Värmarcenter

Värmarcenter

Värmarcenter grundades 1972 och är idag ett familjeföretag i andra generation. Vår passion och vårt mål är att kunna ge dig ett varmt fordon oavsett väder ute. För vi tycker att alla förtjänar att känna känslan av en värmare som fungerar. Och det är därför du kan vara säker på att du kommer få den bästa tänkbara support från oss. Oavsett om det gäller nyinstallation, service eller köp av reservdelar. Vår kundmottagning svarar på frågor och vägleder dig både via mail och telefon. Har vi inte svaret så finner vi det åt dig, för vi tycker att alla förtjänar en värmare som fungerar.

Välkommen!

Läs vad 81 kunder tycker om Värmarcenter 2

2021-04-06
    Bra service, komplett sortiment och kompetent personal.
    Kul att höra att du är nöjd. Tack för betyget. Värmarcenter
    2021-03-31
    Enkel och snabb leverans,paketet var väl packad med.
    Tack Max för att ni valt att handla hos oss och även tagit er tid att ge oss tummen upp... Värmarcenter
    2021-03-29
    T- rör.
    Mycket bra.

Helt okey hantering.

Var Välsignad av Gud.
    Sune.
    Härligt att höra att vi fick en extra hand i hanteringen denna gång. Tack för betyget ochlycka till med installationen. Värmarcenter
  • Anders B
    2021-03-21
    köpte oljepanna med installation i äldre båt.
    Flera oförutsedda komplikationer, löstes smidigt av installatören och utan kostnadstillägg!

Enda nackdel är att webastoprodukterna i sig känns lite för högt prissatta.
    Det är ju inte alltid som det går som planerat, och då är det skönt att vara förberedd och villig att lösa situationen. Så det glädjer mig att vi fick till det till slut.. När det gäller prisbilden så kan jag inte annat än att hålla med. Det är dyra produkter som vi jobbar med. Delvis förstår jag varför, för jag har besökt flera utav Webasto's fabriker och vet vilket detaljarbete som läggs på dessa produkter. Så ja, de är lite dyra men de håller dig varm och skön under många år framöver. Värmarcenter
    2021-03-17
    Bra service och återkoppling rekomenderas
    Tack för tummen upp och härligt att ni fick den återkoppling som önskades... har du något tips på hur vi skall få till den där sista poängen så får du gärna maila oss. Vi strävar efter 100% :D Värmarcenter
    2021-03-16
    Köpte 4 st vibrationsdämpare till en vevex 7020 ventilation från 1981,dessa passade perfekt, för måtten var viktiga .
    Har letat överallt
    Snabb leverans.
    Ja, många delar är väldigt speciella i utformningen. Och även om aggregatet är 40 år gammal så kan jag lova att gummit i de du fick var sprilllans nya. Tack för betyget. Värmarcenter
    2021-03-15
    Exceptionellt dyra slangbitar!
    Hej Anders Jag håller med dig till 110%!! Just den här produkten upplever även jag som dyr. Men vi har letat efter alternativ och det svåra är att finna ett material som klarar vår hårda kravspecifikation. Vi kan (och vill) inte sälja varor relaterade till bränsle som riskerar läckage efter en viss tid. Värmarcenter
    2021-03-13
    Köpte en monteringsplatta till webastovärmare för golvmontering i min husbil.
    Laddat med en cirkelsåg som enligt uppgift behövdes. När plattan kommer är den 4kantig. Och hål för värmaren 3kantiga istället för runda.
    Jag förstår att denna modell är flexiblare och passar till fler värmare. Men då borde jag väl ändå informerats innan.
    Detta drar ned betyget.
    I övrigt bra snabb service.

//U
    God afton Uffe Plattan finns i två utföranden, varvid den ena passar fler värmare. Vi lagerför normalt sett båda men om den ena är slut så skickas den andra. Den du har fått är smidigre att montera, har fler funktioner och slutresultatet blir bättre. Vi har angivit detta på produktsidan, så det kan inte komma som en chock om ni har läst hela produktpresentationen. Är ni inte nöjd med varan så skickar vi en retursedel, bara att maila oss på info@varmarcenter.se och ange ordernummer. Värmarcenter
    2021-03-11
    Reservdelar. Leveransen var otroligt snabb
    Tack Johan... Vi gör så gott vi kan, lycka till med att få ihop värmaren... skrik till om du har några funderingar eller om du kör fast. Värmarcenter
    2021-03-11
    Beställde en del till min värmeanläggning till båten. Hittade den bara hos er. Beställde och allt funkade jättebra.

// Christer
    Hej Christer. Kul att höra att du fann vad du sökte. Vi arbetar just nu med att bygga om sidan så den kan upplevas som lite rörig, resultatet kommer att bli ett ännu större utbud och bättre service... tack för "tummen upp" Värmarcenter
    2021-03-10
    Fick fel i leveransen och kommunikationen med kundservice är väldigt märklig. Får korta svar via mail som är svårtolkade
    Hej Oskar Vi beklagar om ni upplever vår komunikation som märklig eller otydlig. Ni beställde flera varor varvid en slang hade fel dimension. Ni behövde sedan ytterligare varor varvid vi bad er att lägga en separat order på detta. Av någon anledning så har ni lagt en ny order på den slang som var felaktig. Vi har makulerat denna beställning och skickat rätt dimension till er samt även en retursedel. Vi har försökt nå er på telefon för att reda ut eventuella oklarheter, men angivet nummer går inte att komma fram på. Så ni får väldigt gärna slå en signal om det är något som är otydligt, ni når oss på 08-800449 Värmarcenter
    2021-03-09
    Beställde ett litet relä som fans på lager för 10 dagar sen och det har inte blivit skickat ännu🥵 dåligt!!
    Hej Jonny Jag har precis pratat med lagret hur detta kan komma sig och det visar sig att artikeln har bytt artikelnummer. Personal på lagret visste inte skillnad mellan det nya och gamla varvid de lagt order på det äldre artikelnummret. Jag har sett till så att din order packats och kommer skickas iväg med morgonbudet. Jag har dessutom gått in och makulerat kostnaden för beställningen så vi kommer inte att debitera en krona för vare sig produkt eller frakt. Jag vet att detta är en klen tröst när man beställt en vara och förväntar sig snabb leverans, men jag är innerligt ledsen över att vi har gjort denna miss och hoppas att vårt sätt att kompensera er visar detta. Värmarcenter
    2021-03-01
    Hej ljuger om lagerstatus står att finns hemma på lager och ändå skriver dom att dieselvärmare kommer först 3 veckor bort.
    Kollar sedan på nätet efter dom medelat mig, så står det fortfarande att dom har det i lager.
    Svars mejlet i sin tur kommer i skräpposten så blir ännu mer försent och tar en lokal aktör i luleå dom får fram materialet på 2 dagar, även var dom billigare.
    Hej Martin Jag ser att du följer upp dina arga mail med än lika härlig rekommendation... kul kille. Det är tredje gången som du nu aktivt går ut och säger att vi ljuger, trots att vi har förklarat för dig anledningen till att varan ni beställt har fel lagersaldo. I vårt lager så har vi en transportskadad produkt som inte går att sälja/leverera. Vårat system kräver att denna inventeras bort, vilket gör att vi inte bara kan plocka bort den ur lagret. Vi kontaktade dig direkt efter ordern för att informera om detta, men om ert spam-filter tar vår epost så är det ju svårt att nå fram. Vi beklagar verkligen att ni beställt en vara som inte kunde levereras i tid, och det gläder oss att ni till slut fick tag på en del så att ni är nöjd och mår bra. Värmarcenter
    2021-02-21
    Beställde en vattenpump, snabb leverans. Kommer med största sannolikhet bli fler köp!

Vore bra med andra/fler fraktalternativ när man beställer som företag.
    DHL företagspaket fungerar inte där jag håller till, de lyckas aldrig lämna paket i tid till rätt ställe..
    Tar oftast några dagar extra jämfört med att kunna hämta på utlämningsställe.
    Tack David för din feedback. Jag har undersökt det du säger och det stämmer ju faktiskt. Vissa områden i landet är krångliga för DHL att ta sig till eller för kunden att få sin vara. Vi håller på och ser oss om efter ett bra, prisvärt alternativ som fungerar som komplement till DHL så har du något bra förslag så får du gärna dela den via info@webastocenter.se Återigen, stort tack för kontruktiv feedback.... och tack för att du handlar av oss, nästa gång siktar vi på fem tjärnor Värmarcenter
  • Jan B
    2021-02-12
    Jag köpte Telestarter T91/T100 och ett relä. Snabb och bra service. Snabb kundservice
    Tack för full pott och för feedback... Värmarcenter
    2021-02-10
    Fast and precise delivery! Thank you.
    Great to hear that the parts came out as they should. Thanks for the rating ... Värmarcenter
    2021-02-08
    Jag köpte en pumpa kabel, som jag är nöjd med.
    Hade kontakt med kundtjänst, där jag fick alla information som jag undrade på.
    Snabb leverans av vara och smidig betalningssätt.
    Grymt att du ringde kundtjänst, det brukar vara det absolut smidigaste sättet att säkerställa att det blir rätt delar direkt.. Tack för betyget Värmarcenter
    2021-02-08
    Tillbehör till Webasto värmare
    Lätt att hitta på hemsidan
    Snabb leverans av delarna
    Kul att höra Jörgen.. skönt när saker fungerar som de skall.. Värmarcenter
    2021-02-04
    Har ikke mottatt pakken enda så kan ikke si at jeg er fornøyd
    Jag förstår om ni inte är nöjd över att paketet inte kom fram. E-postadressen som var angiven vid beställning var felaktig så varan tog sig till utlämningsställe i Norge och sedan tillbaka till oss då varken vi eller DHL fick tag på dig. Varan är nu på väg igen, så nu håller vi tummarna att ni får den som planerat denna gång. Värmarcenter
    2021-02-01
    Snabb leverans Av de varor jag beställde.
    Härligt att höra att det gick fort att få delarna.. Värmarcenter
    2021-01-31
    snabb leverans vilket jag uppskattar
    Jag kan inte annat än att håla med, det är kul när det går fort... Värmarcenter
  • Christian J
    2021-01-23
    Hade problem med att det rann diesel ut ur brännarens avgasrör, den funkade givetvis inte alls och rök nå otroligt mycket!
    Hela kvarteret blev täckt i ett illaluktande fett moln...

Jag misstänkte det var ”något” fel med brännarenheten, och man lagar inte dessa utan byter hela enheten.

Mailade webastocenter och skickade lite bilder då jag var osäker på vilken modell som passade min bil då jag har en BMW.

Fick snabbt svar, brännaren jag behöver var identifierad och efter beställning kom den 2 dagar senare. Utmärkt!

Efter nu ha kört brännaren kanske 2 timmar fungerar den HELT perfekt!
    Ingen rök.
    Startar direkt.
    Och luktar i princip inget heller längre!

Otroligt nöjd, med allt ifrån hjälpen med att hitta rätt produkt, till leveransen och sedan den klockrena funktionen.

Rekommenderas starkt!
    Precis så ska det fungera, eller hur?! Vi har nu även lagt till en chat-funktion direkt på hemsidan som vi försöker hålla bemannad hela dagarna. Där kan man få tips, råd och hjälp direkt utan att lämna sidan. Härligt att höra att ni fick ihop allt och att det fungerar som det skall... grymt jobbat! Värmarcenter
    2021-01-22
    Supersnabb leverans. Bra priser
    Kul att du lämnar ful pott, får oss att vilja kämpa ännu hårdare för bra service och support. Tack!! Värmarcenter
  • Tony S
    2021-01-18
    Superbra service och snabb leveras... grymt jobbat!!
    2021-01-13
    Mycket bra mailkontakt! Beställde fel slang så fick avbryta ordern. Väldigt snabb frakt då dom nästan hade hunnit skicka iväg den 👍🏻
    Vilken tur att vi hann byta i tid. Är man osäker på storleken till någon värmare så är det alltid ett tips att ringa vår kundmottagning.. de har benkoll vilket gör att det blir rätt direkt. Tack för betyget och för att ni handlar hos oss. Värmarcenter
    2021-01-07
    Skitsnabb leverans+++++++++++++++++
    Kul att det fungerar som det ska... tack för feedback! Värmarcenter
    2021-01-05
    Enkelt att hitta o beställa på hemsidan och snabb leverans
    Härligt att höra! Vi strävar hårt för just den här typen av betyg... så stort tack! Värmarcenter
    2020-12-28
    Köpte gummin till startknappar värmare, snabb leverans och bra bemötande vid beställningen,
    Det gläder mig att ni fick den service ni är värd. Tips: Anslut ert företag till Webastocenter Servicepartner och ta del av rabatterade priser, kampanjer och utökad teknisk support. Maila info@webastocenter.se för detaljer. Värmarcenter
    2020-12-26
    Mycket bra support, snabbt svar på .Ina frågor
    Härligt att du fick bra hjälp, tack för rekommendationen.. Värmarcenter
    2020-12-21
    Alla var helt suveräna utom den mörkhåriga tjejen som kanske borde gå en charmkurs samt läsa på lite mer om produkterna.
    Hej Peter. Det känns tråkigt att läsa det ni skriver. Vi satsar hårt på vårt personliga engagemang och support. Jag skulle gärna höra mer om er upplevelse och skulle bli väldigt glad om ni kunde slå mig en signal och berätta mer så att vi vet vad vi skall jobba på. Jag nås på 0706260701 eller om ni hellre vill skicka ett mail så har jag tony@webastocenter.se Värmarcenter
    2020-12-18
    Webbköp 👌👍💯 snabb leverans 🚚 Delen passade
    Gött att det blev rätt delar direkt och att dessutom gick snabbt att få dem.. Tack Värmarcenter
    2020-12-17
    Snabbt enkelt o mycket prisvärt
    Ja, ofta är vi bra mcket billigare än att gå till märkesverkstäderna för att köpa delar. Att det går snabbt att få delarna är ju dessutom ett plus.. Tack för att du handlar av oss. Värmarcenter
    2020-12-10
    Beställde batteri till fjärrkontrollen till en dieselvärmare. Snabb och bra leverans..
    Tack för det fina betyget, det betyder mycket.. Värmarcenter
    2020-12-09
    Insugningsljudämpare och snabb och enkel beställning.
    En förutsättning för att man skall finna vad man söker är en klar struktur på sidan, härligt att höra att den fungerar hela vägen.. tack för att ni handlar hos oss. Värmarcenter
    2020-12-06
    Jag tyckte att jag blev väldigt bra bemött och hjälp och information fick jag som jag behövde. Skulle lätt rekommendera denna firma till andra.
    Jag blev jätte nöjd
    Vi uppskattar när våra kunder tar kontakt med oss för att finna lösningar eller produkter. Det ger oss en chans att leverera rätt produkter på en gång samt ofta även bistå med tips och råd på vägen.. tack för betyget! Värmarcenter
    2020-12-02
    Köpte varmerör och utblås samt y-kopplingar till värmerör.
    Fick en felaktig y-koppling som jag införskaffade själv i en lokal affär. Leverantören krediterade den samt lät mig behålla den felaktiga varan och gav mig rabatt vid nästa köp som kompensation. Trevligt bemötande och snabb respons, rekommenderas.
    Ja, vad kan vi säga till vårt försvar.. ibland blir det bara fel, vi beklagar. Det gläder oss dock att ni fann rätt del och att ni uppskattar vårt bemötande i fallet. Vi lovar att ta dina ord till oss och inte låta det ske igen... tack för betyget Värmarcenter
    2020-11-26
    Bra utbud och snabb frakt. Tack!
    Vi försöker ha ett så komplett utbud som möjligt, tack för betyget! Värmarcenter
    2020-11-23
    Avgasslang
    väl bemött
    tycker det verkade bra
    kommer nog att köpa igen
    Tack Klas för de varma orden.. gläder oss att det blev full pott. Värmarcenter
    2020-11-20
    Nästan 3 veckor leveranstid men i webshoppen står det att det finns på lager. Då kunne jag har beställt det själv i Finnland för ett billigare pris. Första och sista gången att jag beställde där.
    Knasigt med tre veckors leveranstid, jag förstår att ni inte vill handla hos oss igen med den erfarenheten. Tack för din feedback, vi skall undersöka vad det kan bero på så att det inte händer igen. Värmarcenter
    2020-11-11
    Bra bemötande och leverans! Köpte på distans.
    Bra kvalitet på produkterna.
    Alla rätt, grymt jobbat... tack för betyget och för att ni handlat hos oss. Värmarcenter
    2020-11-07
    Köpte en dieselvärmare Thermo 50, 24v.
    Fick prata med kundtjänst direkt när jag hade frågor. Snabb leverans samt att de har support vid frågor, kanske inte experthjälp men de är serviceinriktade i allafall.
    Alla kan inte vara bra på allting, men vi försöker att alltid lotsa frågorna till den person som är bäst på just den värmare eller applikation som omfrågas. Beklagar om ni inte fick experthjälp just denna gång, vi ska rycka upp oss till nästa gång... tack för betyget Värmarcenter
    2020-10-28
    Thermoconnect tcon2 beställde på internet så
    Tack för betyget, gissar att du hade mer att skriva då meningen ser lite kort ut. :D Värmarcenter
    2020-10-18
    Lätt att hitta det jag skulle ha. Rätt brs priser, snabb leverans med bra uppdateringar.
    Kul att sidan var lätt att navigera och att du fick rätt delar direkt. Hoppas nu att den nya fläkten gör så att värmaren håller dig varm i vinter. Skrik till om du behöver tips eller råd vid reparationen. Värmarcenter
    2020-10-13
    Köpte ett glödstift och det gick alldeles kanon bra
    Kul att det räckte med ett nytt stift för att få liv i värmaren igen. Välkommen åter om det är något annat vi kan göra för dig. Värmarcenter
    2020-10-05
    En dieselvärmare av senaste modell med telefonstyrning beställdes till min gammla Land Rover Defender.

En förhoppning om ett gott och proffsig bebötande hoppades man ju på när dom till och med heter Webastocenter!

Och vilket bemötande man fick😬
    om skalan är upp till 10! så får dom minst 11a, förutom att att beställningsförfarandet var klockrent, så undrade dom vilket stöd jag kunde komma behöva för installationen😀

Då jag i princip är uppväxt i en verkstad och utbildad civilingenjör tänkte jag att jag får nog till det😬 Men är nu helt säker då dom jagade fram installationsanvisningar till min gamla 02a😀. Får dom detta återkopplar? Så vill jag passa på att tacka dom igen🤘👍. Hälsningar Kjelle
    Det är en underbar bil du har som ligger mig varmt om hjärtat. Jag minns första installationen jag gjorde i Land Rover Defender, det var 2005 och någon anvisning fanns inte att tillgå. Men efter några timmars arbete så var installationen på plats och ägaren supernöjd (för det blir verkligen ingen värme i bilen utan värmare). Under åren så har denna bil utvecklats minimalt vilket gjort att samma anvisning fortfarande går att applicera på installationen. Tack Kjelle för de varma orden, de får oss att sträcka på ryggen och vilja fortsätta leverera 110%. Har du ytterligare funderingar när du står där under huven så tveka inte att höra av dig. ⭐⭐⭐⭐⭐ Värmarcenter
    2020-09-29
    Bor långt iväg från deras vekstad så jag chansade på att förklara mitt problem.i en chat på facebook. Jag fick snabbt svar och en väldigt bra beskrivning på hur jag kunde kolla om vattenpumpen till min värmare hade gått sönder, vilket de va dem misstänkte. Jag provade deras felsökning som gick på några minuter och mycket riktigt va det de som va felet. Köpte en ny vattenpump av webastcenter som kom på 1 dag och nu har jag en fungerande dieselvärmare i bilen igen tack vare dem. Grymt kunniga inom området och hjälper mer än gärna till. Tusen tack igen !
    Härligt att höra att du fick det att fungera och tack för de varma orden! Många gånger är just det där samtalet eller extra mailet innan man drar igång som är det viktiga. Då kan man ofta få riktmärke på vart man skall börja felsöka och som i detta fall även tips på hur man enklast gör det. Vi har närmare 3000 fordon som rullar genom vår verkstad årligen med värmarproblem så vi får ju chans att skapa oss en bild över vad som fungerar smidigast. I vår kundmottagning sitter fordonstekniker som arbetat med dessa värmare närmare 15 år vilket tryggar för kompetenta svar. Tack för att du handlat av oss och lycka till i vinter :D Värmarcenter
    2020-09-19
    En diesel förångare enkelt och snabb leverans
    Precis som det ska vara... snabbt och enkelt. Hoppas det går lika smidigt att byta delen ny, annars ser jag fram emot att du hör av dig så hjälper vi till.. Värmarcenter
    2020-09-17
    Mycket bra service och utbud till Webasto reservdelar!
    Tack för de varma orden och för att ni uppskattar vårt utbud. Välkommen åter.. Värmarcenter
    2020-09-15
    Bra service, men alldeles för högt pris
    Hej Mats Jag förstår om att vissa priser upplevs höga. Vi har i många fall försökt att finna billigare alternativ, men i de flesta fall så är kvaliteten på dessa inte acceptabel. Vi har som målsättning att produkterna som vi säljer skall hålla många år utan att behöva bytas ut eller gå sönder och därför så har vi valt de produkter som nu finns i sortimentet. Värmarcenter
    2020-09-13
    Allt fungerade perfekt
    Köpte ett batteri
    Ibland är ett batteri stort nog för att ställa till bekymmer. Hoppas fjärrkontrollen fungerar nu när batteriet är bytt. Skulle fjärrkontrollen ha tappat kodning mot bilen så hjälper vi gärna till med instruktioner, hör i så fall av dig till info@webastocenter.se Värmarcenter