SolensEnergi

SolensEnergi

Vi på Solens Energi gör det enkelt att investera i solceller för villor, företag och lantbruk. Vi tar hand om hela installationsprocessen från start till mål. Med en väl anpassad solcellsanläggning och statligt bidrag kan du ofta räkna hem din investering efter redan 8 år.

Solens Energi är ett familjeföretag som installerat solceller i Skåne sedan 2012. Vi är en certifierad solel installatör med lång erfarenhet inom solenergi och kan ge dig rätt rådgivning inför en investering i solceller. Vi är registrerade hos elsäkerhetsverket och medlemmar i Svensk Solenergiförening. Vi är också certifierade installatörer av LG, Fronius och SolarEdge. Utöver dessa tillverkare använder vi oss av produkter från några av världens ledande tillverkare som ger dig en trygghet i din investering, bland annat Trina Solar, JA Solar, Longi och Huawei.

Vår målsättning är att alla kunder ska vara nöjda. Därför lägger vi stor vikt vid att hitta den bästa anläggningen för just era behov, snarare än att alltid erbjuda standardlösningar. Vi vill helt enkelt att du skall bli 100% nöjd med din investering i solceller.

Kontakta oss gärna för ett kostnadsfritt hembesök.

Läs vad 131 kunder tycker om SolensEnergi 2

• 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Hej👍
    Solens energi installerade totalt 30 solceller på mitt tak och garage i Oxie i Maj. Dessa hAr nu producerat mer än 6000 kWh. Det har fungerat mycket bra och jag är väldigt nöjd så långt.

Installerade också en Laddare, med samma positiva resultat.

Jag kan verkligen rekommendera Solens Energi. Bra bemötande och bra dialog.

Med vänlig hälsning, Harald
  • 2022-10-14 Insamlad av företaget
    Väldigt till mötesgående, hade inga större förväntningar då min installation var relativt enkel som de löste.
    Löste projektet smidigt och enkelt.
  • 2022-10-13 Insamlad av företaget
    Mycket hög servicegrad, kvalité på produkterna och snabb leverans
  • 2022-10-13 Insamlad av företaget
    Proffsigt och positivt bemötande precis som mina referenser uppgav. jag hade höga förväntningar och de infriades med råge.
    Arbetet var klart innan utsatt tid och utan något som helst strul, alla tillstånd och myndighetskontakter fungerade utmärkt och vi märkte inte att montörerna var där.
    Kan varmt rekommendera Solens Energi till andra vilket jag också redan gjort till ett antal personer.
    I mitt fall gällde det en ganska stor solcells installation.
  • 2022-10-13 Insamlad av företaget
    Från offert till installation och sen besiktning av anläggningen så har det gått väldigt smidigt. Trevlig och professionella installatörer. Ordning och reda på arbetsplatsen! Anläggningen fick till och med beröm av besiktningsmannen. Bara plus i min bok!
  • 2022-10-12 Insamlad av företaget
    Väl bemött alltid. Stämde av hela tiden och frågade om jag var nöjd. Uppfyllde mina förväntningar väl. Endast en negativ sak var att säljaren ej frågade om jag skulle haft en smart meter.
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Trevliga och kommunikativa! har aldrig varit med om tidigare att en hantverkare höra av sig på sms och berättar att han blir sen... :)
    2022-09-09 Insamlad av företaget
    Tog lite längre tid med monteringen än aviserat
    8 dagar i stället för 4
  • 2022-09-09 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och en tydlig färdplan, tidsaspekten var väl lite svajig. Helheten blev bra och slutprodukten är jag nöjd med.
  • 2022-09-07 Insamlad av företaget
    Jag valde mellan 3 olika offerter och personliga möten.
    Det blev Solens mycket tack vare platsmötet med Greger som förklarade på ett vettigt sätt och i enlighet med mina önskemål.
    Killarna som kom och monterade panelerna var väldigt tillmötesgående och medgörliga kring de små förändringar jag önskade för att minimera synliga kablar mm.
    Slutligen igångsättningen och mötet med Daniel upplevdes ckså väldigt proffsigt.
    Det jag saknar är att appen skulle visa min egen förbrukning samtidigt som den visar hur mycket jag säljer i realtid, det gör några konkurrerande appar och det hade varit trevligt att inte behöva räkna skillnaden på Eons sida med hur mycket jag säljer.
  • Jan J
    skrev om SolensEnergi
    2022-09-07 Insamlad av företaget
    Positivt bemött från första stund med besök på plats köpte solanläggning som dessutom levererardes före utsatt datum allt proffsigt utfört mycket nöjda
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Professionellt bemött från första säljkontakt till driftsättning. Tydlig process där jag som kund förstod var vi var och vad som skulle hända härnäst.
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Bra rakt igenom. Kunnig säljare, fin montering och installation. Kan varmt rekommendera SolensEnergi. Dessutom varit med länge i branschen vilket känns extra tryggt.
    Fungerat utmärkt
    Håller vad de lovar
    Solceller på taket och det är redan igång
    Nu väntar vi på fakturan
  • 2022-09-06 Insamlad av företaget
    Väldigt bra installation av solceller!
    2022-09-06 Insamlad av företaget
    Vi fick mycket professionell hjälp av Solens Energi i alla led av deras leverans till oss. Vi beställde solpaneler då det blev väldigt högt tryck och stor efterfrågan de klarade av att leverera till och med före utsatt leveranstid.
    Mycket nöjd kund!
  • 2022-08-31 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och engagemang! Fantastiskt genomförd montering och bra information i hela processen. Konkurrenskraftiga priser!
  • 2022-07-10 Insamlad av företaget
    Som alla andra företag som säljer solceller så är det initialt en säljare som tar fram en offert. Denna del fungerade väldigt väl med en noggrann kontroll av taket, en tydligt offert och snabba svar på frågorna jag hade.
    Efter det som blir det en väntan på montage som blev någon vecka längre är enligt ursprunglig plan. Det positiva var att projektledningen hörde av sig i tämligen god tid med information om detta så inget problem i sig utan mer förväntat i dessa struliga leveranstider.
    Själva montaget och elarbetet sköttes av en svensk underleverantör som gjorde jobbet snyggt och prydligt och var lätta och prata med.
    Efter driftsättningen så var det problem med nätverkskontakt mellan växelriktaren och internet så det blev att ha kontakt med projektledning på SolensEnergi för att reda ut problemet och det sköttes utmärkt med snabba svar på mail och även telefonkontakt. Visade sig att nätverkssladden hade böjts och brutits.
    Så allt som var specat enligt offert levererades som utlovat med hög kvalitet.
    Det som gör att jag inte sätter full pott är att det skulle vara möjligt med tämligen liten tidsåtgång att fylla i blankett för UG (ursprungsgarantier) så man slipper sitta med det när energibolaget vill ha det. Men som sagt, inget som utlovades enligt offerten men som gjort det hela lite lättare för oss köpare.
  • 2022-07-08 Insamlad av företaget
    Hej,
    Fantastiskt bra bemötande från första telefonkontakt till att sista skruven var satt i vår nya solcellsanläggning.
    Det som jag är mest imponerad av är sättet allt har genomförts på samt enkelheten att få information under tiden som jobbet utfördes, och att se noggrannheten i monteringen.
    Det gör ju inte saken sämre att första fakturan från elbolaget var på 0:- kronor samt pengar tillbaka efter endast 14 dagars användning av solcellerna👍
    Kan verkligen rekommendera företaget till alla som går i solcellstankar!
    Mvh/Christer Pedersen☀️☀️☀️
  • 2022-07-08 Insamlad av företaget
    + Snabb och smidig besiktning och offert.
    + Mycket snabba och rutinerade montörer.
    - Krav på att beställaren skulle åtgärda underlaget kom endast veckor före monteringen av solpanelerna. Borde varit med i offert.
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Helt underbart. Snabba beslut. Yrkesstolthet i utförandet av solceller, lagringsbatteri och uttagsbox för bil.
    Supernöjd kund
    Ser verkligen fram emot nyttjande av anläggningen.
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    Proffsigt företag hela vägen från offert till installation.
    Säljare och montageteamet mycket lyhörda och tillmötesgående.
    Rekommenderar☀️☀️☀️☀️☀️
  • 2022-05-22 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande av alla vi varit i kontakt med.
    Snyggt montage av sollcellsanläggning
    2022-05-21 Insamlad av företaget
    Solcellsinstallationen blev gjord enligt avtalad tid.
    Gott bemötande av Joel Fermhede från SolensEnergi.. Han verkar aldrig tröttna på alla våra frågor och funderingar.Han är så hjälpsam.
    Deras underleverantörer var också trevliga och tillmötesgående och genomförde det de skulle till full belåtenhet.
  • 2022-05-09 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett vänligt och mycket professionellt sätt genom hela processen. Jag hade höga förväntningar och dessa levde företaget upp till. Som sammanfattning är jag mycket nöjd med installationen av solceller på mitt hus.
  • 2022-05-04 Insamlad av företaget
    Mycket tjänstvilliga under installation och hitintills. Proffesionellt och pålitliga vad gäller planering, installation och idriftsättning. Installationsofferten stämde helt med faktura. Rekommenderas verkligen.
  • 2022-03-30 Insamlad av företaget
    Solceller på enplansvilla.
    All kontakt och arbete, från offert till igångsättning, har hanterats professionellt av trevlig och kompetent personal.
    Allt har motsvarat våra förväntningar.

Vi kan varmt rekommendera SolensEnergi!
  • 2022-03-29 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med SolensEnergi. Deras första besök var väldigt proffessionellt, offerten och projekteringen precis vad jag förväntade mig, installationen problemfri och driftsättningen snabb.
    Efter det så har jag varit i kontakt med dom ett antal gånger för att få lite hjälp och de har alltid varit snabba och hjälpsamma.
  • 2022-03-29 Insamlad av företaget
    Grym service och enkla att ha och göra med. Proffsigt hela vägen till färdig installation.
    /Filip
  • 2022-03-25 Insamlad av företaget
    Upphandlingen av solcellsinstallation för 35 amp huvudsäkring skedde i konkurrens med fem andra väletablerade
    och allmänt kända företag.
    SolensEnergi hade en tydlig och bra offert med ett bra teknikinnehåll. Företaget var inte billigast men pris/installerad Kw skiljde inte så mycket mellan företagen. Avgörandet blev att SolensEnergi förband sig att leverera i enlighet med Länsförsäkringars krav. Företagets förmåga att kommunicera och attityd till oss som presumtiva kunder, var outstanding.
    Installation och driftssättning skedde med stor noggrannhet och yrkesskicklighet samt enligt tidplan. Platschefen Thomas bör få ett särskilt erkännande. All personal var trevliga och positiva.
    Vi kan bara rekommendera SolensEnergi!!
    Lycka till
    Vi på Simrisborg
  • 2022-03-22 Insamlad av företaget
    Hej

Väldigt proffsigt ifrån start till mål.
    Mycket bra samarbetspartners i Solar Polar som skötte installationen fantastiskt proffsigt.

Kan verkligen rekommendera detta företag !!!

Mvh/
    Peter
  • 2022-03-18 Insamlad av företaget
    Allting installerat och klart innan utsatt tid utan några som helst problem. Genomgående trevlig personal!
  • 2022-03-08 Insamlad av företaget
    Snabba, professionella från start till mål. Mycket nöjd!
    2022-02-18 Insamlad av företaget
    Jag blev mycket väl bemött och allt var över mina förväntningar. Jag har köpt solceller till mitt hus. En sak som inte var bra var uppföljningen med appen och hur den fungerar, stort minus på det.
  • 2022-02-18 Insamlad av företaget
    Allt har varit bra!
    Nöjd med mina solpaneler.
    Rekomenderas varmt 👍😃
  • 2022-01-18 Insamlad av företaget
    Bra support genom hela resan, med besked på när istallation skulle ske och även besked på om förseningar uppstod.
    Bra personal på plats som var lätta att kommunicerar med.
    Proffsigt och trevligt bemötande
  • 2022-01-18 Insamlad av företaget
    Toppenservice, oerhört proffsigt från första kontakt till avslutat arbete.
  • 2021-12-17 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket bra bemött och fick förklarat för oss på enkelt, tydligt sätt hur det skulle gå till. Där offerten stämde med utfallet.
    Våra förväntningar stämde mycket väl överens om deras arbete.
    Vi rekommenderar de som entreprenör inom solpaneler
  • 2021-11-23 Insamlad av företaget
    Köpte solpaneler och laddstolpe. Fick ett trevligt bemötande från första kontakt till sista kontakt, både med försäljare och hantverkare.

Rekommenderade företaget till en vän senast igår, vilket är väl det bästa betyg du kan ge ett företag.
    2021-11-21 Insamlad av företaget
    Solens Energi har levererat en solpanelanläggning som monterats på garagetak, hustak och kupor.

Solens Energi är mycket proffsiga och har genomfört projektet med hög kvalité. Solens Energi tar totalansvar med ev ny takbeklädnad, montage och installation av paneler, elinstallation, information till nätägare mm.

Jag ger Solens Energi mina högsta rekommendationer.
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    Överlag bra men relativt dåliga på att ge en övergripande plan på när arbetet skulle utföras
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    En mycket trevlig och kompetent säljare.
    God kommunikation och återkoppling gällande frågor ohh åsikter.
    Trevliga och duktiga montörer på plats.
    Rekommenderar detta företag varmt.
  • 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Bra kontakt från början till slut, lätt att få tag på Joel
  • 2021-10-10 Insamlad av företaget
    Jag har köpt solceller. Jag fick bra information, förutom att det kunde vara tydligare att det finns två olika typer av solceller och att den ena varianten är bättre för miljön. Annars fick jag snabb respons och bra info.
    Installationen blev lite senare än vad som tidigare sas, men det var inget problem.
    Allt blev snyggt och bra gjort.
  • 2021-10-08 Insamlad av företaget
    Snabb uppföljning vid offerförfrågan. Proffsig installation och nån miss med elektrikern men snabb åtgärd och saken var löst. Skulle jag göra om installationen hade jag valt samma bolag.
  • 2021-09-22 Insamlad av företaget
    Professionella med en lokal touch. Trevligt med den personliga kontakten. Genomfört arbetet på utsatt tid och enligt överenskommet schema. Trevlig personal.
  • 2021-09-21 Insamlad av företaget
    Jättebra företag. Bra service och bra installatörer.
    2021-09-13 Insamlad av företaget
    Proffsiga och håller deadline. Alla som var hos oss var trevliga och tog sig tid att hjälpa och förklara hur allt skulle fungera. Mycket snyggt slutresultat!
  • 2021-09-13 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött som jag väntat mig. Inget konstigt.
    Installationen fungera utan problem av ett trevligt manskap
    Igångkörning av anläggningen funka dagen efter installationen
    Perfekt