Vaxkupan, Norrköping KB

Vaxkupan, Norrköping KB

Ring 011-23 81 33 www.vaxkupan.e.se
2.9

Musiken! Vi är fortfarande nyfikna på det nya som kommer inom independentpop, rock, blues, country, jazz mm. Vi är bra på soul och northern soul, vi har en stor 60s - 70s avdelning. Totalt finns det 12.000 titlar CD i lager.

14 omdömen om Vaxkupan, Norrköping KB

FREDRIK L
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Jag har handlat många år på Vaxkupan och får alltid med mig hem något bra därifrån! Det är väldigt blandad musik som finns här och jag har haft turen att hitta en hel del alternativ musik som jag aldrig annars skulle ha upptäckt om jag inte tog mig tiden att utforska ordentligt. Personalen är riktigt trevlig och det är uppenbart att de älskar sin musik! I min åsikt är utbudet helt fantastiskt med tanke på att affären inte är så stor och jag rekommenderar varmt att svänga in på Vaxkupan om du har vägarna förbi Norrköping.

Per Elias Walter A
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Otrevlig och Arrogant personal som tyvärr verkar helt Ointresserad av mig som kund,! Välj en annan vinylbutik,!!!

Oskar
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Grymt bra butik med trevlig och kunnig personal. Dock lite svagt utbud av fräscha tranceplattor. Ett extra plus för det digra utbudet av Electronica/Anticon-plattor från 2002-2006.

Vinylfly
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Helt ok vinylsortiment om än lite väl höga priser vilket givetvis funkar när man saknar konkurrent i Norrköping. Minus för att skivorna står för hårt packade samt att alla vinylplastfodral har öppningen uppåt vilket gör bläddrandet svårt då skivorna står i backar. Förslaget att sätta plastfodralen med öppningen till höger (vilket är standard i alla vinylbutiker i Stockholm) föll inte i god jord hos den svåre och alternativa östgöta-bonden bakom kassan. Till svar fick man att "ingen någonsin har klagat på det förut" vilket...

Ida N
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Vaxkupans målgrupp är antagligen en lite mer alternativ och specifik publik som verkligen vet vad de söker efter. För de som verkligen vet det är det himmelriket!

Michael N
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

För annorlunda utbud, och en personal som knapt känner till de största rockbanden från 70-talet.

Babar G
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Visserligen trevligt att riktiga skivbutiker finns kvar, men med ett bemötande som skulle få Anne Franks ankomst till Auchwich att likna en gruppkram.

Andreas K
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Väldigt mysig skivaffär med både begagnade och nya skivor, mest på CD. Har även lite filmer och roliga och annorlunda vykort som man inte hittar någon annanstans. Bra små lappar med rekommendationer sitter lite här och var på hyllorna.

Jessica K
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Väldigt otrevlig peronal om man inte gillar den musik som de gillar.

Sven P
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Idag när det tyvärr finns en stor brist på bra skivaffärer lyser butiker som Vaxkupan upp tillvaron lite. Inte det största utbudet men de har hjälpt dig att sortera bort lite av det som inte är intressant. Och visst är det mycket mysigare att gå och bläddra bland skivorna i en butik än att köpa skivor på nätet.

Emma A
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Mysig butik med ett fint utbud av LP-skivor =) Kan inte uttala mig om resten av utbudet...

Ami H
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Detta är sista "riktiga" skivaffären som är kvar i Norrköping. Ett bra utbud vad gäller musikdvd och cd. Dessutom en bra begagnad vinylavdelning. Cd- boxar och DVD-boxar hittar du också ett stort utbud av här. Schysst och trevlig personal. På vaxkupan har man också kunnat köpa diverse biljetter till rockkonserter och festivaler.

David H
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Vaxkupan är stans enda skivbutik (undantaget Åhléns) och har ett bra utbud inom vissa genrer. Prisnivån är lite hög speciellt vad gäller begagnade CD.

Martin T
Skrev om Vaxkupan, Norrköping KB

Vaxkupan må vara den bästa skivbutiken i Norrköping, men tyvärr räcker det inte hela vägen. Skivorna är dyra, och urvalet inte särskilt imponerande. Ett plus för intressanta lp-skivor samt ett stort sortiment vykort med motiv från musik-, film-, och konstvärlden.