Alla kategorier Kök Stockholms län Huddinge Sörmlandskök
Rekommenderat företag 2015 - Sörmlandskök

Sörmlandskök

Svarvarvägen 6 A, 142 50 Skogås — Visa karta

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera ditt kök. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp. Sörmlandskök skapar hållbara och väldesignade lösningar helt efter dina önskemål.

Läs vad 44 kunder tycker om Sörmlandskök

• Ninni J
    Ninni J skrev om Sörmlandskök
    Snabb, proffsig och tydlig hjälp med planering, inköp och installation av våra nya köksluckor. Lätt att komma i kontakt med er! Vi har nu ett snyggt kök med kvalitetsluckor. Tack!
  • Maria S
    Maria S skrev om Sörmlandskök
    Tog tid från beställning till köket kom längre än den tid som de sagt. Men annars nöjd med köket å hall luckorna vi beställt jätte fint å bra uppsatt av snickaren
  • Lina M
    Lina M skrev om Sörmlandskök
    Jag beställde vita släta luckor och det blev jätte fint! Köket blev ett helt nytt rum, jag är jätte nöjd med både kontakten och arbete hos Sörmlands kök! Rekommenderar varmt!
  • Uffe O
    Uffe O skrev om Sörmlandskök
    Bra service i initialskedet. Väldigt duktiga hantverkare. Snabbt utfört. Kan varmt rekommenderas.
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Mycket trevlig försäljare, som det var lätt att prata med. Två bänkar , en kort och en lång och ett överskåp vid den långa bänkdelen. Helt underbart med lådor i stället för skåp.Överskåpet med dubbla glasdörrar och bokhylledel.Jag är så lycklig för denna omgörning och färgen nougat matchar dom gamla dörrarna som levererades från er i början av 1990-talet.En bra julklapp till mig själv.
  • Radek
    Radek skrev om Sörmlandskök
    Ett nytt kök i tankarna och renovering av det nuvarande köket fick utföras av Sörmlandskök efter att vi ringde runt halva Stockholm och fick bara luddiga och ej fullständiga offerter.
    Vi bestämde att Sörmlandskök var de ända som svarade och skickade in på våran e-mail en offert samt erbjöd sig och välkomna oss till sin utställning i Länna och man erbjöd oss ett besök på en lördag fast de inte har öppet lördagar.
    Vi åker ner till Länna möter Claes på avtalad tid och har ett mycket trevlig pratstund och gör skriver på en beställning.
    Varor beställs och efter avtalad leverans tid monteras på ett mycket snyggt sätt och fort går det.
    Jag kan STARKT rekommendera Sörmlandskök som leverantör och vi är mycket nöjda med Claes professionella bemötande och vilja att hjälpa kunden.
    Tack Claes och övriga inom Sörmlandskök för all hjälp ni har uppfyllt vår dröm.
    Önskar Sörmlandskök en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
    Radek B Upplands Väsby.
  • Desiy L
    Desiy L skrev om Sörmlandskök
    Jättenöjd från första kontakten då vi var på visningen och träffade säljaren Robert Jönsson. Sedan var det dags att komma hem till oss och utvärdera vårt kök. Vi fick svar på alla våra frågor samt professionell rådgivning. Förtroendet växte vilket relaterade i att vi bestämde oss för Sörmlandskök. Snickarna Ossi och Micke, som monterade köket, utförde sitt arbete oklanderligt. Trevligt bemötande, kompetenta svar på alla våra funderingar. Såväl säljaren som snickarna, har levt upp till våra förväntningar, och lite till. Skickligt genomfört arbete under hela processen. Slutresultat är vi mycket nöjda med!
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök var en utomordentlig leverantör från början till slut,ingenting var omöjligt.Högsta betyg!
  • Håkan K
    Håkan K skrev om Sörmlandskök
    Telefonkontakt.kundservice.finish på luckorna.monteringen.allt toppen.
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Sörmlandskök
    Vi har installerat nya köksluckor, lådor och bänkskivor. Fick ett väldigt trevligt och förtroende ingivande bemötande från ansvarig säljare.

Vi fick det vi beställde och vi är mycket nöjda med den installation som gjordes. Vi hade några påpekanden som rättades till väldigt snabbt. Vi har fått ett väldigt fint kök och vi känner att vi blev väl omhändertagna av all personal som vi hade kontakt med. Vi kan rekomendera Sörmlandskök som leverantör.
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Min beställning av nya köksluckor och tillbehör hos Sörmlandskök gick snabbt och smidigt i en mycket trevlig och tillmötesgående anda.
    Installationen var klar på ett par timmar.

Jag hade tidigare lagt märke till Sörmlandsköks annonser - men kom till skott först nu, då man hade en kampanj.

Jag är mer än nöjd med resultatet - helt enkelt ett nytt, fräscht kök, endast genom att byta luckor!
    Varför gjorde jag inte detta tidigare...?

/Gunilla
  • Per H
    Per H skrev om Sörmlandskök
    Vi är jättenöjda!
    Helena och Pär
  • Ann-marie W
    Ann-marie W skrev om Sörmlandskök
    Jag är jättenöjd med mina fina luckor, det kostade en slant men resultatet är över förväntan. Montören som var här var väldigt noga och ordentlig. Rekommenderar verkligen Sörmlandskök..
  • Karl H
    Karl H skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök har inte bara varit tillmötesgående utan också exeptionellt duktig på att svara och komma med idéer och lösningar!
    Är helnöjd med både luckorna och montering. Kan alla dagar i veckan rekommendera Sörmlandskök!
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Sörmlandskök
    Lite skumt först med "tvång" på beslut för att få ett vettigt pris. När vi väl kommit förbi den delen och förhandlat på vanligt vis fungerade allt perfekt! I tid, snyggt och prisvärt. Tips: köp montering!
  • Timo K
    Timo K skrev om Sörmlandskök
    Köpte luckor för några år sen, och vi blev jättenöjda.
    Så nu i höstas fick Sörmlandskök installera ny diskbänk
    Och diskho. Det blev riktigt bra.
  • Helena N
    Helena N skrev om Sörmlandskök
    Vi bestämde oss för att byta luckor i vårt kök och anlitade Sörmlandskök för detta. Vi träffade en säljare och la beställningen 14 april 2014. Allt gick smidigt och han upplyste om att leveranstiden skulle vara 5-8 veckor. När man beställt nytt kök vill man naturligtvis ha det så fort som möjligt men tiden kändes ändå helt OK eftersom luckorna är måttbeställda.

Efter 8 veckor kom en montör för att färdigställa leveransen. När han monterat färdigt upplyste han om att han måste lägga en restbeställning då en lucka var skadad och en lucka hade fel mått. Då blev det ytterligare 8 veckors leveranstid plus några veckor till eftersom fabriken hade semesterstängt över sommaren. När luckorna äntligen kom visade det sig att de lackats i fel färg. Nu började mitt tålamod ta slut eftersom vi var tvungna att lägga ytterligare en restbeställning och återigen vänta. Jag pratade med säljaren men trots alla fel och den långa leveranstiden fanns ingen möjlighet till kompensation. Jag sa till säljaren att innan ni bokar in nästa montering vill jag att ni kontrollerar att luckorna har rätt färg och storlek, det lovade han.
    Det blev höst och när monteringen äntligen blev bokad trodde jag nästan att det var ett skämt. Återigen hade färgen blivit fel då Sörmlandskök anlitat en annan lackerare än de brukar för att pressa ner leveranstiden.
    Vi kunde inget annat göra än att lägga ytterligare en restbeställning och vänta 8 veckor till.
    Den 17 november kom då äntligen de sista luckorna och i rätt färg! Då hade alltså leveranstiden ändrats från 5-8 veckor som utlovats, till 31 veckor (alltså 7 månader) och luckorna hade varit fel vid 3 tillfällen. Fortfarande inte tal om någon kompensation. I kontraktet står att Sörmlandskök åtar sig att kostnadsfritt åtgärda ev. problem, men det står inte någon maxtid för detta. Det kan alltså pågå i en evighet och bli en riktigt tråkig historia.

Själva luckorna är vi nöjda med, de är väldigt fina men det var tråkigt att det blev en så lång process för att få en komplett leverans.
    Sörmlandskök har nu i efterhand varit i kontakt med oss och velat kompensera för att det i vårt fall blev som det blev. Det tackar jag för.
  • Jens L
    Jens L skrev om Sörmlandskök
    Vi är mycket nöjda med Sörmlands kök som lyfte vårt kök till våra drömmars kök! Proffesionellt, lugnt, metodiskt från första besöket till sista listen satt uppe. Mest imponerad av deras tidplan som de höll klockrent, själva installationen skötte deras snickare under knappt tre dagar, imponerad verkligen! En list och en täckskiva saknades men den fick vi uppsatt redan veckan efter. Rekommenderar dem varmt och tryggt!
    Lina och Jens i Huddinge
  • Gunvor N
    Gunvor N skrev om Sörmlandskök
    Mycket nöjd, fint utfört jobb, snabb leverans. Mycket duktig och trevlig hantverkare som utförde jobbet. Med andra ord ger jag Sörmlandskök de bästa rekommendationer f v b till andra kunder.
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Sörmlandskök
    När jag äntligen hade bestämt mig att förnya mitt kök, tog jag kontakt med Sörmlandskök genom en annons. Efter en vecka fick jag besök av en representant som gav mig bra ideér och förslag till nya köksluckor. Blev trevligt bemött, kände mig ej lurad och STORMTRIVS med mitt kök. Visade min granne som genast gjorde samma sak. Kan rekommendera Sörmlandskök.
    Med vänliga hälsningar
    Caroline Freund
  • Lena N
    Lena N skrev om Sörmlandskök
    Jag köpte ett helt nytt kök med stommar , vitlaserade luckor och svart bänkskiva. Det vart så himla fint. Sörmlandskök hjälpte även till med att fixa VVS,el och kakelsättare. Dom samordnade allt till mig och det funkade perfekt. Kan verkligen rekomendera dom.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Sörmlandskök
    Vi gjorde om i vårat radhus och anlitade Sörmlandskök. Vi fick mycket bra hjälp av säljaren (Claes) och snickaren var riktigt snabb och noga. En lådfront vart fraktskadad men vi fick en ny på bara 10 dagar, vi är nöjda med alla som vi varit i kontakt med på företaget och luckorna är väldigt snygga.
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Sörmlandskök
    Vi anlitade Sörmlandskök och bytte luckor samt någon stomme. Allt funkade perfekt från start till mål och inom utlovad tid. Rekommenderar dem gärna
  • lisa s
    lisa s skrev om Sörmlandskök
    Efter att ha kikat runt hos otaliga köksleverantörer utan att hitta det vi sökte avseende pris, utseende och kvalite' så kom vi i kontakt med Sörmlandskök. Proffsigt bemötande av säljare och snickare som verkligen ansträngde sig för att anpassa allt precis så som vi ville ha det. Vi är otroligt nöjda med vårt snygga, stilrena och prisvärda nya kök. Det kunde inte ha blivit bättre!

Jag kan varmt rekommendera Sörmlandskök!
  • margareta l
    margareta l skrev om Sörmlandskök
    Jag är otroligt nöjd och glad över mitt nya kök. Om du funderar på ett nytt kök gör som jag gjorde byt bara luckor, gjorde dessutom om ett skåp till lådor för förvaring av specerier, jättebra.
    Sörmlandskök har jättebra service, är snabba och är dessutom trevliga och hjälpsamma. Mitt kök fixade de på 1 dag dessutom.
    Nu har jag ett snyggt kök och är supernöjd.
  • pelle b
    pelle b skrev om Sörmlandskök
    Väldigt nöjd med proffsigt hembesök bara någon dag eller två efter första kontakten. Det är verkligen inte vanligt oavsett bransch.
    Att också få nya ide'er och förslag på lösningar gjorde att köket blev riktigt snyggt och även mer praktiskt.

Vidare vill jag även tacka snickaren som var och moterade köket för ett väl genomfört jobb.

Jag (och plånboken) är idag riktigt nöjd med mitt beslut att inte köpa ett färdigt kök på någon av de stora köksföretagen.
  • tina w
    tina w skrev om Sörmlandskök
    Jag är oerhört nöjd med Sörmlandsköks arbete med bytet av mina kökluckor.

Proffsigt bemötande, väldigt kunnig och trevlig säljare. Många olika valmöjligheter och inget önskemål verkade omöjligt.

Snabb, smidig leverans och montering. Jag är fantastiskt nöjd med mitt nya fina kök och kan varmt rekommendera Sörmlandskök till alla.
  • Roger N
    Roger N skrev om Sörmlandskök
    Jag och min sambo har med hjälp av Sörmlandskök gjort om nästan allt i köket. Vi är super nöjda med luckorna, vita högblanka med rostfria handtag . Otroligt snyggt. Dom är riktiga proffs. Tack så mycket..
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Sörmlandskök
    Vi fick hjälp av Sörmlandskök med att göra om alla våra luckor på bänkskåpen till att bli stora rymliga lådor. Överskåps luckorna behöll vi. Claes hjälpte oss hitta en liknande modell plus kom med flera jättebra tips. Vi är jätte nöjda med resultatet och rekommenderar dom starkt.
  • Åke A
    Åke A skrev om Sörmlandskök
    köpte blå tonade frästa luckor säljare o montörer var proffs på vad de gjorde servicen var perfekt allt var mycket prisvärt

åke o gunilla mycket nöjda kunder
  • Fredric C
    Fredric C skrev om Sörmlandskök
    Seriöst mottagande från beställning till leverans .Snabbt och trevligt bemötande. Dom höll den utsatta leveranstiden! tror att det tom gick snabbare än dom sagt från början.
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Sörmlandskök
    Vi köpte ekluckor och nya rullådor av Sörmlandskök. Allt blev väldigt fint och vi är jättenöjda. Det vi upplevde som bäst med företaget är den höga service nivån, tex att säljaren alltid svarade även om vi ringde på kvällar och helger. Snickaren var även han trevlig och duktig. Vi ska ev göra om på landet och kommer då självklart anlita Sörmlandskök igen.
  • Mats A
    Mats A skrev om Sörmlandskök
    Jag anlitade Sörmlandskök för att byta ut mina bänkskivor. Jag är otroligt nöjd med resultatet både kvalitén på skivan och jobbet är topp klass. Kan varmt rekomendera detta företag.
  • Bosse N
    Bosse N skrev om Sörmlandskök
    Upplever Sörmlandkök som ett seriöst företag med bra produkter.
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Sörmlandskök
    Vi anlitade Sörmlandskök när vi skulle byta luckor och bänkskivor. Claes var ute och visade och måttade luckorna , vita med fint mönster i. Bra tips fick vi också så som att byta vissa dörrar till lådor så att det går att överblicka innehållet bättre. Killarna som monterade var jätte snabba och noga.. Vi rekommenderar Sörmlandskök starkt.. Ricard med familj..
  • Tarik B
    Tarik B skrev om Sörmlandskök
    Positiv erfarenhet redan direkt när säljaren var i kontakt med mig. Tydlig kring tider som gällde för produktion och leverans. Han kom med bra förslag och hjälpte oss att konkretisera våra tankar och önskemål. När vi väl kom överens om det vi önskade oss så höll säljaren oss i loopen och vi kunde alltid nå han ifall vi hade frågor. Montören kom som överenskommet, han var kunnig och verkade ha lång erfarenhet av monteringsarbeten. När allt var monterat och klart så städa han upp och tackade för sig. Allt som allt en positiv erfarenhet från start till slut.
  • Anders K
    Anders K skrev om Sörmlandskök
    Vi anlitade Sörmlandskök när vi ville byta köksluckor. Vi valde snygga vita högblanka luckor och det vart jätte fint. Vi är verkligen nöjda med hur både säljare och montör hjälpte oss. Jag och min fru kan varmt rekomendera Sörmlandskök.
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Sörmlandskök
    Vi är väldigt nöjda med vårt kök, allt flöt på bra! Trevligt bemötande från säljaren och det kändes bra att ha en personlig kontakt som kunde ge råd och tips om val av luckor och god planering av köket. Det kändes tryggt och bra! /Sandra
  • Christopher S
    Christopher S skrev om Sörmlandskök
    Jag anlitade Sörmlandskök när det var dags att renovera köket i min bostadsrätt. Jag fick ett mycket bra bemötande av deras professionella säljare som genom personligt besök noga tog mått på mitt kök. Med väldigt bra stilkänsla tog de sedan fram olika alternativ som sedan diskuterades och jag fick en tydlig bild av för och nackdelar. En kort tid efter så kom installatörerna ut till min bostad och tog hand om själva genomförandet. Allting gick väldigt snabbt, smidigt och med högkvalité. Självklart gjorde jag också några offertjämnförelser mot några andra företag i samma bransch. Men Sörmlandskök hade prickat in stil, kvalité och professionalism mycket bättre än sina konkurrenter och jobbar dessutom med marknadsmässigt bra priser.
  • Anna L
    Anna L skrev om Sörmlandskök
    Jag kan varmt rekommendera Sörmlandskök!! Känner lycka varje gång jag går in i mitt "nya" kök även då jag bara bytte bänkskivor och diskho. Det är så fint! Allt gick snabbt och smidigt med ett lysande resultat! Tack Claes och all personal!
  • Allan O
    Allan O skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök fixade både leverans och installation snabbt och med kvalitet. En fel som upptäcktes senare åtgärdades omedelbart. Kan rekommenderas.
  • Maria P
    Maria P skrev om Sörmlandskök
    Jag är jätte nöjd med bemötandet och vad jag bestälde .
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök hjälpte oss med byte av köksluckor och socklar i hela köket. Allt var mycket professionellt skött, hela vägen från beställning och köp till montering. Leverans skedde också enligt utlovad tidsplan och vi är mycket nöjda med slutresultatet.

Jag kan varmt rekommendera Sörmlandskök!
  • Arne D
    Arne D skrev om Sörmlandskök
    vi beslutade oss för Sörmlandskök efter ett övervägande mot andra köksfirmor.
    Säljaren Robert Jönsson gav ett proffsigt intryck, Robert gav oss flera god råd som vi gillade, sen måttade han luckorna på plats. Luckorna med snickaren efter 5 veckor.
    Snickaren var duktig och nogrann och luckorna passade perfekt.
    vi blev jättenöjda med resultatet och kan varmt rekomendera Sörmlandskök.

Svarvarvägen 6 A, 142 50 Skogås