Alla kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge Taxi Kurir i Stockholm AB

1.0 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Taxi Kurir i Stockholm AB

• 2019-02-05

Rickard Axelsson skrev om Taxi Kurir i Stockholm AB
    Jag hade förhandsbokat en taxi ca 14 timmar innan jag skulle åka från Stockholms-området till Arlanda flygplats. Bokningen fungerade smidigt via deras hemsida och jag fick bekräftelse både på mail och mobil (tur det då den nu behövs i syfte att få ersättning). 5:20 på morgonen går jag ut och väntar på bilen. Efter 5 minuter ringer jag och frågar om den är på väg. Får då svar att det inte är någon som har min körning nu men att det är en bil som blir ledig i området strax. Jag väntar 5 minuter till och ringer tillbaka igen. Denna gång får jag samma svar. Jag väntar lite till och ringer igen. Nu är taxin 20 minuter sen och jag frågar om status på min bokning. Hon jag talar med ser min bokning men svarar att det inte finns någon bil i närheten, men att jag kan boka en ny om jag önskar. Dock är det fullbokat fram till 10 sägar hon. Något märkligt förslag kan man tycka då jag redan sagt att jag har bråttom för att hinna med ett flyg. När jag frågar varför de inte ringt och förvarnat mig om att det inte kommer någon bil, alternativt ordnat fra en taxi från annat bolag kan hon inte svara på det, men hon säger att hon kan avboka min bokning så kan jag ringa något annat bolag och boka istället. Detta är den sämsta service jag någonsin varit med om, och detta är enda från ett av Stockholms största taxi-bolag. Jag har nu skickat in en ersättningskrav och hoppas de hanterar detta på ett bättre sätt. Läs mer
  • 2016-12-20

Cecilia E skrev om Taxi Kurir i Stockholm AB
    Absolut sämsta taxiväxeln alla kategorier, outbildad otrevlig personal. Läs mer
  • 2016-08-03

Benny H skrev om Taxi Kurir i Stockholm AB
    Ringde Taxi Kurir,, rullstolstaxi igår kväll ca 1730-18.00. De skickade en bil från Sverigetaxi. Går ut till taxin med min mor som sitter i rullstol. Vi ska åka iväg och skall ha det trevligt med en god måltid på en pizzeria. Chauffören är inte glad. Han säger till oss att vi skall beställa extraservice även om vi inte behöver det. Jag förlorar 100 kr på att ni inte begär extraservice, När vi kommer fram är han otrevlig och början påtala att vi hädanefter alltid skall beställa extraservice även om vi inte behöver det..Han passar inte för jobbet. Min mor vill ha glada förare. Hon vill ha trevligt när hon åker. Läs mer
  • 2011-10-09

J skrev om Taxi Kurir i Stockholm AB
    Taxichaufförer som kör fel händer ju säkert rätt ofta (?) men att taxichaufförer inte stänger av mätaren när man kört väldigt fel är inte ok. Att man som kund själv ska behöva påtala det är dåligt och när de då stänger av mätaren ber de en gå tre kvarter istället! Först när jag poängterade att jag ju beställde en taxi för att komma fram till en specifik adress och inte tre kvarter bort kör chauffören vidare och när vi är framme frågor han "är du nöjd nu?". Ringer ALDRIG Taxi Kurir igen!! Läs mer
  • John B

2008-06-24

John B skrev om Taxi Kurir i Stockholm AB
    Detta är Storstockholms största taxigrisar näst efter svarttaxi, inkompetenta chaufförer som inte ens hittar i den stadsdel som dom befinner sig i eller så ska dom försöka ta någon specialväg som är mycket längre. Och det värsta av allt är att dom orkar försöka. Som att man inte hittar hem. Och det som är irriterande är när man är trött som fan och vill hem från krogen klockan fem och sedan måste förklara vägen.

Andra exempel har varit att dom vägrar att ta kort när vi nått vår slut destination. När jag då har hotat att ringa deras taxiväxel så har det genast gått bra.

Ytterligare ett exempel är när taxichauffören vill ha kontantamedel som betalning eftersom han ska tanka sitt åkdon.
    Vad är det för tjänst man betalar för till dessa, inte är det då en trygg och skön hemresa iallafall. Läs mer
    Emma K gillar detta