Alla kategorier Takläggare Stockholms län Lidingö Takrenoverarna i Stockholm

Takrenoverarna i Stockholm

värdshusvägen 1, 181 66 Lidingö — Visa karta

Välkommen till Takrenoverarna i Stockholm!

Behöver du hjälp med ditt tak? Vi tar hand om alla renoveringar av yttertak. Från takstolar och råspont till underlagspapp och ytlager. Vi arbetar såväl med omläggning som takrenovering och det är viktigt för oss med nöjda kunder.

Vi står för kunskap och kvalitet och det är precis det du får när du anlitar oss för din takrenovering. Genom åren har vi hjälpt såväl privatpersoner som bostadsrättsföreningar med i stort sett allt som har med yttertak att göra. Inga jobb är för stora eller för små.

Vi tar hand om ditt tak

Hos oss kan du även få konsultation kring takarbeten. Både när det gäller skötsel och säkerhet. Vår vision är att vara en ledande byggentreprenör inom yttertak i Stockholms län. Med en effektiv, modern och resultatinriktad organisation, som ställer höga krav på kvalitet och etik, kan vi ständigt skapa bestående mervärden för våra kunder.
Vad behöver du hjälp med? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Läs vad 121 kunder tycker om Takrenoverarna i Stockholm

• Gunhild  H
    Gunhild  H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Proffsigt bemötande vid planläggning och utförande. En något långdragen arbetstid, 3 veckor, berodde på bristande leverans av takpannor, knappast Takrenoveranas fel. Små brister vid kontroll åtgärdades prompt.
    Sammanfattningsvis: Snyggt arbete,vi är helnöjda och vi kan varmt rekommendera Takrenoverarna.

Gunhild och Claes Hugosson
  • Johan H
    Johan H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Anlitade TISAB för 1,5år sedan för att lägga om taket och bygga en carport med plåttak. Ikväll regnade det återigen in genom carporten och en ny vända med de här fuskbyggarna börjar. De har enbart haft utlänningar här som inte förstår svenska och de flesta förstår inte ens engelska. Extremt svåra att få tag på. Exempel på fel som de gjort;

1) plåttaket på carport skulle läggas under den nya panelen på huset. De började istället med att bygga panelen och när jag kommenterade detta så sa dom att de skulle fälla in plåtkanten 1,5cm in i panelen istället. Jag gick med på det men upptäckte senare att de inte hade gjort det utan det enda som tätade mellan garagetaket och husväggen var en sträng med silikon.

2) när dom åtgärdade ovanstående så sågade dom av panelen för mycket så det blev glipor i väggen där vattnet kunde rinna in. Återigen så fixade dom detta genom att fylla med silikon.

3) ventilationsgaller sattes upp på nya garagetaket. Jag tyckte det såg konstigt ut och klättrade upp för att kolla och det visade sig då att de inte hade brytt sig om att göra något hål i väggen för att komma in i själva takutrymmet (som alltså skulle ventileras) utan istället hade de bara fällt in gallret i plankan så det såg ut som ventilation.

4) enligt offerten skulle de olja och måla panelen som de bytte i samband med arbetet. Ingen olja användes och det målades bara en gång. Ändträt målades inte alls.

5) de vattenskyddade inte taket under bygget vilket ledde till att jag fick tvinga hit dem på kvällen när jag kom hem och upptäckte det. De kom och spikade upp presseningsr kl 01.00 vilket inte var uppskattat av grannarna.

Listan kan göras hur lång som helst. Använd inte TISAB vad ni än gör, och har ni redan gjort det så se till att ta in en seriös besiktningsman efteråt. Om dom någon gång blir klara här så ska jag ta in en iaf.
  • Peter G
    Peter G skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Tyckte att mitt tak skötes väldigt proffsigt och jag känner mig väldigt och säker med mitt nya tak

Peter
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket proffessionella och snabba med takrenoveringen. Lyhörda för önskemål och kom med lösningar. Höll tidplanen och städade efter sig.

Rekomenderas!
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vad jag aom "amatör" kan se utförde dem ett utmärkt jobb. Bra projektledning (... även att det var mitt i sommaren) och själva takläggarna var snabba och pratade bra Engelska. Tummen upp! Hoppas taket gör tummen upp i många år :-)
  • Mats H
    Mats H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Företaget har många starka sidor:
    1) kom omedelbart o besiktigade vårt tak o våra plåtarbeten.
    2) offererade omgående, konkurrenskraftiga priser.
    3) två arbetslag, ett för Takrengöring o ett för plåtarbeten, båda mkt bra,
    4) hela arbetet klart på 2 dagar o utan någon anmärkning.

Jag kan rekommendera detta företag.
  • Johan A
    Johan A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabb service ut i Skärgården. Professionellt arbete under duktig ledning. Kan rekommenderas!
  • Anki E
    Anki E skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vid offertförfrågan kom en komplett offert mycket snabbt, priset var bra, byte av tak på två hus, min sons samt vårt ( ca 100 meter från varandra). Leveransen av material kom men ett missförstånd gjorde att det blev fel, representant från Takrenoverarna kom, och snart var problemet löst. De började med min sons hus. Efter ca en vecka startade hos mig ( samma hantverkare) Jobbet flöt på väldigt snabbt, mycket skickliga killar som jobbade, dessutom var de väldigt trevliga. När jobbet är avslutat blir vi igen riktigt imponerade. Jag har aldrig någonsin sett hantverkare som städat så otroligt snyggt efter sig, container hämtades snabbt. Min son upplevde samma sak, det var fantastiskt välstädat runt huset. Så vi i båda husen är fantastiskt nöjda, med första kontakten, priset, snabb lösning på problem och fantastiskt trevliga och skickliga hantverkare.
    Så nöjda att jag tipsade en vän längre ner på gatan, han har också ett nytt tak nu.
  • Chris H
    Chris H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Detta företag kan jag rekommendera. Förmånliga priser för kvalitet, snabba och noggranna, god kommunikation med kund. Full dokumentation efter slutfört arbete.
  • Goran K
    Goran K skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    DEN BÄSTA BYGGFIRMAN ATT HA OCH GÖRA MED I BRANCHEN!!!!

Stort plus till Ledningen!
  • Uno H
    Uno H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Arbetet genomfördes snabbt och punktligt. Städningen efter jobbet var exemplarisk. Det blev några småfel som utan gnäll åtgärdades.
    Bemötandet var trevligt.
  • Anders-erik O
    Anders-erik O skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jobbet utfördes ok men jag behövde säga till om några saker som borde vara en självklarhet.
    Inledningsvis bra kontakter och bra information. Sedan försvann den inledande kontaktpersonen och sammanlagt var det 4 olika kontaktpersoner inblandade i uppdraget.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bra leverantör. Snabba både med offert och att utföra arbetet. Till ett konkurrenskraftigt pris.
  • Vera F
    Vera F skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Arbetet utfördes någrant och snabbt på utlovad tid .
    Mycket bra resultat !!
    Tack för fint taket !!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bra att ha att göra med. Har följt upp mina frågor väldigt snabbt.
    Kan rekommenderas.
  • Pelle W
    Pelle W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabbt och proffsigt.
    Trevliga killar som utförde arbetet.
    Höll snyggt under arbetet samt transporterade bort allt avfall direkt efter slutfört jobb.
    Rekomenderar Takrenoverarna!
    Pelle o Ylva//Sollentuna
  • Michele D
    Michele D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Excellent! I am very pleased with this company. They were really effective and well prepared. Timely, efficiently and good quality job.
    They cared for details, provided good advice and made my roof really good. A 240sqm roof properly renovated (waterproof paper, woods and tiles) in less than 2 weeks.
    The workers were very polite and skilled.
    Michele
  • Maria U
    Maria U skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bra och effektiva. Svarar och åtgärdar snabbt.
  • Göran B
    Göran B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Byte av papp, läkt och nya takpannor samt ny takavvattning, nya vindskivor.
    Arbetet sattes igång i enlighet med den tid vi avtalat, 3 man som var trevliga, kunniga och arbetade på bra. Inget strul med någonting.
    Ett bra jobb.
  • Nenad P
    Nenad P skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket snabb och bra service. Bra pris och korrekt hantering av kundbehov.
  • Pelle J
    Pelle J skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi är jättenöjda med takrenoverarna. Vi fick snabbt prisförslag, de kom snabbt och gjorde ett jättebra jobb. Jag var uppe varje kväll och inspekterade vad de hade gjort och jag var extra uppmärksam på skarvar, genom"farter" i taket som skorsten, ventiler och förarbetet var mycket bra utfört så vitt vi kan bedöma. Lätt att ha göra med, allt skriftligt på korrekt sätt. Kan varmt rekommendera Tackrenoverarna. Enda "kritiken" är att man efter en halv vecka ännu inte hämtat sopsäckar men det blev ett kraftigt snöfall så det finns nog en rimlig anledning till detta.
  • Leif H
    Leif H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverarna i Stockholm utförde ett utmärkt arbete. Från starten då de kom ut och besiktigade vad som skulle göras till utförandet av jobbet.
    Allt gick bra utan problem. Snabbt och bra utfört.
    Huset har fått ett nytt fint tak.
    Jag rekomenderar till 100 % Takrenoverarna
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverarna har lagt ett nytt tak ca 130 kvm på vår villa. Arbetet påbörjades och slutfördes på kort tid vilket var riktigt bra. De problem som hittades med råspont och takstolar under det gamla taket löstes på ett professionellt sätt, dock till en ganska saftig extra summa. De små missar som gjorts under arbetets gång löstes utan kostnad i.o.m. besiktningen. Några oklarheter uppstod med offerterna samt fakturorna men detta löstes senare och allt utfördes enl. överenskommelse.
    Lång garanti på taket gör att Takrenoverarna känns som ett tryggt val.
  • Lars W
    Lars W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Önskade omläggning av betongtegeltak, huset byggt 1984. Av Takrenoverarna i Stockholm fick vi bra pris, arbetet inleddes snabbt. Resultatet mycket gott: några mindre brister åtgärdades snabbt. Vi är mycket nöjda!
  • Lizen W
    Lizen W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Lite språkproblem med killarna, men överlag jättenöjd.
    Jobbar hårt och inga missar, väntar på slutbesiktning.
    Allt ser jättebra ut.
  • Constanze L
    Constanze L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Professionella och trevlig bemötande. Ngt svårt att kommunicera med takläggarna som bara talade polska, men bra information från arbetsledaren.
  • Curt L
    Curt L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Blandat intryck den här gången. Lite rörigt med materialbeställning - fel leverans virke, först efter påpekande rättades saken till. Produktionstiden blev påtagligt längre än planerat.
  • Severiyos E
    Severiyos E skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Dom gjorde ett super jobb! Snyggt och proffesionellt.
    Dom började på en måndag och var klara på fredag förmiddag och jag har ett stort tak. Det bara smällde i bitarna.
  • Marina M
    Marina M skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi kan varmt rekommendera Takrenoverarna som bytte tak på vårat hus. Det blev snyggt och killarna var snabba och städade efter sig.
    Hälsningar Marina och Per Westling, Tyresö
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabbt svar. Bra jobb och trevligt bemötande.
  • Pailin S
    Pailin S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabba trevliga och proffsigt jobb
  • Peter D
    Peter D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverarana bytte taktegel, läkt och papp på ny råspont med gavelutstick (en uppgradering mot tidigare pappskivor och saknade gavelutstick). Resultatet blev bra, vilket innebär att taket verkar vara tätt och att vi är nöjda med företagets genomförande och arbete på plats. Företaget bemötte frågor snabbt och vänligt.
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Renovering av tak samt plåtarbeten. Bra kontakt med företaget, trevlig personal som utförde arbetet
  • Johan A
    Johan A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverare kan jag rekommendera
    De renoverade mitt garagetak, tog bort
    Gammal takpapp och ersatte med dubbelfalsad
    Plåt. Satte även in kanalplast över uteplatsen.
    De bytte även i vissa delar av innertaket.
    Förbätttingspotential är att några av deras hantverk
    Lär sig lite bättre engelska, så att kommunikationen förbättras.
  • Ove H
    Ove H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Allt funkade till punkt och pricka.
    Från första kontakt med Richard, till borttagande av deras logga på vår husvägg.
    Ove Hasselgren
    Stavsnäs
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag fick snabbt en offert som jag accepterade och takomläggningen kom igång efter ett par veckor. Fem "gubbar" jobbade på taket och det hela var klart på en vecka. Logistiken fungerade jättebra. Mina rabatter vid husväggen blev knappast nedtrampade alls. Däremot fanns en del småskräp kvar på marken men det plockade jag bort själv. Ett häftigt regnväder visade på lite läckage, men det åtgärdades snabbt med några extra plåtar. Jag är jättenöjd.
  • Krister A
    Krister A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Korrespondansen sköttes huvusakligen på mail vilket var ok. Arbetet utfördes utan komplikationer. Prisvärt!
  • Anna D
    Anna D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Ett korrekt och trevligt bemötande med tydlig offert på omläggningen av mitt tak. De gjorde jobbet precis som de skulle så jag är mycket nöjd!
  • Martin N
    Martin N skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bytte takpannor, läkt, underlagsvirke (som bara var masonit från begynnelsen), byggde ut takfoten 30 cm, målning takkupor, bytte hängrännor och vidskivor.
    Lite svårt kommunisera pga utlänska jobbare, men slutresultatet är jag nöjd med.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Min erfarenhet av Takrenoverarna är genomgående bra.
    Jag har fått hjälp med diverse plåtarbeten. Ommålning av befintligt tak samt nytt plåttak. Även hängrännor samt stuprör har monterats. I ett tidigare skede utfördes även en taktvätt.
    Jag kommer med all säkerhet anlita takrenoverarna igen!
  • Eva K
    Eva K skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bemötandet från början var trevligt och bra. Det gick snabbt från min beställning tills de kom.
    Om jag behövde fråga om något, svarade man snabbt i telefon och besvarade mina frågor. De som arbetade här var flitiga och ordningssamma. Plockade skräp efter varje dags arbete. Arbetet verkar också vara bra utfört.
    Jag la om hela taket och bytte också alla stuprör.
  • Sigge W
    Sigge W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabb offert och intresse av flera objekt i vårt område.

Bra och snabbt genomfört arbete inom utlovad tid.

Underentreprenören hade vissa problem med sin personal där en jätteduktigt kille slutade innan jobbet var klart pga obetalda löner?? Dock kom andra duktiga i stället.

Ett antal anmärkningar åtgärdades snabbt och taket har blivit fint!

Utlovad offert för kompletterande underhåll av garagetak som vi ville ha åtgärdad under hösten 2015 fick vi dock aldrig.
  • Arne M
    Arne M skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Se punkt 2: utmärkt!
    Byte av tegelpannor plus byte av takplåtar,
  • Anders B
    Anders B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi fick en offert på takomläggning av vårt kedjehus, tillsammans med andra husägare i samma område. Vi fick träffa företagets representant enskilt för en genomgång av offerten och hade önskemål om stor aktsamhet med trädgården. Bemötandet var hela tiden professionellt och trevligt. Arbetet kom igång och blev klart inom utsatt tidsram. Trädgården hanterades varsamt. Våra frågor under själva arbetet blev snabbt besvarade. En liten miss upptäcktes vid företagets egen besiktning och åtgärdades. Ett elfel på vinden som uppstod i samband med takarbetet åtgärdades utan kostnad för oss. Ett tilläggsarbete som behövde göras fakturerades separat till rimlig kostnad. Vi är fullt nöjda med hur arbetet gjordes och resultatet och detta till en kostnad som var klart lägre än andra offerter som vi fick.
  • Göran B
    Göran B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Trevliga och kommunikativa. Dock kunde arbetarna ha lite bättre språkkunskap.
  • Annette W
    Annette W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag är mycket nöjd! Allt fungerade bra från början till slut.
  • Tage L
    Tage L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Borttagning av rostig takplåt och montering av ny plåt på lada. Reparation av underlag till taket. Arbetet verkar om men blev oerhört dyrt. Mycket dyrare än offerten.
  • Kajsa F
    Kajsa F skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi är mycket nöjda med det arbete Takrenoverarna utförde. Vi hade en bra dialog under hela processen och det känns tryggt att få 10 års garanti.
  • Martin P
    Martin P skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Byte av yttertak.

+ Bra pris och trevliga hantverkare.
    - Bristande kommunikation mellan hantverkare och arbetsledning.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Nytt takfönster i villa. Det blev snyggt.

värdshusvägen 1, 181 66 Lidingö
Tak