SolensEnergi

SolensEnergi

Vi på Solens Energi gör det enkelt att investera i solceller för villor, företag och lantbruk. Vi tar hand om hela installationsprocessen från start till mål. Med en väl anpassad solcellsanläggning och statligt bidrag kan du ofta räkna hem din investering efter redan 8 år.

Solens Energi är ett familjeföretag som installerat solceller i Skåne sedan 2012. Vi är en certifierad solel installatör med lång erfarenhet inom solenergi och kan ge dig rätt rådgivning inför en investering i solceller. Vi är registrerade hos elsäkerhetsverket och medlemmar i Svensk Solenergiförening. Vi är också certifierade installatörer av LG, Fronius och SolarEdge. Utöver dessa tillverkare använder vi oss av produkter från några av världens ledande tillverkare som ger dig en trygghet i din investering, bland annat Trina Solar, JA Solar, Longi och Huawei.

Vår målsättning är att alla kunder ska vara nöjda. Därför lägger vi stor vikt vid att hitta den bästa anläggningen för just era behov, snarare än att alltid erbjuda standardlösningar. Vi vill helt enkelt att du skall bli 100% nöjd med din investering i solceller.

Kontakta oss gärna för ett kostnadsfritt hembesök.

Läs vad 67 kunder tycker om SolensEnergi 2

• 2021-05-03
    Jag hängde på en granne som jag visste kunde branschen och jag fick snabba besked och också förklaringar där jag inte förstod. Solens Energi hade hyrt in SolarPolar att utföra själva jobbet och de var både välkvalificerade och trevliga att ha att göra med. Jag känner mig toppennöjd med jobbet.
  • 2021-05-03
    Vi valde SolensEnergi och är mycket glada för det. Jag valde dom för att många rekommenderat dom, dom håller till i Skåne samt funnits länge och bra ekonomi, inga lycksökare. Fantastisk personal, så servicemindiga Lätta att ha att göra med.

Peter
  • 2021-04-25
    Ett förtag med bra ryckte 63 kunder som lämnat 5 stjärnor
    ( 64 nu)
    Bra prisbild för ett komplett arbete
    Håller tider
    Ordning och reda
    Snabb på att svara på frågor
    Ett trevligt bemötande och okomplicerade
    Rekommenderas
  • 2021-04-23
    Proffsigt och väl genomfört projekt från projektering till genomförande och avslut.
    2021-04-23
    Ett komplett solcellspaket.
    Jag har fått ett professionellt och förstående bemötande genom hela processen. Att i princip kunna luta sig tillbaka och låta Solens Energi hantera allt från tekniska, praktiska och administrativa moment har för mig varit ovärderligt. Sammantaget är jag väldigt nöjd och kommer med soligt sinne rekommendera Solens Energi till vänner, bekanta och andra som är i tankar att skaffa solceller.
  • 2021-04-14
    Inköp och installation av solcellsanläggning.
    Mycket bra bemötande och vilja att lösa problem som uppstod under installationen
  • 2021-04-09
    SolensEnergi fixade allt. Det var aldrig något strul. Smidigt och bra!
  • 2021-03-21
    Alltid trevligt med någon som både gör ett snyggt jobb och som kommer när de sagt att de ska komma.
    Lätta att få tag på och snabba på att återkomma.
    2021-03-11
    Hade ingen upplevelse; låter som någon sorts frälsning. Däremot var dom suveräna att ha att göra med. Allt funkade smidigt och levererades i dig. Kan inte li bättre.
  • 2021-03-10
    Köpte solceller inklusive installation och blev
    vänligt och professionellt bemött, och bekymmerslöst utförande.
    Tack för allt
    Mvh Niklas
  • 2021-03-10
    Solceller installerade av SolensEnergi på enplansvilla.
    Förtroendeingivande information från första början.
    Smidig, diskret och snygg installation.
    Nöjd och kan rekommendera SolensEnergi till andra som funderar och bör fundera.
  • 2021-02-25
    Jag är väldigt nöjd med hela processen, från första kontakt till driftsättning. Jag fick ett väldigt bra bemötande både av säljare och montörer, och de levde upp till mina förväntningar på alla sätt.
  • 2021-02-23
    Från första kontakt till avlutat projekt har det varit SolensEnergi överträffat förväntningarna som genom tipps från grannar var högt ställda - vänligt bemötande, tydlig kommunikation, effektivt genomförande exakt enligt plan. 41 solcellplattor på taket, allt monterat och funktionellt på mindre än 10 dagar. Svårt att se hur det kunde ha gjorts bättre än så här!
    Magnus
  • 2021-02-18
    Jag fick kontakt med Daniel och SolensEnergi via min kompis Caspar. Vi bokade in ett möte där Daniel gick igenom vad för behov jag hade och vilka alternativ det fanns för att installera solceller och laddbox. Daniel återkom med en offert som jag godkännde. Därefter så bokades det upp vilken vecka som allt skulle installeras och SolensEnergi tog hand om allt. Tyckte lite synd om grabbarna som installerade i hällregn och blåst. Allt har fungerat perfekt och tycker det är lite coolt att via appen se vår output från solcellerna samt när vi exporter energi:-) Jag kan bara varmt rekommendera SolensEnergi. Enklare att få allt på plats än vad jag trodde. Det har fungerat väldigt bra från första mötet tills allt var i drift.
  • 2021-02-13
    Hade höga förväntningar på kunskap och leverans från Solens Energi som infriades till fullo. Väldigt kunniga samt lyhörda för kunden och vad som var viktigt för oss. Planering och installation fungerade utmärkt. Rekommenderar varmt Solens Energi för projektering, installation solceller, samt även laddstation.
  • 2021-02-07
    Solens Energi har levererat en komplett solcellsanläggning. Företaget har från början till slut gett en mycket god service och vi är mycket nöjda med dem som leverantör och installatör.
    2021-01-11
    Solens Energi stod för störst kunskap. De var de enda som kunde leverera en solcellsanläggning som tillåter mig att använda egenproducerad ström även om allmänna nätet är nersläckt.
    Prisnivån var konkurrens kraftig trotts mervärdena.
    Medarbetare och ledning i Solens Energi har från första stund och genom hela processen varit mycket vänliga och tillmötesgående att ha att göra med och kundnytta har präglat deras agerande.
    Jag kan verkligen rekommendera Solens Energi AB
  • 2021-01-04
    SolensEnergi installed 54 solar panels on my villa's roof. 20 on the back and 34 on the front. They also installed an inverter in my storage room.

They were very efficient in the way they worked where there was no waiting in between the various phases of the installation (scaffolding, roof mounts, panel installation, wiring, inverter installation, burying wires, etc.). This made the entire operation go very fast.

They exceeded my expectations with both the speed of the service but with the follow up by the company representative taking the time to visit before and during the installation and answering questions via email in a timely manner. The company owner's obligation to personally visit to inspect the finished job afterwards was also greatly appreciated.

I would recommend their solar panel installation service to anyone interested in investing in their own solar energy production from their home.
  • 2020-12-11
    Solcellsanläggningen levererades på utsatt tid och byggdes snyggt och fint.
    Solens Energi tog hand om alla kontakter med myndigheter, elnätsbolag etc. vilket minimerade vår egen arbetsinsats.
    De avbrott i elförsörjning som behövde göras för oss och våra hyresgäster utfördes när det var planerat, störningarna blev minimala och helt enligt förväntan.
    Montörer och elektriker var trevliga att ha med att göra och tillmötesgående.
    Jag rekommenderar att köpa solenergianläggning av SolensEnergi!
  • 2020-11-09
    Med förklararingar och hjälp! Väldigt enkla att arbeta med!
  • 2020-10-13
    Gediget arbete och genomförande. Transparens mot mig som kund genom hela projektet.
  • 2020-10-01
    Vi har fått hjälp att installera en anläggning på 15 kW på vårt hus i Gamla Limhamn. Från början såg det ut att bli en enkel match, men sedan dök bygglovskrav upp och avstyrkande från Malmö museer. Under den förlängda process som blev (cirka 6 mån) fördröjning så fick bästa support från Solens Energi och slutresultatet blev mycket bra och i linje med kraven ställda vid bygglovet. Vi är mycket nöjda med jobbet och vår nya solcellsanläggning och rekommenderar Solens Energi till alla som har potential att producera egen el på taket!
  • 2020-09-03
    Vi köpte solceller. Alla avtal följdes. Vi fick bra och kompetent råd.
    2020-08-25
    Köpte solcelllsanläggning med hybridväxlare och batterier.
    Snabbt, god service och kommunikation genom hela processen.
  • Gert S
    skrev om SolensEnergi
    2020-08-06
    Inför vårt val av leverantör kontaktade vi ett antal olika solcellsinstallatörer. Av de tre (som bemödade sig att göra ett besök), valde vi slutligen Solens Energi. De var de mest engagerade av dem alla. Flera besök och mätningar och fick på det sättet in flest paneler.
    Montaget gick snabbt och smidigt, trevliga montörer.
    Efter färdiganmälan så bytte Eon mätaren redan dagen därpå.
    Allt har gått efter planerna.
    Nu är vi igång med 11 kWp, strålande.
    Rekommenderar dem gärna.
  • 2020-07-28
    Snabbt och snyggt, kunde sälja el efter bara tre dagar. Proffsigt från början till slut, hjälp med allt pappersarbete. Kan verkligen rekommendera SolensEnergi ett företag på orten.
  • 2020-07-14
    Köp av solcellsanläggning till vår villa. Proffsigt bemötande och allt har varit till full belåtenhet. Ett företag vi med varm hand kan rekommendera till våra vänner och bekanta.
    2020-07-12
    Jag köpt en komplett solpanelanläggning avsedd för enfamiljsvilla av SolensEnergi i Höllviken.
    Genomgången innan beställning var saklig och förtroendeingivande.
    Leveransen skedde utan fördröjningar och installationen genomfördes under en sammanhängande period. Installatörerna arbetade diskret och självständigt. i mitt fall utan min medverkan.
    Kontakter med elleverantören sköttes utan fördröjning av leverantören, som också var behjälplig med övriga myndighetskontakter.
    Jag är nöjd med projektets genomförande och kan utan problem rekommendera företagen till andra kunder. Jag är positivt överaskad av anläggningens output.
  • 2020-07-11
    Bra bemötande och snabb respons på frågor. Snabbt och snyggt montage.
  • 2020-06-10
    Från start till slutleverans bra information och hantering där jag som kund kände trygghet samt fick svar på det jag önskade. Rekommenderas.

Stefan
  • 2020-06-08
    Solpaneler till villa.
    Snabb offert med få frågetecken. Raka och snabba svar på frågor.
    Leverans , montering och driftsättning helt enligt utlovat schema.
    Företaget är mycket lätt att kommunicera med vare sig man använder mail, telefon eller sms.
  • 2020-06-02
    Trevlig gäng från Solens Energi som på ett proffsigt sätt skötte leveransen på utlovad tid. Kan varmt rekommernderas.
  • 2020-04-28
    SolensEnergi har gjort ett utmärkt arbete med installationen av vår 12 kW solcellsanläggning.
    Allt från första kontakten med Joel har varit supersmidigt och mycket professionellt. De kom med ett bra systemförslag anpassad för vårt hus, svarade på alla mina frågor direkt och allt detta till ett sjyst pris jämfört med 6 andra företag.
    Installatörerna är super duktiga och professionella de med, och själva installationen ser utmärkt ut. Jag jobbar som lärare inom branschen, och jag måste säga jag är jättenöjd med SolenseEnergis jobb!
  • 2020-04-28
    Inköp och montering av 36 solpaneler. Snabbt hanterat och trevligt bemötande. Solens energi känns seriösa och jag kan rekommendera dem.
    2020-04-21
    Solpaneler och växlare komplett färdigt installerat. Allt flöt på smidigt och bra.
  • 2020-04-17
    Jag kontaktade Solens Energi och fick ett väldigt bra intryck av dom. Fick ganska snabbt ett besök varefter jag fick en offert som var till belåtenhet. Efter beställning gick det relativt fort och solceller monterades på taket. Inkoppling av dessa och idrifttagning efter tre dagars montering. Väldigt trevlig personal både av säljare och montörer. Nu fungerar anläggningen utmärkt. Jag kan rekommendera Solens Energi när det gäller bemötande, snabb service, ett bra arbete och ett bra pris.
    2020-04-16
    Super nöjd, kunnig personal som kunde svara på alla frågor, trevliga och tillmötesgående. Hela processen gick snabbt och smidigt när jag väl bestämt mig.
    Tack för det fina omdömet Åsa, kul att ni är så nöjda! SolensEnergi
  • 2020-04-16
    Tog kontakt med 5 olika bolag och SolensEnergi uppfyllde våra krav på service, pris, information och leverans.
    (Blev klara en vecka tidigare än uppskattad tidsplan)

Från första kontakten med SolensEnergi, hembesök och till att vi är up and running har vi bara positivt att säga och rekommenderar verkligen!
    Installerade 57 st 310 Wp paneler som tillsammans skapar 17.67 kWp. Har fått mycket beröm från andra "solpanels-fans" angående vår anläggning och hur snyggt allt installerades på vårt tak på vår Skånelänga från 1850.

Vetskapen om att ett svar på en fråga som kan dyka upp såhär i början bara är ett sms eller samtal bort är värt otroligt mycket!
    2020-04-02
    Trevligt bemötande och professionellt utförande!
    Bra att ni är nöjda, tack för omdömet! SolensEnergi
    2020-03-31
    Har köpt och uppsatt solceller på taket. Har blivit mycket vänligt bemött, och skickliga montörer
    Tack för förtroendet Leif, kul att ni är nöjda. SolensEnergi
  • 2020-03-31
    Fint bemötande och bra leverans!
    Bra att ni är nöjda Mats-Ola, njut av vårsolen! SolensEnergi
    2020-03-31
    1. Solpaneler med montage.
    2. Mycket bra.
    3. Företaget gjorde mer än vad jag förväntade mig.
    4.Företaget hjälpte till med alla ansökningar om bidrag och anläggningsinstallation. Lyfte betongplattor och grävde för kabel och återställde utan synligt ingrepp, rensade hängränna, byttade spräckta pannor och tog allt skräp med sig.
    Stjärna på det
    Tack för det utförliga omdömet Mats, alltid kul att få mycket feedback. SolensEnergi
  • 2020-02-29
    Bra bemötande. Leverans enligt överenskommelse.
    Bra service. Rekommenderas!
  • 2020-02-19
    En projektering och leverans av en nyckelfärdig solpanels- anläggning som levererades i december och som från dag 1 har fungerat problemfritt. Projekteringen med ett antal olika förslag tog ett par veckor i anspråk och rådgivningen under den resan var ypperlig.
    Stödjande utmärkta kalkyler rätade ut de flesta frågetecknen och resterande oklarheter bockades av utan dröjsmål. Installation och igångsättning av anläggningen med start måndag var klar på fredag middag. Bemötandet från början till slut har varit en fröjd att uppleva, präglat av ett professionellt och kunnigt team.
  • 2020-02-12
    Vi jämförde ett antal solcellsleverantörer och SolensEnergi vann upphandlingen. De gjorde ett seriöst intryck från första kontakt. De förstod och lyssnade till mina önskemål och behov. Samtliga personersom jag har haft kontakt med på SolensEnergi har varit korrekta, svarat i telefon och på vändande e-mejl.

Efter överenskommelse startades arbetet något före planerat datum. Arbetet tog den tid som var planerad. Hänsyn togs till känslig omgivningens minimal åverkan. Arbetsplatsen var helt återställd när de var klara.

Systemet igångsatt direkt efter installation.

Möjligen hade jag önskat en genomgång av den applikation man använder för att läsa av produktionen från solcellerna

Professionellt. Korrekt. Över förväntan.
    2020-02-03
    Köpt 37 solcellspaneler och installerat i januari 2020.
    Vi är mycket nöjda med hela installationen och Solens Enerigis arbete.
    Trevlig personal och kom när de lovade annars informerade de om ändringar.
    Ett företag som jag kommer att rekommendera andra att anlita.
  • 2019-12-30
    Mycket positivt! Upplever dem som väldigt kompetenta och kunniga inom detta. Väldigt lösningsorienterade.
  • 2019-11-26
    Vi köpte Sunpower P19 allblack av SolensEnergi
    Blev mycket bra bemötta av proffsiga och trevliga försäljare
    och montörer Vi är jättenöjda med resultatet
    Rekommenderar verkligen SolensEnergi
    Det glädjer oss att ni är nöjda mer er anläggning. Hela teamet hälsar! SolensEnergi
  • Mats J
    skrev om SolensEnergi
    2019-11-18
    Företaget installerade solpaneler på min villa effektivt och snabbt.
    Jag uppfattar företaget som en verksamhet med hög kompetens
    och vilja att lösa kundens önskemål och eventuella problem.
    Trevliga och tjänstvilliga medarbetare och anlitade underentreprenörer kännetecknar i övrigt verksamheten.
    Tack för det fina omdömet Mats! SolensEnergi
  • 2019-11-18
    Kanon service o support. Allt fungerade från perfekt från offert till installation.
    Tack för omdömet och förtroendet Håkan! SolensEnergi