Alla kategorier Takläggare Stockholms län Lidingö Takrenoverarna i Stockholm
Rekommenderat företag 2016 - Takrenoverarna i Stockholm
Rekommenderat företag 2015 - Takrenoverarna i Stockholm

Takrenoverarna i Stockholm

Bodalsvägen 41, 181 36 Lidingö — Visa karta

Välkommen till Takrenoverarna i Stockholm!

Behöver du hjälp med ditt tak? Vi tar hand om alla renoveringar av yttertak. Från takstolar och råspont till underlagspapp och ytlager. Vi arbetar såväl med omläggning som takrenovering och det är viktigt för oss med nöjda kunder.

Vi står för kunskap och kvalitet och det är precis det du får när du anlitar oss för din takrenovering. Genom åren har vi hjälpt såväl privatpersoner som bostadsrättsföreningar med i stort sett allt som har med yttertak att göra. Inga jobb är för stora eller för små.

Vi tar hand om ditt tak

Hos oss kan du även få konsultation kring takarbeten. Både när det gäller skötsel och säkerhet. Vår vision är att vara en ledande byggentreprenör inom yttertak i Stockholms län. Med en effektiv, modern och resultatinriktad organisation, som ställer höga krav på kvalitet och etik, kan vi ständigt skapa bestående mervärden för våra kunder.
Vad behöver du hjälp med? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Läs vad 101 kunder tycker om Takrenoverarna i Stockholm

• Pelle J
    Pelle J skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi är jättenöjda med takrenoverarna. Vi fick snabbt prisförslag, de kom snabbt och gjorde ett jättebra jobb. Jag var uppe varje kväll och inspekterade vad de hade gjort och jag var extra uppmärksam på skarvar, genom"farter" i taket som skorsten, ventiler och förarbetet var mycket bra utfört så vitt vi kan bedöma. Lätt att ha göra med, allt skriftligt på korrekt sätt. Kan varmt rekommendera Tackrenoverarna. Enda "kritiken" är att man efter en halv vecka ännu inte hämtat sopsäckar men det blev ett kraftigt snöfall så det finns nog en rimlig anledning till detta.
  • Leif H
    Leif H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverarna i Stockholm utförde ett utmärkt arbete. Från starten då de kom ut och besiktigade vad som skulle göras till utförandet av jobbet.
    Allt gick bra utan problem. Snabbt och bra utfört.
    Huset har fått ett nytt fint tak.
    Jag rekomenderar till 100 % Takrenoverarna
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverarna har lagt ett nytt tak ca 130 kvm på vår villa. Arbetet påbörjades och slutfördes på kort tid vilket var riktigt bra. De problem som hittades med råspont och takstolar under det gamla taket löstes på ett professionellt sätt, dock till en ganska saftig extra summa. De små missar som gjorts under arbetets gång löstes utan kostnad i.o.m. besiktningen. Några oklarheter uppstod med offerterna samt fakturorna men detta löstes senare och allt utfördes enl. överenskommelse.
    Lång garanti på taket gör att Takrenoverarna känns som ett tryggt val.
  • Lars W
    Lars W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Önskade omläggning av betongtegeltak, huset byggt 1984. Av Takrenoverarna i Stockholm fick vi bra pris, arbetet inleddes snabbt. Resultatet mycket gott: några mindre brister åtgärdades snabbt. Vi är mycket nöjda!
  • Lizen W
    Lizen W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Lite språkproblem med killarna, men överlag jättenöjd.
    Jobbar hårt och inga missar, väntar på slutbesiktning.
    Allt ser jättebra ut.
  • Constanze L
    Constanze L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Professionella och trevlig bemötande. Ngt svårt att kommunicera med takläggarna som bara talade polska, men bra information från arbetsledaren.
  • Curt L
    Curt L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Blandat intryck den här gången. Lite rörigt med materialbeställning - fel leverans virke, först efter påpekande rättades saken till. Produktionstiden blev påtagligt längre än planerat.
  • Severiyos E
    Severiyos E skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Dom gjorde ett super jobb! Snyggt och proffesionellt.
    Dom började på en måndag och var klara på fredag förmiddag och jag har ett stort tak. Det bara smällde i bitarna.
  • Marina M
    Marina M skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi kan varmt rekommendera Takrenoverarna som bytte tak på vårat hus. Det blev snyggt och killarna var snabba och städade efter sig.
    Hälsningar Marina och Per Westling, Tyresö
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabbt svar. Bra jobb och trevligt bemötande.
  • Pailin S
    Pailin S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabba trevliga och proffsigt jobb
  • Peter D
    Peter D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverarana bytte taktegel, läkt och papp på ny råspont med gavelutstick (en uppgradering mot tidigare pappskivor och saknade gavelutstick). Resultatet blev bra, vilket innebär att taket verkar vara tätt och att vi är nöjda med företagets genomförande och arbete på plats. Företaget bemötte frågor snabbt och vänligt.
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Renovering av tak samt plåtarbeten. Bra kontakt med företaget, trevlig personal som utförde arbetet
  • Johan A
    Johan A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Takrenoverare kan jag rekommendera
    De renoverade mitt garagetak, tog bort
    Gammal takpapp och ersatte med dubbelfalsad
    Plåt. Satte även in kanalplast över uteplatsen.
    De bytte även i vissa delar av innertaket.
    Förbätttingspotential är att några av deras hantverk
    Lär sig lite bättre engelska, så att kommunikationen förbättras.
  • Ove H
    Ove H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Allt funkade till punkt och pricka.
    Från första kontakt med Richard, till borttagande av deras logga på vår husvägg.
    Ove Hasselgren
    Stavsnäs
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag fick snabbt en offert som jag accepterade och takomläggningen kom igång efter ett par veckor. Fem "gubbar" jobbade på taket och det hela var klart på en vecka. Logistiken fungerade jättebra. Mina rabatter vid husväggen blev knappast nedtrampade alls. Däremot fanns en del småskräp kvar på marken men det plockade jag bort själv. Ett häftigt regnväder visade på lite läckage, men det åtgärdades snabbt med några extra plåtar. Jag är jättenöjd.
  • Krister A
    Krister A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Korrespondansen sköttes huvusakligen på mail vilket var ok. Arbetet utfördes utan komplikationer. Prisvärt!
  • Anna D
    Anna D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Ett korrekt och trevligt bemötande med tydlig offert på omläggningen av mitt tak. De gjorde jobbet precis som de skulle så jag är mycket nöjd!
  • Martin N
    Martin N skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bytte takpannor, läkt, underlagsvirke (som bara var masonit från begynnelsen), byggde ut takfoten 30 cm, målning takkupor, bytte hängrännor och vidskivor.
    Lite svårt kommunisera pga utlänska jobbare, men slutresultatet är jag nöjd med.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Min erfarenhet av Takrenoverarna är genomgående bra.
    Jag har fått hjälp med diverse plåtarbeten. Ommålning av befintligt tak samt nytt plåttak. Även hängrännor samt stuprör har monterats. I ett tidigare skede utfördes även en taktvätt.
    Jag kommer med all säkerhet anlita takrenoverarna igen!
  • Eva K
    Eva K skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Bemötandet från början var trevligt och bra. Det gick snabbt från min beställning tills de kom.
    Om jag behövde fråga om något, svarade man snabbt i telefon och besvarade mina frågor. De som arbetade här var flitiga och ordningssamma. Plockade skräp efter varje dags arbete. Arbetet verkar också vara bra utfört.
    Jag la om hela taket och bytte också alla stuprör.
  • Sigge W
    Sigge W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabb offert och intresse av flera objekt i vårt område.

Bra och snabbt genomfört arbete inom utlovad tid.

Underentreprenören hade vissa problem med sin personal där en jätteduktigt kille slutade innan jobbet var klart pga obetalda löner?? Dock kom andra duktiga i stället.

Ett antal anmärkningar åtgärdades snabbt och taket har blivit fint!

Utlovad offert för kompletterande underhåll av garagetak som vi ville ha åtgärdad under hösten 2015 fick vi dock aldrig.
  • Arne M
    Arne M skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Se punkt 2: utmärkt!
    Byte av tegelpannor plus byte av takplåtar,
  • Anders B
    Anders B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi fick en offert på takomläggning av vårt kedjehus, tillsammans med andra husägare i samma område. Vi fick träffa företagets representant enskilt för en genomgång av offerten och hade önskemål om stor aktsamhet med trädgården. Bemötandet var hela tiden professionellt och trevligt. Arbetet kom igång och blev klart inom utsatt tidsram. Trädgården hanterades varsamt. Våra frågor under själva arbetet blev snabbt besvarade. En liten miss upptäcktes vid företagets egen besiktning och åtgärdades. Ett elfel på vinden som uppstod i samband med takarbetet åtgärdades utan kostnad för oss. Ett tilläggsarbete som behövde göras fakturerades separat till rimlig kostnad. Vi är fullt nöjda med hur arbetet gjordes och resultatet och detta till en kostnad som var klart lägre än andra offerter som vi fick.
  • Göran B
    Göran B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Trevliga och kommunikativa. Dock kunde arbetarna ha lite bättre språkkunskap.
  • Annette W
    Annette W skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag är mycket nöjd! Allt fungerade bra från början till slut.
  • Tage L
    Tage L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Borttagning av rostig takplåt och montering av ny plåt på lada. Reparation av underlag till taket. Arbetet verkar om men blev oerhört dyrt. Mycket dyrare än offerten.
  • Kajsa F
    Kajsa F skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Vi är mycket nöjda med det arbete Takrenoverarna utförde. Vi hade en bra dialog under hela processen och det känns tryggt att få 10 års garanti.
  • Martin P
    Martin P skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Byte av yttertak.

+ Bra pris och trevliga hantverkare.
    - Bristande kommunikation mellan hantverkare och arbetsledning.
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Nytt takfönster i villa. Det blev snyggt.
  • Björn O
    Björn O skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag fick akuta problem med mitt tak som började läcka. På förmiddagen dagen efter att jag ringt Tisab kom de och tittade på mitt tak, och 2 dagar efter det besöket hade jag fått en offert.

Jag är jättenöjd med både priset och arbetet, men framför allt är jag fantastiskt nöjd med att själva arbetet (inklusive ställningsmontage) var färdigt på ca 22 dagar; på den tiden hade Tisab lagt om både mitt hustak och mitt garagetak.

Jag skulle rekommendera Tisab varmt till alla som frågar mig.
  • Peter J
    Peter J skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket positivt, snabba att svara och gjorde en seriös besiktning. Bra och detaljerad offert som sedan efterlevdes utan problem. Ett mindre plåtjobb behövdes som redan offerten tog höjd för att det kunde tillkomma.

Takläggarna som gjorde jobbet verkade erfarna och kompetenta. Sammamtaget en positiv erfarenhet.
  • Tryggve E
    Tryggve E skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Omläggning av tak på kedjehus. Bra bemötande men priset höjdes en hel del för att jag med några dar missade en deadline att anmäla intresse. Fördyrades pga att fel färg på takpannor lades vilket dock delvis var mitt eget fel. Trassel med ROT som först lades på min brors fastighet i samma område. Trots allt detta betyg helt OK tack vare att bemötandet var trevligt och vi verkar ha fått ett bra tak.
  • Monica V
    Monica V skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Killarna jobbade väldigt bra. Är nöjd med arbetet de utförde.
  • Per-Olof  P
    Per-Olof P skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    såvitt jag kan bedöma, som lekman, så blev jobbet slutligen bra utfört. De skräpade pinsamt nog ned grannars trädgårdar, chefen blev arg på mig när jag påpekade det orimliga i detta, och han slutade sedan svara i telefon. De hade sönder några plank på vår nya altan, rent slarv och oaktsamhet, de lagade dock detta vid påpekande. Dåligt att hantverkarna inte informerade mig om det när det inträffade! En dag dök en av killarna inte upp på jobbet, han var för bakfull tydligen. De har ännu inte slutbesiktigat arbetet, som utlovat, trots förfrågan från mig.
    2015-06-10 Christoffer D svarar Per-Olof P
    Vi har försökt att boka in en tid för besiktning till den 8/6 men det gick inte. Du har lyckats att svara till en ny tid som passar dig. När det kommer till nedskräpning så kom det tegel spill hos grannen och en påse hos den andra. Vi kunde inte se detta när vi gör våra dagliga städningar runt huset. Men när arbetet är helt utför så gör vi storstädningar som inkluderar almän väg och grannar om så behövs.
    Jag blev lite irriterad när någon ringer till mig 3 gånger kl. 23.00 och väcker mina barn för att på peka att vissa saker inte är klara. När vi inte ens fått chansen till att avsluta jobbet innan. Och sedan anklagar du att en av killarna inte dölk upp på ditt tak en dag och ni konstaterar att han "tydligen" var bakfull. Men då är det ganska bra att han inte dyker upp och risker att göra nått fel på taket? Men han var faktiskt sjuk.
    Sedan hade hantverkarna missat att det kommit ner en takpanna på altanen. Trät blev lite förstör och byttes ut direkt. Arbetet blev slutfört inom lovad tid, arbetes utförande blev ett proffsigt tak. Samma killar veckan innan la om din svärfars tak och var mycket imponerande.

Med vänliga hälsningar Christoffer Daftson på Takrenoverarna i Stockholm AB
  • Charles A
    Charles A skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket bra! Snyggt, prydligt och i tid. Trevlig personal.
  • Serdar S
    Serdar S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Hej
    Har varit mycket nöjd
    Allt gick snabbt och smidigt!
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Byte av tegeltak på 2 våningsfastighet.
    Allt gick som planerat och korrigering av en avloppsventilation utfördes.
    Arbetsplatsen städades från bl.a. pallar efter ett par dagar.
  • Magnus O
    Magnus O skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Toppenservice! Rekommenderas, både bra bemötande och genomförande. Jag gjorde ett enkelt takjobb men det var mycket bra genomfört.
  • Peter H
    Peter H skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Snabba,vänligt bemötande och kunniga
    är något an uppskattar
  • Jelena K
    Jelena K skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    kan varmt rekommendera Tisab firma för takomläggning. Har vila på Lidingö vilken behövde hela renovering av taket. Tack vare killar från takrenoverarna är jag jätte nöjd nu.
    när jag kontaktade firman fått jag en konkret samt bra råd vad gäller både val av material och lösningar samt offert. Killar samt huvudansvariga var helt kunniga och effektiva i sitt arbete och väldigt pålitliga...jobbet gjorts på både ordentligt sätt och i tidsramen...
    väldigt nöjd kund,
    hälsningar
    Jelena
  • Dag J
    Dag J skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Såvitt jag kan bedöma gjorde TISAB ett kanonjobb. Byggarna pratade inte jättebra engelska, men det var mycket lätt att förmedla synpunkter via Michael på TISAB. Jobbet gjordes snabbt och i tid och resultatet ser fint ut. Vi har visserligen några småsaker kvar att åtgärda innan allt är klart (saker som fick skjutas upp pga vädret) men jag har svårt att tänka mig att det skulle strula då allt annat gått riktigt smidigt. Rekommenderas!
  • Sandor G
    Sandor G skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket seriös företag. Jobbar bra och har trevlig personal. Rekommenderas varmt
  • Rozalia B
    Rozalia B skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket nöjd med arbetet, allt gick som planerat. Arbetarna är duktiga, lyhörda, trevliga.
  • Nathalie S
    Nathalie S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag fick mitt tak omlagt, till rätt pris i förhållande till, säkerhet, material, mm. minst sagt blev det ett lyft på huset.

Alla var jätte trevliga och lätta att ha att göra med, när vi ville gör lite ändringar.

Ett företag som jag rekommenderar starkt.
  • Benjamin E
    Benjamin E skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Mycket profetionella och håller tidtabellen.
  • Carl D
    Carl D skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Uppdraget gällde ny takpapp, nya reglar, nytt tegel och ommurnig/fixning/plåt av skorsten på min villa i Spånga(senaste omläggning 1964).
    Utav fem offerter (genom servicefinder) och möten valde jag, Tisab, en av de firmor som var specialicerad på takomläggning och hade offert, både på nytt tegel och omläggning av gammalt. De var ej billigast men priserna var ganska lika. Jag valde en inhemsk firma för att känna mig säkrare men det visade sig att jobbet ändå utfördes av balter. De kom på utsatt tid, verkade mycket kunniga och effektiva. Det gick att kommunicera ganska bra. De jobbade verkligen hårt och jobbet hade varit klart inom en vecka om inte vädret blivit dåligt. Nu tog det 2 veckor. Varje dag städade de upp ordentligt. Vad jag kan se har jobbet gjorts på ett mycket ordentligt sätt. Efter utfört arbete besiktigade jag skorstenen och fick en mindre anmärkning (för lite cement på ett ställe) som fixades. Rekommenderar att man kollar detta efter utfört jobb och kanske låter det ingå i offerten. Kommunikationen/information med/från huvudansvarig på Tisab var ok men respons kunde varit bättre mailledes. Det var bättre via direkttelefon. Slutintrycket är att jag definitivt kan rekommendera dem.
  • Björn L
    Björn L skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Jag hade tänkt byta hela taket på huset och garaget vilket alla andra takfirmor som lämnade offerter rekommenderade. Då Takrenoverarna inspekterade garagetaket, som hade lite fukt i läkten, ansåg de att det var bättre att reparera skadorna eftersom både papp och takpannor såg OK ut. Jag accepterade en offert som innebar en kostnad på ca 10% av kostnaden jämfört med att byta hela taket. Jobbet innefattade att lokalisera skador och att byta skadad råspånt, laga skadad takpapp, sänka hängrännor och sätta takfotsplåt samt nya vindskivor på ett garagetak som är ca 40 kvm. Jag var hemma då jobbet utfördes och kunde se att allt utfördes proffsigt. Då taket var klart konstaterades att det varit mindre jobb än beräknat. Då sänkte Takrenoverarna beloppet med 25% jämfört med det offererade beloppet jag redan accepterat :). Den ansvarige på företaget var alltid ätt att få tag på och killarna som utförde jobbet var väldigt trevliga. Mitt förtroende för företaget blev ännu större efter utfört jobb.
    /Björn
  • Elena C
    Elena C skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Inför kommande renovering av taket kontaktade vi Takrenoverarna i Stockholm för att få en genomgång av omfattningen, tidsåtgång och uppskattad kostnad.

De var väldigt tydliga och konkreta i sin genomgång och kom med bra råd vad gäller val av material, val av lösningar för att hjälpa oss att hålla nere kostnaderna.

Utförandet gjordes inom tidsramen (med marginal) och de höll kostnaderna inom det offererade priset.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda kunder och kan varmt rekommendera Takrenoverarna!

/Elena
  • Frida S
    Frida S skrev om Takrenoverarna i Stockholm
    Anlitade Takrenoverarna för omläggning av tak på villa och gäststuga. Jag är jättenöjd med resultatet och alla jag var i kontakt med var tillmötesgående och proffesionella. Vilket är värt mycket när man inte kan så mycket om denna bransch!
    Priset var i enlighet med offerten, arbetet gjordes inom utlovade tidsramar och allt var snyggt och rent efter taket var klart.
    Rekommenderas varmt till alla er därute som ska lägga om sina tak!

Hälsningar, en mycket nöjd kund!

Bodalsvägen 41, 181 36 Lidingö
Tak