Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Upplands-Bro RM Relining & Bygg AB

RM Relining & Bygg AB

Mätarvägen 14, 196 37 Kungsängen — Visa karta

Vi på RM Relining & Bygg AB har lång erfarenhet av att renovera rör genom den rivningsfria metoden relining/rörinfordring och vi kan relina allt från enstaka rör till hela avloppssystem. Vi genomför projekt i alla typer av fastigheter, från enskilda villor till flerbostadshus med flera hundra bostäder, men även i andra typer av byggnader som t ex ambassader, teatrar med mera.

Kombinationen av vår breda erfarenhet och spetskompetens gör att vi kan hjälpa våra kunder att hitta de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna när det gäller problem med avloppsysstemen i alla typer av fastigheter. Vi kan genomföra relining/rörinfordring med både strumpmetoden och sprutmetoden/lösplastmetoden och utöver relining / rörinfordring kan vi hjälpa våra kunder med spolning, rensning och inspektion/filmning av rör och rörsystem.

Det viktigaste för oss är att göra våra kunder nöjda och det gör vi genom att utföra tjänster av hög kvalitet som slutförs inom överenskomna tidsramar och till ett konkurrenskraftigt pris. Vi är mycket flexibla och arbetar även kvällar och helger när så behövs för att kunna uppfylla våra kunders önskemål och behov.

Vi genomför stora och små projekt för alla typer av kunder, som privatpersoner, bostadsrättsföreningar, samfälligheter samt privata, kommunala och statlig företag och fastighetsägare. Vi arbetar i Stockholms län och i resten av Mälardalsområdet.

Kontakta oss idag för mer information om vad vi kan göra för att hjälpa Er!

Läs vad 20 kunder tycker om RM Relining & Bygg AB

• Kevin
    Kevin skrev om RM Relining & Bygg AB
    Engagerade, trevliga, pålitliga och noggranna. Vi är mycket nöjda!
  • Jan Erik L
    Jan Erik L skrev om RM Relining & Bygg AB
    Jag var i behov av någon som kunde utföra relining av en kort rörstam i samband med ett badrumsjobb. Det brådskade eftersom det röret orsakade ett stopp i bygget. RM kunde ställa upp med mycket kort varsel och utförde jobbet snabbt och professionellt till det näst lägsta priset av fyra offerter. Men de var snabbast och trevligast i telefonkontakten.
  • Patrik D
    Patrik D skrev om RM Relining & Bygg AB
    Jag fick problem med mitt avlopp med bla. rotintrång, ett rörbrott. Jag hade turen hatt komma i kontakt med Resul som var otroligt service minded och kom snabbt ut och hjälpte till efter jag fick fixat rörbrottet med hjälp av en annan entreprenör som också var otroligt kompetent.

RM relining gjorde ett helt fantastiskt arbete och var otroligt kommunikativa om vad som skulle hända härnäst och vilken tid arbetet skulle ta.

Jag kan varmt rekommendera RM relining för er som funderar på att genomföra en relining. Känner mig lyckligt lottad som hade turen att komma i kontakt med Resul och känner mig väldigt trygg i den leverans och arbete som genomfördes.

Tack så mycket Resul och RM Relining!

//Patrik
  • Marianne K
    Marianne K skrev om RM Relining & Bygg AB
    Mycket proffsiga . Arbetade rent och snyggt och blev klara vid överenskommen tid
  • Michael M
    Michael M skrev om RM Relining & Bygg AB
    Tjänsten utrfördes till full belåtenhet. Klar och tydlig information/kommunikation före och under arbetets gång.
  • Grzegorz Ś
    Grzegorz Ś skrev om RM Relining & Bygg AB
    Hej, Jag har anlitat Resul och Mazda till min projekt på Lidingö. Dom har kommit och fixat sitt jobb på 2 dagar helt utan att störa min arbete!!! Dom har gjört filmning, spolning och relining. Jag kan värmt rekomendera dom och kommer ringa vid nästa behöv!

Grzegorz Swiatkowski / GS Badrum AB
  • David P
    David P skrev om RM Relining & Bygg AB
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande och genomförande hela vägen. Höll tidplanen och budget på minuten och kronan.
  • Åsa N
    Åsa N skrev om RM Relining & Bygg AB
    Mycket hjälpsamma och förekommande. Kan verkligen rekommenderas.
  • John E
    John E skrev om RM Relining & Bygg AB
    Trevliga, professionella och snabba!
    Är själv verksam inom byggbranschen och vet hur svårt det kan vara att få tag på folk för att få jobb gjort.
    Utförandet av vår relining utfördes professionellt och på utsatt tid. Dessutom hölls kostnaden, trots att det blev en liten bit extra.
    Kommer definitivt rekommendera er vidare i branschen.
    Tack Resul Och Mazda!
  • Yvonne A
    Yvonne A skrev om RM Relining & Bygg AB
    Snabba att sätta igång med arbetet, när de blivit antagna. Kändes kompetenta.
    Sänkte priset från den första fakturan när de såg att längden på avloppsrören var kortare än det jag uppskattat det till. Trevliga - förklarade och visade vad de skulle göra och hur. Det enda negativa var att det tog så lång tid att få filmen på jobbet.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om RM Relining & Bygg AB
    Vi anlitade RM Relining & Bygg för att rörinfodra / relina avloppsstammen från vår villa till kommunens avlopp efter att vi noterat att avloppsstammen läckte. Jag fick numret till Resul på RM från en av de större firmorna i Stockholm som mest jobbar med bostadsrättsföreningar och som inte hade tid med oss men som sade att Resul var väldigt kunnig och föreslog att jag skulle ringa till honom istället.

RM Relining hjälpte oss att definiera vad som behövde göras och åtog sig uppdraget till ett högst skäligt pris och kunde påbörja arbetet tämligen omgående. Det visade sig sedan att vi hade en del trasiga stammar inne i huset som också behövde fixas till men som inte ingick i ursprungsofferten. Resul och hans team hittade tid i sin kalender (kvällar och en helg) för att göra klart även detta merarbete i princip helt enligt första tidsplanen.

Under processen stod jag i löpande dialog med Resul som förklarade hur arbetet fortskred. Jag har ett 100 år gammalt hus och har haft en del reparatörer och hantverkare där och det förtjänar att sägas att RM Relining är den mest professionella firma jag anlitat hittills och jag skulle varmt rekommendera dem.
    2016-09-21 RM Relining & Bygg AB svarar Fredrik A
    Härligt att höra bäste Fredrik! Det var ett nöje att arbeta för er och det gläder oss på RM Relining att ni är nöjda med vår arbetsinsats! Kvalité och effektivitet är våra största prioriteringar! Tack för era varma rekommendationer! Vi önskar er all lycka och tack ännu en gång för eran positiva energi!

/Resul och Mazda
    RM Relining
    RM Relining gillar detta
  • Jan J
    Jan J skrev om RM Relining & Bygg AB
    Proffsiga och vettiga att ha att göra med. Mycket nöjda.
  • Berith J
    Berith J skrev om RM Relining & Bygg AB
    Bra bemötande. De kom efter överenskommelse och blev de fördröjda fick jag meddelande om detta. Jag relinade ett läckande avloppsrör från övervåning till nedervåning. När jag sedan gjorde om i badrummet, lovade de att komma och ansluta till avloppsröret utan kostnad, vilket de också gjorde. Jag fick då också hjälp av dem mot de som gjorde om badrummet att byta ut ett 50 år gammalt avloppsrör i gjutjärn, som den firman inte tänkt byta ut.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om RM Relining & Bygg AB
    Gjorde relining av stam och samledning i min villa. Kan varmt rekommendera Resul på RM Relining. Han kom i tid, löste problem, städade efter sig och höll mig på ett bra sätt löpande informerad om allt av vikt. Gjorde ett bra jobb till ett skäligt pris och var trevlig!

/Tobias
    2016-06-28 RM Relining svarar Tobias B
    Även om inte allt gick lika sanbbt som vi planerat så vart vi mycket nöjd med det slutliga resultatet hos er.
    Tack för dom fina orden Tobias

Resul
    RM Relining gillar detta
  • Jessica B
    Jessica B skrev om RM Relining & Bygg AB
    Vi är nöjda. Snabb kontakt, utförlig offert och arbetet utfördes inom en mycket skälig tid efter vi antagit offerten. Trevliga människor och professionellt skött.
    2016-06-02 RM Relining & Bygg AB svarar Jessica B
    Tack för ditt positiva omdöme! Vi hoppas på fler projekt i framtiden där vi kan lösa era problem!
  • Nikan G
    Nikan G skrev om RM Relining & Bygg AB
    Vi är nöjda med att anlita RM relining och deras tjänster då dem är både snabba, problemlösningsorienterade och duktiga. Bolaget är nystartad men killarna har en lång erfarenhet av spolning, filmning och relining.

Vi har anlitat dem för både filmning, spolning samt relining på flera av våra projekt och dem har alltid kunnat leverera bra kvalité och i tid.

Nikan Ghahremani
    Arbetschef Titania
    2016-06-02 RM Relining & Bygg AB svarar Nikan G
    Tack för ditt positiva omdöme! Det har varit ett nöje att arbeta med er och vi hoppas på fler projekt i framtiden!

Genom goda erfarenheter på Titania har vi kunnat leverera bra kvalité och det är vi tacksamma för!
  • Ghiyam Z
    Ghiyam Z skrev om RM Relining & Bygg AB
    Jobbar som platschef på ett stor byggföretag Titania bygg & vvs. Har haft några jobb med RM Relining på Hornsgatan. Otroligt snabba och professionella i sitt jobb. Rekommenderar starkt.
    2016-06-02 RM Relining & Bygg AB svarar Ghiyam Z
    Tack för ditt positiva omdöme! Det var ett nöje att arbeta med er och vi hoppas på fler åtaganden i framtiden!
  • Terttu T
    Terttu T skrev om RM Relining & Bygg AB
    De stora hantverkarföretag är inte intresserade av villaägare, men ett av dem tipsade om RM Relining och Bygg AB.
    Tydlighet i kommunikation, de tog sig an jobbet med kundönskemål, vi åkte bort under tiden arbetet pågick. Vi fick rapport, när de var klara.
    Vi kan inte bedöma kvalité, men vi kände oss trygga med tekniken och de som utförde jobbet.
    2016-06-02 RM Relining & Bygg AB svarar Terttu T
    RM Relining exkluderar ingen! Vi hoppas att ni känner er nöjda! Ni har 10 års garanti och vi försöker att leverera bästa kvalitén. Vi vill tacka er för snabb betalning samt gästvänlighet. Det var ett nöje att relina för er!
  • Fatima F
    Fatima F skrev om RM Relining & Bygg AB
    Mycket bra! Kunnig och serviceminded personal. Punktliga och noggranna, snabbt och väl utfört arbete.
    2016-06-02 RM Relining & Bygg AB svarar Fatima F
    Tack för ditt positiva omdöme, gläder att höra att du är nöjd med arbetsinsatsen. Önskar er all lycka!
  • Erik E
    Erik E skrev om RM Relining & Bygg AB
    Fick hjälp med att relina en mindre hyresfastighet. Fick ett positivt intryck redan från start. Dom var lyhörda och professionella med snabb återkoppling.
    Även efter avslutat arbete och en miss upptäcktes var dom snabbt på plast och åtgärdade felet. (Felet bestod av att man missat att skruva fast ett torkskåp som man var tvungen att flytta för att komma åt en stam)
    2016-06-02 RM Relining & Bygg AB svarar Erik E
    Tack för ditt positiva omdöme! Jag hoppas att du har varit nöjd med vår arbetsinsats och kontaktar oss i framtiden vid behov.

Mätarvägen 14, 196 37 Kungsängen