Sörmlandskök

Svarvarvägen 6a, 142 50 Skogås — Visa karta

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt för oss på Sörmlandskök. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera där hemma. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp.

Vi på Sörmlandskök skapar hållbara och väldesignade lösningar helt efter dina önskemål och förutsättningar. Besök vår hemsida för inspiration eller kontakta oss så berättar vi mer. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 124 kunder tycker om Sörmlandskök

• 2020-06-03

Anders O skrev om Sörmlandskök
    * Nya skåpluckor i kök samt lådor i stället för skåp
    * På ett mycket trevligt och positivt sätt
    * Mina förväntningar levde företaget upp till 100%
    * Från Robban (vid beställning) till Mikael och Nicklas (vid
    montering) är min bedömning att Sörmlandskök inte bara har
    utmärkta produkter utan även en synnerligen trevlig personal! Läs mer
  • 2020-05-17

Herut N skrev om Sörmlandskök
    Köpte nya köksluckor utav sörmlandskök efter en rekommendation från en vän.
    Blev mycket bra bemött redan från första mötet med Robert.
    Niklas som installerade köket åt mig var väldigt duktig, lyhörd & trevlig.
    Jag är mycket nöjd med mitt nya kök & rekommenderar dem verkligen. Läs mer
  • 2020-05-05

Anders F skrev om Sörmlandskök
    Jag köpte nya luckor & lådor till köket på landet.
    Det kom en kille & måttade & lämnade pris samtidigt,
    Efter några veckor ringde det någon & bestämde
    dag & tid. Väldigt smidigt.
    Montaget gick galant.
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2020-04-11

Lennart B skrev om Sörmlandskök
    Köksluckor blev bra bemötande av säljaren och en duktig montör så resultatet blev jättebra Läs mer
  • 2020-04-06

Birgitta H skrev om Sörmlandskök
    Vi köpte nya köksluckor och ny bänkskiva genom sörmlandskök. Fina luckor och bänkskiva. Bra service och snabbt svar när vi hade frågor. Maciej och montörerna gjorde ett mycket bra jobb. Vi rekommenderar gärna sörmlandskök till vänner och bekanta Läs mer
  • 2020-03-28

Gabriella E skrev om Sörmlandskök
    Jag köpte nya luckor och nya köksbänkar och diskbänk.
    Allt bemötande var utmärkt. Vid frågor fick jag svar inom kort.
    Resultatet blev fint! Köket är som nytt. Läs mer
  • Kerstin H

2020-03-25

Kerstin H skrev om Sörmlandskök
    Hej!
    Vi köpte luckor och handtag samt ny inredning till våra underskåp.
    Vi blev väldigt bra bemötta av säljaren.
    Det är ju alltid svårt att välja färg men vi visste att vi ville ha mörka luckor.
    Det blev fantastiskt snyggt.
    Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-03-20

Birgitta R skrev om Sörmlandskök
    Jag köpte nya köksluckor.
    Jag blev bra bemött av både säljare och montör.
    Luckorna motsvarade mina förväntningar och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • ANN-MARIE S

2020-02-25

ANN-MARIE S skrev om Sörmlandskök
    Mycket trevlig säljare till att börja med, han kom samma kväll som jag ringde.
    Leveranstiden hölls enligt avtal och monteringen gick snabbt och smidigt och montören var lika trevlig som säljaren
    Vi är så nöjda och rekommenderar absolut Sörmlandskök! Läs mer
  • 2020-02-02

Lynn B skrev om Sörmlandskök
    installerade köksluckor

bra jobb -vänliga

bra jobb

jättefint när allt är installerat Läs mer
  • 2020-01-22

Hannele K skrev om Sörmlandskök
    Jag köpte nya luckor och köksbänkar, allt från första kontakt till installation har varit utmärkt. Är jättenöjd med mitt nya kök. Läs mer
  • 2020-01-02

CHRISTER A skrev om Sörmlandskök
    Kan varmt rekommenderas,hur bra som helst!Beställde skåpluckor samt lådor,mycket proffsig installation.
    Trevliga & kunniga,samt ett stort plus för säljaren Manciej för sitt engagemang. Läs mer
  • Carin H

2019-12-21

Carin H skrev om Sörmlandskök
    God service, trevligt med återkopplingen efter jobbet. Och proffsigt gjort. Läs mer
  • 2019-12-07

Lennart S skrev om Sörmlandskök
    Köpte nytt kök, nya stommar , luckor och fronter + en vin hylla Även en köks ö vart det . Måtten stämde perfekt vid monteringen. Monteringen vart noggrant utförd av snickarna som dessutom var väldig trevliga . Kontakten med försäljaren har fungerat mycket bra . Dessutom så tillverkar de köket själva i egen fabrik vilket var en av anledningarna till att vi valde dem. Vi kan varmt rekommendera Sörmlands kök. Läs mer
  • 2019-11-06

Birgitta N skrev om Sörmlandskök
    Jag ville ha kompletteringar till det kök jag köpt av dem för 4 år sedan.
    En jätteduktig montör. Noggrann, snabb och trevlig. Han gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
  • 2019-10-31

Charlotta S skrev om Sörmlandskök
    Högsta betyg åt Sörmlandskök! Kunde inte bli bättre. Tack vare den trevliga säljaren Andre som lyssnade och förstod vad man ville ha samt men också hade stort tålamod då jag hann ångra mig och välja om flertalet gånger efter beställning och kunde fixa det ändå! Och tack även till den glada och duktiga snickaren Micke som skötte monteringen perfekt.

Resultatet blev lysande och mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Köket blev som nytt och precis som jag ville och med en färg jag själv har valt i färgbutik.

Har berättat om mitt nya kök för familj och vänner och jag ger Sörmlandskök de bästa rekommendationer! TACK!!! Läs mer
  • Terese R

2019-10-07

Terese R skrev om Sörmlandskök
    Nya köksluckor och lite tillbyggnation i köket. Blev supernöjda. Klart över en arbetsdag och känns som nytt! Läs mer
  • 2019-10-05

Bo Stig A skrev om Sörmlandskök
    Ville inte köpa ett IKEA- kök och Sörmlandskök var ett alternativ.

På ett personligt och bra sätt.

Lite problematiskt i början med fel mått, men det ordnade sig efter omdisposition av de olika sektioner.

Vi trodde att de mått som representanten mätte var riktiga.

Efter förändringarna så blev det bra men inte det som vi tänkt. Läs mer
  • 2019-10-04

Kurt F skrev om Sörmlandskök
    Vi beställde nya skåpluckor och lådfronter av Maciej Dzatkiewicz. Vi fick fin personlig hjälp och var helt nöjda med den hjälp han erbjöd oss. Leveransen gjordes inom beslutad tid av "Micke". En mycket trevlig montör som gjorde ett fint arbete.
    Vi hade inga förutfattade meningar om företaget men är helt nöjda och rekommenderar er gärna. Läs mer
  • Kristian C

2019-09-02

Kristian C skrev om Sörmlandskök
    Proffsiga både i hantverket och kommunikation. Allt gick smidigt och vi stämde av under hela processen. 5 av 5 och skulle också gett 10 av 10 om jag kunde. Läs mer
  • Inger S

2019-07-22

Inger S skrev om Sörmlandskök
    Vi är supernöjda med vårt nya kök!
    Snabb o fin service. Vi använde Sörmlandskök första gången för 20 år sedan och varje gång vi fått nytt kök har vi varit nöjda och känner mycket väl att vi kan rekommendera alla som vill förnya köket eller få nytt kök. Välj Sörmlandskök för bästa resultat. Läs mer
    Inger S gillar detta
  • Peder S

2019-07-22

Peder S skrev om Sörmlandskök
    Vi har vid två tidigare tillfällen beställt luckor och lådor av Sörmlandskök och nu senast ett helt nytt kök till vårt landställe. Vi är mycket nöjda med ha valt Sörmlandskök. De har alltid varit proffsiga i sitt möte med kunden, gett fantastisk service och levererat högkvalitativa produkter. Vid en tilläggsbeställning tog det endast tre dagar innan vi fick leverans!

Vi kan verkligen rekommendera Sörmlandskök! Läs mer
  • 2019-06-30

Linnea J skrev om Sörmlandskök
    Hade besök av en mycket trevlig säljare för några veckor sen Fick många goda råd. Nu har snickarna varit här. Arbetet är proffsigt utfört samt tog bara några timmar Är super nöjd Läs mer
  • 2019-06-24

Negar K skrev om Sörmlandskök
    Beställde kök 2 april och väntar fortfarande på luckor som levererades med fel mått.
    Anledningen till att vi valde Sörmlands var för att man kunde måttbeställa. Men när skåpen kom helt rispiga på insidan fick vi skicka tillbaka dem, tyvärr kom nya men även dem var rispiga.
    Sedan kom luckorna men som sagt i fel mått, det skulle ta cirka 2 veckor att få nya men en månad senare inga luckor. Chauffören ringde för en vecka sen och skulle boka tid men sa återkommer på måndag, på måndag ringde ingen upp och jag hade inte numret sparat så då fick jag ringa vår säljare igen som skickade chaufförens nummer. I torsdags fick vi tag på varandra och jag ville att han skulle köra ut dem samma dag men jag fick vänta tills idag måndag. Totalt 1 månad senare för nya luckor som dem hade mätt fel. Köpte spröjsade glasskåp och hyllplanen gick inte jämt med krysset på utsidan, men säljaren förklarade att om man inte köper montering av dem så blir hålen till hyllplanen lite varsom. Summa summarum var att vi hade kontakt med en bra säljare som fick ta emot alla våra samtal och fundering, men dem i fabriken vet jag inte vad dem håller på med. Priset blir då i slutänden ej värt. Läs mer
  • 2019-05-09

Anna V skrev om Sörmlandskök
    Byte av köksluckor och lådor. Vänligt bemötande i telefon och av säljare. Hantverkarna toppen: höll avtalad tid, arbetade effektivt och snyggt. Perfekt resultat. Läs mer
  • 2019-05-03

Dimitar N skrev om Sörmlandskök
    Jag beställde bytte av köksluckor och två bänkskivor från Sörmlandskök samt några lådor och köket lever nu ett helt nytt liv. Det är fortfarande svårt att förstå att det är mitt kök. Jag fick hjälpen som jag behövde, dessutom fick jag ett väldigt bra bemötande och bra service. Jag är helt enkelt jättenöjd. Läs mer
  • 2019-04-14

Jeanette A skrev om Sörmlandskök
    Tack Sörmlandskök, för ett snyggt kök som ni levererade till mig i tid. Fick hjälp med mina idéer till en bra lösning i mitt kök.
    Rekommenderar Sörmlandskök till alla. Läs mer
  • Ewy Karina L

2019-04-12

Ewy Karina L skrev om Sörmlandskök
    Så jävla uselt och kränkande! En inkompetent säljare sålde luckor och lådor till mig. Jag har nu ett halvfärdigt kök pga Sörmlandsköks inkompetenta säljare och företaget vägrar att lösa problemet om jag inte betalar extra för misstaget som deras personal har gjort!!! Läs mer
    2019-04-15 Claes A svarar Ewy Karina L
    Sörmlandskök vill alltid att alla kunder ska vara nöjda med vår personal och våra produkter. vi vill självklart inte argumentera mot våra kunder men när det skrivs direkta felaktigheter måste jag förklara vad som hänt.
    Säljaren sålde en lösning som inte blev bra men den har vi åtgärdat kostnadsfritt (vilket inte nämns i texten ovan) , vidare saknas en lucka pga skada ( den är under produktion och kommer monteras så snart som möjligt) dvs köket är inte halvfärdigt.

Det som nu har reklamerats är en lådlösning som tillverkats enligt önskemål och den lösningen du nu efterfrågar är inte tekniskt möjlig att göra. (vilket också säljaren informerade dig om)

Jag kommer ta kontakt med dig per telefon för vidare diskussion och inte föra diskussionen vidare här på reco.

Claes Andersson
    VD Sörmlandskök
    2019-04-18 Ewy Karina L svarar Claes A
    Claes! Jag är glad att du ringde upp mig för att lösa oklarheterna, vilket vi också gjorde! Det som utlöste mitt mitt missnöje var att en anställd hos Sörmlandskök inte kunde förklara den tekniska biten så att jag som amatör förstod vad hon pratade om och kallade mig för "gnällig" i sms, det är inte OK! Du har bett om ursäkt trots att det inte var du som skrev meddelandet. På lördag (Påskafton) ska jag få min saknade lucka monterad! DET är service!
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Ewy Karina L gillar detta
  • 2019-03-27

Monica L skrev om Sörmlandskök
    Nya köksluckor
    Bra bemötande
    Mycket nöjd över de nya luckorna och hantverkaren var trevlig och gjorde ett bra jobb, förutom en liten miss att en lucka blev vänsterhängd istället för högerhängd, men vi vänjer oss vid det.

Överlag är vi jättenöjda över köket efter att det nya luckorna kommit upp, blev som ett nytt kök Läs mer
  • Björn L

2019-02-21

Björn L skrev om Sörmlandskök
    Köksluckor till ett helt kök. Snygga och god kvalitet på både luckor och gångjärn. Mycket trevlig och kunnig säljare och lite strul.

Kommer att beställa igen i framtiden om behovet ser ut så!

Tack!
    B Läs mer
  • 2019-02-13

Mats O skrev om Sörmlandskök
    Vi köpte skåpserien Emma och fick ett nytt kök. Vi är nöjda och kan rekommendera byte av skåp och lådor till andra.Det blev ett nytt fint kök. Läs mer
  • 2019-02-11

Diana W skrev om Sörmlandskök
    Smidigt och proffsigt utfört. Jag är supernöjd. Läs mer
  • 2019-01-31

Claes Ö skrev om Sörmlandskök
    Nya luckor och lådor.
    Bemötandet var jättebra.
    Förväntningarna införlivades helt
    Vi är helt enkelt nöjda Läs mer
  • Ingmar A

2019-01-29

Ingmar A skrev om Sörmlandskök
    Nya köksluckor
    Mycket bra. Bra service . Trevligt och kunnigt bemötande.
    Bra kvalitet på varorna
    Närhet till företaget av vikt om ngt behöver kompletteras ändras ed.
    Bra priser Läs mer
  • 2019-01-08

Rolf W skrev om Sörmlandskök
    Vi köpte nya köksluckor och lådor.
    Vi besökte Sörmlandsköks utställning i Haninge och fick genast ett bra intryck av säljaren Maciej, fick tips och råd på olika alternativ, vi bokade tid för hembesök.
    Vi hade stora förväntningar, vi ville ha ett nytt fint och praktiskt kök, Resultatet efter Maciejs besök översteg förväntningarna bl.a. genom att de kunde förlänga skåpen så att de gick ända upp till taket som gjorde att vitrinskåpen blev mycket snygga.
    Sörmlandskök är ett mycket seriöst företag som håller vad de lovat.
    Vid genomgången hemma mätte Maciej alla skåp och dörrar mycket noga. Inredningen kom som lovat. alla mått stämde, snickarna mycket noggranna, snabba och trevliga.

Ska ni renovera ert kök kan vi rekommendera Sörmlandskök Läs mer
  • Niclas A

2018-12-08

Niclas A skrev om Sörmlandskök
    Bra, trevlig säljare med fokus på att lyssna in vad vi som kund ville ha. Vi skulle beställa nya stommar, luckor, bänkskiva och beslag och vi fick bra synpunkter från säljaren vad vi borde tänka på. Bra offert där man verkligen kunde se den totala kostnaden. Säker leverans där vi var med i hela leveransprocessen samt att vi fick träffa montören innan beställningen lades. Sörmlandskök har riktigt duktiga, trevliga köksmontörer med bra energi och glädje. Vi kan verkligen rekommendera Sörmlandskök som leverantör. Läs mer
  • 2018-12-07

Niklas F skrev om Sörmlandskök
    Vi fick vad vi beställde. All fungerade utmärkt. Installationen gick snabbt och det blev snyggt. Läs mer
  • 2018-11-19

Tor Å skrev om Sörmlandskök
    Hej,

Från första besöket trevligt proffsigt till leverans montering
    snabbt bra på utlovad tid.
    Tack. Läs mer
  • 2018-11-06

Per L skrev om Sörmlandskök
    Jag är mycket nöjd med slutresultatet och vägen för att komma dit.

Jag fick bra tips och råd från säljaren och montörerna kom i tid och ordnade allt på en dag.

Kan starkt rekommendera Sörmlandskök. Läs mer
  • 2018-10-22

Annika C skrev om Sörmlandskök
    Jag har till slut fått ett fint kök, men renoveringen har kantats av problem. Vid monteringen upptäcktes flera fel, t.ex. fel skåpsluckor, missade kantbitar och fel mått på köksön. Vissa problem uppstod också på grund av dålig information. Exempelvis ingick inte bortforsling av de gamla köksluckorna i offerten, utan tillkom som en kostnad om 1300 kr. Detta hade lätt kunnat undvikas om bolaget hade som rutin att fråga kunden om bortforsling önskas eller inte. Information om att elektriker behövdes vid flera tillfällen under arbetets gång hade också varit lämpligt. Bolaget rättade till de fel som gick att rätta till och jag fick också viss kompensation, men dessa förhandlingar hade också kunnat skötas bättre. All heder till snickarna för ett fint arbete och i synnerhet chefssnickaren för en mycket fint ritad köksö. Läs mer
  • 2018-10-19

Ingrid I skrev om Sörmlandskök
    Beställde byte av köksluckor och
    lådor för vårt 25 år gamla kök på
    Gärdet. Levererades på rätt tid, 2 verkligt duktiga och trevliga montörer. Proffsigt gjort enl. vår uppfattning och kan rekommenderas. Läs mer
  • carin n

2018-10-13

carin n skrev om Sörmlandskök
    Jag ville göra en uppfräschning av min lägenhet och beställde nya lättskötta köksluckor av Sörmlandskök. Resultatet blev så bra att jag genast beställde nya garderobsdörrar. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Ett plus är den smidiga betalningslösningen där jag bara schemalägger en betalning direkt i mailet medfakturan. Det enda jag behövde göra var att se till att jag på betalningsdagen har pengar på kontot. 👍 Läs mer
  • Frank P

2018-10-08

Frank P skrev om Sörmlandskök
    Vi köpte ett nytt kök med köks ö till vårat fritidshus.
    Säljaren som kom och mätte upp nya köket med köks ö var mycket tillmötesgående och proffsig han kom med bra förslag som vi inte hade tänkt på.
    Montörerna som kom och monterade köket var ute i god tid och gjorde ett mycket fint och bra jobb.
    Vi är mycket glada och nöjda med vårat nya kök.
    Vi rekommenderar med glädje Sörmlands Kök. Läs mer
  • Natasa V

2018-10-04

Natasa V skrev om Sörmlandskök
    Nya köksluckor. Superfina i både färg och utförandet, installationen gick smidigt och snabbt. Trevligt bemötande från början till slut! Läs mer
  • 2018-08-30

Anna M skrev om Sörmlandskök
    Köpte kök och blev bemött på bästa tänkbara sätt. Är dessutom väldigt nöjd med köket som är av hög kvalitet. Läs mer
  • 2018-08-28

Pia N skrev om Sörmlandskök
    Nya skåp luckor till köket.
    Mycket bra bemötande
    Företaget levde upp till mina förväntningar detta är kök nr 2 Läs mer
  • 2018-05-17

Kurt K skrev om Sörmlandskök
    Säljare Robert Jönsson som får 10 poäng av 10 möjliga, varför, jo till en början lättsamt och trevligt bemötande, direkta svar på frågor så att inget blev otydligt, rekommenderas varmt!
    Proffsigt arbete av snickare/hantverkare när luckorna monterades, de arbetade bl.a. "rent".
    Efter montering saknade vi 2 listor under skåp som vi tackade nej till när Robert förslog dessa. Vi tog kontakt efter allt var klart och förklarade vårt dilemma, inga som helst problem, Robert fixade listorna och de kom med post bara ett par dagar senare. Varmt tack :) Läs mer
  • 2018-05-17

Petter N skrev om Sörmlandskök
    Byte ut köksluckor och lådfronter och jag blev väldigt bra bemött allt gick jättefort att fixa Läs mer
  • 2018-04-10

John b skrev om Sörmlandskök
    Jag är helt nöjd med min kontakt med Sörmlandskök. Från första besöket fram till genomförandet har allting fungerat på ett helt korrekt sätt och bra sätt . Jag kan rekommendera Sörmlandskök till intresserade Läs mer
  • Carin A

2018-04-06

Carin A skrev om Sörmlandskök
    Bra bemötande, hjälpsamma, inget krångel.
    Beställde nya köksluckor, kom när dom skulle och installerades på 3, 4 timmar.
    Lycklig och nöjd över mina fina luckor!
    Tack säger jag! Läs mer

Svarvarvägen 6a, 142 50 Skogås