Skälsätra Bygg & Design AB

3.6 i betyg av av 8 omdömen

Läs vad 8 kunder tycker om Skälsätra Bygg & Design AB

• 2020-06-14

CILLA L skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Skälsätra Bygg gjorde en ny altan till vår lillstuga. Snyggt infällda kors utan att vi ens bad om det. Bra kommunikation under hela arbetet. Trevliga duktiga grabbar som gjorde allt jobb. Kan verkligen rekommendera dem. Supernöjda!
    I samma veva som de gjorde altanen gav de oss idén om att bygga en plats bakom vår lillstuga för diverse arbetsverktyg, så smart lösning! Rejält, snyggt fräscht, nu slipper vi se spadar och annat på diverse platser på tomten. Tack för att ni kom med idén och gjorde det så bra, detta hade vi aldrig tänkt på själva. Toppenbra jobbat med bra kommunikation. Nu kommer vi anlita dem för renoveringen av vårt kök. Läs mer
    VNP Bygg
    4.9 / 5 i betyg — 69 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Noggrannhet och punktlighet utmärker den här byggfirman. Att man också kan bolla sina idéer med byggledaren och att denne är sakkunnig och i"
  • Sara Helena F

2019-05-28

Sara Helena F skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Ingen byggare att rekommendera! Använde dem i ett akut skeende då inkommande vattenrör läckte in under huset.

Kan inte klaga på jobbet i sig utan de som jobbade gjorde ett bra jobb... MEN arbetsledningen har noll och ingen kommunikation. Jag har fått ringa och tjata för att komma vidare i arbetet och de har ingen återkoppling på vad som sker.

Vi kom dessutom överens om ett pris och slutnotan var mer än DUBBELT så dyr. De har till och med tagit betalt för att ”räkna på jobb”. Efter ett möte blev fakturan 40% dyrare än överenskommet. Trist att sådana här aktörer förstör ryktet för andra i branschen.

De som sedan återställde tomten efter grävandet var ett grymt företag som höll vad de lovade så det finns väl ärliga byggare ändå :). Läs mer
  • 2019-05-16

Åsa Gunborg Helena E skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Fick hjälp med uterum med massa speciallösningar (arkitektritat). Snyggare, snabbare än förväntat och billigare än budgeterat så kunde inte vara mer nöjd. Läs mer
    Målabromma Entreprenad
    4.6 / 5 i betyg — 117 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Reparation och ommålning av träfasad + puts. Bra offert till att börja med. Under arbetet upptäcktes att delar av träfasaden måste bytas ut."
    Valentino B
  • 2019-05-01

Agneta S skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Vill varna för att använda Skälsätra Bygg. Ledningen är mycket dålig på att leda projekt, och går tyvärr inte att lita på. Hantverkarna gjorde ett bra jobb, så slutresultatet blev bra. Jobbet blev drygt 40% dyrare än det offererade "ungefärliga priset". Enligt ledningen pga av att vintern kom (även detta år...). Slutfakturan var chockerande stor. Konsumentvägledaren som jag kontaktade tyckte inte jag skulle betala en krona till, men jag orkade inte starta en juridisk process. Skälsätra tog ca 50% av extrakostnaderna och resten tog jag. Läs mer
  • John L

2017-10-16

John L skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Bra jobb, inget fuskbygge här inte. Läs mer
    Home Design One
    3.9 / 5 i betyg — 81 omdömen
    Badge2019
    "Installation av skjutdörrar till en garderob, trevligt och proffsigt bemötande och resultat, så nöjd, tack Doorline!"
  • 2015-06-01

Kalle P skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Använd inte! De har bra hantverkare, men tyvärr är ledningen helt oduglig. Mitt badrumsprojekt blev både försenat och onödigt dyrt, pga felbeställningar av material och dålig kommunikation mellan snickare och ledningen. Vore det för snickarna - så ja - men tyvärr blir helhetsbedömningen undermålig.

Finns andra firmor som gör betydligt mycket bättre jobb för mindre pengar och framförallt mindre stress för oss som kund. Läs mer
  • 2014-01-23

Björn P skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    De bytte våra ytterdörrar, proffsigt,trevligt o bra pris!//Björne Läs mer
    Tollberg Bygg & Inredning
    4.8 / 5 i betyg — 32 omdömen
    Badge2020
    "Vi har använt Tollbergs Byggs tjänster både inomhus och utomhus och är otroligt nöjda. De är väldigt kundfokuserade och är mån om att vi som"
  • 2010-06-02

Roland F skrev om Skälsätra Bygg & Design AB
    Vi har gjort en stor tillbyggnad på 60kvm och är kanon-nöjda!
    Professionella, trevliga och ej luringar!
    Juste firma! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte