Taxi Kurir AB

Taxi Kurir AB

Ring 08-531 711 05 www.taxikurir.se
2.2

TaxiKurir är med närmare 4 800 fordon inom koncernen Skandinaviens största taxi-organisation. TaxiKurir finns representerat i fler än 40 städer i Sverige, 6 i Norge samt 7 i Danmark.

11 omdömen om Taxi Kurir AB

Anna Karin H
Skrev om Taxi Kurir AB

Fullkomligt opålitligt bolag gällande bokningar. VARNING - ni kan INTE lita på att er förbeställda taxi dyker upp! Dessutom usel kundtjänst som inte kunde vare sig hjälpa till med att få fram en annan bil eller svara på övriga frågor.

Ahmad Ali K
Skrev om Taxi Kurir AB

DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA EN FÖRÄLDER DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA EN FÖRÄLDER. EN IDOTISKA TAXICHAUFFÖR LÄMNADE MIN SON SOM KOM MED SKOLSKJUS FRÅN LINDÄGENSÄRSKOLAN ENSAM VID GATAN OCH DET HAR HÄNT X- ANATL GÅNGER. MIN SON HAR down syndrom OCH FÖRSTÅR INTE VAD FÖR KONSVIKVENSER SOM MAN KAN FÅ VID EN GATA. VI HAR HAFT RENA TUREN, GUDEN HAR VARIT MED OSS OCH VI HAR DE BÄSTA GRANNAR SOM KALLAR PÅ OSS OCH SÄGER ATT IDOTISKA TAXICHAUFFÖR HAR LÄMNAT ER SON HELT SJÄLV. VEM HAR ANSVAR DÅ? ALLA TAXICHAUFFÖR SKA VÄNTA TILLS EN FÖRÄLDER/ANHÖRIG HÄMTAR UPP BARNEN I BILEN.

Ahmad Ali K gillar detta
Joakim S
Skrev om Taxi Kurir AB

Fullständigt opålitligt taxibolag!! Vår dotter har råkat ut för en skada och vi bokar taxi med taxi kurir 5 dagar i veckan. Sista månaden så har detta funkat fullständigt värdelöst. Min dotter står och väntar på en bil som aldrig kommer. Detta händer minst 1-2 gånger i veckan. När vi ringer så får vi till svar att det inte finns någon bokning, detta trots att vi varje söndag bokar upp för hela veckan och får sedan alla bokningar upplästa och bekräftade av den som mottagit bokningen. Denna torsdag kom ingen taxi på morgonen....

Magnus A
Skrev om Taxi Kurir AB

Åk inte med Taxi Kurir. Det finns andra taxibolag. Taxi Kurirs förare hittar inte i Stockholm, kan inte kommunicera, och är inkompetenta i största allmänhet. Ta t.ex. Sverigetaxi istället.

Marie V
Skrev om Taxi Kurir AB

Fy fan vad illa! Pratade med telefonist 5 gånger ikväll/natt. Fortfarande har ingen taxi kommit så till sist fick vi åka hem i svarttaxi. Sämsta "servicen" jag varit med om.

Stefan
Skrev om Taxi Kurir AB

Aldrig mer Taxikurir! På Bromma flygplats går TAXIKURIR ut med missvisande reklam som säger maxpris 350:- innanför tullarna. Smutt tänker vi och hoppar in i en taxikurir bil ignorerandes alla andra s.k tjuvåkare (som är kända för att lura kunder på oskäliga avgifter och tariffer). Resan är sisådär, dvs inte raka vägen - föga förvånande när det gäller att åka taxi. När jag ser att taxametern drar iväg över 350 spänn så upplyser jag chauffören om att jag inte kommer att betala mer än maxtaxan. Han stoppar taxametern och...

Patrik B
Skrev om Taxi Kurir AB

Tycker Taxi Kurir ofta inte har några bilar och säger man ska ringa ngt annat bolag... Skaffa fler bilar... Annars tar de ofta en dit man ska..

Tobias S
Skrev om Taxi Kurir AB

Aldrig mera Taxi Kurir. Efter att ha väntat en timme utöver utlovad tid, med skrikande barn mitt i natten, kommer chauffören och frågar vart vi ska. När vi säger adressen utbrister han: "Fy fan, det är ju skitlångt. Då ska jag ha sexhundra spänn". Taxi Kurir är tydligen ett svarttaxibolag.

Christoffer d
Skrev om Taxi Kurir AB

Bästa bolaget i Stockholm!

Kenneth H
Skrev om Taxi Kurir AB

Mycket prisvärt att åka med de och dessutom så är de alltid trevliga både i växel och i bilarna. de finns även på ett 40 tal orter i hela Sverige när jag åker där.

Sofia K
Skrev om Taxi Kurir AB

Jättetrevliga telefonister och taxin kommer alltid i tid!