En bra robot som går över trösklar och mattor blev fantastiskt rena. Vi är positivt överraskade.
RobotRent.se
68 omdömen om RobotRent.se
Sedan starten hos Reco 2025
Den är bra , gör ett gott jobb men svårt att ställa in på alla funktioner alldeles för högt ljud … sänker du hastigheten suger den sämre ,men mkt lägre ljud
Ingen riktig app att styra den med sedan ingen svensk manual den jag fick var inte till den robot jag köpte Jag har skickat tillbaka den körde den en gång fick betala 600 för rengöring av den men det var det värt för att slippa det möget
Hej Tony, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi beklagar verkligen att du inte blev nöjd med produkten och att manualen inte stämde – det ska självklart inte hända. Vi tar till oss din feedback för att förbättra både dokumentationen och informationen kring appen. Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Låter högt och är inte så effektiv som jag trodde den skulle vara
Hej Helena, Tack för din feedback! Vi förstår att ljudnivån kan upplevas högre än förväntat – roboten använder starkt vakuum för att hålla sig kvar på glaset, vilket tyvärr gör att den låter mer än man kanske tror. Effektiviteten kan ofta förbättras om mikrofiberdukarna är helt rena och torra vid start, samt om man låter roboten köra 2 omgångar ifall fönsterytan är mycket smutsig. Om du redan testat detta och fortfarande inte är nöjd hjälper vi dig gärna vidare – kontakta oss på Info@robotrent.se Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Snabb leverans av min nya robotfönsterputs, funkar dessutom utmärkt!
Hej Anna Lena, Tack för ditt fina omdöme! Vad härligt att höra att du både fick snabb leverans och är nöjd med hur roboten fungerar – precis så vill vi att det ska vara. Med vänlig hälsning, Emelie på RobotRent
Blir inte rent. Har följt instruktionerna till fullo men det hjälper inte. Man ser spår av vart maskinen har kört på rutan.
Hej Morgan, Tack för att du delar med dig av din upplevelse! Vi beklagar verkligen att resultatet inte blev som förväntat. Ibland kan spår uppstå om mikrofiberdukarna inte är helt rena eller om rengöringsmedlet är för koncentrerat. Vi rekommenderar att du tvättar dukarna i 30 °C utan sköljmedel och testar med en lätt fuktad duk och endast vatten första gången – det brukar lösa problemet. Om det inte blir bättre, hör gärna av dig till oss på Info@robotrent.se - så hjälper vi dig vidare. Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Enkelt och tryggt. Varan levererades i tid och min nya hjälpreda vid fönsterputsning kommer att lösa problemen med stora och höga fönster. Smidig att använda och man behöver inte klättra.
Hej Gittan, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att din nya fönsterputsrobot fungerar så bra och gör jobbet enklare – precis som vi vill att det ska vara Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Har ännu inte fått min produkt och det är över en månad sen jag beställde.
Hej Thomas, Vad tråkigt att höra att din beställning dröjt – det ska självklart inte ta så lång tid. Vi vill gärna undersöka vad som hänt med din leverans och lösa det så snabbt som möjligt. Kontakta oss gärna med ditt ordernummer på info@robotrent.se så ser vi direkt över statusen. Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
För bra beskrivning av dammsugaren som inte levde upp till våra förväntningar
Hej Peter, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen att produkten inte levde upp till förväntningarna, ifall ni önskar kan ni självklart kontakta vår kundtjänst så kan vi hjälpa er vidare för att få bästa resultatet av er dammsugare. Vi tar tacksamt emot er feedback Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Vad är det och varför har jag fått detta?
Hej Lilian, Du har fått inbjudan eftersom du nyligen gjort ett köp hos oss. Vi skickar automatiskt ut en förfrågan om att lämna ett omdöme så att våra kunder kan dela sin upplevelse av både produkten och servicen. Det är helt frivilligt att svara, men vi uppskattar alltid feedback – den hjälper oss att bli ännu bättre. Önskar dig en fin dag Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Mycket nöjd gör det han ska, enkel hantering.
Hej Jan, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd och att roboten fungerar som den ska Tack för att du delade med dig av din upplevelse - det gör oss glada Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Använt en gång med bra resultat. Nöjd
Hej Lennart, Tack för ditt fina omdöme, Vad roligt att höra att du är nöjd och att produkten fungerade bra redan första gången du använde den! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme – det betyder mycket för oss. Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Helt okej. Fungerade bra. Köpt: Liectroux Window Cleaning Robot.
Hej Lisbeth, Tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att din Liectroux fönsterputsrobot fungerar bra. Vi hoppas den fortsätter underlätta städningen länge framöver ifall du önskar ha hjälp eller tips från oss är det bara att kontakta vår kundtjänst, så hjälper vi dig vidare där Med vänlig hälsning, Teamet på RobotRent
Tyvärr blev jag mycket besviken. Sladden är i vägen, roboten är svårstyrd med fjärrkontrollen och det blir inte rent utan fula ringar efter tvätt.
Hej Karin, Tack för att du delar din upplevelse – vi beklagar verkligen att roboten inte levde upp till dina förväntningar. De modeller som har runda rengöringsdukar kan lämna spår, särskilt om mikrodukarna är smutsiga eller om rengöringsmedlet används i för stor mängd. Om du vill kan vi självklart hjälpa dig med tips för att få till det bästa resultatet, återkoppla till vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare där Med vänlig hälsning, Teamet på RobotRent
funkar någ bra men vinter nu så fpr prova till våren
Hej Anders, Tack för ditt omdöme! Vi hoppas att du kommer bli riktigt nöjd med resultatet när du väl provat den, Tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Teamet på RobotRent
Under all kritik - både produkt och kundservice
Hej Alex, Vi beklagar verkligen er upplevelse! Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med varken produkten eller vår kundservice. Vi vill självklart undersöka vad som har hänt och försöka rätta till det. Vill du vänligen kontakta vår kundservice, så ska vi kika vidare på detta Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
. Lite högljudd kanske men det var överkomligt. Jättenöjd med rena fönster.
Hej Louise, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med resultatet - det gör oss glada Vi tar med oss din feedback om ljudnivån till framtida förbättringar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Bra hemsida, enkel att beställa. Produkten i sig känns inte på topp, mina fönster blir väldigt flammiga
Hej Eva, Tack för att du delar din upplevelse och för dina fina ord om vår hemsida, Tråkigt att höra att resultatet inte blev som förväntat – du får gärna kontakta oss så hjälper vi dig med tips för att få ett bättre resultat. Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
mycket bra rengöring skulle vara bra att ha instruktion på svenska
Hej Alf, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med din nya robot från oss - det gör oss glada Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig vidare där med att få den svenska manualen bifogad Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Jag kan inte ens hämta paketet i DHLs box. Trots att ni skickat den två olika gånger.
Hej Johan, Vi beklagar det inträffade, Vad tråkigt att höra att du haft problem med leveransen. Vi vill självklart hjälpa dig att få din beställning så smidigt som möjligt. Kan du skicka ditt ordernummer till vår kundtjänst, så kontaktar vi fraktbolaget direkt och hittar en lösning? Med vänlig hälsning, Alexandra på RobotRent
Bra maskin, men måste förtorka om fönstrena är smutsiga. Lite högt ljud annars nöjd.
Hej Ninni, Tack för ditt omdöme! Vad roligt att du är nöjd med roboten, vi håller med om att det kan vara bra att förtorka om fönstren är riktigt smutsiga för bästa resultat. Vi tar med oss din feedback kring ljudnivån Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Riktigt dålig robotdammsugare. Köp inte
Hej Otto, Tack för att du delar med dig! Tråkigt att höra att du inte är nöjd med din robotdammsugare, Vi vill gärna höra vad som inte fungerat som det ska och hjälpa dig vidare. Hör gärna av dig till oss på info@robotrent.se så ser vi till att hjälpa dig Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Nu när jag har lärt mig den är jag super nöjd. Jag har rekommenderat den till ett antal vänner så förhoppningsvis kommer det fler kunder.
Hej Cecilia, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd och att den funkar bra nu när du lärt känna den! Tack också för att du rekommenderar oss vidare – det betyder verkligen mycket för oss Tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Det blir stora märken då man tar bort den från fönstret! Får torka ordentligt på varje fönster!
Hej Agneta, Tack för ditt omdöme! Vi beklagar det inträffade - det ni kan göra är att byta putsdukarna samt köra roboten två omgångar ifall fönstret är mycket smutsigt. Använder ni något medel i vattentanken? Vi rekommenderar att använda sig av en skvätt diskmedel i vattnet för att få fönstret skinande rent Tveka inte att återkomma vid fler frågor, tips eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
En bra maskin lite högt ljud är den arbetar.
Hej Kaj, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att du är nöjd med roboten - det gör oss glada Vi tar med oss din feedback om ljudnivån, tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Över förväntan bra och lätt att hantera. Väntar nu till sommaren för att kunna testa fönstren utifrån.
Hej Marja, Tack för ditt fantastiska omdöme! Vad kul att höra att roboten överträffade dina förväntningar! Hoppas den imponerar lika mycket i sommar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Lätt och smidigt. Förväntningarna var höga och de uppfylldes. Fick även en svensk beskrivning efter önskemål. Mycket nöjd! HCR-10
Hej Ulla-Britt, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att HCR-10 levde upp till förväntningarna och att du är mycket nöjd - det gör oss glada Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Bra att ha och göra med. Produkten jag köpte var inte som jag trodde så jag var tvungen att returnera den och det var enkelt, utan problem eller diskussioner.
Hej Anne-Christine, Tack för ditt fina omdöme – vad skönt att höra att returprocessen gick smidigt! Vi försöker alltid göra det enkelt och smidigt om en produkt inte blir som man tänkt sig Du är varmt välkommen tillbaka till oss i framtiden, tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Den är mycket bra det är det bästa jag haft
Hej Ingmar, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med din robot från oss - det gör väldigt oss glada Tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Av 4 vattenmunstycken är det bara 3 som fungerar! Ska det vara vatten eller fönsterputs i dom 2 behållarna ? Vad är det för vätska jag ska spruta på larvfötterna samt putsduken? För övrigt beter roboten sig som den ska. MVH
Hej Lars-Erik, Tack för din återkoppling – vad bra att roboten i övrigt fungerar som den ska Att endast 3 av 4 munstycken sprutar kan ibland bero på att ett munstycke är tilltäppt av torkad vätska. Du kan prova att försiktigt rengöra det med en tops fuktad i ljummet vatten. Vi rekommenderar att använda sig av vatten och en skvätt diskmedel eller fönsterputs rengöring för bästa resultat. Ni får gärna kontakta vår kundservice för mer hjälp och tips eller ifall problemet kvarstår med sprayfunktionen Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Hej maskinen funkar bra. Dock hände det ett par gånger att den stannande mitt på rutan. Jag uppfattar att det som en avvikelse ett fel.
Hej Johan, Tack för att du delar med dig! Vad bra att maskinen i övrigt fungerar som den ska. Att den ibland stannar mitt på rutan kan bero på att sensorerna behöver rengöras. Torka gärna av sensorerna undertill med en torr mikrofiberduk och testa igen Om problemet kvarstår efter det – hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig vidare direkt Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Leveransen av den beställda varan fungerade klanderfritt. Varan fungerade också bra.
Hej Lennart, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att både leveransen och produkten motsvarade förväntningarna - det gör oss glada Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
En utmärkt hjälp speciellt i lite svårare vinklar och vrår samt under sängar. Är imponerad av noggrannheten vid bords- och stolsben. Roligt att följa städmönstret på kartan. Mycket nöjda och så glad att vi funnit varandra!
Hej Margaretha, Tack för ditt fantastiska omdöme! Vad härligt att höra! Vi blir verkligen glada över att ni är så nöjda och uppskattar hur noggrant den arbetar – särskilt i de svårare vinklarna Tack för att ni delade med er, och för att ni valde oss på Robotrent Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Den fungerar bra tills den ramlade ner, då upptäckte jag att den är felaktig konstruerad,upphängningstråden sitter på fel sida.Samt att elkabeln är väldigt styv och svårhanterad.
Hej Vidmark, Tack för att du delar med dig av din upplevelse! Vi beklagar verkligen att roboten lossnade och att upphängningen och elkabeln upplevs som svårhanterliga. Vi tar med oss din feedback till tillverkaren för förbättringar framöver. Hör gärna av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig att kontrollera din robot Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Efter att ha tvättat fönstren såg det bra ut MEN när solen kom så var fönstren helt fulla med rundlar o var allt annat än rena. Besviken!!! Dessutom fanns ingen manual på svenska. Dåligt!! Vi har många fönster o en stor glasaltan så det blev många rosor på fönstren. Vi är 79 o 82 år gamla o behöver verkligen hjälp med fönsterputsningen. Hur gör vi för att få bort rosorna???? Hjälp!!!
Hej Gunilla, Tack för din feedback! Vad tråkigt att höra att resultatet inte blev som ni hoppats. De beror oftast på att putsdukarna är för fuktiga eller att fönstret varit mycket smutsigt. Tvätta gärna dukarna och kör roboten igen – då brukar resultatet bli klart bättre. Ifall problemet kvarstår får ni gärna kontakta vår kundtjänst via mail Den svenska manualen finns även digitalt via oss, vänligen maila oss så hjälper vi er med manualen Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Bra maskin därför har jag beställt ytterligare 1 RobotRent som present till min dotter
Hej Birgitta, Tack för ditt fantastiska omdöme! Så roligt att höra att du är nöjd med din robot och vad fint att du beställt en till som present – vi är säkra på att din dotter kommer uppskatta den lika mycket Tack för ditt förtroende och för att du väljer Robotrent igen - det gör oss väldigt glada Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Beställde en robotfänsterputs via nätet. Den levererades snabbt och var lätt att hämta ut.
Hej! Christel, Tack för ditt fina omdöme – vad roligt att höra att leveransen gick snabbt och smidigt! Vi hoppas att du är lika nöjd med själva fönsterroboten också Tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Mycket bra! Över förväntan! Jag har alltid tyckt det varit tråkigt och jobbigt att tvätta fönster och blev sällan nöjd med resultatet! Nu blev de skinande rena medans jag pysslade med annat!
Hej Lena, Tack för ditt fantastiska omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd och att roboten överträffade dina förväntningar Vi håller helt med – att putsa fönster för hand är verkligen både tråkigt och tidskrävande! Därför är det extra kul att höra att roboten gjort jobbet åt dig med skinande resultat. Tack för att du delar med dig Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Beställningen, betalningen, leveransen och själva produkten fungerade utmärkt. Det fanns helt enkelt inget som kunde ha varit bättre.
Hej Sten, Stort tack för ditt fina omdöme! Vad fantastiskt att höra att allt fungerade så smidigt från start till mål - det glädjer oss Med vänlig hälsning, Alexandra på RobotRent
Allt är jätte bra både vår fönster och golv robot, vi är så nöjda
Hej Roger, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att ni är så nöjda med både fönster- och golv roboten! Tack för att ni delar med er – det betyder mycket för oss Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Bra beskrivning av varan Snabb leverans
Hej Sonja, Stort tack för din fina recension! Vad roligt att höra att både beskrivningen och leveransen motsvarade dina förväntningar. Med vänlig hälsning, Tobias på Robotrent
Har ingen sådan i min ägo så jag har Inte en aning
Hej Mikael, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme ändå, Hoppas du får möjlighet att testa någon av våra robotar framöver – de brukar imponera! Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Lätt att fylla i. Bra robotrent
Hej Eva, Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att allt gick smidigt och att du är nöjd med oss på Robotrent - det gör oss glada Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Bra hemsida. Relativt kort leveranstid. Prisvärd produkt.
Hej Kennet, Stort tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med både leverans och produkt – det uppskattar vi verkligen Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Beställde en fönsterrobot. Provade den i 30 sekunder och blev inte nöjd då den inte kom åt att göra rent i hörnen. Kontaktade Robotrent för att få en retursedel. Får sedan ett mail från företaget där de påstår att varan är både repig och smutsig. Den var varken repig eller smutsig när vi skickade tillbaka varan. De skickade sedan bilder på varan där den är smutsig! Ångrar mig att jag inte själv tog bilder när den låg i förpackningen innan vi skickade iväg den. Vi bara tillbaka 50% av varans värde. Känner mig riktigt lurad!
Hej Gunilla, Vi beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen. När vi packade upp din retur kunde vi tydligt se både repor och smuts på produkten, vilket även dokumenterats med bilder. I vår mejlkonversation har du själv skickat videor från användandet, och produkten returnerades dessutom utan originalemballage. På grund av detta gjordes ett avdrag i enlighet med våra returvillkor, då varan inte var i säljbart skick vid retur. Med vänlig hälsning, Tobias Kund- & verksamhetsansvarig Robotrent
Svårt att få rent i hörn och kanter. Syns ofta märken efter maskinen i vissa ljus. Händer att den trillar ner. Svårt att veta när man ska använda vatten och när den bara ska torka. Borde funnits en tvättinstruktion till padsen. Bortsett från detta är maskinen magisk.
Hej Ingrid, Tack för din ärliga och utförliga feedback! Det du beskriver kan ibland hända om putsdukarna är för torra eller om fönstren har mycket beläggning första gången, Du får gärna kontakta vår kundservice för mer hjälp och tips kring din robot från oss Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Jag är bättre än roboten på fönster,lite besviken över resultatet men om man kisar ser det bra ut
Hej Jeanette, Tack för att du delar med dig! Tråkigt att höra att resultatet inte riktigt levde upp till förväntningarna. Prova gärna att tvätta putsdukarna innan användning– det brukar göra stor skillnad. Hör gärna av dig om du vill ha fler tips för att få bästa resultat! Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Den är bra men tråkigt att det blir lite runda ringar efter den så man får torka efter med en trasa, men fönstret blir jätte blankt och fint.jag är jätte nöjd tack
Hej Anne, Tack för ditt fantastiska omdöme! Så roligt att höra att du är nöjd med resultatet Runda märken kan ibland uppstå om dukarna är lite torra eller om man använt för lite vätska – testa gärna att tvätta putsdukarna innan användning det hjälper till att få bort ringarna Med vänlig hälsning, Jennifer på Robotrent
Trots att jag är inte alls teknisk (80 år gammal), igår tog jag all mods och började skruva ihop sladden. Det gick från 3-e försök. HCR-10, den putsade fint, jag är nybörjare och får träna mera använda fjärrkontrollen, jag gjorde fel -sprutade manuellt kanske för mycket vätska, så roboten ramlade ner i två gånger. Nästa fönster, tror jag, ska gå mycket bättre. Roboten är bra hjälp för mig därför jag har nu svårt att lyfta vänster arm. Jag gillar roboten helt enkelt, så det är bara att träna. Den har bra ljudnivå, nära...
Hej Galina, Tack så mycket för din fina och detaljerade recension! Vad roligt att höra att du gillar HCR-10 och att den hjälper dig i vardagen. Det kräver lite övning i början och att man testar sig fram, men när man fått in vanan blir resultatet riktigt fint. Härligt att höra att du redan rekommenderat den vidare - det gör oss väldigt glada Dessvärre kan roboten tappa fästet när underlaget är väldigt blött, så man får vara försiktig med hur mycket vätska som sprayas Tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent
Jag har inte använt den tillräckligt för att kunna ge ett tydligt omdöme.
Hej Bengt, Tack för att du tog dig tid att lämna ett fantastiskt omdöme! Hoppas du hinner testa produkten mer framöver och att den lever upp till förväntan Med vänlig hälsning, Jennifer på RobotRent