Service Lösningar Stockholm

Sorterargatan 12, 162 50 Vällingby — Visa karta

Service Lösningar i Stockholm erbjuder smarta helhetslösningar inom fönsterputs, städning och flytt, som hjälper dig till en smidigare vardag!

Fönsterputs och hemstädning är vårt främsta verksamhetsområde, men vi har även många års erfarenhet av flytt, flyttstädning, golvvård, kontorsstädning och trappstädning mm. Du kan anlita oss som komplett städfirma eller flyttfirma och vi kan garantera att du kommer att bli nöjd!

Vi är verksamma inom hela Stockholm. Varmt välkommen att kontakta oss!

Läs vad 639 kunder tycker om Service Lösningar Stockholm

• 2020-10-18

Kim E skrev om Service Lösningar Stockholm
    Bokade fönsterputsning och de hade inga problem att lösa just den dagen jag behövde hjälp.
    Trevliga killar som kom i tid, var snabba och effektiva.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-14

Erik B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Snabb respons på offerftförfrågan och enkelt att hitta en tid som passade.

Arbetet blev utfört på angiven tid och till angivet pris med ett mycket bra resultat.

Kan verkligen rekommendera bolaget! Läs mer
  • 2020-10-10

Eva B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Jag har aldrig sett så rena fönster som efter er fönsterputs. Läs mer
  • 2020-10-07

Sofia J skrev om Service Lösningar Stockholm
    Väldigt trevligt bemötande och service! Läs mer
  • 2020-10-07

Siri W skrev om Service Lösningar Stockholm
    Toppenbra ! Det kom två killar som tar av sig skorna. Ljudlöst putasr de alla fönster. Det kändes som att få nya glasögon. Jag vill ge de bästa rekommendationerna som finns. Läs mer
  • 2020-10-02

Agnes L skrev om Service Lösningar Stockholm
    Det kom 3 killar som arbetade oerhört snabbt. Väldigt fint resultat, skinande rena fönster! Skulle absolut rekommendera Servicelösningar om man behöver hjälp med fönsterputsning. Läs mer
  • 2020-10-01

Lotta W skrev om Service Lösningar Stockholm
    Köpt fönster tvätt flera gånger. Fönstren är från 60- talet, höga,
    3 glas som skall skruvas isär. Alltså krångliga och svårarbetade. Alltid fått ett utmärkt arbete utfört.
    Kommunikationen med bolaget har även varit artigt och på bra svenska.
    Mycket nöjd! Läs mer

Ingrid B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputsning och storstädning.
    Blev mycket trevligt bemött, men tycker att er personal borde tala svenska, även med varandra, när kunden är hemma.
    Förväntningarna infriades.
    Återkommer gärna som kund. Läs mer

Kerstin F skrev om Service Lösningar Stockholm
    Jag fick hjälp med fönsterputsning av hela lägenheten.
    Trevlig och duktig kille var det som gjorde det.
    Kan absolut tänka mig att anlita dem igen. Läs mer

Christel S skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputs. Mycket bra bemötande och trevlig personal. Levde upp till förväntningarna och jag anlitar dem gärna igen! Läs mer
  • 2020-09-12

Sara B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Tillfredställande flyttstädning 👍 Läs mer
  • 2020-09-05

Christina C skrev om Service Lösningar Stockholm
    Snabba och bra.
    Kom när de skulle. Läs mer
  • 2020-09-04

Martin R skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputsning i villa. Blev rent och fint. Servicekänsla hos de som putsade. Läs mer
  • 2020-09-03

Paula B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Jag bokade fönsterputsning och fick hjälp med kort varsel. Kommunikationen var snabb och tydlig med bekräftelse och uppföljning via mejl. Arbetet blev väl utfört.

Har anlitat de förut för flyttstädning och kommer garanterat att anlita de igen. Läs mer
  • 2020-09-03

Magnus C skrev om Service Lösningar Stockholm
    Utmärkt från första till sista kontakten med företaget! Läs mer
  • 2020-08-28

Teréz Gyöngyi R skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputs, välgjort trevlig personal samt prisvärt Läs mer
  • 2020-08-28

Wiran G skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönstertvätt.
    Mycket effektiv och sympatisk fönstertvättare.

Fönstren blev mycket fina.

Jag var nöjd!!!

Hälsningar/ Wiran Granath Läs mer
  • 2020-07-24

Lars P skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputsning - som motsvarade alla förväntningar på genomförande. Trevligt bemötande och bra pris. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-07-20

Susanne C skrev om Service Lösningar Stockholm
    Vi beställde både flyttstädning och fönsterputs av Service Lösningar.
    Offerten var tydlig, vi fick snabbt svar vid funderingar.
    Städningen/fönterputsen var jättebra utfört. Prisvärt!
    Kan verkligen rekommendera Service Lösningar Läs mer
  • 2020-07-16

Erik E skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputs.

Bra bemött av företaget

Företaget levde upp till mina förväntningar.

Jag ger ER de bästa rekommendationer Läs mer
  • MARI B

2020-07-13

MARI B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Oseriöst företag som inte sätter kunden i fokus och har allt annat än sevice. Personal som är ointressant och tar rökpauser mitt under städningen. Slarvar med städningen och arbetsledning är ovillig att få kunden nöjd. Jag rekommenderar inte detta företag. Läs mer
    2020-07-14 Service Lösningar svarar MARI B
    Hej Mari,
    Tack för ett trevligt telefonsamtal och stort tack en än gång för att du har tagit dig tid att komma med feedback.
    Som vi diskuterade per telefon tog mina kollegor en kortare paus (5 - 10 minuter) under detta städpass, vilket de behöver göra under ett pass av denna längd i enlighet med den svenska arbetsmiljölagstiftningen. En sådan paus skapar också ett bättre fokus över tid så att vi kan leverera en fullgod tjänst.

Vi delar självklart din syn på att rökning under denna paus inte är acceptabelt beteende och berörd kollega har fått detta påtalat samt att vi erbjudit henne hjälp med att sluta med denna vana.

Ert krav i denna del var en kreditering av den faktura er tillhanda med anledning av dålig kvalité, service samt den paus som personalen tog.

Vår bild är att ni tillsammans med våra kollegor gjorde en noggrann kontroll av huset för att inspektera och kvalitetssäkra utförd tjänst och att denna då godkändes. Vi är dock självklart medvetna om att vissa detaljer inte upptäcks initialt utan att det kan ta en tid, och därav ställde vi frågan om vi kan få komma tillbaka för ytterligare en kvalitetskontroll. Vi fick då svaret att ni tyvärr inte hade möjlighet att ta emot oss under ett par veckor, varvid vi bad om att få några bilder med de moment ni fann ej adekvata, så att vi kan åtgärda detta då ni återigen har möjlighet att ta emot oss. Vi fick då som motkrav att istället kreditera halva det fakturerade beloppet.

Vi som bolag har som största fokus att erbjuda våra kunder den bästa servicen samt den bästa kvalitén och detta är något som vi kontinuerligt arbetar med.

Oavsett om det blir ekonomiskt ofördelaktigt för oss väljer vi alltid att försöka få kontrollera och korrigera moment där vi eventuellt har brustit, så att vi ständigt kan leverera en bättre tjänst.

Och det är vår bild och filosofi att det är så ett seriöst bolag i servicebranschen bör agera, istället för att gömma sina brister rörande service och kvalité genom att slentrianmässigt utge kompensationer.

Hoppas att du är nöjd med vår förklaring, om så ej är fallet ber jag dig kontakta oss omgående.

Med vänliga hälsningar
  • 2020-06-18

Carin M skrev om Service Lösningar Stockholm
    Jag hade fönsterputsning av lite speciella fönster , Många och stora. det blev väldigt bra. 3 st personer på plats så snabbt och smidigt Läs mer

Annica E skrev om Service Lösningar Stockholm
    Kom på tid och gjorde ett bra jobb.
    Kommer säkert använda igen Läs mer

Marie L skrev om Service Lösningar Stockholm
    Super bra och snabb fönsterputsning. Mycket nöjd! Läs mer

Rezanne M skrev om Service Lösningar Stockholm
    Snabba och hjälpsamma svar av företaget.

Fönstertvätt som utfördes med utmärkt resultat. Noggrann & duktig fönstertvättare.

Kommer anlita igen. Läs mer

Johan W skrev om Service Lösningar Stockholm
    Ingen bra fönsterputsning av balkongen Läs mer
    2020-06-17 Service Lösningar svarar Johan W
    Hej Johan,
    Stort tack för att du har tagit dig tid att komma med feedback.
    Jag har nu kollat i vårt system och mina kollegor lämnade en notering om att det finns kalkavlagringar på era balkongrutor och ni har fått info om detta, om så ej är fallet ber jag dig kontakta oss omgående eftersom vi lämnar alltid garanti på utfört arbete.
    När det gäller borttagning av kalkavlagringar det lösning som vi kan erbjuda er glaspolering och det är bara att kontakta oss om du är intresserad att få hjälp av oss med denna tjänst.

Stort tack än en gång och ha en trevlig midsommar!
    Med vänlig hälsning

Karin T skrev om Service Lösningar Stockholm
    Mycket trevlig kille som putsade mina fönster i villan. Mycket nöjd! Läs mer

Katarina G skrev om Service Lösningar Stockholm
    Mycket bra utfört arbete. Rena och fina fönster. Läs mer
  • 2020-06-11

Edit T skrev om Service Lösningar Stockholm
    Bra service, pålitliga och väldig nöjd med utförandet av arbete. Läs mer
  • 2020-06-07

Åsa B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputs
    Även denna gång gjorde ServiceLösniingar ett mycket gott jobb - t ex mycket bra när det gällde balkongstaketet i glas (även om det inte går att helt ta bort beläggning). Läs mer
  • Thomas e

2020-06-06

Thomas e skrev om Service Lösningar Stockholm
    Snabba och väldigt medvetna om hur man hanterar kunden i Coronatider. Läs mer
  • 2020-06-06

Cecilia C skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputs. Mycket nöjda både med kontakten innan då vi försökte reda ut antal fönster och upplägg. Mycket nöjda med de som putsade, lämnade snyggt efter sig och väl putsade fönster. Läs mer
  • 2020-06-05

Astrid A skrev om Service Lösningar Stockholm
    Köpte fönsterputsning i februari. Snabbt och smidigt att boka, hjälpsamma trots kort varsel. Har inget att anmärka egentligen. Trevlig fönsterputsare. Perfekt resultat på fönstren. Läs mer
  • 2020-06-05

Emma B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Trevliga killar som gjorde ett fint jobb! :) Läs mer
  • 2020-06-04

Jessica L skrev om Service Lösningar Stockholm
    Jag beställde fönsterputsning av Service lösningar i STHLM och är super nöjd!
    De svarade snabbt, var flexibla med vilken tid de kunde utföra fönsterputsningen så att det passade in i mitt schema och resultatet blev skinande rent blixt snabbt.

Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • 2020-06-04

Monica S skrev om Service Lösningar Stockholm
    Snabbt. Kunniga fönsterputsare. Trevligt bemötande Läs mer

Birgitta V skrev om Service Lösningar Stockholm
    # flyttstädning
    # bra utfört men brister i kommunikation # dålig svenska/ingen engelsk språkförståelse hos en av utförarna
    # primärt engelska plus halvhyfsad sv hos övriga två

Utv svensk o engelsk språkförståelse hos utförare samt kommunikation med arbetsledare.
    I övrigt bra utfört jobb. Läs mer

Helena J skrev om Service Lösningar Stockholm
    Bra service vid bokning
    Passade tiden
    Väldigt trevliga och serviceunriktade killar som kom
    Bra resultat!’
    Snabba! Läs mer

Anna M skrev om Service Lösningar Stockholm
    Har köpt städning och fönsterputs och det blev jättebra. Läs mer
  • 2019-12-06

Mats B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Mycket nöjd med personalen. Punktligs och effektiva..
    Utför städningen på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-12-06

Brf O skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönstertvätt inne i 3-rumslägenhet plus inglasning på balkong.
    "Ordning och reda" vid beställning, bra hemsida!
    Mycket bra resultat , skinande rent och båda två killarna var mycket trevliga/artiga! Jag kommer beställa ny puts till våren! Läs mer
  • 2019-12-05

Linda S skrev om Service Lösningar Stockholm
    Superbra flyttstädning och trevligt kundbemötande! Läs mer
  • 2019-12-05

Ingela P skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputsning. Allt fungerade utmärkt och jag fick ett positivt bemötande. Fönstren blev fina och företaget levde definitivt upp till mina förväntningar. Jag kommer säkert att anlita deras tjänster igen. Läs mer

Maud B skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputsning.
    Blev vänligt och korrekt bemött.
    Har blivit rekommenderad företaget av granne med goda erfarenheter.
    Skulle gärna använda företagets tjänster igen. Läs mer

Lena E skrev om Service Lösningar Stockholm
    Städning
    Bra bemötande
    Höga förväntningar som inte riktigt uppnåddes men ok Läs mer
    2019-12-04 Service Lösningar svarar Lena E
    Hej Lena,
    Stort tack för att du tagit dig tid att komma med feedback på utförd tjänst.
    Vi känner oss absolut inte nöjda med 3 stjärnor och att städningen endast upplevdes OK, utan vårt mål är att nå alla era förväntningar när det gäller utförd tjänst.
    Eftersom vi har flera kunder med samma förnamn som ditt och efternamnet börjar på E ber jag dig, om möjlighet finns, kontakta oss via telefon (08-12451995) alt. via mail (info@losningar.se) för att lämna mer detaljerad beskrivning vem ni är samt vilka städmoment / detaljer som ni inte är riktig nöjda med.
    På detta sätt ger du oss en möjlighet att lära känna just ert hem samt era behov, förväntningar och önskemål och vi kan då lägga in detta i vår arbetsbeskrivning så att våra kollegor kan anpassa och utföra städningen enligt just era önskemål.

Stort tack en än gång och vi ser fram emot att höra från er!

Med vänliga hälsningar,

Pia H skrev om Service Lösningar Stockholm
    Jag har fönsterputs flera gånger per år. Är jättenöjd med det och dom är jättetrevliga alla killarna. Bra pris också. Läs mer
  • 2019-12-03

Karin A skrev om Service Lösningar Stockholm
    Beställde fönstertvätt av Servicelösningar. Fick ett trevligt bemötande på mail och de svarade snabbt på mina frågor. Trevliga fönsterputsare som var snabba och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-11-16

Anna Ö skrev om Service Lösningar Stockholm
    Köpte storstädning och fönsterputs i hopp om att hitta en städfirma där vi kunde fortsätta med hemstädning (1,5plans villa 145kvm).
    Blev bra bemött, väldigt informativ offert vilket var bra.
    Däremot var vi tvungna att byta dag och därför blev det missförstånd. Enligt offerten skulle det vara två städare på plats, och på morgonen kom det tre stycken vilken vi antog vara den som skulle tvätta fönstren plus de två som skulle städa. Vi bad dem höra av sig en timme innan de var klara så att vi kunde komma hem och granska innan de åkte. De hörde inte av sig först de skulle gå och de var klara redan efter 4,5 timme (9 timmar alltså eftersom vi utgick ifrån att det var 2personer som städade).
    När vi kom hem så var inte golvet i hallen städat och det var inte dammat på ena våningen. Men eftersom vi skulle åka på semster dagen efter och dem hade städat på totalt 9 timmar istället för 11-14 timmar som offerten var på ansåg vi städningen som okej eftersom det skulle bli så pass mycket billigare samt att de ändå inte skulle kunna komma tillbaka och komplettera städningen eftersom vi skulle resa bort.
    Dock när fakturan kom en månad senare så var den ändå på 13,5timme. När vi i frågesatte det så bemötte dem oss trevligt men de ville inte kompensera på något sätt eftersom vi öppnat dörren för tre stycken samt att vi inte hört av oss om att ena våningen inte var städad.
    Så 3 stjärnor kan de få för att de var trevliga, men städningen var överlag inte värt det priset eftersom vi fick börja med att damma och skura golvet när vi kom hem. Läs mer
    2019-11-19 Service Lösningar svarar Anna Ö
    Hej Anna,
    Stort tack än en gång för att du har tagit dig tid att komma med feedback, det uppskattas.
    Vi håller tyvärr inte med i sak och som vi redan har förklarat för dig via mail d.v.s. första tiden som ni fick var planerad med två städare. Men eftersom denna tid inte passade er längre hittade vi en annan tid som passade er, med tre städare som delade på städtimmarna enligt samma princip som två städare skulle ha delat på dem och det har inte tagit mer tid än vi uppskattade från början.
    Ditt konkreta krav i ärendet var 4,5 timmars avdrag på fakturan, vilket vi finner vara en hög kompensation utan att ha utrett vari våra eventuella brister legat.
    Ett färdigt beslut är inte tagit ännu och att du inte fick någon kompensation initialt baseras på följande:
    -Dagen efter utförd tjänst mailade vi till dig för att följa upp kvaliteten och vi har tyvärr inte fått något svar på vår uppföljning.
    -För att vår nöjd kundgaranti, som vi lämnar till alla våra kunder, skall gälla vill vi få chansen att komma att inspektera samt eventuellt åtgärda det som ni har synpunkter på.
    -Vi har självklart full förståelse för att ni åkte på semester och av den anledningen har er feedback kommit oss tillhanda efter ca 40 dagar.
    Men, precis som vi även förklarade via mail, trots att er feedback inkom efter så långt tid och ni har tagit ett beslut att åtgärda dessa städmoment själva samt utan att komma med ert krav innan ni gjorde detta (för att då ge oss möjlighet att ta ett beslut om vi skall åtgärda alt. att kompensera er), vill vi absolut hitta en lösning.
    Med beaktande av detta bad vi dig då att inkomma med några konkreta exempel i form av till exempel bilder som styrker det som du beskriver.
    Ärendet är fortfarande öppet så att du kan komplettera med ovan och på detta sätt kan vi självklart komma tillbaka att städa om de ytorna som ni menar missades.
    Vi vill absolut ge våra kunder den bästa servicen och kvalitén och att lämna sådana höga kompensationer utan att ta reda på vad som har hänt tolkar vi som att vi har väldig höga brister på kvalitén som vi då skulle nöja oss med, detta då genom att erbjuda kompensationer istället för att åtgärda våra brister.
    Hoppas att du är nöjd med vår förklaring och fortfarande är intresserad att anlita oss som leverantör av denna tjänst.
    Med vänliga hälsningar,
  • Lars-Erik O

2019-10-18

Lars-Erik O skrev om Service Lösningar Stockholm
    Fönsterputs, 13 kopplade fönster. Mycket bra jobb, trevlig kille som gjorde det, snabbt och effektivt. Läs mer
  • 2019-10-18

MONIKA R skrev om Service Lösningar Stockholm
    Vi har anlitat Service Lösningar för fönsterputs ett flertal gångar och alltid varit mycket nöjda! Har rekommenderat företaget till släkt och vänner som också är väldigt nöjda med era tjänster.
    Trevligt bemötande av företaget som alltid försöker lösa problem som kan uppstå t ex om man behöver ändra en tid eller behöver snabb hjälp.
    Tycker att företaget väl lever upp till de förväntningar och krav man har som kund. Läs mer

Sorterargatan 12, 162 50 Vällingby