Förtjänar egentligen inte ens en stjärna. ROPO agerar precis på gränsen till vad lagen tillåter, men med total avsaknad av etik. De skickade vårt bolag till Kronofogden för en påstådd skuld, trots att vi inte haft några affärer med Schenker på över 4 år. När vi bad om underlag fick vi inget mer än ett fakturanummer och uppmaningen att själva kontakta Schenker – resten var "inte deras problem". Alla tidigare krav och påminnelser hade skickats till en gammal adress som vi flyttade ifrån för 3,5 år sedan. När ärendet väl...
Ropo Capital Sweden AB
8 omdömen om Ropo Capital Sweden AB
Schenker har tydligen ingått avtal med dom här skojarna. Jag la betalningen till schenker på förfallodatum och pga bankdagar fick dom betalningen två dagar senare. Ropo skickar då en påminnelse två dagar efter förfallodatum om en "förseningsersättning" på 450 kr. Detta borde inte vara lagligt? En påminnelseavgift är såvitt jag vet max 60 kr men döper man om de till en ersättning kan man fläska på bäst man vill, och så kort efter en skuld förfallit dessutom?
Tänk att schenker anlitar sånt skit. Ingen påminnelse 450kr i förseningsersättning
Har blivit felfakturerad och meddelat detta till motparten. Inväntar ny faktura enligt överenskommelse. Då dyker dessa idioter upp med krav ...
Riktigt dåliga! Aldrig att jag köper eller ingår avtal med företag som samarbetar med Ropo. Skickar fakturor på redan betalda skulder.
Hade jag kunna gett minus - hade företaget fått minus 100000 stjärnor!! Fick aldrig original fakturorna men fick betalningspåminnelser . De verkar bara vilja tjäna pengar och deras kundbemötande är under all kritik då ni inte vet hur man behandlar kunder, vart tog mänskligheten vägen ? Det enda ni hänvisar till är lagstiftningen gå istället en kundservice/charm kurs . Hoppas att ni en vacker dag får samma bemötande själva ! Det förtjänar ni !!
Verkar som Ropo Capital försöker mjölka kunderna på pengar. Sedan SRV återvinning bytte faktura system till Ropo Capital får vi inga räkningar längre utan enbart betalningspåminnelser med straffränta och förseningsavgifter. Trots att jag ringt och påtalat detta vid varje tillfälle att grundfakturan uteblivit, så fortsätter de att enbart skicka betalningspåminnelser. De hävdar att vi har slarvat bort våra räkningar. Detta trots att vi skött betalningar prickfritt i alla år innan. Tyvärr får vi inte säga upp SRV sophämtning som tjänst. Sjukt irriterande!
Fick ingen faktura men påminnelse väldigt sent per post. Betalar på förfallodagen men för sent så pengarna går fram först nästa bankdag. Får därefter inkassokrav daterat samma dag som pengarna gick in. Oförstående handläggare som tycker att det är helt ok att både skicka påminnelse utan faktura och inkasso trots att pengarna kommit in. Kommer inte anlita Evidensia för veterinär-tjänster mer så länge de använder Ropo för påminnelser och inkasso.