Reco.se

Västmannagatan 43, 113 25 Stockholm — Visa karta

Reco.se startade 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Vårt koncept bygger på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in digitala rekommendationer från deras faktiska kunder.

På reco.se kan du be om offerter från pålitliga företag, läsa rekommendationer eller skriva egna omdömen.
Idag finns våra kontor i Stockholm och Göteborg och vi ser till att i stadig takt skaffa samarbetspartners även i andra delar av vårt avlånga land. Tillsammans skapar vi en helhetslösning för företag och privatpersoner.

Vi lever som vi lär - Tillfrågar 100% av våra kunder!
Lör-Sön: Stängt

4.3/5
4.7/5
3.3/5

Läs vad 477 kunder tycker om Reco.se

• 2020-10-23

Smr Services Ab skrev om Reco.se
    Systemet är fantastiskt, den är enkel, proffsig.
    Tjänsten är värt varje krona, man får mycket tillbaka, som support utöver det normala som jag har sett.
    Har jobbat inom service i 25 år, men har aldrig sett eller bemöts med en sådan hög kvalité av service.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    Belma T gillar detta
  • 2020-10-19

Petra A skrev om Reco.se
    Bra omdömessajt!
    Vi har fått bra hjälp med uppstarten och Reco har kompetent och hjälpsam personal. Högsta betyg! Läs mer
    Belma T gillar detta
  • Satelit Bygg AB

2020-10-17

Satelit Bygg AB skrev om Reco.se
    Med hjälp av RECO utvecklar vi företaget på ett snabbt sätt. Stor tack till säljarna och rekommenderar varmt till andra företag! Läs mer
    Björn V, Belma T gillar detta
  • 2020-10-09

Nyköpings bilmarknad skrev om Reco.se
    Mycket fina bilar i väldigt bra skick, bra priser, trevliga och kunniga säljare, mkt nöjd med mitt köp Läs mer
  • 2020-10-09

Lumen Design Sweden skrev om Reco.se
    Använder Reco i vår webshop Lumendesign.se & deras tjänster uppskattas bland våra potentiella kunder som får ta del av andra kunders erfarenheter av våra produkter och service. Läs mer
    Linnea I, Jonathan R gillar detta
  • 2020-10-07

ViPo Säkerhetstjänster skrev om Reco.se
    Väldigt smidigt att använda samt så ger det kunder till oss en riktigare upplevelse av vad vi står för med reco recessioner Läs mer
  • Adele H

2020-10-05

Adele H skrev om Reco.se
    Fantastisk hjälpsamma och alltid snabb återkoppling Läs mer
    2020-10-05 Bambi S svarar Adele H
    Adele, tack för ditt fina omdöme.
    Ha en jättefin dag!
    Linnea I, Bambi S, Jonathan R, Björn V gillar detta
  • 2020-10-01

Berlins Ur skrev om Reco.se
    Vi kan rekommendera Reco eftersom de ger ett genuint intryck, är snabba i responsen och är smidiga att ha att göra med. Läs mer
    2020-10-01 Bambi S svarar Berlins Ur
    Vi blir mycket glada av att höra detta! Ha en jättefin dag!
  • 2020-09-30

BYGGEST AB skrev om Reco.se
    Reco är bäst 😊 Rekommenderar utan tveka . Trevliga anställda och allt fungerar som den ska. Läs mer
    2020-10-01 Bambi S svarar BYGGEST AB
    Tusen tack för detta fina omdöme! Ha fin dag!
  • Kristina S

2020-09-25

Kristina S skrev om Reco.se
    Vårt företag, Camp Pro, använder oss av Recos tjänster. Vi har fått in många bra omdömen från våra kunder. De gånger då vi har haft problem med tjänsten har vi fått utmärkt hjälp från Reco. Läs mer
    2020-09-29 Bambi S svarar Kristina S
    Det glädjer oss att höra Kristina.
    Grattis till alla fina omdömen.
    Ha en fin dag!
    Björn V, Bambi S, Linnea I, Belma T gillar detta
  • 2020-09-22

Almviks Gårds Hantverk skrev om Reco.se
    Bra service och trevligt bemötande. Vi använder Reco för att samla in omdömen om vår byggfirma vilket har lett till att vi fått många nya kunder. Mycket nöjda med deras tjänst.
    Almviks Gårds Hantverk Läs mer
    2020-09-29 Bambi S svarar Almviks Gårds Hantverk
    Så kul att höra att ni fått många nya kunder och att ni är nöjda med oss!
    Ha en jättefin dag!

Thank you Kert, were glad you joined us! Have a great day! / Bambi
  • Elin M

2020-09-20

Elin M skrev om Reco.se
    Kanonföretag! Bra service och fint bemötande! Rekommenderar verkligen företag att använda sig av deras tjänst med omdömen. Läs mer
    2020-09-22 Bambi S svarar Elin M
    Det glädjer oss att få så fint omdöme av dig Elin!
    Ha en fin dag!

Aleo Care AB skrev om Reco.se
    Nöjd med tjänsten vi köpte. Väldigt proffsigt och gott bemötande från sälj till onboarding. Läs mer
    2020-09-18 Björn V svarar Aleo Care AB
    Hej
    Alltid kul att höra, varmt välkommen till Reco
    Björn @reco.se

tentarp.se skrev om Reco.se
    Bra hjälp för våra kunder att se vad andra tycker som köpt våra produkter Läs mer
    2020-09-29 Bambi S svarar tentarp.se
    Tack så mycket för omdömet! :-)
    Björn V, Linnea I, Jonathan R, Bambi S gillar detta

GO Cruising skrev om Reco.se
    trevliga och hjäplsamma på kundservice Läs mer
    2020-09-29 Bambi S svarar GO Cruising
    Kul att höra, vi blir glada! Ha en jättefin dag!
  • Maria S

2020-09-18

Maria S skrev om Reco.se
    Mycket bra service från Reco när det inte riktigt har fungerat

För oss är det viktigt stt kunderna får utvärdera oss och lämna feedback. Hur skulle vi annars kunna utvevklas Läs mer
    2020-09-29 Bambi S svarar Maria S
    Det glädjer oss att höra Maria, tack för fina ord!
  • 2020-09-02

KAN-kliniken skrev om Reco.se
    Vad kan vara bättre än uppriktiga recensioner för att marknadsföra sitt företag? 👍 Läs mer
    2020-09-17 Bambi S svarar KAN-kliniken
    Vi håller verkligen med, tack för att ni uppskattar vår tjänst och grattis till alla era goda omdömen!
    Bambi S, Jakob J, Björn V, Björn Tobias J, Linnea I gillar detta
  • 2020-09-01

Wärna Mellansverige AB skrev om Reco.se
    Reco levererar vad de utlovar.

Vi använder dem för att samla in omdömen om vårt företag och det både stärker vår marknadsföring och ger oss tillfälle att bli bättre på det vi gör! Läs mer
    2020-09-17 Bambi S svarar Wärna Mellansverige AB
    Tack så mycket! Fint att höra hur väl ni använder era omdömen.
  • Anna C

2020-09-01

Anna C skrev om Reco.se
    Bra kundsbemötande och säkra och varierade omdöme. Läs mer
    2020-09-17 Bambi S svarar Anna C
    Tack för detta fina omdöme Anna!
  • 2020-08-31

Visby Självflytt skrev om Reco.se
    Super seriös företag proffsiga killar Läs mer
    2020-09-17 Bambi S svarar Visby Självflytt
    Tack för ert fina omdöme!
    Ha en fin dag! Bambi
    Bambi S gillar detta
  • 2020-08-26

Jonas L skrev om Partner en del av Reco.se
    Hjälper oss på ett trovärdigt sätt visa för våra kommande kunder att vi bra på det vi gör. Läs mer
    2020-08-26 Bambi S svarar Jonas L
    Tack för toppbetyg Jonas! Ha en fin dag!
    Bambi S, Björn V gillar detta
  • Rebeccas Städ

2020-08-19

Rebeccas Städ skrev om Partner en del av Reco.se
    Kunniga och hjälpsamma. Vi är mycket nöjda.
    Rebeccas Städ AB Läs mer
    2020-08-26 Bambi S svarar Rebeccas Städ
    Tack så mycket för ert fina omdöme Rebeccas Städ!
  • 2020-08-18

Assemblin el skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra bemötande och riktigt god servicenivå! De har mycket väl uppfyllt mina förväntningar. Läs mer
    2020-08-18 Bambi S svarar Assemblin el
    Det glädjer oss att höra att vi har uppfyllt era förväntningar. Vi ser fram emot ett långt och fint partnerskap!
  • 2020-08-13

HASEEB IQBAL B skrev om Användare en del av Reco.se
    Biased towards companies. Removed my negative review but keeps others positive reviews. Läs mer
    2020-08-18 Isabell H svarar HASEEB IQBAL B
    Hi Haseeb,
    Our policy at Reco is that you may only submit an opinion about a company if you have had a customer relationship with the company.
    In this case, a customer relationship could not be proven, which is why we had to delete your review. We have adopted this policy in order to maintain the credibility of the reviews on Reco. I hope you understand,
    best regards / Isabell
    Ola L gillar detta
  • Camilla J

2020-08-12

Camilla J skrev om Partner en del av Reco.se
    Vårt företag har varit kund hos Reco.se i flera års tid. Personalen är engagerade och otroligt service minded. Vi har även testat annonsering med Reco som har givit fler förfrågningar än vad vi hade hoppats på. När vi började hos Reco hade vi bara en förväntan att ha en sajt där kunder kunde skriva hur de upplever oss som hantverkare för att kunna ta del av detta och bli bättre på vår kommunikation och agerande mot våra kunder. Men det visade sig att vi även under årens tid har fått väldigt många förfrågningar som givit fler arbeten. Så jag kan varmt rekommendera Reco.se för nya företag. De har verkligen levererat över våra förväntningar! Läs mer
    2020-08-12 Bambi S svarar Camilla J
    Tusen tack för din varma rekommendation Camilla och att vi fått förtroendet att jobba med er i alla dessa år!
    Bambi S, Björn V, Linnea I, Tobias B gillar detta
  • 2020-08-02

KRISTIAN PATRIK OLOF K skrev om Användare en del av Reco.se
    Påstår att köpet inte gjorts via refunder trots att jag visat flera mail och kopierat att köpet är gjort via refunder.
    ”Förstår inte vad du menar. Har du problem med din cashback så ska du kontakta refunder” skriver dom.

Pratar med refunder som säger och skriver att dom ska hantera/godkänna cashbacken. Men det vill inte homeroom.

Börjar nästan tro att det är ett gäng 16åriga sommarjobbare där på kundtjänsten.

Rekommenderar inte dessa till någon och det blir inga fler köp från mitt håll.
    Dom ingår i Ellos. Så det är samma smörja där.

Homeroom och Ellos ska ni inte handla av! Läs mer
  • 2020-08-02

Jacob H skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra service, trevliga och lätta att samarbeta med. Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Jacob H
    Tusen tack Jacob för ditt fina omdöme!
  • 2020-07-30

Tomi B skrev om Partner en del av Reco.se
    I helhet ett bra intryck. Ställer alltid upp med supporten och får saker fixade. Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Tomi B
    Tack så mycket Tomi! Det glädjer oss mycket att du är nöjd!
  • Janis S

2020-07-30

Janis S skrev om Partner en del av Reco.se
    Hej!
    Det som fattas är uppgradering av gränssnittet hos företagskunder - framförallt, möjligheten att gruppera, göra anteckningar, etc i de offertförfrågor som man fått (svarat JA på). Jag har kontaktat min (f.d.) handläggare om det men ingenting har blivit gjort.Tacksam om detta skulle kunna göras. Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Janis S
    Hejsan Janis, tack för all feedback. Vi har i närmsta framtiden dessvärre inte möjlighet att integrera dina förslag ovan i vårt admingränssnitt. Du får gärna ringa mig på 070-547 58 11 så jag kan förstå närmare hur vi kan underlätta arbetet med Reco. Vi hoppas att du i övrigt är nöjd med oss.
  • 2020-07-28

Tomas @ grundochtak skrev om Partner en del av Reco.se
    Ger en seriös och trovärdig bild av vår verksamhet. Möter kunder som bekräftar att dom tagit del av vårt företags omdömen, och att det upplevs mycket positivt!
    Tomas Eliasson, Grund & Takteknik AB Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Tomas @ grundochtak
    Tomas tack så mycket för ditt omdöme, vi är glada att era fina omdömen hjälper nya kunder till att välja er!
    Björn V, Linnea I, Isabell H, Bambi S, Reco.se gillar detta
  • 2020-07-23

Etablerat 2007 Rena Hem AB A skrev om Partner en del av Reco.se
    Bra kundservice och utmärkt verktyg för ditt företag! Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Etablerat 2007 Rena Hem AB A
    Tack så mycket för fina ord! Ha en fin dag :)
    Isabell H gillar detta
  • 2020-07-23

Torbjörn W skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco.se är den absolut bästa investeringen som vi på Haninge bilpark ab gjort någonsin, ett bevis på hur alla kunder kan skriva hur dom tycker om vårat företag, som har lett oss till att bli Sveriges bäst rankade begagnad bil firma! Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Torbjörn W
    Tusen tack Torbjörn för ditt fina omdöme. Vi är tacksamma att vi får vara med och lyfta fram alla era nöjda kunder, tack för det mångåriga förtroendet, vi firar sju år som partners härnäst :-)
    Simon Jansson, Isabell H, Bambi S gillar detta
  • Hedi Bilar AB

2020-07-16

Hedi Bilar AB skrev om Partner en del av Reco.se
    Hej det är bra för att alla kund köpa bilar Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Hedi Bilar AB
    Tack! Vad kul att höra att era kunder uppskattar att läsa era omdömen :-)
    Simon Jansson, Isabell H, Bambi S gillar detta
  • 2020-07-12

Ninos K skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco fungerar bra och ger mig bra feedback Läs mer
    2020-08-05 Bambi S svarar Ninos K
    Tack för ditt omdöme Ninos!
    Bambi S gillar detta
  • Emil H

2020-07-06

Emil H skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag använder Reco via mitt bolag www.mindatorsupport.se som arbetar med nätverksinstallationer och IT-Support. Reco hjälper våra nya kunder att kunna verifiera att vi är ett seriöst företag. Reco började med att kunderna måste verifiera via BankID när de lämnar en rekommendation och det ger ännu mer tyngd i deras tjänst. Är mycket nöjd med både tjänsten och supporten. Läs mer
    2020-07-06 Bambi S svarar Emil H
    Tack Emil för att du uppskattar vårt införande av BankID för spontana omdömen. Eftersom kundomdömen är en stor del av köpresan har vi ett ansvar mot både kund och företag. Vi har sett bolag som blivit ekonomiskt lidande av ickekunder som i falskt alias lämnat omdöme. Vi har också sett företag som fuskar sig till bra omdömen för att få nya kunder.
    Vi hoppas att fler aktörer vill ta efter den här utvecklingen för att få bort fabricerade omdömen.

Bambi S, Isabell H gillar detta
  • OVK-center

2020-07-02

OVK-center skrev om Partner en del av Reco.se
    Gör ett bra jobb och är mycket trevliga att ha att göra med. Läs mer
    2020-07-06 Bambi S svarar OVK-center
    Stort tack OVK-center de fina orden!

• Marielle H

Marielle H skrev om Partner en del av Reco.se
    Har använt reco.se sen flera år tillbaka och tjänsten fungerar utmärkt. Har fått många kunder tack vare reco och känns mycket bra och uppskattas mycket av våra kunder. Läs mer
    2020-07-06 Bambi S svarar Marielle H
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Marielle.
    Vi är tacksamma att vi har fått ha dig som partner i så många år.
    Bambi S, Linnea I gillar detta
  • Camilla W

Camilla W skrev om Partner en del av Reco.se
    Jag har varit kund hos Reco sedan 2017 och är mycket nöjd. Tänkt först att det skulle vara toppen för alla mina kunder som inte känner mig men det visade sig att även kunder som kommer på rekommendation har läst rekommendationerna via Reco..
    Reco som företag är hjälpsamma och vill verkligen att det ska gå bra för mig, det uppskattar jag.
    Funderar du på att anlita Reco kan jag varmt rekommendera dig att göra det. Du måste dock vara beredd på att jobba aktivt mot din kund så de förstår hur värdefullt det är för dig att de ska skriva något. Läs mer
    2020-07-06 Bambi S svarar Camilla W
    Tusen tack för din rekommendation Camilla. Fint att se att du hur du bemöter att alla dina kunders omdömen med svar.

Bambi S, Linnea I gillar detta
  • Joakim K

Joakim K skrev om Partner en del av Reco.se
    Bara bra men en fantastiskt hjälp!
    Tack för att ni finns! Läs mer
    2020-07-02 Isabell H svarar Joakim K
    Stort tack för ditt fina omdöme :)

Isabell
    Bambi S, Linnea I, Björn V gillar detta
  • 2020-06-26

Anders L skrev om Partner en del av Reco.se
    Tycker det är fel att man kan välja kunder, visst någon galning ska man kunna ta bort.
    Tycker det är fel att man måste ha individuella recos för att kuna säga tex Solnas högst rekommenderade mäklare.
    Lite oflexibla! Läs mer
    2020-06-26 Bambi S svarar Anders L
    Hej Anders,

Tack för att du delar med dig av hur du känner, vill gärna förstå mer ingående hur vi kan göra för att du ska bli nöjd med vår tjänst. Utmaningen med andra typer av omdömestjänster är att man som mäklare kan välja ut guldkornen av kunder att be om omdöme, vilket har bidragit till en inflation av höga kundbetyg i mäklarbranschen. Vi är den enda aktören på marknaden som redovisar hur stor andel av kunder som mäklare frågar om ett omdöme. Det blir fullt transparent mot dem som läser era omdömen. Den mäklare som frågar 100% av sina kunder om ett omdöme blir givetvis mer trovärdig än en mäklare som frågar 50%. De mäklare jag diskuterat detta med  brukar i slutändan hålla med om att detta är det mest rättvisa att göra mot era potentiella kunder. Jag skulle verkligen uppskatta om du kan ringa mig på 070-547 58 11 så kan vi tillsammans diskutera hur vi ser på saken från våra olika håll och ha en bra chans till ett gemensamt synsätt.
    Anledningen till att vi inte kan ge utmärkelsen "Högst rekommenderad mäklare" till ett kontor är att det är en individuell utmärkelse till den person som gjort bäst jobb. Dessa utmärkelser har vi tagit fram på efterfrågan från marknaden, vi kanske borde kika på om vi har ett behov att göra fler utmärkelser på kontorsnivå också, ring gärna så jag får höra dina idéer om detta samt hur vi kan bli bättre!

Ola L gillar detta
  • 2020-06-23

Berndt F skrev om Användare en del av Reco.se
    Okunnigt att Reco skänker pengar till Barncancerfonden, en "snuftstiftelse" med min. 8.000.000.000:- i fonder.
    Bara ca 15% av insamlade medel delas ut. Kolla Svensk Insamlingskontroll
    Stötta gärna utsatta barn i U-länder, men helst Barndiabetesfonden. Det dör dubbelt så många barn i diabetesrelaterade sjukdomar än i sjukdomar med tumörer Läs mer
    2020-06-26 Bambi S svarar Berndt F
    Hejsan Berndt,

Vi är stolta över den insats vi har möjlighet att göra för Barncancerfonden. Vad tråkigt att höra att det inte uppskattas från dig.
    Jag önskar dig en riktigt fin dag!

• David B

2020-06-08

David B skrev om Partner en del av Reco.se
    Reco.se är en av våra största platformar för våra arbeten. Reco.se är en mycket stor del att vi kommit så långt på så kort tid. Och att vi som företag får chansen till ärliga rekomendationer av våra kunder som våra nya kunder kan läsa för att sen kontakta oss. Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar David B
    Tusen tack för ditt fina omdömen David.

För att känna sig trygga vill nya kunder läsa omdömen från gamla kunder, kul att du upplever att det funkar så för ditt företag också :-)

Bambi S, Björn V, Isabell H gillar detta
  • 2020-06-05

Johan G skrev om Partner en del av Reco.se
    Enkelt att jobba med. Snyggt och bra. Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar Johan G
    Tack så mycket för ditt omdöme Johan, vi är så glada att du är nöjd!

Bambi S, Isabell H gillar detta
  • 2020-06-03

Bergö Åkeri skrev om Partner en del av Reco.se
    Toppen vi är mycket nöjda med er
    Toppen 1000 tack Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar Bergö Åkeri
    Tusen tack till er tillbaka, tack för förtroendet!

• 2020-05-25

El B skrev om Partner en del av Reco.se
    Kanoon bra service, rekommenderar varmt!!! Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar El B
    Tack för er varma rekommendation, det glädjer oss mycket!

• Henrik N

2020-05-25

Henrik N skrev om Reco.se
    Vi köper tjänsten att få undersökt vad våra kunder tycker om oss som mäklare. Funkar alldeles utmärkt. Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar Henrik N
    Tack för förtroendet Henrik, tack för att ni väljer att jobba transparent med omdömen från era köpare och säljare.

• Thomas L

2020-05-25

Thomas L skrev om Partner en del av Reco.se
    Köptes reco för att kunna visa upp på hemsidan.
    Admin för att se statistik mm är inte bra, kunde blivit en femma.
    Funkar fint annars. Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar Thomas L
    Hej Thomas,

Tusen tack för din feedback. Självklart vill vi att du ska tycka att tjänsten är en femma. Det skulle vara guld om du kan ringa mig på 070-547 58 11, eller maila på bambi@reco.se så att jag kan få ta del av det du tycker bör förbättras.
    Vi är glada att du i övrigt är nöjd :-)

• 2020-05-25

Vi Värmer Sverige AB skrev om Partner en del av Reco.se
    omdömen, förhoppningsvis positiva som sprids i sociala medier.

Har följt upp för dåligt för att kunna svara korrekt. Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar Vi Värmer Sverige AB
    Tack så mycket för ditt omdöme Michael!

Vi hjälper dig gärna med att göra en uppföljning, det ingår i vår tjänst att få feedback och tips om man önskar det. Vår ambition är att du använder tjänsten till 100% för att optimera ditt företags försäljning och kvalitet. Ring så ordnar vi detta :-)

Linnea I gillar detta
  • 2020-05-22

Box Experience skrev om Partner en del av Reco.se
    Mycket bra för att samla in kundrecensioner! Läs mer
    2020-06-25 Bambi S svarar Box Experience
    Tack så mycket för detta fina omdömen, vårt mål är att vara den självklara partnern för insamling av trovärdiga kundomdömen.

Västmannagatan 43, 113 25 Stockholm