Uttrans Måleri

Uttrans Måleri

www.uttransmaleri.se
  • Badge2021
4.5

Välkommen till Uttrans Måleri AB! Vi utför måleri, både in- och utvändigt, tapetsering och även fönsterrenovering. Med drygt 30 års erfarenhet kan vi garantera att jobbet blir väl genomfört. Goda kundrelationer är något vi lägger stor vikt vid och vi ser det som en naturlig del i arbetsprocessen. I dialog med dig som kund...

107 omdömen om Uttrans Måleri

Sedan starten hos Reco 2015

Malin G
Skrev om Uttrans Måleri

Det är andra gången som vi har anlitat uttrans måleri. Tydliga i kommunikation, bra bemötande och bra utfört arbete. Rekommenderar varmt!

Olle E
Skrev om Uttrans Måleri

Anlitade Uttrans måleri för ommålning av villa samt garage. Snabb och enkel kontakt med företaget under hela förloppet, från första besök till att arbetet var klart. Måna om att man som kund blir nöjd med resultatet. Väl utfört arbete och de påpekanden vi hade blev åtgärdade utan problem. Kan varmt rekommendera att anlita dem för denna typ av arbete.

Emma K
Skrev om Uttrans Måleri

Rekommenderar starkt Uttrans måleri! Fick hjälp med att spakla och måla min lägenhet. Snabbt, noga och proffsigt utfört arbete! Bra service och trevliga! Är riktigt nöjd

Annica B
Skrev om Uttrans Måleri

Riktigt duktiga killar som målade våra hus. Kan absolut rekommendera dem

Steinar H
Skrev om Uttrans Måleri

Noggranna. Höll vad de lovat.

PETER R
Skrev om Uttrans Måleri

Uttrans Måleri har tapetserat om min lägenhet och gjort det till full belåtenhet. En del tapeter var lite knepiga mönster på och dessa skulle mönsterpassas i komplicerade hörn. Detta har utförts till fullbelåtenhet. Överlag har resultatet blivit med beröm godkänt.

SETH E
Skrev om Uttrans Måleri

Har inte varit något att klaga på! Målade om huset o carport, fick hjälp av snickare att byta ytterpanel en sektion. Snabbt arbete bra utfört och rak o tydlig kommunikation med Jonny.

SETH E gillar detta
ALEXANDER I
Skrev om Uttrans Måleri

Vi är jätte nöjda med Uttrans måleri, de var i tid, kunniga och lätta att ha kontakt med och resultatet på deras målning blev jättebra. Vi är väldigt nöjda.

Eva Ulrika Susanna N
Skrev om Uttrans Måleri

Kan varmt rekommendera. Klämde in ett jobb så det hann bli klart innan inflytt. Målning, tapetsering. Golvslipning vart från början inte nöjd med men det gjordes om tills jag vart nöjd med resultatet. Använder gärna igen!

Emmelie P
Skrev om Uttrans Måleri

Andra gången vi anlitat Uttrans Måleri och vi är lika nöjda denna gång. Målning och tapetsering blev superfint. Bra bemötande från samtliga. Arbetet blev klart inom utlovad tid. Rekommenderar varmt!

GABRIEL K
Skrev om Uttrans Måleri

Målade om och bytte golv i vårt nyköpta hus och vi blev mycket nöjda med resultatet! Fick under processen många tips och råd om vad vi skulle tänka på vid val av material mm. Väldigt smidigt att målare och golvläggare samspelade!

SOFIA P
Skrev om Uttrans Måleri

Jag kan varmt tekommenda Uttrans måleri. Målade om alla ytor i min lägenhet, väggar, tak och snickerier. Finishen är mycket bra, superproffsigt. Då jag själv befann mej utomlands under arbetet var kommunikation A och O och Johnny är väldigt tillgänglig, ger bra och tydliga svar och vill verkligen utföra ett proffsigt jobb. Jag kommer rekommendera Uttrans till vänner och familj. Sofia

POYAN K
Skrev om Uttrans Måleri

De målade om vårt hus. Det blev lika bra som vi kunde föreställa oss. Detta är andra gången som vi använder oss av Uttrans måleri och vi kan varmt rekommendera dem.

Mirjam Caroline K
Skrev om Uttrans Måleri

Kan starkt rekommendera Uttrans måleri. Johnny har varit snabb och lätt att ha kontakt med under hela renoveringen. Kommit med bra tips och har en hög arbetsmoral som gör att han är noga med att resultatet blir bra. De höll tidsplanen och blev till och med färdiga tidigare utan tumma på resultatet. Jag är väldigt nöjd och skulle gärna använda dem igen.

KRISTINA D
Skrev om Uttrans Måleri

Väldigt nöjd med arbetet som utfördes i min nya lägenhet, målning och tapetsering. Superfint resutat och ett mycket trevligt bemötande. Kan bara varmt rekommendera Uttrans Måleri!

JOAKIM L
Skrev om Uttrans Måleri

Ommålning av fasade på hus och garage. Bra kommunikation vid själva offerten tidigare i våras och sedan löpande info innan jobbet satte igång. Trevliga och lyhörda målare med bra öga och noggrannhet för detaljer, samtidigt som dom var väldigt effektiva. Väl utfört arbete och jag kan varmt rekommendera Uttrans måleri

KRISTINA D gillar detta
TOBIAS W
Skrev om Uttrans Måleri

Väl utfört arbete och god dialog. Trevligt bemötande och hög servicegrad - svarar på telefon och mail. Gäller även de samarbetspartners de jobbar med. Rekommenderar!

MATTIAS N
Skrev om Uttrans Måleri

Lyhörda hantverkare och förstår kundens perspektiv och har en god kommunikation med språk som en förstår! Målade vårt hus på tre våningar och snabbt gick det när de väl satte igång! Noggranna med maskera fönsterlister och lampor osv. Johnny som är kundansvarig var snabb med att höra av sig både inför och under arbetets gång, var det några frågor når man honom genom mail, vilket är den snabbare vägen att få respons. Och med Peter som platsansvarig fick man god bemötande varje morgon och god statusuppdateringar på slutet av...

OSKAR B
Skrev om Uttrans Måleri

Anlitade Uttrans Måleri för målning av lägenhet för några år sedan och var nöjd, varför vi även denna gång anlitat dom. Denna gång för målning av hus invändigt (väggar, snickerier, garderober, fönster mm). Noga och bra utfört arbete i kombination med att vara snabba, flexibla gör att jag verkligen kan rekommendera dom. Dessutom har kommunikationen varit bra (tydlig och snabb) igenom hela arbetet. Jag skulle inte tveka på att anlita dom för framtida jobb

ANNICA D
Skrev om Uttrans Måleri

Målning och tapetsering av vardagsrum, matsal, två hallar och ett högt trapphus blev snabbt och mycket professionellt utfört. Vi är supernöjda. Kan varmt rekommendera Uttrans Måleri.

TING L
Skrev om Uttrans Måleri

Jag är mycket nöjd med offerten och jobbet, helt enkelt!

Erik Gerard T
Skrev om Uttrans Måleri

Vi fick hjälp med att spackla måla alla ytskickt i vår lägenhet. Extremt välgjort. Uttran hjälpte oss även att slipa alla golv. De blev som nya. Kan varmt rekommendera dem.

FRIDA R
Skrev om Uttrans Måleri

Vi fick hjälp med att måla samtliga ytskikt i vår vindsvåning på 115 kvm med 4 m i takhöjd (tag, väggar, foder, lister, bokhyllor, garderober, detaljer på köksinredningen målades om). Vi är mycket nöjda med resultatet

Justin S
Skrev om Uttrans Måleri

Helt Toppen, Bra kommunikation. Offert direkt på plats. Höll schemat. Hög kvalité på arbetet. Thomas är erfaren och duktig. Rekommenderas varmt.

Anders Erik H
Skrev om Uttrans Måleri

Har inte varit något att klaga på! Målade om huset och fick även hjälp att byta samtlig vindskivor och plåtar. Snabbt arbete, bra utfört och rak/tydlig kommunikation med projektledare Tomas.

Annika C
Skrev om Uttrans Måleri

De målade flera rum i källaren samt trappan ned till källaren. De är mycket prisvärda, snabba, pålitliga samt trevliga och okomplicerade att kommunicera med. Har man synpunkter på något kommer de snabbt tillbaka och justerar det.

Fredrik L
Skrev om Uttrans Måleri

Snabba och prisvärda. Bra utfört jobb.

Henrik A
Skrev om Uttrans Måleri

Beställde måleri och snickeri. Viss väntetid på vissa moment, fast annars effektivt 8ch bra arbete.

Anneli L
Skrev om Uttrans Måleri

Bra pris och leverans enligt förväntningar. Dök upp i tid och utförde jobbet enligt våra önskemål

Gustaf M
Skrev om Uttrans Måleri

Uttrans Måleri hjälpte till med invändig ommålning av hela huset samt omläggning av golv på hela nedre plan. Enkla att ha att göra med. Bra pris. Snabba. Rekommenderas!

Karin S
Skrev om Uttrans Måleri

Uppdraget var inomhus målning, väggar, tak och snickerier. Trevliga och lätt att ha att göra med lämnar inte förrän man är nöjd

Marcus J
Skrev om Uttrans Måleri

Billiga och snabb service. Arbetet utfördes slarvigt och vi de fick komma tillbaka 2gånger för att göra om. Slutresultatet blev godkänt men inte mer. Bra firma om man vill göra småsaker.

Gunilla H
Skrev om Uttrans Måleri

Målning av hus och lång rad av bodar. Trevligt bemötande och duktiga yrkesmän. Mycket nöjd med resultatet. Gunilla😁

Andreas L
Skrev om Uttrans Måleri

Ommålning av hus och garage. Bra bemötande under hela processen och med ett väldigt bra slutresultatet. Kan varmt rekommenderas.

Joakim Z
Skrev om Uttrans Måleri

Visserligen blev det lite strul med planeringen och tider, men när det blev ordnat så var Uttran mycket bra. Underleverantören var väldigt trevlig, snabb o gjorde ett väldigt bra jobb och de små missar som alltid uppkommer när ett helt hus ska målas fixades genast till utan tjafs eller dröjsmål. Summerat. Bra pris, bra genomfört, bra firma att anlita om man vill måla om sitt hus.

Reija T
Skrev om Uttrans Måleri

Uttrans Måleri målade fasaden av vårt hus. Service och kontakt var positivt och de gjorde ett bra jobb! De var också flexibla med små ändringar i planerna med kort varsel. Det finns lite småsaker kvar som vi får göra själv, men annars är vi mycket nöjda.

Paul A
Skrev om Uttrans Måleri

Arbetet utfördes på ett bra sätt och inom överenskommen tid.

Daniel S
Skrev om Uttrans Måleri

Snabbt utförd fasadmålning till ett bra pris. Resultatet blev bra men underarbetet kunde varit bättre på några ställen. Litet minus också till att kommunikationen mellan de som sköter admin och de som tvättar/målar inte verkar helt hundra. Eftersom jag råkade vara hemma och pratade en del själv med de som utförde arbetet orsakade det dock inga problem i slutändan.

Ann W
Skrev om Uttrans Måleri

Fasadmålning av villa. Fick företaget rekommenderat av en kollega och när vi var ett gäng hus i samfälligheten som ville måla blev Uttrans vårt val. Flexibelt och trevligt bemötande, killarna som tvättade och målade hos oss och våra grannar jobbade på i bra tempo, höll allt rent och snyggt med minimalt spill. Vi är jättenöjda!

Bosse W
Skrev om Uttrans Måleri

Vi beställde tvättning o målning av vår tvåplansvilla. Det var två duktiga, snabba och trevliga killar som utförde arbetet.

John L
Skrev om Uttrans Måleri

Fasadmålning på villa - målarna snabba, duktiga, effektiva och trevliga. Pga gynnsamt väder blev jobbet klart på en vecka. De kom även tillbaka och fixade några fläckar som hamnat där de inte skulle. Vi rekommenderar med glädje detta företag.

Oscar E
Skrev om Uttrans Måleri

Lite dåliga med kommunikation. Annars super nöjd. Gick fort!

Aulikki L
Skrev om Uttrans Måleri

Vi köpte utomhusmålning. Det gick snabbt och blev mycket bra.

Mary L
Skrev om Uttrans Måleri

Måla om huset. Trevlig och kunnig personal.

Marie F
Skrev om Uttrans Måleri

Mycket effektiva och noggranna!

Maria O
Skrev om Uttrans Måleri

Trevligt bemötande, effektivt arbete, fint resultat och mycket prisvärt.

Rebecka E
Skrev om Uttrans Måleri

Anlitade Uttrans Måleri för att få hjälp med målning av väggar tak samt tapetsering. De är snabba, trevliga och inte så dyra men lite slarviga. Dock fixar det alltid till utan snack om man påpekar något de missat. Kan rekommendera och kommer att anlita dem igen om jag behöver.

Peter N
Skrev om Uttrans Måleri

Fasadmålning av nyproducerat hus. Ville få målningen bra då det är första strykningen. Resultatet blev ok/bra tillslut. Behövde granska utfört arbete ganska noga då det var missat/bristfälligt utfört på några ställen. Ändträt var ej målat på ganska många ställen. Detta rättades till omgående och utan snack. De var snabba på utförande och att skicka fakturan. Jag väljer nog en annan firma nästa gång. //Peter

Anna R
Skrev om Uttrans Måleri

Efter utfört uppdrag har hade vi några synpunkter på arbete. Tillsammans kom vi överens om förbättringar som genomfördes till bra standard.

Fredrik L
Skrev om Uttrans Måleri

Målning innerväggar utfördes mycket bra. Trevliga och kom på utsatt tid!