Alla kategorier Reparation Västra Götaland Göteborg Skrädderiverkstan

Skrädderiverkstan

Kyrkogatan 44, 411 15 Göteborg — Visa karta

Skrädderiverkstan är ett mycket väletablerat bolag som har funnits i samma regi sedan 1989. Du kan känna dig trygg hos oss. Vi hjälper er med alla typer av ändringar, kemtvätt och lagningar.

Läs vad 4 kunder tycker om Skrädderiverkstan

• Richard N
    Richard N skrev om Skrädderiverkstan
    De skulle lägga upp ärmarna på en nyköpt väldigt dyr skjorta 4 cm, men de kortade ärmarna 8,5 cm, så ärmarna blev alldeles för korta.

Jag pekade ut på handen var jag ville att skjortärmen skulle sluta. De nålade upp och visade på måttbandet att uppläggningen skulle bli 4 cm. En vecka senare när jag hämtade skjortan så provade jag den och såg att ärmarna var väldigt mycket kortare än vad de skulle ha varit. De hade kortat ärmarna 8,5 cm. De gjorde ett försök att förlänga ärmarna och förlängde då manschetterna 2 cm. Manschetterna blev så långa att det såg inte riktigt klokt ut. De gjorde ett försök till och kortade manschetterna 1cm, vilket de faktiskt lyckades med utan att ärmen blev kortare. Så nu är ärmarna 3,5 cm för korta.

Jag lyckades få tag på en ny likadan skjorta. Uppläggningen av den gjordes av butiken där jag köpte den. Det blev rätt utfört.

Jag kommer aldrig att låta Skrädderiverkstan komma i närheten av mina kläder igen.
    2016-09-15 Louay E svarar Richard N
    Vi på Skrädderiverkstán gör aldrig mer än vad vi kommit överens med kunden om. I detta fallet att korta skjortärmarna 4 cm vilket vi gjorde. Vi visade dig också avklippet för att visa denna sanning. Att du sedan tycker att ärmen blir för kort när du håller upp den rakt framåt / vågrätt, det kan vi inte rå för, det var inte på det viset du provade din skjorta. När du stod med armen normalt rakt ner och oknäppt hängde manschetten ner på halva din hand vilket är en helt normal längd. Trots detta försökte vi på alla sätt att hjälpa dig med vänlighet och omtänksamhet för att göra dig nöjd.
    Vi tycks ha misslyckats med detta trots att du visade dig nöjd när du lämnade oss, vilket vi tycker är tråkigt. Men som sagt, vi nålar den längden kunden önskar och kortar efter det, mer kan vi inte göra. Det var synd att du inte provade att hålla armarna rakt ut / vågrätt när skjortan var nålad, innan den blev kortad om det nu var så du ville att din skjorta skulle fungera för dig.
    2016-09-17 Richard N svarar Louay E
    Före uppläggningen var ärmarna 67cm. Efter uppläggningen är ärmarna 58,5cm. Det är ett faktum som Skrädderiverkstan inte kan bortförklara hur mycket de än försöker. Har de kortat 8,5cm så är det inte särskilt svårt att visa ett avklipp som är 4cm. Det behöver man inte vara skräddare för att klara.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Maria J
    Maria J skrev om Skrädderiverkstan
    Fantastiskt bemötande då annat skrädderi (på ett närliggande varuhus) tabbat sig med min klänning. De sprättade och sydde om på superkort tid då jag behövde den fort. Resultatet blev kanon. Kommer aldrig gå någon annanstans. Tack!
  • Emanuel M
    Emanuel M skrev om Skrädderiverkstan
    Varit stamkund hos Skrädderiverkstan sen 90-talet, rekommenderas varmt!
  • Kalle M
    Kalle M skrev om Skrädderiverkstan
    Proffsigt utförda ändringar!!! Trevlig personaloch helt OK priser.

Kyrkogatan 44, 411 15 Göteborg