Trädnu AB

På Trädnu är vi certifierade och välutbildade arborister som dagligen arbetar med trädfällning, beskärning av träd, vi jobbar även med ren skogsavverkning. Med över 20 års erfarenhet i branschen kan vi med stor omsorg hjälpa alla våra kunder; privatpersoner, företag och offentlig verksamhet med allt inom trädfällning, trädvård eller avverkning av skog.

Vi finns och är aktiva i hela Västra Götalands län men utgår från Göteborg. Här är vi verksamma i Partille, Härryda, Lerum, Mölndal, Landvetter och Mölnlycke med omnejd.

Samtliga uppdrag vi tar på oss är fullt försäkrade av Länsförsäkringar och givetvis innehar vi F-skattesedel. Alla våra uppdrag börjar med personlig telefonkontakt som sedan följs upp av ett konsultationsbesök, som givetvis är kostnadsfritt. Under konsultationen diskuterar vi fram den bästa lösningen för just dig.

Läs vad 409 kunder tycker om Trädnu AB 2

2021-10-12
    Bra bemötande jag hade inga förväntningar alls men resultatet blev mycket bra allt gick väldigt bra inget att klaga på tjänsten jag köpte var fällning av ett stort körsbärsträd//
    2021-10-11
    Bra kommunikation och bra jobbat.
    2021-10-11
    Vi är väldigt nöjda ! Trevligt bemötande och snabbt utfört arbete o bortforsling av träd . Kan varmt rekommenderas. MVH Pia Larnelius & Björn Wadensten
    2021-10-11
    allt gick snabbt utan några komplikationer så vi är helnöjda
    2021-10-05
    bra bemötande
    förväntade mig att de skulle klippa häckar , föryngringsbeskära buskar och samla upp skräpet
    Dessvärre var det väldigt skräpigt när de avslutat arbetet och eftersom de åkte iväg utan att kontakta mig kunde jag inte påpeka det då.
    Hej Inger vi ber om ursäkt att vi inte gick igenom med dig innan vi lämnade. Vi skall ta upp detta i organisationen och bättra oss. Finns det något vi kan göra för att kompensera för misstaget. Med vänlig hälsning,
    Michael.
    Kontaktat mig gärna via sms 0707358595. Så löser vi något så du blir nöjd.
    2021-10-01
    Trevligt bemötande och snabbt utfört arbete.
    2021-09-29
    Snabb service och trevligt bemötande. De saker som missades kom dom tillbaka och löste väldigt snabbt.
    Vi tog ner 5 träd och de styckade upp träden i den storlek vi vill ha + tog bort allt sly. Väldigt smidigt!
    2021-09-29
    Snabbt och effektivt utfört arbete- trevligt bemötande
    Mycket bra bemötande.

Alla förväntningar infriades.

Borttagning av träd ansning av träd jämte bortforsling:
    Blev väldigt bra bemött.
    Levde upp till mina förväntningar
    Trevliga och proffsiga killar som tog ner mina träd
  • Dan P
    2021-09-29
    Mkt trevligt bemötande och snabb respons. Effektivt arbete.
    Trots ett missöde med ett staket fixades den åtgärden snabbt. Kan definitivt rekommendera företaget och kommer själv troligtvis att anlita dom igen.
  • Richard K
    2021-09-28
    En mycket trevlig kille från Trädnu AB kom och erbjöd sig att avsluta fällningen av en mycket stor lönn alldeles invid mitt hus som jag höll på med.
    De var i området på andra uppdrag och kunde "klämma" in uppdraget mellan de andra sa han.
    På mindre än en timme var resten av bamseträdet fällt till en mycket rimlig kostnad! Jag sparade nog en hel veckas jobb!
    Mycket skickligt, snabbt och säkert utfört.
    2021-09-28
    Beskärning av träd med snabbt hantering.
    2021-09-21
    Strålande bemötande och snabb bokning med bra resultat
    2021-09-20
    Mycket bra och proffsigt utfört arbete...
    Väldigt nöjda.
    2021-09-20
    Snabbt, effektivt och bra, menDYRT!
    2021-09-14
    Vi är väldigt nöjda med arbetet som Trädnu utförde och kommer att anlita dom igen.

Mvh Ingegerd Lörqvist
    2021-09-10
    Snabb och effektiv trädfällning och bortforsling. Rent och snyggt när dom var färdiga.
    2021-09-08
    Bra service och duktiga på trädvård!
    2021-09-03
    Bra service. Proffsigt på alla sätt.
    2021-09-03
    Mycket bra service. Snabb, effektiv och trevlig personal-
    2021-08-28
    Snabb service från första kontakt till besök! Ganska dyr upphämtning av avfall jämfört med arbetet, som dock var skönt att få hjälp med. Firman som hämtade grenarna kom en dag senare än avtalat..Trädbeskäraren verkade väldigt skicklig!
    2021-08-24
    Fick min oxelhäck beskuren och även äppelträd helt perfekt mycket nöjd behöver nog även hjälp i framtiden.
    Mycket trevligt bemötande
    2021-08-21
    Utmärkt!
    Så himla nöjd med dom.
    Samma dag jag ringde kom dom.
    Och dagen efter fälldes trädet och forslades bort!Så snabba!
    Jätte nöjd tredje gången jag anlitar dom!
    Så trevliga och hjälpsamma!
    Rekommenderas varmt!
    Rose-Marie Gustafsson
    2021-08-18
    Jag kontaktade Michael på Trädnu för jag behövde hjälp med att ta ner ett träd + stubbfräsning.

Förutom detta arbete som utfördes snabbt och väl så fick jag hjälp och en snabb kurs i hur man beskär fruktträd.

Jag är väldigt nöjd med både bemötandet, servicen och arbetets utförande.
  • Ola J
    2021-08-18
    Superprofessionell fällning, hantering och stubbfräsning!
    2021-08-13
    Suveränt jobb med att bit för bit ta ner en stor 100 årig tall alldeles nära huset
    Inte något skräp efter. Inga skador på
    hus kort och gott bra jobb
    Rekommenderas starkt 😀👍👏👏
    2021-08-13
    Jag blev överraskad mycket positivt bemötande jag fick svar direkt dem kom och tittade på trädet och fick ett pris ,bara några dagar senare så kom 2 st jätte trevliga arborister som på ett mycket professionellt sätt tog ner detta träd , snabbt och enkelt .
    tack för ett bra jobb .

MVH Rene
    2021-08-11
    Enkelt telefonsamtal. Vi bestämde vad som skulle göras och allt var klart när jag kom hem från semestern 😃👍
    Trädet borta och stubben nedfräst.

Kanske att det kunde varit lite mer krattar och att de där "sista små grenarna" inte låg kvar på gräsmattan.

Toppbetyg!😃
    2021-08-10
    Fick hjälp med att fälla en stor lönn på tomten. Trädet fälldes med precision och allt var bortforslat inom 40 minuter. Efterföljande stubbfräs men samma fina resultat. Mycket proffsigt utfört 😊👍
    2021-08-05
    Snabbt och snyggt beskuret, ett äppelträd som ett paraply!
    2021-08-05
    Bemötande och allt var bra. Men han bedömde mitt äppleträd utan att se en djup grop i huvudstammen som jag kan få in halva pekfingret i. Det kommer att döda trädet och då var det helt onödigt att beskära trädet. Han bedömde också en liknande aväten bit av en stam högre upp som svampangripen, vilket jag inte alls håller med om. Ingen av skadorna fanns där i vintras.
    Trevlig men uppenbarligen inte noggrann och inte kunnig.
    2021-08-03
    Tjänsten var fällning och bortforsling av träd.
    Blev mycket väl bemött, snabb respons vid förfrågan, raskt och väl utfört arbete, inget krångel, raka och snabba svar på mina frågor.
    De har ett föredömligt okomplicerat och flexibelt arbetssätt.
    Detta var min första kontakt med företaget och jag är riktigt imponerad.
    2021-08-02
    Snabbt, professionellt och bra utfört arbete! Vi är mycket nöjda.
  • 2021-07-23
    Professionellt, effektivt, snyggt och dessutom mycket vänligt bemötande.
    Rekommenderas varmt!
    Arbetet gällde beskärning av stora, äldre lövträd och en fruktträdgård.
    2021-07-23
    Superbra. Prisvärt. Trevlig personal.
    2021-07-22
    Mycket bra utförande och snabb respons på uppdragen vi använder Träd.nu till.
    Bra återkoppling när uppdragen är utförda.
    2021-07-18
    Trädnu fick mig att inse att vi kanske inte skulle fälla alla dom träd som från början var tanken, och det tackar vi för. 👍
    2021-07-17
    Kom på utsatt tid, jobbade säkert och snabbt. Trevliga och hjälpsamma. Tog bort allt och lämnade bara kvar den ved jag skulle ha själv. Snyggt och proffsig.
    2021-07-17
    Bra bemötande. Företaget har levt upp till mina förväntningar nästan hela vägen.. Vår beställning gällde röjning av skog.
    2021-07-12
    Har anlitat dem vid ett flertal tillfällen. Väldigt professionellt företag.
    2021-07-06
    Proffsigt, vänligt, snabbt och kompetent.
    2021-07-04
    Lätt att få kontakt med. Mkt trevlig och professionell. Finns inget att klaga på!
    2021-07-03
    Mycket nöjda. Tog ner träden snabbt, smidigt och försiktigt!
    2021-07-02
    Toppensnyggt beskuren krona på vår ek!
    2021-07-01
    Förväntade en kunnig arborist som sågade ner de träd som behövdes och lade vid sidan av trädet.
    Vet inte hur kunnig personen är men slarvigt utfört arbete med ohanterbara bitar liggande lite här och där. Bl a i häcken och över grannens staket och i äppleträd och på växthus som skulle skyddas enligt beställning.
    2021-06-28
    Kundvänligt bemötande, snabb återkoppling och väl utfört arbete för beskärning av träd.
    2021-06-27
    Fick ett snabbt svar på min ansökan om hjälp med att ta ned ett träd. Efter inspektion var hele gänget här och fixade nedtagning och borttransport dagen efter. Jättebra !
    2021-06-27
    Borttagning av ca ett dussin stora träd. Fantastiskt professionella, gott bemötande, snabb respons, snabbt genomförande, och med fullt rimlig kostnad. Rekommenderas varmt.
    2021-06-26
    Trevlig och kunnig personal, Snabba och delade med sig av tips. Beskar träd, som blit för höga i trädgården.