Alla kategorier Fastighetsbolag Skåne Malmö Stena Fastigheter

1.0 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Stena Fastigheter

• 2019-03-02

Saban Kurtovic skrev om Stena Fastigheter
    stena fastigheter använder sig av MAFIA metoder. stena gör riktigt fusk stambyte där dom gör RUT avdrag på utfört arbete medan din hyra går UPP med mellan 40 - 50%, Jag har den otur att jag har bott i 2 år efter fusk stambyte där min
    hyra innan stambyte var 7484:- / efter stambyte höjdes hyra till 9706:- / Nu efter ca 2 år kommer stena fastigheter med ett krav på slutlig uträkning (efterkrav) av slut hyra på 45 969:- kronor vilket betyder att min hyra har höjts med exakt 46% / så nu kommer min hyra att vara så gått som 12 840:- i månaden i 2 år tills stena har tjuvat 45 969:- i hopp om att
    hyran kommer att gå tillbaka till dagens hyresnivå på 10 617:- om stena inte hittar på en idioti förklaring som mer kostnader och behåller hyran på 12 840:-
    Ska du skriva kontrakt med dom se till att det inte står ( a conto-hyra ) för då gör stena exakt som dom vill och idiot höjer hyran till exakt den nivå dom vill.
    (Fusk arbete är följande (Trä laminat skriker under fötterna, fogarna vid alla skåp släpper och ser ut som att väggarna är spruckna, under diskbänken kan du hitta rena soprum fult av silikon-brädbitar-trä spån-papper och lite till vilket inte luktar fräsch, diskbänk höjs upp, badrums dörrkarmar ser fint spacklade tills några månader har gått sedan är all spackel GUL, lister vid dör karmarna är spikade med spikarna som nålar vilka kommer upp gissa hur många strumpor man har bytt på 2 år, alla fönster-balkong dörr det blåser rätt igenom, elkostnaden under vinter har stigit 80% på grund av extra värme element.
    Min uträkning av stenas kostnader av arbetskraft blir ca 60 000:- ( utländskt arbetskraft, 75-85:- i timme RUT AVDRAG) material (kyl+frys+spis mängd köp 11 000:- / Träd laminat mängd köp 28kvm 3 000:- / Klinkers+kakel ca 45kvm mängd köp 4 500:- / förbruknings material 1 000:- / Skåp+hyllor mängd köp 8 000:- / Toalett stol+handfat+badkar 5 000:- .
    Stambytes totala kostnad slutar på 92 500:-
    Stenas efter krav är bara den på 45 969:-
    Hyreshöjning från 1 Januari 2017 från 7 484:- till 9 706:- den 1 Januari 2019
    Mellanskillnad är på svindlande 55 550:-
    ---------------------------------------------------------------
    stenas efterkrav 45 969:- + mellanskillnad hyra 55 550:- = 101 519:- bara på 2 år
    stenas totala kostnad 92 500:- utan RUTAVDRAG
    101 519:- min kostnad under 2 år
    - 92 500:- stenas kostnad stam-fusk byte innan RUTAVDRAG
    9 019:- stenas vinst efter 2 år och utan RUTAVDRAG

Fy på er stena fastigheter, ni är inte värda stora bokstaven!!!!
    Rekommendation ( - 0 ) set till att ha allt tydligt och klart annars kommer stena fastigheter att ruinera eran ekonomi Läs mer
    Leif E, Saban Kurtovic gillar detta
  • 2019-03-02

Senad Dacic skrev om Stena Fastigheter
    Ingen rekommendation, försöker hitta en annan hyresvärd!!! Läs mer
  • 2018-12-07

peter r skrev om Stena Fastigheter
    Kan bara hålla med de som har gett låga betyg om stena fastigheter malmö. De skyddar varandra och har mage att påstå att de har koncernen och företagets fulla förtroende när det är bevisat att de är bara ute att få sin lön och göra abosulut nada för detta. Kan ej ta ansvar för något utan att skylla på andra. Kräver ursäkter när man kommer med första hands uppgifter och underförstått komma med diskreta hotelser med att de kan vräka en utan vidare och man börjar undra om de verkligen följer de lagar och regler som finns i Sverige. Byt ut folket på malmö kontoret och sätt dit folk som vet vad de gör Läs mer
  • Kristofer M

2018-11-27

Kristofer M skrev om Stena Fastigheter
    Sämre än sämst.

Jag har varit med om mycket men detta bolag tar priset. Efter långa ledtider att ens få skriva kontrakt på p-plats (helt omöjligt att få tag på uthyrarna och helt oflexibla) så ska man få tillträde. Detta tar ännu längre tid och ännu svårare att få tag på ansvariga person. Bemötandet är ännu värre, otrevliga, otydliga och tycks ha glömt allt vad kundbemötande/service har att göra med. Läs mer
    Senad Dacic gillar detta
  • 2013-02-22

Jörgen skrev om Stena Fastigheter
    Tyvärr är jag tvungen att ändra en tidigare positiv rekommendation vad gäller Stena Fastigheter. Läs mer