Alla kategorier Cykel Västra Götaland Borås Sportson

Ålgårdsvägen 19, 506 30 Borås — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Sportson

• Helena J
    Helena J skrev om Sportson
    Rullade in med min mormors gamla Crescent Position 5 som förmodligen är minst 30 år gammal. Cykeln hade punktering på bägge däcken och jag ville laga detta för att kunna cykla på den en sista sommar. Butikssäljaren började prata om Sportsons servicepaket som finns i olika omfattning och prisklasser. Han rekommenderade nivå 2, "Helservice" för 750 kr som skulle omfatta det ena och det fjärde. Nej, jag vill inte lägga så mycket pengar på den här gamla rostiga cykeln, jag vill bara att den ska fungera (alltså laga punkteringen) så för mig räcker det med nivå 1 "säkerhetskontroll" för 250 kr. Han informerade om att material kan tillkomma (typ slang) och jag sa att det var ok.

Jag fick ett sms om att hämta cykeln när den var klar där det också stod "Pris 250 kr". Kanon tänkte jag, då behövdes ingen ny slang utan det räckte med ett "plåster". När jag sedan ska hämta cykeln är inte butikssäljaren som jag handlade av där utan en annan man. 653 kr då tack - VA!?!? Men jag tog ju det lilla paketet för 250 kr plus ev. materialkostnader? Ja, det stämmer säger han. 250 kr för säkerhetskontroll, 2x89 kr för slang och 205 kr för lagning av punktering. Men va? Ja ja, punkteringslagning ingår ju inte i Säkerhetskontrollen säger han. Skojar du? Det var ju den enda anledningen att jag lämnade in cykeln. Nej punktering ingår inte i något utav servicepaketen.

Orkar inte skriva hela diskussionen - men företaget har noll känsla för kundservice, rekommenderar fel produkter för ändamålet och vägrar erkänna ett misstag och/eller ge någon form av kompensation. Oerhört besviken - gå aldrig hit. Läs mer
  • Sven C
    Sven C skrev om Sportson
    Köpte en ny mtb till
    Sonen ,ringde tillbaka efter en vecka för att höra hur det går, fick lite svävade svar den var antagligen inte beställd.
    Fick ny lev tid dom lovade att höra av sig ,tyst som i graven .
    Ringde tillbaka den var påväg , bra ring så fort ni får den tyst.
    Ringer tillbaka har kommit står i låda.
    Ok kommer och hämtar ,kommer dit cykel verkar ok frågar om någon kompensation ,pris eller skicka med något.
    För allt strul och försening.

Får två servicar som jag skulle vara glad att jag fick.
    Ville bara ut där i från ska betala cykeln blev 4500kr dyrare oj då .
    Fick rätt pris ut från den mest otroligt dåliga kundbemötande butik jag varigt med om.
    Alldrig mer dit, vill ni ha en bra relation med era barn vad som helst inte Sportsson Borås .

Sven Carlsson Alingsås Läs mer
  • Tony L
    Tony L skrev om Sportson
    Trevligt första bemötande. Dock verkar dom ha okunnig personal som monterade min cykel med bromsar som ligger konstant på och som gnisslar vid användning och växelförare som är felinställd. Jag påpekar även detta vid första årsservicen att detta behöver fixas. Detta fixades inte (undra om de ens gjorde någon service?)...

Leta efter ett mer seriöst företag om du vill ha en cykel som inte gnisslar och är felmonterad vid leverans. Läs mer