Mekonomen Valhallavägen

Mekonomen Valhallavägen

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad/Kronegård & Otterhem Bil AB!

Vi utför service av på bilar av alla märken och inga jobb är för stora eller för små för oss. När du besöker oss delar vi gärna med oss av råd och tips kring hur du håller din bil i gott skick.

Våra tjänster: Bilglas byte/rep, hjulinställning, lackverkstad, plåtverkstad, släcker 2:or, däckhotell, biltvätt, kundbil, rekond.

• Alltid 3 års garanti på reservdelar + stämpel i serviceboken
  • Ett års vägassistans vid service av din bil
  • Samarbetar med de flesta försäkringsbolag
  • Lämna din nya bil med fabriksgaranti till oss

Varmt välkommen in till oss!

Läs vad 182 kunder tycker om Mekonomen Valhallavägen 2

2021-07-27
    Kanon! Snabbt, smidigt och förhållandevis brs priser.
    Hej Lars Olof Emil E, Vi tackar för förtroendet och önskar dig en bra dag! Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-26
    Trevligt bemötande och fick lämna in bilen på felsökning med kort varsel. Kunnig personal och jag fick hämta bilen samma dag som jag lämnade in den.
    Tack för det fina omdömet Lotta W! Vi är glada att du är nöjd ha en trevlig sommar och välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-22
    Jättebra bemötande och snabb service!
    Tack för de fina orden och ha en underbar dag! Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-22
    Mycket bra mottagande och proffsig service, tack för hjälpen!
    VI tackar så mycket för att du valde oss som din verkstad! ha en fortsatt trevlig dag. Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-22
    Väl bemött och tjänstvilliga!Har använt denna bilverkstad flera ggr med goda resultat.
    Hej tack för den fina recensionen, vi önskar dig en trevlig dag och välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-22
    Bra bemötande, tydliga priser, personal som för en gångs skull kan kommunicera och förklara.
    Tack så jättemycket för dem fina orden Per Henrik. och vi tackar för du gav oss förtroendet med din bil och önskar dig lycka till i framtiden. Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-21
    Nu har jag hittat en ny verkstad Bra service !!
    Karin
    Tack för det fina omdömet Karin! välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-21
    Vänligt, proffsigt, snabbt! Stort tack!
    Tack själv för denna visit! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag. Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-20
    Mycket bra bemötande. Snabb och effektiv sevice.
    Tackar Johan Mikael S för det fina betyget och vi önskar dig en fortsatt trevlig dag. Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-19
    Trevligt bemötande och bra service!
    Hej Karl David Tobias G! Tackar för den fina recensionen och välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-15
    Mkt proffsigt från början till utcheckning. Prisvärt
    Hej! Vi är glada att du är nöjd ha en trevlig sommar och välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-14
    Bra bemötande, serviceinriktade och vänliga. Försökte hitta lösningar.
    Tackar så hjärtligt! Ha det bäst tillsvidare! Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-14
    Snabb och proffsig hjälp och trevligt bemötande!
    VI tackar så mycket för att du valde oss och för det fina omdömet och önskar dig en fortsatt trevlig dag. Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-12
    Jättetrevliga och fick bästa servisen .
    2021-07-11
    Strålande service och bemötande. Bra prissättning
    2021-07-06
    Fick ett akut problem med bilen.
    Fick lämna in den samma dag. Dom var otroligt hjälpsamma och återkopplade snabbt och proffsigt.
    Dom löste problemet snabbt.
    Det här blir min verkstad framöver, väldigt nöjd!!
    Tack för det fina omdömet! Och det glädjer oss att höra att du är nöjd! Välkommen åter! Mvh Mekonomen Valhallavägen Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-04
    Mycket trevligt bemötande. Bra service till rimligt pris.
    Hej, Tack för att du valde oss som din service verkstad. Vi tackar även för de fina orden och önskar dig en trevlig dag! Mvh Vi på Mekonomen Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-04
    Snabba och proffsiga med ett trevligt bemötande
    Hej Johan! Tackar för den fina recensionen och välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-07-01
    Trevligt bemötande och snabb service! Rekommenderas varmt!
    Tack för de fina orden! Och välkommen åter. Mvh från oss på Mekonomen Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-30
    Skulle göra service plus kamrems- och vattenpumpsbyte.

Det fasta priset stämde inte vilket jag fick veta efter att bilen varit inne på verkstaden en halv dag redan. Det ökade med 25 %.
    Utöver detta så sattes kamremmen på felaktigt vilket gjorde att motorlampan började lysa.
    Bilen fick lämnas in igen dagen efter.
    Hej! Tråkigt att du är missnöjd! Priset var felupplagd det var endast 1timme arbetstid upplagd för den stora servicen på din bil och det räcker inte tyvärr.. Vi ringde dig och talade om att de blir lite dyrare innan vi påbörjade arbetet och då hade du kunnat tacka nej till de. Att motorlampan lös är inte för att kamremmen satt fel! Kamremmen satt korrekt! Det mekanikern hade missat är att remhjulet ska sitta på ett speciellt sätt på dom bilarna för att tändningen ska vara korrekt. Och det ber vi om ursäkt för samt att vi tog tag i det på en gång och löste problemet! Är det något du undrar kan du gärna mejla mig så löser vi det på ett bra sätt så du blir nöjd! Mekonomen Valhallavägen
    Jättebra service
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
    Tack för det fina omdömet! Välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-30
    Snabb service och bra återkoppling.
    Vi tackar för förtroendet och önskar dig en bra dag! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-29
    Jag fick ett väldigt trevligt bemötande på mekonomen Valhallavägen 51 i stockholm
    Mitt problem blev löst snabbt, pyspunka.
    Tack för att valde oss till att hjälpa dig, ha det bra tillsvidare! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-28
    Fantastiskt service och har lätt att skapa förtroende hos konsument. Tack!
    Tack för den fina omdömet och vi önskar dig en fortsatt trevlig dag! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-24
    Mycket nöjd både med bemötande och servicen på bilen. 👍
    Hej Maria, Tack för ditt omdöme! Välkommen åter! : Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-21
    Bra bemött, bil var bra hanterad.
    Tack för det fina omdömet! Ha en trevlig dag och välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-18
    Byte av däck. Gick supersnabbt och trevlig personal!
    Hej! tack för omdömet du är välkommen åter! Trevlig helg :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-17
    Tack för ett superproffsigt kundbemötande, snabb felsökning och byte av bromsar. Som ett plus i kanten gjorde de en utvändig och invändig rekond, allt på samma dag! Nästa gång blir det mekonomen Valhallavägen!
    Hej Annette, Vilken fin kommentar,TACK! vad glada vi blir. Vi gör allt vi kan för att du som kund ska känna dig nöjd, så det gör oss väldigt glada att veta att vi har lyckats med det. Varmt välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-16
    Snabb, seriös bra bemötande🌞
    Bilen utelämnad i toppen skick , tack
    Hej Beatrice ! Tack för ditt omdöme uppskattas. Välkommen åter :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-14
    Bäst i stan - fantastiskt bemötande, rådgivning och service
    Hej Maria Margareta Cecili W, Tack så mycket för dina ord! välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-11
    Korrekta besked, bra pris exemplariskt bemötande!
    Hej Lars, vi tackar för att du valde oss som din lokala verkstad och önskar dig en trevlig helg. Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-11
    Supertrevlig Moe som också är en meck av rang.
    Tack för det fina omdömet. Vi tackar för att du valde att lämna in din bil hos oss. Välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-08
    Snabb och bra hjälp med att få en ny backspegelruta insatt.
    Tack för ditt omdöme Thomas! Välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-07
    Ville ha felsökning och råd.
    Snabb, proffsig och vänlig service.
    Hej Karin! Tack för ditt omdöme och välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-03
    Bra service och kundbemötande. Jag har varit kund i många år nu, allt funkar fint. Proffsiga och trevliga. Ligger bra till nära Norrtull och city.
    Hej Tariq Ahmad Q, Tackar för dina ord! uppskattas ! Du är välkommen åter! Trevlig helg! Mekonomen Valhallavägen
    2021-06-01
    Jag fick en ny lampa. Detta är en toppenverkstad! Gör bra jobb. Alltid trevliga och tillmötesgående. Jag skulle aldrig gå till någon annan verkstad. Jag är själv med i Barncancerfonden. Bra!!!
    Hej Karin D, Tack för en fin feedback av dig! Vårt mål är att få alla våra kunder glada och nöjda precis som du! uppskattar verkligen ditt omdöme och du är jätte välkommen åter! Ha en fin dag och en trevlig sommar! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-31
    Mycket tydlig och korrekt information om hela arbetet och processen. Bra service och väldigt proffsig bemötande.
    Hej Siamak Simon V, Tack så mycket för dina ord! välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-31
    Påfyllnad på AC.
    Gott bemötande och tog sig tid när jag ringde att lyssna på vad jag behövde. Fick tid samma dag och klart 2,5 timme senare.
    Fick vänta en del vid hämtning men hög kvalitet på bemötande vid betalningen - Personen gick igenom allt han gjort och visade kvitton och hur slutpriser blev som det blev. Hög transparens och tog sig tid att förklara.
    Fick hjälp att backa ut bilen från ett mycket svårtillgängligt ställe upp för en brant ramp ut mot vägen där många promenerar på trottoaren. Stort tack för det!
    Hej Karolin Elisabeth L, Tack så mycket för ditt jättefina omdöme, det ger oss verkligen energi att vässa vår kompetens ytterligare. Snabb hjälp är något vi försöker bistå så mycket det går, Extra kul att du upplever oss som både trevliga och proffsiga. .Bemötandet är så klart en viktigt ingrediens i helheten. Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-28
    Trevligt bemötande,snabbt arbete.
    Rekommenderas varmt🙂👍
    Hej Said ! Tack för ditt omdöme uppskattas. Välkommen åter :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-26
    Bytte till sommarhjul blev snabbt o effektivt bemött av trevliga killar.
    Hej Britt, Tack för ditt omdöme! Välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-25
    Bilen på årsservice, lite reparationer, däckhotell och köpte nya sommardäck.

Som alltid jättetrevliga, lätt att lämna och hämta bilen, jobbet gjort utan problem som vanligt. De gör alltid det där lilla lilla extra som gör att man blir supernöjd. Alltid.

Lämnat bilen på service här under flera år och kommer fortsätta med det.

Rekommenderar denna verkstad varmt.
    Hej Per! Jätte tack för en fin feedback av dig! Vårt mål är att få alla våra kunder glada och nöjda precis som du! uppskattar verkligen ditt omdöme och du är jätte välkommen åter! Ha en fin dag och en trevlig sommar! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-24
    Behövde ett jobb gjort snabbt. Bra kndmottagning, god info ombproblrmet och snabbt lagat till vettigt pris
    Hej Jan! Tack för ditt omdöme uppskattas. Välkommen åter :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-20
    Jag är alltid nöjd med teamet på Mekonomen Valhallavägen. Har varit nöjd kund i många år! Allt det bästa till gänget!!!
    Tack så mycket för ett fint recension Tor! Uppskattas verkligen! Vi strävar efter att göra alla nöjda och trygga! :D Välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-19
    Snabb bra service till bra pris!
    Trevligt bemötande.
    Hej Raul, Tackar för dina ord! uppskattas ! Du är välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-15
    Fick hjälp med brusten multirem på en KIA plus byte vattenpump.
    Ett bra bemötande och ett bra utfört jobb.Jättemöjd
    Hej Karin. Tack för ditt omdöme och hoppas ni hade en trevlig resa i Stockholm trots att bilen gick sönder! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-12
    Jag förväntar mig att kostnader som inte är överenskomna innan servicen meddelas och konfirmeras med mig innan de utförs och läggs till notan.
    Hej Risto! Vi beklagar att du känner dig missnöjd men enligt service schemat så ska man byta dåliga vätskor eventuellt fylla på vätskor som fattas. Bromsvätskan gjorde vi en mätning på enligt servicearbetet och då visade det sig att det var mycket fukt och smuts i bromsvätskan. Lampan som du hade tappat när du försökte byta lampa bad du oss byta så de är inget vi har gett oss på utan tillåtelse! Vi måste självklart ta betalt för de arbetet vi utför. Mejla gärna oss så kan vi komma på en lösning och gottgöra dig! Hoppas att du är nöjd med resten av servicen. Mvh Moe Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-12
    Köpte nya sommardäck till bilen. Som vanligt väldigt trevligt bemötande och snabb hjälp. Tusen tack för denna gång!
    Hej Ulrika Carolina S, Tack så mycket för dina ord! välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-10
    4 nya sommardäck
    Däckmontering m.m
    Handtvätt ut och in

Mycket bra service och bemötande
    Servicen uppfyllde mina förväntningar
    Hej Bo Mats-gunnar H, Tackar för dina ord! uppskattas ! Du är välkommen åter! Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-08
    Extremt service minded och trevliga
    Hej Claes Adolf Roger D, Kul att du är nöjd och stort tack för ditt omdöme! välkommen åter! :) Mekonomen Valhallavägen
    2021-05-07
    Tillmötesgående, flexibla och kunniga. Dessutom bra i pris och förstår värdet av nöjda kunder.
    Hej Michael N, Tack så mycket för ett fint recension! Uppskattas verkligen! Vi strävar som sagt efter att göra alla nöjda och trygga! Trevlig helg! Mekonomen Valhallavägen