Reco

Reco

www.reco.se
  • BadgeSevenYears
1 344

Reco grundades 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Om du undrar vad reco omdöme är så bygger vårt koncept på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in uppriktiga...

1344 omdömen om Reco

Sedan starten hos Reco 2013

Carl Gösta C

Jag skrev nyligen en recension på Reco av ett webbhotell. Direkt kom det ett påpekande från Reco, att jag redan hade recenserat hotellet och att man bara får sända in ett omdöme per person och företag. Jag kände inte till denna regel men tycker, att det är utmärkt, att Reco har en sådan bestämmelse. Svaret tyder på, att omdömen på Reco inte härrör från lejda recensenter. Jag kommer framöver att kunna lita än mer på de recensioner som jag stöter på hos Reco. CG Claesson

Gucci F

Reco lever verkligen upp till tre viktiga principer: professionellt, pålitligt, och personligt.

Camilla M

Positivt bemötande och bra service.

Petter H

Reco ger konsumenten möjlighet att läsa sig till ärliga och osminkade omdömen av de företag och personer som man överväger att anlita eller köpa av. Det är kundnytta!

Karolina Y

Lätt att använda, alltid hjälpsamma om man behöver hjälp. Motsvarar förväntan.

PA K
Skrev om Reco

Känns proffsigt och pålitligt

Täby Måleri AB

Funkar bra för mig tycker jag och mitt företag

Stolpes Entreprenad AB S

Tack för att ni brinner för att få riktiga omdömen från vårt avlånga land. Jag går alltid in på Reco när jag ska söka entreprenör för nåt jag behöver hjälp med.. Tack Mvh Thomas Stolpe

Agim S

Reco är ett mycket bra verktyg för oss att nå ut till våra kunder vad gäller omdömen.

Camilla H

Otroligt proffsiga snabb service och kunniga medarbetare 🙋‍♀️ Camilla

Jonas S

Vi använder RECO för att samla omdömen då de är ledande inom sin marknad och har ett seriöst sätt att kvalitetssäkra. Det är enkelt att sköta sin sida och deras kundtjänst är snabb med svar. Om du vill samla in kundomdömen så är Recos system och arbetssätt både seriöst och enkelt på samma gång.

Toomas Victor V

Med krav av BankID kan inte utländska personer lämna omdömme vilket gör att Reco skyddar exempelvis rasistiska bolag. Är helt otroligt dålig lösning på problemet som dom själva säger är för att företag inte ska fuska (https://www.reco.se/foretag/blog/post/bank-id-verifierar-personer-bakom-kundomd%C3%B6men). Bättre lösning kanske hade varit att som exempel använda https://frejaeid.com/

Svar från Reco

Hej Toomas Tack för din feedback, anledningen till att vi har valt BankID som lösning för att få en identitet på de som väljer att skriva ett omdöme utan inbjudan från företaget är att BankID har överlägset högst täckning. 99,4% av vår befolkning mellan 18-67 år har ett BankID. Med det sagt så vill vi såklart inte stänga någon ute, vi kommer att undersöka alternativ som t.ex Freja. Jag tror och hoppas att du förstår att vår avsikt naturligtvis INTE handlar om att "skydda rasistiska bolag". Hälsningar Team Reco

JACK T

Mycket nöjda efter åratal av framgångsrikt samarbete. Bra kanal för att öka trovärdigheten för vårat bolag.

Mathilda S och Anders K gillar detta
Svar från Reco

Stort tack för fint och värdefullt omdöme! Det värmer oss att du både är nöjd med tjänsten och att ditt bolag får en enklare resa att påvisa er trovärdighet och er leverans till nya kunder. Ett nöje att följa ert företagande genom era kunders omdömen! //anders

Mattz B

Då jag driver ett litet soloföretag och ligger på en 16-18h jobb i veckan så fick jag ett lägre pris för oss mindre företag och omsätter inte lika mycket som företag som har mer en 10anställda. och nu ett år senare så har det ökat med nästa det dubbla jag har drivit in 370 omdömen på lite mer ett år på ett 1400tal inbjudningar jag har i dag UC-Platina och ( under 10% når uc guld ) efter 5år med uc-guld för man uc-platina och det här under 5% av dagens företagare som når detta, bara för att jag inte har något faktura/bokförings...

Svar från Reco

Hej Mattz, tack för ditt omdöme. Roligt att höra att det har gått så bra för ditt företag, och med Reco! =) Precis som du skriver så fick du ett lägre, rabatterat pris de första 12 månaderna som sedan gick över till ordinarie pris månad 13 enligt avtal. Gällande topplistorna är ett av flera kriterier integration, det är endast då vi med säkerhet kan veta hur många kunder som tillfrågas och att det endast är fakturerade kunder som blir tillfrågade. Vi förstår att inte alla företag har möjlighet att koppla på integration...

Birgit Städpartner AB

Jätte trevlig personal, informativa, tydliga och hjälpsamma.

Alternativhälsan Östermalm

Vi har precis avslutat en provperiod med Reco och väljer att fortsätta tillsammans i ett långsiktigt samarbete. Enormt proffsigt från första mötet, coacning genom hela provperioden och väldigt bra uppföljning. Vi har också märkt av en tillväxt i vår kundbas, tack vare att "blivande kunder" läser omdömen som samlas in av Reco och sedan tar man beslutet att bli kund hos oss. Stort tack Reco!!

Svar från Reco

Tack för ert fina omdöme. Vilken rolig läsning! Vi tycker det är jättekul att ha startat igång ett samarbete med er och ser fram emot ett långsiktigt samarbete i många år framöver.

Blerta B

Trevlig personal, lätt att kommunicera med och bra möjligheter.

Axel S

Vi är väldigt nöjda med Reco, det enda jag skulle vilja förbättra är att mer fokus läggs på insamlade omdömen. Vi samlar in 100% av omdömen till vårt företag, andra i våran bransch ligger runt 80%. Jag tycker det är inte tillräckligt med information till kunderna om innebörden och detta borde räknas mer in i rankingen på toplistorna. En firma som bara samlar in 80% har ju 1/5 missnöjda kunder, det blir ju väldigt missvisande. Hoppas reco forsätter att lägga fokus på denna KPI!

Jafar H

Det är inte så bra för att de säger en summa och kommer ett annan summa . Jag är inte nöjd alls

Svar från Reco

Tråkigt att du känner att det blev fel med prisbilden Jafar. Vilken tur att vi fick tag på dig och att allt känns utrett efter att ansvarig kontaktperson ringde upp till dig efter att ha läst ditt omdömde. Vi skickar alltid våra avtal skriftligen som båda parter emellan behöver signera. Detta sker alltså alltid i transparent och öppen form. Om missförstånd ändå sker, trots skriftligen beskriven prisbild, vill vi naturligtvis alltid veta om något känns oklart så att vi kan utreda detta tillsammans så snart som möjligt....

Gandhi D

Mycket bra service och bra kommunikation med handläggaren som hjälp till med de där lilla extra hela tiden..Vi är stort nöjda med samarbetet med Reco..Rekommenderar starkt

Erik B

Smidiga och trevliga och bra personlig service

Jerry T

Vi kan varmt rekomendera Reco. Det gick smidigt att starta upp och allt har fungerat smärtfritt. Det är mycket nyttigt att få veta vad ens kunder tycker om oss och vårt företag så att vi vet att allt vi gör är bra.

Eric G

Superbra tjänst som gett oss mycket uppdrag, inte bara direkt via Reco utan även på grund av att kunder använt plattformen och därefter tagit kontakt med oss direkt. Även väldigt bra support.

Lamelis Byggexperten AB

Sen jag har börjat använda Reco har ja sett stora ändringar i mitt bolag !! Rekommenderas mycket. Reco är sanning.

Leif S

Bättre än Goggle med riktiga recensioner till företaget, bra och trevlig säljare, upplever också att kunderna har en lite större lust att lämna ett omdöme efter ett utfört arbete, Goggle recensioner är väldigt svåra att få.

Bostadsagenturen i Stockholm AB

Reco är en bra tjänst, duktiga anställda med trevligt bemötande

Elteknikkonsulterna Sverige AB

Ni bör tänka på er inställningar på automatiska mailen, då det kommer för fort. Som skapar ett irriterande.

Lars A

Tycker det fungerar utmärkt, trevliga kontaktpersoner och enkelt lättfattligt system för uppföljning. Märker att merparten av mina kunder läser och tar del av omdömen innan köp och refererar till det då affären är klar.Vill man jobba med kundnöjdhet är reco ett mkt bra verktyg för att nå ut till nya kunder och affärsmöjligheter

Urban T

Varför kan man bara lämna ett omdöme om ett företag. Man kan få en upplevelse vid första kontakten med företaget och en annan om man har en reklamation tex.

Svar från Reco

Hej Urban Du kan alltid logga in på Reco och ändra ditt omdöme om du önskar det. Hälsningar Team Reco

Patricia R

Svarar snabbt första email trots att jag strulade med olika email adresser. Väntar nu ivrigt för slutgiltiga hjälp! Fortsättningen följer.

Svar från Reco

Tack för ditt omdöme Patricia, Vi försöker alltid vara tillgängliga och återkoppla inom så kort tid som möjligt. Nu är ditt ärende löst.

Hanan A

Fantastiskt bemött av Björn på Reco. Samarbetet har redan börjat ge positiv resultat.

Svar från Reco

Tack för dom fina orden! Det var kul att hjälpa dig igång med Reco, det kommer bara att bli bättre och bättre för er. Mvh Björn

Mindaugas V

Mycket trevlig Reco personal. Jag är väldigt nöjd med mitt kontrakt med Reco!

VICE S

Det bästa företaget i hela Sverige. Gör mitt liv lättare. Vice Cleaning by Emily

Omar K

Mycket tillmötesgående, trevliga och enkla

Svar från Reco

Tack så mycket för dina fina ord :)!

Wasa Tandklinik

Det var flera år sedan jag har varit i kontakt med personalen på Reco. Som jag kommer ihåg var han trevlig och kunnig. Vi har haft lite problem med fakturorna däremot. Vi vill att ni skickar dem till faktura@wasatandklinik.se Det har inte fungerat. De hamnar på fel mail adress. Därför alltid försening i betalningen.

Svar från Reco

Tack för ett fint omdöme och jag kontaktar dig omgående. Det har mest varit kontakt med dina kollegor. /anders

Rolf P

Bra marknadsföring för företag där det framgår tydliga referenser

Jona's S

Jätte nöjd med Reco, Ja tackar Jätte mycket Peder som varit hela tiden där och hjälp mig med alla frågor och funderingar ja hade, rekommenderar starkt Reco , jag har gjort en bra val för mitt företag ska gå framåt.

Louise T

Reco hjälper oss verkligen att få recensioner som andra lätt kan läsa. Det är mycket lätthanterligt system för oss att jobba i. Vi tekommenderar de till alla. Har fått fler att anlita reco😀

BJÖRN M

Det har fungerat väldigt bra och i normalfallet hade jag tryckt en 5:a men det krävs att ni får med de tio bästa inom tak och naturligtvis att ni har med procenten på tillfrågade/verifierade kunder. Detta är av yttersta vikt för annars tappar ni förtroendet och vi som arbetar med dessa delar till hundra procent hamnar bakom några som inte fyller de kriterierna. Tack för gott fortsatt samarbete /Björn

Edyta P

proffsiga, trevliga, engagerad

Nytt Tak i Sthlm AB

Bra samarbete med RECO. Våra kunder skriver omdöme om oss på RECO.

Yonas H

Mycket bra arbete och stödjer detta

Tim K
Skrev om Reco

Vi har använt Reco i ett halvår och alltid blivit bemött på bästa sätt av deras support och är nöjda med tjänsten.

Ioan Cosmin C

Mycket pozitiv, Reco är bra för oss som sköter oss:)

Magnus S

Tjänsterna funkar riktigt bra. Känns bra när omdömena är verifierade också. Jobbar med Reco i många år nu.

Din Tandläkare I Solna AB .

Jag är jätte nöjd. Har samarbetat i 8 år och hoppas på många fler år framöver. Alltid bra bemötande och professionell hjälp. 6 recos av 5 recos (Den extra reco`n går till Madde :))

Din Tandläkare I Solna AB . och 6 andra gillar detta
Apostol B

Reco hjälper oss att utveckla snabbare.

Saltsjö Trafikskola

Hej Vi är nöjda med allt och har haft kontakt med RECO när det har behövs och det har varit bra. (väldigt sällan). Vi har utskick till alla kurs elever och körkortselever och det känns bra, oftast fina betyg och det är kul, det är enkelt och smidigt.

Peter C

Stiven va fantastik med allt. trevlig god hjälp proaktiv och kunnig.

William M

Nöjd med Reco hittills, lite dyrt och så syns inte Företaget inom Sörmland vilket är mitt arbetsområde.