Sörmlandskök

Sörmlandskök

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt för oss på Sörmlandskök. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera där hemma. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp.

Vi på Sörmlandskök skapar hållbara och väldesignade lösningar helt efter dina önskemål och förutsättningar. Besök vår hemsida för inspiration eller kontakta oss så berättar vi mer. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 143 kunder tycker om Sörmlandskök 2

• 2021-04-06
    Jag köpte specialdesignad förvaring runt min säng i sovrummet. Hade ett jättebra hembesök där det mättes, förklarades och fanns riktigt prover att få titta och känna på. Jag hade höga förväntningar men måste säga att det blev ännu bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig! Jag är väldigt nöjd!
    2021-03-15
    Köksluckor till köket.
    Bemött helt okej
    Förväntade mig proffisionellt bemötande och rimliga leveranstider och det fick jag.
    Nöjd med luckor säljare och montör
  • 2021-03-12
    Är väldigt nöjd. Kunnig och mycket proffsig säljare som gav goda råd och förslag som gjorde ombyggnaden av vårt kök till ”lite extra”. Bra rådgivning, snabb leverans och montering gav mycket för pengarna. Rekommenderas varmt.
    2021-03-08
    Jag vill varmt rekommendera Sörmanlandskök Allt har fungerat perfekt från första till slut. Bra service, trots att vi nog var speciella med annorlunda mått. Bra gjort, allt passade till belåtenhet. Tack. Leif Agneta Nylander Trosa
    2021-03-03
    Utmärkt service både av försäljare och montör av köksluckor. Vi är helnöjda. Prisvärt också, samt kvalitetsmässigt bra vara så vitt vi kan bedöma. Lackade luckor, inte folie.
    2021-03-02
    Nya luckor, täcksidor och sparksocklar.
    Bra bemötande. Och smidigt med offert direkt.
    Dom levde upp till förväntningarna.
    På det hela mycket nöjd. Mvh Anders
    2021-02-17
    Vi bytte luckor, lådor, vask och bänkskivor genom Sörmlandskök på våra befintliga Ballingslöv stommar. Vi fick god service av säljaren Maciej och är nöjda med resultatet. Dock var det ganska lång väntetid innan leveransen (ca 2 mån).

Deras underleverantör som gjorde bänkskivan hade gjort ett misstag som ledde till vi fick göra om vissa delar av köket. Sörmlandskök skötte detta på ett bra sätt och vi behövde inte betala hela fakturan förrän de åtgärdat problemet. Vi fick vänta en dryg månad till innan de hade möjlighet att åtgärda felet. Tydligen har det varit högt tryck på fabriken under hösten och vintern, enligt säljaren.
    2021-01-25
    Nya köksluckor samt bänk för infälld hällspis med skåp för inbyggnadsugn. Installationen gjordes noggrant och proffsigt.
    Dock var det ett missförstånd vid beställningen som när det
    upptäcktes drog ner förväntningarna. Kan inte skylla detta enbart på Sörmlandskök, Vill bara påpeka att man skall kontrollera varje beställd detalj tillsammans med säljaren mot beställningsdokumentet.
    Vi är i övrigt mycket nöjda med produkten och rekommenderar varmt leverantören Sörmlandskök.
    Allan Munch Solna
    2021-01-20
    Säljaren Maciej var otroligt proffsig , och jag är så nöjd med mina luckor det blev som ett helt nytt kök , och montören Niklas var både trevlig och skicklig , jag rekommenderar dem verkligen.
  • Ulla B
    2020-12-12
    Vi bytte luckor och lådfronter i vårt kök. Två skåpluckor fick frostade glas och dessutom byttes tre bänkskivor ut. I en efterbeställning har vi också beställt en front till en diskmaskin (som kommer att levereras i februari 2021).

Företagets bemötande, genom Maciej Dziatkiewicz och den montör som kom, har varit utomordentligt gott och de förväntningar som vi hade har uppfyllts till 100%.

Vi rekommenderar Sörmlandskök med glädje!
    2020-12-04
    Mycket bra service och leverans.
    2020-12-02
    Köpte nytt kök med stommar, lådor, luckor, diskbänk mm.

Hade en produktiv genomgång med säljaren som var tillmötesgående, samtidigt som han hjälpte till med rekommendationer angående vad som ger ett bra slutresultat och vad som inte gör det.

Själva monteringen gick även den väldigt bra, och jag är helnöjd med resultatet!
    2020-12-02
    - Utbyte köksluckor inklusive tillbehör samt utbyte bänkskiva & diksho.

- Vi blev mycket bra bemötta av Sörmalndskök och deras perosnal.

- Eftersom vi fått dem rekommenderade och även rekommederat dem till andra, så är vår upplevelse att de ligger inom ramen för de förväntningar vi har. Det vil säga de levererade det vi förväntade oss på ett excellent sett.

- Kommer fortsättningsvis rekommendera Sörmlandskök eftersom det har bra produkter, bra arbetsmetoder och ett utomordentligt tillmötesgående. Vi är inget annat en nöjda.
    2020-10-02
    Vi är mycket nöjda med hela processen.

Säljaren Maciej Dziatkiewicz är mycket professionell och trevlig säljare.
  • JONAS M
    2020-09-24
    Sörmlandskök förvandlade inte bara hela köket till vårt nya favoritrum i huset, utan de gav även en fin service och luckor av toppkvalitet. Vi är jättenöjda! Stort tack än en gång!
    2020-09-24
    Letade runt efter företag som säljer köksluckor och fastnade för Sörmlandkök, Classe kom hem och mätte upp allt som skulle bytas, fanns inga problem sen när luckorna kom , , Han hade även ett stort utbud av handtag också. Allt funkade från första kontakten till att luckorna kom upp, mycket nöjd ! och kommer rekommendera Sörmlandskök till alla som behöver en bra leverantör
    2020-09-24
    Jag och min sambo köpte nya måttanpassade luckor till våra gamla stommar. Jättenöjda med resultatet, kunnig säljare som lyssnade på våra behov.
    2020-09-24
    Vi skulle göra en omfattande köksrenovering och kontaktade tre olika företag. Sörmlandskök var dem med bäst lösningar och idéer, även på saker vi inte själva tänkt på. Säljaren, Claes, var mycket lätt att ha kontakt med och var mycket hjälpsam både före, under och efter allt var klart. Snickarna på plats kändes proffsiga och fixade allt på utsatt tid, tom lite snabbare än sagt. Vi kan varmt rekommendera Sörmlandskök!
    2020-09-20
    Vi beställde nya köksluckor och måttbeställda köksskåp till vårt kök. Säljaren från Sörmlandskök gav ett mycket gott intryck redan vid första mötet där vi fick goda råd och tips på förbättringar, sådant vi själva inte tänkt på.

Vi är otroligt nöjda från beställning till montering av vårt nya kök och kan varmt rekommendera Sörmlandskök.
    2020-06-03
    * Nya skåpluckor i kök samt lådor i stället för skåp
    * På ett mycket trevligt och positivt sätt
    * Mina förväntningar levde företaget upp till 100%
    * Från Robban (vid beställning) till Mikael och Nicklas (vid
    montering) är min bedömning att Sörmlandskök inte bara har
    utmärkta produkter utan även en synnerligen trevlig personal!
    2020-05-17
    Köpte nya köksluckor utav sörmlandskök efter en rekommendation från en vän.
    Blev mycket bra bemött redan från första mötet med Robert.
    Niklas som installerade köket åt mig var väldigt duktig, lyhörd & trevlig.
    Jag är mycket nöjd med mitt nya kök & rekommenderar dem verkligen.
    2020-05-05
    Jag köpte nya luckor & lådor till köket på landet.
    Det kom en kille & måttade & lämnade pris samtidigt,
    Efter några veckor ringde det någon & bestämde
    dag & tid. Väldigt smidigt.
    Montaget gick galant.
    Vi är nöjda
    2020-04-11
    Köksluckor blev bra bemötande av säljaren och en duktig montör så resultatet blev jättebra
  • 2020-04-06
    Vi köpte nya köksluckor och ny bänkskiva genom sörmlandskök. Fina luckor och bänkskiva. Bra service och snabbt svar när vi hade frågor. Maciej och montörerna gjorde ett mycket bra jobb. Vi rekommenderar gärna sörmlandskök till vänner och bekanta
  • 2020-03-28
    Jag köpte nya luckor och nya köksbänkar och diskbänk.
    Allt bemötande var utmärkt. Vid frågor fick jag svar inom kort.
    Resultatet blev fint! Köket är som nytt.
  • Kerstin H
    2020-03-25
    Hej!
    Vi köpte luckor och handtag samt ny inredning till våra underskåp.
    Vi blev väldigt bra bemötta av säljaren.
    Det är ju alltid svårt att välja färg men vi visste att vi ville ha mörka luckor.
    Det blev fantastiskt snyggt.
    Vi är supernöjda!
  • 2020-03-20
    Jag köpte nya köksluckor.
    Jag blev bra bemött av både säljare och montör.
    Luckorna motsvarade mina förväntningar och jag är mycket nöjd.
  • 2020-02-25
    Mycket trevlig säljare till att börja med, han kom samma kväll som jag ringde.
    Leveranstiden hölls enligt avtal och monteringen gick snabbt och smidigt och montören var lika trevlig som säljaren
    Vi är så nöjda och rekommenderar absolut Sörmlandskök!
    2020-02-02
    installerade köksluckor

bra jobb -vänliga

bra jobb

jättefint när allt är installerat
    2020-01-22
    Jag köpte nya luckor och köksbänkar, allt från första kontakt till installation har varit utmärkt. Är jättenöjd med mitt nya kök.
  • 2020-01-02
    Kan varmt rekommenderas,hur bra som helst!Beställde skåpluckor samt lådor,mycket proffsig installation.
    Trevliga & kunniga,samt ett stort plus för säljaren Manciej för sitt engagemang.
  • Carin H
    2019-12-21
    God service, trevligt med återkopplingen efter jobbet. Och proffsigt gjort.
    2019-12-07
    Köpte nytt kök, nya stommar , luckor och fronter + en vin hylla Även en köks ö vart det . Måtten stämde perfekt vid monteringen. Monteringen vart noggrant utförd av snickarna som dessutom var väldig trevliga . Kontakten med försäljaren har fungerat mycket bra . Dessutom så tillverkar de köket själva i egen fabrik vilket var en av anledningarna till att vi valde dem. Vi kan varmt rekommendera Sörmlands kök.
  • 2019-11-06
    Jag ville ha kompletteringar till det kök jag köpt av dem för 4 år sedan.
    En jätteduktig montör. Noggrann, snabb och trevlig. Han gjorde ett jättebra jobb.
  • 2019-10-31
    Högsta betyg åt Sörmlandskök! Kunde inte bli bättre. Tack vare den trevliga säljaren Andre som lyssnade och förstod vad man ville ha samt men också hade stort tålamod då jag hann ångra mig och välja om flertalet gånger efter beställning och kunde fixa det ändå! Och tack även till den glada och duktiga snickaren Micke som skötte monteringen perfekt.

Resultatet blev lysande och mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Köket blev som nytt och precis som jag ville och med en färg jag själv har valt i färgbutik.

Har berättat om mitt nya kök för familj och vänner och jag ger Sörmlandskök de bästa rekommendationer! TACK!!!
  • Terese R
    2019-10-07
    Nya köksluckor och lite tillbyggnation i köket. Blev supernöjda. Klart över en arbetsdag och känns som nytt!
    2019-10-05
    Ville inte köpa ett IKEA- kök och Sörmlandskök var ett alternativ.

På ett personligt och bra sätt.

Lite problematiskt i början med fel mått, men det ordnade sig efter omdisposition av de olika sektioner.

Vi trodde att de mått som representanten mätte var riktiga.

Efter förändringarna så blev det bra men inte det som vi tänkt.
    2019-10-04
    Vi beställde nya skåpluckor och lådfronter av Maciej Dzatkiewicz. Vi fick fin personlig hjälp och var helt nöjda med den hjälp han erbjöd oss. Leveransen gjordes inom beslutad tid av "Micke". En mycket trevlig montör som gjorde ett fint arbete.
    Vi hade inga förutfattade meningar om företaget men är helt nöjda och rekommenderar er gärna.
  • 2019-09-02
    Proffsiga både i hantverket och kommunikation. Allt gick smidigt och vi stämde av under hela processen. 5 av 5 och skulle också gett 10 av 10 om jag kunde.
  • Inger S
    2019-07-22
    Vi är supernöjda med vårt nya kök!
    Snabb o fin service. Vi använde Sörmlandskök första gången för 20 år sedan och varje gång vi fått nytt kök har vi varit nöjda och känner mycket väl att vi kan rekommendera alla som vill förnya köket eller få nytt kök. Välj Sörmlandskök för bästa resultat.
  • Peder S
    2019-07-22
    Vi har vid två tidigare tillfällen beställt luckor och lådor av Sörmlandskök och nu senast ett helt nytt kök till vårt landställe. Vi är mycket nöjda med ha valt Sörmlandskök. De har alltid varit proffsiga i sitt möte med kunden, gett fantastisk service och levererat högkvalitativa produkter. Vid en tilläggsbeställning tog det endast tre dagar innan vi fick leverans!

Vi kan verkligen rekommendera Sörmlandskök!
    2019-06-30
    Hade besök av en mycket trevlig säljare för några veckor sen Fick många goda råd. Nu har snickarna varit här. Arbetet är proffsigt utfört samt tog bara några timmar Är super nöjd
    2019-06-24
    Beställde kök 2 april och väntar fortfarande på luckor som levererades med fel mått.
    Anledningen till att vi valde Sörmlands var för att man kunde måttbeställa. Men när skåpen kom helt rispiga på insidan fick vi skicka tillbaka dem, tyvärr kom nya men även dem var rispiga.
    Sedan kom luckorna men som sagt i fel mått, det skulle ta cirka 2 veckor att få nya men en månad senare inga luckor. Chauffören ringde för en vecka sen och skulle boka tid men sa återkommer på måndag, på måndag ringde ingen upp och jag hade inte numret sparat så då fick jag ringa vår säljare igen som skickade chaufförens nummer. I torsdags fick vi tag på varandra och jag ville att han skulle köra ut dem samma dag men jag fick vänta tills idag måndag. Totalt 1 månad senare för nya luckor som dem hade mätt fel. Köpte spröjsade glasskåp och hyllplanen gick inte jämt med krysset på utsidan, men säljaren förklarade att om man inte köper montering av dem så blir hålen till hyllplanen lite varsom. Summa summarum var att vi hade kontakt med en bra säljare som fick ta emot alla våra samtal och fundering, men dem i fabriken vet jag inte vad dem håller på med. Priset blir då i slutänden ej värt.
    2019-05-09
    Byte av köksluckor och lådor. Vänligt bemötande i telefon och av säljare. Hantverkarna toppen: höll avtalad tid, arbetade effektivt och snyggt. Perfekt resultat.
    2019-05-03
    Jag beställde bytte av köksluckor och två bänkskivor från Sörmlandskök samt några lådor och köket lever nu ett helt nytt liv. Det är fortfarande svårt att förstå att det är mitt kök. Jag fick hjälpen som jag behövde, dessutom fick jag ett väldigt bra bemötande och bra service. Jag är helt enkelt jättenöjd.
  • 2019-04-14
    Tack Sörmlandskök, för ett snyggt kök som ni levererade till mig i tid. Fick hjälp med mina idéer till en bra lösning i mitt kök.
    Rekommenderar Sörmlandskök till alla.
  • 2019-04-12
    Så jävla uselt och kränkande! En inkompetent säljare sålde luckor och lådor till mig. Jag har nu ett halvfärdigt kök pga Sörmlandsköks inkompetenta säljare och företaget vägrar att lösa problemet om jag inte betalar extra för misstaget som deras personal har gjort!!!
    Sörmlandskök vill alltid att alla kunder ska vara nöjda med vår personal och våra produkter. vi vill självklart inte argumentera mot våra kunder men när det skrivs direkta felaktigheter måste jag förklara vad som hänt. Säljaren sålde en lösning som inte blev bra men den har vi åtgärdat kostnadsfritt (vilket inte nämns i texten ovan) , vidare saknas en lucka pga skada ( den är under produktion och kommer monteras så snart som möjligt) dvs köket är inte halvfärdigt. Det som nu har reklamerats är en lådlösning som tillverkats enligt önskemål och den lösningen du nu efterfrågar är inte tekniskt möjlig att göra. (vilket också säljaren informerade dig om) Jag kommer ta kontakt med dig per telefon för vidare diskussion och inte föra diskussionen vidare här på reco. Claes Andersson VD Sörmlandskök Sörmlandskök
    Claes! Jag är glad att du ringde upp mig för att lösa oklarheterna, vilket vi också gjorde! Det som utlöste mitt mitt missnöje var att en anställd hos Sörmlandskök inte kunde förklara den tekniska biten så att jag som amatör förstod vad hon pratade om och kallade mig för "gnällig" i sms, det är inte OK! Du har bett om ursäkt trots att det inte var du som skrev meddelandet. På lördag (Påskafton) ska jag få min saknade lucka monterad! DET är service! Ewy Karina L
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2019-03-27
    Nya köksluckor
    Bra bemötande
    Mycket nöjd över de nya luckorna och hantverkaren var trevlig och gjorde ett bra jobb, förutom en liten miss att en lucka blev vänsterhängd istället för högerhängd, men vi vänjer oss vid det.

Överlag är vi jättenöjda över köket efter att det nya luckorna kommit upp, blev som ett nytt kök
  • Björn L
    2019-02-21
    Köksluckor till ett helt kök. Snygga och god kvalitet på både luckor och gångjärn. Mycket trevlig och kunnig säljare och lite strul.

Kommer att beställa igen i framtiden om behovet ser ut så!

Tack!
    B
    2019-02-13
    Vi köpte skåpserien Emma och fick ett nytt kök. Vi är nöjda och kan rekommendera byte av skåp och lådor till andra.Det blev ett nytt fint kök.