Taxi Kurir AB
2.2 i betyg av av
11 omdömen
TaxiKurir är med närmare 4 800 fordon inom koncernen Skandinaviens största taxi-organisation. TaxiKurir finns representerat i fler än 40 städer i Sverige, 6 i Norge samt 7 i Danmark.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag11 omdömen om Taxi Kurir AB
-
skrev om Taxi Kurir AB
Fullkomligt opålitligt bolag gällande bokningar. VARNING - ni kan INTE lita på att er förbeställda taxi dyker upp!
Dessutom usel kundtjänst som inte kunde vare sig hjälpa till med att få fram en annan bil eller svara på övriga frågor. -
skrev om Taxi Kurir AB
DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA EN FÖRÄLDER
DET VÄRSTA SOM KAN HÄNDA EN FÖRÄLDER. EN IDOTISKA TAXICHAUFFÖR LÄMNADE MIN SON SOM KOM MED SKOLSKJUS FRÅN LINDÄGENSÄRSKOLAN ENSAM VID GATAN OCH DET HAR HÄNT X- ANATL GÅNGER.
MIN SON HAR down syndrom OCH FÖRSTÅR INTE VAD FÖR KONSVIKVENSER SOM MAN KAN FÅ VID EN GATA.
VI HAR HAFT RENA TUREN, GUDEN HAR VARIT MED OSS OCH VI HAR DE BÄSTA GRANNAR SOM KALLAR PÅ OSS OCH SÄGER ATT IDOTISKA TAXICHAUFFÖR HAR LÄMNAT ER SON HELT SJÄLV.
VEM HAR ANSVAR DÅ? ALLA TAXICHAUFFÖR SKA VÄNTA TILLS EN FÖRÄLDER/ANHÖRIG HÄMTAR UPP BARNEN I BILEN. -
skrev om Taxi Kurir AB
Fullständigt opålitligt taxibolag!!
Vår dotter har råkat ut för en skada och vi bokar taxi med taxi kurir 5 dagar i veckan. Sista månaden så har detta funkat fullständigt värdelöst. Min dotter står och väntar på en bil som aldrig kommer. Detta händer minst 1-2 gånger i veckan. När vi ringer så får vi till svar att det inte finns någon bokning, detta trots att vi varje söndag bokar upp för hela veckan och får sedan alla bokningar upplästa och bekräftade av den som mottagit bokningen. Denna torsdag kom ingen taxi på morgonen. Torsdag kväll ringer vi för att dubbelkolla att det kommer att komma en bil på fredag morgon. Vi får då beskedet att senaste bokningen dom hittar var den en vecka tidigare, detta trots att hon blivit upphämtad flera gången denna veckan. Vi gör då en ny bokning under samtalet och får då bekräftat att et taxi skall komma 07:25 dagen efter. På morgonen så står min dotter där igen och ingen taxi kommer... Som vanligt.
Vi får nu själva ta bilen för att köra henne 2 mil till skolan och själva komma försent till våra jobb bara för att Taxi kurir inte kan göra sitt jobb.
Jag ringer nu kundtjänst och tar upp vårt problem och får då åter igen höra att vår bokning inte finns, hon kan bara se att vi hade en bokning "förra veckan". Efter en stund hittar hon plötsligt vår bokning vi gjorde dagen innan och kopplar mig till "trafikledningen", efter en stund hamnar jag hos en kvinna på bokningen som undrar om jag vill boka en taxi (!!!). Förklarar åter igen vad det hela handlar om... Att det inte kommer någon taxi fast vi bokat. Hennes svar är en ny taxi kan komma tidigast om 30 minuter... Vi har ju just tvingats själva köra vår dotter!!
Undrar om vi kan få betalt lön från Taxi kurir då vi tydligen själva måste agera taxi då ni på taxi kurir inte kan göra ert jobb. -
skrev om Taxi Kurir AB
Åk inte med Taxi Kurir. Det finns andra taxibolag. Taxi Kurirs förare hittar inte i Stockholm, kan inte kommunicera, och är inkompetenta i största allmänhet. Ta t.ex. Sverigetaxi istället.
-
skrev om Taxi Kurir AB
Fy fan vad illa! Pratade med telefonist 5 gånger ikväll/natt. Fortfarande har ingen taxi kommit så till sist fick vi åka hem i svarttaxi. Sämsta "servicen" jag varit med om.
-
skrev om Taxi Kurir AB
Aldrig mer Taxikurir!
På Bromma flygplats går TAXIKURIR ut med missvisande reklam som säger maxpris 350:- innanför tullarna. Smutt tänker vi och hoppar in i en taxikurir bil ignorerandes alla andra s.k tjuvåkare (som är kända för att lura kunder på oskäliga avgifter och tariffer). Resan är sisådär, dvs inte raka vägen - föga förvånande när det gäller att åka taxi. När jag ser att taxametern drar iväg över 350 spänn så upplyser jag chauffören om att jag inte kommer att betala mer än maxtaxan. Han stoppar taxametern och ringer sen upp någon för att ta reda på vad maxtaxa är och upplyser mig om att "de" har accepterat det.
När jag sedan sen ska betala har chauffören magen att lägga till 20:- som är en "avgift" som Bromma tar av åkeriet. Jag upplyser chauffören att jag högaktningsfullt skiter i den avgiften och inte tänker betala en spänn mer än den som som jag ingått avtalet med. Dvs 350 kronor. Jag tänker inte betala några dolda avgifter. Begreppet "max 350 kronor" betyder något. Det hotas med polisanmälan - jag ber dem ringa polisen. Jag tänker fortfarande inte betala en krona mer än 350 kronor. En inspektör (från Taxikurir) kallas till platsen - som har någon vanartig föreläsning om att det är som en skatt som jag måste betala. Det hotas om att jag kommer att polisanmälas och då jag replikerar med att det gör inget eftersom jag kommer att polisanmäla Taxikurir - får jag det makabra svaret att jag ska polisanmäla Bromma flygplats eftersom det är de som tar den avgiften. Jag pekar med handen runt i bilen och frågar vem det är jag har konflikt med och om de kan visa mig representanten för Bromma flygplats som jag tydligen bråkar med.
Min konflikt är med Taxikurir - som försöker lägga på en extra avgift som jag inte tänker betala. Att det är Bromma flygplats som vill ha dessa 20 kronor skiter jag i. Det finns inte en chans i världen att ni får dessa tjugo kronor ifrån mig säger jag.
Det slutar med att jag betalar mina 350 kronor. Men jag är inte glad för det!
Det dummaste man kan göra är att få en kund att känna sig lurad. Och det har ni gjort med råge på Taxikurir. Ni ska skämmas. Sen kan ni skicka era så kallade inspektörer på en kurs i hur man talar med era före detta kunder.
ALDRIG MER TAXIKURIR! -
skrev om Taxi Kurir AB
Tycker Taxi Kurir ofta inte har några bilar och säger man ska ringa ngt annat bolag... Skaffa fler bilar...
Annars tar de ofta en dit man ska.. -
skrev om Taxi Kurir AB
Aldrig mera Taxi Kurir. Efter att ha väntat en timme utöver utlovad tid, med skrikande barn mitt i natten, kommer chauffören och frågar vart vi ska. När vi säger adressen utbrister han: "Fy fan, det är ju skitlångt. Då ska jag ha sexhundra spänn".
Taxi Kurir är tydligen ett svarttaxibolag. -
skrev om Taxi Kurir AB
Bästa bolaget i Stockholm!
-
skrev om Taxi Kurir AB
Mycket prisvärt att åka med de och dessutom så är de alltid trevliga både i växel och i bilarna. de finns även på ett 40 tal orter i hela Sverige när jag åker där.
-
skrev om Taxi Kurir AB
Jättetrevliga telefonister och taxin kommer alltid i tid!