SolensEnergi

Östra Fasanvägen 5, 236 42 Höllviken — Visa karta

Välkommen till Solens Energi!

Lönsam el - Är det möjligt? Tack vare solens energi är det absolut möjligt. Tänk inte kortsiktigt utan investera för framtiden - både för miljön och för plånboken.

Med en väl anpassad solcellsanläggning och statligt bidrag kan du räkna hem din investering efter 6-8 år. Därefter har du gratis energi i många år framöver.

Vi har lång erfarenhet installera solceller på villor, lantbruk och fastigheter. Kontakta oss så hjälper vi er att ta vara på solens energi. Det är både miljövänligt, enkelt, underhållsfritt och tryggt!

Läs vad 20 kunder tycker om SolensEnergi

• 2019-11-26

Ingmar I skrev om SolensEnergi
    Vi köpte Sunpower P19 allblack av SolensEnergi
    Blev mycket bra bemötta av proffsiga och trevliga försäljare
    och montörer Vi är jättenöjda med resultatet
    Rekommenderar verkligen SolensEnergi Läs mer
    2019-11-28 Daniel E svarar Ingmar I
    Det glädjer oss att ni är nöjda mer er anläggning. Hela teamet hälsar!
  • Mats J

2019-11-18

Mats J skrev om SolensEnergi
    Företaget installerade solpaneler på min villa effektivt och snabbt.
    Jag uppfattar företaget som en verksamhet med hög kompetens
    och vilja att lösa kundens önskemål och eventuella problem.
    Trevliga och tjänstvilliga medarbetare och anlitade underentreprenörer kännetecknar i övrigt verksamheten. Läs mer
    2019-11-25 Daniel E svarar Mats J
    Tack för det fina omdömet Mats!
  • Håkan M

2019-11-18

Håkan M skrev om SolensEnergi
    Kanon service o support. Allt fungerade från perfekt från offert till installation. Läs mer
    2019-11-25 Daniel E svarar Håkan M
    Tack för omdömet och förtroendet Håkan!
  • 2019-10-20

Magnus L skrev om SolensEnergi
    SolensEnergi har installerat en anläggning hos oss på 11.05 KW. Vi har från första stund fått ett supertrevligt, personligt och kompetent bemötande. Vi hade många frågor och funderingar kring hur installationen skulle gå till och se ut och SolensEnergi svarade tålmodigt och ärligt på allt. Prismässigt var det tveklöst ett konkurrenskraftigt pris som vi fick och i kombination med snabba tydliga svar var valet av leverantör enkelt. Installationen gjordes snyggt och korrekt och Solens Energi var lyhörda för önskemål kring placering av växelriktare. Vill ge Solens Energi de allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-09-08

Patrik R skrev om SolensEnergi
    Jag valde Solensenergi till att installera solceller, anläggning om 12,6 kWH. Allting fungerade utmärkt ifrån initialt kontakt i form av initialt möte med genomgång utav hur det kan tänkas fungera att sätta upp solceller och själva förloppet hur det kan gå till, för att sedan lämna offert med fast pris. Samt leverans i form av att de kommer på exakt utsatt datum och tid. Så upplever att alla förväntningar infriades på ett utmärkt vis. Därtill stämde då fakturan helt överens med det fasta priset vilket alltid är uppskattat. Rekommenderas varmt då det dessutom finns en bra personlig kontakt att man känner om det, mot förmodan, skulle vara något så är det bara att ringa. Läs mer
  • Daniel K

2019-07-30

Daniel K skrev om SolensEnergi
    Enkelt, smidigt och någon man litar på 100%! Allt förklarades enkelt innan installation och allt skötes väldigt professionellt. Kan varmt rekommenderas! En nöjd familj på Strandhem =) Läs mer
    2019-07-30 Daniel E svarar Daniel K
    Kul att ni är nöjda, tack för de fina orden!
  • 2019-06-19

Jesper K skrev om SolensEnergi
    Jag köpte solcellspaneler inkl montering och driftsättning. SolensEnergi upplevdes som kunniga, duktiga, personliga, snabba. Deras tjänster rekommenderas. Läs mer
    2019-06-19 Daniel E svarar Jesper K
    Tack för förtroendet och det fina omdömet Jesper!
  • Bo B

2019-05-13

Bo B skrev om SolensEnergi
    Solens energi var överlägset bäst på pris och personligt bemötande jämfört med två andra leverantörer. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-09

Jan H skrev om SolensEnergi
    Solens Energi AB monterade 52 solcellspaneler på vårt villatak och nu produceras det el för eget bruk samt för försäljning på elnätet. Hela proceduren från offert till avslutat arbete, har fungerat utmärkt och bemötandet från personalen har varit mycket vänligt och professionellt.
    Vi vill gärna rekommendera Solens Energi AB tjänster, till de som önskar investera i solcellspaneler. Läs mer
  • Thomas G

2019-04-26

Thomas G skrev om SolensEnergi
    I början av 2019 beslöt jag mig för att skaffa solceller och minimera utgifterna inför pensionen. Jag tog kontakt med flera företag och jag märkte direkt att SolensEnergi hade kompetensen, erfarenheten och det personliga bemötandet jag uppskattade. Inga försäljartyper, utan istället jordnära personer som vet vad de gör. Ingen stor marknadsledande och opersonlig elleverantör, utan istället ett mindre familjeföretag som brinner för solenergi och som känner ansvar över att arbetet blir bra gjort. Från start till slut. Jag kommer rekommendera alla mina vänner att anlita SolensEnergi. Läs mer
    2019-04-26 Daniel E svarar Thomas G
    Tack för de fina orden Thomas. Det glädjer oss att du är nöjd med installationen och allt omkring. Nu ser vi fram mot en solig vår och sommar!
  • 2019-03-28

Jamii T skrev om SolensEnergi
    Installation av solceller.
    Mycket bra utfört och tillmötesgående personal Läs mer
  • 2019-03-25

Bertil L skrev om SolensEnergi
    Prisvärt smidigt och proffisionellt montage av solceller, utfört på avtalad tid.
    Bra kontakt och uppföljning av företaget, kan verkligen rekomenderas. Läs mer
  • Björn S

2019-02-27

Björn S skrev om SolensEnergi
    Hej
    Solens Energi monterade 31 solpaneler i november 2018 på vårt tak. Allt gick mycket professionellt tillväga. Firman tog hand om allt, dokumentation, montering, installation mm. Vi fick ett mycket trevligt bemötande i alla kontakter.
    Anläggningen innebär att vi även kommer att kunna leverera el till vår elleverantör som mikroproducent. Vi är mycket nöjda med Solens Energi.
    Björn och Irene Schöön
    20190227 Läs mer
    2019-03-13 Daniel E svarar Björn S
    Tack för förtroendet och det fina omdömet Björn. Det glädjer oss att ni är nöjda mer er anläggning!
  • Fredrik S

2019-01-15

Fredrik S skrev om SolensEnergi
    Vi köpte ett komplett solcellspaket till vårt tak av SolensEnergi och är mycket nöjda med bemötande och utförande från offert till utfört arbete. Läs mer
  • 2018-10-12

Mats-Peder R skrev om SolensEnergi
    Investerat i 33 solceller företaget har skött det hela väldigt bra! Vad jag tycker är väldigt bra är att efter färdig installation hör av sig efter en vecka och frågar om det är några funderingar! Snabbheten från order till färdig installation mycket bra! Läs mer
  • 2018-10-11

Rolf B skrev om SolensEnergi
    kunnig och duktig och lätt att samarbeta med Läs mer
  • 2018-10-02

Jan-Erik L skrev om SolensEnergi
    Proffsigt utförd installation i rätt tid och till avtalad kostnad. Läs mer
  • 2018-09-14

Leif A skrev om SolensEnergi
    Leverans av Solcellsanläggning inklusive montage på mitt tak utfördes av företaget SolensEnergi.
    Bemötande och projektering utfördes professionellt.
    Leverans, montage inklusive pris var allt enligt överens-kommelse och inom tidsramen till min belåtenhet.
    Sammantaget kan jag rekommendera företaget.

Leif Andersson Läs mer
  • Torbjorn J

2018-08-30

Torbjorn J skrev om SolensEnergi
    SolensEnergi installerade solceller på mitt tak. Stor hjälp med att fylla i all pappersexercis som behövdes för att få investeringsbidrag och inkoppling till nätet. Leveransen skedde på utlovad tid och utfördes till full belåtenhet. Mitt tak har brant lutning - men det fixade dom bra. Panelerna producerar el bättre än beräkningarna och förra månaden fick jag tillbaka 400 på elräkningen. Producerade mer än förbrukningen. Fantastiskt sätt att sänka elräkningen. Panelerna bara ligger där och producerar ström. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-08-30

Mattias B skrev om SolensEnergi
    Konkurrenskraftigt paketpris för hela anläggningen inkl. montage.

Estimerad årlig elproduktion stämmer ganska väl med faktiskt utfall och jag är nöjd med vår investering.

Lätt att kommunicera med och håller vad som lovats. Fick faktiskt en liten uppgradering till svarta montage clips utan extra kostnad vilket var trevligt. Läs mer

Östra Fasanvägen 5, 236 42 Höllviken