Alla kategorier Postorder Skåne Malmö Vitala´s AB

Dockplatsen 16, 211 19 Malmö — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Vitala´s AB

• Marian
    Marian skrev om Vitala´s AB
    Vitalas har valt att inte kritiseras genom Rejta.se

De bekrev man ska säga upp senast ett visst datum men den morgonen hade paketet redan skickats och de vill så tvinga att betala över 300 kr för nåt vi inte hunnit märka om det alls fungerar!!

Tacka vet jag Herbalife produkter som utvecklats stort i 20 år och fungerar, värt varje krona om man gör det hela rätt med tillskotten och övrigt...
  • Ken L
    Ken L skrev om Vitala´s AB
    Jag fick just idag ett paket med piller från VITALAS som jag absolut inte beställt. Ringde kundtjänst och dom påstod att jag gjort min beställning genom en telefonförsäljare. Har inte pratat med någon sådan på åratal (alltså ljuger dom). Ber dom ta bort all information om mig och får svarat att det inte går! Otroligt. Skickat tillbaka paketet med vändande post. Hoppas att det räcker med det. Men jag tvivlar. Så oseriöst företag drar sig säkert inte för någonting.
  • Ina L
    Ina L skrev om Vitala´s AB
    Jag har varit en trogen kund hos hälsoföretaget Vitalas sedan långt tillbaka. Tills alldeles nyligen. Jag prenumererade på kosttillskottet omega-3. När jag i våras fick hem ett provpaket av deras Disney Omega-3 för barn, tillsammans med min ordinarie leverans, så inledde jag även en prenumeration av dessa.
    Den första september beslutar jag mig för att avsluta mitt ena abonnemang av omega-3, och sänder en skriftlig uppsägning via mail till kundtjänst, varav jag får en bekräftelse tillbaka samma dag. I slutet av månaden kommer det ändå en försändelse med posten och jag ringer direkt till kundtjänst där jag får en frisvarsadress så att jag kan returnera varan kostnadsfritt. Jag tycker att detta verkar märkligt med tanke på deras egna villkor kring returer och reklamationer. Så jag skickar ett mail där jag hänvisar till kvalitetssäkringen som likställer kosttillskott med livsmedel och därmed reglerar möjligheterna till returer. Jag får då behålla produkterna utan kostnad då dem är villiga att göra "ett undantag". Så långt, så gott!
    Jag upptäcker av en slump att pojkens återstående omega-3 har mycket kort utgångsdatum och inte hinner förbrukas innan dess. Jag kontaktar åter igen kundtjänst via mail och förklarar dilemmat.
    De svarar att de ska skicka ut en leverans mot nollad faktura så får jag givetvis det jag betalat för. "Bra!" tänker jag, och tror knappt mina ögon när jag en vecka senare (idag) öppnar paketet och upptäcker att bägge påsarna har passerat bäst-före-datum (10-2011). Än mindre tror jag mina öron när jag ringer kundtjänst och får prata med Therese som hon hette. Hon säger kort och gott att de inte längre har omega-3 för barn på lager då de har/ska sluta med produkten pga dålig efterfrågan. Vad jag kan göra, förklarar hon, är att öppna påsarna och lukta på kapslarna, om de inte luktar härsket så är det ingen fara då bäst-före-datum bara är en rekomendation! Vad gäller min förra försändelse så håller de till januari, minst, menar hon, trots att jag påpekar att det står BÄST FÖRE 12-2011. I min värld så betyder bäst före, att det är som allra bäst FÖRE dess. Men alla tolkar olika. Att kunden alltid har rätt, verkar inte vara deras policy! Så några färska fiskoljekapslar kan jag glömma och till råga på allt så hade mitt konto avslutats automatiskt, utan min vetskap, och det kunde bero på att de inte kunnat nå mig på telefon, sa Therese!
    Jag äter inte rutten fisk, som surströmming, och vill heller inte att vår pojke ska behöva äta gammal fiskolja! Jag kommer att slänga dessa och aldrig mer ha något med Vitalas att göra i framtiden - never ever again!
  • Sanna O
    Sanna O skrev om Vitala´s AB
    Jag har alltid fått mina produkter i tid! Hyfsat kunnig kundtjänstm, men det känns faktiskt lite som roulette vem man får prata med. Har ringt dit 3 gånger och fått 2 bra bemötande när jag ville flytta fram leveransen 1 månad. Rekomenderas dock!
  • Chris K
    Chris K skrev om Vitala´s AB
    Vitalas AB är ett företag som systematiskt skickar fakturor på produkter som man inte beställt.
    Jag gick via Fairshopping och går nu vidare till Allmänna Reklamationsnämnden, Vitalas har skickat ärendet på falska fakturor till Inkasso och KFM.
    Ett gott råd är att inte bli "kund" hos detta företag, de skaffar sig kunder (och elände) ändå.
  • Majlis S
    Majlis S skrev om Vitala´s AB
    Bra företag med snabba leveranser och stort utbud av kvalitetsprodukter! Smidigt med 8 veckors intervall på abonnemanget.
    Sanna O gillar detta
  • Thomas C
    Thomas C skrev om Vitala´s AB
    min kone er meldt til RKI her i Danmark vi har ALDRIG modtaget en rykker på trods af at de siger vi ikke har betalt for 3 pakker
  • ewa r
    ewa r skrev om Vitala´s AB
    Dåligt företag. skickar påminnelse och hot om inkasso fast faktura är betald. Trots upprepad mail och brevkontakt med bifogat kvitto så pstår de att faktura inte är betald
  • tom j
    tom j skrev om Vitala´s AB
    Oseriös och slarvig hantering av kunder och kundregister. Välj nån av konkurrenterna - det finns många.

Dockplatsen 16, 211 19 Malmö