Alla kategorier Flyg Östergötland Norrköping Ryan Air

Läs vad 11 kunder tycker om Ryan Air

• Simon L
    Simon L skrev om Ryan Air
    ❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

The Worst airline company ever! I was in a trip with a friend at the end of our trip me and my friend were in the airport of Gdansk in Poland at 11:30 the flight was going to lift 12:30. We were there 12:10 at the gate. But gate were closed?! Wtf how can you guys do that to ppl? Now we have to wait for the next flight and also buy 2 more new tickets. And the price was a joke! Do you guys think that everyone has dose money? Scam on this airline company. Do not trust them. The customer's services are not even online. This airline is a joke. Do not buy any ticket from them. They will fool you on your money. ‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️ Läs mer
  • Per skrev om Ryan Air
    Service saknas!!!!!!
    För en tid sedan var min resväska ute och flög med Ryan Air. När det var dags att hämta ut väskan visade det sig att den var indränkt i hydralolja.
    Resenären, som medföljde väskan, kontaktade då Ryan Airs flygplatspersonal. De uppmanade resenären till att ta kontakt med bolaget vid hemkomsten för att få ersättning för den skadade resväskan. Det verkade inte på något sätt som om personalen hade några planer på att meddela sina flygande kollegor om att deras plan läckte. De var tydligen inte kompisar......

Mha mycket hushållspapper och en hel del plastpåsar lyckades väskan få följa med hem igen efter en vecka.
    Väl hemma kommer livet i vägen och det dröjer någon vecka innan man kommer sig för att fylla i en skadeanmälan. Det första hindret är att hitta formuläret. Om du tillhör generationen som inte har engelska med dig, är du rökt. En hel del information på se sidan är fortfarande på engelska. Framförallt om du vill klaga.
    Du måste ha kvar kvitto på den skadade väskan. Det spar man naturligtvis hur länge som helst bara utifall att man råkar flyga med lågprisbolag som kör plan som läcker.

Nåväl, efter mycken möda och diverse besvär bestämmer vi oss för att skicka in formuläret och påpeka att vi inte har kvar kvittot. Vi ägnar en lång stund åt att fylla i alla fält med uppgifter om resan, flyget och resenären, vad som hänt och vilka åtgärder vi gjort samt vilket skadeanspråk vi har. Pust. Klar. Klickar på skicka in. Det dyker upp ett meddelande från Ryan Airs kundtjänst. Det har gått för lång tid mellan skadan och anmälan. Maximal tid är två veckor. Mao om du är ute i tre veckor behöver du inte bry dig om att anmäla. Möjligen kunde den informationen varit lite mindre irriterande om den stod innan man ägnar timmar åt blanketten.
    Aningens irriterad, läs ilsken som bålgeting, lyckas jag leta reda på en mailadress till bolaget och skickar ett mail med lite väl valda förslag till förändringar i kundservicen.

Det har nu gått mer än en månad sedan jag skickade det mailet och jag har slutat hålla andan i väntan på svar med förklaring, ursäkt och en fet check. Läs mer
  • Anna U skrev om Ryan Air
    Usch vilket bemötande. För mycket tillkommande kostnader som känns dolda. Läs mer
  • Joakim T
    Joakim T skrev om Ryan Air
    Dom är billiga absolut, även om det sällan blir så billigt som man tror. Men jag är också en sådan som kan tulla på konforten lite mot att spara lite stålar. Men varje gång jag tar mig till skavsta en konstig tid sätter mig på antagligen det mest obekväma planet som går att köpa för pengar där service är lika med noll. Så ångrar jag mig, sedan gör jag likadant igen.

Men, det går ju inte att säga att dom är bra på nått förutom låga priser, men det innebär inte att man inte väljer dom någon gång emellan åt ändå. Men jag skulle aldrig någonsin rekommendera dem. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Ryan Air
    Jag gillar faktiskt Ryan Air. De gånger jag har flugit med dem har det inte varit några problem alls. Både avgång och ankomst har varit i tid och biljetterna har varit billiga. Nackdelen är att det inte är säskilt bekväma stolar samt att man ofta hamnar på en flygplats långt ifrån stan. Men man får ju vad man betalar för. Läs mer
  • Bjorn O
    Bjorn O skrev om Ryan Air
    Jag tycker verkligen om Ryan Air. Tycker samtidigt att den kritik som finns faller ganska platt. Saken är den att Ryan Air inte hycklar. De förklarar tydligt vad som gäller. De erbjuder lågprisflyg med mindre service på konstiga tider och flyger från avlägsna flygplatser som håller ner priserna. Take it or leave it! Det finns ju alternativ för er som vill ha en tidningshållare på sitsen framför, en bättre GT, telefonservice och en snyggare flygvärdinna. För mig har flyg från Skavsta fungerat utomordentligt och tack vare Ryan Air har jag varit iväg på en massa roliga, billiga resor runt om i Europa. Läs mer
    Anna-Klara L, Nikke L gillar detta
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Ryan Air
    Jag flyger Ryan Air om jag kan och om det passar. För även om flygplatserna ligger otillgängligt till, stolarna är ohyggligt obekväma och man bitvis blir behandlad som en plånbok med ben, så kan det löna sig något alldeles otroligt om man är 3-4 personer som ska ut och resa och inte har så höga krav.
    Jag har bara två gånger haft problem med Ryan Air, och båda gångerna berodde det på att jag inte lyckades ta mig till flygplatsen i tid (en felåkning i London och en stor trafikolycka på E4). Andra flygbolag kanske skulle kreditera denna typ av biljetter. Det gör inte Ryan Air, men att man då bara betalat några hundringar för biljetten gör att det inte gör så himla mycket att den fryser inne. Läs mer
    Anna-Klara L gillar detta
  • Micke "esset" J skrev om Ryan Air
    Visst är dom billiga och så men alltså deras service är hemskt dålig. Höll på att missa mitt plan i London pga av Ryan airs inkompetens. Undvik om du har plånbok!!! Läs mer
  • Michael H
    Michael H skrev om Ryan Air
    Ryan air är precis vad de utger sig för att vara, ett lågprisföretag. De har sina avgångar till stora städer i europa och de går relativt ofta och är billiga, i jämförelse med andra aktörer. Man skall inte ha några illutioner om att service eller trevligt bemötatnde ingår i priset, för de säljer flygresor inte lyx-resor. Tänk även på att man allt som oftast hamnar utanför de stora städerna men att det finns bussförbindelser, så läg till ca 400 kroner på en tur-retusbiljett i form av busskostnader. Och ett sista tips betala med visa elektron för att slippa kortavgifter. Läs mer
  • John B
    John B skrev om Ryan Air
    Martin R gillar detta
  • Martin R
    Martin R skrev om Ryan Air
    Åk INTE med Ryan Air, du blir inte bara lurad utan dessutom representerar dom den sämsta sortens service och lögner.

Jag är först med att skriva här om Ryan Air., men jag kommer troligen inte vara den sista.

Jag visste att man fick vad man betalade för och att man på ett lågprisföretag som Ryan Air kan förvänta sig lite mindre service och transporter. Jag vet att det alltid blir lite dyrare än vad man tror.

Men nu är faktiskt råget så pass måttat att det är för sent. Nu 2 dagar innan avresa med ryan air så undrar man varför pengarna inte är dragna. Jag har inte fått ett email som "konfirmerar" min beställning, MEN en beställning är gjord och jag har faktiskt fått ett bokningsnummer. Jag söker efter en kontaktmöjlighet till företaget och hittar ett telefonnummer som RÅKAR kosta 15 kr per minut PLUS mobilkostnaden. Personen i andra änden snackar en knappt förståelig engelska och förklarar slött att dom var så vänliga att avboka min resa medan vi bytte till ett annat visa-kort inför en internetbetalning som i det läget såg helt korrekt ut. I min bokning ser jag att jag använt två olika kort och att det senare kortet blev godkänt. Det dom inte talar om är att min bokning automatiskt avbokas vid det första misslyckade försöket att betala. Då får man istället upptäcka det två dagar innan avresa och inse att man har hotell och bil redan boka på platsen utan att kunna avboka dom. Så nu sitter jag här och kan inte resa ner då alla flyg är fulla, med en bil och ett hotellrum jag inte kan avboka för att tidsfristen är för kort.

Med alla dessa betalnummer och mystiska pålägg och oklara besked så inser man vart Ryan Airs affärsidé ligger. Presentera det låga priset, sen tjäna pengar på merförsäljning och små pålägg man inte kommer undan ifrån när man väl är på resa. Kan dom dessutom krama ur några extra pålägg för att deras kunder skall få hjälp med DERAS solklara misstag så ser vi den rätta bilden.

Dessutom är det inte alltid billigt.

Min rekommendation är att vända er till andra bolag. för dom finns där. Easyjet tex. är ett bättre förslag även om dom också befattar sig med pålägg.

/Martin Läs mer
    ervin n, Tobias H, Emma K, Tobias B gillar detta