Revider Energi AB IVT Center

Revider Energi AB IVT Center

En del av IVT Värmepumpar www.revider.se
  • BadgeFiveYears
4.4

Vår affärsidé är att vara en heltäckande leverantör inom uppvärmning och energibesparing i Stockholmsområdet. Vår huvudsakliga kompetens och arbetsområde är värmepumpsinstallationer i alla typer av fastigheter samt service, reparation och energioptimering via egenutvecklad analys & mätutrustning. Revider Energi AB utför alla...

109 omdömen om Revider Energi AB IVT Center

Sedan starten hos Reco 2015

Henrik E

Gick smidig den funkar fint . Tack

Svar från Service

Hej Henrik, Stort tack för ditt omdöme!

Barbro M
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Jag är mycket nöjd med min nya IVT värmepump som jag köpte från Revider Energi AB IVT Center. Fick mycket bra och upplysande information av William innan jag bestämde mig för att köpa pannan. Mats bytte ut pannan med stor skicklighet.. Båda mycket proffsiga. Barbro Marklund

Svar från Service

Hej Barbro, Tack för dina fina och varma kommentarer om våra killar! Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att dela din positiva feedback.

Afshin N
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till en härlig Mats som installerade bergvärmepumpen Geo. Planering tillgänglighet och tryggheten var på topp. Placering av pump och Expansionskärl blev perfekt, röromdragningarna blev mycket bättre. Hela lilla rummet blev större. Mats gick genom pumpens funktion med mig sen. Senare på kvällen ringer han mig och frågar om allt har gått bra. Det kallar jag för service och någon som brinner för sitt arbete. De rekommenderas starkt.

Svar från Service

Tack så mycket för din fina bedömning av killarna.

Boris W
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Utmärkt bemötande, god och snabb service.

Svar från Service

Hej Boris, Tack för ditt fina omdöme.

Per H
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi behövde en bättre och energisnålare värmelösning och fick kontakt med Andreas hos Revider. Från första möte till slutförd installation fungerade allt väldigt bra. Andreas rekommenderade också ett bra företag, Legend Rör, som installerade vattenburen värme hos oss, då vi tidigare haft direktverkande el. Allt som allt, från början till slut, inklusive installation av vattenburen värme, tog det endast 2 veckor. Och också efter färdig installation är det enkelt att ha kontakt med Revider för uppföljande frågor och klargöranden om funktionalitet etc. Rekommenderar varmt.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Per, Tack för ditt omdöme och lycka till med ditt nya värmesystem som kommer spara många sköna slantar.

Antti M
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Allt fungerade toppen, fick bra feed back direkt på mina frågor och grabbarna kom och hjälpte ytterligare med lite startproblem. 10 poäng till Reco, stort Tack, Antti Mustonen, Knivsta.

Svar från Service

Hej Antti, Stort tack för dina vänliga ord och den fina recensionen! Det är fantastiskt att höra att du är nöjd med vår service och att vårt team kunde hjälpa dig med startproblemen så effektivt. Dina 10 poäng till Reco uppskattas verkligen och motiverar oss att fortsätta leverera service i världsklass.

Markus L
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Efter att min värmepanna (IVT Greenline) började ge felkoder och ganska snabb efter det slutade fungera kontaktade jag Revider via mail med beskrivning av problemet och för att boka in tid för service/reparation. Trots att det var sent på dagen en fredageftermiddag ringde nästan omgående en representant från företaget upp och försökte hjälpa mig att lösa problmet (mycket positivt överaskad över detta). Trots att personen i fråga inte var tekniker (enligt egen utsaga) försökte hon guida mig igenom flertalet olika åtgärder...

Svar från Service

Vi uppskattar verkligen dina vänliga ord om Marie och att du uppmärksammar vårt ansträngningar att erbjuda exceptionell kundservice. Ditt erkännande motiverar oss att fortsätta arbeta hårt för att upprätthålla och förbättra vår servicekvalitet. Tveka inte att kontakta oss igen nästa gång du stöter på några frågor eller problem. Vi ser fram emot att få möjligheten att hjälpa dig igen. Tack igen för att du valde oss och för din förtroende!

Anton E
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Köpte en ny bergvärmepump till huset. Från beställning till färdigställd installation så löpte hela processen helt perfekt. Installatören var riktigt duktig och alla övriga bitar i kontakten med Revinder Energi AB IVT Center har varit perfekt - som kund kan jag inte vara mer nöjd! Högsta tänkbara betyg från min sida & jag kommer varmt att rekommendera dem till vänner och bekanta!

Svar från Service

Hej Anton, Tack så mycket för ditt fantastiska omdöme! Vi är glada att höra att hela processen från beställning till installation gick så smidigt och att du är nöjd med vår service. Det värmer verkligen att få högsta betyg från dig! Vi uppskattar att du tar dig tid att rekommendera oss till dina vänner och bekanta. Om du någonsin behöver något mer eller har frågor är du varmt välkommen att höra av dig.

Erik Z
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Vi installerade en luftvatten värmepump i höstas och jag har fortfarande inte fått garantihandlingarna.

Svar från Service

Hej Håkan (Erik?), Vi har registrerat din luft/vatten värmepump hos det företag som köpte värmepumpen från oss. Tyvärr blev vi inte informerade om att registrera garantin på ditt namn, och därför uppstod detta misstag. Efter vårt samtal med dig har vi informerat IVT om att ändra registreringen av garantin till ditt namn. Processen kan ta tid, vilket är anledningen till att du ännu inte har fått ditt garantibevis. Vänligen hör av dig om du inte har mottagit det än. Vi hoppas att du i övrigt är nöjd med din nya luft/vatten värmepump.

Sabina V

Snabb leverans och superproffsiga

Svar från Service

Hej Sabina, Tusen tack för ditt värdefulla omdöme!

Mats T
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Mycket väl utfört arbete inom rimlig tid. Allt fungerar perfekt. Mycket snygg installation. Fakturerat belopp och installerad utrustning stämmer exakt med det som har offererats.

Svar från Service

Hej Mats, Tack så mycket för ditt omdöme! Det gläder oss enormt att höra att du är nöjd med både processen och resultatet av vårt arbete.

Adam G
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Bra service och bra bemötande

Svar från Service

Hej Adam, Tack för ditt fina omdöme.

Mikael L
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra

Svar från Service

Hej Mikael, Tack för ditt omdöme!

Ted K

Bra bemötande. Proffsig installation, trevlig Montör

Svar från Service

Hej Ted tack för att du skrev ett så fint omdöme om oss jag skall meddela installatörerna och lycka till med din nya värmepump

Robert A
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Trevligt bemötande. Snabb installation!

Svar från Service

Hej Robert tack för att du tog dig tid och lycka til med din nya värmepump.

Pia F
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Jag var i akut behov av hjälp för pannan gav bara hjälpligt med värme. Jag bemöttes på ett mkt trevligt sätt och fick kontakt med elektriker som hjälpte oss på ett professionellt sätt. Vi fick köpa en ny panna och den var på plats efter en vecka.

Svar från Service

Hej Pia tack för att du tog dig tid att ge ett omdöme, jag skall meddela berörda installatörer att du är nöjd.

Tom G
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Mycket trevligt bemötande.. vi hade en del bekymmer med att få rätt temperatur inne, men nu verkar det fungera tillfredsställande.

Svar från Service

Stort tack för ditt positiva feedback. Det gläder oss verkligen att höra att våra kunder är nöjda med vår service!

Anders K
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Trevligt och proffsigt bemötande. Levererade tidigare än beräknat och utan större problem. Effektiv sänkning av elförbrukning och kostnad. Luftvattenvärmepump IVT.

Hej Anders, Tack för ditt omdöme! Mvh Said

Dominika D
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Byte från frånluftsvärmepump till en luft/vatten värmepump har gått bra. Säljaren var kunnig och snabb. Det som har inte fungerat så bra var att vår 3 år gammal pump som skulle demonteras (ingick i offerten) gick sönder under demontage. Elektikern var inte ens på plats när pumpen kopplades bort, den har brunnit helt enkelt vilket vi upptäckte senare. Vi hade tänkt sälja den vidare men nu är det bara att slänga 30.000 kr i sjön. Revider känner inte att de har ansvar över den demonterade pumpen vilket är en överraskning för...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tråkigt att du inte uppfattat situationen rätt och kommer med direkt felaktiga påståenden, vi skulle demontera er värmepump och ställa den år sidan vilket vi gjorde. Värmepumpens ström slogs av i elcentralen, värmepumpens matning demonterades efter uppmätning att inkommande el var bruten i värmepumpens egen kopplingsplint. Skulle vi ha orsakat att värmepumpens kretskort brunnit hade vår montör inte mått så bra eftersom han då skulle fått 400 volt i sig vilket han inte fick, dessutom hade det rykt och luktat bränt om kretskortet...

Mahdokht M
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

❌❌varning för Revider Energi AB i Sollentuna , de har lurat mig med en faktura som de vägrar ändra eftersom de inte överensstämmer med offerten jag fick och med en katastrofal kundbemötande hotar de mig med inkasso , rekommenderar inte företaget , ta avstånd ‼️

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Mahdokht Det var väldigt starka ord du använder, "lura och katastrofalt kundbemötande och att vi hotar" Jag har försökt förklara för dig att jag varit sjukskriven och inte hunnit/orkat redogöra för varför fakturan blivit högre än offerten, det beror inte på nonchalans eller arrogans från min sida. Fakturan som du fått är rätt. Jag specificerar det som skiljer fakturan från offerten enligt nedan och ger vår förklaring på resp. post. De poster som inte har en siffra i marginalen är desamma som offerten. 1. Den första ursprungliga...

Olof Walter H
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Installation av IVT luft/vatten värmepump med ute och inomhusdel Bra offert och genomgång. Uppsatta tider för installation och funktionsgenomgång har hållits. Hela installationen klar på en dag. Driftdata har stämt överens med offerinfo. Proffessionellt rakt igenom. Bra funktionsgenomgång Andreas, med tid för frågor och installation av Appmodul.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Olof och tack för att du tog dig tid att svara, all lycka med din nya värmepump.

David I
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Trevlig personal, kompetenta och kunniga i hela kedjan. Super nöjd kund. Rekommenderar starkt. //David

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej David tack för de värmande omdömet, jag för det vidare så blir dom glada.

John Erik B
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi hade ett behov att byta gamla värmepumpen, så jag blev rekommenderad av en kollega att ta kontakt med Revider Energi, då denne nyligen hade gjort samma resa med gott resultat. Det blev en nyinstallation av en luft/vattenvärmepump modell AirX-409. Är mycket nöjd med planeringen, installationen och uppföljningen! Förbrukningen ser också bra ut och i linje med kalkylen (5 månader in i användandet). Andreas på Revider var vår huvudkontakt och han skötte kommunikationen och överenskommelserna mkt snyggt. Detta, tillsammans...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej och tack för de värmande orden och lycka till

First-Name L
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Seriöst och kunnigt bemötande från dag ett! Sex månader efter beställningen gjordes var pumpen installerad och klar. Demontering och bortforsling av gamla värmesystemet gjordes samma dag som installation. Jag är mycket nöjd med genomförandet och slutresultatet och kan verkligen rekommendera Revider till den som vill skaffa bergvärme!

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Lena för ditt omdöme, skall föra detta vidare till de som var inblandade i projektet.

Svetlana J
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi anlitade företaget vid fyra tillfälle. Professionell bemötande och bra tydliga offert, speciellt Andreas. Generellt nöjda med utförandet Stark rekommenderar företaget.

Jonathan Göran W
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Mycket bra upplevelse från offert till installation. Har haft min AirX 409 med Airmodule ungefär en vecka nu och det har fungerat fläckfritt sedan start. Hembesöket kändes mycket proffsigare än de besök/samtal jag hade med andra firmor. Offerten var tydlig och detaljerad. Priset var under min förväntan och låg strax(inte mycket) över andra märken som Mitsubishi, Siemens etc. så detta blev ett självklart val. Rörisarna och elektrikerna var mycket bra i kommunikationen och det gick supersmidigt att få bort det gamla och...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Jonathan, tack för dina värmande ord, skall föra detta vidare till dom som installerade och vår säljare. Vad jag kan se kommer fakturans belopp hamna på samma som vi offererat dig.

Lars J
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Mycket bra bemötande, lätt att få kontakt och snabba svar på frågor. Allt funkade bra och proffsigt från offert till installation och överlämning av värmepumpen. Tack Andreas, Martin och hela teamet. Lars J

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Lars och tack för ditt omdöme och lycka till med din nya IVT värmepump.

Iwona R
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi har installerat våran värmepump hos Revider. Andreas och hela teamet var suverän bra! Har inte tänkt att det kan gå så smidigt och otroligt bra timing. Allt är toppen från A till ö. Trevligt bemötande och råd, även nu 8 månader efter när vi fick mobilt styrning så kan dem hjälpa med detta. Helt fantastiskt🫶. Tack! Kar rekommendera med stor glädje.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Iwona för dina uppskattande ord, jag skall föra det vidare till mina kolleger.

Per Olof B
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Från första mötet till slutförande av leveransen av vår luftvattenvärmepump gick så smidigt. Tack Andreas och montörerna Per i Bromma

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Per att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Nu under hösten se till att hålla rent på droppskålen på utedelen från löv och annat skräp.

Diana E
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi hade bestämt oss för att byta ut vår elpanna mot en luft/vattenvärmepump. Vi kollade säkert allt vad som fanns runt på marknaden och kontaktade ett flertal installatörer med olika samarbeten, allt såsom IVT, NIBE, CTC och Bosch. Efter flera besök från olika leverantörer så valde vi tillslut Andreas på Reivder Energi. Allt har gått klockrent från beställning, leverans till genomgång av värmepumpen. Kan verkligen rekommendera Andreas på Revider Energi, mycket serviceminded, professionell och kunnig.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Diana för ditt omdöme, skall hälsa Andreas att du blev nöjd med hur vi skötte oss.

Katarina B
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Otroligt trevlig och kunnig personal. Trevligt bemötande av Marie på kontoret Har haft deras hantverkare här och fått bra instruktioner och hjälp med det vi ville ha. Jag kan verkligen rekommendera detta företag till 100 %. Deras hantverkare "städade" t.o.m. efter sig +!

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Katarina. Tack för de uppskattade orden, skall föra det vidare till berörda parter

Jean-Claude M
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Ett företag som verkligen sticker ut ifrån mängden. Att investera i ett nytt värmesystem är kostsamt och alla tillverkare menar just att deras system är absolut det bästa. Så jag la märket på hyllan och kontaktade ett par av installatörerna och bad om ett möte, flera av dessa som kom till mig var bara fokuserad på systemet och glömde bort mig som kund och att det var jag i slutändan som skulle stå för hela kostnaden. Jag har inget problem med den ekonomiska delen, men jag går efter person och den känsla jag får av företaget....

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Jean-Claude och tack för dina värmande ord om hur vi skött oss i samband med projektering och installation av ny värmepump hos dig. Jag skall vidarebefordra ditt omdöme till de personer som var inblandade i installationen så blir dom glada.

JOHAN M
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Installerade luftvattenvärmepump via IVT. Helhetsintrycket var bra! Installationen gick smidigt och produkterna är i toppklass! Vi fick vår pump installerad ca 5 månader efter beställning. Elförbrukningen har gått ner direkt med 40% från vår gamla pump. Det enda - var lite oklarheter med fakturan och att vi trodde att vi skulle slippa en bortforslingsavgift vi la till i beställningen på 3000kr. Vi uppfattade det som ett tillägg vid beställning men när vi valde att ta bort pumpen själv så gick det inte att ta bort den från fakturan. Så det var surt! Men i övrigt mycket bra!

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Johan, kul att den nya värmepumpen presterar bra och att ni är nöjda. Vad gäller kostnaden för bortforsling av er värmepump så ligger det till på detta viset: vi har ett avtal med en flyttfirma med ett fast pris per leveranstillfälle, det ingår 4 timmars arbete, under den tiden hinner killarna köra iväg er värmepump till tippen, har dom ingen transport till tippen har vi ändå samma kostnad, så vi har tyvärr ingen lägre kostnader som vi kan kreditera på vår faktura.

Ivo K
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Fick ny bergvärmepump installerat aug. 22. Allt gick enligt offert/beställning. 2 externa delar fattades pga. materialbrist efter installationen. Värmepumpen började signalera för fel på trycket i systemet. Efter kontakt med deras chef skickades elektriker ut för att åtgärda felet. Senvintern 23 kontaktade jag Revider igen, för att få de 2 saknade delarna. Efter hjälp med en voucher fick jag snart fjärrdosan med posten, och kopplade så pumpen till appen i telefonen. Försäljaren / teknikern kom också på överenskommen dag...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Ivo Skönt att det ordnade sig till slut trots att det inte var klockrent från början och tack för att du tog dig tid att ge ett omdöme av dina erfarenheter av hur vi sköter oss.

Mats G
Skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center

I sin helhet var allt okey förutom att framsidan av pumpen hade trilla i backen, asfalten men annars var personalen som jobbade med allt, 3 st mycket professionella, trevligt att vara med. Tack

Svar från Installation

Tack Mats för att du tog dig tid att ge ett omdöme, dessvärre har vi en del transportskador på våra värmepumpar, ofta är det någon plåt som har fått sig en törn vid godshanteringen, lyckligtvis är alla plåtar utbytbara så dessa går att byta i efterhand.

Jan L
Skrev om Installation en del av Revider Energi AB IVT Center

Jag är oerhört nöjd med Revider. De var snabbt på plats för feldiagnostik. Offert på ny IVT värmepump inom någon dag. Leverans och installation inom 2 veckor. Bytte ut värmepump väldigt smidigt. Installerade den nya inklusive expansionskärl och cirkulations pump. Bytte till nya fästen i taket för kölvattnet rören. Allt inom 9 timmar. Allt väldigt proffsigt.

Svar från Installation

Härligt att du är nöjd med oss, skall tala om det för killarna så blir dom glada och tack för att du tog dig tid.

Jill Karin Anette B
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Hösten 2022 bestämde vi oss för att byta ut vår elpanna mot en luft/vattenvärmepump. Vi kollade vad som fanns på marknaden och kontaktade flera installatörer men det var endast Revider som hörde av sig. I oktober 2022 fick vi besök av Andreas som var mycket engagerad och gav oss en bra genomgång och förslag på en värmepump från IVT som var lämplig för vårt hus. Vi fick också en energikalkyl. Installationen gjordes i mars 2023 och gick utan problem, välplanerat och smidigt. Rörkillarna kom kl 8 och var klara kl 14. Sen kom...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack för ditt omdöme och lycka till med ert nya värmesystem, jag skall hälsa killarna som utförde jobbet att ni är nöjda med oss.

Ulf Michael J
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Revider installerade en luft-vattenpump hos oss i februari 2023. Andreas gjorde ett jättebra förarbete, engagerad hela tiden. Installationen gick utan problem, välplanerat och smidigt. Rörkillarna kom kl 8 och lämnade kl 14, när elektrikern kom och startade upp systemet och hade en genomgång av pumpen. Efter ca 1 vecka så kom Andreas förbi för en genomgång och justering som passar vårt behov och hus. Revider kan vi rekommendera, engagemang från start till mål.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Ulf, tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme.

Johan E
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Strålande bra service! Har haft med annat bolag innan och nu äntligen får vi den hjälp och service man kan förvänta sig som kund. Mycket nöjd och tacksam.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack för dina varma ord, lycka till med din anläggning och har du några frågar är det bara att kontakta oss.

Bo Stefan S
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Revider installerade en luft-vattenpump hos oss i januari 2023. Andreas gjorde ett superbra förarbete, engagerad hela tiden. Installationen gick utan problem, välplanerat och smidigt. De startade kl 8 och lämnade kl 14 efter en genomgång av pumpen. Efter ca 1 vecka så kom Andreas förbi för en grundlig genomgång och justering som passar vårt behov och hus. Revider kan vi rekommendera, engagemang från start till mål.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Stefan och tack för rekommendationen och lycka till med din nya värmepump

Dan P
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Allt strålande. Var under hösten i kontakt med dem för att byta ut min elvärmepanna till luftvatten-värmepump. Hembesök gjordes väldigt snabbt. Då gjordes en grundlig genomgång av husets planlösning, placering av panna respektive fläkt, beräkning av förbrukningsmaterial etc. Redan under mötet fick jag en offert samt en uppskattning om när installationen kunde ske. Offerten var nästan 30% billigare än den firman jag pratat med innan. För samma produkt. Både pris och tidsplan gick i lås och både säljare och montörer var...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Dan för de värmande orden och lycka till med ditt nya värmesystem, jag skall meddela de som medverkade att du blev nöjd.

Mats W
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Jag var i kontakt med Revider för att, vad jag trodde, byta ut min gamla luft/vatten-värmepump. Efter hembesök & diskussion med säljare kom vi överens om att inte byta pumpen utan lite justeringar av existerande pump samt service är den mest logiska vägen framåt. Väldigt proffsigt och kundorienterat bemötande och slutsats. Rekommenderas.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack för att du tog dig tid att svara

BENGT M
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Mycket bra installation och genomgång av värmepump, bra bemötande och snabba svar. Engergisparande enligt offert och kalkyl. Revider teamet kan varmt rekommenderas som leverantör.

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Bengt och tack för att du delar med dig av dina intryck

Niklas D
Skrev om Service en del av Revider Energi AB IVT Center

Vår bergvärmepump gick sönder och väldigt snabbt hade vi 12 grader i huset. Vi kontaktade Revider som hjälpt oss vi ett tidigare tillfälle, och de kom ut samma dag. I och med att vår bergvärmepump sjöng på sista versen så tog vi ett beslut att köpa en ny direkt genom Revider. Måste säga att jag är otroligt nöjd med all kontakter jag hade - från start till mål. I korthet skulle jag beskriva förloppet som följer: - Vi beställde en ny pump och 3 dagar senare fick vi tid för installation (vilket i sig är rätt otroligt)....

Svar från Service

Hej Nicklas och tack för dina varma ord, jag skall förmedla detta till dom som utförde jobbet så blir dom glada.

BRITT-M E
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Leveransen och installationen av min värmepump gick snabbt och smidigt i juni. Ett konkurrerande företag skulle kunna leverera först i november. Förutom ett missförstånd av fakturan har allt fungerat utmärkt. Andreas support har varit ovärderlig eftersom jag känner en viss osäkerhet inför nya apparater. Min elförbrukning är nu 70% lägre än för motsvarande period förra året./Britt-Marie F

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Britt-Marie Tack att du tog dig tid att skriva ett omdöme , din timing var verkligen rätt i tiden om man ser på vilka elpriser som gäller idag, lycka till med fortsatt optimerad besparing.

BENGT J
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Tack Andreas för ett trevligt bemötande både vid offerten och uppföljningen av installerad utrustning. Utrustningen levererades enligt överenskommelse, och installationen utfördes på ett proffsigt sätt. Omhändertagandet av den gamla befintliga utrustningen utfördes utan problem. Några månader efter idriftsättningen har jag märkt en lägre energiförbrukning vilket vittnar om att utrustningen är mycket bra. Tack Revider,

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Bengt för ditt omdöme och lycka till med din nya värmepump nu i vinter

Kent Anders V
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Har precis fått hjälp av Sebastian Zamani via telefon/facetime då jag hade några frågor om vår bergvärmepump. Fick fantastiskt bra service och support och är så tacksam för den proffsiga hjälpen! Har också tidigare fått mycket bra hjälp från Revider så kan verkligen rekommendera dem! Hälsar Kent i Bromma, Stockholm

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Kent för att du tog dig tid att skriva ett omdöme

ROBERT S
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi letade luftvärmepump och fick tag på Andreas som var en snabb och bra kille som lotsade oss rätt i vårt val. Nu är vår pump installerad IVT Air-x 417 med tillbehör. Allt flöt på som det skulle och man kom på utsatt tid och färdigställde allt under den tid som utlovats, killarna som installerade var också super trevliga både vvs och elen. Vi kör på nu och allt funkar som det skall vi är supernöjda! Tack Andreas. //Robert

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack Robert för ditt omdöme. Jag skall meddela killarna att ni är nöjda, alltid trevligt att få höra.

OLOF G
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Vi fick från offertförfarandet snabbt hjälp att uppgradera vårt värmesystem från elpanna till luftvattenvärmepump från IVT: AirX413. Andreas från Revider var trevlig och tog fram en mycket bra lösning för våra behov. Bra kommunikation inför installationen. Installatörerna fick en lucka och kunde komma några veckor tidigare än vad som först var utlovat. De var professionella, proaktiva och lyhörda. Pumpen har hittills fungerat klockrent. Det är en Otrolig skillnad mot elpannan och enligt IVT är det ev marknadens bästa...

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Hej Olof, tack för ditt omdöme och lycka till med din nya värmepump, har du några frågor vet du var du skall ringa

Caj A
Skrev om Revider Energi AB IVT Center

Ett förträffligt bra arbete med byte vår värmepump, pris enligt offerten personalstyrkan kom på utsatt tid och var mycket trevlig 👍

Svar från Revider Energi AB IVT Center

Tack för att du tog dig tid att skicka ett omdöme