Alla kategorier Renovera kök Stockholms län Huddinge Sörmlandskök

Sörmlandskök

Svarvarvägen 6 A, 142 50 Skogås — Visa karta

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt för oss på Sörmlandskök. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera där hemma. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp.

Vi på Sörmlandskök skapar hållbara och väldesignade lösningar helt efter dina önskemål och förutsättningar. Besök vår hemsida för inspiration eller kontakta oss så berättar vi mer. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 69 kunder tycker om Sörmlandskök

• Erika S
    Erika S skrev om Sörmlandskök
    Kan varmt rekomendera Sörmlandskök.
    Fantastiskt att kunna skräddarsy sitt kök exakt som man vill ha det utan att det ska behöva kosta skjortan.

Säljaren Claes gav oss bra tips på lösningar som vi inte hade tänkt på.
    Efter 8 veckor kom montörerna och satte upp allt på 1 dag!
    Jag är verkligen nöjd med allt . Tack!
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Sörmlandskök
    Vi anlitade sörmlandskök när vi skulle byta köksluckor och blev väldigt nöjda.

Säljaren som kom och visade luckorna hade även bra tips på hur vi skulle tänka för att helheten skulle bli bra.

Montörerna som kom var snabba och duktiga , allt klart efter ca 6 timmar.

Vi valde ljusa luckor med mönster i samt ett mörkt kakel.
  • Hans-Erik N
    Hans-Erik N skrev om Sörmlandskök
    Dom höll vad dom lovade och fina luckor bra montörer och priset det dom sagt.
  • Anne-Christine F
    Anne-Christine F skrev om Sörmlandskök
    Gjorde en beställning igår. Vart tvungen idag att avboka ringde inom 24 timmar till säljaren och ville annullera kontraktet. Blir tvungen att betala en del i procent. Blir så arg. Det är så dåligt av firman. Rekommenderar aldrig Sörmlandskök vidare till någon. Fnns fler betydligt mer servicemindade och kundvänliga företag att vända sig till!!!
    2017-10-27 Claes A svarar Anne-Christine F
    Hej Anne-Christine.
    Väldigt tråkigt att du var tvungen att avboka din beställning.
    Vi arbetar med måttanpassade produkter och när man godkänner en beställning så börjar arbetet direkt med att vår representant måttar upp köket ordentligt.
    Sedan läggs alla siffror och ritningar in i olika system.
    Vi är därför tvungna att ta en avgift om man vill annullera ordern. ( i ditt fall sänkte vi den avgiften med 50% )

Det är dock så att om kunden inom 6 månader gör en ny beställning så tillgodoräknas den inbetalda avgiften.
    Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Proffsigt bemötande vid hembesök och duktig hantverkare
    vid köp av köksluckor m.m.Dock blev min allergi utlöst av
    att luckorna doftade mycket starkt av lasering eller med något medel som gör att jag ej kan ge högt betyg.
    Synd, då köket blev snyggt ,men jag kan inte vara hemma ännu trots att det gått 6 dagar.
    2017-10-27 Claes A svarar Gunilla E
    Hej Gunilla.

Tack för dina fina ord om vår säljrepresentant och montörer.

Om man är känslig för starka dofter så kan det första dagarna lukta lite "nytt och starkt" , vädra lite extra så försvinner problemet.

Jag hoppas du kommer trivas i ditt nya snygga kök.
  • Jenny
    Jenny skrev om Sörmlandskök
    Beställde nya luckor till befintlig gammal stomme, preliminär leverans i oktober - idag kom vårt nya kök - flera veckor innan utlovat datum! Supernöjda, trots att en lucka till städskåpet inte är på plats. Jättefint, fräscht. Proffsig och snabb snickare som gjorde vad han kunde med de gamla sneda stommarna. Köket blev väldigt fint. Kan varmt rekommendera Sörmlandskök!
  • Ingela  S
    Ingela S skrev om Sörmlandskök
    Luckor på gång. Ingela Stefaniak
  • Catharina C
    Catharina C skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök har verkligen jobb över mina förväntningar. Jag skulel bygga om mitt kök och byta köksluckor. Säljaren var trevlig och förstod snabbt hur jag ville ha det och gav mig ett bra förslag. Montörena som kom gjorde ett snabbt jobb. Ett problem uppstod men det åtgärdades snart. Jag är väldigt nöjd med slutresultatet och rekommenderar varmt Sörmlandkök för både ombyggnad och bye av luckor.
  • Anders S
    Anders S skrev om Sörmlandskök
    Vi valde Sörmlandskök för att deras utbud passade vårt behov när vi skulle byta skåpsluckor och inredningar i köket. Skall man inte riva hela köket är detta en superbra lösning. Produkten vi valde var högblanka dörrar till skåp och lådor samt inredningar i hela köket. Hela processen från möte med säljare till installation var mycket smidig och slutresultatet blev kanonbra. Sörmlandskök kan utifrån vår upplevelse varmt rekommenderas utifrån bemötande, smidighet och prisnivå.
  • Anna J
    Anna J skrev om Sörmlandskök
    Fina köksluckor med bra kvalité. Bra service, proffsiga och trevliga. Snabb mätning av luckor vid första besöket och de kom med bra förslag. Hantverkarna som sedan monterade luckorna var jätteduktiga, jobbade snabbt, omtänksamma och gjorde verkligen det extra för kunden. Allra bästa rekomendationer till Sörmlandskök vi är jättenöjda!
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Sörmlandskök
    Har köpt kompletta köksluckor till ett större kök med befintlig Ikea stomme. Är mycket nöjd med både säljaren, montörerna och slutpriset. Ett fel som uppdagades på
    två luckor åtgärdades utan kostnad.
  • Husse S
    Husse S skrev om Sörmlandskök
    Renoverade mitt kök hos sörmlandskök för 2 år sedan och är väldigt nöjd med det valet. Luckorna är än idag väldigt fräscha och nya.De har ett brett sortiment av alternativ vilket jag gillade för jag var väldigt kluven om hur jag ville ha det innan jag bestämde mig. Grabbarna som ko och gjorde jobbet var väldigt enkla att ha och göra med också.

Rekommenderas starkt.
  • Lena L
    Lena L skrev om Sörmlandskök
    Vi valde att byta ut alla luckor , lådor och bänkskivor. Vi fick fantastisk service från början till slut. Vi använde oss även av deras tjänst att de monterade köket. Dem var punktliga, trevliga och väldig duktiga. Allt kom som de skulle, och vi är super nöjda med vårt nya kök och med de bemötandet och service som vi fått. Kan inte annat än att ge topp betyg.
  • Sara F
    Sara F skrev om Sörmlandskök
    Vi avråder från att anlita sörmlandskök för byte av luckor! Vi beställde enkla släta luckor och täcksidor i januari, blev lovade ca 6-8 veckors leveranstid, men var själva tvungna att ringa och fråga efter leverans som sedan skedde efter 10 veckor. När de väl kom hade säljaren mätt fel på flera delar och inte pratat med snickarna om vissa speciallösningar som skulle göras. Snickarna och säljaren skyllde på varandra och vi som köpare upplevde att vi fick projektleda Sörmlandskök! När nästa leverans av resterande delar skedde så var det fortfarande fel mått på spotlightskivorna, men det accepterade vi eftersom det inte syntes så mycket. Tänk på att Sörmlandskök INTE hjälper er med infällda spotlights och inte samarbetar med en elektriker. Vi var själva tvungna att övertala Sörmlandskök (efter ett 10-tal telefonsamtal och diskussioner med snickarnas chef samt säljare) att ta hål i skivorna för spottar så att vår elektriker kunde göra sitt jobb. UNDER ALL KRITIK. Nästa gång vi gör om ett kök tänker vi ta hjälp av någon annan.
    2017-06-29 Claes A svarar Sara F
    Hej Sara, Vi är otroligt ledsna att det tog längre tid än planerat att färdigställa ert kök.

För att motverka problemet med långa leveranstider har vi nu anställt ytterligare en lackerare, så inom kort skall leveranstiden vara nere på normala 4-6 veckor.
    Vi har dessutom anpassat tillverkningen av spot-skenor. Nu fräser vi baksidan samt tar hål för våra LED-lampor.

Angående samarbete med andra tillverkare, har vi samarbete med elektriker, plattsättare, målare, golvläggare samt VVS.
    Väljer man någon av våra samarbetspartners så kan även vi hålla i projektledningen.
    Väljer man egen hantverkare är de självklart välkomna att ringa oss om frågor finns.

Jag ber återigen om ursäkt för allt strul!
    Jag hoppas och tror att ni nu kan njuta av ert nya kök, och jag kommer även ge er en ekonomisk kompensation för det inträffade.

Med Vänlig Hälsning,
    Claes Andersson
    VD Sörmlandskök AB
  • Victoria B
    Victoria B skrev om Sörmlandskök
    Jag är OTROLIGT nöjd med Sörmlandskök👍. Från den trevliga säljaren som kom hem och helt kravlöst presenterade olika möjligheter till killarna som kom hem och monterade luckorna. Dessutom en extra eloge till Ivan, denna fantastiske kille som ni har bland Era anställda, som kommer ut annandag påsk och fixar till sista luckan och lådfronten. Jag kan varmt rekommendera Sörmlandskök!
  • Bernth S
    Bernth S skrev om Sörmlandskök
    Eftertel.kontakt ett snabbt personligt besök. Även ett snabbt skriftligt anbud på min förfrågan.
    Kökslåde- installationen helt i sin ordning.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Sörmlandskök
    Vi är grymt nöjda med Sörmlandskök, allt från första bemötandet till det suveräna slutresultatet. Vi har nu mycket fint i vårt kök och det till ett mycket bra pris!
    Tveka inte slå till!!!
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Sörmlandskök
    Jag tycker att jag redan svarat på denna enkät. Totalen var ändå att jag är 100 % nöjd med allt, administrationen och snickeriarbetet.
  • Siw G
    Siw G skrev om Sörmlandskök
    Hej Sörmlandskök!!
    Allt är på plats nu, och jag är en mycket nöjd kund!!
    Allt enligt mina förväntningar!!
    Fått mycket bra visning av era köksluckor och perfekt installation av dessa!
    Även mina vitvaror kyl o frys som är integrerade är väldigt proffsigt gjort!
    Eran säljare Andreas var väldigt intresserad, hjälpsam och kom med bra förslag till en nybörjare!
    Första gången i mitt liv som jag investerade i ett kök både med båd färg och form!!
    Mvh Siw
  • Gennet E
    Gennet E skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök går att likna vid ett smörgåsbord; ett stort utbud av köksinredning i alla prisklasser med möjlighet att själv påverka designen. Professionell och lyhörd personal som visar på en tillgänglighet utöver det vanliga. Ringde en söndagkväll och fick ett mycket personligt och proffsigt bemötande av företagets egen VD. Jag säger tack för den här gången Sörmlandskök och på återseende. Maria Södermalm/Stockholm
  • Johan S
    Johan S skrev om Sörmlandskök
    Fantastiskt bemötande snabb återkoppling med hembesök och snabb leverans efter beställning av köksluckor med specialmått!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Sörmlandskök
    Jag fick en bra känsla för Sörmlandskök redan från första mötet. Vi gick igenom hemma i köket vad jag ville ha gjort. Jag styrde men fick otroligt bra förslag och respons på mina idéer. Det märks att de är proffs på det här och har smarta lösningar på stora och små utmaningar. Jag uppskattade att de utgick från mina behov och inte bara försökte sälja på det dyraste utan gav förslag på olika "lösningsnivåer".

En dryg månad har gått sedan köket blev klart och jag är riktigt nöjd och har fått många positiva kommentarer från de som varit här. Jag skulle absolut välja Sörmlandskök igen.
  • Elizabet E
    Elizabet E skrev om Sörmlandskök
    Vi har för andra gången köpt kök av Claes och vi är helnöjda service och montering och utlovad leveranstid och allt. Rekommenderar dem varmt.
  • Jan C
    Jan C skrev om Sörmlandskök
    Rak och tydlig kommunikation i kombination med att kunde skall känna sig väl bemött.

Sörmlandskök har tillmötesgått mina önskemål av materialval. Även om de inte haft urvalet i sitt sortiment har de kontaktat leverantör och sett till att jag fått detta till ett bra pris.

Jag har bara gått att säga om Sörmlandskök, har bytt några kök och köket jag har idag är jag mycket nöjd med.
  • Jegor A
    Jegor A skrev om Sörmlandskök
    Mycket bra service och jättefint kök. Montören kom i tid och budgeten höll.
  • Ninni J
    Ninni J skrev om Sörmlandskök
    Snabb, proffsig och tydlig hjälp med planering, inköp och installation av våra nya köksluckor. Lätt att komma i kontakt med er! Vi har nu ett snyggt kök med kvalitetsluckor. Tack!
  • Maria S
    Maria S skrev om Sörmlandskök
    Tog tid från beställning till köket kom längre än den tid som de sagt. Men annars nöjd med köket å hall luckorna vi beställt jätte fint å bra uppsatt av snickaren
  • Lina M
    Lina M skrev om Sörmlandskök
    Jag beställde vita släta luckor och det blev jätte fint! Köket blev ett helt nytt rum, jag är jätte nöjd med både kontakten och arbete hos Sörmlands kök! Rekommenderar varmt!
  • Uffe O
    Uffe O skrev om Sörmlandskök
    Bra service i initialskedet. Väldigt duktiga hantverkare. Snabbt utfört. Kan varmt rekommenderas.
    Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Mycket trevlig försäljare, som det var lätt att prata med. Två bänkar , en kort och en lång och ett överskåp vid den långa bänkdelen. Helt underbart med lådor i stället för skåp.Överskåpet med dubbla glasdörrar och bokhylledel.Jag är så lycklig för denna omgörning och färgen nougat matchar dom gamla dörrarna som levererades från er i början av 1990-talet.En bra julklapp till mig själv.
  • Radek
    Radek skrev om Sörmlandskök
    Ett nytt kök i tankarna och renovering av det nuvarande köket fick utföras av Sörmlandskök efter att vi ringde runt halva Stockholm och fick bara luddiga och ej fullständiga offerter.
    Vi bestämde att Sörmlandskök var de ända som svarade och skickade in på våran e-mail en offert samt erbjöd sig och välkomna oss till sin utställning i Länna och man erbjöd oss ett besök på en lördag fast de inte har öppet lördagar.
    Vi åker ner till Länna möter Claes på avtalad tid och har ett mycket trevlig pratstund och gör skriver på en beställning.
    Varor beställs och efter avtalad leverans tid monteras på ett mycket snyggt sätt och fort går det.
    Jag kan STARKT rekommendera Sörmlandskök som leverantör och vi är mycket nöjda med Claes professionella bemötande och vilja att hjälpa kunden.
    Tack Claes och övriga inom Sörmlandskök för all hjälp ni har uppfyllt vår dröm.
    Önskar Sörmlandskök en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
    Radek B Upplands Väsby.
  • Desiy L
    Desiy L skrev om Sörmlandskök
    Jättenöjd från första kontakten då vi var på visningen och träffade säljaren Robert Jönsson. Sedan var det dags att komma hem till oss och utvärdera vårt kök. Vi fick svar på alla våra frågor samt professionell rådgivning. Förtroendet växte vilket relaterade i att vi bestämde oss för Sörmlandskök. Snickarna Ossi och Micke, som monterade köket, utförde sitt arbete oklanderligt. Trevligt bemötande, kompetenta svar på alla våra funderingar. Såväl säljaren som snickarna, har levt upp till våra förväntningar, och lite till. Skickligt genomfört arbete under hela processen. Slutresultat är vi mycket nöjda med!
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök var en utomordentlig leverantör från början till slut,ingenting var omöjligt.Högsta betyg!
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Sörmlandskök
    Telefonkontakt.kundservice.finish på luckorna.monteringen.allt toppen.
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Sörmlandskök
    Vi har installerat nya köksluckor, lådor och bänkskivor. Fick ett väldigt trevligt och förtroende ingivande bemötande från ansvarig säljare.

Vi fick det vi beställde och vi är mycket nöjda med den installation som gjordes. Vi hade några påpekanden som rättades till väldigt snabbt. Vi har fått ett väldigt fint kök och vi känner att vi blev väl omhändertagna av all personal som vi hade kontakt med. Vi kan rekomendera Sörmlandskök som leverantör.
    Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Min beställning av nya köksluckor och tillbehör hos Sörmlandskök gick snabbt och smidigt i en mycket trevlig och tillmötesgående anda.
    Installationen var klar på ett par timmar.

Jag hade tidigare lagt märke till Sörmlandsköks annonser - men kom till skott först nu, då man hade en kampanj.

Jag är mer än nöjd med resultatet - helt enkelt ett nytt, fräscht kök, endast genom att byta luckor!
    Varför gjorde jag inte detta tidigare...?

/Gunilla
  • Per H
    Per H skrev om Sörmlandskök
    Vi är jättenöjda!
    Helena och Pär
  • Ann-marie W
    Ann-marie W skrev om Sörmlandskök
    Jag är jättenöjd med mina fina luckor, det kostade en slant men resultatet är över förväntan. Montören som var här var väldigt noga och ordentlig. Rekommenderar verkligen Sörmlandskök..
  • Karl H
    Karl H skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök har inte bara varit tillmötesgående utan också exeptionellt duktig på att svara och komma med idéer och lösningar!
    Är helnöjd med både luckorna och montering. Kan alla dagar i veckan rekommendera Sörmlandskök!
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Sörmlandskök
    Lite skumt först med "tvång" på beslut för att få ett vettigt pris. När vi väl kommit förbi den delen och förhandlat på vanligt vis fungerade allt perfekt! I tid, snyggt och prisvärt. Tips: köp montering!
  • Timo K
    Timo K skrev om Sörmlandskök
    Köpte luckor för några år sen, och vi blev jättenöjda.
    Så nu i höstas fick Sörmlandskök installera ny diskbänk
    Och diskho. Det blev riktigt bra.
  • Helena N
    Helena N skrev om Sörmlandskök
    Vi bestämde oss för att byta luckor i vårt kök och anlitade Sörmlandskök för detta. Vi träffade en säljare och la beställningen 14 april 2014. Allt gick smidigt och han upplyste om att leveranstiden skulle vara 5-8 veckor. När man beställt nytt kök vill man naturligtvis ha det så fort som möjligt men tiden kändes ändå helt OK eftersom luckorna är måttbeställda.

Efter 8 veckor kom en montör för att färdigställa leveransen. När han monterat färdigt upplyste han om att han måste lägga en restbeställning då en lucka var skadad och en lucka hade fel mått. Då blev det ytterligare 8 veckors leveranstid plus några veckor till eftersom fabriken hade semesterstängt över sommaren. När luckorna äntligen kom visade det sig att de lackats i fel färg. Nu började mitt tålamod ta slut eftersom vi var tvungna att lägga ytterligare en restbeställning och återigen vänta. Jag pratade med säljaren men trots alla fel och den långa leveranstiden fanns ingen möjlighet till kompensation. Jag sa till säljaren att innan ni bokar in nästa montering vill jag att ni kontrollerar att luckorna har rätt färg och storlek, det lovade han.
    Det blev höst och när monteringen äntligen blev bokad trodde jag nästan att det var ett skämt. Återigen hade färgen blivit fel då Sörmlandskök anlitat en annan lackerare än de brukar för att pressa ner leveranstiden.
    Vi kunde inget annat göra än att lägga ytterligare en restbeställning och vänta 8 veckor till.
    Den 17 november kom då äntligen de sista luckorna och i rätt färg! Då hade alltså leveranstiden ändrats från 5-8 veckor som utlovats, till 31 veckor (alltså 7 månader) och luckorna hade varit fel vid 3 tillfällen. Fortfarande inte tal om någon kompensation. I kontraktet står att Sörmlandskök åtar sig att kostnadsfritt åtgärda ev. problem, men det står inte någon maxtid för detta. Det kan alltså pågå i en evighet och bli en riktigt tråkig historia.

Själva luckorna är vi nöjda med, de är väldigt fina men det var tråkigt att det blev en så lång process för att få en komplett leverans.
    Sörmlandskök har nu i efterhand varit i kontakt med oss och velat kompensera för att det i vårt fall blev som det blev. Det tackar jag för.
  • Jens L
    Jens L skrev om Sörmlandskök
    Vi är mycket nöjda med Sörmlands kök som lyfte vårt kök till våra drömmars kök! Proffesionellt, lugnt, metodiskt från första besöket till sista listen satt uppe. Mest imponerad av deras tidplan som de höll klockrent, själva installationen skötte deras snickare under knappt tre dagar, imponerad verkligen! En list och en täckskiva saknades men den fick vi uppsatt redan veckan efter. Rekommenderar dem varmt och tryggt!
    Lina och Jens i Huddinge
  • Gunvor N
    Gunvor N skrev om Sörmlandskök
    Mycket nöjd, fint utfört jobb, snabb leverans. Mycket duktig och trevlig hantverkare som utförde jobbet. Med andra ord ger jag Sörmlandskök de bästa rekommendationer f v b till andra kunder.
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Sörmlandskök
    När jag äntligen hade bestämt mig att förnya mitt kök, tog jag kontakt med Sörmlandskök genom en annons. Efter en vecka fick jag besök av en representant som gav mig bra ideér och förslag till nya köksluckor. Blev trevligt bemött, kände mig ej lurad och STORMTRIVS med mitt kök. Visade min granne som genast gjorde samma sak. Kan rekommendera Sörmlandskök.
    Med vänliga hälsningar
    Caroline Freund
  • Lena N
    Lena N skrev om Sörmlandskök
    Jag köpte ett helt nytt kök med stommar , vitlaserade luckor och svart bänkskiva. Det vart så himla fint. Sörmlandskök hjälpte även till med att fixa VVS,el och kakelsättare. Dom samordnade allt till mig och det funkade perfekt. Kan verkligen rekomendera dom.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Sörmlandskök
    Vi gjorde om i vårat radhus och anlitade Sörmlandskök. Vi fick mycket bra hjälp av säljaren (Claes) och snickaren var riktigt snabb och noga. En lådfront vart fraktskadad men vi fick en ny på bara 10 dagar, vi är nöjda med alla som vi varit i kontakt med på företaget och luckorna är väldigt snygga.
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Sörmlandskök
    Vi anlitade Sörmlandskök och bytte luckor samt någon stomme. Allt funkade perfekt från start till mål och inom utlovad tid. Rekommenderar dem gärna
  • lisa s
    lisa s skrev om Sörmlandskök
    Efter att ha kikat runt hos otaliga köksleverantörer utan att hitta det vi sökte avseende pris, utseende och kvalite' så kom vi i kontakt med Sörmlandskök. Proffsigt bemötande av säljare och snickare som verkligen ansträngde sig för att anpassa allt precis så som vi ville ha det. Vi är otroligt nöjda med vårt snygga, stilrena och prisvärda nya kök. Det kunde inte ha blivit bättre!

Jag kan varmt rekommendera Sörmlandskök!
  • margareta l
    margareta l skrev om Sörmlandskök
    Jag är otroligt nöjd och glad över mitt nya kök. Om du funderar på ett nytt kök gör som jag gjorde byt bara luckor, gjorde dessutom om ett skåp till lådor för förvaring av specerier, jättebra.
    Sörmlandskök har jättebra service, är snabba och är dessutom trevliga och hjälpsamma. Mitt kök fixade de på 1 dag dessutom.
    Nu har jag ett snyggt kök och är supernöjd.

Svarvarvägen 6 A, 142 50 Skogås