RM Relining & Bygg AB

Vi på RM Relining & Bygg AB har lång erfarenhet av att renovera rör genom den rivningsfria metoden relining/rörinfordring och vi kan relina allt från enstaka rör till hela avloppssystem. Vi genomför projekt i alla typer av fastigheter, från enskilda villor till flerbostadshus med flera hundra bostäder, men även i andra typer av byggnader som t ex ambassader, teatrar med mera.

Kombinationen av vår breda erfarenhet och spetskompetens gör att vi kan hjälpa våra kunder att hitta de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna när det gäller problem med avloppsysstemen i alla typer av fastigheter. Vi kan genomföra relining/rörinfordring med både strumpmetoden och sprutmetoden/lösplastmetoden och utöver relining / rörinfordring kan vi hjälpa våra kunder med spolning, rensning och inspektion/filmning av rör och rörsystem.

Det viktigaste för oss är att göra våra kunder nöjda och det gör vi genom att utföra tjänster av hög kvalitet som slutförs inom överenskomna tidsramar och till ett konkurrenskraftigt pris. Vi är mycket flexibla och arbetar även kvällar och helger när så behövs för att kunna uppfylla våra kunders önskemål och behov.

Vi genomför stora och små projekt för alla typer av kunder, som privatpersoner, bostadsrättsföreningar, samfälligheter samt privata, kommunala och statlig företag och fastighetsägare. Vi arbetar i Stockholms län och i resten av Mälardalsområdet.

Kontakta oss idag för mer information om vad vi kan göra för att hjälpa Er!

Läs vad 85 kunder tycker om RM Relining & Bygg AB 2

• Tomas L
    2022-08-07 Insamlad av företaget
    Vi kontrakterade RM relining för att reparera dagvattenmör i vår Brf förening. Trots tidspress mitt i semestertider så gjorde de ett toppjobb, mycket trevliga och proffsiga att ha att göra med. Fick stort förtroende för kompetensen och bra kommunikation och flexibilitet när nya förutsättningar blev kända. Starkaste rekommendationer!
  • Fabian N
    2022-07-27 Insamlad av företaget
    De har åtgärdat mitt problem på noll tid. Alltid tillgängliga, kunniga, proffsiga och med en facit för olika lösningar utifrån omständigheter. Utan tvekan så kommer det att vara de jag kommer att kontakta för framtida arbeten med avlopp och relining. Jag rekommenderar RM relining till alla mina kunder.
    2022-07-25 Insamlad av företaget
    utmärkt service med återkoppling på arbete
    2022-07-16 Insamlad av företaget
    Väldigt god service och snabba svar på mail, sms. Håller vad dom lovar och alla vi träffade var väldigt trevliga.
    Vi är jätte nöjda med den relining dom utförde hos oss.
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    Professionellt och bra bemötande både vid det första besöket och sedan vid själva arbetet.

Företaget kunde efter första inspektionen komma redan veckan därpå vilket uppskattades.

Arbetet gick bra och den ursprungliga planen reviderade efter behov. Personalen kunde ge förslag på vad som behövde ändras.
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Mycket bra.

Höga förväntningar och de levde upp till dem.

Upplevde företaget som seriöst.
    2022-02-07 Insamlad av företaget
    Grym service & professionella:)
    2022-02-06 Insamlad av företaget
    Jag tog in 4 olika offerter innan valet föll på RM för att utföra en relining i min villa, de låg bra till i pris och gav ett engagerat och professionellt intryck. Under själva jobbet var deras personal flexibel och professionell vilket minimerade störningarna för oss. Ett stort plus att ägarna personligen engagerar sig i varje jobb och anstränger sig för att jag som kunde skall bli nöjd.
    2022-02-01 Insamlad av företaget
    De gojrde vad de har lovat, priset var ganksa dyrt. Jobbet var snabbt och effektivt. Trevliga arbetare som svarada på alla frågor o förväntningar
    2022-01-30 Insamlad av företaget
    När man som villaägare stöter på rör och avloppstrassel så är det oftast akuta saker som uppkommer väldigt plötligt! Det är då man vill ha en snabb diagnos och den bästa lösningen. Jag tycker att MR Relining & Bygg Ab har överträffat alla mina förväntningar . Jag fick en väldigt bra och professionellt intryck och kan värnat rekommendera företaget.
    2021-12-29 Insamlad av företaget
    Jag kan varmt rekommendera RM relining, verkligen!
    De var punktliga och noggranna, lyhörda för vilka tider som passade oss och väldigt flexibla. De gjorde relining i hela vårt BRF och följde alltid tidsplan, oftast även klara innan utsatt tid. De kommunicerade löpande under arbetets gång, återkopplade alltid väldigt snabbt vid eventuella frågor och var alltid på plats den tid de sagt. Vi upplevde att de veckor de var på plats var betydligt mindre störande i vardagen än vad vi först trott, allt gick väldigt smidigt.
    2021-12-20 Insamlad av företaget
    Toppen på alla sätt! Bra kommunikation, ansvarsfullt utförande, flexibelt och tilllmötesgående. Relinade alla gamla rör, varav några var rejält skadade och behövde lagas först. Mycket nöjd!
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Vädligt trevliga och professionella, gör det lilla extra för att skapa en nöjd kund. Kan starkt rekommendera denna firma!
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra utfört stambyte.Jag är mycket nöjd med detta arbete som utfördes med alla som jag var i kontakt med.
    2021-11-07 Insamlad av företaget
    Tog in flera offerter för att utföra en relining. Valet föll på RM relining då de gav ett kunnigt och trevligt bemötande. Arbetet utfördes, trots en oförutsedd utmaning, till full belåtenhet. De tar sitt jobb och ansvar fullt ut och lämnar inte kunden i ”sticket”.
    Kan verkligen rekommendera dem.
    Henrik N Spånga.
    2021-11-07 Insamlad av företaget
    Ber att få återkomma då samtal med firman först behövs.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation, bra service, bra utfört jobb, fick vad vi förväntade oss, rekommenderar!
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    Effektiva och snabb respons på alla frågor
    2021-10-23 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött väldigt bra och och dom som gjorde arbetet var mycket trevliga. Jag gjorde en relining och jag blev mycket nöjd med jobbet. Kan rekommendera dom till andra
    2021-10-08 Insamlad av företaget
    RM relining var proffsiga i sin analys och sitt utförande av relining av vårt avlopp från vår villa. Vi är mycket nöjda med arbetet och kan gärna rekommendera dem till framtida kunder.
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    Blev bemötta på ett proffsigt och sakligt sätt. Enligt tidigare kontakter var våra förväntningar höga och uppfylldes tll 100 procent. Arbetet som utfördes var relining av avloppsstammen. Vi är mycket nöjda med både arbete och bemötande, och kan absolut rekommendera detta företag.
    Mvh Jan Lindholm
    Bällstavägen 263
    Bromma.
    2021-08-26 Spontant omdöme
    Bra gjort. Vi är mycket nöjda. Ingenting att anmärka
    2021-07-18 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd med arbetes som utfördes av RM Relining.
    Bra service, trevliga anställda dom skickade video på mina rör som dom lovade, kan inte annat än rekommendera detta företag!
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Relining av avloppsledningar.
    Vänliga och duktiga på att anpassa tekniken till kundens behov. Verkade ha bra kunskaper om VVS. Jobbade flitigt
    Någon av hantverkarna hade kanske inte så mycket vana vid att tänka på detaljer i arbetet hos kund.
    Men den vanan kommer nog med tiden.
    I offerten fanns en del reservationer för att slutpriset eventuellt skulle bli högre. När man såg vad det gällde var det ganska självklart att slutpriset skulle bli högre än offertens pris. Vi hade en bra
    dialog om detta och slutpriset var acceptabelt.
    Men varför inte ha ett realistiskt pris från början?
    Jag är nöjd med det jobb som gjordes och kan rekommendera firman och metoden. Vi får se om jag tycker likadant om 10 år!
    2021-06-22 Spontant omdöme
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Tillmötesgående och flexibel gällande tider, rekommenderas varmt!
    2021-02-27 Insamlad av företaget
    Reling av felkopplat avloppsrör.
    Utfördes snabbt och smidigt.
    Åtgärden besparade mig att riva upp ett helt badrum.
    Rekommenderas till 100%!
    2020-12-21 Insamlad av företaget
    Om alla hantverkare vore lika kundorienterade, tillmötesgående och kvalitetsdrivna som RM Relining skulle inte det behövas en konsumentombudsman och Allmän Reklamationsnämnden skulle inte behöva ha en avdelning för hushållstjänster. Resul och hans gäng är helt fantastiska att ha att göra med helt enkelt.
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Pålitlig, ansvarsfull, artig och bra service med gott samvete .
    Mycket nöjd😊
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Proffesionellt, seriöst samt enkelt och korrekt bemötande - från start till mål.
    Tydlig offert. Hög nivå vad gäller att täcka/maskera, hålla rent och avslut med städning vid arbetena.
    Vad är riktigt nöjda och kan varmt rekommendera Resul och teamet från RM Relining!! / Peter
    2020-11-16 Insamlad av företaget
    Proffsiga, trevliga och ställer upp.
    Fick ett bra bemötande från start av Resul som kom och kollade hos oss och gjorde offerten. Priset var bättre än de andra bolagen jag träffat och de kändes även proffsigare.
    Använder sig av strumpmetoden som är den riktiga i Relining och sedan även bilade ur och gjöt nya brunnar där det behövdes. Det hade inte de andra bolagen som förslag.

Väl på plats var de hjälpsamma och skyddade in byggområdet i källaren. De var hjälpsamma och visade noga vad de hittat och hur de jobbade. EN sista svår krök var svår att få till och de kom tillbaka nästa dag för att verkligen försöka fixa den med nytt mer anpassat material.

Kändes jättebra och inkluderande för mig som kund.

Kan starkt rekommendera RM Relining.
    2020-10-31 Insamlad av företaget
    RM har utfört relining av avloppsstammar i min villa där rören i betong sedan länge var helt utslitna. Jobbet tog 3 dagar och killarna skötte sig efter förväntan, trevligt och yrkesmässigt. När de var färdiga erhöll jag filmer på relinade delar och 10års garanti på utfört arbete. Mkt nöjd kund!
    2020-09-19 Insamlad av företaget
    snabb service, bra pris och alla löften hölls precis som utlovats.
    2020-09-18 Insamlad av företaget
    Professionella, och dessutom mycket trevliga att ha att göra med. Berättade och förklarade under arbetets gång. Det känns bra att detta är gjort , speciellt nu före vintern!
    2020-09-07 Insamlad av företaget
    Professionella och mycket trevliga!
    2020-09-03 Insamlad av företaget
    Professionella, snabba och tydliga. Relining av stammar i radhus. Fick efter utfört arbete genomgång och film av allt utfört arbete. Nöjd med hela processen.
    2020-08-28 Insamlad av företaget
    Jag har fått mitt avlopp från huset ut i gatan relinat. Jag har blivit trevligt bemött. De utförde jobbet snabbt och det blev ett bra resultat.
    2020-04-15 Insamlad av företaget
    trevligt bemötande och höll vad de lovade.
    2019-12-13 Insamlad av företaget
    Relining av avlopp i källare.
    Trevligt bemötande.
    Bra offert och redovisning av kostnader
    Rent och snyggt när arbetet var slutfört.
    2019-12-11 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling
    Bra beskrivet vad dom gör
    Snabbt på plats
    Bra utfört arbete
    2019-09-04 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande och perfekt utförd relining.
    Toppenbra
    2019-09-04 Insamlad av företaget
    Relining i källare och upp till kök. Allt gick smidigt och bra bemötande.
    2019-09-02 Insamlad av företaget
    Beställde relining av avlopp, 50-tals villa, gamla gjutjärnsrör.. Genomgång och diskussioner innan beställning för att definera rimlig omfattning. t.e.x rek att inte relina i badrum eftersom det ska göras om. God dialog och snabba. Såg till att avlopp fanns tillgängligt nånstans nästan hela tiden...
    Rekommenderas!
    2019-06-24 Insamlad av företaget
    Relining och byte av golvbrunnar. Snyggt, snabbt och allt enligt plan och som vi kom överens. Bra på att hålla kontakt och informera.
    Kostnad som offererat, tom något lägre eftersom någon sträcka var kortare än bedömt.
    2019-06-18 Insamlad av företaget
    Kunniga som gjorde ett bra jobb och förklarade arbets processe.
    2019-06-18 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidig relining av våra gamla källarrör. Trevligt bemötande.
  • Peter S
    2019-03-12 Insamlad av företaget
    Vi anlitade RM Relining för stambyte i vårt husets bottenplatta. Huset är från 1954 och alla stammar var i original utföring, dvs. gjutjärnsrör. Vi fick snabb återkoppling till förfrågan, ett personligt möte fixades efter bara några dagar, sakkunnig personal var på plats, och ett offert skickades omgående, som var betydligt lägre än vad klassiska VVS företag erbjöd. Arbetet gjordes inom bara tre arbetsdagar - och budget anpassades till vår fördel under löpande arbetet, när man upptäckte att vissa delar av systemet inte behövde fixas. Så småningom var allt gjort utan att en enda kvadratcentimeter golv - och därmed golvvärmesystemet - behövde förstöras.
    Tack Peter för ditt fina och ärliga omdöme, det gläder oss på Rm Relining att du är nöjd med vår arbetsinsats. Det var lätt att utföra arbetet och ni var förstående under arbetsprocessen. Vi strävar alltid efter kostnadseffektiva tjänster och nöjda kunder som er.
    Hör av er om vi kan erbjuda våra andra tjänster i framtiden.
    Rm Relining & Bygg AB
    2019-02-01 Spontant omdöme
    Mycket nöjd efter relining av avloppsstam i villa. Kändes tryggt att ha med RM Relining att göra. Genomgående tillmötesgående och tydlig kommunikation. Kvalitetsmedvetna och trevliga medarbetare.
    2018-12-04 Insamlad av företaget
    Relining som var svårare än förväntat men fixades till slut.
    2018-11-27 Insamlad av företaget
    Har relinat i källare och tomt. Mycket sakligt och informativt bemötande.
    Blev bra uppdaterad under arbetets gång. De återkom alltid när jag ringde eller smsade.
    Bra skött uppdrag.
    2018-11-25 Insamlad av företaget
    Beställde relining. Mkt gott bemötande av företaget och inblandad personal.

Lämnad offert reducerades p g a att arbetets omfattning var ngt mindre än från början beräknat.

Om slutarbetet med omkakling av delar av golvet genomförs till belåtenhet, kan jag rekomendera detta företag.