Alla kategorier Renovera kök Stockholms län Huddinge Sörmlandskök

Sörmlandskök

Enhagsslingan 6, 142 50 Skogås — Visa karta

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt för oss på Sörmlandskök. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera där hemma. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp.

Vi på Sörmlandskök skapar hållbara och väldesignade lösningar helt efter dina önskemål och förutsättningar. Besök vår hemsida för inspiration eller kontakta oss så berättar vi mer. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 86 kunder tycker om Sörmlandskök

• Per L skrev om Sörmlandskök
    Jag är mycket nöjd med slutresultatet och vägen för att komma dit.

Jag fick bra tips och råd från säljaren och montörerna kom i tid och ordnade allt på en dag.

Kan starkt rekommendera Sörmlandskök. Läs mer
  • Annika C skrev om Sörmlandskök
    Jag har till slut fått ett fint kök, men renoveringen har kantats av problem. Vid monteringen upptäcktes flera fel, t.ex. fel skåpsluckor, missade kantbitar och fel mått på köksön. Vissa problem uppstod också på grund av dålig information. Exempelvis ingick inte bortforsling av de gamla köksluckorna i offerten, utan tillkom som en kostnad om 1300 kr. Detta hade lätt kunnat undvikas om bolaget hade som rutin att fråga kunden om bortforsling önskas eller inte. Information om att elektriker behövdes vid flera tillfällen under arbetets gång hade också varit lämpligt. Bolaget rättade till de fel som gick att rätta till och jag fick också viss kompensation, men dessa förhandlingar hade också kunnat skötas bättre. All heder till snickarna för ett fint arbete och i synnerhet chefssnickaren för en mycket fint ritad köksö. Läs mer
  • Ingrid I skrev om Sörmlandskök
    Beställde byte av köksluckor och
    lådor för vårt 25 år gamla kök på
    Gärdet. Levererades på rätt tid, 2 verkligt duktiga och trevliga montörer. Proffsigt gjort enl. vår uppfattning och kan rekommenderas. Läs mer
  • carin n
    carin n skrev om Sörmlandskök
    Jag ville göra en uppfräschning av min lägenhet och beställde nya lättskötta köksluckor av Sörmlandskök. Resultatet blev så bra att jag genast beställde nya garderobsdörrar. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Ett plus är den smidiga betalningslösningen där jag bara schemalägger en betalning direkt i mailet medfakturan. Det enda jag behövde göra var att se till att jag på betalningsdagen har pengar på kontot. 👍 Läs mer
  • Frank P
    Frank P skrev om Sörmlandskök
    Vi köpte ett nytt kök med köks ö till vårat fritidshus.
    Säljaren som kom och mätte upp nya köket med köks ö var mycket tillmötesgående och proffsig han kom med bra förslag som vi inte hade tänkt på.
    Montörerna som kom och monterade köket var ute i god tid och gjorde ett mycket fint och bra jobb.
    Vi är mycket glada och nöjda med vårat nya kök.
    Vi rekommenderar med glädje Sörmlands Kök. Läs mer
  • Natasa V
    Natasa V skrev om Sörmlandskök
    Nya köksluckor. Superfina i både färg och utförandet, installationen gick smidigt och snabbt. Trevligt bemötande från början till slut! Läs mer
  • Anna M skrev om Sörmlandskök
    Köpte kök och blev bemött på bästa tänkbara sätt. Är dessutom väldigt nöjd med köket som är av hög kvalitet. Läs mer
  • Pia N skrev om Sörmlandskök
    Nya skåp luckor till köket.
    Mycket bra bemötande
    Företaget levde upp till mina förväntningar detta är kök nr 2 Läs mer
  • Kurt K skrev om Sörmlandskök
    Säljare Robert Jönsson som får 10 poäng av 10 möjliga, varför, jo till en början lättsamt och trevligt bemötande, direkta svar på frågor så att inget blev otydligt, rekommenderas varmt!
    Proffsigt arbete av snickare/hantverkare när luckorna monterades, de arbetade bl.a. "rent".
    Efter montering saknade vi 2 listor under skåp som vi tackade nej till när Robert förslog dessa. Vi tog kontakt efter allt var klart och förklarade vårt dilemma, inga som helst problem, Robert fixade listorna och de kom med post bara ett par dagar senare. Varmt tack :) Läs mer
  • Petter N skrev om Sörmlandskök
    Byte ut köksluckor och lådfronter och jag blev väldigt bra bemött allt gick jättefort att fixa Läs mer
  • John b skrev om Sörmlandskök
    Jag är helt nöjd med min kontakt med Sörmlandskök. Från första besöket fram till genomförandet har allting fungerat på ett helt korrekt sätt och bra sätt . Jag kan rekommendera Sörmlandskök till intresserade Läs mer
  • Carin A
    Carin A skrev om Sörmlandskök
    Bra bemötande, hjälpsamma, inget krångel.
    Beställde nya köksluckor, kom när dom skulle och installerades på 3, 4 timmar.
    Lycklig och nöjd över mina fina luckor!
    Tack säger jag! Läs mer
  • Bo B skrev om Sörmlandskök
    Vi kontaktade Sörmlandskök för att modernisera vårt kök från sextitalet. Efter några få dagar kom Clas och mätte upp luckor och lådor samt visade en mängd förslag på färger och utförande. Ca 1,5 månader senare kom två män och monterade upp vår beställning det tog bara tre timmar inklusive täckning av gol, städning samt bort forsling av gamla luckor och lådor.
    Vi fick ett "nytt" kök som vi är mycket nöjda med.
    Vi rekommenderar Sörmlandskök för deras snabbhet och höga kvalitet.
    Bo och Berit Bonnier Läs mer
  • Maria B skrev om Sörmlandskök
    Jag beställde bänkskivor, diskhoar och kran från Sörmlandskök. Jag är mer än nöjd med alla kontakter före, under och efter leveransen. Min kontakt på Sörmlandskök var väldigt tillmötesgående och trevlig och produkterna förstklassiga. Läs mer
  • Jessica N skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök levererar. Det blir som utlovat från start till mål och vi är nöjda med slutresultatet. Prislappen är dock något hög och ett minus att de inte har hela konceptet med kök. Vi fick köpa kakling, bänkskiva och diskho med blandare från annan leverantör och det dubblade logistiken och administrationen för oss. Läs mer
  • Therese H
    Therese H skrev om Sörmlandskök
    Professionell och trevlig kontakt från första mötet till avslutande av jobbet.
    Och resultatet var strålande - endast luckorna bytta och ändå är det som att jag har ett helt nytt kök!
    Ett privvärt sätt att piffa upp köket utan att det behöver kosta skjortan!
    Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Anna S skrev om Sörmlandskök
    Service och bemötande har varit jättebra från början till slut och det har varit lätt att få kontakt och information! Monteringspersonalen var snabb, trevlig o proffsig!
    O sist men inte minst viktigt så var köket väldigt fint! Läs mer
  • Jonatan S skrev om Sörmlandskök
    När jag köpte ny lägenhet var köket inte alls i min smak. Tråkigt Ikea kök i vitt och svart. Jag kontaktade Sörmlandskök då jag inte hade råd att bygga om hela köket från grunden. Sörmlandskök hjälpte mig att byta luckor och bänkskiva vilket gav köket ett helt nytt ansikte. Det byggde även en köksö där jag kunde integrera en vinkyl. Köket ser helt omgjort ut och precis lika lyxigt och fint som om jag hade valt att bygga ett lyxkök från grunden. Skillnaden är att jag kom undan med 1/4 av priset.
    Är fantastiskt nöjd med allt från mottagande, service, uppföljning till utförande. Sörmlandskök skötte sig exemplariskt och kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • lars k skrev om Sörmlandskök
    Det har varit lätt att ringa och ställa frågor och få svar . Bra leveranser Läs mer
  • Erika S skrev om Sörmlandskök
    Kan varmt rekomendera Sörmlandskök.
    Fantastiskt att kunna skräddarsy sitt kök exakt som man vill ha det utan att det ska behöva kosta skjortan.

Säljaren Claes gav oss bra tips på lösningar som vi inte hade tänkt på.
    Efter 8 veckor kom montörerna och satte upp allt på 1 dag!
    Jag är verkligen nöjd med allt . Tack! Läs mer
  • Fredrik K skrev om Sörmlandskök
    Vi anlitade sörmlandskök när vi skulle byta köksluckor och blev väldigt nöjda.

Säljaren som kom och visade luckorna hade även bra tips på hur vi skulle tänka för att helheten skulle bli bra.

Montörerna som kom var snabba och duktiga , allt klart efter ca 6 timmar.

Vi valde ljusa luckor med mönster i samt ett mörkt kakel. Läs mer
  • Hans-Erik N
    Hans-Erik N skrev om Sörmlandskök
    Dom höll vad dom lovade och fina luckor bra montörer och priset det dom sagt. Läs mer
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Proffsigt bemötande vid hembesök och duktig hantverkare
    vid köp av köksluckor m.m.Dock blev min allergi utlöst av
    att luckorna doftade mycket starkt av lasering eller med något medel som gör att jag ej kan ge högt betyg.
    Synd, då köket blev snyggt ,men jag kan inte vara hemma ännu trots att det gått 6 dagar. Läs mer
    2017-10-27 Claes A svarar Gunilla E
    Hej Gunilla.

Tack för dina fina ord om vår säljrepresentant och montörer.

Om man är känslig för starka dofter så kan det första dagarna lukta lite "nytt och starkt" , vädra lite extra så försvinner problemet.

Jag hoppas du kommer trivas i ditt nya snygga kök.
  • Jenny skrev om Sörmlandskök
    Beställde nya luckor till befintlig gammal stomme, preliminär leverans i oktober - idag kom vårt nya kök - flera veckor innan utlovat datum! Supernöjda, trots att en lucka till städskåpet inte är på plats. Jättefint, fräscht. Proffsig och snabb snickare som gjorde vad han kunde med de gamla sneda stommarna. Köket blev väldigt fint. Kan varmt rekommendera Sörmlandskök! Läs mer
  • Ingela S skrev om Sörmlandskök
    Luckor på gång. Ingela Stefaniak Läs mer
  • Catharina C skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök har verkligen jobb över mina förväntningar. Jag skulel bygga om mitt kök och byta köksluckor. Säljaren var trevlig och förstod snabbt hur jag ville ha det och gav mig ett bra förslag. Montörena som kom gjorde ett snabbt jobb. Ett problem uppstod men det åtgärdades snart. Jag är väldigt nöjd med slutresultatet och rekommenderar varmt Sörmlandkök för både ombyggnad och bye av luckor. Läs mer
  • Anders S skrev om Sörmlandskök
    Vi valde Sörmlandskök för att deras utbud passade vårt behov när vi skulle byta skåpsluckor och inredningar i köket. Skall man inte riva hela köket är detta en superbra lösning. Produkten vi valde var högblanka dörrar till skåp och lådor samt inredningar i hela köket. Hela processen från möte med säljare till installation var mycket smidig och slutresultatet blev kanonbra. Sörmlandskök kan utifrån vår upplevelse varmt rekommenderas utifrån bemötande, smidighet och prisnivå. Läs mer
  • Anna J skrev om Sörmlandskök
    Fina köksluckor med bra kvalité. Bra service, proffsiga och trevliga. Snabb mätning av luckor vid första besöket och de kom med bra förslag. Hantverkarna som sedan monterade luckorna var jätteduktiga, jobbade snabbt, omtänksamma och gjorde verkligen det extra för kunden. Allra bästa rekomendationer till Sörmlandskök vi är jättenöjda! Läs mer
  • Magnus K skrev om Sörmlandskök
    Har köpt kompletta köksluckor till ett större kök med befintlig Ikea stomme. Är mycket nöjd med både säljaren, montörerna och slutpriset. Ett fel som uppdagades på
    två luckor åtgärdades utan kostnad. Läs mer
  • Husse S skrev om Sörmlandskök
    Renoverade mitt kök hos sörmlandskök för 2 år sedan och är väldigt nöjd med det valet. Luckorna är än idag väldigt fräscha och nya.De har ett brett sortiment av alternativ vilket jag gillade för jag var väldigt kluven om hur jag ville ha det innan jag bestämde mig. Grabbarna som ko och gjorde jobbet var väldigt enkla att ha och göra med också.

Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Lena L skrev om Sörmlandskök
    Vi valde att byta ut alla luckor , lådor och bänkskivor. Vi fick fantastisk service från början till slut. Vi använde oss även av deras tjänst att de monterade köket. Dem var punktliga, trevliga och väldig duktiga. Allt kom som de skulle, och vi är super nöjda med vårt nya kök och med de bemötandet och service som vi fått. Kan inte annat än att ge topp betyg. Läs mer
  • Sara F skrev om Sörmlandskök
    Vi avråder från att anlita sörmlandskök för byte av luckor! Vi beställde enkla släta luckor och täcksidor i januari, blev lovade ca 6-8 veckors leveranstid, men var själva tvungna att ringa och fråga efter leverans som sedan skedde efter 10 veckor. När de väl kom hade säljaren mätt fel på flera delar och inte pratat med snickarna om vissa speciallösningar som skulle göras. Snickarna och säljaren skyllde på varandra och vi som köpare upplevde att vi fick projektleda Sörmlandskök! När nästa leverans av resterande delar skedde så var det fortfarande fel mått på spotlightskivorna, men det accepterade vi eftersom det inte syntes så mycket. Tänk på att Sörmlandskök INTE hjälper er med infällda spotlights och inte samarbetar med en elektriker. Vi var själva tvungna att övertala Sörmlandskök (efter ett 10-tal telefonsamtal och diskussioner med snickarnas chef samt säljare) att ta hål i skivorna för spottar så att vår elektriker kunde göra sitt jobb. UNDER ALL KRITIK. Nästa gång vi gör om ett kök tänker vi ta hjälp av någon annan. Läs mer
    2017-06-29 Claes A svarar Sara F
    Hej Sara, Vi är otroligt ledsna att det tog längre tid än planerat att färdigställa ert kök.

För att motverka problemet med långa leveranstider har vi nu anställt ytterligare en lackerare, så inom kort skall leveranstiden vara nere på normala 4-6 veckor.
    Vi har dessutom anpassat tillverkningen av spot-skenor. Nu fräser vi baksidan samt tar hål för våra LED-lampor.

Angående samarbete med andra tillverkare, har vi samarbete med elektriker, plattsättare, målare, golvläggare samt VVS.
    Väljer man någon av våra samarbetspartners så kan även vi hålla i projektledningen.
    Väljer man egen hantverkare är de självklart välkomna att ringa oss om frågor finns.

Jag ber återigen om ursäkt för allt strul!
    Jag hoppas och tror att ni nu kan njuta av ert nya kök, och jag kommer även ge er en ekonomisk kompensation för det inträffade.

Med Vänlig Hälsning,
    Claes Andersson
    VD Sörmlandskök AB
  • Victoria B
    Victoria B skrev om Sörmlandskök
    Jag är OTROLIGT nöjd med Sörmlandskök👍. Från den trevliga säljaren som kom hem och helt kravlöst presenterade olika möjligheter till killarna som kom hem och monterade luckorna. Dessutom en extra eloge till Ivan, denna fantastiske kille som ni har bland Era anställda, som kommer ut annandag påsk och fixar till sista luckan och lådfronten. Jag kan varmt rekommendera Sörmlandskök! Läs mer
  • Bernth S skrev om Sörmlandskök
    Eftertel.kontakt ett snabbt personligt besök. Även ett snabbt skriftligt anbud på min förfrågan.
    Kökslåde- installationen helt i sin ordning. Läs mer
  • Magnus H skrev om Sörmlandskök
    Vi är grymt nöjda med Sörmlandskök, allt från första bemötandet till det suveräna slutresultatet. Vi har nu mycket fint i vårt kök och det till ett mycket bra pris!
    Tveka inte slå till!!! Läs mer
  • Lennart J skrev om Sörmlandskök
    Jag tycker att jag redan svarat på denna enkät. Totalen var ändå att jag är 100 % nöjd med allt, administrationen och snickeriarbetet. Läs mer
  • Siw G skrev om Sörmlandskök
    Hej Sörmlandskök!!
    Allt är på plats nu, och jag är en mycket nöjd kund!!
    Allt enligt mina förväntningar!!
    Fått mycket bra visning av era köksluckor och perfekt installation av dessa!
    Även mina vitvaror kyl o frys som är integrerade är väldigt proffsigt gjort!
    Eran säljare Andreas var väldigt intresserad, hjälpsam och kom med bra förslag till en nybörjare!
    Första gången i mitt liv som jag investerade i ett kök både med båd färg och form!!
    Mvh Siw Läs mer
  • Gennet E skrev om Sörmlandskök
    Sörmlandskök går att likna vid ett smörgåsbord; ett stort utbud av köksinredning i alla prisklasser med möjlighet att själv påverka designen. Professionell och lyhörd personal som visar på en tillgänglighet utöver det vanliga. Ringde en söndagkväll och fick ett mycket personligt och proffsigt bemötande av företagets egen VD. Jag säger tack för den här gången Sörmlandskök och på återseende. Maria Södermalm/Stockholm Läs mer
  • Johan S skrev om Sörmlandskök
    Fantastiskt bemötande snabb återkoppling med hembesök och snabb leverans efter beställning av köksluckor med specialmått! Läs mer
  • Daniel S skrev om Sörmlandskök
    Jag fick en bra känsla för Sörmlandskök redan från första mötet. Vi gick igenom hemma i köket vad jag ville ha gjort. Jag styrde men fick otroligt bra förslag och respons på mina idéer. Det märks att de är proffs på det här och har smarta lösningar på stora och små utmaningar. Jag uppskattade att de utgick från mina behov och inte bara försökte sälja på det dyraste utan gav förslag på olika "lösningsnivåer".

En dryg månad har gått sedan köket blev klart och jag är riktigt nöjd och har fått många positiva kommentarer från de som varit här. Jag skulle absolut välja Sörmlandskök igen. Läs mer
  • Elizabet E skrev om Sörmlandskök
    Vi har för andra gången köpt kök av Claes och vi är helnöjda service och montering och utlovad leveranstid och allt. Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Jan C skrev om Sörmlandskök
    Rak och tydlig kommunikation i kombination med att kunde skall känna sig väl bemött.

Sörmlandskök har tillmötesgått mina önskemål av materialval. Även om de inte haft urvalet i sitt sortiment har de kontaktat leverantör och sett till att jag fått detta till ett bra pris.

Jag har bara gått att säga om Sörmlandskök, har bytt några kök och köket jag har idag är jag mycket nöjd med. Läs mer
  • Jegor A skrev om Sörmlandskök
    Mycket bra service och jättefint kök. Montören kom i tid och budgeten höll. Läs mer
  • Ninni J skrev om Sörmlandskök
    Snabb, proffsig och tydlig hjälp med planering, inköp och installation av våra nya köksluckor. Lätt att komma i kontakt med er! Vi har nu ett snyggt kök med kvalitetsluckor. Tack! Läs mer
  • Maria S skrev om Sörmlandskök
    Tog tid från beställning till köket kom längre än den tid som de sagt. Men annars nöjd med köket å hall luckorna vi beställt jätte fint å bra uppsatt av snickaren Läs mer
  • Lina M skrev om Sörmlandskök
    Jag beställde vita släta luckor och det blev jätte fint! Köket blev ett helt nytt rum, jag är jätte nöjd med både kontakten och arbete hos Sörmlands kök! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Uffe O skrev om Sörmlandskök
    Bra service i initialskedet. Väldigt duktiga hantverkare. Snabbt utfört. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Gunilla E skrev om Sörmlandskök
    Mycket trevlig försäljare, som det var lätt att prata med. Två bänkar , en kort och en lång och ett överskåp vid den långa bänkdelen. Helt underbart med lådor i stället för skåp.Överskåpet med dubbla glasdörrar och bokhylledel.Jag är så lycklig för denna omgörning och färgen nougat matchar dom gamla dörrarna som levererades från er i början av 1990-talet.En bra julklapp till mig själv. Läs mer
  • Radek skrev om Sörmlandskök
    Ett nytt kök i tankarna och renovering av det nuvarande köket fick utföras av Sörmlandskök efter att vi ringde runt halva Stockholm och fick bara luddiga och ej fullständiga offerter.
    Vi bestämde att Sörmlandskök var de ända som svarade och skickade in på våran e-mail en offert samt erbjöd sig och välkomna oss till sin utställning i Länna och man erbjöd oss ett besök på en lördag fast de inte har öppet lördagar.
    Vi åker ner till Länna möter Claes på avtalad tid och har ett mycket trevlig pratstund och gör skriver på en beställning.
    Varor beställs och efter avtalad leverans tid monteras på ett mycket snyggt sätt och fort går det.
    Jag kan STARKT rekommendera Sörmlandskök som leverantör och vi är mycket nöjda med Claes professionella bemötande och vilja att hjälpa kunden.
    Tack Claes och övriga inom Sörmlandskök för all hjälp ni har uppfyllt vår dröm.
    Önskar Sörmlandskök en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
    Radek B Upplands Väsby. Läs mer
  • Desiy L skrev om Sörmlandskök
    Jättenöjd från första kontakten då vi var på visningen och träffade säljaren Robert Jönsson. Sedan var det dags att komma hem till oss och utvärdera vårt kök. Vi fick svar på alla våra frågor samt professionell rådgivning. Förtroendet växte vilket relaterade i att vi bestämde oss för Sörmlandskök. Snickarna Ossi och Micke, som monterade köket, utförde sitt arbete oklanderligt. Trevligt bemötande, kompetenta svar på alla våra funderingar. Såväl säljaren som snickarna, har levt upp till våra förväntningar, och lite till. Skickligt genomfört arbete under hela processen. Slutresultat är vi mycket nöjda med! Läs mer

Enhagsslingan 6, 142 50 Skogås