Sörmlandskök

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt för oss på Sörmlandskök. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera där hemma. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp.

Vi på Sörmlandskök skapar hållbara och väldesignade lösningar helt efter dina önskemål och förutsättningar. Besök vår hemsida för inspiration eller kontakta oss så berättar vi mer. Varmt välkommen till oss!

220 omdömen om Sörmlandskök

Sedan starten hos Reco 2015
  • 2023-01-25 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda. Trevlig försäljning av Andreas. Och två killar som satt upp köksluckorna. Nicklas med kompanjon Dom röjde fint efter sig. Tack från Kicki och Kalle
  • 2023-01-19 Insamlad av företaget
    Robin är en verkligt bra säljare, som gav mej tid att bestämma mej. Och när jag ringe upp honom kom han ihåg min röst, fantastiskt. Montören som satte upp mina fina köksluckor var väldigt trevlig och duktig.

Jag har rekommenderat att man kan ringa Robin om man vill.
    Tack för allt framför allt Robin.
    2023-01-19 Insamlad av företaget
    Bästa, trevliga Sörmlandskök. Har en supertrevlig, korrekt kontaktkille, Maciej. Jag rekommenderar varmt Sörmlandskök, jag köpte både luckor och bänkskivor och det blev toppen. Lena
    2023-01-15 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med mitt nya kök! Böt ut köksstommar, köksluckor och bänkskiva. Jag fick ett bra bemötande av en supertrevlig säljare och duktiga och noggranna hantverkare. Allt fungerade toppenbra, snabbt och effektivt och mitt nya kök var klart på bara tre dagar.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Nya köksluckor, lådor och bänk. Bra bemötande, allt fungerade bra.
    2023-01-09 Spontant omdöme
    Är jättenöjd med Sörmlandskök, både med säljaren och med montören, som var noggrann och snabb. Våra specialbeställda köksluckor blev precis som vi ville.
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Fint kundbemötande, hög service och leverans. Allt inom budget och enligt utlovad tidplan. Rekommenderas varmt.
    2022-12-12 Insamlad av företaget
    Montören gjorde mycket bra hälsa honom att han kunde sitt jobb
    2022-12-01 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket bra bemötta och känner att ni levde upp till våra förväntningar och som helhet är vi mycket nöjda!
    2022-11-28 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande, noggrann montering snabb leverans. Jag är nöjd med mitt ”nya” kök.
  • 2022-11-19 Insamlad av företaget
    Vi bytte skåpluckor och ny diskho och bänkskivor på vårt landställe
    Försäljaren Andre var mycket trevlig och vi fick bra tips
    Snickaren som satte upp allt gjorde ett bra jobb
    Vi är mycket nöjda med resultatet
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och trevligt bemötande från både säljare och snickare när vi förnyade vårt kök med nya luckor, ljuslist och sockel.
    Bra pris och ett mycket noggrant monteringsarbete. Leveransen och monteringen uppfyllde alla våra önskemål och överensstämde väl med den offert vi fått.
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Snabba svar, proffsiga och god service.
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Bra service av företaget som levererade måttbeställda frontpaneler till köksluckor, dessa monterades av trevlig och kunnig montör. Tack för ett bra utfört arbete.
  • 2022-11-02 Insamlad av företaget
    Vi fick ett bra bemötande både från säljare och snickare och är nöjda med resultatet. Klart värt att rekommendera till andra.
  • 2022-10-20 Insamlad av företaget
    Maciej Dziatkiewicz var otroligt bra och tydlig vid hembesöket när vi beställde nya luckor och viss justering och skåpinredning. Han ritade och berättade och visade. Ozzy som sedan kom och gjorde installationen arbetade mycket snabbt och noggrant samt att han städade efter sig. Vi är mycket mycket nöjda. Tack!
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Beställde köksluckor.
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Det var dags att äntligen byta ut köksluckorna hemma och jag letade och jämförde. Mitt val föll slutligen på Sörmlandskök då bilderna tilltalade mig av de kök jag såg och priset verkade också jämförbart vettigt.
    Maciej Dzatkiewicz kom hem till mig och visade mig alternativ. Ingen stress och mycket trevligt och informativt bemötande. Alla mina frågor besvarades.
    Mitt nya kök kom efter en tids väntan men det hade jag också blivit informerad om. Köket sattes upp på en dag. Allt enligt mina önskemål.
    Wow, så otroligt snyggt och tyst med luckor och lådor som så tjusigt åker tillbaka själva efter en liten putt bara.
    Jag fick som ett nytt kök! Jag är så himla nöjd!
    Tack Maciej Dzatkiewicz och Sörmlandskök
    2022-07-26 Insamlad av företaget
    Vi beställde köksluckor och fick bra service hela vägen. Vi är mycket nöjda med Sörmlandskök!
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Gediget och stilrent. Bra service.
    2022-07-12 Insamlad av företaget
    Vi fick god vägledning om de alternativ som skulle passa vår idé. Eftersom vi var noviser kändes det tryggt att få alternativen så tydligt presenterade. Vi valde att bara byta ut köksluckorna och fylla hålet efter diskmaskinen med lådor. Vi är supernöjda, det blev mycket snyggt utfört!
    2022-07-03 Insamlad av företaget
    Proffsigt och kunnigt bemötande av Sörmlandsköks säljare. Nya köksluckor och ny bänkskiva till köksö levererades inom utlovad tid. Allt monterades på de gamla stommarna av en rutinerad montör på drygt fyra timmar. Passformen på de nya luckorna var perfekt och vår valda färgkulör stämde på pricken. Rekommenderas.
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd över vårt nya kök med Lindbloms gröna luckor.
    Även Glad att vi lyssnade på den kunniga och trevliga säljaren Robin när han rekommenderade utdragbara lådor istället för nya luckor till bänkskåpen.

Tack även till montören Niklas för ett mycket bra jobb.
    Redan rekommenderat en kompis att anlita er.
    2022-06-30 Insamlad av företaget
    Kökets uppdatering blev betydligt mer omfattande än tänkt från början, men vi är så nöjda!
  • 2022-06-27 Spontant omdöme
    Katastrofbolag okunniga med noll kundservice
    Mitt val var underlimmad diskho , säljaren tog fram en överlimmad med mått bredare än skåpet i beställningen Stenfirman limmade fast stänkskyddets sidoskivor med ett mellanrum på 1,5 cm in till väggen?!? Hur skall det luftmellanrummet fyllas? Man får ej bestämma utformning på bänkskiva och stänkskydd? De bestämmer att djupet skall vara större på ena sidan än andra så både bänk och stänkskydd sticker ut utanför väggen på ena sidan, sjukt och skitfult!?! Kompostlådorna till diskbänken var också större än skåpet och kunde inte monteras? Lådfronterna lutar inåt i överkant, felaktigt monterade. Säljaren svarar inte på mail med bild på felaktigheter på flera månader, ingen åtgärd sker? Man får ingen kreditnota på felaktigt debiterade delar som ej kan monteras el ej leverats.
    Hej Ingrid

Det känns väldigt tråkigt att du känner ett sådant missnöje med leveransen , speciellt som vi inte har slutfört den ännu..

Jag kommer att ringa upp dig under dagen för att diskutera hur vi går vidare i ditt ärende.

Jag kommer även kort förklara vad som hänt så du och eventuellt andra som läser detta får en bild av ärendet.

När det gäller stenskivor så tillverkar vi inte dessa själva utan använder oss av en underleverantör och har gjort i flera år , dom är väldigt duktiga på sten och måttning . OM dom säger som i ditt fall att dom inte rekommenderar vissa saker så måste man som kund absolut inte följa deras råd , men om man inte gör det så kan dom inte stå för garantierna. ( vilket du ville ) .

Vi på Sörmlandskök har en dialog med dom hur vi kan bli bättre och tydligare på vad som är möjligt och inte ..

Angående dina lådfronter så hade vi en inbokad tid 27/5 kl 13.00 för att rätta till dessa , tyvärr vart montören kraftigt försenad hos kunden innan och kom sent till dig , du sa då att du inte hade tid att ta emot oss utan bad om att få bli ombokad. I skrivandets stund är ej någon tid bokad.

Kompostlådorna kommer vi byta till en mindre modell när besöket utförs.

Angående kreditnota som du efterfrågar så gör vi alltid klart arbetet först och sedan diskuteras det efteråt ( enligt ditt saldo har du endast reglerat ca 30% av din totala faktura så vi har inte på något sätt försökt kräva dig på pengar , dvs du behöver inte ligga ute med pengar för något du tycker är ofullständigt och det kommer att göras en avräkning från din skuld om vi kommer överens om det när allt är klart .)

Som sagt så kommer vi söka dig på telefon idag eller i morgon.

Sörmlandskök.
    2022-06-26 Insamlad av företaget
    Jag är otroligt nöjd med mitt nya kök, trodde aldrig att det skulle bli så fint! Allt, från planering och mätning till snickeri blev faktiskt helt perfekt. Både Robert som tog upp mina önskemål och mätte och snickare Niklas var , förutom noggranna, också mycket trevliga och lätta att ha att göra med.
  • Anita E
    skrev om Sörmlandskök
    2022-06-18 Insamlad av företaget
    Köket blev mycket fint, första mötet var effektivt.
    Kommunikationen i samband med instalkeribgen hade kunde vara bättre, men det blev jättefint.
    Kan rekommendera som ett gott alternativ till att riva ut hela köket. Mycket mindre meck för en själv, eftersom man bara blir utan vatten under en dag.
  • Ulla A
    skrev om Sörmlandskök
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Allt perfekt kanske lite lång leveranstid men annars mkt nöjd .
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande av säljare och montör. Köket installerades till stor belåtenhet. Mannen som installerade de lådor och luckor vi beställt var effektiv. Kom på utsatt tid och allt var klart efter sex timmar. Dammsög och snyggade upp efter sig.
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Bra pris, fick rundade kanter på mönster på luckorna som gör så att det inte samlar så mycket damm och lättare att torka av en bra detalj jag inte visste om den förrän en kollega berättade.
    Snyggt jobb på mina gamla stommar. Fint med den frostade vitrinskåpet.
    Rekommenderas varmt
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    All kontakt med Maciej Dziatkiewicz har gått väldigt smidigt. Han svarade snabbt på både mejl och sms.
    När han var här gav han oss lite tips om förändringar och det färdiga resultatet blev väldigt bra.
    Leveranstiden var lång, men det visste vi att den skulle bli.
    Snickarna som var här var trevliga och noggranna och kunniga och de har gjort ett snyggt jobb som vi är mycket nöjda med.
    Vi bytte köksluckor och och bänkskivor och skaffade några nya underskåp. Enl. överenskommelse skall skåpen kompletteras med socklar.
  • 2022-03-29 Insamlad av företaget
    Trevlig och tillmötesgående försäljare.
    Förväntningarna var att få ett ljust och trevligt kök som
    passade oss och resultatet blev precis som vi ville ha det
    Montörerna var trevliga och proffsiga .
    Vi köpte nya luckor lådfronter. bänkskivor och diskbänk.
    Vi fick det som vi beställde och är jättenöjda med vårat
    nya kök.

STORT TACK TILL ALLA. INGEN NÄMND INGEN GLÖMD

MARGARETA från TÄBY
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Blev vänligt bemött och proffsigt.
    Tycker att slutresultatet blev som förväntat och att vi fick vad som utlovats.
    Vi köpte ett kök och bytte nästan alla stommar till skåp, några nya skåp samt fronter till lådorna.
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Vänligt, proffsigt, noggrant arbetsutförande, Montering av lådor i tidigare inhandlat skåp. Det blev jättesnyggt, exakt som jag ville!
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Jag är nöjd med hela processen från besök av säljare till att jag nu har mitt kök på.plats. Allt känns genuint och av hög standard. För mej var detta en perfekt lösning, eftersom jag gillade mitt gamla platsbyggda kök men ville ha en modernare finish. Jag valde en lindblomsgrön färg, som gör mig glad och ger en känsla av spirande vårgrönska.
  • 2022-03-15 Insamlad av företaget
    Såväl säljaren som montören trevliga och tjänstvilliga-
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Professionellt och trevligt bemötande.
    Resultatet av Sörmlandsköks renovering överträffade alla våra förväntningar. Vi kunde inte föreställa oss att vår säljare/rådgivare Maciej Dziatkiewicz skulle ge vårt kök en så radikal ansiktslyftning.
    De skräddarsydda modifieringarna avsåg utbyte/montering av skåpluckor, bänkskivor, golvsocklar etc.
    Det renoverade köket andas kvalitet, funktionalitet, estetik och trivsel.
    Vi är helnöjda och kan varmt rekommendera Sörmlandskök.
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med jobbet som Sörmlandskök gjorde på vårt lilla kök. Vi bytt ut alla luckor och lådfronter och målade väggarna. Alla gjorde ett mycket proffsigt arbete och var väldigt trevliga också. Kan varmt rekomenderas.
    2022-03-06 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött både vid beställning och vid utförandet av byte av luckor och lådor. En detalj blev bortglömd vid utförandet, men blev åtgärdat någon vecka senare.
    Kan verkligen rekommendera Sörmlandskök vidare.
    2022-03-06 Insamlad av företaget
    Noggrann mätning inför luckbyte
    Trevlig och lugn ”försäljare”
  • 2022-03-01 Spontant omdöme
    Vi rekommenderar inte detta företag. Vi beställde ett helt nytt kök i december 2020. Köket skulle monteras på en dag i mitten av april 2021. I januari skickade jag ett mejl med det kylskåp vi köpt för att visa på modell så att det blir rätt luckor.
    När köket väl skulle monteras vad det mycket som inte stämde. Några luckor var skadade och behövde bytas ut, något mått stämde inte m.m. Det kan vi acceptera. Det är sånt som händer. Vad gäller kylskåpet så kunde de inte montera på luckorna. Vi ringde då kylskåpsleveratören och de sa att det inte skulle vara några problem. De bad att Sörmlansköks hantverkare skulle ringa dem så att de kunde förklara. Det ville varken hantverkarna eller säljaren göra. i Vi fick svaret. att det inte gick. Sen skulle de ha semester.
    Resten av köket dröjde. Vi berättade att vi skulle vara bortresta i ett halvår från den 1 september och att det var viktigt att köket var färdigt till dess. 28 september (!) kom de och skulle sätta upp resterande luckor, socklar m.m. Dock kunde de inte sätta upp luckorna på kylskåpet eftersom de fortfarande hävdade att det var fel gångjärn. De ville inte ringa till kylskåpsföretaget och de ville inte försöka hitta rätt gångjärn själva. Eftersom vi var utomlands hade vi inte heller möjlighet att ordna detta. (Vilket vi kunde ha gjort om de hade fixat det innan vi åkte). De skrev att de ansåg sig klara och ville ha fullt betalt. Vilket de fick eftersom vi var glada att slippa ha med dem att göra.
    Väl hemma kontaktade vi andra hantverkare som direkt satte upp luckorna på kylskåpet utan problem.(Så ett år och tre månader efter beställningen har vi ett nytt kök. och det var inte tack vare Sörmlandskök.) Sammanfattningsvis kan vi säga att det är otroligt tråkigt med den nonchalans och brist på service vi mötte. Vi har förståelse för att saker kan bli fel och att Covid kan ha ställt till det men vi förstår inte den totala oviljan att ens försök lösa problemet.
    Hej Veronica

Det är väldigt tråkigt du/ni är besvikna.

När det gäller olika beslag för montering av luckor till integrerade kyl och frys skåp så finns det lika många varianter som det finns varumärken, dessa monterings satser ska medfölja vitvarorna. ( det är alltså inte Sörmlandsköks ansvar att dessa finns på plats vid monteringstillfället)

I detta fall så saknades delar av monteringssatsen vilket våra montörer påpekade och det bestämdes att kunden skulle ta hem dessa till nästa gång montören kom dit. tyvärr saknades dessa även 2a gången vi kom dit.

Sörmlandskök försöker alltid hjälpa till så mycket vi kan för att allt ska bli klart så fort som möjligt.

Du får väldigt gärna ringa mig så kan vi reda ut varför det vart så tokigt..

VD Sörmlandskök
    070-5383080
    2022-02-24 Insamlad av företaget
    Tog lite tid men proffsigt och trevligt bemötande och ett bra slutresultat.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera Sörmlsndskök! Fick mitt nya fina kök installerat igår👍
    Bra bemötande från början till slut.
    /Erik
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Fick nya köksluckor, bänkskivor och nya luckor i tvättstugan. Allt installerat på en dag, super snyggt och proffsigt.
    Hel nöjd helt enkelt!
    /Melanie
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Proffsigt och korrekt bemötande i samband med beställning, och bra montering vid leverans. Vi fick också goda råd om ytterligare målning av skåpytor för bättre harmoni med de nya luckorna.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Vi köpte nya köksluckor och bänkskivor av Sörmlandskök. Resultatet vart över förväntat. De två montörerna som var här gjorde ett jätte fint jobb. Kan verkligen rekommendera denna firma.
    2022-02-15 Spontant omdöme
    Köksluckorna som skulle levereras i juli 2021 var inte slutlevererade förrän februari 2022, efter 5 försök (!!) pga olika slarvfel. Sörmlandskök har ändå mage att insistera på full betalning utan rabatt!! Jag kan därför tyvärr inte rekommendera Sörmlandskök som leverantör av köksluckor!
    Hej Jenny

Det är tråkigt du känner att du inte vill rekommendera oss.

Det som hände var att vid tillverkningen av dina luckor så gjordes fel modell , du fick då välja på att behålla dessa OCH få en kompensation eller att vi gjorde om luckorna till den modell du valt, du valde det senare och vi kom överens om att ny leverans skulle ske efter sommaren. ( du hade hela tiden ett fungerande kök)

När de nya luckorna sedan kom så blev det ett tillverkningsfel på någon/några enheter ( vilket vi beklagar)

Under de senaste året har vi som många andra företag lidit av materielbrist i perioder och framförallt haft personal sjuka eller i karantän, därav den längre leveranstiden.
    vi som många andra hoppas nu att Sverige och resten av världen kan återgå till normala leveranstider.

Jag hoppas du nu när allt är klart ändå är nöjd med slutresultatet av ditt kök.

Med vänliga hälsningar :
    2022-02-08 Insamlad av företaget
    Tackar för ett Bra Jobb snyggt Gjort
    Mats
  • 2022-01-24 Insamlad av företaget
    Trevligt o proffsigt. Blev mycket nöjda med luckbytet. Dock mycket lång leveranstid..
  • 2022-01-18 Spontant omdöme
    Alla jag varit i kontakt med på sörmlandskök har varit väldigt proffsiga och hjälpsamma.
    Fått mycket bra vägledning och tips, och är väldigt nöjd med slutresultatet.
    Rekommenderas starkt!