Sverige - Storstockholms Entreprenad AB

Söderby gårdsväg 69, 144 51 Rönninge — Visa karta

Välkommen till oss på Sverige Storstockholms Entreprenad AB

Vi är familjeföretaget för dig!

Familjen startade med badrumsrenovering för nästan 25 år sedan men då på olika stadier. Jag jobbade som plattsättare och startade sedermera Eget som jag drev under 18 år med referenser som Tele 2 arena och Friends Arena samt Nobel kök i Stadshuset för att nämna dom 3 största.
Min systerson som idag sitter som vd gick som lärling hos mig under ett par år.
Jag har dom sista åren arbetat som arbetschef på dom 2 största företagen inom badrumsrenovering och hjälp båda att dubbla omsättningen varje år.
Men nu har vi slutit cirkeln och startat familjeföretaget för dig, vi har samlat på oss allt gott och för in detta i företaget.

Vad är det som är så unikt med oss? Vi säljer inte bara badrumsrenovering och entreprenader av andra slag, utan också trygghet.
När du bokar in ett kundbesök av oss kommer du känna och förstå vad jag menar.
Allt från start till färdigt projekt planeras in i minsta detalj och inget lämnas till slumpen.
Vi finns med er från dag 1 i projektet och har kontinuerliga avstämningar med er.
Vi har alltid en oberoende besiktnings man som ni själva väljer ut, samt betalar ni inget förrän besiktningsmannen godkänt projektet.
Vi använder alltid Hantverksformuläret 14 och fasta priser på entreprenaden, fast tidsplan med vite på 5000 kr/varje påbörjad vecka.

Under familjeföretaget för dig har vi alla yrkesgrupper och alla är utbildade och certifierade. Ni som beställare har alltid 1 projektledare och alltid mig som projektchef.

Behöver du som beställare hjälp med konstruktör, arkitekt, inredare så har vi idag ett nära samarbete med dom också.

Tveka inte, låt oss komma lämna en kostnadsfri offert till er inom 24 tim.
Vi är familjeföretaget för dig!
Mån-Lör: 07:00-18:00
Sön: Stängt

Läs vad 11 kunder tycker om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB

• 2020-06-11

Anders Erik H skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Betyget ovan gäller först och främst kommunikation, resultatet är dock 4 av 5.

Toaletten är efter mycket om och men fin, men för att komma dit har det varit en lång väg. Vill du själv prova hur det är att vara projektledare, så har du chansen här. Kommunikationen har varit bristfällig - at best. Jag som kund har fått jaga då överenskomna tider ej har hållts (vid flertalet tillfällen) . Snickaren har dock varit duktig, kredd till honom mitt i allt det här, som fått göra dubbelarbete för andra hantverkare (rör, el). Dessa har även först utfört arbeten som de själva omöjligt kan ha varit nöjda med (även haft sönder saker, och sedan mörkat detta, och enbart fixat detta då jag själv hittat felen). Enklare arbeten har dragit ut enormt på tiden (och då har vi haft överseende med nuvarande kris som såklart påverkar). Det krävs att du som kund har bra koll på det som ska göras och dubbelkollar arbetet som görs. Att saker händer, man blir försenad eller att det inte går som planerat har vi full förståelse för. Dock behöver det finnas en god kommunikation isåfall, och detta har saknats.

Som slutnotering: Projektet startade i mitten av februari och BigBagpåsen blev hämtad i maj. (efter påminnelse av oss som kund) Läs mer
  • Johannes W

2020-03-20

Johannes W skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Anlitade firman för att fixa mitt badrum då de hade en bra offert och bra rekommendationer. Slutprodukten blev bra och jag är nöjd med den. Vägen dit var däremot en mardröm som jag inte rekommenderar min värsta ovän. Det måste finnas en bättre firma som ni kan anlita istället, där dom anställda åtminstone pratar med varann. Rekord i dålig planering, missförstånd och brist på kommunikation.

Badrummet blev 2 veckor försenat, det skulle till att börja med ta tre veckor att renovera. De förstörde även mitt köksgolv i samband med badrumsrenoveringen, helt i onödan. I båda fallen kom vi överens om kompensation som i sig var rimlig, men det som störde mig allra mest med den här firman är att jag inte lita på kommunikationen med firman, någonsin. De kom inte på utsatt tid, ibland inte ens på utsatt dag. I vissa fall visste inte hantverkarna själva att deras kollegor bestämt att de skulle komma till mig. Men det värsta var att jag alltid var den som fick veta det sist. Under hela projektet uppmanade jag till att de skulle prata med mig och höra av sig om något blev fel. I praktiken svarade de dock inte på mail, beställde allt material flera veckor efter att jag valt ut det (största orsaken till förseningen), och fick mura om toaletten en gång i onödan när de gjort ett planeringsfel som jag försökte förvarna för. En gång släppte jag allt på jobbet för att komma hem och snabbt kunna svara på en specifik fråga, när jag kommer dit inser jag att hela frågan var irrelevant, något de lätt kunnat svara på själva om de brytt sig om att titta efter. Återkommande i flera veckor fick jag höra att det skulle bli klart inom en eller två dagar, ibland samma eftermiddag, men det blev alltid uppskjutet. Jag försökte vara en bra granne och bad om att de skulle förvarna innan de stängde av vatten och sprinkler, vilket de aldrig gjorde så mina grannar fick aldrig någon heads-up. Istället fick jag klagomål via min bostadsrättsförening för att skräpet blev stående längre än planerat när renoveringen drog ut på tiden. När det slutligen var klart kom fakturan innan avsynsmötet, med en förfalloperiod på två dagar eller liknande. Några veckor efteråt fick jag en faktura på en duschvägg som de själva beställt i onödan.

Kort sagt, jag fick i det närmaste magsår av att ha i kontakt med Storstockholms bygg och entreprenad. Välj en annan firma. Läs mer
    2020-03-20 Ronnie L svarar Johannes W
    Hej Johannes! Detta säger mera om dig än oss. Vilken kund har litratur om Hitler i vardagsrum.. Vi har har tillmötesgående med dig till 100%..
    Tycker att det är skamligt att du gör vad du gör.. Om du behandlat golv själv på ett skit sätt och vi inte kan montera tejp på detta så är det vi som ska renovera golv, även då du gjort det själv för 1000 kr... Tycker att dessa så tider så styr omdömen för hårt, du nämner och hotar med dåligt omdöme om vi inte gör som du säger.. Våra omdömen säger annat än vad du skriver. Du är en dålig människa som samhället inte behöver ha något från. Vi tar omdömet, men vill bara glömma dig. Du hör hemma på 1940 talet.
    Arbetschef Ronnie
  • Ulrika Helen W

2019-08-29

Ulrika Helen W skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Storstockholms Entreprenad har under sommaren totalrenoverat vårt stora badrum om 21 m2. Vi har gått från byggfel och vattenskada till ett lyxigt spa med stor bastu, separat WC, ny duschhörna, jacuzzi och braskamin. Inget har lämnats åt slumpen, det visade sig att badrummet var fuskbyggt och Storstockholms entreprenad fick riva ut allt och börja om men nu är allt ordentligt gjort och kommer att hålla i många många år. Framförallt är vi nöjda med hantverket och servicenivån, inget har lämnats åt slumpen, ansvarig snickare och elektriker Vitali har haft ett fantastiskt engagemang för vårt projekt och för att det ska bli precis som vi vill ha det och även kommit med egna idéer för att höja nivån ytterligare. Vi har även velat fixa lite andra smågrejer i huset när personal ändå är där och allt sånt har de löst smidigt och enkelt. Vi har känt oss trygga igenom hela projektet och har haft daglig kontakt med arbetschefen Ronnie vid frågor och tankar. Vi kan varmt rekommendera Sverige-Storstockholms entreprenad AB - hög servicenivå och stor kunskap samt mycket prisvärt. Läs mer
  • 2019-06-16

Thomas G skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Ronnie, Niklas och resten av gänget har med mycket tålamod hjälpt oss att renovera vårt badrum och det blev superbra! Det var också bra att kunna förlita oss på deras samlade kompetens. Läs mer
  • 2019-03-12

Karl L skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Storstockholms entreprenad hjälpte oss med en helrenovering av vårt badrum på sex kvadratmeter. De var snabba, prisvärda och måna om att vi fick allt som vi ville ha det. Badrummet blev helt fantastiskt snyggt!

Jag uppskattade särskilt att Ronnie stämde av med jämna mellanrum att vi var nöjda med allt, att arbetarna skötte sig och om vi hade några funderingar.

Arbetarna var väldigt trevliga, respektfulla och såg till att det var väl städat och i ordning efter arbetsdagarna. Det underlättade väldigt för oss som varit hemma med vår nyfödda under byggtiden. Även de dubbelkollade gärna med oss så att alla detaljer blev precis som vi tänkt oss, vilket vi uppskattade.

Allt som allt kan vi verkligen rekommendera detta företag och vet var vi ska vända oss när det är dags för det andra badrummet.

Tack!
    Karl och Ingrid
    Tullinge Läs mer
  • 2019-02-22

Ammar Morad skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Fick hjälp av Ronnie och hans grabbar med att installera nytt kök, nytt badrum och all nödvändig eldragning i en gäststuga. Mycket nöjd med slutresultat som präglas av hög kvalité. Priset blev det som jag fick i offerten. Dock är kommunikationen inte alls bra. Väntar fortfarande på ett dokument/beskrivning av vart de olika propparna i det nya elskåpet går. Har blivit lovat det dokumentet i fem månader, men inget händer. Service efter slutbetalning motsvarar absolut inte förväntningarna. Läs mer
  • Oskar W

2018-11-01

Oskar W skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Fick ett fuskbyggt badrum superfint fixat med god hjälp i alla beslut och vägledning i alla frågor som någon med tummen mitt i handen har. Toppklass rakt igenom! Läs mer
  • 2018-09-20

Patrik S skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Strålande utfört arbete med byggnation av altan! /Patric Läs mer
  • Lars B

2018-08-03

Lars B skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Renovering av badrum samt flytspackling av golv och infällning av el.

Mycket bra bemötande av företaget och badrummet blev precis så som vi önskade.
    Det som var mindre bra var flytspackling av 40kvm golv samt återställandet efter infräsning av el. Där det slarvade lite. Kan bero på att allt arbete utfördes på semestern.

Hade vi bara gjort badrummet hade betyget blivit högre, men allt arbete sköttes väldigt professionellt och till en kostnad som var lägre än konkurrenternas utan överraskningar. Läs mer
  • Nina S

2018-08-02

Nina S skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Ronnie och hans anställda totalrenoverade hela vår villa. Två nya badrum byggdes med allt vad det innebär, bastu, installation av spabad, kök, nya golv i hela huset, stenläggning och nu tar en ny hall sin form.

Kan varmt rekommendera dem för alla tänkbara ombyggnationer. Läs mer
    2018-08-02 Ronnie L svarar Nina S
    Tack bästa Nina moch Magnus!
    Så roligt att jobba med. Kunder som vet vad dom vill. Efter nästan 26 år som bygg entreprenör är detta ett av dom roligaste projekten jag gjort. Utöver Tele 2 arena och Friends Arena. Tack igen och hoppas vi kommer höras igen.
    Ronnie Lindqvist
    Soheyla A gillar detta
  • 2018-08-01

Leif I skrev om Sverige - Storstockholms Entreprenad AB
    Resultat blev helt enligt våra höga förväntningar. Vi har nu ett helt nytt badrum. Mycket nöjd med hur Ronnie och Niclas höll i projektet och att tidsplanen som var tight höll ända in i mål. Vi kan rekommendera detta företag till andra. Läs mer
    2018-08-01 Ronnie L svarar Leif I
    Tack Leif med fru!
    Det var roligt att jobba med er, vi ser fram emot fler kommande roliga projekt.
    Ronnie Lindqvist

Söderby gårdsväg 69, 144 51 Rönninge