Trouvadi

2.4

7 omdömen om Trouvadi

Helena L
Skrev om Trouvadi

Här hittar ni ett manligt biträde som är gränslös (på ett dåligt sätt) och sexistisk. Stannade, av förklarliga skäl, inte länge men hann konstatera att urvalet av garn är begränsat och dyrt. Anmärkningsvärt dåligt ur många aspekter.

Anna A
Skrev om Trouvadi

Väntade på min tur då den äldre herren i kassan hjälpte damen före mig. Jag hade min 8-åriga dotter med mig. Hon tog tag i ett underbart regnbågsfärgat stort nystan och sa "titta mamma". Mannen bakom disken höjer då rösten å skriker "nejnejnejnejnej" åt min dotter å säger att man inte får röra. Sen fortsätter han "ser du inte det?! det står ju på skylten där!" Skylten var en handskriven lapp ovanför nystanen å min 8-åring kan inte läsa så bra än. Å för mig gick allt så fort så jag han inte vara påpasslig liksom (sådär som...

Ellinor I
Skrev om Trouvadi

Idag var sista gången jag handlade på Trouvadi, fast den ligger så nära jobbet. Ägaren drar skämt som är över gränsen varje gång. Han säger saker som "Äntligen ensamma!" när de andra kunderna lämnar butiken. En annan gång skrattade han och skämtade när min son snubblade på dörrmattan och slog sig. Idag sade han "Vad skulle du och jag kunna hitta på tillsammans, då? Höhö." Som säljare måste man ha lite känsla för vilka skämt som är ok och inte. Att anspela på sex är lite sådär som säljknep.

Bettina E
Skrev om Trouvadi

Mycket kunnig och trevlig personal, dock inte billigast. Sen får man inte glömma bort att stötta dom mindre så att även dom kan gå runt och inte bli utkonkurrerade med nätbutiker. Det man glömmer bort med nätbutiker är frakten och slutändan kostar garnet lika mycket som i butiken. Jag uppskattar att det finns en nära leverantör så jag kan kreera när som jag vill! Å sånt rår man inte alltid för/på när andan faller på :)

Anna G
Skrev om Trouvadi

Fantastisk service och otroligt trevlig butiksinnehavare! Man blir glad av att gå dit. De hade fått en 5:a om de hade haft lite fler ljusa pastellfärger till 3,5 virkningsnål :)

anna k
Skrev om Trouvadi

Har varit i den här garnaffären 3 gånger nu och har fått et trist bemötande varje gång. Butiksbiträdet påpekade att jag behövde extra mycket garn eftersom jag var tjock helt utan att jag sagt om jag skulle sticka till mig själv. Sådana kommentarer tycker jag man kan få slippa när man är på väg att betala 7-800 kronor för garn. Jag avstod och letar nu efter en affär där man kan få normal service utan kommentarer om ens kropp.

Alexandra L
Skrev om Trouvadi

Lätt den bästa garnbutiken på söder. Underbar personal som man kan prata i timmar med och stickning, virkning, broderi eller annat handarbete. Deras utbud är riktigt bra. Många olika nyanser och material på garnen.