Alla kategorier Administration Stockholms län Botkyrka Taxi Kurir AB

Taxi Kurir AB

Tegelängsvägen 10, 145 53 Norsborg — Visa karta

TaxiKurir är med närmare 4 800 fordon inom koncernen Skandinaviens största taxi-organisation. TaxiKurir finns representerat i fler än 40 städer i Sverige, 6 i Norge samt 7 i Danmark.

Läs vad 6 kunder tycker om Taxi Kurir AB

• Stefan
    Stefan skrev om Taxi Kurir AB
    Aldrig mer Taxikurir!

På Bromma flygplats går TAXIKURIR ut med missvisande reklam som säger maxpris 350:- innanför tullarna. Smutt tänker vi och hoppar in i en taxikurir bil ignorerandes alla andra s.k tjuvåkare (som är kända för att lura kunder på oskäliga avgifter och tariffer). Resan är sisådär, dvs inte raka vägen - föga förvånande när det gäller att åka taxi. När jag ser att taxametern drar iväg över 350 spänn så upplyser jag chauffören om att jag inte kommer att betala mer än maxtaxan. Han stoppar taxametern och ringer sen upp någon för att ta reda på vad maxtaxa är och upplyser mig om att "de" har accepterat det.

När jag sedan sen ska betala har chauffören magen att lägga till 20:- som är en "avgift" som Bromma tar av åkeriet. Jag upplyser chauffören att jag högaktningsfullt skiter i den avgiften och inte tänker betala en spänn mer än den som som jag ingått avtalet med. Dvs 350 kronor. Jag tänker inte betala några dolda avgifter. Begreppet "max 350 kronor" betyder något. Det hotas med polisanmälan - jag ber dem ringa polisen. Jag tänker fortfarande inte betala en krona mer än 350 kronor. En inspektör (från Taxikurir) kallas till platsen - som har någon vanartig föreläsning om att det är som en skatt som jag måste betala. Det hotas om att jag kommer att polisanmälas och då jag replikerar med att det gör inget eftersom jag kommer att polisanmäla Taxikurir - får jag det makabra svaret att jag ska polisanmäla Bromma flygplats eftersom det är de som tar den avgiften. Jag pekar med handen runt i bilen och frågar vem det är jag har konflikt med och om de kan visa mig representanten för Bromma flygplats som jag tydligen bråkar med.

Min konflikt är med Taxikurir - som försöker lägga på en extra avgift som jag inte tänker betala. Att det är Bromma flygplats som vill ha dessa 20 kronor skiter jag i. Det finns inte en chans i världen att ni får dessa tjugo kronor ifrån mig säger jag.

Det slutar med att jag betalar mina 350 kronor. Men jag är inte glad för det!

Det dummaste man kan göra är att få en kund att känna sig lurad. Och det har ni gjort med råge på Taxikurir. Ni ska skämmas. Sen kan ni skicka era så kallade inspektörer på en kurs i hur man talar med era före detta kunder.

ALDRIG MER TAXIKURIR!
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Taxi Kurir AB
    Tycker Taxi Kurir ofta inte har några bilar och säger man ska ringa ngt annat bolag... Skaffa fler bilar...
    Annars tar de ofta en dit man ska..
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Taxi Kurir AB
    Aldrig mera Taxi Kurir. Efter att ha väntat en timme utöver utlovad tid, med skrikande barn mitt i natten, kommer chauffören och frågar vart vi ska. När vi säger adressen utbrister han: "Fy fan, det är ju skitlångt. Då ska jag ha sexhundra spänn".

Taxi Kurir är tydligen ett svarttaxibolag.
  • Christoffer d
    Christoffer d skrev om Taxi Kurir AB
    Bästa bolaget i Stockholm!
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Taxi Kurir AB
    Mycket prisvärt att åka med de och dessutom så är de alltid trevliga både i växel och i bilarna. de finns även på ett 40 tal orter i hela Sverige när jag åker där.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Taxi Kurir AB
    Jättetrevliga telefonister och taxin kommer alltid i tid!

Tegelängsvägen 10, 145 53 Norsborg