Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Bilia Outlet

Omdömen totalt

9

Snittbetyg

2.4
Ok
Skriv ett omdöme

9 omdömen om Bilia Outlet

Sedan starten 2014
Visar 9 omdömen med 2.4 i snittbetyg
Fia Catrin O
Skrev om Bilia Outlet Sverige Bekräftad företagssida

Bilia outlet Kungsbacka. Bra service, härlig personal och trevligt bemötande 👍. Pålitliga har köpt flera bilar därifrån nu.

Skrev om Bilia Outlet Trollhättan Bekräftad företagssida

Jag valde att köpa en bil från Bilia Outlet för att jag litade på varumärket och deras testprotokoll, som visade en bil i bra skick med gröna bockar på allt väsentligt. Tyvärr har min upplevelse kantats av direkta ursprungliga fel och jag har fått jaga Bilia Outlet för att försöka lösa situationen.

Eskil R
Skrev om Bilia Outlet Trollhättan Bekräftad företagssida

VARNING: Säljarna bokar in flera personer på visning för samma bil utan att säga något. Vi bokade en visning och blev lovade att ingen annan hade bokat något, samt att de skulle återkomma om någon gjorde det då vi hade en lång färdsträcka dit. När vi väl kommer dit har någon annan, som bokat i förväg, börjat provköra men personalen säger att de inte alls verkade intresserade och att vi kunde vänta en stund och återkomma. Vi fick inte veta något om detta och personalen skyllde på "slarv" från deras säljares sida. Senare visade det sig att de sålt bilen till samma person och bara använt oss som påtryckning mot den andra intressenten, och eventuellt plan B. Rekommenderas INTE, särskilt inte om ni har lång färdväg dit. 3h som vi förlorade på denna oseriösa bilhandlare.

Samir N
Skrev om Bilia Outlet Jägersro Bekräftad företagssida

Köpte en bil på 370000kr med garanti på 2 år eller 20000 mil. Bara några månader eller 2500 mil vid servicen upptäcktes allvarliga fel. Vid kontakt med försäljaren Axel åberopades garanti och hänvisade mig till BM verkstad där felen bekräftades samt fick jag information att varken garanti eller Bilia täcker kostnaden. Kontaktade Axel och hans chef angående reparationen och fick löjligt och oseriöst svar att det är en vanlig slitage. Bilen som har gått bara 2500-3000 mil hos mig eller sammanlagt 6,5-7000 mil fick oljeläckage på ventilkåpan och växellåda. Jag kontaktade både BMW och BM verkstad och fick utlåtande, det är nästan omöjligt att få oljeläckage på de ställena i så tidigt skede och det är ingen ”vanlig slitage ”. Känner mig både lurad och vilseledd av Axel och hans nonchalanta chefen Christian. Självklart det blev ett ärende hos ARN för att lösa tvisten samt med samlad fakta ska drivas ärendet vidare så att berörda personer ska ställas till svars.

Marcus Jörgen E
Skrev om Bilia Outlet Kungens Kurva Bekräftad företagssida

Jag trodde att Bilia Outlet Kungens Kurva var en seriös bilhandlare då dem ingår i Bilia. Därför kände vi oss trygga när vi skulle köpa en Volvo xc70 på distans där säljaren säger att bilen är i Superskick och det finns inget som man höjer ögonbrynen för. Pga av livssituation kunde vi inte åka och kolla utan köpte bilen på distans och litade på säljaren. Dumt gjort tyvärr. Bilen kom hem och när jag öppnade bildörren så stank bilen cigarett rök. Rejält inrökt och man fick ont i huvudet av att sitta i bilen. Hade jag varit säljare så hade jag skämts av att skicka iväg en sådan bil till kund. Sen att bilen varnade för batteri och att det inte fanns någon fysiskt servicebok är små grejer om man jämför med röken. Dem som vet, så går det i princip inte bli av med rökdoften helt. Inte när den är så pass inrökt. Går att dölja bra, Men det kommer komma tillbaka. Vi fick riktig ångest och kände att vi måste ångra köptet. Trodde att det inte skulle vara några problem då vi köpt bilen på distans så det ska gå enligt Konsumentverket samt att säljaren ljugit om skicket. Det här tar dem på goodwill tänkte jag. Man kan inte sälja en totalt inrökt bil utan att upplysa kunden! Dem kunde ta tillbaka bilen med det kostar oss 12.000:- !! För att dem har gjort bort sig! Bland annat för att det blir en extra ägare och sjunker i pris. Dock har dem lagt ut bilen igen till samma pris, känns väldigt oseriöst. Har redan kontaktat Bilia.nu, försäljningschefen samt säljaren men dem står fast vid deras bud. För j*vligt rent ut sagt att blåsa en barnfamilj på 12.000:- (vilket till slut blev 12.744:-) Stå upp för vad ni säljer och ta ansvar för era handlingar. Kommer givetvis dra det här så långt jag kan och kommer inte direkt rekommendera Bilia Kungens Kurva i mina kretsar. Hoppas på bra spridning i mina kanaler. Dem har väll dömts flera gånger hos ARN redan. Så funderar ni på att köpa bil på kungens kurva, åk och kolla ordentligt. Men med tanke på omdömena här kanske man bara ska låta bli. Synd att jag själv inte såg det innan. /Besviken ”kund”

Kürsat A
Skrev om Bilia Outlet Jägersro Bekräftad företagssida

Stort tack till Kevin Siwerson som skötte min affär snabbt och smidigt. Skötte allt ifrån garanti till finansiering

Daniel H
Skrev om Bilia Outlet Värnhem Bekräftad företagssida

Mycket oseriös och ren skojare handlare/säljare, Köpte en bil från en Axel (Bilia Outlet) i Malmö den 6;e april och frågade om Sommarhjul då sa han att tidigare ägaren skulle komma med de på fredagen alltså den 7;e, och efter betalningen den 8;e april bokade jag transport och bilen hämtades den 10;e, men säljaren (Axel) sa att han hade inte fått däcken än och efter flera samtal och sms då kom vi överens om att jag skulle betala fraktkostnaden bara om han skickar de, då han hade fått däcken dagen efter och planerade att skicka till mig dock senast den 12;e, April, några dagar senare frågade jag om han har skickat då sa han att hans chef har lovat att de skulle betala för frakten okej tack sa jag bara att vi får dem, en vecka senare kom han med ett besked om att han skulle ersätta däcken med nya då de var inte godkända fast med 16tums fälgar, alltså 16 tums fälgar på en BMW 428i Coupe, sedan kollade jag på bilens uppgifter så såg jag att 16 tum passar inte den här bilen alls och då kontaktade jag bilens tidigare ägare och han sa att han lämnade 18 tums fälgar med bra däck vid inbytet då förstod jag hela grejen, efter flera samtal med Axel om att de här däcken ´´som han skulle skicka´´ passar inte bilen var ärligt och skicka det som passar eller som ni har fått, då kopplade han mig till hans chef en Rami, lämnade meddelande och han hörde av sig den 6; maj och lovade att han skulle lösa det ´´på bästa sättet´´ sa han men pga en helg så skulle han höra av sig igen den den 13;e alltså i måndags, det hände inget tills jag hörde av mig och påminde han då ´´lovade han igen´´ att lösa det under den här veckan, jag försökte att påminna han igår utan att komma fram och ringde till hans chef en Kristian som sitter i gbg och han skulle återkomma eller titta närmare på ärendet men det verkar att ingen bryr sig om det, men nu har jag fått nog med de här skojarna, idag den 17;e Maj står bilen avställd då den står på vinterdäck fortfarande, hur roligt är det Bilia att ni ljuger till höger och vänster gång på gång utan att skämmas, jag har dokumenterat varje samtal, SMS och mejlkonversationer och kommer inte att släppa det här och sprider upplevelsen överallt,

Adam H
Skrev om Bilia Outlet Bro Bekräftad företagssida

Köp aldrig bil hos denna skräpfirma eller dessa oseriösa säljare i Bro!!!! Köpt en Renault och hittat mögel på bilbälte i bilen. Bilia vägrade att ta tillbaka bilen trots att de fått information innan jag köpte bilen att jag har mögelallergi och astma och att det är väldigt viktigt att bilen är utan några problem. Bilia har fuskat i varudeklaration och lämnat ut papper som inte stämmer där de har kryssat för att bilen är genomgången och där de kontrollerat blandannat bilbälte, servat bilen och kontrollerat funktion och bilkoder. Bilia har även raderat felkod på bilen som visade sig under provkörning och efter köpet. Bilen har åkt in till renaultverkstad där de har bytt oljetrycksgivar, batteri och trots detta visar bilen fortfarande felmeddelande. 4 besök till renaultverkstad och bilen är inte lagad än. Nu tänker inte bilia står för mer kostnader, laga bilen eller häva köpet och jag står med problembil som jag inte kan köra. KÖP ALDRIG BIL DÄR ELLER ENS HA TANKE PÅ DET.

Alan M
Skrev om Bilia Outlet Kungsbacka Bekräftad företagssida

Köpte en BMW hos Bilia Group i Kungsbacka och fick toppenservice. Bra bemötande från första mailet, flög ner från Stockholm för att hämta bilen, fick då bilen fulltankad för att kunna köra hem den. Efteråt visade det sig att vi missade att få med insynsskyddet till bilen, inga problem. Skickade ett mail och sa att den inte åkte med när sommardäcken lades in i bagaget och nu sänder de upp insynsskyddet. Jag var väldigt orolig för servicen efter att ha läst alla dessa omdömen men efter att själv köpt en bil hos dem så är min slutsats att andra tyvärr hamnat hos en dålig säljare men Rolf i Kungsbacka var väldigt professionell.

Platser 11

Visar: 10 av 11
Ladda fler platser

Om dessa omdömen

För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Bilia Outlet har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen

Trovärdighet
Ok

Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.

Reco anser att företaget har en okej trovärdighet utifrån möjligheten att verifiera kundrelationen samt andelen tillfrågade kunder.

Dessa nivåer finns på Reco:
  1. Mycket Bra
  2. Bra
  3. Ok
  4. Låg

Detta är Reco

Oberoende omdömen från riktiga kunder
Vi jobbar hårt för att kontrollera att de som lämnar ett omdöme finns på riktigt och faktiskt har köpt den vara eller tjänst de skriver om. Det sker bland annat genom BankID och noggranna kontroller mot företagens kundregister.
Vi lever som vi lär
Vi tillåter inte att företag erbjuder någon slags betalning i utbyte mot omdömen, och på samma sätt tillåter vi inte oss själva att ta bort negativa omdömen för att ett företag vill eller erbjuder betalning för det. Hos oss går trovärdighet och din tillit alltid först.
Reco logotype Omdömen du kan lita på

Kategorier

Filtrera omdömen

Betyg & tidpunkt: