Alla kategorier E-handel Reco.se

Reco.se

Reco.se startade 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Vårt koncept bygger på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in digitala rekommendationer från deras faktiska kunder. På reco.se kan du be om offerter från pålitliga företag, läsa rekommendationer eller skriva egna.
Idag finns våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och vi ser till att i stadig takt skaffa samarbetspartners även i andra delar av vårt avlånga land. Tillsammans skapar vi en helhetslösning för en smidigare tillvaro!
3.9/5
3.4/5
4.7/5

Läs vad 212 kunder tycker om Reco.se

• Ludwig S
    Ludwig S skrev om Reco.se
    Jag blev lovad hjälp av er säljare på reco att rekommendationer skulle hjälpa mitt företag att växa. Jag har inte ännu efter tre månader hört av honom eller något företag. Jag har fått fem rekommendationer som skulle hjälpa mig och var tillräckligt enligt honom men de ger absolut inget resultat. Varning! Läs mer
  • Torbjörn H
    Torbjörn H skrev om Partner en del av Reco.se
    Mitt företag i Göteborg har använt Reco nu i över tre år och vi är väldigt nöjda med både samarbetet och tjänsten. Konverteringsgraden för kontakt från kund via hemsidan har ökat vilket vi värderar stort. Likaså bidrar Reco till att bredda och förbättra vår närvaro på nätet. Samt att sökmotoroptimeringen får en skjuts i rätt riktning. Gott bemötande från Reco's Göteborgskontor där den härliga drivande energin smittar av sig. Vi ser fram emot ett långt samarbete och det skall bli kul att få se hur tjänsten utvecklas framöver.

Vänligen
    Torbjörn Hillberg
    www.west-tech.se Läs mer
    Dino V, Linnea N gillar detta
  • sergen t
    sergen t skrev om Partner en del av Reco.se
    Grymt bemötande & kunnig personal !
    Tack för ett trevligt möte..
    jag ser fram emot ett samarbete med er! Läs mer
    Dino V gillar detta
  • Bo P
    Bo P skrev om Användare en del av Reco.se
    Fantastiskt snabbt, tydligt och föredömlig handläggning av Linnea Nilsson. OBS detta är ett företag att rekommendera. Jag blev förbluffad över vänligheten/snabbheten och handläggningen

Med vänlig hälsning
    Bo Pettersson Läs mer
    Dino V, Husse S gillar detta
  • Dynamic Partners
    Dynamic Partners skrev om Partner en del av Reco.se
    Fantastiskt initiativ, barn behöver all hjälp de kan få. Läs mer
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Partner en del av Reco.se
    Har anlitat Reco i ett år och hade förväntningar. Dessa förväntningar har uppfyllts med råge. Visst måste du själv jobba med kunderna och fråga om de kan tänka sig att skriva några vitsord, men det är värt besväret.
    Jag upplever att bokningsbenägenheten har ökat och när jag frågar mina nya kunder om de har läst vitsorden på hemsidan så svarar alla:
    -JA, jag har läst de flesta och det gjorde mig trygg att boka en tid.

Kan varmt rekommendera Reco till företagare, du får valuta för pengarna! Läs mer
    Husse S, Linnea N gillar detta
  • damian t
    damian t skrev om Användare en del av Reco.se
    Professionell och seriös företag!
    Mvh Damian Läs mer
    Husse S gillar detta
  • jovanka J
    jovanka J skrev om Partner en del av Reco.se
    Riktigt professionellt och hjälpsamt. Läs mer
    Husse S, Linnea N gillar detta
  • Papis F
    Papis F skrev om Partner en del av Reco.se
    Väldigt trevligt bemötande jag kommer kunna rekommendera mina arbetskollegor andra VVS företag och inom Bygg Läs mer
    Husse S, Linnea N, Philip R gillar detta
  • Salwan B
    Salwan B skrev om Reco.se
    Väldigt bra bemötande samt bra service Läs mer
  • Tbx Stockholm
    Tbx Stockholm skrev om Reco.se
    Trevlig snubbe den där Emil, välkammad också. Läs mer
  • Mia M
    Mia M skrev om Reco.se
    Pajas företag som endast är ute efter att man skriver skitomdömen. Skriver man något bra ska man springa deras ärenden och gräva i bokföringen efter verifikationer. Oseriöst. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Reco.se
    Jag har kollat igenom omdömen och undrar en sak. När ska ni svara på Martin L:s frågor? Han skrev första reccensionen den 18:e oktober 2017.

Det känns oseriöst att påstå saker sedan inte stå för det ni påstår.
    /Fredrik Läs mer
    2018-03-29 Linnea N svarar Fredrik A
    Hej Fredrik,

Tack för ditt omdöme, vi hade missat svara honom vilket inte är okej.

Vi har nu skrivit ett svar till honom.

Glad påsk!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Partner en del av Reco.se
    Tycker det är en utmärkt tjänst som förhoppningsvis ska generera mer nöjda kunder åt oss! Läs mer
    Linnea N, Husse S, Tobias L gillar detta
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Reco.se
    Go kontakt och uppriktig säljare. Något jag värdesätter Läs mer
  • Mark T
    Mark T skrev om Reco.se
    Bemötandet från Reco's support och speciellt handläggaren Isabell var en väldig fin upplevelse.
    Snabb hjälp i de ärenden jag hittills har haft
    Bra att kunna marknadsföra sitt företag med de kundrekommendationer företaget får på Reco
    Rekommenderar Reco för de företag som vill öka sin kundkrets
    TACK Läs mer
    Riktigt bra tjänst! Vi är supernöjda med Reco.se Läs mer
    Tobias J, Linnea N gillar detta
  • Antonio M
    Antonio M skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra och engagerade i sitt sätt att arbeta. Läs mer
    Tobias J, Linnea N gillar detta
  • Sundbybergs Trafikskola
    Sundbybergs Trafikskola skrev om Partner en del av Reco.se
    Trevligt bemötande , personal
    Angagerade Läs mer
    Tobias J gillar detta
  • Mikaela T
    Mikaela T skrev om Partner en del av Reco.se
    Proffsigt och trevliga, vi har fått många kunder pga recos sida. Läs mer
  • Gigamex
    Gigamex skrev om Reco.se
    Grymt bra!

Stort tack till Belma som alltid finns till hands och hjälper till när det behövs.

Vi på Gigamex är väldigt nöjda med Reco! :) Läs mer
  • Ozan Ö
    Ozan Ö skrev om Partner en del av Reco.se
    Riktigt nöjd med tjänsten. Riktiga rekommendationer. Tack Belma!!! Läs mer
  • Åsa .
    Åsa . skrev om Partner en del av Reco.se
    Tycker det funkat bra och att vi fått bra hjälp och feedback Läs mer
  • veronica t
    veronica t skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra tjänst och trevlig säljare! Detta är ett mkt bra sätt att synas. Rekommenderas! Läs mer
    Tobias J gillar detta
  • Rafi M
    Rafi M skrev om Partner en del av Reco.se
    Kanon bra uppskattad. Bra bemötande Läs mer
    Tobias J, Dino V, Anton J, Belma T gillar detta
  • Karin L
    Karin L skrev om Partner en del av Reco.se
    Vi är väldigt nöjda med Recos tjänst. Vi tycker det är ett bra sätt att få veta om våra kunder är nöjda med vår tjänst och vår service, eller om det finns något vi behöver jobba på för att bli bättre. Bemötandet från Recos personal har varit bra, de är både trevliga, hjälpsamma och snabba. Läs mer
    Anton J, Herman B, Belma T, Tobias J gillar detta
  • Bilselect i Kungälv
    Bilselect i Kungälv skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco är den bästa marknadsföring vårat förag har satsat på. Läs mer
  • Gerborn Trädservice
    Gerborn Trädservice skrev om Partner en del av Reco.se
    Tycker att samarbetet med Reco.se funkar jätte bra. Lätta att ha och gör med. Läs mer
  • Maja W
    Maja W skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag är jätte nöjd med tjänsten från reco! Det hjälper mig ge mina kunder en trygghetskänsla ! Läs mer
    Herman B, Anton J gillar detta
  • Performance Center Lindhagensgatan
    Performance Center Lindhagensgatan skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco hjälper vårt företag att höja förtroendet för våra tjänster och vi är mycket nöjda. Snygga widgets livar även upp vår hemsida. Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Abodi E
    Abodi E skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra upplägg, bra idé. Men riktigt dåligt när man som företag har tagit itu med kunder som inte vart nöjda med sitt besök och skall ändra betyget.

Högst orimligt att en kund skall skriva ett mail till reco med ett nytt betyg och en motivering. Det borde vara lika enkelt som när utskicken sker.

Jag har provat och betalt för reco för i år men det kommer jag inte att göra igen. Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Farzad K
    Farzad K skrev om Partner en del av Reco.se
    Inget annat än bra👍 Kontakt personen är väldigt lätt att ha och göra med! Bara Positivt än så länge👌 Läs mer
    Husse S, Anton J, Tobias J gillar detta
  • Rollsbo Billackering
    Rollsbo Billackering skrev om Partner en del av Reco.se
    Ett mycket bra bemötande och en tjänst som överträffade våra förväntningar. Vi upplever att kunderna uppskattar att få ta del av andras upplevelser av den tjänst vi levererar.
    Samtidigt får vi en uppfattning av vad kunderna tycker om oss och vi får ett betyg på att vår verksamhet fungerar som vi vill. Läs mer
  • Joan T
    Joan T skrev om Reco.se
    Hej,

Tycker det är lite för utelämnande att svara på direkta svar om en person. Tycker denna undersökning borde ha gått med mot företaget eller det gemensamma bemötande jag fått av alla individer jag mött i det. Läs mer
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Partner en del av Reco.se
    Jättebra tjänst som märkbart påverkar konverteringsgraden. Dessutom till en kostnad som är en munsbit av vad andra som erbjuder denna tjänst tar. Ser fram emot vidare utveckling av reco.se med fler smarta funktioner. Läs mer
    Anton J, Tobias J, Reco.se gillar detta
  • Orvar L
    Orvar L skrev om Reco.se
    Skitföretag som säljer ditt telefonnummer till RECO. Gå inte dit!!! Det är sån här skit man blir av med GDPR, då åker de på feta böter, nu åker de bara på taskiga rekommendationer Läs mer
  • dinflytt.se
    dinflytt.se skrev om Partner en del av Reco.se
    Recos duktiga medarbetare har erbjudit personlig service som verkligen sätter kunden i fokus. Vi på dinflytt.se har på väldigt kort tid samlat in över 20 rekommendationer, och är supernöjda med tjänsten. Vi rekommenderar varje företag att använda sig utav Reco! Läs mer
    Husse S, Anton J, Linnea N, Tobias J gillar detta
  • Roger P
    Roger P skrev om Reco.se
    Reco är ett stort skämt. Försöker sko sig på att företagarna skall betala för att lägga upp en presentation. Sen vet vi väl alla att nöjda kunder skriver inte...utan enbart missnöjda. Så RECO fyller ingen funktion alls med sina betallösningar. Finns seriösa siter på Google mm som kräver inloggning och RECO påminner om 70 talet med sina dåliga tjänster där konkurrenter kan som i detta fall kalla sig R och trots det så läggs det upp. SKÄRPNING RECO Läs mer
    2017-12-04 Linnea N svarar Roger P
    Hej Roger och tack för din feedback.

Är du orolig över att det bara är dina mindre nöjda kunder som ska skriva kan du vara lugn. När du ber alla dina kunder skriva en rekommendation kommer du snabbt skapa en trovärdig och nyanserad bild av ditt företag.

När du också besvarar den konstruktiva kritik du får stärks förtroendet för resten av de rekommendationerna du har. Läs mer om det här: http://blog.reco.se/sa-paverkas-ditt-foretag-av-negativa-omdomen

Alla företag är välkomna att skriva en presentation om sitt företag, det är bara att mejla oss din beskrivning på kundtjanst@reco.se, så löser vi det.

Som vi nämnde över telefon tillåter vi inga anonyma omdömen, tack för att du ändrade ditt namn.

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss igen om du har fler funderingar eller om du är intresserad av att börja samla in rekommendationer från dina kunder.

Med vänlig hälsning,
    Linnea
  • Christer L
    Christer L skrev om Reco.se
    Hej, undrar om vi verkligen skulle få fler nya kunder via reco.se om vi valde att betala för att vara med? Personligen tycker jag att marknaden svämmar över av företag som publicerar värdelös ranking som kostar oss och i slutändan er
    dyrare service/reparationskostnader. Blir kul att se hur länge denna recension blir aktivt kvar! Gör en skärmdump o publicerar på Facebook. Läs mer
    2018-01-24 Linnea N svarar Christer L
    Hej Christer,

Kul att du hör av dig, vi har flyttat ditt omdöme till vår profil då den hör hemma hos oss och inte bilverkstaden du först publicerat omdömet på.

85% litar lika mycket på digitala rekommendationer som personliga rekommendationer från en vän. Väljer man att inleda ett samarbete med oss hjälper vi till att attrahera omdömen från tidigare kunder.

Dessa omdömen kan sedan användas i all marknadsföring för att visa upp för potentiella kunder att ni gör ett bra arbete och på så sätt få nya kunder med hjälp av era tidigare kunders erfarenheter av er.

Du är välkommen att kontakta oss på kundtjanst@reco.se så träffas vi på en kaffe och diskuterar det här vidare. =)
    Fredrik A, Jonathan R, Christer L gillar detta
  • Rikard J
    Rikard J skrev om Reco.se
    Joylife är okej. Att dom skickar "Reco.se" att spamma min inkorg är inte okej. 1 brödrost. Läs mer
    2017-11-22 Per-Ola Fagerström svarar Rikard J
    Hej,

Nej det är såklart inte ok. Ber så mycket om ursäkt för det.
    Jag har tagit det med Reco.
    Vänligen
  • Aziz S
    Aziz S skrev om Reco.se
    Trevligt säljare med mkt erfarenhet om restaurangen..

Förmodligen blir det ett samarbete med er.. Läs mer
    2017-11-06 Yashar G svarar Aziz S
    Tack Aziz, Vi hoppas också på ett samarbete med eran gudomliga Restaurang
    Vänligen / Yashar - Reco
    Linnea N gillar detta
  • Martin L
    Martin L skrev om Reco.se
    Jag recenserade ett företag som jag blev dåligt bemött av. Jag var tydlig i recensionen och skrev att jag aldrig varit deras kund utan bara var besviken på bemötandet och att jag blev ignorerad.

Då fick jag ett mail av Joakim på Reco som sa att jag inte uppfyllde "kundkriteriet enligt deras definition". Jag fick ingen förklaring vad det innebär och min recension togs bort. Jag har bett om en förklaring men det kommer ingen.

Företaget jag recenserade har falska positiva omdömen och utger sig på Recos hemsida för att ha funnits sedan 2015. Men enligt Alla bolag och andra hemsidor grundades företaget i 1:a November 2016 och fick sin f-skatt ännu senare. Men andra ord är det en lögn på minst ett år. Förmodligen för att kunder ska tro att det är ett erfaret företaget. Även detta upplyste jag för Reco men det verkar dom inte bry sig om. Så även i ett så tydligt fall låter Reco den falska informationen stå kvar. Vi får alltså läsa lögner av företagen som är medlemmar. Ta all information och alla recensioner på Reco.se med en stor nypa salt.

Är det så att Reco tar bort negativa bedömningar om företaget i fråga ber om det? Eller betalar man för att få negativa bedömningar borttaget?
    Hur som helst känns recensioner från Reco väldigt oseriösa för mig efter detta.

/Martin

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DAGEN EFTER MIN RECENSION FICK JAG ETT MAIL AV RECOS VD. DET LÖD SÅHÄR

Hej Martin och tack för din feedback och tillika din rekommendation om Reco.

Jag har möte med kundtjänsten imorgon och kommer se över vad som har
    hänt. Jag kommer att svara dig därefter.

MAILET ÄR TVÅ VECKOR GAMMALT OCH FORTFARANDE INGET SVAR. FÖRMODLIGEN FÖR ATT DET INTE FINNS NÅGOT FÖRDELAKTIGT ATT SVARA FÖR RECO. SANNINGEN ÄR ATT DET ÄR ETT OSERIÖST FÖRETAG Läs mer
    2017-10-31 Linnea N svarar Martin L
    Hej Martin och tack för din feedback.

Vi får börja med att be om ursäkt för vårt ytterst torra och byråkratiska svar från kundtjänsten. Faktum är att vi jobbar hårt på att vara personliga och tydliga så här har vi uppenbarligen misslyckats. Det ska vi ändra på, tack!

Därefter mejlade vi till dig, tyvärr så svarade du inte och i gengäld lät vi dröja med vårt svar. Så här i efterhand förstår vi att vi skulle varit snabbare. Det ber vi om ursäkt för.

Nu till ärendet som handlar om när vi tar bort rekommendationer. Att vem som helst inte kan skriva rekommendationer utan att faktiskt befunnit sig i en kundsituation är en viktig beståndsdel i vår tjänst.

Vi vill hjälpa andra besökare med uppriktiga rekommendationer, positiva såväl som negativa, om företag som de har varit i kontakt med som kund. Detta eftersom det är som mest hjälpsamt för nya kunder som överväger att använda sig av olika företag. Dessutom ger det en seriositet eftersom vi slipper hörsägen, skvaller eller andra åsikter från folk som aldrig har varit kund.

Vi har gått igenom din kommunikation med företaget i fråga och det är alldeles uppenbart att du inte efterfrågar någon specifik tjänst utan istället har valt att fråga företaget om dess priser och leveranser över en rad olika tjänster vilket vi inte anser är en kundsituation. Det underlättar inte att du representerar ett annat företag som erbjuder liknande tjänster som företaget som du hade valt att skriva en reco om.

Vår slutsats är helt enkelt att om man som företagare hör av sig för att få reda på hur en direkt eller indirekt konkurrerande verksamhet jobbar är det inte en representativ kundsituation utan snarare en konkurrensanalys, därmed hjälper det inte kunder som är ute efter liknande tjänster.

Avslutningsvis hoppas vi att vårt svar förklarar mer kring hur vi resonerar och varför vi har valt att plocka bort just din rekommendation.
    2017-11-07 Martin L svarar Linnea N
    Jag har inte upplevt något torrt eller byråkratiskt svar från er kundtjänst? Varför skriver ni så? Svaren har varit trevliga och personliga tycker jag. Varför ska ni ändra på det? Jag har ifrågasatt era beslut men det är en helt annan sak. Sedan när är VD lovar att svara mig och sedan bara skiter i mig så blir jag frågande. Linnea L det måste du väl förstå?

Ni ljuger ju! Jag svarade på era mail inom några dagar. Det ser jag tydligt på min mail, Hänvisa gärna till vilket mail jag inte svarade på i så fall. Att ni sedan väntar med flit på att svara på mitt mail som hämnd eller ett straff är helt klart konstigt. Eller hur menar ni där? Om er VD skriver att han ska återkomma den 18 oktober, sedan blir det helt tyst i över två veckor så är det klart jag undrar varför. Det var först efter att jag skrev här som ni svarade. Hur länge hade ni tänkt "straffa" mig om jag inte påpekade det uteblivna svaret?

Jag skrev tydlig att jag inte varit kund i min recension. Alla som kan läsa ser att det inte är något skvaller hörsägen mm. Utan att jag upplevde det som dåligt att jag blev ignorerad. Sen när Företaget i fråga anmälde mig och ni tog bort recensionen blev jag sur och började kolla upp företaget. Snabbt såg jag falsk information som jag upplyste er om. Det är fakta och lätt att kolla upp.

Jag frågar om priser och hur produkter ser ut. Det måste jag såklart göra innan jag kan ta ställning till om jag vill ha en specifik tjänst. Att ni inte förstår det?? Hur köper du produkter? Utan att veta priser och hur produkter ser ut? Återkoppla på det tack

Att det är en konkurrensanalys är rent nonsens. Jag skrev tydligt att jag frågade flera leverantörer som erbjuder samma tjänst för att få den bästa till ett bra pris. Om företaget inte vill svara på priser och eller bifoga bilder är en sak. Men jag blev irriterad över att blev ignorerad. Ingen annan ignorerade mig.

Ert svar förklarar hur ni tänker. Men jag tycker det är skrattretande. Speciellt den delen att ni i gengäld inte svarar på min mail. Det delen är extra lustig.
    2018-03-29 Linnea N svarar Martin L
    Hej Martin,

Ursäkta vår extremt sena återkoppling,

Vi misstolkade den första delen av ditt omdöme och antog att du var missnöjd med bemötandet från oss på Reco.se, vi jobbar extremt hårt för att uppfattas som trevliga och personliga.

Vi är extremt restriktiva med att plocka bort omdömen från ett företag, enda gången vi tvingas ta bort ett omdöme är om de strider mot skrivna regler eller inte uppfyller vår definition av kund.

Verkar som vi missat din återkoppling på det senaste mejlet du fått från oss, vilket inte är okej. Vi har inget annat skylla på än den mänskliga faktorn, vilket vi beklagar.

Vi har investerat i ett nytt system för att underlätta hanteringen av inkomna ärenden hos vår kundtjänst för att säkerställa att det inte händer igen.

Du är välkommen att komma förbi vårt kontor för en kaffe där vi gärna diskuterar mer med dig om hur vi tänker.

Glad påsk!
    2018-04-01 Martin L svarar Linnea N
    Nej tack jag kommer inte förbi ert kontor. Ni svarar inte ens på mina frågor här så jag tror inte ni kommer vara bättre om vi befinner oss på ert kontor.

Jag tycker fortfarande det är konstigt att er VD ville straffa mig. Hans sätt att straffa mig var verkligen udda, att ignorera mig och struntade i att svara på mina frågor. Det festliga är att det var exakt den anledningen som gjorde att jag gav ett företag en dålig recension som ni sedan tog bort.

Du skyller på den mänskliga faktorn. Det är svårt att skylla på den mänskliga faktorn trovärdigt när det händer flera gånger. En gång ingen gång, två gånger en vana.

Börja med att läsa igenom alla mina tidigare mail och svara på det som slutar med frågetecken.

Tack
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Daniel C, Fredrik A, Refillbutiken R gillar detta
  • Martin H
    Martin H skrev om Reco.se
    Jag är väldigt nöjd med recos presentation och upplägg. Jag ser fram emot använda deras tjänst. Läs mer
  • Jamile N
    Jamile N skrev om Reco.se
    Mycket trevligt och professionellt bemötande.
    Var övertygad om produktens förträfflighet direkt tack vare en otrolig säljare, tack Yashar för ditt engagemang och trovärdighet. Ser fram emot ett givande sammarbete med reko Läs mer
  • Kim K
    Kim K skrev om Reco.se
    Ungefär lika seriösa som Booking.com, dvs företag betalar för medlemskap och får således negativa omdömen borttagna, alternativt ges möjlighet att bemöta kritik om de betalar för det.
    Oseriösa företag betalar andra att skriva positiva omdömen, inte sällan av deras egna anställda och deras bekanta.
    Många omdömen är även väldigt lika och ofta kan man lätt se att Google translate använts.
    Reco hjälper på så vis oseriösa företag att få en bättre fasad och bidrar därmed till att fler människor blir vilseledda, den direkta motsatsen till vad de själva påstår.
    Och det här sväljer naiva kunder med hull och hår... Läs mer
    2017-10-05 Jonathan R svarar Kim K
    Hej Kim,

Stort tack för att du tog dig tid att ge oss värdefull feedback, vi har agerat på det du skrev och har granskat det företag du varit i kontakt med ytterligare.

Vi jobbar passionerat för att alltid samla in uppriktiga rekommendationer från riktiga kunder eftersom att vi tror att det hjälper andra i sina val av företag. För att förekomma hörsägen accepterar vi enbart rekommendationer från tidigare kunder.

Som betalande kund till Reco får man tillgång till flera funktioner och verktyg. Vi hjälper företag att samla in rekommendationer från sina tidigare kunder samt hur de ska nyttja dem för att bli bättre på vad de gör.

Man får däremot ALDRIG möjligheten att ta bort rekommendationer. Istället uppmanar vi företag till att bemöta rekommendationer då ett bra svar oftast bidrar till att relationen mellan kunden och företaget blir bättre och trovärdigheten för företaget stärks.

Du uppmärksammade oss på ett företag som har försökt kringgå våra system och försökt fabricera falska rekommendationer om sig själva vilket vi absolut inte tolererar. Dessa omdömen har vi tagit bort från profilen och företaget har tilldelats en varning.

Allt gott,
    Fredrik A, Refillbutiken R, Richard E, Martin L gillar detta
  • Claudia M
    Claudia M skrev om Reco.se
    Superbra service! Och goda tapas! Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om Reco.se
    Jag blir förbluffad över hur det går till här.
    Vem som helst kan skriva vad som helst om vem de vill. Utan att egentligen ha varit kund där.
    När företaget vill bemöta den kritik de fått så får de besvara ett inlägg gratis - sedan måste de bli kund och ha abonnemang! Är inte det utpressning?

Reco påstår att de "värnar om uppriktiga kundrekommendationer" men verifieringsprocessen är skapligt svajig. Det är ganska enkelt att skaffa sig många/fler mailadresser - speciellt om man har ett eget företag som "smutskastare" och de som vill boosta sitt företag har.

Nej - skall man fatta beslut utifrån omdömen här så bör man kritiskt granska det som står!

Och just det - minsta betyget man kan lämna är en etta. Här skulle jag vilja ha en överkryssad logga.... Läs mer
    Fredrik A, Refillbutiken R, Martin L gillar detta
  • Jocke A
    Jocke A skrev om Användare en del av Reco.se
    Snabbt, trevligt och proffsigt bemötande Läs mer
    Linnea N gillar detta
  • Rosita L
    Rosita L skrev om Användare en del av Reco.se
    Fick jättebra hjälp att justera ett omdöme, som lämnades lite förhastat. Reco är en urbra tjänst som tillhandahåller tidigare kunders omdömen om olika företag till nya (potentiella) kunder, och dessa omdömen behöver vara uppriktiga för att spegla verkligheten så bra som möjligt. Läs mer