Ren & Fino

Ren & Fino i Stockholm grundades år 2000 och vi har sedan dess vuxit och blivit ett tryggt och väletablerat företag. Vi erbjuder städtjänster till privatpersoner och företag i Stockholm med flexibelt och individanpassat upplägg. Till exempel flyttstädning, hemstädning, fönsterputsning, kontorsstädning, hotellstädning och mycket mer. Vår service håller hög standard och vi kan rycka ut med kortvarsel om så krävs. Personalen utbildas kontinuerligt och vi värnar om miljön i produktval och tänk i verksamhetsutvecklingen. Tack vare vår 20 år långa erfarenhet i branschen har vi ett vinnande koncept som byggs på kvalitet, trygghet, god kommunikation och miljömedvetenhet. Välkommen till oss och få din städpartner för livet!

Läs vad 211 kunder tycker om Ren & Fino 2

• 2022-10-05 Insamlad av företaget
    Mycket noggranna och trevliga människor som kan sitt jobb.
    Tack, Susanne, för det fina omdömet! Bara att höra av sig till oss när du behöver hjälp igen. Kan fönsterputsning vara något för dig innan vintern kommer? Ren & Fino
  • 2022-06-30 Insamlad av företaget
    Är jättenöjd med Ren & Fino! Mycket bra städning och de är väldigt bra på att hålla kontakt, svara på frågor etc. Rekommenderas varmt!
  • 2022-06-28 Insamlad av företaget
    Vi köpte flyttstädning. Vi blev mycket trevligt o bra bemötta. Resultatet vet vi inte något om eftersom ev klagomål reds ut med den nye hyresgästen.
  • 2022-06-01 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande!
    Förväntningarna var rena fönster och det fick jag!
    Kan rekommendera er till andra!
    Tack för dina fina orden om vårt arbete! Välkommen åter när det är dags för fönsterputsning igen eller något annat vi kan hjälpa dig med! Ren & Fino
  • 2022-05-31 Insamlad av företaget
    Tycker dom var väldigt trevliga o gjorde ett jättebra jobb.
    Hej Agneta! Tack för ditt omdöme! Bara att höra av sig när vi kan hjälpa dig igen! Ren & Fino
  • 2022-05-31 Insamlad av företaget
    Jättebra kommunikation och strålande städning!
    Tack för att du anlitade oss! Bra att du är så nöjd! Så ska det vara. Välkommen åter! Ren & Fino
  • 2022-05-31 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat ren o gino flera gånger för storstädning och varit mycket nöjd. De ger ett mycket trevligt bemötande svarar snabbt och utför arbetet proffsigt.
    Hej Therese. Tack för ditt fina omdöme! Bara att höra av sig till oss igen om du skulle behöva vår hjälp! Ren & Fino
  • 2022-05-31 Insamlad av företaget
    Enkel beställning, trevligt bemötande och dök upp exakt på utlovad tid. Arbetet utfördes jättefint. Tack!

Priset var lite dyrare än andra offerter - annars hade det blivit betyg 5 istället för 4.
    Hej Staffan! Tack så mycket för ditt omdöme! Och tack för att du valde oss i konkurrens med andra offerter!
    Om vårt pris var lite högre än hos vissa andra städbolag för just denna fönsterputsning kan det bl a bero på att vi har kollektivavtal och måste betala avtalsenliga löner och tjänstepension till alla våra anställda. Det gäller långt ifrån alla i vår bransch och därför väljer en del företag att konkurrera med just priset som främsta försäljningsargument. För oss är det viktigt att både kunder och personal är nöjda. Priset är en faktor i sammanhanget som vi måste beakta men bör inte vara den enda. Hoppas att du vill anlita oss igen som du gjort ett par gånger tidigare. Ha en fin vår och sommar!
  • 2022-05-05 Insamlad av företaget
    Noggrant med alla städ detaljer
    Tack för din bedömning, Dalila! Ren & Fino
  • 2022-04-27 Insamlad av företaget
    I stort sett nöjd. Kommer att fortsätta att vara kund.
    Hej Per-Ove.
    Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme! Du har ju anlitat oss varje år i 6 år nu. Om det finns något som vi skulle kunna förbättra vore vi tacksamma om du meddelade detta till vår kundtjänst. Vi är beroende av att vår personal alltid levererar god kvalitet och då vi arbetar med människor kan det tyvärr hända att något blir fel någon gång trots alla ansträngningar. Vi är som sagt mycket tacksamma för all feedback så vi kan förbättra vårt arbete. Hoppas att du använder oss nästa år igen!
  • 2022-04-27 Insamlad av företaget
    Ren och Fino är bäst. Alltid så nöjd. Resultatet är alltid till och med bortom förväntan. Stort tack!
    Tack så jättemycket för all beröm!
    Ska föra det vidare till våra anställda. Tveka inte att höra av dig till oss om det finns något ytterligare vi kan hjälpa dig med!
  • 2022-04-14 Insamlad av företaget
    Lyhörda och ett väl utfört arbete. Inget att klaga på. Det var andra gången jag valde Ren & Fino för att utföra flyttstädningen av mina sålda bostäder.
    Tack så mycket för omdömet, Anton! Det uppskattas! Välkommen åter! Ren & Fino
  • 2022-03-30 Insamlad av företaget
    Allt är bra. Ersättningstjänsten är toppen
    Tack för det fina omdömet! Vi är glada att du är nöjd!
    Välkommen åter!
  • 2022-03-28 Insamlad av företaget
    Supernöjd!! Noggranna och trevliga!!
    Tack, Lena, för de fina orden! Ren & Fino
  • 2022-03-10 Insamlad av företaget
    Kanonstädning! Trevliga och duktiga!
    Tack, Robin! Välkommen tillbaka! Ren & Fino
  • 2022-03-08 Insamlad av företaget
    Alltid nöjd med Reno & Fino
    Städar mycket bra och tvättar fönsterna fin fint.
    Tack för din bedömning, Gunnel! Bara att höra av sig igen! Ren & Fino
  • 2022-02-19 Insamlad av företaget
    Vi har fått en mycket bra start med ren & fino. Första städtillfället var både städare och arbetsledare på plats, arbetsledare har alltid uppdaterat oss vid händelser och varit lätt att nå från vårt håll. Vi är nöjda med städningen och vår städerska som gör det lilla extra!
  • 2022-02-07 Insamlad av företaget
    I got a very good service and everything was done as agreed. It could not have been better.
  • 2022-01-25 Insamlad av företaget
    Fantastiskt genomförd flyttstädning! Rekommenderas!
  • 2022-01-24 Insamlad av företaget
    Tack för att ni löste flyttstädningen snabbt och smidigt!
  • 2022-01-03 Insamlad av företaget
    Fantastiskt resultat! Professionellt bemötande! Köpte flyttstädning
  • 2021-12-31 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra resultat. Städning!
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med flyttstädning av min lägenhet! Duktiga och proffsiga städare. Snabb svar och bra kommunikation kring offert, tids bokning etc. Det var första gången jag använde Ren & Fino och jag kan varmt rekommendera deras tjänster. Mikaela
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande! Beställde flyttstäd och det var verkligen rent o fint ! Tack! Rekommenderas.
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Kom i tid. Var mycket noggranna
  • 2021-12-30 Insamlad av företaget
    Came on time, managing everything without any issues.
    Very good quality.
  • 2021-10-30 Insamlad av företaget
    Detaljerad offert. Bra utfört uppdrag.
    Vänligt bemötande.
  • 2021-10-30 Insamlad av företaget
    Blev tipsad av min dotter.
    Fönsterputs
    städning som förväntat
    2021-10-15 Verifierad kund
    .......................................................................
    Hej Kristofer!
    Något vi hade kunnat göra bättre för att få fem recos?
    Vi är tacksamma för all feedback!
    2021-10-13 Verifierad kund
    Jättebra städning företag! Bra vägledning. Jättenöjd!
    2021-10-13 Verifierad kund
    Supertrevlig och hjälpsam personal men flyttstädningen var bristfällig. Vi fick ringa och be dem komma tillbaka, de kom tillbaka på någon timme och gjorde om. De lade även till en extra städning på väggar utan debitering.

Efter att de kom tillbaka igen var vi nöjda.
  • Nicolette L
    skrev om Ren & Fino
    2021-10-07 Verifierad kund
    Jag bokade byggstäd efter ett golvbyte i hela lägenheten. När jag fick se lägenheten i första anblick såg det mesta rent ut. Dagen efter märkte jag att inga bröstpaneler var avtorkade, inte heller karmarna runt fönsterna och heller inte vissa väggar. Jobbet utfördes inte i enlighet med vad som stod beskrivet enligt deras offert eller hemsida. Oerhört missnöjd och känner mig lurad!
    Hej Nicolette. Du har haft en längre mejldialog med min kollega Ana på kundtjänst. Som Ana redan har skrivit till dig är vi mycket ledsna för att våra anställda missade några ytor. Ana föreslog redan samma dag att vi kunde komma till dig nästa morgon och åtgärda det vi missat (ingår i vår 48 timmars kvalitetsgaranti). Det passade dock inte för dig då du redan hade flyttat in alla möbler och istället själv valt att åtgärda bristerna (vilket vi kan ha förståelse för). Du begärde istället ett avdrag motsvarande arbetstiden för de delar som inte hade blivit utförda korrekt. Helt i enligt med ditt önskemål drog vi av två timmar på fakturan. Du begärde sedan att vi skulle komma och utföra en ny storstädning med alla möbler på plats men detta är inte rimligt då det skulle innebära att vi skulle utföra städjobbet fullt ut två gånger istället för att bara rätta till de delar som var bristfälliga (antagligen runt en timmes jobb).
    I offerten du fick från oss framgår mycket tydligt att vi begär att få möjlighet att komma tillbaka och åtgärda eventuella brister ifall sådana upptäcks av dig. Det har vi varit beredda att göra helt upp till 14 dagar efter att uppdraget utfördes. När du själv valt att åtgärda bristerna är det bästa vi kan erbjuda att ge dig en rabatt motsvarande den tid som det skulle ta att åtgärda bristerna.
    Som sagt: vi beklagar uppriktigt att det fanns brister i arbetets utförande men med tanke på att du själv valde att åtgärda bristerna såg vi i efterhand ingen annan möjlighet än att minska på summan som du skulle betala.
    Det händer inte ofta att det blir fel för oss i våra uppdrag men våra anställda är människor och då kan det tyvärr hända. När det sker är vi måna om att åtgärda bristerna så fort som möjligt vilket också framgår av våra offerter och vår kvalitetsgaranti. Som du kan läsa på reco.se har vi många trogna fasta kunder som är mycket nöjda, både privatpersoner och företag. Tråkigt att vi inte kunde göra dig nöjd men det går tyvärr inte att ändra på nu.
    2021-10-03 Verifierad kund
    Väldigt fint bemötande, noggranna och ”ordning och reda”. Superbra!
    2021-10-02 Verifierad kund
    Mycket bra service och kommunikation! Mycket nöjd!
    2021-10-02 Verifierad kund
    very professional, and very good. Strongly recommended.
    2021-10-01 Verifierad kund
    De är alltid mycket tillmötesgående och utför arbetet väl. Har anlitat dem i åratal och alltid varit nöjd!
    2021-10-01 Verifierad kund
    Gerd Fernberger, Oscars Mäkleri i Stockholm, ombesörjde via Er flyttstädning av vår lägenhet. Vi har inte haft någon direktkontakt med Er. Vi har bara godkänt Er offert o betalat vår faktura på städningen. Allt gick smidigt.
    2021-10-01 Verifierad kund
    Bemötandet från första sekunden var så glatt och positivt!
    De är toppserviceminded och inget känns jobbigt för dem.
    De tjänster vi valt har utförts fint och rent har det blivit.
    Personalen är seriös, arbetsvillig och framför allt är de supertrevliga och glada !!!
    Prismässigt står sig Ren & Fino fint i konkurrensen.
    Vi är i början av vårt samarbete och jag känner mig väldigt nöjd och positiv inför framtiden.
    Jag är mycket nöjd!!! 😁

Vänligen Eva Widell
    Brf Reversalet i Vällingby
    2021-10-01 Verifierad kund
    Blev inte helt rent, men dem reducerade priset för det iallafall!
    2021-10-01 Verifierad kund
    Visningsstäd. Det blev rent och fint.
    2021-10-01 Verifierad kund
    Suverän service och allt blev toppen rent. Har testat både visningstädning och flyttstädning.
    2021-10-01 Verifierad kund
    Mkt hjälpsamma och tillmötesgående! Fick hjälp med fönsterputs och senare även flyttstädning. Kan varmt rekommenderas!
    2021-09-30 Verifierad kund
    Trevliga och noggranna. Rekommenderas varmt!
    2021-09-30 Verifierad kund
    Mycket hjälpsamma och puntliga, jag kan rekommendera dom.stor tack

Mvh Juan
    2021-09-30 Verifierad kund
    Superbra service, mycket nöjd med städningen och trevlig personal! Rekommenderas varmt.
    Bra service.
    ABB hjälp med städnkngen
    2021-09-29 Verifierad kund
    De håller vad de lovar och vi är supernöjda med städningen.
    2021-09-29 Verifierad kund
    Jag har alltid blivit vänligt och professionellt bemött. Ibland har jag bett om tjänster utöver de överenskomna och Ren&Fino har alltid försökt hitta lösningar på det jag bett om. Det är smidigt och lätt att komma i kontakt med företaget. Som helhet är min kundupplevelse utmärkt vare sig det gäller veckostädning inklusive strykning av kläder, fönsterputsning, flyttstädning eller hjälp med att transportera olika föremål etc. Med andra ord är jag supernöjd och kan med glädje rekommendera Ren&Fino till andra!
    2021-09-29 Verifierad kund
    Alltid lika bra och passar tiden