Trouvadi

Torkel Knutssonsgatan 29, 118 49 Stockholm — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Trouvadi

• Anna A skrev om Trouvadi
    Väntade på min tur då den äldre herren i kassan hjälpte damen före mig. Jag hade min 8-åriga dotter med mig. Hon tog tag i ett underbart regnbågsfärgat stort nystan och sa "titta mamma". Mannen bakom disken höjer då rösten å skriker "nejnejnejnejnej" åt min dotter å säger att man inte får röra. Sen fortsätter han "ser du inte det?! det står ju på skylten där!" Skylten var en handskriven lapp ovanför nystanen å min 8-åring kan inte läsa så bra än. Å för mig gick allt så fort så jag han inte vara påpasslig liksom (sådär som det kan vara med barn). Hon lägger genast tillbaka garnet. Hon är 8, lugn å var absolut inte oförsiktig med garnet. Jag kan respektera att han inte ville att barn tar i hans garn, å jag tycker det är helt okej att säga till, men han va SÅ himla otrevlig i tonen. Efter att min dotter lagt tillbaka garnet så gav han sig inte, det tog liksom inte slut där... Då fräste han till mig "hade hon gjort så att nystanet gått upp så hade du fått betala för det!" ...detta säger han med den där otrevliga, höga rösten medan han pekar med pekfingret åt mig... Tänk er arg gubbe som hytter med näven. Då lämnade vi butiken. Jag kan INTE rekommendera ett besök till den här butiken. Läs mer
  • Ellinor I skrev om Trouvadi
    Idag var sista gången jag handlade på Trouvadi, fast den ligger så nära jobbet. Ägaren drar skämt som är över gränsen varje gång. Han säger saker som "Äntligen ensamma!" när de andra kunderna lämnar butiken. En annan gång skrattade han och skämtade när min son snubblade på dörrmattan och slog sig. Idag sade han "Vad skulle du och jag kunna hitta på tillsammans, då? Höhö." Som säljare måste man ha lite känsla för vilka skämt som är ok och inte. Att anspela på sex är lite sådär som säljknep. Läs mer
  • Bettina E skrev om Trouvadi
    Mycket kunnig och trevlig personal, dock inte billigast. Sen får man inte glömma bort att stötta dom mindre så att även dom kan gå runt och inte bli utkonkurrerade med nätbutiker. Det man glömmer bort med nätbutiker är frakten och slutändan kostar garnet lika mycket som i butiken. Jag uppskattar att det finns en nära leverantör så jag kan kreera när som jag vill! Å sånt rår man inte alltid för/på när andan faller på :) Läs mer
  • Anna G skrev om Trouvadi
    Fantastisk service och otroligt trevlig butiksinnehavare! Man blir glad av att gå dit. De hade fått en 5:a om de hade haft lite fler ljusa pastellfärger till 3,5 virkningsnål :) Läs mer
  • anna k skrev om Trouvadi
    Har varit i den här garnaffären 3 gånger nu och har fått et trist bemötande varje gång. Butiksbiträdet påpekade att jag behövde extra mycket garn eftersom jag var tjock helt utan att jag sagt om jag skulle sticka till mig själv. Sådana kommentarer tycker jag man kan få slippa när man är på väg att betala 7-800 kronor för garn. Jag avstod och letar nu efter en affär där man kan få normal service utan kommentarer om ens kropp. Läs mer
  • Alexandra L skrev om Trouvadi
    Lätt den bästa garnbutiken på söder. Underbar personal som man kan prata i timmar med och stickning, virkning, broderi eller annat handarbete. Deras utbud är riktigt bra. Många olika nyanser och material på garnen. Läs mer