Alla kategorier Järnhandel Stockholms län Stockholm Skärholmen Sätra Swedol AB (publ)

Swedol AB (publ)

Stensätravägen 2, 127 39 Skärholmen — Visa karta

Birger Jarlsgatan 43, 11145, Stockholm

Företag inom järnhandel nära Swedol AB (publ):

Birger Jarlsgatan 43, Stockholm
Köksdrömmens nya flaggskepp. Läs mer ›
Kristoffer H:
Bemötandet har varit mycket bra! Köket blev bättre än jag hoppades på och har fått mycket hjälp av er på Kvik. Det var häftigt att se i förv...

Läs vad 1 kund tycker om Swedol AB (publ)

• Peter L
    Peter L skrev om Swedol AB (publ)
    Jag köpte två stycken rostfria M8-bult med bricka och mutter. De skulle ha 600 kr per kg plus moms med minsta debitering 0,1 kg ca 70 kr för två bultar.

Fy fan, jag var klart beredd att lämna allt på bandet och bara åka därifrån. Men ändå, den absoluta summan är väl OK, men för två bultar är det ju ett ockerpris.

Jag blev upplyst om att de har olika stafflingsgränser beroende på hur mycket man köper.

Jag vänder mig till Swedol support och frågar vilka priset och stafflingsgränser de har för rostfritt A4 bult, brickor mutter etc.

Jag får till svar av en spagettilirare att det är 0,1 kg som minsta debitering. Jag frågar igen, vilka stafflingsgränser och priser har ni? Plus att jag förtydligar frågan så extremt att till och med en 5-åring skulle begripa frågeställningen.

Till slut får jag svar från back-office som förmedlas via spagettiliraren att A4 rostfritt i lösvikt kostar:
    1 till 299 gram: 600 kr/kg
    300 gram till 1 kg: 410 kr/kg
    1 kg och uppåt: 300 kr/kg
    Plus moms, minsta debitering 0,1 kg.

Slutsats: VARNING för ockerpris på rostfritt!

mvh Peter

Stensätravägen 2, 127 39 Skärholmen