Värmarcenter

Värmarcenter grundades 1972 och är idag ett familjeföretag i andra generation. Vår passion och vårt mål är att kunna ge dig ett varmt fordon oavsett väder ute. För vi tycker att alla förtjänar att känna känslan av en värmare som fungerar. Och det är därför du kan vara säker på att du kommer få den bästa tänkbara support från oss. Oavsett om det gäller nyinstallation, service eller köp av reservdelar. Vår kundmottagning svarar på frågor och vägleder dig både via mail och telefon. Har vi inte svaret så finner vi det åt dig, för vi tycker att alla förtjänar en värmare som fungerar.

Välkommen!

Läs vad 116 kunder tycker om Värmarcenter 2

2022-01-15 Verifierad kund
    Kan bara uttala mig om bemötandet jag fick vid beställningen och det var mycket bra Sedan går det inte att säga något mera då jag väntat på min beställning i snart 3 veckor
    Vi är enormt ledsna över att ni fått vänta på er order. Det är skittråkigt vi vet! Även om det är en klen tröst så handlar det om en komponentbrist på världsmarknaden som gjort att vi har svårt att leverera önskade varor i tid. Ni la er beställning den 3 januari och vi svarade med vändande mail att er order skulle bli sen. Vi gav ett preliminärt datum för då vi får in varan och det är den 17/1.
    Värt att nämna är att det i dagsläget är stor brist på vissa varor pga kompon4entbrist i världen. Normalt sett så finns alla varor på hyllan men det händer att vi måste beställa dem från annan leverantör och då kan det ta lite tid. Vi försöker att alltid informera om detta direkt vid order men vissa kunder tycker inte att det räcker. Jag beklager verkligen detta och önskar att vi kunde göra mer.. Har du frågor om din order Jonny så når du mig direkt på 0709995090 eller tony@varmarcenter.se
    2022-01-07 Verifierad kund
    Bra.
    Varan returneras pga fel köp.
    Önskar att dom svarat på frågan jag ställde i Web formuläret, för att undvika fel köp.
    Hej Jörgen
    Jag är verkligen ledsen om vi missat ett mail, men jag har nu kikat igenom inkorg, spamfilter, chat-loggar och dm på sociala medier och jag kan inte finna något mail från er innan det vi skickade på nyårsafton om returen. Visst har vi haft lite mindre personal på plats under julhelgen, men vi har ändå försökt hinna med all mail.
    Upplever ni att ni ändå att ni inte fått tag på rätt bränslepump så får ni gärna maila direkt till mig så lovar jag att hjälpa till så gott jag kan. Min mailadress är tony@varmarcenter.se
    2022-01-01 Verifierad kund
    Brännarenhet v70
    Allt till belåtenhet
    Härligt att höra, tack för betyget! Värmarcenter
    2021-12-31 Verifierad kund
    Snabbt o bra kom mina saker .............
    Skönt att höra, trots röda dagar och jul… Tack för betyget! Värmarcenter
    2021-12-30 Verifierad kund
    Bra och snabb leverans. Bra produkter.
    Toppen att allt gick snabbt och smidigt... tack för betyget! Värmarcenter
    2021-12-26 Verifierad kund
    Snabb och rätt leverans av glödstift till webasto dieselvärmare
    Härligt att höra, tack för ett gott betyg.. Värmarcenter
    2021-12-22 Verifierad kund
    Var är grejen? Bortslarvat? Gör om gör rätt!
    Vad säger du? Vi slarvar inte bort saker, men om ni inte fått varan så ska jag genast kika vad som kan ha hänt. Vänligen ring mig så kan jag hjälpa er på bästa sätt. Nås på 08-800449 eller direktnummer 0709995090.

EDIT
    För att klargöra vad som blivit fel så visar det sig att varan som beställdes var slut i lager och detta mailade vi om samma dag som beställning gjordes. Vårt mail har dock hamnat i bland skräppost och istället för att kontakta oss och fråga vart varan har tagit vägen så fick vi detta betyg. Efter att ha ringt Peter och förklarat att varan kommer skickas först den 27:e så är alla nöjda.
    2021-12-21 Verifierad kund
    Kommunkationen funkade bra och även om dom inte var billigast, köpte vi där.
    Kunnig personal, snabb leverans, bra packat och lätthanterlig hemsida.

Tack, nu blir bilen snart varm igen 😀
    Ja, vi kanske inte alltid är billigast men vi ligger oftast med ett stort lager som få andra gör. Dessutom så har vi en teknisk support som ofta är uppskattad när man befinner sig i en djungel av värmardelar. Jag tackar för de varma orden och önskar dig lycka till med arbetet... slå oss gärna en signal om ni har några funderingar under arbetets gång, vi har öppet även i mellandagarna. :D Värmarcenter
    2021-12-15 Verifierad kund
    Vänligt bemötande, snabb på att svara på chatten samt på telefon när jag hade frågor. Inga problem alls.
    Fantastiskt.. du fick nytta av både vår chat funktion och kundtjänst. Stort tack för det väldigt vänliga betyget. Värmarcenter
    2021-12-07 Verifierad kund
    Mycket bra kundsupport. Trevlig och kunnig. Online dokumentationen från Ebespräser var dock inte lätta att navigera i. Fick ta hjälp av YouTube för att lösa installationen.
    Glad för att ni uppskattar vår kundsupport, önskar dock att vi kunnat hjälpa till mer vid installationen låter det som. Jag ska se om det går att uppdatera dokumentationen vi har på Eberspächers värmare för att underlätta kommande installationer. Tack för feedback. Värmarcenter
    2021-12-05 Verifierad kund
    Snabbare leverans än förväntat.
    Härligt att höra, det betyder ju att vi levererar över förväntan… snyggt! Värmarcenter
    2021-11-29 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och service
    Kul att ni uppskattar ert möte med oss, och stort tack för det varma betyget. Värmarcenter
    2021-11-26 Verifierad kund
    Funkar bara funkar bara funkar bara
    Härligt att det funkar ordentligt.. :D Värmarcenter
    2021-11-21 Verifierad kund
    Beställde på nätet och fick snabb leverans.
    Kul att vi levererar som lovat, lycka till med allt.. hör av dig vid frågetecken. Värmarcenter
    2021-11-20 Verifierad kund
    Bra snabba inget krångel som det skall vara
    Tack Rolf för de varma orden… det gläder mig att allt flyter på som det ska. Värmarcenter
    2021-11-15 Verifierad kund
    Beställt grejer och fått dom snabbt levererat via utlämningsställe, och enkel betalning via klarna, precis så som jag vill ha det.
    Härligt att höra, tack för de varma orden.. Värmarcenter
    2021-10-24 Verifierad kund
    Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiuikkkkkjhhgggggggg
    Kunde inte sagt det bättre själv, även om jag hade lite svårt att läsa hela ordet högt. 🥴
    Tack för betyget och för att ni valt att handla hos oss.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Bra hjälp med vilken brännare jag behövde till värmaren + snabb leverans
    Toppen att du hörde med oss innan du beställde.. det tryggar för att få rätt del direkt! Tack för betyget Värmarcenter
    2021-10-14 Verifierad kund
    Fick väldigt bra service och trevlig personal
    Härligt att höra! Tack för det varma omdömet. Värmarcenter
  • Jan-åke L
    2021-10-12 Verifierad kund
    Mycket kundvänligt företag.
    Svarar på frågor och leder dej till rätt produkt fastän du själv tror att det är ett annat fel .
    Följ deras råd , är mitt råd !
    / Janne i Örebro.
    Tack Janne för de varma orden.Härligt att vi kunde bistå med att finna felet och åtgärda det. Nu väntar en varm skön vinter, tack återigen för betyget. Värmarcenter
    2021-10-11 Verifierad kund
    Bra, snab b leverans , verkar vara en bra produkt, inga problem med krediten fast jag är enskild företagare.
    Precis som det ska vara... snabbt enkelt och smidigt med hög kvalitet. Tack för betyget. Värmarcenter
    2021-10-09 Verifierad kund
    Postorder. Det gick fort att få paketet.
    Kul att det gick fort och tack för betyget. Vad hade vi kunnat göra annorlunda för att få full pott? Värmarcenter
    2021-10-05 Verifierad kund
    Rätt varor och snabb leverans.
    Tack Gillis för att du handlat hos oss och för betyget.. lycka till med allt. Värmarcenter
    2021-09-17 Verifierad kund
    Toppen kvalitet! Och exakt passform, utan tvekan rekommenderas starkt!
    Kul att allt fungerade, stort tack för betyget. Värmarcenter
    2021-08-09 Verifierad kund
    Snabb och bra leverans. Ändrade omgående från hämta i butiken till hemleverans.
    Tack Jens för betyget. Ibland blir det fel framsätt och då är det bra att det finns en dialog och snabb lösning. Tack för att du hörde av dig och för att du valt att handla hos oss. Värmarcenter
    2021-07-27 Verifierad kund
    DET ÄR DÅLGT ATT DET EJ GÅR ATT RINGA TILL ER
    Hej Jan

Vad tråkigt att ni upplever att det är svårt att nå oss. Ringer du 08-800449 så kommer du till vår kundmottagning. Den är bemannad vardagar mellan 08:00 och 17:00.
    Övrig tid går det att maila till oss så svarar vi så fort vi får möjlighet till det. Vår mailadress är info@varmarcenter.se
    Skulle ni hellre föredra facebook eller instagram så tar vi emot meddelanden även där och ofta besvaras de även kvällar och helger.

Upplever du att ovan inte fungerar för dig så ring mig direkt på 0706260701

Med vänlig hälsning, Tony
    2021-07-24 Verifierad kund
    Inga problem! Allt funkade bra!
    Toppen, tack för att ni handlat hoss oss och tack för betyget. Värmarcenter
    2021-07-05 Verifierad kund
    Handlade på Internet och fick snabb leverans
    Grymt... precis som det ska vara.. stort tack för betyget Värmarcenter
    2021-06-14 Verifierad kund
    Inget svar på telefon eller mail. Gjorde beställningen ändå på deras hemsida, efter helgen ringde dem upp å sade att jag inte fick köpa bara en utan 10st att det var fel på hemsidan. Jag tappade typ en vecka i tid. Beställde från annat ställe kom på 2dagar
    2021-06-14 Verifierad kund
    Det var lätt att beställa och bra pris
    Härligt att höra, precis som det skall vara... tack för betyget, Tony Värmarcenter
    2021-06-09 Verifierad kund
    Beställde reservdelar åt min parkeringsvärmare och det var mycket smidigt. Bra kundservice, snabb hantering och paketet framme redan efter några dagar.
    Tack Per för ett bra betyg... Tony Värmarcenter
    2021-06-07 Verifierad kund
    Webasto sensor
    Mycket snabb hantering och leveranstid!
    Härligt att ni hann få varorna i tid, tack för att ni handlat hos oss... skrik till om vi kan ha ett ökat samarbete. Vi utför väldigt många speciallösningar på värme i husbilar och kan säkert erbjuda era kunder många bra alternativ som är skräddarsydda efter kundens önskemål.
    Tony, Värmarcenter
    2021-06-05 Verifierad kund
    Snabbare leverans finns inte. Rekommenderas varmt……..
    Härligt att höra att både vi och DHL får iväg varorna som planerat... DHL är en grym partner att ha med sig och gör det lätt att upprätthålla korta, säkra leveranstider.. Tack för betyget :D
    Tony, Värmarcenter
    2021-06-04 Verifierad kund
    Rekommenderar inte ett företag som har falsk markandasföring
    och inte återkommer på mail.
    köpte en värmare som var nedsatt i pris (konkursbo)
    fick en orderbekräftelse men ingen leverans utan ett nytt mail att
    man fått problem då varan är slut i lager och istället erbjuder 20% på en dubbelt så dyr värmare.
    smart system till merförsäljning som inte ARN var speciellt
    förtjust över.
    Så jag rekommendera Inte till köp från detta företag
    Mvh / Bengt
    Hej Bengt
    Tråkigt att höra er inställning och er uppfattning av situationen. Du har helt rätt i att vi haft en kampanj med ett visst antal äldre värmare som var väldigt prissänkta, just pga de köptes från konkursparti. Dessvärre så diffade vårt lagersaldo pga en defekt enhet som fortfarande låg kvar i saldot.
    Att vi erbjöd en dyrare värmare var för att ge er möjlighet till motsvarande värmare utan att bli ruinerad. Att säga att vi använder det för merförsäljning är dock allt annat än sant då vi med den rabatt ni fick inte tjänar någonting på produkten.
    Thermo Top E har utgått och går inte att få tag på men som jag erbjöd i efterföljande mail så har vi fått tag på Thermo Top C som du kan få för kampanjpris plus mellanskillnad mellan E och C (fn 1305kr).
    Jag har dock inte fått något svar från er kring detta och känner personligen att det är tråkigt att ni väljer att kritisera hela vår verksamhet istället för att lyssna när vi försöker gå er tillmötes.
    Om du ändrar dig och vill ha värmare så har vi nu 1 st Thermo Top C i lager (speciellt hemtagen för att tillgodose ditt önskemål). Vi kommer att låta den ligga i en vecka, så är det intressant så kontakta mig direkt.

Men för att vara enormt tydlig. De varor som vi annonserar ut till kampanjpris är varor som vi ligger med på lager. Vi brinner för att ge våra kunder den bästa av tänkbar service, vilket jag tror att ni som väljer att kontakta oss märker.

Med vänlig hälsning
    Tony Stenders
    2021-05-12 Verifierad kund
    Köpte en Webasto Thermo Top C.
    Snabb leveran, supertrevligt bemötande samt att jag inte fick igång den riktigt så ringde jag deras verkstadskill Anders som var helt grymt kunnig och tog sig tid att hjälpa mig.
    Rekommenderas...
    Härligt att höra att du fick det att fungera som du önskade. Att vi tar oss tid för våra kunder även efter köp är en självklarhet och vi ser fram emot att höra från dig om du har några funderingar framöver.
    Stort tack för de varma orden, jag ska framföra dem även till Anders.
    2021-04-06 Verifierad kund
    Bra service, komplett sortiment och kompetent personal.
    Kul att höra att du är nöjd. Tack för betyget. Värmarcenter
    2021-03-31 Verifierad kund
    Enkel och snabb leverans,paketet var väl packad med.
    Tack Max för att ni valt att handla hos oss och även tagit er tid att ge oss tummen upp... Värmarcenter
    2021-03-29 Verifierad kund
    T- rör.
    Mycket bra.

Helt okey hantering.

Var Välsignad av Gud.
    Sune.
    Härligt att höra att vi fick en extra hand i hanteringen denna gång. Tack för betyget ochlycka till med installationen. Värmarcenter
  • Anders B
    2021-03-21 Verifierad kund
    köpte oljepanna med installation i äldre båt.
    Flera oförutsedda komplikationer, löstes smidigt av installatören och utan kostnadstillägg!

Enda nackdel är att webastoprodukterna i sig känns lite för högt prissatta.
    Det är ju inte alltid som det går som planerat, och då är det skönt att vara förberedd och villig att lösa situationen. Så det glädjer mig att vi fick till det till slut..
    När det gäller prisbilden så kan jag inte annat än att hålla med. Det är dyra produkter som vi jobbar med. Delvis förstår jag varför, för jag har besökt flera utav Webasto's fabriker och vet vilket detaljarbete som läggs på dessa produkter.
    Så ja, de är lite dyra men de håller dig varm och skön under många år framöver.
    2021-03-17 Verifierad kund
    Bra service och återkoppling rekomenderas
    Tack för tummen upp och härligt att ni fick den återkoppling som önskades... har du något tips på hur vi skall få till den där sista poängen så får du gärna maila oss. Vi strävar efter 100% :D Värmarcenter
    2021-03-16 Verifierad kund
    Köpte 4 st vibrationsdämpare till en vevex 7020 ventilation från 1981,dessa passade perfekt, för måtten var viktiga .
    Har letat överallt
    Snabb leverans.
    Ja, många delar är väldigt speciella i utformningen. Och även om aggregatet är 40 år gammal så kan jag lova att gummit i de du fick var sprilllans nya. Tack för betyget. Värmarcenter
    2021-03-15 Verifierad kund
    Exceptionellt dyra slangbitar!
    Hej Anders
    Jag håller med dig till 110%!! Just den här produkten upplever även jag som dyr. Men vi har letat efter alternativ och det svåra är att finna ett material som klarar vår hårda kravspecifikation. Vi kan (och vill) inte sälja varor relaterade till bränsle som riskerar läckage efter en viss tid.
    2021-03-13 Verifierad kund
    Köpte en monteringsplatta till webastovärmare för golvmontering i min husbil.
    Laddat med en cirkelsåg som enligt uppgift behövdes. När plattan kommer är den 4kantig. Och hål för värmaren 3kantiga istället för runda.
    Jag förstår att denna modell är flexiblare och passar till fler värmare. Men då borde jag väl ändå informerats innan.
    Detta drar ned betyget.
    I övrigt bra snabb service.

//U
    God afton Uffe
    Plattan finns i två utföranden, varvid den ena passar fler värmare. Vi lagerför normalt sett båda men om den ena är slut så skickas den andra. Den du har fått är smidigre att montera, har fler funktioner och slutresultatet blir bättre.

Vi har angivit detta på produktsidan, så det kan inte komma som en chock om ni har läst hela produktpresentationen.

Är ni inte nöjd med varan så skickar vi en retursedel, bara att maila oss på info@varmarcenter.se och ange ordernummer.
    2021-03-11 Verifierad kund
    Reservdelar. Leveransen var otroligt snabb
    Tack Johan... Vi gör så gott vi kan, lycka till med att få ihop värmaren... skrik till om du har några funderingar eller om du kör fast. Värmarcenter
    2021-03-11 Verifierad kund
    Beställde en del till min värmeanläggning till båten. Hittade den bara hos er. Beställde och allt funkade jättebra.

// Christer
    Hej Christer.

Kul att höra att du fann vad du sökte. Vi arbetar just nu med att bygga om sidan så den kan upplevas som lite rörig, resultatet kommer att bli ett ännu större utbud och bättre service... tack för "tummen upp"
    2021-03-10 Verifierad kund
    Fick fel i leveransen och kommunikationen med kundservice är väldigt märklig. Får korta svar via mail som är svårtolkade
    Hej Oskar

Vi beklagar om ni upplever vår komunikation som märklig eller otydlig. Ni beställde flera varor varvid en slang hade fel dimension. Ni behövde sedan ytterligare varor varvid vi bad er att lägga en separat order på detta.

Av någon anledning så har ni lagt en ny order på den slang som var felaktig. Vi har makulerat denna beställning och skickat rätt dimension till er samt även en retursedel.

Vi har försökt nå er på telefon för att reda ut eventuella oklarheter, men angivet nummer går inte att komma fram på. Så ni får väldigt gärna slå en signal om det är något som är otydligt, ni når oss på 08-800449
    2021-03-09 Verifierad kund
    Beställde ett litet relä som fans på lager för 10 dagar sen och det har inte blivit skickat ännu🥵 dåligt!!
    Hej Jonny

Jag har precis pratat med lagret hur detta kan komma sig och det visar sig att artikeln har bytt artikelnummer. Personal på lagret visste inte skillnad mellan det nya och gamla varvid de lagt order på det äldre artikelnummret.

Jag har sett till så att din order packats och kommer skickas iväg med morgonbudet. Jag har dessutom gått in och makulerat kostnaden för beställningen så vi kommer inte att debitera en krona för vare sig produkt eller frakt.

Jag vet att detta är en klen tröst när man beställt en vara och förväntar sig snabb leverans, men jag är innerligt ledsen över att vi har gjort denna miss och hoppas att vårt sätt att kompensera er visar detta.
    2021-03-01 Verifierad kund
    Hej ljuger om lagerstatus står att finns hemma på lager och ändå skriver dom att dieselvärmare kommer först 3 veckor bort.
    Kollar sedan på nätet efter dom medelat mig, så står det fortfarande att dom har det i lager.
    Svars mejlet i sin tur kommer i skräpposten så blir ännu mer försent och tar en lokal aktör i luleå dom får fram materialet på 2 dagar, även var dom billigare.
    Hej Martin

Jag ser att du följer upp dina arga mail med än lika härlig rekommendation... kul kille. Det är tredje gången som du nu aktivt går ut och säger att vi ljuger, trots att vi har förklarat för dig anledningen till att varan ni beställt har fel lagersaldo.

I vårt lager så har vi en transportskadad produkt som inte går att sälja/leverera. Vårat system kräver att denna inventeras bort, vilket gör att vi inte bara kan plocka bort den ur lagret. Vi kontaktade dig direkt efter ordern för att informera om detta, men om ert spam-filter tar vår epost så är det ju svårt att nå fram.

Vi beklagar verkligen att ni beställt en vara som inte kunde levereras i tid, och det gläder oss att ni till slut fick tag på en del så att ni är nöjd och mår bra.
    2021-02-21 Verifierad kund
    Beställde en vattenpump, snabb leverans. Kommer med största sannolikhet bli fler köp!

Vore bra med andra/fler fraktalternativ när man beställer som företag.
    DHL företagspaket fungerar inte där jag håller till, de lyckas aldrig lämna paket i tid till rätt ställe..
    Tar oftast några dagar extra jämfört med att kunna hämta på utlämningsställe.
    Tack David för din feedback. Jag har undersökt det du säger och det stämmer ju faktiskt. Vissa områden i landet är krångliga för DHL att ta sig till eller för kunden att få sin vara.
    Vi håller på och ser oss om efter ett bra, prisvärt alternativ som fungerar som komplement till DHL så har du något bra förslag så får du gärna dela den via info@webastocenter.se

Återigen, stort tack för kontruktiv feedback.... och tack för att du handlar av oss, nästa gång siktar vi på fem tjärnor
  • Jan B
    2021-02-12 Verifierad kund
    Jag köpte Telestarter T91/T100 och ett relä. Snabb och bra service. Snabb kundservice
    Tack för full pott och för feedback... Värmarcenter