Reko Flytt

Reko Flytt är din flyttpartner om du eftersträvar högsta möjliga service, effektivitet med noggrannhet och svensktalande personal. Tillsammans skapar vi en skräddarsydd helhetslösning utifrån era behov och vår kunskap.

Reko Flytt som bolag är relativt nytt i branchen, men vi bakom bolaget har lång erfarenhet av flyttbolag i Stockholm, London och Sydney. Vi kommer in i branschen inte genom att vara ett alternativ som gör samma saker utan vi kommer med nya idéer, tryggare kontakter och säkra leveranser i helt nya bilar.

Vi utför bohagsflytt, kontorsflytt och tyngre lyft, ex. pianon. Vi utför även bortforsling och städuppdrag och flyttstädning.

Reko Flytt är dedikerade till att göra livet enklare för våra kunder. Vad de än behöver ligger vi två steg före när det gäller att se till att våra kunders behov alltid tillgodoses.

Tveka inte på att höra av er,

40 omdömen om Reko Flytt

Sedan starten hos Reco 2021
    2023-01-27 Verifierad kund
    Jag blev mycket bra bemött av hjälpsam och trevlig personal från Reko Flytt. Företaget levde upp till mina förväntningar. Vår överenskommelse om den lilla flytt som utfördes fullföljdes.
    Hej Kerstin,

Vi tackar så hjärtligt för det fina omdömet och för den lilla fysik-lektionen 😊
    Ni är varmt välkomna åter!

2022-12-31 Verifierad kund
    Absolutely pleased with Reko Flytt’s services.
    I needed to move fairly quickly and Miro and his team were so responsive and helpful to my demand.
    Highly recommend them !
    Hey Marie,

Bless! Thank you for the kind words.
    You guys were so nice and appreciating towards us. So don’t hesitate giving us a call when the time comes.
    Thanks again for the review!

2022-12-26 Verifierad kund
    Jag är riktigt nöjd med de personal som flyttar mina möbler.
    Hej Valentina,

Vi tackar för omdömet! Skönt att vi fick allt gjort innan julen tillslut 🙂
    Önskar er en god fortsättning och gott nytt år!

2022-12-24 Verifierad kund
    Grymt flyttföretag!
    Trevliga grabbar, effektiva och försiktiga.
    Hej Roger,

Bugar och bockar för omdömet. Vi tycker du är grym Roger! 5/5 som kund.
    Det är bara hojta när du behöver oss igen.

God fortsättning!

2022-12-16 Verifierad kund
    Ett jättetrevligt bemötande! De hjälpte oss med allt vi behövde hjälp med. Vi flyttade från Tyresö till Hökarängen, 4 tr upp.
    Rekommenderas å det varmaste!

Mvh'
    Jessica Hammarström
    Hej Jessica,

Gud vad kul att höra att du är nöjd med utförandet av flytten och att killarna hade snabba fötter 🙂
    Vi tackar för denna gång och önskar er varmt välkomna åter.

God fortsättning!

• Lena H
    2022-12-08 Verifierad kund
    Ett mycket trevligt sett. Omtänksamma enkla att prata med.
    Är nöjd med att ha anlitat Reko flytt. Rekommenderar dom gärna. Mvh Lena
    Hej Lena,

Vad kul att du är nöjd med flytten! Samma lika från våra sida.
    Vi tackar för omdömet och känn dig varmt välkommen åter, Lena 🙂

2022-12-04 Verifierad kund
    Reko Flytt svarade snabbt på offertförfrågan. Mycket bra bemötande på telefon. Lösningsorienterad och serviceinriktad personal planerade logistiken för flytten som genomfördes snabbt, säkert och rutinerat av trevliga flyttgubbar. Rekommenderar verkligen denna seriösa flyttfirma.
    Hej Wictoria,

Whao.. vilket fint omdöme! Det glädjer mig oerhört att ni är nöjda. Killarna gjorde verkligen en kanoninsats. Jag hoppas vi har botat majoriteten av ”flytt-fobin” nu. 😊

Önskar dig och Tomas all lycka, och varmt välkomna åter!

Reko Flytt.
    2022-12-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, tydlig kommunikation och man är flexibel med när och hur man kan jobba.

Imponerad av det hårda och effektiva jobb som Miro med flera lade ner för att få bukt med alla våra prylar som behövde flyttas eller föras till återvinning.

Familj & vänner var förvånade över hur snabbt flytten var avklarad!

Mycket nöjd!
    Hej Daniel,

Tackar som varmast för de fina orden. Det värmer!
    Det gick vägen, med eller utan gevär 😊
    Önskar er all lycka och tveka inte på att hojta när ni behöver oss igen.

2022-12-01 Verifierad kund
    Milo och Daniel var snabba, prisvärda, duktiga samt pålitliga!
    Hej Daniel,

Vi tackar som ödmjukast för dit fina omdömet. Vi ger er en eloge för att ha förberett allt så bra trots jet-lag i bagaget 😊

Allt gott och varmt välkomna åter.

2022-11-27 Verifierad kund
    Snabba men dåligt förberedd på vinterväghåll.
    Tog längre tid än beräckningen av flytten.
    Hej Gudrun,

Ja, det blev en snöig resa 🙂
    Vi tackar för ert omdöme samt bra kommunikation under hela flytten. Önskar er all lycka!

2022-11-15 Verifierad kund
    Excellent communication and very professional. Took care of my belongings and it was clear that care was the first priority.

Very quick and efficient, excellent colleagues and very smooth move. I purchased a very basic move and even though it was basic they helped me out immensely.

If you need a good mover at a very reasonable price I absolutely recommend Reko Flytt!
    Hey Ben,

Thank you for the lovely words!
    We´re happy that you're pleased with our service.

Hope you will enjoy the new flatt and don't hesitate giving us a bell if you need our help again.

2022-10-31 Verifierad kund
    Våra erfarenheter av Reko är bara positiva. Trots en utmanade flyt t (objekt som skulle flyttas och plats) och några olika försök löste man uppgiften med bravur, hela tiden med en positiv och trevlig attityd. Uppskattade också Rekos snabba återkoppling och uppföljning vid frågor inför flytten.

Kan bara sammanfatta att Reko är ett 100% reko företag. Vi kommer absolut att använda Reko även nästa gång vi behöver flytthjälp.
    Hej Jan,

Vi tackar som ödmjukast för det stiliga omdömet. Det blev något av en nagelbitare, men visst slutade allt bra.
    Ni får topp-betyg av oss som kunder och är varmt välkomna åter :)

2022-10-30 Verifierad kund
    Jag har flyttat 7 gånger på 9 år och har aldrig någonsin varit med om killar som är så fantastiska som rekos killar! dom går above and beyond! Sån grym service! Kan inte tacka dom nog för all hjälp jag fick i min flytt!
    Hej Nathalie,

Vad kul att du är nöjd! Det glädjer oss minst sagt! :)
    Tack för det stiliga omdömet och det är bara hojta till när vi behövs på nytt.
    Grabbarna hälsar!

2022-10-29 Verifierad kund
    Mycket enkla att ha o göra med, proffsiga och effektiva
    Hej C,

Vi tackar som ödmjukast. Vi uppskattar enkel kommunikation från ert håll och positiv anda.
    Önskar er all lycka tills nästa gång!

• Susanne K
    2022-10-11 Verifierad kund
    Mycket trevlig och bra kontakt. Proffsigt utförande. Tyvärr var bilen förliten, så hela lasset fick inte plats.

Men det får nog en lösning.

Flytthjälp.
    Hej Susanne,

Tack för detta fina omdöme, väldigt stiligt.
    Precis, allt har en lösning har vi lärt oss.

Vi bugar och bockar än en gång :)

Vänligen,
    2022-10-09 Verifierad kund
    Lätta att ha att göra med. Skickliga och väldigt trevliga! Använder dom gärna igen
    Hej Jennifer,

Tack för de fina orden. Du är varmt välkommen åter :)

2022-09-29 Verifierad kund
    Bemötandet från Reko Flytt var en underbar kundupplevelse. Vi hade kontakt långt innan flytten och dagarna innan, de var snabba på att svara på alla de frågor vi hade då det var första gången vi anlitade en flyttfirma. De överträffade våra förväntningar å det grövsta då de var personliga, duktiga, noggranna och väldigt trevliga. Jag kan inte tänka mig en bättre flyttfirma och rekommenderar dom VARMT.
    Hej Gustav,

Vi tackar så hemskt mycket för de fina orden ovan! En elloge till både dig och Hugo för ert ytterst trevliga bemötande. Dessutom var ni extremt väl förberedda :)
    Vi tackar för denna gång och ni är varmt välkomna åter!

• 2022-09-03 Spontant omdöme
    Dunder firma, snabba, trevliga, effektiva och prisvärda. Fick superbra kontakt, planering och uppföljning av Miro och Danne samt på själva flyttdagen så gick det snabbt och felfritt 10/10 från mig, kan starkt rekomendera denna firma! :)
    Hej Viktor,

Snyggt, 10/10! Vi tackar som ödmjukast för det.
    Varmt välkommen åter. Det är bara hojta vid behov :)

Vänligen,
    2022-09-03 Verifierad kund
    Inför flytt en bra kontakt med Miro, trots dubbelbokning löste det sig på ett bra sätt. Ett engagerat gäng som kom till platsen, snabba men varsamma med våra saker, fint bemötande. Skulle absolut använda dem för flytt i framtiden.
    Hej Johanna,

Ja, efter den dubbelbokningen är vi extra glada över att läsa detta omdöme :)
    Ni är varmt välkomna åter och hoppas ni kommer trivas i nya lyan.

• 2022-09-01 Spontant omdöme
    Grymma och trevliga killar och väldigt smidig flytt! Väldigt tillmötesgående ang kostnader och dylikt för att båda parter skulle känna sig nöjda. Alla möbler skyddades väldigt bra under flytten med mattor och plast. Kommer sannolikt använda dessa grabbar igen när än en till flytt sker!
    Hej Zeke,

Vi bugar och bockar. Kul att du är nöjd med vår service och att sakerna var i rätt skick.
    Du är varmt välkommen åter!

2022-08-28 Verifierad kund
    Testat ett par flyttfirmor och kan varmt rekommendera Reko. Effektiva, noggranna och riktigt trevliga genom hela processen. Schysst pris och tydlig offert dessutom.
    Hej Johan,

Tack för omdömet och de fina orden.
    Topp att du är glad med vår service. Det är bara hojta så ställer vi upp på nytt :)

• Thomas L
    2022-08-16 Verifierad kund
    Mycket seriös och trevlig kontakt. Bra prissättning och snabb flytt. Tydlig offert och allt hölls enligt avtal. Stort tack till Miro och David som är riktigt laidback och sköna.
    Kommer definitivt rekommendera och använda dom i framtiden.
    Tjena Stefan,

Kung du är! Det är ömsesidigt från vår sida.
    Vi tackar som ödmjukast för de fina orden. Och hojta när det är dags att byta förråd på nytt 😉

2022-08-05 Verifierad kund
    Personalen på flyttfirman var mycket trevliga och artiga och flytten gick snabbt och effektivt.
    Hej Birgitta,

Vad kul oss att du är nöjd med vår service! Tack för att det fina omdömet och hojta gärna när det är dags för dig med att "lämna boet" :)

2022-07-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb återkoppling och bra utfört jobb.
    Hej Lovisa,

Vad härligt att du är nöjd med vår service. Det glädjer oss att höra. Tack för de fina orden och det är bara hojta om vi kan hjälpa dig på nytt :)

• Agneta S
    2022-07-20 Verifierad kund
    Snabb service, professionellt bemötande, supertrevlig personal, jag är så nöjd med min flytt av Reko Flytt! Kan varmt rekommendera just den flyttfirman🌟🌟🌟
    Hej Agneta,

Vi tackar som ödmjukast för omdömet 🙏 Tveka inte på att höra av dig om vi kan stå till tjänst i någon form.

2022-07-20 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och service!
    Rekommenderar varmt!😀
    Hej Elizabeth,

Tack för de fina orden. Det är bara hojta så är vi redo att hjälpa dig på nytt 🙂

2022-07-15 Verifierad kund
    Vi bokade flytt med dessa dagen innan flytten skulle ske och dom var snabba och enkla att kommunicera med. Killarna som dök upp sen var super trevliga och jätte duktiga! Kommer absolut använda detta företag igen.
    Hej Hanna,

Tackar så hjärtligt för de fina orden och ni är varmt välkomna tillbaka.
    Det är bara hojta vid behov :)

2022-07-12 Verifierad kund
    Punktliga, Professionella, Snabba
    Hej Igor,

Vi tackar som ödmjukast för omdömet. Det väger extra från er ;)
    Vi kan inte säga annat än "likewise" och lyfta på hatten!

2022-06-25 Verifierad kund
    Supernöjd! Professionella och trevliga👌
    Hej Patrik,

Tack för de fina orden, det uppskattar vi! Hoppas du kommer trivas i den nya lägenheten (med ett par färre trappsteg åtminstone..)
    Vi hjälper dig mer än gärna igen när behovet uppkommer :)

2022-04-30 Verifierad kund
    Alltid professionella och i tid. Fick hjälp med allt.
    Tack så hemskt mycket för det fina omdömet.
    Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete!

• 2022-03-04 Spontant omdöme
    Nästan överraskande bra bemötande! Inga klagomål, inga konstigheter, bara glada miner och galet effektivt jobb rakt igenom.
    Kan inte tänka mig en bättre flyttfirma!
    Hej Christoffer,

Bugar och bockar för de fina orden. Vi önskar dig all lycka och tvekar inte på att du kommer trivas i det nya fina hemmet. Tveka inte på att hojta till om du behöver nyttja någon av våra tjänster.

2022-02-11 Verifierad kund
    Proffsigt hanterat från start till klart. Inga konstigheter. Bra killar med väldigt positivt bemötande. Kommer definitivt anlita dom igen.
    Hej Stephanie och Sebastian,

Vi tackar er så hjärtligt för de fina orden! 🙂
    Väldigt skoj att ha med er att göra, hoppas vi ses snart på nytt.

• 2021-12-31 Spontant omdöme
    Fantastic fast and efficient service. Miro is a very friendly and professional guy who takes a lot of pride in his work. Would definitely use his services again. Thanks for the great job!
    Hey Bella,

Thank you for the kund words and the lovely feedback.
    You’re more then welcome to use our services at any time and we will make sure that the vinyls stays in order 😊

2021-12-30 Verifierad kund
    Jag hörde av mig till Reko Flytt och fick ett bra bemötande av en tillmötesgående herre vid namn Miro.

Önskat arbete var att flytta. Vilket utfördes felfritt och på utsatt tid.

Ett reko företag helt enkelt!
    Hej Simon,

Tack för omdömet och de fina orden! Hoppas all konst står fortsatt bra 😊
    Tveka inte på att höra av dig om du behöver hjälp att bära fler träd eller något annat (vanligare) uppdrag.

Vi önskar dig ett god nytt år

• 2021-12-21 Spontant omdöme
    Super professional service. My belongings were treated with really good care and attention.
    The team has been very flexible and helpful all along the process.
    Will book with this company next time, I recommend!
    Hey Lola,
    Hope you're well.

We are very pleased to hear that you're happy with our service. It was fun and easy to work with you. Thanks for the the review and kind words. If you need any service we can help out with don't hesitate to give us a bell.

We wish you a merry Christmas and a happy new year,
    Kind regards, Reko Flytt
  • 2021-12-21 Spontant omdöme
    Grym personal och bra service! Allt flöt på enligt önskemål och väldigt professionellt.
    Hej Frans,
    Tack för det fina omdömet! Hoppas ni kommer trivas bra med nya lägenheten och att hissen blir renoverad 🙂 Tveka inte på att höra av dig om du behöver nyttja våra tjänster igen.

God jul,
  • 2021-12-20 Insamlad av företaget
    De har alltid varit oerhört proffsiga. Förutom att de är snabba utan att tumma på säkerheten, har de alltid varit väldigt försiktiga om mina saker och visat en oerhörd lyhördhet. Jag skulle inte tveka att höra av mig till den igen för flytthjälp, hjälp med att möblera om eller för att hjälp med att hänga tavlor.
    Hej Bilge,

Hoppas allt är fortsatt bra med dig.
    Vilket otroligt fint omdöme! Vi tackar som ödmjukast för dessa motsvarande ord.

Med vänliga hälsningar
    '/Reko Flytt
  • 2021-12-20 Spontant omdöme
    Otroligt snabb, smidig och proffsig service. Skulle varmt rekommendera och använda mig av Reko flytt i framtiden.
    Hej Stephanie,

Vad glada vi blir att att höra att du är nöjd med vår service. Vi bugar, bockar och tackar som ödmjukast för den varma feed backen.
    Om du behöver vår hjälp med något i framtiden så tveka inte på att ringa.

Med vänliga hälsningar
    /Reko Flytt
  • 2021-12-14 Spontant omdöme
    Bra och proffsigt bemötande, snabb och smidig flytt. Rekommenderar!
    Hej Petter,
    Tack för de fina orden och omdömet. Det glädjer oss att höra du är nöjda med våra tjänster.
    Du är varmt välkommen tillbaka och önskar dig all lycka.

2021-12-11 Verifierad kund
    Väldigt proffsigt bemötande, utmärkt service
    Hej Jonas,
    Vi tackar så hjärtligt för din positiva feedback och är väldigt glada att du är nöjd med vår service!
    Du är varmt välkommen tillbaka

Reko flytt