Thinea AB

Thinea AB

www.thinea.se
  • BadgeThreeYears

Thinea är en helhetsleverantör inom Brand & Räddning. Produkter, tjänster och utbildning finns i vår portfölj. Genom att vara märkesoberoende så kan vi leverera ett av de bredaste sortimenten på marknaden. Några exempel på produkter och tjänster är hjärtstartare, HLR utbildning, Brandsläckare, Släcksystem, Rökluckor, Brandtätning,...

55 omdömen om Thinea AB

Martin W
Skrev om Thinea AB

Mycket bra! Trevlig personal och snabba leveranser. Rekommenderas.

Sandra S
Skrev om Thinea AB

HLR-kursen var fantastisk! Jag var nog mest nervös inför vad vi skulle få prova på och om ja skulle klara det. Kursen gjorde mig väldigt trygg men också nervös och lite stressad - Endast för att jag inte jag en aning om hur jag skulle hantera något sådant på plats, på riktigt, på allvar. Jag hoppas och tror att jag är så pass trygg att jag gör allt i min makt för att rädda liv om det skulle behövas! Kursledaren var väldigt pedagogisk och svarade på allas frågor, inget lämnades åt sidan. Han var också väldigt peppande på...

Linnéa S
Skrev om Thinea AB

Jag tycker att utbildningen var jättebra, är glad att jag gick och jag känner mig mycket förberedd om man skulle hamna i en situation där man behöver utföra HLR samt att jag har fått bra förståelse kring hur en hjärtstartare fungerar. Instruktören var rolig, lättsam och tydlig så det blev samtidigt ett roligt "event". Jag hade inga förväntningar alls då detta var min första hlr-kurs.

Cliff S
Skrev om Thinea AB

det va en bra kurs och att vi inte va så många

Tilde L
Skrev om Thinea AB

Var på HLR utbildning & den var otroligt givande! Lasse som höll i utbildningen var superbra, förklarade och svarade på alla frågor som alla hade. Samt fick en att känna sig lugn. Mycket bra!

Svar från Thinea AB

Tack Tilde, jag hade fantastiskt roligt också. Mycket bra frågor som ni kom med, hoppas det blir av snart igen.

Inger G
Skrev om Thinea AB

Proffsigt på ett avslappnat sätt

Svar från Thinea AB

Stort tack för fint omdöme, det värmer verkligen!

Nathalie W
Skrev om Thinea AB

HLR kurs, bra genomförd och fick med mig nyttig kunskap!

Svar från Thinea AB

Härligt, stort tack för fint omdöme.

Lillemor H
Skrev om Thinea AB

En otroligt lärorik information med givande övningar. Lars sände ut sån trygghet i sitt sätt o informera att jag känner mig redo om olyckan skulle hända i min närhet😃

Svar från Thinea AB

Så kul att höra, det är just detta vi eftersträvar. Du kommer göra ett kanonjobb om det skulle hända.

Mona K

Jättetrevligt bemötande.Lättförståelig information.Resultat:Kanon

Svar från Thinea AB

Tack så mycket Mona för fint omdöme, jag hade också en väldigt trevlig utbildning.

Jouko L
Skrev om Thinea AB

Jag tycker dom va helt suveräna på att förklara och hålla i kursen. Väldigt intressant utöver då jag även tog med mig hur man bättre undviker bränder och hur snabbt det går för en eld att ta sig. Bla.bla. Jättenöjd. Väldigt trevliga grabbar.

Svar från Thinea AB

Stort tack Jouko för en fantastiskt trevlig kurs och för ett fint omdöme, lycka till med dina nya kunskaper och tveka inte att höra av dig om vi kan hjälpa dig med något annat.

Anne L
Skrev om Thinea AB

Kanonbra utbildning och välinvesterade 2 dagar hos oss på Nordlo i Bollnäs och Gävle. Brett och kvalitativt innehåll med mycket trovärdig presentatör. Vi fick högt förtroende för Erik och återkommer gärna. Då det är viktigt att våra anställda är HLR-utbildade, kör vi utbildning vartannat år och det Thinea erbjuder överträffar våra förväntningar. Bra jobbat!🤩

Svar från Thinea AB

Fantastiskt roligt att läsa detta, Erik är en fantastisk pedagog som verkligen fångar ens intresse. Jag hoppas vi kan fortsätta överträffa era förväntningar nästa gång.

Hanna H
Skrev om Thinea AB

Väldigt bra och givande samt tänkvärd utbildning!

Svar från Thinea AB

Tack Hanna för fint omdöme, tanken är att få igång tankarna så man kan få en mental förberedelse men även mycket handfast.

Linn L
Skrev om Thinea AB

Tycker det var en superbra utbildning och tydliga instruktioner och vägledningar.

Svar från Thinea AB

Tack för fantastiskt bra omdöme Linn, härligt att jag lyckades hålla det enkelt. /Lars

Emma I
Skrev om Thinea AB

Väl utfört utav Lars, informativt och lärorikt. Bra att det fanns tid för frågor då man ville veta mer om barn osv, vilket det fanns tid för.

Svar från Thinea AB

Fantastiskt kul att höra detta, min personliga åsikt är att det krävs lite extra tid för just frågor och det glädjer mig att detta hamnat i balans. Hoppas ni slipper använda dessa kunskaper och att om det inträffar, att du känner dig trygg nog att våga agera! /Lars

Erica L
Skrev om Thinea AB

Jättebra utbildning! Mycket bra och tydligt förklarat. Uppskattas att man får testa på och utföra alla moment praktiskt. De frågor vi hade svarades på på ett utförligt sätt. Rekommenderar alla att gå.

Svar från Thinea AB

Fantastiskt kul att få höra detta. Det är en avvägning hur djupt man ska gå in i de olika ämnena men jag är glad att du tyckte det var bra. Ju fler vi blir som kan rädda liv, desto bättre är det såklart!

Ebba Q
Skrev om Thinea AB

Otroligt bra HLR-utbildning med otroligt bra instruktör. Uppnådde alla mina förväntningar och jag känner att jag utifrån denna utbildning kan rädda liv med bra grund om det skulle behövas!

Svar från Thinea AB

Så härligt att höra Ebba, och stort tack för det fina omdömet. Er härliga atmosfär på arbetsplatsen smittade verkligen av sig på mig med. Hoppas du håller kvar känslan för att det är klart du kan rädda liv!

Sabina M
Skrev om Thinea AB

Vi fick ett mycket trevligt bemötande och på ett pedagogiskt sätt gicks olika moment i kursen igenom. Jag har gått flera liknande kurser i Första hjälpen innan men det kändes jättebra att få uppdateras och att praktiskt göra de olika momenten igen. Likaså fick vi tips på olika Appar, det var bra.

Svar från Thinea AB

Tack för den fantastiska feedbacken Sabina, alltid bra att damma av kunskaperna även om man tycker att det sitter. Kul att jag kunde tillföra något nytt också. /Lars

Peter B
Skrev om Thinea AB

Ett klockrent upplägg och en mycket bra utbildning. Tummen upp

Stort tack Peter! Det var fantastiskt roligt att få utbilda er. /Lars

Catharina B
Skrev om Thinea AB

Bra kurs med bra innehåll och bra ledare! Känns som att jag lärde mig mycket om Första hjälpen, HLR och användande av hjärtstartare. Bra med mycket praktiska övningar.

Svar från Thinea AB

Stort tack för det, fantastiskt härlig grupp ni är inom Kyrkan. Hoppas ni slipper använda kunskaperna. /Lars

Kristin K
Skrev om Thinea AB

Jag har olika diagnoser så jag har extremt svårt att koncentrera mig under en längre tid. Lars pratade med olika tonläget, varierade på praktiskt och teoretiskt vilket gjorde att man orkade hålla med. Jag och mina kollegor är super nöjda med Lars utbildningen och önskar honom allt gott mvh Kristin Karlberg

Svar från Thinea AB

Det värmer extra mycket att höra just detta, mitt mål är att försöka göra utbildningen så lättsmält som möjligt samtidigt som man får tillräckliga livräddande kunskaper. Jag hade en fantastiskt härlig stund hos er och känner mig väldigt trygg med att ni blivit en lite säkrare verksamhet. /Lars

Anna Q
Skrev om Thinea AB

Väldigt engagerad lärare med bra pedagogik. Lite snålt om tid mot slutet.

Svar från Thinea AB

Tack för fint omdöme, tar med mig den tanken. Jag kände själv precis samma sak, tycker dock vi fick väldigt fina diskussioner i utbyte. /Lars

Kjell L
Skrev om Thinea AB

Ett proffsigt bemötande och utbildningsmässigt

Tack Kjell för de fina orden. Det värmer verkligen! /Lars

Lars A
Skrev om Thinea AB

Mycket bra pedagogiskt upplagt. Tydliga exempel i genomgångarna och bra växling mellan sakinformation och exempel från livet. Öppnade för en bra interaktion med oss deltagare.

Svar från Thinea AB

Tack Lars, jag upplevde precis samma sak, det var en öppenhjärtlig grupp som delade med sig och bjöd på sig själva. Alltid roligt att få vara kursledare i en sådan grupp. /Lars

Annika S
Skrev om Thinea AB

Jag tyckte det var bra, timmarna gick fort. Lars var tydlig lätt att förstå.

Svar från Thinea AB

Härligt att höra Annika, samma för mig. Otroligt bra frågor och diskussioner. Stort tack också för fint omdöme. /Lars

Torvald J
Skrev om Thinea AB

Bra bemötande och presentation av kursledning Hade inga förväntningar och blev positivt överraskad Kurs i HLR och Första hjälpen var mycket bra.

Tack för fint omdöme Torvald, kul att jag kunde överraska positivt. / Lars

Louisa O
Skrev om Thinea AB

Gick HLR-utbildningen som var mycket bra. Lars är en bra utbildare. Tydlig, lyhörd, trevlig och kunnig. Han hade humor och var punktlig. Rekommenderar Thinea varmt. Vänligen Louisa Ouali

Svar från Thinea AB

Tack Louisa, grattis till 100%-aren det är inte helt enkelt att uppnå. Det värmer att du uppskattade mina torra skämt. En så ibland psykiskt tung utbildning blir lite lättare om man får skratta lite mellan tårarna.

Martin G
Skrev om Thinea AB

Väl förberedd kursledare som på ett tydligt och tillgängligt sätt förmedlade livsviktig kunskap och med van hand ledde övningarna. Personligt och professionellt i god förening.

Svar från Thinea AB

Tack Martin, jag har ju hunnit tjuvträna några gånger innan kursen hos er. Glädjer mig att mina avskalade personliga erfarenheter gav något för dig. Alltid skönt att ens erfarenhet lyser igenom och kan ge er kvalitativ utbildning.

Caroline L
Skrev om Thinea AB

Lättförståelig och tydlig information. Väldigt bra med många dockor att öva på så alla kunde göra samtidigt. Bra med en kopplad app så föreläsaren fick veta om man gjorde rätt eller inte.

Svar från Thinea AB

Det är en ganska kompakt kurs med mycket information på relativt kort tid. Glädjer mig verkligen att jag lyckades göra det lätt att förstå. Dockorna är verkligen ovärderliga.

Magnus Z
Skrev om Thinea AB

Den var väldigt bra, professionell, bra upplägg. Känns aktuellt, bra dockor att öva på. Kul att kunna få ut resultat på varje docka.

Svar från Thinea AB

Tack Magnus, det är en stor förmån att få jobba med så fin utrustning och kunna ge er den mest kvalitativa feedbacken möjlig.

Alf H
Skrev om Thinea AB

Bra föreläsare/utbildare som visar stor kunskap på området och har förmågan att förmedla det på ett bra sätt.

Svar från Thinea AB

Stort tack för fint omdöme, och tack för trevlig kurs. Ni tog till er kunskapen otroligt fint och imponerade i de praktiska momenten.

Mikael B
Skrev om Thinea AB

Det var mycket bra , både bemötande och kurs var i särklass . Lars var en utmärkt lärare som förklara på ett lätt och bra sätt . Mycket nöjda deltagare .

Svar från Thinea AB

Stort tack Mikael för omdömet, härligt gäng och fantastiskt duktiga på HLR-delen, ert rekord kommer troligtvis hålla i sig ett tag. /Lars

Sven-Erik E
Skrev om Thinea AB

Jag blev bemött bra, förväntningen var bra och företaget levde upp till kursens utbildning. Företaget köpte in en Hjärtstartare och service på allt.

Svar från Thinea AB

Stort tack för fint omdöme. Mycket god investering till ert företag, hoppas ni inte behöver använda varken kunskaper eller utrustning. /Lars

Per W
Skrev om Thinea AB

Mycket bra ledare för kursen, rekommenderar till alla

Stort tack Per för fint omdöme och trevlig kurs! /Lars

Tamilla J
Skrev om Thinea AB

Jag fick info om Thinea AB via ett digitalt HR-nätverk där de rekommenderades varmt av flera HR-experter. Vi har beställt en kombinerad HLR- och brandutbildning för 12 medarbetare. Alla deltagarna var imponerade av utbildningen! Allt från bokningen till genomförandet sköttes utmärkt och fungerade klockrent. Våra mejl och frågor besvarades direkt, Thinea-teamet var punktliga, vänliga och karismatiska och själva utbildningen lärorik och rolig! Den överträffade våra förväntningar på alla punkter. Vi kommer absolut att vända...

Svar från Thinea AB

Stort tack Tamilla för detta fina omdöme! Det värmer verkligen när man får läsa detta. Vi kommer fortsätta göra vårt yttersta för att fortsätta leva upp till detta. På återseende! Mvh Lasse

Ulf J
Skrev om Thinea AB

Kursen genomfördes mycket skickligt. Båda kursledarna var mycket erfarna och kompetenta, upplägget var pedagogiskt och utfördes så att man kunde ta in mycket information på den tid som stod till förfogande.

Svar från Thinea AB

Härligt att du kände så, ni hade väldigt bra och relevanta frågor som gjorde att vi kämpade mot klockan och knappt ville lämna. Det är ett bra betyg till er som deltagare, så 5/5 till er med!

Lidia F
Skrev om Thinea AB

Vi hade HLR och brandutbildning under en eftermiddag kl 13-17:30. Instruktörer var vänliga, roliga, erfarna, kompetenta och hade också väldigt bra stämning med varandra, vilket jag uppskattade mest. Jag hade inga särskilda förväntningar, men de verkligen väckte min intresse kring frågor. De kunde använda väldigt bra de frågorna vi ställde för att föra undervisningen vidare, och jag känner mig nu mer beredd att bemöta olyckor utan panik.

Svar från Thinea AB

Stort tack för den fina beskrivningen, det värmer verkligen hjärtat att du nu känner dig lite tryggare! /Lasse

Christine Z
Skrev om Thinea AB

Mycket bra upplägg och bemötande.

Svar från Thinea AB

Stort tack för fina ord! Samma till er, vi fick verkligen ett jättefint mottagande och mycket bra frågor under kursen. /Lasse

Joakim L
Skrev om Thinea AB

Bra bemötande och snabb service.

Svar från Thinea AB

Tack Joakim för fint omdöme, tveka inte att höra av dig om det finns något mer vi kan hjälpa till med.

Susanne A
Skrev om Thinea AB

Företaget såg till vårt behov och presenterade en lösning som fungerade för er och oss. Att vi dessutom fick prova VR var en bonus.

Lars N gillar detta
Svar från Thinea AB

Tack så mycket för fint omdöme Susanne. Tveka inte att höra av er om det finns mer vi kan hjälpa till med.

Marie K

Trevligt. Informativt. HLR + brandskydd

Svar från Thinea AB

Tack för fint omdöme Marie! Hoppas du känner dig lite tryggare i din kunskap om den någon gång skulle behövas.

Magnus F
Skrev om Thinea AB

Bra kursledare Vi som är företag var nöjda i helhet.

Svar från Thinea AB

Kul att höra Magnus, om det finns något mer vi kan hjälpa till med så tveka inte att höra av er.

Helena H
Skrev om Thinea AB

Jättebra kurs! Väldigt trevlig, kunnig och pedagogisk kursledare. Gjorde det allvarliga roligt och lätt att lära. Ett extra plus till VR-brandsläckaren som kändes som så nära verklighet som möjligt

Svar från Thinea AB

Stort tack för fint omdöme, det värmer verkligen! Kul att du gillar VR precis lika mycket som vi gör.

Ida E
Skrev om Thinea AB

Hlr och brandkurs. Bra och lärorikt! Kul att få testa på att släcka bränder med VR glasögon.

Svar från Thinea AB

Då har vi gjort vårt jobb, tackar så hjärtligt för fin recension. Härligt att höra att du tyckte det var kul med VR.

Sofia W

Super HLR och Brandutbildning. Mvh Sofia

Svar från Thinea AB

Tack för fin recension, hoppas du slipper använda den kunskapen.

Anna L
Skrev om Thinea AB

Trevlig kursledare som höll en bra nivå på frågor o svar. En bra kurs som hålls enkel men väldigt tydlig. Tycker de va väldigt bra med de praktiska momenten, ”att få känna på så nära verklighet man kan komma” förhoppningsvis är man inte lika rädd att gå fram ifall nått händer. Väldigt nyttig utbildning som alla borde gå.

Svar från Thinea AB

Stort tack för fin recension Anna. Hoppas du aldrig behöver använda kunskaperna, och om du behöver dessa, känner dig bekväm. Att våga göra något är ju grunden i utbildningen.

Karl-Johan N
Skrev om Thinea AB

HLR och brandskydd utbildning. Väldigt informativ och roliga fysiska aktiviteter. Kursen fick fyra timmar att kännas kort. Hade definitivt gått om den om några år.

Svar från Thinea AB

Så roligt att höra Karl-Johan! Extra kul att ni fick vara första gruppen ut med VR-släckning. Härliga diskussioner i grupperna! /Lars

Farzad F
Skrev om Thinea AB

Lars var mycket proffsig och förtroendeingivande från första kontakt tills genomfört uppdrag. Ger honom mina varmaste rekommendationer. Farzad Regionchef foodora

Svar från Thinea AB

Stort tack Farzad, alltid härligt att få jobba med företag som tar säkerheten på allvar. Hoppas ni trivs i ert nya fina kontor! /Lars

Rami E
Skrev om Thinea AB

Trevligt och proffsigt bemötande. Snabb service

Svar från Thinea AB

Stort tack för fin rekommendation Rami! Hoppas projektet fortlöper problemfritt. / Lars

Constantin V
Skrev om Thinea AB

Mycket bra kundbemötande och service minded

Svar från Thinea AB

Tack för fint omdöme, hoppas ni slipper ifrån fler bränder. På återseende nästa år.

Johanna G
Skrev om Thinea AB

Lasse är en fantastisk föreläsare och instruktör. HLR-utbildningen gav mig värdefull kunskap som jag tar med mig i framtiden. Det känns otroligt viktigt och tryggt med denna utbildning i bagaget och nu förstår jag vikten av att underhålla denna kunskap. Jag kan verkligen rekommendera Lasse på Thinea och uppmanar alla att boka HLR utbildningen här! :)

Svar från Thinea AB

Stort tack Johanna, det värmer verkligen att du uppskattade utbildningen. Livsviktig kunskap, helt klart! ❤️‍🩹