Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Superbilligt
-
skrev om Superbilligt
Köp inget från dem ! Köpte volta vb2 efter 3 månader har allt rostat så det inte går o använda , det vägrar att låta mig reklamera den.
-
skrev om Superbilligt
En etta är nog för mycket för detta företag. Skulle lagt Minus betyg om de fanns tillgänglig som bedömning.
De köper billigaste produkterna som finns i kina och säljer det på svenska marknaden. Man borde ha fattat att superbilligt= superskräp produkter som inte håller.
Sen när du får problem så står det enligt deras köpevillkor att det täcker fabrikationsfel men Garantin täcker inte:
Fel/skador uppkomna p.g.a. handhavandefel, oaktsamhet, skada, bristfällig/felaktigt utförd service, förslitningsdelar som t.ex. däck, batteri, bromsdelar, drivrem, lager/bussningar/tätningar, lampor etc.
Garantin täcker heller inte karosseriplast eller korrosion (om inte skadan fanns redan vid leverans).
Se https://www.superbilligt.se/kopvillkor
Med andra ord så har du ingen garanti!
Köpte en El cross som kostade 8500 ink frakt, 4 månader senare så går batteriet ner från utlovade (Upp till 30km till 0,5 km)! De vägrar ersättning eller nya batterier då jag inte är handlade kunden av dem! De vägrade ens att erbjuda en rabatt för att köpa nya batterier av dem själva! -
skrev om Superbilligt
köpte en fyrhjuling till grabben som inte gått ordentligt sen ny, dog helt å hållet på midsommar. bokade in tid på verkstad och fick svar att den borde va klar dagen efter, 1 vecka senare utan ett ljud hör jag av mig och undrar hur det går. dom säger sjukdom i verkstaden. när han tillslut hittar bokningen på min hjuling står det att jag heter Pia?..
*en del kommunikationsproblem från dom händer här emellan*
ca en vecka senare är hjulingen äntligen klar och jag skickar exet för att hämta den, så kräver dom nästan 3000kr för reparation + service av slitagedelar. reparation på en maskin som inte ens fungerade ordentligt första uppstarten och service på något som inte ens gått 2 timmar!? jag satt mig emot betalningen och dom reducerar den till strax under 2000kr och hävdar fortfarande till att jag ska betala service, en service som dom själva har tagit initiativ till "för att hjulingen inte går riktigt utan den". jag vägrar fortfarande betala så nu är jag hotad till debitering av lagerhyra a 800kr/v och hämtas den inte inom 3 månader säljs den och jag har betalt ca 12k för ingenting.
nu ligger ärendet hos ARN så vi får se vad dom säger.. även en polisanmälan kommer göras. -
skrev om Superbilligt
Varning varning för detta företag!!
Köpte en 4 hjuling med tillbehör för 35 000 och startmotorn var trasig redan när vi fick den.
Mot deras protester så åkte vi och återlämnade den hos dem i västerås och de skulle återbetala oss sa dem.
detta var veckor sen och jag har fortfarande inte fått in de pengarna de lovat att återbetala.
De har slutat svara på mail och det finns inga andra kontaktvägar till dem.
De har 2 st telefonnummer upplagda på google men båda är utan abonnent.
Jag har både polisanmält dem och anmält till ARN, det är inte klokt att de har får göra såhär?!
Varför polisanmäler inte fler? Detta bolag borde inte få fortsätta sin verksamhet! Ren bluff från början till slut.
Vi köpte även en lite fyrhjuling som också är rent skräp! Men orkar inte bråka mer med detta omöjliga företag, men de 24 000 skall jag ha tillbaka! -
skrev om Superbilligt
VARNING för detta företag som säljer dåliga produkter, har dålig kundservice och vägrar ta ansvar och hjälpa sina kunder .
Jätte besviken . -
skrev om Superbilligt
VARNING de lurar dig på dina pengar.
Beställde och köpte en juniorkross av dem. De hade inte någon koll alls på att krossen kom på omvägar och att vi inte fick den när vi skulle (hela semestern gick). När vi väl fick den så var det flera saker som inte fungerade. Den hade låst sig på full gas och det gick inte att ändra, dragsnöret gick av och vi fick byta 3 gånger, det är alltså fel på magnapullen.
jag har skrivit till Superbilligt i Västerås men de har inte svarat på mail. Vi lämnade in den på verkstad för att kolla vad det var för fel innan vi reklamerade den.
Sedan vi köpte juniorkrossen så har det inte gått att komma i kontakt med företaget i Västerås. SÅ dåligt!! -
skrev om Superbilligt
Hej!
Ett dåligt företag med produkter av låg kvalitet. Du som konsument blir lidande. Undvik!
Jag handlade en fyrhjuling åt mitt barn som fungerar dåligt från start. Och när jag påtalar det inom rimligt tid och inom ett år svara de vänligt att de kan ge tips och råd men tar inget ansvar alls för produkten som knappt kunnat användas. De lämnar inga eller dåliga garantivillkor. Bästa sättet att få bort såna här bolag är att inte handla av dem.
Undvik detta företag. Katastrof! Mitt barn 5 år är superledsen den som blir lidande. -
skrev om Superbilligt
VARNING FÖR BLUFFÖRETAG!
Beställde en moped i augusti som vi inte kunde köra med utan att den stannade (fel på mopeden från start helt enkelt). Har inte fått någon hjälp alls av företaget, ville lämna in den på verkstad här i Stockholm där vi bor men då skulle de endast betala 1500 kr, inte mer. Helt orimligt eftersom vi inte visste vad det var för fel på mopeden. Väntade i en månad på att de skulle kartonger och skicka till deras butik i Västerås, men ingenting kom. Vi var då tvungna att själva returnera mopeden Stockholm-Västerås och valde att avsluta hela affären. Killen i affären vägrade ta emot den och sa att vi gjort fel som returnerar mopeden. Har nu efter över en månad fått NY FAKTURA från Klarna där de kräver 1600 för returhanteringskostnader!! Vilket skämt, det var ju vi som returnerade mopeden och egentligen är det superbilligt.se som ska betala för det.
VARNING för detta företag som säljer dåliga produkter, har dålig kundservice och vägrar ta ansvar och hjälpa sina kunder.