RM Relining & Bygg AB

Vi på RM Relining & Bygg AB har lång erfarenhet av att renovera rör genom den rivningsfria metoden relining/rörinfordring och vi kan relina allt från enstaka rör till hela avloppssystem. Vi genomför projekt i alla typer av fastigheter, från enskilda villor till flerbostadshus med flera hundra bostäder, men även i andra typer av byggnader som t ex ambassader, teatrar med mera.

Kombinationen av vår breda erfarenhet och spetskompetens gör att vi kan hjälpa våra kunder att hitta de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna när det gäller problem med avloppsysstemen i alla typer av fastigheter. Vi kan genomföra relining/rörinfordring med både strumpmetoden och sprutmetoden/lösplastmetoden och utöver relining / rörinfordring kan vi hjälpa våra kunder med spolning, rensning och inspektion/filmning av rör och rörsystem.

Det viktigaste för oss är att göra våra kunder nöjda och det gör vi genom att utföra tjänster av hög kvalitet som slutförs inom överenskomna tidsramar och till ett konkurrenskraftigt pris. Vi är mycket flexibla och arbetar även kvällar och helger när så behövs för att kunna uppfylla våra kunders önskemål och behov.

Vi genomför stora och små projekt för alla typer av kunder, som privatpersoner, bostadsrättsföreningar, samfälligheter samt privata, kommunala och statlig företag och fastighetsägare. Vi arbetar i Stockholms län och i resten av Mälardalsområdet.

Kontakta oss idag för mer information om vad vi kan göra för att hjälpa Er!

Läs vad 66 kunder tycker om RM Relining & Bygg AB 2

2021-10-08
    RM relining var proffsiga i sin analys och sitt utförande av relining av vårt avlopp från vår villa. Vi är mycket nöjda med arbetet och kan gärna rekommendera dem till framtida kunder.
    2021-09-07
    Blev bemötta på ett proffsigt och sakligt sätt. Enligt tidigare kontakter var våra förväntningar höga och uppfylldes tll 100 procent. Arbetet som utfördes var relining av avloppsstammen. Vi är mycket nöjda med både arbete och bemötande, och kan absolut rekommendera detta företag.
    Mvh Jan Lindholm
    Bällstavägen 263
    Bromma.
    2021-08-26
    Bra gjort. Vi är mycket nöjda. Ingenting att anmärka
    2021-07-18
    Jag är jättenöjd med arbetes som utfördes av RM Relining.
    Bra service, trevliga anställda dom skickade video på mina rör som dom lovade, kan inte annat än rekommendera detta företag!
    2021-07-02
    Relining av avloppsledningar.
    Vänliga och duktiga på att anpassa tekniken till kundens behov. Verkade ha bra kunskaper om VVS. Jobbade flitigt
    Någon av hantverkarna hade kanske inte så mycket vana vid att tänka på detaljer i arbetet hos kund.
    Men den vanan kommer nog med tiden.
    I offerten fanns en del reservationer för att slutpriset eventuellt skulle bli högre. När man såg vad det gällde var det ganska självklart att slutpriset skulle bli högre än offertens pris. Vi hade en bra
    dialog om detta och slutpriset var acceptabelt.
    Men varför inte ha ett realistiskt pris från början?
    Jag är nöjd med det jobb som gjordes och kan rekommendera firman och metoden. Vi får se om jag tycker likadant om 10 år!
    2021-06-22
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Tillmötesgående och flexibel gällande tider, rekommenderas varmt!
    2021-02-27
    Reling av felkopplat avloppsrör.
    Utfördes snabbt och smidigt.
    Åtgärden besparade mig att riva upp ett helt badrum.
    Rekommenderas till 100%!
    2020-12-21
    Om alla hantverkare vore lika kundorienterade, tillmötesgående och kvalitetsdrivna som RM Relining skulle inte det behövas en konsumentombudsman och Allmän Reklamationsnämnden skulle inte behöva ha en avdelning för hushållstjänster. Resul och hans gäng är helt fantastiska att ha att göra med helt enkelt.
    2020-12-17
    Pålitlig, ansvarsfull, artig och bra service med gott samvete .
    Mycket nöjd😊
    2020-12-04
    Proffesionellt, seriöst samt enkelt och korrekt bemötande - från start till mål.
    Tydlig offert. Hög nivå vad gäller att täcka/maskera, hålla rent och avslut med städning vid arbetena.
    Vad är riktigt nöjda och kan varmt rekommendera Resul och teamet från RM Relining!! / Peter
    2020-11-16
    Proffsiga, trevliga och ställer upp.
    Fick ett bra bemötande från start av Resul som kom och kollade hos oss och gjorde offerten. Priset var bättre än de andra bolagen jag träffat och de kändes även proffsigare.
    Använder sig av strumpmetoden som är den riktiga i Relining och sedan även bilade ur och gjöt nya brunnar där det behövdes. Det hade inte de andra bolagen som förslag.

Väl på plats var de hjälpsamma och skyddade in byggområdet i källaren. De var hjälpsamma och visade noga vad de hittat och hur de jobbade. EN sista svår krök var svår att få till och de kom tillbaka nästa dag för att verkligen försöka fixa den med nytt mer anpassat material.

Kändes jättebra och inkluderande för mig som kund.

Kan starkt rekommendera RM Relining.
    2020-10-31
    RM har utfört relining av avloppsstammar i min villa där rören i betong sedan länge var helt utslitna. Jobbet tog 3 dagar och killarna skötte sig efter förväntan, trevligt och yrkesmässigt. När de var färdiga erhöll jag filmer på relinade delar och 10års garanti på utfört arbete. Mkt nöjd kund!
    2020-09-19
    snabb service, bra pris och alla löften hölls precis som utlovats.
    2020-09-18
    Professionella, och dessutom mycket trevliga att ha att göra med. Berättade och förklarade under arbetets gång. Det känns bra att detta är gjort , speciellt nu före vintern!
    2020-09-07
    Professionella och mycket trevliga!
    2020-09-03
    Professionella, snabba och tydliga. Relining av stammar i radhus. Fick efter utfört arbete genomgång och film av allt utfört arbete. Nöjd med hela processen.
    2020-08-28
    Jag har fått mitt avlopp från huset ut i gatan relinat. Jag har blivit trevligt bemött. De utförde jobbet snabbt och det blev ett bra resultat.
    2020-04-15
    trevligt bemötande och höll vad de lovade.
    2019-12-13
    Relining av avlopp i källare.
    Trevligt bemötande.
    Bra offert och redovisning av kostnader
    Rent och snyggt när arbetet var slutfört.
    2019-12-11
    Snabb återkoppling
    Bra beskrivet vad dom gör
    Snabbt på plats
    Bra utfört arbete
    2019-09-04
    Proffsigt bemötande och perfekt utförd relining.
    Toppenbra
    2019-09-04
    Relining i källare och upp till kök. Allt gick smidigt och bra bemötande.
    2019-09-02
    Beställde relining av avlopp, 50-tals villa, gamla gjutjärnsrör.. Genomgång och diskussioner innan beställning för att definera rimlig omfattning. t.e.x rek att inte relina i badrum eftersom det ska göras om. God dialog och snabba. Såg till att avlopp fanns tillgängligt nånstans nästan hela tiden...
    Rekommenderas!
    2019-06-24
    Relining och byte av golvbrunnar. Snyggt, snabbt och allt enligt plan och som vi kom överens. Bra på att hålla kontakt och informera.
    Kostnad som offererat, tom något lägre eftersom någon sträcka var kortare än bedömt.
    2019-06-18
    Kunniga som gjorde ett bra jobb och förklarade arbets processe.
    2019-06-18
    Snabbt och smidig relining av våra gamla källarrör. Trevligt bemötande.
  • Peter S
    2019-03-12
    Vi anlitade RM Relining för stambyte i vårt husets bottenplatta. Huset är från 1954 och alla stammar var i original utföring, dvs. gjutjärnsrör. Vi fick snabb återkoppling till förfrågan, ett personligt möte fixades efter bara några dagar, sakkunnig personal var på plats, och ett offert skickades omgående, som var betydligt lägre än vad klassiska VVS företag erbjöd. Arbetet gjordes inom bara tre arbetsdagar - och budget anpassades till vår fördel under löpande arbetet, när man upptäckte att vissa delar av systemet inte behövde fixas. Så småningom var allt gjort utan att en enda kvadratcentimeter golv - och därmed golvvärmesystemet - behövde förstöras.
    Tack Peter för ditt fina och ärliga omdöme, det gläder oss på Rm Relining att du är nöjd med vår arbetsinsats. Det var lätt att utföra arbetet och ni var förstående under arbetsprocessen. Vi strävar alltid efter kostnadseffektiva tjänster och nöjda kunder som er.
    Hör av er om vi kan erbjuda våra andra tjänster i framtiden.
    Rm Relining & Bygg AB
    2019-02-01
    Mycket nöjd efter relining av avloppsstam i villa. Kändes tryggt att ha med RM Relining att göra. Genomgående tillmötesgående och tydlig kommunikation. Kvalitetsmedvetna och trevliga medarbetare.
    2018-12-04
    Relining som var svårare än förväntat men fixades till slut.
    2018-11-27
    Har relinat i källare och tomt. Mycket sakligt och informativt bemötande.
    Blev bra uppdaterad under arbetets gång. De återkom alltid när jag ringde eller smsade.
    Bra skött uppdrag.
    2018-11-25
    Beställde relining. Mkt gott bemötande av företaget och inblandad personal.

Lämnad offert reducerades p g a att arbetets omfattning var ngt mindre än från början beräknat.

Om slutarbetet med omkakling av delar av golvet genomförs till belåtenhet, kan jag rekomendera detta företag.
    2018-10-22
    Köpte relining till golvstammarna i källaren. Blev mycket bra bemött vid första kontakten varför vi fullföljde köpet. De har gjort ett bra arbete och vi fick en fullödig genomgång efter avslutat arbete.
    Hade rätt stora förväntningar då vi fick goda vitsord från en referens som vi kontaktade. Men vi ät mycket nöjda.
    2018-10-18
    Bra personal som gjorde det de skulle med gott humör och med gott bemötande. Prissättning tydlig och inga överraskningar i fakturan.
  • Samsons Rör AB
    2018-09-04
    Vi är nöjda med att anlita RM relining och deras tjänster då de är både snabba, problemlösningsorienterade.

Killarna är duktiga och har lång erfarenhet av relining.

Vi har anlitat RM relining på flera av våra projekt och de har alltid kunnat leverera bra kvalité samt hålla tider.
    Mycket trevliga och kundorienterade, ser alltid till att jobben blir gjort!

Kenneth Olsen
    SAMSONS RÖR
    2018-06-27
    Vi kan riktigt starkt rekommendera RM Relining om ni ska relina era rör.
    De gjorde en nogrann koll innan de gav en offert.
    Efter godkännande så startade de på utsatt datum och vara klara enligt tidsramen de meddelat i offerten.
    Under resans gång så stötte de på lite problem, vilka de genast meddelade oss och kom samtidigt med lösningar på dessa; som vad bäst för vår del.
    De har hela tiden varit tillmötesgående och alltid svarat på frågor.
    Återigen; ett fantastiskt företag som jag rekommenderar till 110%!
    2018-05-04
    Det som gör mig så nöjd med RM Relining var följande: alla uppgifter stämde från början. Omfattning, pris, tidsåtgång. Inga nya eller dolda kostnader. Dessutom bra kommunikation, dokumentation och bra städning efteråt. Trevliga att ha att göra med! Rekommenderas varmt!
    2018-02-15
    RM Relining har gjort relining i hela vår villa. Väldigt trevliga att ha att göra med, tydlig och bra information före, under och efter arbetet. Bra på att lösa problem. Dessutom städade de fint efter sig!
  • Cecilia W
    2018-02-08
    Redan vid första besöket uppskattade vi RM Relinings pålästa och kunniga stil och förståelse för vad som var rimligt att göra i vårt hus från 1938. Förutom att trevliga duktiga killar fixade avloppen och gjorde relining från huset till tomtgräns, så fick vi hjälp med att installera en ny dusch. Efteråt var det städat och snyggt och priset mycket rimligt. Rekommenderas starkt.
    2018-01-25
    RM har genomfört relining av vårt hus liggande rör under jorden (bottenplattan). Vi är en bostadsrättsförening med 8 lägenheter.
    Vi är supernöjda med allt från offertförfrågan med information, (besök hos oss) till genomförande (det gick snabbt) till efterarbete, (dokumentation, fakturering och städning).
    Nu hoppas vi att det kommer att hålla i 50 år :) . Resul är toppenbra lovar vad han håller och är bra att kommunicera med.
    2017-12-10
    Vi är mycket nöjda med RM Relinings bemötande och arbete från början till slut. Lyhörda, vänliga och punktliga. Löste vårt problem på bästa sätt!
    Mats
  • Thorsten N
    2017-12-08
    Företaget offererade ett pris som var klart bättre än vad jag fått från annat företag. Viss skepsis vad gäller detta och till frågan om relining av gamla gjutjärnsrör. Men alternativet var att bila upp ett marmorlagt badrum med ca 65 cm tjock mellanbotten med över och underbetong, blev det här valet lätt.
    När företaget kom med sin utrustning och på det sätt de utförde sitt uppdrag på högsta nivå med sin kompetens och den uppföljning av utfört arbete, som även redovisades med filmade rör från relining området till anslutning i gatan. Detta var övertygande för mig.
    Jag har redan begärt offert på ytterligare arbete, vilket får tala för sig. Mycket nöjd med utfört arbete och helt i linje med offererat pris.
    Snyggt avstädade ytor efter utfört arbete. Bra Jobbat! /Bo Nilsson
    2017-11-16
    RM gjorde ett reliningjobb på min villa. Proffsigt och trevligt bemötande. Gav mig också ett bättte pris än konkurrenter jag talade med. Rekommenderad varmt.
    2017-11-05
    Det har varit lätt att få kontakt med RM. Tydlig kommunikation om vad som ska göras och förutsättningarna för arbetet. Jobbet utfördes väl inom angiven tidplan. Rent och snyggt efteråt samt tydlig redovisning av genomfört arbete. Proffsigt helt enkelt.
    2017-09-17
    Snabb och bra kommunikation och ett genomförande som skedde inom ramen för beslutade tider och med beslutad ekonomi.
    2017-08-15
    Lätt att kommunicera med. Gav mycket saklig och trovärdig information om tekniken. Upplevs som väldigt ärliga i offert och bemötande. Trevliga att ha i huset, snyggt och snabbt arbete med relining av 38 m gjutjärnsrör. Perfekt arbete till rimlig konkurrenskraftig offfert
    2017-07-31
    Super nöjda. Vi hade ca. 10 meter som skulle relinas. Mycket proffsigt och förklarande vad som händer. Jobbet gjordes väldigt proffsigt. Och jobbet gjordes i tid och man höll planen. Platsen lämnades renare än vid starten (de städade väldigt noga efter sig).
    Rasoul som utförde jobbet gjorde mycket mer än vad vi hade kommit överens om och gav tips om förbättringar och hjälpte till med rördragning som inte hade med vårt avtal att göra. Fixade även saker som gick sönder pga ålders under tiden. Vi kan varmt rekommendera.
    Stort tack till er.
    2017-07-10
    Engagerade, trevliga, pålitliga och noggranna. Vi är mycket nöjda!
    2017-05-26
    Jag var i behov av någon som kunde utföra relining av en kort rörstam i samband med ett badrumsjobb. Det brådskade eftersom det röret orsakade ett stopp i bygget. RM kunde ställa upp med mycket kort varsel och utförde jobbet snabbt och professionellt till det näst lägsta priset av fyra offerter. Men de var snabbast och trevligast i telefonkontakten.
  • Patrik D
    2017-03-26
    Jag fick problem med mitt avlopp med bla. rotintrång, ett rörbrott. Jag hade turen hatt komma i kontakt med Resul som var otroligt service minded och kom snabbt ut och hjälpte till efter jag fick fixat rörbrottet med hjälp av en annan entreprenör som också var otroligt kompetent.

RM relining gjorde ett helt fantastiskt arbete och var otroligt kommunikativa om vad som skulle hända härnäst och vilken tid arbetet skulle ta.

Jag kan varmt rekommendera RM relining för er som funderar på att genomföra en relining. Känner mig lyckligt lottad som hade turen att komma i kontakt med Resul och känner mig väldigt trygg i den leverans och arbete som genomfördes.

Tack så mycket Resul och RM Relining!

//Patrik
    2017-02-15
    Mycket proffsiga . Arbetade rent och snyggt och blev klara vid överenskommen tid