Holmgrens Bil - Kalmar. Leasade en Nissan Leaf elbil under 13 månader med avtal 2000 mil. 7 veckor innan tillbakalämnandet gjordes en helrekond, både invändigt och utvändigt. En vecka innan tillbakalämnandet gjordes en stor tvätt av bilen, invändigt och utvändigt. Den var som ny. I samband med tvätten byttes däcken till vinterdäck och sommardäcken förvarades i bagagen i väntan på att lämna tillbaka bilen. Förra fredagen lämnade jag bilen i Nyköping för intern vidaretransport till Kalmar. Döm om min förvåning när jag idag, en vecka senare, får mail från försäljaren där han påstår att de vid genomgången av bilen hittat HUNDSPÅR och att den luktade så de var tvungna att göra en stor rekond till en kostnad för mig om 2500 kr!! Jag har aldrig haft något djur i bilen! Mycket märkligt. Jag skrev att sommardäcken legat i bilen en vecka och att det antagligen var därför det luktade. Dessutom menade han att rutan hade fler stenskott och behövde bytas vilket jag skulle anmäla till mitt försäkringsbolag. Jag skrev att han fick skicka foto på stenskotten så ska jag jämföra dem med mina egna foton. Han skrev dessutom att han försökt nå mig flera gånger idag men att jag inte svarat. Jag har haft min telefon bredvid mig på bordet hela dagen och har inte några missade samtal, varför jag bad honom skicka bilder på sin samtalslista för att visa att han ringt mig. Jag kommer aldrig någonsin köpa/leasa en bil från Holmgrens Bil någon mer gång! Vilket blufföretag! Vad ni gör, vänd er till ett annat bilföretag som inte försöker lura sina kunder!
Holmgrens Bil
Omdömen totalt
Snittbetyg
16 omdömen om Holmgrens Bil
Fick rekommendation att byta bromsbelägg vid en vanlig service. Detta skulle kosta 5200 kr(2000 mer som det skulle kosta om jag bokade online). Jag tackade ja men när de visste att jag har ett serviceavtal som täcker kostanden så backade de om reparationen. Då är det antingen de respekterar ej serviceavtalet eller reparationen var onödigt. Det blir nog den sista BMW ägande
Bra service, hjälpsamma säljare. Mycket tryggt
Riktigt dålig service efter köpet i samband med ett fel på bilen och speciellt senare även av Folksam som har deras prova på försäkring. Deras bemötande är under all kritik. Teckna aldrig en prova på försäkring med Folksam!
Maken till service har jag aldrig varit med om. Martin tog väl hand om mig från inbyte till att jag rullat hem och var nöjd med allt. Jag åkte från Stockholm till Växjö för att göra affären, och så här i efterhand så är jag mycket nöjd med valet. Den här servicen jag fick var väl värd +4 timmar i bilen. Jag kommer definitivt höra av mig igen när det är dags för byte igen!
Ett företag som präglas av girighet och dåligt kundbemötande.
Köpte en bil på Holmgens Vetlanda, den krånglade omgående, bilen skulle lagas, det tog mycket lång tid och nu vill dom inte stå för alla kostnader som köpet orsakade. Upplevelsen av Holmgrens bil i Vetlanda är en stor besvikelse. Dom var mycket trevliga vid köpet men när det visade sig vara ett stort fel på bilen tog dom inte ansvar för varan dom sålt.
Lämnade in vår SAAB 9-5 på grund av att motorlampan tänts och att backväxeln inte gick att få i. Allt blev ju lagat men de släppte ner det lilla locket som sitter i tanklocket i bensintanken och spärrade bränslemätaren och gjorde att vi körde slut på bensin fast det stod att vi hade ungefär 20 liter kvar. Sedan lyckades de förstöra LCD-displayen för AC'n. När jag ringde och påpekade detta så sa de bara att det inte var deras fel och det inte var någon idé att komma tillbaka och försöka lura dom på fel som vi åstadkommit. Har aldrig blivit så dåligt bemött någonsin på ett företag. Tyvärr Holmgrens, jag rekomenderar INTE verkstaden alls. Bilförsäljningen är helt okej, men räkna inte med att få något på garantin.
Gäller verkstaden: Bra verkstad och jag gillar verkmästaren som är ärlig och mycket kunnig. Lämnade in bilen för ett kamkedje byte och var inställd på att det skulle kosta 20-25000:- Verkstaden konstaterade att bara själva kedjan behövde bytas till kostnad <4000:- De kunde bytt för 25000:- utan att jag skulle kunnat avgöra om det behövdes. 4 av 5 prickar då de en gång glömde bort min bil efter att jag lämnat in den, fick beställa ny tid.
Återförsäljare av SAAB, Opel, Hyundai och Toyota. Heltäckande service med bra bemötande. Duktiga mekaniker på verkstaden och trevligt kundmottagning. Fin inglasad bilhall med både nya och begagnade bilar.
Har inga goda erfarenheter från Holmgren´s bil, företaget som verkar mycket omständliga att ha att göra med. Stora skillnader i kvalité på säljarna gör bilköpet till rena rama lotteriet. Vänner till mig har blivit riktigt dåligt bemötta, blivit arga och gått därifrån. Verkar dock ha vettiga priser på sina bilar. Sammanfattningsvis så om du har tålamod om du får fel säljare, är oddsen i varje fall att priset på bilen är rätt...
Mycket trevligt bemötande av vissa säljare, kanske inte i världsklass på vissa andra. Valde dock att köpa min bil på annan ort eftersom inbytespriserna inte direkt var jättebra på Holmgrens. Återstår att se hur bemötandet blir vid ev garantirep / service.
Köpte en förträfflig Saab 9000 för ett par år sedan. Är hel nöjd med bilen och firman som sålde bilen. Rekommenderas varmt! /Martti E.
Suverän service! Både före, under och efter bilköpet.
Platser 14
Holmgrens Bil
2.7 av 3 omdömenHolmgrens Bil Växjö
2.5 av 2 omdömenHolmgrens Bil Vetlanda
3.0 av 2 omdömenHolmgrens Bil AB
5.0 av 2 omdömenHolmgrens Bil i Göteborg AB
1.0 av 1 omdömenHolmgrens Bil Norrköping
1.0 av 1 omdömenHolmgrens Bil Kalmar
1.0 av 1 omdömenHolmgrens Bil Värnamo
3.0 av 1 omdömenHolmgrens Bil Nyköping
3.0 av 1 omdömenHolmgrens Bil Västervik
4.0 av 1 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Holmgrens Bil har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg