÄTTEBRA.
    VI HAR FÖRVÄNTAT OSS ATT VI KOMMER FÅ MER ELEVER OCH DET HÄNDE. Läs mer
    2019-09-10 Isabell H svarar Vårbergs Trafikskola
    Hej och tack för ditt omdöme.

Vad roligt att ni är nöjda med samarbetet och att det blev som förväntat.
    Vi hoppas att vi kan utvecklas tillsammans flera år framöver :)
  • Top Performance institute

Top Performance institute skrev om Partner en del av Reco.se
    Vi har fått toppenbemötande av er och har haft stor nytta av vårat samarbete som har genererar många fler kunder till oss. Många har sagt att de valt oss för att vi har så fina recensioner via RECO:-) Läs mer

Linda S skrev om Partner en del av Reco.se
    Bästa affären vi har gjort sedan vi blev egenföretagare. Ett bra betyg på Reco ger förtroende och genererar mängder med nya kunder. Allt till ett riktigt bra pris. Vi är supernöjda! Läs mer

Sebastian V skrev om Partner en del av Reco.se
    Ökad konvertering tack vare bra omdömen! Läs mer

Elisabet J skrev om Partner en del av Reco.se
    Snabb återkoppling och trevligt bemötande! Läs mer
  • Tobias S

Tobias S skrev om Partner en del av Reco.se
    Snabbt, enkelt, humant pris och inga överaskningar! Läs mer

Anders K skrev om Partner en del av Reco.se
    Mycket bra sida med verkliga omdömen. Läs mer
  • Betalguiden

Betalguiden skrev om Partner en del av Reco.se
    Mycket bra tjänst. Kompetent och bra säljare. Lite för dyr tjänst till småföretagare. Läs mer
  • 2019-09-04

Mia P skrev om Partner en del av Reco.se
    En väldigt smidig och bra tjänst som hjälper mitt företag att skapa trovärdighet. Det är alltid lätt att ha kontakt med personerna på Reco och man får alltid snabb hjälp när det behövs. Läs mer
  • 2019-09-04

Peter D skrev om Partner en del av Reco.se
    Tycker det är en bra tjänst, har dock haft lite problem med automatiska utskick. Har märkt det själv och har då tagit kontakt med supporten som löst det snabbt. Läs mer

Marcus K skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag som fastighetsmäklare har stor nytta av recos tjänst där bpde mina köpare och säljare kan skriva om mig. Jag använder det när jag träffar nya kunder och även med en länk i min mejlsignatur. Det jag skulle önska mer från reco är tätare uppföljningsmöten och fler funktioner. Läs mer

Raw Designs skrev om Partner en del av Reco.se
    Kanske lite väl ihärdiga som företag, men tjänsten är bra. Läs mer

José E skrev om Partner en del av Reco.se
    Det är ju bra med nöjda kunder! Läs mer

Margareta O skrev om Partner en del av Reco.se
    Pålitlig organisation, serviceinriktad med höga kompetens. Läs mer

BF Flytt & Städ skrev om Partner en del av Reco.se
    Vi hänvisar till Reco.se i våra offerter så att våra kunder kan läsa om vår tjänst innan de anlitar oss.

Fungerar hur bra som helst, toppennöjda!

BF Flytt och Städ AB Läs mer
    2019-09-13 Jonathan R svarar BF Flytt & Städ
    Hej BF Flytt & Städ, och tack för ert omdöme. Kul att höra att ni använder omdömen i era offerter, och att det fungerar så bra!

Jag skulle vilja passa på att tipsa er om att även lägga upp era omdömen på er hemsida för att fler besökare där ska vilja bli kunder.

Behöver ni hjälp med hur ni gör det går det utmärkt att kontakta oss på 08 - 441 02 70 alternativt maila till kundtjanst@reco.se.

Takrenoverarna i Stockholm skrev om Partner en del av Reco.se
    Ett bra komplement på samlade rekommendationer Läs mer

Christopher M skrev om Partner en del av Reco.se
    Våra kunder och blivande kunder kan transparent läsa och skriva om oss. Öppenhet och rekommendationer är viktiga för oss. Läs mer

Buskhaga Hemservice skrev om Partner en del av Reco.se
    Väldigt nöjd med både kundtjänst och själva arbetet! Vi har haft både städning och fönsterputs i flera år. Vi använder även Buskhaga på vårt företag. Toppen :-) Läs mer

Tobias P skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco.se möjliggör recensioner under ett och samma tak. Mycket nöjd med recos tjänster. Läs mer
    2019-09-13 Jonathan R svarar Tobias P
    Hej Tobias! Kul att du är nöjd, det glädjer oss!
  • Zoran P

Zoran P skrev om Partner en del av Reco.se
    Hjälpte mig med både reklam och nya kunder.
    Rekommenderar ! Läs mer
    2019-09-11 Jonathan R svarar Zoran P
    Hej Zoran, och tack för ditt omdöme, kul att du är nöjd med tjänsten!

• Kims bil och däck AB

Kims bil och däck AB skrev om Partner en del av Reco.se
    God service och bra hjälp när det behövs. Läs mer
    2019-09-05 Isabell H svarar Kims bil och däck AB
    Hej och tack för fint omdöme. Kul att höra att ni är nöjda med vår service, vi hjälper mer än gärna till!
  • Robert K

Robert K skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag köpte en tjänst som samlar in kundomdömen.
    Bra bemötande skönt att ha en kontakt person, men hittills har det tyvärr kostat mer än det smakar. Läs mer

Deniz S skrev om Partner en del av Reco.se
    En fantastiskt bra tjänst som behövs! Läs mer
    2019-09-05 Isabell H svarar Deniz S
    Hej Deniz,

tack och kul att höra! :)
  • Per I

Per I skrev om Partner en del av Reco.se
    Som företagare inom service är Reco.se ett verktyg som jag verkligen behöver. Ett ställe att samla ihop rekommendationer från kunder, oberoende varifrån de kommer och oberoende hur jag fått dem. Och ett fantastiskt bra sätt för nya kunder att kunna hitta företaget när de behöver våra tjänster. En mycket bra funktion är att det går att automatiskt koppla så att det går ut en förfrågan om rekommendation så fort man skickar en faktura. Lite läskigt när man inte kan välja vem som ska skriva dem, alla kunder får samma förfrågan, men väldigt ärligt och har gett jättebra resultat med liten/ingen arbetsinsats i form av administrativt arbete.
    Nu får jag en stor mängd nya kunder via Reco.se.
    Har själv börjat att kolla upp företag via Reco.se då jag behöver köpa en tjänst. Läs mer
    2019-09-11 Jonathan R svarar Per I
    Hej Per, och tack för ditt fina omdöme!

Kul att höra att det fungerar bra med den automatiska insamlingen, det blir vi stolta och glada över att höra! Visst kan det vara lite läskigt att förfrågan går ut till samtliga kunder, men samtidigt värdefullt när man får chansen att utveckla företaget utifrån vad kunderna verkligen tycker. Kul att det dessutom genererar nya kunder!

Åsa D skrev om Partner en del av Reco.se
    En trovärdig sajt med verifierade omdömen. Läs mer
    2019-09-05 Elin S svarar Åsa D
    Stort tack för ditt fina omdöme!

Fredrik G skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag använder Reco.se för att få en snygg widget på min hemsida. Det levererar de verkligen på! Det är smidigt samla in information från kunder, men jag vill att kunderna själva lämnar sina omdömen - utan att jag ber dem om att göra det specifikt. Då har Reco nu lagt in att man behöver Bank-Id för att lämna recension och jag är övertygad om att det har gjort att jag samlar in färre recensioner idag än jag gjorde tidigare. Det är synd och sänker självklart helhetsupplevelsen. /Fredrik Gustafsson, Kafferosteriet Koppar AB Läs mer
    2019-09-04 Jonathan R svarar Fredrik G
    Hej Fredrik!

Tack för din feedback och kul att höra att det fungerar bra med widgeten!

Det kan mycket väl vara så att färre personer skriver omdömen eftersom vi kräver identifikation genom BankID på spontana omdömen. Målet är att alla som läser omdömen på Reco ska känna sig trygga i att omdömet beskriver en riktig kundupplevelse, vilket vi kan säkerställa med hjälp av BankID.

Vi har även funktioner som underlättar för dig att automatiskt samla in omdömen från dina kunder. Vi hörs snart igen så att vi kan hitta rätt lösning för Kafferosteriet Koppar!

Jonathan
  • Willmans Måleri AB

Willmans Måleri AB skrev om Partner en del av Reco.se
    Det var lite struligt i början men efter att ha legat på dom lite vart det bra tillslut. Till deras försvar var detta innan och under semestertider. Läs mer
    2019-09-05 Jonathan R svarar Willmans Måleri AB
    Hej, och tack för ditt omdöme! Härligt att höra att allt löst sig och att ni är igång ordentligt. Extra kul att se att ni blivit "Rekommenderat företag 2019". Bra jobbat! / Jonathan på Reco.se
  • 2019-08-09

Mikael B skrev om Användare en del av Reco.se
    Toppenbra med Reco.se, där man enkelt kan söka på företag och enkelt få offerter. Läs mer
    jakob r, Isabell H gillar detta
  • Urim K

2019-04-30

Urim K skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco.se är bäst, de är lätta att få kontakt, hjälp.
    Rekommenderar! Läs mer
    2019-06-03 Linnea I svarar Urim K
    Hej Urim!

Tack för ditt fina omdöme, vi tycker om att jobba med er på klartrent.
    BJÖRN V gillar detta
  • 2019-02-13

Anton J skrev om Användare en del av Reco.se
    TL;DR Använd Google för att kolla omdömen istället.

Jag har precis mejlat en del med er kundsupport ang. att jag nyligen gett ett företag en mycket dålig recension.

I korthet så använder sig detta företag av unga dörrförsäljare som tvingas ta sig in i portuppgångar där det inte har tillträde (De ringer hela huset via port-telefonen och säger att de ska "fixa elen" för att bli insläppta eller smiter in bakom någon ovetande).
    Det är inte i min mening inte de unga försäljarnas fel, utan företaget som bestämt att det ska jobba med försäljning på det här sättet.

Nu tillbaka till min kritik till er.

Jag blir via mejl kontaktad av en supportmedarbetare som vill att jag ska bekräfta min kundrelation till företaget i fråga. Kanske inte det lättade i detta fallet eftersom jag inte vill ha något med dem att göra till att börja med, men jag har vid tillfället ändå krävt att få fota av försäljarens legitimation som jag nu tvingas skicka till supportmedarbetaren som bevis för min "kundrelation" till företaget.

Jag har hela tiden trott att Reco var till för kunderna men med sättet som detta har hanterats på måste jag ändå ifrågasätta er som helhet. Vem är det ni vill hjälpa i det här fallet, kunderna eller företaget?

Jag inser emellertid att jag varit naiv, hur ska ni kunna driva en hemsida utan att ta betalt för det. Nu vet jag i vart fall att ni inte står på kundens sida utan agerar som vilket annonsbolag som helst. Tråkigt men inte oväntat.

Det är i alla fall toppen att ni finns på Reco, synd att ett omdöme här inte betyder något..

Ser fram emot att behöva bekräfta min kundrelation till er.

*** UPPDATERING ***

Recensionen är nu borttagen med anledningen:

"""
    Vi på reco.se tar aldrig bort ett omdöme skrivet av en kund till ett företag. Vår definition av en kund är följande: Att vid något tillfälle genomföra ett köp eller att försöka köpa en tjänst eller en produkt från ett företag definierar vi som kund. Läs gärna mer om detta i våra användarvillkor. Kan en kundrelation inte styrkas tas omdömet bort och detta är något vi inte tummar på. På samma sätt tar vi aldrig bort ett omdöme när en kundrelation kan uppvisas.
    """

Vet inte vad jag ska säga mer än att det är bättre att kolla omdömen via Google istället. Reco kommer jag aldrig mer lita på. Läs mer
    2019-02-18 Elin S svarar Anton J
    Hej Anton!

Tack för den tid du lagt på återkoppling och mejlkontakt med oss!

Reco.se finns till för att du, och alla andra användare på Reco.se ska kunna läsa trovärdiga omdömen från tidigare kunder innan man väljer att anlita ett företag. Anledningen till att vi bad dig skicka in ett underlag är för att vi ska kunna verifiera att du faktiskt varit kund till företaget du skrev ett omdöme om. Eftersom du inte skickat in något underlag som styrker en kundrelation till bolaget har vi tagit bort omdömet.

Vi är tacksamma för den tid du lagt ner och hoppas att du trots allt kan förstå vårt beslut.

Väl mött!
  • Marika A

2019-01-09

Marika A skrev om Reco.se
    Reco funkar bra. Kunder tittar och läser recensioner. Många av kunderna svarar också. Läs mer
    2019-01-23 Isabell H svarar Marika A
    Hej Marika,

Kul att läsa att du är nöjd med samarbetet och tack för fortsatt förtroende.

Med vänlig hälsning,
    Isabell