Sjödins Stenhuggeri (fd Stenfirma Lapital)

Här på Sjödins Stenhuggeri (fd Stenfirma Lapital) är vårt främsta mål att leverera bra bänkskivor till låga priser och med kort leveranstid.

Vi erbjuder bänkskivor i högkvalitativ sten från Italien, men även rostfritt stål. Här kan du hitta något för varje inredningsstil och något för varje rum, vare sig du behöver en bänkskiva till köket, badrummet eller fönsterblecket. Är du intresserad av något annat stenarbete än bänkskivor? Kontakta oss så diskuterar vi fram en lösning på hur vi kan förverkliga dina idéer.

Vi har egen fabrik & produktion i Kungsängen/Brunna i vår stora anläggning å 7000 m2, har vi, butik, verkstad, lager , allt under ett och samma tak. Vår fabrik har en av Sverige mest avancerade industrimaskiner inom branschen. Vi har 100-tals stora rå-skivor i lager, här kan man titta på olika skivor, välja sin just sin favorit skiva. Vår butik finns i Kungsängen. Hit kan du komma för en kostnadsfri konsultation eller för att spana in vår fina utställning. Varmt välkommen!

Läs vad 101 kunder tycker om Sjödins Stenhuggeri (fd Stenfirma Lapital) 2

2021-09-18
    Montering och granitskiva högsta kvalitet. Betyget sjunker lite kring själva hantering med planering av installation och att vår slutbetalning ”försvann” men hittades sedan. Det är betyget gentemot gamla ägarna. Men på det stora hela väldigt nöjda med vår fina granitskiva på köksön.
    2021-08-23
    Positivt överraskad av företaget. Bra service, snabb leverans och OTROLIGT fin carrara marmor bänkskiva blev monterad i vårt badrum. Dessutom fri frakt och montering.

Vi är väldigt nöjda och kommer rekommendera er till alla våra nära och kära.
    2021-08-04
    Det här är tredje gången jag köper en bänkskiva av Lapital, fantastiskt arbete med precisionsarbete som är utöver det förväntade.
    prismässigt mycket konkurrenskraftiga. kan verkligen rekommendera Lapital.
    Anette Zellen, Sollentuna
    2021-08-02
    Bra och trevligt säljare! Han kämpade med en bra offert för att få oss som kunder
    2021-08-02
    Mycket trevlig personal! Vi fick ett professionellt bemötande och bra vägledning i vårt materialval för vårt nya kök. Det stora showroomet gav oss även mycket inspiration.
  • Marija S
    2021-07-30
    Köpte en mindre bänkskiva i granit. Åkte ut till Lidingö för att göra beställningen. Sen kunde man själv hämta den i Kungsängen vilket var bra. Personal på Lidingö förklarade bra hur jag skulle mäta hemma.
    Bra mailkontakt ang. måtten men ganska lång svarsrespons i kontakten med företaget.
    Kvinnan i Kungsängen var mer duktig att svara på mejlen så att allt var okej med måtten.

Jag är på det hela nöjd med min granitskiva. Valde en mattslipad variant och den är verkligen snygg. Även om det kräver något mer underhåll än den blanka.
    2021-07-30
    Fick väldigt bra service vid försäljningstillfället men tyckte inte servicen höll hela vägen. När jag skulle ha leverans var bänkskivan jag valt slut i lager, svårt att boka tid för montering, trots flera samtal. Sedan fick jag fel blandare vid montering och många undanflykter om vem som gjort fel men ingen riktig ursäkt. Det löste sig dock med rätt kort varsel.
    2021-06-23
    Kan inte kännas bättre!
    Kompetent personal och mycket trevligt bemötande.
    2021-06-21
    Efter att ha varit i kontakt och fått offerter från ett antal firmor så valde jag Lapital och jag är mycket nöjd med mina fina marmorbänkar i köket. Supertrevligt och proffsigt bemötande i alla delar av processen. Kan verkligen rekommendera dom!
    2021-06-21
    Väl bemött, god hjälp vid val av material
    2021-06-09
    De är super duktiga , tack för allt hjälp . Vh
    2021-06-02
    Trevliga och vänliga. Smidigt att låna prover och snabb leverans
    2021-06-02
    Köpte Köksbänk. De gör inte det som de lovar. Jag är inte nöjd med deras bemötande.
    Hej Masoumeh
    Du har inte berättat hela sanningen här.
    Såhär har det gått till: Du hade hittat   Tjeckisk komposit, vi importerade till dig. Du fick bästa priset, Vi gjorde 2-3 ggr mätningar , 1 mätning ingick, 2 mätningar bjöd vi på. Vi fixade snabb leverans. Ni hade ändrat köksstommarna, vi var tvungen att göra om stenarna, istället för 1 leverans gjorde vi 3 st resa / leverans.
    Vi hade lovat dig fixa en skiva under din TV av återstående kompositen utan kostnad, vi fixade och och fraktade TV-skivan  hem till dig. Men du hade ändrat dig. Du hade hittat värsta svåra  "TV-bänken " från Google , så du begärde att vi skulle fixa dig en sån bänk utan kostnad. Det skulle kosta oss mer än vanlig köksbänk. 2 dagar arbete.
    Ändå lovade vi dig att tillverka dig gratis TV-bänk av marmor i rätt tillfälle . Du har inte tålamod. Helt orimlig begärn. Det hela är en missförstånd. Tack för din bedömning. Vi ska försöka vara ännu bättre.
    2021-05-21
    Köpte bänkskiva och väggskiva till ett U-kök samt fönsterskivor i samma material (komposit). Grymt duktig personal, snabb leverans och med ett slutresultat långt över våra förväntningar. Kan varmt rekommendera Lapital, och när det blir fler köksrenoveringar i andra bostäder så är stenskiva från Lapital vårt självklara val.
    2021-05-16
    Lite struligt med installation och en del språkförbistringar, men annars utmärkt.
    2021-05-07
    Bänkskiva i kompositsten, besökte fabriken i Kungsängen. Kunde erbjuda snabb mätning och leverans. Fin kvalitet på skivan och installationen. Snabba svar från kundtjänst men kanske lite slarvigt svarat ibland.
    Överlag mycket nöjda
    2021-05-07
    Beställde 25 kvm klinker. Blev väl bemött, fick fin service och bra pris.
    Kan rekommendera stenfirman Lapital.
    2021-04-24
    kakellister. Fick proffsig visning av varan, det var korrekt och här gjordes inga misstag
    2021-04-05
    Dom har brister i kommunikationen internt. Pga detta fick vi lämna samma information kring vad vi beställt flera gånger. Utlovade leveranstider hålls inte
    Hej Jan
    Tack för ditt omdöme. Vi har svarat på alla dina mail och telefon mer än 30 ggr. Ni fick leverans inom 6 arbetsdagar efter mätning av ert kök det var 2 dagar tidigare än utlovade leveranstiden. Vi fick beställa din skiva med express frakt för att kunna hålla den utlovade korta leveranstiden.
    Trots dessa försök har vi inte lyckats få dig 100% nöjd, det beklagar vi, du har säkert delvis rätt i dina synpunkter, vi ska så klart ta dina kritik på allvar, vi tackar dig för dina synpunkter, vi ska försöka bli ännu bättre.
    2021-03-31
    Stenskivor till en kamin, bra service och bra gjort.
    2021-03-26
    Vi köpte en bänkskiva av sten till vårt nya kök. Det blev jättefint och Lapital var en bra leverantör.
    Lapital var mycket tillmötesgående under processen.
    På det hela var det en bra upplevelse.
    2021-03-25
    Utmärkt service, snabb leverans och flexibel i all kommunikation. Och riktigt snygga marmorbänkar.
    2021-03-13
    Då jag bygger både hus och lägenheter så har jag anlitat Lapital ett flertal gånger och alltid fått kanon hjälp med snabba leveranser till ett bra pris och framförallt kanon kvalité på produkterna.

/Christoffer
    2021-02-25
    Det var lite trassel på vägen och tider som missades, personer som inte kunde utföra jobbet, det tog längre tid än planerat, bland annat. Dock tycker vi att Said räddade situationerna väldigt bra och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    2021-02-24
    Ger gärna ett omdöme efter att vi fått och man har installerat fönsterbönkarna
    2021-02-24
    Slutprodukten är precis som tänkt. Men servicen och kontakten under tiden var undermålig.
    2021-02-13
    Fantastisk service och engagemang.
    2021-02-08
    Köpte två granit bänkskivor.
    Super bra bemötande snabba svar vid mail kontakt. Proffsiga , trevliga killar som höll rent o snyggt när dom utförde jobbet. Rekommenderar Lapital till alla.
    2021-01-20
    Fick hjälp med en ny stenskiva till kök. Mycket proffsigt bemötande och snabb leverans.
    2021-01-15
    Försäljning process var smidigt och snabbt
    2021-01-15
    Vi beställde bänkskivor i Jura kalksten och dom levde verkligen upp till våra förväntningar. Snabb leverans och bra pris gör att jag verkligen rekommenderar Lapital. Vi har dock en pågående reklamation på blandare som är från Tapwell men beställd via Lapital, denna hantering tar verkligen extremt lång tid.
    Hej Christoffer
    Tack för de fina ord.
    Reklamationen är framfört till Tapwell AB, men det tagit tyvärr längre tid än väntat, men du har fungerade blandare, vi har inte glömt bort dig. Vi ska påminna Tapwell.

Said Azizi
    2020-10-28
    Bra service pch snabbt. Rekommenderad starkt
    2020-10-20
    Jag beställde granit bänkskiva, väldigt Proffesionell, supersnabb leverans.
    2020-10-19
    Köpte carerra till kök. Fick fin service och tillfälle att välja stenbit för tillverkning. Snabb leverans ca 4v enligt ök. Stenskivorna passade perfekt. Proffsig mätning och montering. Mycket nöjd.
    2020-10-18
    Jag beställde fönsterbänkar till hela vår lägenhet.
    Så trevligt bemötande från början till slut.
    Snabbt kom dom hem och mätte och snabbt fick vi dom.
    Mycket nöjd!
    2020-10-18
    Vi köpte bänkskiva i granit med underlimmad diskho. Vi är jättenöjda med leveransen och resultatet.
    2020-10-16
    Trevligt bemötande, Snabb handläggning och leverans.
    Allt enligt beställning.
    2020-10-16
    Mycket pålitliga och bra service, flexibla med olika typer av beställningar av olika slag stenskivor allt från kompletta lösningar för kök, till olika typer och former av bordskivor, fina produkter.
    mycket flexibla.
    2020-10-16
    De är duktiga och seriösa och snabba, varmt rekomenteras.
    MVH / Bahram
    2020-10-14
    Lapital, ett företag med stenkoll.

Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit och dessutom 9,6 meter fönsterbänkar i Carreramarmor blev slutligen vår beställning. Det kan i sammanhanget nämnas att vi bor i en äldre byggnad där inget fönster är det andra likt och att detsamma gäller köket, vilket innebar att redan all uppmätning tog sina modiga tre timmar. Allt passade perfekt när det var dags för montering. Ett grundligt och noggrant jobb utfört av vänliga och kompetenta montörer. Sammanfattningsvis kan sägas att Lapitals medarbetare hela tiden varit tillmötesgående och professionella vid alla kontakter och dessutom har de alltid kommit när de har lovat.
    2020-09-18
    Granitskiva med diskho
    Mycket bra
    Mycket bra service, trevlig och kunnig personal
    Mycket positivt intryck av hela företaget, bra service, väl utfört arbete, snabbt och proffsigt
    2020-06-25
    Väldigt bra kvalitet, fint jobb och snabb leverans. Vi är supernöjda. Tack

Är man ute efter granit välj LAPITAL.
  • Amela R
    2020-04-14
    Jag beställde köksbänk och stänkskydd för hela köket, inkl borttagning av gamla kakelplattor och VVS-arbete.

Allting var perfekt utfört från mätning till montering. Proffsiga och kunninga medarbetare samt trevligt bemötande.
    Det kändes extra bra att kunna lägga ut komplett paket till rimligt pris utan att bekymra sig om någon del längs vägen. Det var bara att sätta i gång disksmaskinen och sätta på kaffet i det nya fina köket. :-)
    2020-03-16
    Jag kan varmt rekommendera Stenfirman Lapital till alla som drömmer om vacker marmor i sitt kök! Proffsiga och trevliga och jag kunde välja marmorskivor i deras fina fabrik. De har även hjälpt mig med klinkergolv och granitskiva i mitt badrum och jag är väldigt nöjd med service, pris och utfört arbete. Älskar mina fina stenskivor!
    2020-03-04
    köpte granitskiva viscon white. de var Mycket professionella och hjälpsamma! jag hade många frågor och åsikter om skivan som de kunde svara på och slutresultatet var så mycket bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om!
    kan starkt rekomendera Lapital till andra
    2020-02-12
    Trevligt bemötande, professionellt och leverans i tid samt en kostnad som stämde väl med offerten.
    2020-01-30
    Hej
    Jag är jättenöjd med Lapital som leverantör av min stenskiva till köket och badrummet. Proffesionellt o trevligt bemötande! Väldigt tålmodiga m mina ändringar. Flexibla och snabba!
    Kan varmt rekommendera dem.
    /Sophie
    2020-01-17
    Snabb leverans och snyggt utfört arbete till ett väldigt bra pris.
    Väldigt nöjd
  • Ingrid W
    2019-12-03
    Kan varmt rekommendera Lapital, allt fungera från första besök till fakturan. Vi är supernöjda med vårt nya kök.
    2019-11-29
    Mycket bra service och kvalite.
    Rekomenderar varmt.