Sportspec

Mölndalsvägen 77, 412 63 Göteborg — Visa karta

Sportaffärer nära Sportspec:

Stenmursvägen 56, KÅLLERED
Sportmaterial.se erbjuder dig marknadens bästa och mest prisvärda sport och frit... Läs mer ›
Markus G:
Serviceinriktat kundbemötande. Det var över förväntan och uppskattades.

Läs vad 8 kunder tycker om Sportspec

• Robert W
    Robert W skrev om Sportspec
    Handlade där nu 2016. Kom överens men var tveksam efteråt om det var rätt modell till min grabb. Diskuterade med dem innan vi hämtade ut pjäxorna och ångrade oss dagen efter. Det blev ett blankt nej till att få lämna tillbaka dem. Iofs öppet köp men när vi hade en pågående diskussion och det var dagen efter tycker jag det var väl girigt. Så det blev till att ha ett par pjäxor över i garderoben. Köpte skidor samtidigt och tänkte köpa dubbdäck till mtbn men det blir någon annanstans. Kan inte rekommendera dem. Däremot Skistore, klockren service.
  • Cissi N
    Cissi N skrev om Sportspec
    Jag har varit i Sportspec's butik ett antal gånger då det råkar vara min närmsta cykelaffär och jag cyklar en del.
    Servicen i själv butiken är i bästa fall OK. Ofta är det riktigt långa väntetider, och personalen jag har varit i kontakt med är nonchalant och intresserar sig mest för de kunder som redan vet vad de vill ha (givetvis förutsatt att de vill köpa något dyrt). Att hjälpa en icke-cyklande småbarnspappa som ska köpa cykel till sin sjuåring är inte alls lika kul, tycker personalen, och blir lite otålig när pappan frågar om råd. Alla anställda är inte kompetenta att hjälpa till ens inom kärnområdena, så när man får kontakt med en person man uppfattar som en säljare kan man ändå få vänta ytterligare 20-30 minuter på att någon RIKTIG säljare skall bli ledig.
    Det är dock inte det som stör mig mest, utan bemötandet från verkstaden.
    Mitt cykelintresse sträcker sig inte längre än till själva cyklingen, vilket innebär att jag inte vet speciellt mycket om service och underhåll av cykeln. Jag förlitar mig på cykelverkstäder ifall jag får problem svårare än punktering.
    Den här cykelverkstaden är bara till för de som redan vet allt om sin cykel. Lite märkligt, kan man tycka. Hade jag känt mig säker nog att serva min cykel själv hade jag naturligtvis gjort det. Men eftersom jag nu helst ser till att få bromsarna/växlarna kollade av nån som utger sig för att vara proffs så förväntar jag mig naturligtvis ett professionellt bemötande. Istället blir jag uppringd av en trött och något hånfull cykelreparatör som i princip idiotförklarar mig för att jag inte har underhållit cykeln som jag borde. Han ringer för att ge mig en prisuppgift, men "vet inte hur mycket det kommer att kosta förrän jag tittat närmare på det" och säger inte utan skadeglädje att det nog kan gå uppemot 2000 kr, givet att han måste byta delar som han i nästa mening hävdar "inte alls är slitna".
    Som anställd i ett serviceyrke har man givetvis rätt att tycka vad man vill om sina kunder, men vill man ha sina kunder kvar kan man inte låta dem FÖRSTÅ att man tycker att de är dumma i huvet. I så fall går nämligen kunderna till en trevligare butik/verkstad nästa gång.
    Kan tilläggas att jag i detta fall hade "turen" att slippa få fungerande cykeldelar utbytta. Det, och det faktum att jag faktiskt fått helt tillräcklig hjälp från en butikssäljare tidigare höjer betyget till en tvåa.
    Kommer dock inte att sätta min fot på Sportspec igen.
  • Lena D
    Lena D skrev om Sportspec
    Jag köpte ett par pjäxor på sportspec för två dagar sedan och var lite osäker på om de var för stora, så jag åkte tillbaka för att ev köpa ett par extra skidsockor. Jag pratade med andra kunder som också hade varit där i flera timmar och fick goda råd & tips. När jag bad en säljare (butiksägaren) om hjälp, svarade han att jag inte fick någon hjälp eftersom jag redan hade köpt ett par pjäxor och varit inne i affären länge och att detta inte var någon fritidsgård och om han skulle slänga ut mig! Jag blev både chockad och förvånad över hur han kunde svara med den hotfulla attityden. När jag förklarade för hans kollega blev hon förvånad och sedan tog han min pjäxbag och tog tag i mig och slängde ut mig!! Jag sa till honom att inte röra mig, då svarade han att han ägde butiken och även delen utanför. Som tur är finns det ett vittne till den här fruktansvärt obehagliga händelsen. Jag har ALDRIG någonsin varit med om något liknande och jag rekommenderar, som de andra här på sidan, att INTE gå in i den obehagliga butiken, samt att kontakta Konsumentverket. Man får absolut INTE ta i, eller röra någon kund! Jag kan heller inte förstå varför inte någon av de andra två av personalen kom ut och frågade vad som pågick. Enligt mig har han ett hotfullt och våldsamt beteende. Varning!!!
  • julia j
    julia j skrev om Sportspec
    Jag försökte reklamera en cykelväska som gått sönder. Blev först ifrågasatt och sen vägrad reklamation med motivering att de först måste tala med tillverkaren för att se om det var ett känt fel. Jag tyckte inte att det spelade någon roll om felet var känt eller inte eftersom min cykelväska var sönder. Då frågade försäljaren (som också var butikschef) argt vad det var jag inte förstod, vände ryggen mot mig och vägrade att prata. Riktigt otrevligt. Jag köper inget mer från Sportspec (som det nu heter) och rekommenderar alla att handla på andra ställen.
  • Jens G
    Jens G skrev om Sportspec
    Köpte en Scott till min 6-åring för 4000 bara för att hitta den 800 kronor billigare på Stadium XXL några timmar senare. Ringde till Cykelspecialisten som i princip ryckte på axlarna över detta och tyckte att det var upp till mig att kolla var det är billigast innan. Att jag kände mig lurad brydde de sig inte om. Varning!
  • Peter A
    Peter A skrev om Sportspec
    Jag köpte en Felt Z65. Helt ok bemötande vid köp. Efter att ha testat cykeln en gång innan vinterförvaring fick jag punktering. Då jag inte skulle cykla på ett tag väntade jag med att byta slangen. När jag skulle göra detta några månader senare så märkte jag att det saknades ett fälgband vilket medfört att slangen skurits sönder av fälgen. När jag kom in till butiken för att få ersättning för ny slang och fälgband fick jag först nobben. Detta med motiveringen att sånt måste ske direkt. Försäljaren var otrevlig, jag förväntade mig bara att få en ny slang och nytt fälgband direkt utan tjafs. Men det fick jag kräva efter en lång diskussion och uppvisande av slang där tydliga ringar syntes efter ekerhålen i fälgen. Väldigt arrogant personal.
  • David J
    David J skrev om Sportspec
    Arrogant bemötande och usel servicekänsla de cirka 5 gånger jag varit där. jag hade köpt däck och slang för runt 800kr, dagen efter kommer jag in med min ram och frågar samma försäljare/mek om han kan dra åt mitt vevlager ett halvt varv. Det skulle ta honom cirka 10 sekunder, men det gick icke. Istället föreslog han att jag skulle köpa specialverktyget som jag behövde. Det var mitt sista besök där.

Heter numera Sportspec med hemsidan: http://www.sportspec.se
  • d
    d skrev om Sportspec
    Mycket fina cyklar och grejer men riktigt usel servicekänsla. Rekommenderas ej!!!

Mölndalsvägen 77, 412 63 Göteborg