Stenings Swimmingpool & Spa AB

Välkommen till Stenings Swimmingpool & Spa AB!

Vi levererar Swimmingpool och Spa med kvalitet i hela Sverige. Har du haft drömmar om pool länge eller kanske precis fått upp ögonen för denna avslappnande aktivitet. Vi på Stenings Swimmingpool & Spa AB tar hand om hela entreprenaden av din nya pool och spa. Vi har ett kontaktnät som gör det möjligt att ta ett helhetsgrepp över produktionen med allt från ritningar, byggadministration, underleverantörer och kvalitetskontroll.

Om något går sönder eller behöver fixas då? Oroa dig inte, vi finns tillgängliga för service, tillbehör och förbrukningsartiklar även efter installation. Varmt välkommen till oss på Stenings Swimmingpool & Spa AB.

Läs vad 56 kunder tycker om Stenings Swimmingpool & Spa AB 2

2022-01-10
    Jag har köpt en stor pool av Stenings för fyra år sedan.
    Lasse Stening skötte allt mycket snyggt genom hela projektet och har ställt väldigt bra efter att poolen blev klar med löpande service och vinterstängning.
    Rekommenderas varmt!
    2022-01-05
    Dom är duktiga på det dom gör och bryr sig om sina kunder.
  • Hans U
    2021-12-28
    Engagerad, serviceinriktad och lösningsorienterade.
    Tack för det fina omdömmet Hans.
    Vi önskar er gott nytt år
    2021-12-18
    Stenings har ofta väldigt mycket att göra. Bra för dem, men det innebär att man från tid till annan får vänta på att de ska komma. MEN de kommer alltid!
    De är svårt att pricka rätt med alla kemikalier, vi önskar att de hade en tjänst som innebär besök och provtagning på vattnet med jämna mellan rum.
    2021-12-03
    När vi bestämt oss för att bygga pool så vände vi oss till Stenings för att få vidare råd om val av pool, tidsplanering och offert. Efter ett hembesök och genomsyn av behov, tomt, läge och mark så beställde vi efter inrådan en thermopool med värmepump och doseringsutrustning.

Vi satte en tidsplan på ca 10 månader då vi inte hade särskilt bråttom med projektet. Under samma period var det också många andra som ville bygga pool och högtryck inom branschen. Trots hög belastning färdigställdes projektet inom utsatt tid. Budgeten gav oss utrymme för att även ta hjälp av Stenings med pooldäcket i trä - perfekt då vi inte själva hade tid för att göra det.

Resultatet blev lyxigt och över vår förväntan. Poolen är lättskött tack vare doseringsutrustningen och en bra poolrobot som tar bort skräpet - väl investerade pengar som ger oss nöjda barn och härliga sommardagar hemma.

Nu ska vi bara se så att poolen överlever en riktig svensk vinter - men vi har inga tvivel över det. Tack Stenings!
    - Glada & nöjda kunder
    Tack för det fina omdömet, vi är säkra på att ni kommer att få många härliga pooldagar! 👍🏼😎 Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2021-11-30
    Dom har väldigt bra service . När det blev ngt krångel kom dom och löste problemet.
    Köpte ett spabad.
    Tack för det fina omdömet Siw, Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2021-11-22
    De monterade ett stort pooltak. Mycket proffesionellt.
    2021-10-26
    Bra service och trevlig personal.
    Extra plus för möjlighet till en helhetslösning där de hanterar allt från början till slut.
    Vi är väldigt nöjda med Stenings, även 3 år efter första spadtaget.
    2021-10-07
    Snabba bra service. Och riktigt trevlig personal 👍😃
    Tack för ditt omdöme om oss Daniel.
    2021-09-20
    Bra bemötande,och o bra kunskap
    Tack för din feedback Jonas.
    2021-08-21
    Bra bemötande och hög kvalitet på utfört arbete.

(Thermopool & anläggningsarbeten)
    2021-08-16
    proffsigt bemötande och utmärkt service och poolarbetet blev fantastiskt bra och det gick utan problem. Hela gänget på företaget är grymma!
    2021-08-11
    Alltid med hög kvalite och bästa service från ett litet familjeföretag, de senaste ca 20 åren vi har haft affärer tillsammans från hus till pool.
    2021-08-10
    Tobbe is the best. Amazing service
    Thank you Nasa.
    Great to hear this🙏
    2021-08-10
    Vi köpte en pool av Stenings. De levererade all utrustning, material samt viss montering och installation. Vi fick bra tips och stöd med de moment vi gjorde själva och montering och installation gjordes snabbt och på utlovad tid.
    Stenings är proffsiga, raka och flexibla. Inget skönmålande, inget tjafs.
    Vi är mycket nöjda.
    2021-08-10
    Vi är supernöjda med allt från att vi började titta på pool hos dem. Tills den var på plats och igång. Vi har fått bra råd och bra hjälp hela tiden och prisbild och utförandet stämde helt. Supernöjda!
    Tack Marie,
    Vad roligt att höra.
    2021-07-26
    Stenings leverar alltid vad man kan förvänta sig och bra att ta sig an skräddarsydda lösningar, med engagemang och kvalitet. Har valt dem för två poolpyggen senaste åren och kommer med största säkerthet använda dem igen i framtiden.
    2021-07-24
    Professionellt, kunnigt och trevligt bemötande. Mycket nöjd med allt.
    2021-07-24
    Kunniga med ett trevligt bemötande.
    2021-07-24
    Utomordentligt bra bemötande och riktigt service inriktade. Hade goda förhoppningar på killarna som skötte installationen, grymt duktiga. Jag köpte en komplett pool med pooltak samt ett spabad och all installation inklusive markarbete av Stenings Swimmingpool & Spa AB.

Mvh. Peter Hawelka
  • Stefan S
    2021-07-24
    Alltid ett gott bemötande och kunnig personal denna gång inköp av klor samt syra till poolen.
  • Wanya Å
    2021-07-22
    Trevligt bemötande. Köpte ny poolinredning yerstream, pooltak, mycket bra, pool duken sitter snett i trappen, går kanske att rätta till?
    2021-06-03
    Hej,
    Vår pool är ännu inte levererad, under uppbyggnad, därför inga svar om kvalitét eller leverans.
    Mycket trevligt bemötande, saknar dock en ordentlig tidsplan, vissa moment ingår våra entreprenörer , och här brister det.
    2020-11-27
    Mycket bra bemötande från planering till första ’spadtaget’! Nu väntar vi bara på poolstommen o senare driftsättningen, men är övertygad om att det goda samarbetet kommer fortsätta!
    Mycket nöjd hittills! #nivekopool
    Tack för det fina omdömmet Malin.
    Vi ser fram mot färdigställandet av ert projekt 👌
    2020-11-09
    Beställt en Wanaka 850 och fick ett seriöst och trevligt bemötande och professionellt utfört!
    Hade fått tips och de uppfyller förväntningarna så här långt. Vi beräknas bada i poolen till våren 2021.
    Hej Niclas och tack för ditt fina omdöme, vi ser fram emot att få slutföra ert projekt i vår. //Lasse Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2020-09-21
    fick snabb hjälp med att renovera en pump till spabadet som strulade. snabbt och proffsigt bemötande
    Nöjd kund!
    Tack Mattias, ni är välkomna att höra ev er igen. Med vänlig hälsning Lasse Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2020-08-24
    Alltid bra hjälp! Pålitliga hela vägen!
    Tack Magnus för det fina omdömmet Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2020-07-30
    Linerbyte.
    Efter lite leveransförseningar funkade det hela galant. Snabbt och bra utfört arbete.
    Tack Mikael för ditt fin omdöme.
    Mvh Lasse
    2020-07-29
    Felsökning efter läckage i vår thermopool. Mycket bra och trevligt bemötande från Stenings och som hittade läckage och åtgärdade dom. Kan starkt rekommendera dom.
    Tack Peter för ditt fina omdöme om oss!
    Hoppas att er pool kommer att funka bra i framtiden.
    Mvh Lasse
    2020-07-08
    Alltid snabba med att svara i telefonen och alltid hjäpsamma att lösa problem. Att boka service går också smidigt
    Hälsningar
    Leif Dahle’n
    Tack Leif, hoppas allt funkar med poolen nu och att ni får en härlig badsommar.
  • Lena D
    2020-07-07
    Mycket bra service och kunnig personal. Kan förklara så man fattar. Återkommer till butiken vid inköp och frågor.
    Tack Lena för ditt fina omdöme.

• Wanya Å
    2020-05-14
    Ny pool plast inuti, ny trapp, ny yetswim, nytt överdrag, nya lampor. Jag tror att det kommer att bli mycket bra, pojkarna jobbar på och väntar på leverans av material.
    Tack för ditt fina omdöme Wanya Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2020-05-05
    Fantastisk service!
    Snabb hjälp och återkoppling vid kontakt.
    /Cecilia
    Tack Cecilia för ditt fina omdöme.
    2020-04-20
    Köpte en Niveko skimmer top level pool. Stenings har bra koll och alltid svar på frågor. Seriöst företag.
    Tack Paolo för ditt fina omdöme, vi önskar er en härlig badsommar.
    2020-04-09
    Proffsigt, snabbt och trevlig bemötande.
    Tack för ditt fina omdöme Lars.
    Vi önskar er en trevlig påsk!
    2019-12-29
    Stenings är kunniga, tydliga och pålitliga!
    Tack för det fina omdömet Frida,
    Vi passar på att få önska gott nytt år
    2019-12-11
    Stenings håller alltid bra service och gör ett mycket bra jobb!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Jonas!
    2019-12-04
    Mycket bra kundbemötande samt snabb service vid byte av spa värmaren.
    Tack för ditt omdöme Anton, hoppas allt funkar nu och att ni får en god jul och ett gott nytt år!
    2019-11-21
    Vi har köpt en pool 8•4 meter. Vi har blivit väl mottagna hos Stenings. Vi har haft många bra dialoger. Poolen är inte klar i nuläget. Vi har precis fått på taket. Vi har haft otur med vädret som gjort att det har dragit ut på tiden. Så det är svårt att säga allt om omdömet, men vi är väldigt nöjda hittills. Återstår att se vad vi tycker när det är klart, men jag tror att det kommer att bli superbra.
    Tack Daniel för ditt omdöme fast vi inte är riktigt klara än men fortsättning följer så vi ska se till att ni blir supernöjda!
    2019-10-07
    Mitt spabad slogs ut av blixten!
    Stenings gav mig en snabb och bra service
    Tack för ditt fina omdöme om oss Roger!
    2019-10-01
    Pooltak. Mycket väl bemött och god service,
    2019-09-23
    Trevligt bemötande, engagerade och löste vårt problem.
    Tack Lillemor för omdömet ;) kul att höra. Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2019-09-16
    Vi köpte både pool (inkl installation) från Stenings för ett antal år sedan och kan inte vara mer nöjda med såväl produkt som service. Det spelar ingen roll när på året, dag i veckan eller snudd på tid på dygnet, så finns de alltid tillgängliga. De har en unik förmåga att sätta mig som kund i centrum och få mig att känna mig prioriterad och värdefull.

De är pool och spa-specialister som i generationer har hjälpt kunder att förverkliga sina drömmar. De brinner för sitt skrå och står kompromisslöst vid sina kunders sida under hela resan.
    Tack Tomas för ditt fina omdöme, Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2019-08-24
    Bra genomförd poolrenovering. Trots försenat arbete blev slutresultatet mycket bra.
    Tack för ditt omdöme Claes, kul att ni är nöjda.
    2019-08-12
    Engagemang utöver förväntan. Trygghet genom hela processen från inköp till driftsatt pool.
    Tack för ert fina omdömme Magnus :) Stenings Swimmingpool & Spa AB
  • Anton N
    2019-08-06
    Anlitat för avlopp och markarbeten.
    Smidigt, snabbt och proffsigt!
  • Jan S
    2019-07-30
    Mycket trevliga och hjälpsamma, svarar alltid i telefon och gör sitt bästa för att hjälpa kunden.
    Bra priser och fin butik.
    Extremt bra stöd och support då min gamla värmepump havererade och behövde installera en ny.
    Tack Jan, Kul att höra att ni är nöjda,, välkomna åter. Stenings Swimmingpool & Spa AB
    2019-07-25
    Mycket bra bemötande-proffsigt.
    Humana priser
    Kunnig personal
    2019-07-09
    Köpte poolpaket!

Mycket nöjda med servicen👍
    2019-07-08
    Bra service och ett bra bemötande under hela tiden