Alla kategorier Övrigt Stockholms län Nacka Sjövägen

Sjövägen

Nacka Strand, 131 52 Nacka — Visa karta

Sjövägen är den nya, snabba resvägen för dig som vill resa effektivt mellan Lidingö (Dalénum), Nacka (Nacka Strand, Finnboda Hamn samt Saltsjöqvarn) och Nybroplan i Stockholm.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 1 kund tycker om Sjövägen

• Britta L
    Britta L skrev om Sjövägen
    På lite kringelkrokiga vägar hamnade jag idag nere vid Finnboda kaj på förmiddagspromenaden. Hade tänkt vandra in mot stan, men vinden friskade i och solen hade gömt sig då jag upptäckte en semafor och en båtturlista under SL-skylten nere vid kajen. Efter 10 minuter kom m/s Mysing och tog mig med in till Nybrokajen mot att jag visade upp mitt SL-kort. Är man inte försedd med sådant kostar turen 40 kr, SL-remsa gäller inte.

En mormor hade tagit med sig två barnbarn i förskoleåldern på resa t & r Larsberg på Lidingö, och berättade om Danvikshem, Saltsjökvarn och andra mäktiga byggnader som passeras. Annars var det gott om plats så här mitt på dagen. Hemma igen besökte jag Sjövägens föredömliga hemsida, och upptäckte att detta är ett pilotprojekt som ska pågå till den 31 augusti 2011. Men om vi reser riktigt flitigt kanske det förlängs? Gör det!
    Nikke L gillar detta

Nacka Strand, 131 52 Nacka