SolensEnergi

SolensEnergi

Vi på Solens Energi gör det enkelt att investera i solceller för villor, företag och lantbruk. Vi tar hand om hela installationsprocessen från start till mål. Med en väl anpassad solcellsanläggning och statligt bidrag kan du ofta räkna hem din investering efter redan 8 år.

Solens Energi är ett familjeföretag som installerat solceller i Skåne sedan 2012. Vi är en certifierad solel installatör med lång erfarenhet inom solenergi och kan ge dig rätt rådgivning inför en investering i solceller. Vi är registrerade hos elsäkerhetsverket och medlemmar i Svensk Solenergiförening. Vi är också certifierade installatörer av LG, Fronius och SolarEdge. Utöver dessa tillverkare använder vi oss av produkter från några av världens ledande tillverkare som ger dig en trygghet i din investering, bland annat Trina Solar, JA Solar, Longi och Huawei.

Vår målsättning är att alla kunder ska vara nöjda. Därför lägger vi stor vikt vid att hitta den bästa anläggningen för just era behov, snarare än att alltid erbjuda standardlösningar. Vi vill helt enkelt att du skall bli 100% nöjd med din investering i solceller.

Kontakta oss gärna för ett kostnadsfritt hembesök.

Läs vad 92 kunder tycker om SolensEnergi 2

• 2021-11-23
    Köpte solpaneler och laddstolpe. Fick ett trevligt bemötande från första kontakt till sista kontakt, både med försäljare och hantverkare.

Rekommenderade företaget till en vän senast igår, vilket är väl det bästa betyg du kan ge ett företag.
    2021-11-21
    Solens Energi har levererat en solpanelanläggning som monterats på garagetak, hustak och kupor.

Solens Energi är mycket proffsiga och har genomfört projektet med hög kvalité. Solens Energi tar totalansvar med ev ny takbeklädnad, montage och installation av paneler, elinstallation, information till nätägare mm.

Jag ger Solens Energi mina högsta rekommendationer.
  • 2021-10-22
    Överlag bra men relativt dåliga på att ge en övergripande plan på när arbetet skulle utföras
  • 2021-10-22
    En mycket trevlig och kompetent säljare.
    God kommunikation och återkoppling gällande frågor ohh åsikter.
    Trevliga och duktiga montörer på plats.
    Rekommenderar detta företag varmt.
  • 2021-10-20
    Bra kontakt från början till slut, lätt att få tag på Joel
  • 2021-10-10
    Jag har köpt solceller. Jag fick bra information, förutom att det kunde vara tydligare att det finns två olika typer av solceller och att den ena varianten är bättre för miljön. Annars fick jag snabb respons och bra info.
    Installationen blev lite senare än vad som tidigare sas, men det var inget problem.
    Allt blev snyggt och bra gjort.
  • 2021-10-08
    Snabb uppföljning vid offerförfrågan. Proffsig installation och nån miss med elektrikern men snabb åtgärd och saken var löst. Skulle jag göra om installationen hade jag valt samma bolag.
  • 2021-09-22
    Professionella med en lokal touch. Trevligt med den personliga kontakten. Genomfört arbetet på utsatt tid och enligt överenskommet schema. Trevlig personal.
  • 2021-09-21
    Jättebra företag. Bra service och bra installatörer.
    2021-09-13
    Proffsiga och håller deadline. Alla som var hos oss var trevliga och tog sig tid att hjälpa och förklara hur allt skulle fungera. Mycket snyggt slutresultat!
  • 2021-09-13
    Jag blev bemött som jag väntat mig. Inget konstigt.
    Installationen fungera utan problem av ett trevligt manskap
    Igångkörning av anläggningen funka dagen efter installationen
    Perfekt
  • 2021-09-13
    En säljare kom hem till oss, vilket vi uppskattade mycket.
    Allt har sedan skötts utmärkt, i tid, och på ett mycket proffsigt sätt. Dock väntar vi fortfarande på att få upp stegen till skorstenen, som skulle flyttas från södra sidan till norrsidan av taket.
  • 2021-08-28
    Bra service från början till slut!
    2021-08-17
    Proffsiga och förklarar bra. Undersökte rejält om det var värt att installera solcellerna.
  • 2021-08-04
    Jag valde delvis Solens Energi pga de goda recensioner de fått, och jag har inte blivit besviken. Mycket trevligt och proffsigt bemötande från dag ett. Installation på utsatt tid och lyhörda för mina önskemål och frågor. Jag är mycket nöjd med hur panelerna blev monterade och alla kablar gömda och syns ej. Jag valde till en smart mätare och kan se många detaljer i solproduktionen. 12kw installerat. Mycket glad och nöjd. Peter
  • 2021-08-04
    Vi blev väl bemötta och allt fungerade som det skulle dock några veckors försening men det får man räkna med i dessa pandemitider. Vi är nöjda och solpanelerna levererar som de ska.
  • 2021-08-02
    Fenominalt bra trevliga utmärkt kontakt proffsigt arbete pris och allt stämde enligt pris förslag jätte nöjd
    2021-06-20
    Solens energi har varit en mycket smidig och trygg partner genom hela resan från första kontakt till igångsättninh utav våra solceller.
  • 2021-06-19
    Solens Energi har monterat våra solpaneler. Väldigt nöjd från start till mål. Proffsigt bemötande från säljare till montörer. Kan varmt rekommendera att anlita detta företag.
  • 2021-05-27
    Solcellsanläggning i tre väderstreck med energilagring.
    Monterad på ett snyggt och proffsigt sätt vad gäller allt från montage av paneler till kabeldragning.
    Mkt bra bemötande från offert till slutleverans!
    Rekommenderar dem varmt till andra!
  • 2021-05-26
    Solens Energi har etablerat vår solcellspaket på vår villa. All kontakt, arbete och frågor därefter har hanterats till vår yttersta tillfredsställelse. Vi ger Solens Energi våra allra högsta rekommendationer!

Therese och Fredrik Johansson, Höllviken
  • 2021-05-23
    Allt helt enligt önskemål
    Utmrkt bemötsnde och utförande
    Skulle valt Solens energi igen och kan bartvrekommendera dem
  • 2021-05-17
    Vi köpte solpaneler som installerades av solens energi till vårt hus i Höllviken. Utmärkt service och kvalitet samt att de håller tidsplanen som lovat. Jag vill gärna rekommendera dem till er som funderar på att installera solplaneler på taket.
  • 2021-05-11
    Leverans enligt överenskommelse. Bra dialog. Mycket trevlig personal som installerade anläggningen.
  • 2021-05-11
    Solcellsanläggning.
    Väldigt bra service och levererar alltid vad dom lovar.
  • 2021-05-03
    Jag hängde på en granne som jag visste kunde branschen och jag fick snabba besked och också förklaringar där jag inte förstod. Solens Energi hade hyrt in SolarPolar att utföra själva jobbet och de var både välkvalificerade och trevliga att ha att göra med. Jag känner mig toppennöjd med jobbet.
  • 2021-05-03
    Vi valde SolensEnergi och är mycket glada för det. Jag valde dom för att många rekommenderat dom, dom håller till i Skåne samt funnits länge och bra ekonomi, inga lycksökare. Fantastisk personal, så servicemindiga Lätta att ha att göra med.

Peter
  • 2021-04-25
    Ett förtag med bra ryckte 63 kunder som lämnat 5 stjärnor
    ( 64 nu)
    Bra prisbild för ett komplett arbete
    Håller tider
    Ordning och reda
    Snabb på att svara på frågor
    Ett trevligt bemötande och okomplicerade
    Rekommenderas
  • 2021-04-23
    Proffsigt och väl genomfört projekt från projektering till genomförande och avslut.
    2021-04-23
    Ett komplett solcellspaket.
    Jag har fått ett professionellt och förstående bemötande genom hela processen. Att i princip kunna luta sig tillbaka och låta Solens Energi hantera allt från tekniska, praktiska och administrativa moment har för mig varit ovärderligt. Sammantaget är jag väldigt nöjd och kommer med soligt sinne rekommendera Solens Energi till vänner, bekanta och andra som är i tankar att skaffa solceller.
  • 2021-04-14
    Inköp och installation av solcellsanläggning.
    Mycket bra bemötande och vilja att lösa problem som uppstod under installationen
  • 2021-04-09
    SolensEnergi fixade allt. Det var aldrig något strul. Smidigt och bra!
  • 2021-03-21
    Alltid trevligt med någon som både gör ett snyggt jobb och som kommer när de sagt att de ska komma.
    Lätta att få tag på och snabba på att återkomma.
    2021-03-11
    Hade ingen upplevelse; låter som någon sorts frälsning. Däremot var dom suveräna att ha att göra med. Allt funkade smidigt och levererades i dig. Kan inte li bättre.
  • 2021-03-10
    Köpte solceller inklusive installation och blev
    vänligt och professionellt bemött, och bekymmerslöst utförande.
    Tack för allt
    Mvh Niklas
  • 2021-03-10
    Solceller installerade av SolensEnergi på enplansvilla.
    Förtroendeingivande information från första början.
    Smidig, diskret och snygg installation.
    Nöjd och kan rekommendera SolensEnergi till andra som funderar och bör fundera.
  • 2021-02-25
    Jag är väldigt nöjd med hela processen, från första kontakt till driftsättning. Jag fick ett väldigt bra bemötande både av säljare och montörer, och de levde upp till mina förväntningar på alla sätt.
  • 2021-02-23
    Från första kontakt till avlutat projekt har det varit SolensEnergi överträffat förväntningarna som genom tipps från grannar var högt ställda - vänligt bemötande, tydlig kommunikation, effektivt genomförande exakt enligt plan. 41 solcellplattor på taket, allt monterat och funktionellt på mindre än 10 dagar. Svårt att se hur det kunde ha gjorts bättre än så här!
    Magnus
  • 2021-02-18
    Jag fick kontakt med Daniel och SolensEnergi via min kompis Caspar. Vi bokade in ett möte där Daniel gick igenom vad för behov jag hade och vilka alternativ det fanns för att installera solceller och laddbox. Daniel återkom med en offert som jag godkännde. Därefter så bokades det upp vilken vecka som allt skulle installeras och SolensEnergi tog hand om allt. Tyckte lite synd om grabbarna som installerade i hällregn och blåst. Allt har fungerat perfekt och tycker det är lite coolt att via appen se vår output från solcellerna samt när vi exporter energi:-) Jag kan bara varmt rekommendera SolensEnergi. Enklare att få allt på plats än vad jag trodde. Det har fungerat väldigt bra från första mötet tills allt var i drift.
  • 2021-02-13
    Hade höga förväntningar på kunskap och leverans från Solens Energi som infriades till fullo. Väldigt kunniga samt lyhörda för kunden och vad som var viktigt för oss. Planering och installation fungerade utmärkt. Rekommenderar varmt Solens Energi för projektering, installation solceller, samt även laddstation.
  • 2021-02-07
    Solens Energi har levererat en komplett solcellsanläggning. Företaget har från början till slut gett en mycket god service och vi är mycket nöjda med dem som leverantör och installatör.
    2021-01-11
    Solens Energi stod för störst kunskap. De var de enda som kunde leverera en solcellsanläggning som tillåter mig att använda egenproducerad ström även om allmänna nätet är nersläckt.
    Prisnivån var konkurrens kraftig trotts mervärdena.
    Medarbetare och ledning i Solens Energi har från första stund och genom hela processen varit mycket vänliga och tillmötesgående att ha att göra med och kundnytta har präglat deras agerande.
    Jag kan verkligen rekommendera Solens Energi AB
  • 2021-01-04
    SolensEnergi installed 54 solar panels on my villa's roof. 20 on the back and 34 on the front. They also installed an inverter in my storage room.

They were very efficient in the way they worked where there was no waiting in between the various phases of the installation (scaffolding, roof mounts, panel installation, wiring, inverter installation, burying wires, etc.). This made the entire operation go very fast.

They exceeded my expectations with both the speed of the service but with the follow up by the company representative taking the time to visit before and during the installation and answering questions via email in a timely manner. The company owner's obligation to personally visit to inspect the finished job afterwards was also greatly appreciated.

I would recommend their solar panel installation service to anyone interested in investing in their own solar energy production from their home.
  • 2020-12-11
    Solcellsanläggningen levererades på utsatt tid och byggdes snyggt och fint.
    Solens Energi tog hand om alla kontakter med myndigheter, elnätsbolag etc. vilket minimerade vår egen arbetsinsats.
    De avbrott i elförsörjning som behövde göras för oss och våra hyresgäster utfördes när det var planerat, störningarna blev minimala och helt enligt förväntan.
    Montörer och elektriker var trevliga att ha med att göra och tillmötesgående.
    Jag rekommenderar att köpa solenergianläggning av SolensEnergi!
  • 2020-11-09
    Med förklararingar och hjälp! Väldigt enkla att arbeta med!
  • 2020-10-13
    Gediget arbete och genomförande. Transparens mot mig som kund genom hela projektet.
  • 2020-10-01
    Vi har fått hjälp att installera en anläggning på 15 kW på vårt hus i Gamla Limhamn. Från början såg det ut att bli en enkel match, men sedan dök bygglovskrav upp och avstyrkande från Malmö museer. Under den förlängda process som blev (cirka 6 mån) fördröjning så fick bästa support från Solens Energi och slutresultatet blev mycket bra och i linje med kraven ställda vid bygglovet. Vi är mycket nöjda med jobbet och vår nya solcellsanläggning och rekommenderar Solens Energi till alla som har potential att producera egen el på taket!
  • 2020-09-03
    Vi köpte solceller. Alla avtal följdes. Vi fick bra och kompetent råd.
    2020-08-25
    Köpte solcelllsanläggning med hybridväxlare och batterier.
    Snabbt, god service och kommunikation genom hela processen.
  • Gert S
    skrev om SolensEnergi
    2020-08-06
    Inför vårt val av leverantör kontaktade vi ett antal olika solcellsinstallatörer. Av de tre (som bemödade sig att göra ett besök), valde vi slutligen Solens Energi. De var de mest engagerade av dem alla. Flera besök och mätningar och fick på det sättet in flest paneler.
    Montaget gick snabbt och smidigt, trevliga montörer.
    Efter färdiganmälan så bytte Eon mätaren redan dagen därpå.
    Allt har gått efter planerna.
    Nu är vi igång med 11 kWp, strålande.
    Rekommenderar dem gärna.