Täta Tak Energi

Täta Tak Energi

www.ttenergi.se
  • Badge2023
4.4

Välkommen till oss på Täta Tak Energi! Täta Tak har grundades 1998 och arbetade då med tak. År 2016 började vi arbeta med solenergi och har nu genomfört hundratals solcellsanläggningar. Vi erbjuder nyckelfärdiga helhetslösningar på: • Solceller - Vi installerar både på tak och mark. • Laddboxar - Laddboxar från marknadsledande...

48 omdömen om Täta Tak Energi

Lennart J
Skrev om Täta Tak Energi

Installation av växelriktare och solpaneler genomfördes på 1 1/2 dagar. Snyggt och prydligt. Väntar på handhavandeinfo och garantiförbindelse. Är utlovad inom kort. So far so good.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Lennart, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Ulf Å
Skrev om Täta Tak Energi

Jag är väldigt nöjd med företaget. Försäljaren Mattias var väldigt informerande. Vad som verkligen imponerade på mej var installationen vilken var extremt snabb som jag såg det.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Ulrika. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta omdömet om oss. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Egon F
Skrev om Täta Tak Energi

Det fungerade som det lovades. Jag är helt nöjd, bra bemötande.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Egon, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Mats N
Skrev om Täta Tak Energi

Positivt rakt över. Höll utlovade tider om leverans och installation.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Mats, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Leif A
Skrev om Täta Tak Energi

En mycket kunnig och trevlig säljare besökte oss och förklarade det mesta på ett tydligt och informativt sätt. Mina förväntningar var att få installationen utförd på ett fackmannamässigt och proffsigt sätt. vilket har infriats. Leverans och installation har skett på utlovad tid utan några problem. Panelinstallatörer och elinstallatörer har på ett fackmannamässigt sätt utfört sina arbeten till full belåtenhet. Mitt inköp har varit komplett installation och inkoppling av solpaneler.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Leif. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta fina omdömet om oss. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

David Z
Skrev om Täta Tak Energi

Täta tak Energi, som tog hand om installationen av laddstolpar, förtjänar verkligen beröm. Deras service var inte bara snabb och effektiv, utan också genomförd med imponerande professionalism. Det gynnar inte bara de anställda med bekväm laddning för elbilar, utan stärker även vårt åtagande för hållbarhet. Vi är mycket nöjda med resultatet och ser fram emot att samarbeta med dem igen vid framtida behov

Svar från Täta Tak Energi

Hej David, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Conny B
Skrev om Täta Tak Energi

Kan bara rekommendera Täta Tak Energi på alla punkter. Från första samtalet med väldigt bra bemötande angående förfrågningar om produkt till snabb leverans och installation av kunnig och kompetent personal. Jag hade väldigt höga förväntningar på Täta Tak Energi eftersom jag bara hade hört gott om dem tidigare, och dem levde upp till förväntningarna med råge. Jag köpte batterier till mina solceller och det var väldigt snabb leverans, installation och igångsättning. Det har fungerat felfritt sedan dess och jag är supernöjd....

Svar från Täta Tak Energi

Hej Conny. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta fina omdömet om oss. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Christian Mikael Stefan V

Beställde solceller med batteri. Pratades om installation i slutet på september/början på oktober. Installation 6 november. Solcellerna fungerar hur bra som helst men batteriet är katastrof. Började med att placera batterierna utomhus, vilket man ABSOLUT inte ska göra, och definitivt inte om man ska köra med stödtjänster. Efter många samtal, efterforskningar som jag själv fick göra och lägga fram till installatör så fick jag mitt batteri äntligen flyttat. Tror ni problemen slutade där ? Nejdå, hade problem och få igång...

Svar från Täta Tak Energi

Hej Christian, Tack för ert omdöme. Vi har tagit till oss av din feedback och uppskattar att du tog dig tiden att skriva detta inlägget. Vi på Täta Tak Energi jobbar ständigt på att förbättra oss och tar detta du skrivit på stort allvar. Är det något annat vi kan hjälpa er med så är ni alltid välkomna att kontakt vår support :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Ulrika A
Skrev om Täta Tak Energi

De gjorde ett bra intryck, tyvärr fick vi för få plattor på taket, det hade funnits plats för fler. De som satte upp plattorna gjorde ett bra jobb tyvärr hade vi sättningar i der gamla taket 50 år som gjorde att man fick göra en del efterjusteringar för att det skulle se bra ut. Det gjorde de bra. Jag rekommenderar gärna täta tak för solpanelsinstallation. Tänk på att räkna på takyta på plats och inte bara via satelittfoton när man beräknar antalet plattor.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Ulrika. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta omdömet om oss och även att du lämnar feedback. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Jesper K
Skrev om Täta Tak Energi

Blev helt nöjd med installationen av solceller på vårt hus. Allt funkade från början till slut. Kostade som de sa och kom när de skulle. /Jesper

Svar från Täta Tak Energi

Hej Jesper, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Elsa F
Skrev om Täta Tak Energi

Snabb installation. Professionellt bemötande. Bra bemötande vid frågor efteråt. Toppen helt enkelt.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Elsa, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Karin N
Skrev om Täta Tak Energi

Ett företag jag har förtroende för, med proffsiga hantverkare som infriade våra förväntningar ! Vi är nöjda!

Svar från Täta Tak Energi

Hej Karin, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Rolf P
Skrev om Täta Tak Energi

Har bara positiva saker att tillägga. Trevligt och ansvarsfullt bemötande. Mycket duktiga montörer, rent och snyggt efter utfört arbete. Kan på de varmaste rekommendera era tjänster

Svar från Täta Tak Energi

Hej Rolf. Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Dick A
Skrev om Täta Tak Energi

God service, snabba, bra information

Svar från Täta Tak Energi

Hej Dick. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta fina omdömet om oss. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Fredrik M
Skrev om Täta Tak Energi

Bra hela vägen från försäljning tills taket var på plats.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Fredrik. Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Thore O
Skrev om Täta Tak Energi

Bra bemötande och serviceinriktad vid köp av solceller och installationen.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Thore, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Lars E
Skrev om Täta Tak Energi

Kunnig och trevlig personal. Bra framförhållning genom hela projektet.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Lars, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar :)

Peter Å
Skrev om Täta Tak Energi

Bra information innan och under arbetet. Trevliga och kunniga installatörer med bra bemötande. Bra information innan eventuella ändringar genomfördes. Ett toppenbra arbete! Solenergianläggning.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Peter. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta fina omdömet om oss. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Jörgen P
Skrev om Täta Tak Energi

Mycket trevligt bemötande av säljare och montörer. Lång väntetid men det har alla. Från start av installation och start av anläggning 5 arbetsdagar. Mycket smidigt av Täta Tak Energi och Öresundskraft.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Jörgen, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Barbro K
Skrev om Täta Tak Energi

De var mycket tillmötesgående och vänliga! Både leverans av solcellerna levererades när jag kunde ta emot dem. Elektrikern kom och gjorde ett fint arbete. De som satte upp solcellerna var trevliga, duktiga och tog med sig emballage så det var rent och snyggt!

Svar från Täta Tak Energi

Hej Barbro. Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skiva detta fina omdömet om oss. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Sven S
Skrev om Täta Tak Energi

försäljaren hade svårt att lyssna men installatörerna var helt underbara

Svar från Täta Tak Energi

Hej Sven, Vi uppskattar din feedback och kommer ta vidare detta. Tackar för det fina omdömet. Våra montörer kommer bli väldigt glada att höra detta. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Jan W
Skrev om Täta Tak Energi

Arbetet påbörjades vid avtalad tid. Vi blev kontaktade i god tid och påminda om att arbetet med att installera solpaneler skulle komma att påbörjas. Inför varje del av arbetet blev vi också kontaktade av de yrkesmän som skulle utföra sin del av jobbet. Först att det skulle komma någon och märka ut på vårt papptak exakt var fästena skulle monteras. Därefter kom en takläggare och efter det monterades panelerna upp. Sist hörde elektrikern av sig och meddelade när han skulle komma. Elektrikern anmälde till vårt nätbolag att...

Svar från Täta Tak Energi

Hej Jan, Tack för det fina omdömet. Vi uppskattar verkligen detta :) Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Felix J
Skrev om Täta Tak Energi

Seriöst företag. Fin installation och trevlig personal

Svar från Täta Tak Energi

Hej Felix, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Sylvia L
Skrev om Täta Tak Energi

Kan inte bli bättre allt blev bra när vi träffades o diskutera arbetet o kanon killar som montera solcellerna trevliga allihopa

Svar från Täta Tak Energi

Hej Sylvia, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Ulrika Z
Skrev om Täta Tak Energi

Bra och kunnig säljare av solpaneler snabb leverans och montering service-minded personal

Svar från Täta Tak Energi

Hej Ulrika, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Mihalj H
Skrev om Täta Tak Energi

Trevlig och kunnig personal, bra utförd installation av anläggningen, väldigt nöjd

Svar från Täta Tak Energi

Hej Mihalj, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Magnus W
Skrev om Täta Tak Energi

Bra kontakt med personalen, allt jobb och material kom och monterades när det skulle. Är jättenöjd med vår anläggning.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Magnus, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Danny G
Skrev om Täta Tak Energi

Trevligt, okomplicerad snabbt och kompetent! Toppen bra från "start till klart" 😊

Svar från Täta Tak Energi

Hej Danny, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Daniel N
Skrev om Täta Tak Energi

Sämre företag får man leta efter. Installation av min solcellsanläggning september 2022. Tredje besiktningen häromdagen som också blev underkänd. Dividerat med de sen installation att det inte var korrekt installerat men först i februari 2023 kom de för att fixa det. Slutade med ännu mer fel och gamla fel som fortfarande inte var åtgärdade. Minst 30 % av min anläggning har inte fungerat sen start. Men i slutet av juli/ början på augusti fick de rätt på det. Men besiktningen jag gjorde nu visar fortfarande brister. Brister...

Svar från Täta Tak Energi

Hej Daniel, Tack för din feedback. Vi förstår din frustation och kan bara beklaga att ditt anläggning dragit ut på tiden. Vi tar säkerheten och din feedback på största allvar, och vi har vidtagit åtgärder för att kunna förbättra vårt arbete. Vi har även en pågående konversation med dig och jag hoppas att vi kan vända dig att bli nöjd med oss i slutändan.

Mårten L
Skrev om Täta Tak Energi

Inköp av solceller, offert accepterad hösten 2022. Starttid av planerad installation uppskjuten 2 veckor, men med tanke på den totala väntetiden var det absolut godkänt och "inom marginalerna". Bra service vid direktkontakt med företag, även via "tt-portalen" även om det var lite längre svarstider där. Montörer väldigt trevliga och måna om att utföra ett gott arbete.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Mårten, Tack för din feedback vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Mats S
Skrev om Täta Tak Energi

Köp av 24 st 390w paneler 10w växelriktare Growat. Är nöjd med Täta taks arbete, det gick snabbt från beställning till montering och själva monteringen gick på 3 dagar. Bra kommunikation mellan säljare och kund dygnets alla timmar och helg. Efter monteringen var det svårare att få kontakt och appen man skulle få är fortfarande efter 3 månader saknad, men man klarar sig bra utan då det finns en displayer på växelriktaren man kan avläsa. Jag rekommenderar Täta tak!

Svar från Täta Tak Energi

Hej Mats, Tack för ert omdöme. Vi blir så otroligt glada av att höra att ni är nöjda och vill rekommendera oss. Jag ska be min kollega ta kontakt med dig angående appen som du saknar. Nu ser vi framemot många soliga timmar.

Robert J
Skrev om Täta Tak Energi

Ha lite tålamod! Väldigt bra säljare, omsorgsfullt förarbete inför offerten och ett bra stöd genom processen, vilket behövdes...! Varorna kom i tid, men sjukdom bland montörerna fördröjde montaget någon vecka. Snyggt, snabbt och smidigt när de väl dök upp, sedan lång väntan på fakturan. När den väl dök upp i mejlen var det som ett inkassokrav med betalning nästa dag (!). Lätt panik, för vem vill ha ett oväntat inkassoärende på halsen, men kontakt med säljaren (igen) och ekonomiavdelningen rättade till det problemet. När...

Svar från Täta Tak Energi

Hej Robert, Tack för ditt omdöme och din feedback. Detta tar vi med oss för att kunna bli ännu bättre. Härligt att du är nöjd med din solcellsanläggning, nu håller vi tummarna för massa härliga soltimmar.

Clas O
Skrev om Täta Tak Energi

Riktigt bra service duktiga arbetare som informerade hela tiden vad dem sysslade med.jättenöjd 👍👍👍👍👍👍👍

Svar från Täta Tak Energi

Hej Clas, Tack för ert fina omdöme, det blir vi väldigt glada för. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver. :)

Per A
Skrev om Täta Tak Energi

Mycket bra bemötande! Förväntningarna uppfylldes mycket bra Ett väldigt bra och välgjort arbete absolut inget att klaga på! Köpte solceller.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Per, Tusen tack för ert fina omdöme de gör oss så glada att ni är nöjda. Nu håller vi tummarna för mycket sol framåt. :)

Robert Ö
Skrev om Täta Tak Energi

Bra anbud och beskrivelse av innehållet. Lätt att komma i kontakt med TT arbetsledning.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Robert, Tack för ert omdöme, nu håller vi tummarna för många soliga timmar :)

Line T
Skrev om Täta Tak Energi

I oktober 22 tackade vi ja till offerten med löften om att leverans skulle ske i februari. Till skillnad från andra företag lovade de att de hade inga problem med förseningar, de hade stabila leveranser. När det sedan blev februari fick vi den första delfakturan som skulle komma 14 dagar innan start, när vi betalt den fick vi info om att leverans skulle ske i början på maj. När vi ville veta vad som gått fel hade de minsann aldrig lovat leverans i februari. Nu har det blivit ytterligare försenat till mitten av maj. Såhär långt i processen känner vi oss bara lurade.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Line, Tack för er feedback den är väldigt viktig för oss så vi kan bli bättre i vårt arbete. Jag kan bara beklaga att de det har varit olika leveransdatum från oss, det sista vi vill är att våra kunder ska känna sig lurade av oss. Vi jobbar så hårt vi kan för att ni ska få upp er solcellsanläggning så snart så möjligt. Jag hoppas att vi kan ändra er uppfattning av oss och att ni kommer få stor nytta av er solcellsanläggning när den är på plats. Har ni fler frågor eller funderingar får ni gärna skriva på mina sidor eller mejla hej@ttenergi.se så ska vi hjälpa er vidare.

Bo Anders L
Skrev om Täta Tak Energi

Kan rekommendera TätaTak som installatör. Bra service. Bra information genom processen. De små problem som kom upp under resan, löstes utan problem. Solceller plus ett batteri.

Svar från Täta Tak Energi

Hej, Tack för ert omdöme, vad glada vi blir att ni vill rekommendera oss. Nu hoppas vi på många härliga soltimmar.

Göran B
Skrev om Täta Tak Energi

Vi köpte en takomläggning dvs underpapp nya takpannor plåtarbeten samt en solcellsanläggning. Vi var oerhört trygga med att ha en leverantör som var specialiserad och erfaren inom hela projektet. Vid offerttillfället och genomgången så lugnades vi på alla våra frågor och önskemål. Uppskattad start och färdigställande hölls till punkt och pricka. Hela takomläggningen var ett stort jobb och vi blev jättenöjda med resultatet. En stor eloge till de fantastiska arbetarna som utförde jobbet och som var supertrevliga och stod...

Svar från Täta Tak Energi

Hej Göran! Vad roligt att ni blivit nöjda med både takomläggningen och solcellsanläggningen. Vi skall ta er feedback med alla involverade. Ha det fint!

Göran L
Skrev om Täta Tak Energi

Bemötande från säljare till färdig installation var bra när man väl fick återkoppling.Men det är inte bara Täta Tak. Säljaren var ärlig så långt tid tar det sa han och det stämde ungefär.Har en mark monterad anläggning i söder läge som fungerar över förväntan mkt nöjd/Göran

Svar från Täta Tak Energi

Hej Göran, Tack för ni tog er tid att skriva ett omdöme och vi tar till oss all feedback för att kunna bli ännu bättre på vårat arbete. Ha en fortsatt trevlig dag!

Sofia R
Skrev om Täta Tak Energi

Bra kontakt under hela processen. Har känts seriöst och tryggt.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Sofia, Tack för ert omdöme. Vad härligt att höra nu håller vi tummarna för många soliga timmar.

Ingemar P
Skrev om Täta Tak Energi

Det funkade ungefär som jag hade förväntat mig

Svar från Täta Tak Energi

Hej Ingemar, tack för ert omdöme. Nu hoppas vi på många soliga timmar framöver!

Daniel W
Skrev om Täta Tak Energi

Köpte en solcellsanlägning. Bra kontakt med säljare. Calle va duktig bra info. mycket duktiga montörer.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Daniel, Vad roligt att du är nöjd med din solcellsanläggning. Vi önskar dig varmt lycka till med anläggningen och hoppas på många soliga timmar!

Karin P
Skrev om Täta Tak Energi

Vi fick ett positivt bemötande med snabb återkommande tid för första besöket. Det kändes riktigt bra. Tiden för installationen blev fördröjd. Killarna som jobbade på taket var mycket duktiga och trevliga. Informationen har tyvärr inte infriats som förväntats. Det känns stressande och svårt att få återkoppling på frågor. All information är tyvärr endast på engelska, även när man får viss information. Vi känner att vi vill ha mer info och vill ha en återkoppling.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Karin, Tack för att ni tog er tid och skriva ett omdöme! Tyvärr finns inte all information från våra leverantörer på svenska, men vi ska vårt bästa för att ni skall få den information som ni behöver översatt. Skriv gärna på mina sidor så hjälper vi till. Vi tar till oss all feedback då detta hjälper oss att bli bättre i vårat arbete.

Anna J
Skrev om Täta Tak Energi

Monterade & installerade solceller på vår villa. Kändes tryggt från början till slut, tydlig information & offert. Punktliga snabba och trevliga montörer. Snyggt & städat efter sig. Kan varmt rekommendera Täta Tak Energi.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Anna, Tack för ert omdöme. Det glädjer oss att ni är nöjda!

Konstantin M
Skrev om Täta Tak Energi

Bra bemött, lite svårt att få tag på Aston

Isak R och Lina N gillar detta
Svar från Täta Tak Energi

Hej Konstantin, Tack för ert omdöme, vi tar tills oss er feedback, detta hjälper oss att bli bättre i vårt arbete. Nu hoppas vi på många soliga timmar!

Laszlo U
Skrev om Täta Tak Energi

Täta Tak hjälpte oss med att projektera och installera en solcellsanläggning. Vi upplevde bemötandet som mycket trevligt. Snabb respons på alla frågor (även de dumma) när projektet kom igång. Förstklassig kundvård och mycket kompetenta medarbetare hela vägen från säljarna, till hantverkarna och supportteknikerna och ekonomiavdelningen. Snyggaste elinstallationen jag sett, allt blev EXAKT som vi ville.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Laszlo, Tack för ert omdöme. Vad roligt att ni är nöjda med installationen av både solceller och energilagring!

Markus A
Skrev om Täta Tak Energi

Snabb service. Bra offert jämfört med flera bolag. Väldigt kunniga. Gör det lilla extra. Det blev väldigt snyggt och bra. Vi är så nöjda.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Markus! Tack för din recension. Vi ser till att alla involverade får reda på din härliga feedback!

Johan L
Skrev om Täta Tak Energi

Hej, från start till slut har det skötts hur bra som helst.

Svar från Täta Tak Energi

Hej Johan! Vad roligt att ni är nöjda. Nu hoppas vi på många soliga timmar!