Bilverkstad i Stockholm

123 rekommenderade bilverkstäder i Stockholm

Behöver du reparera bilen eller är det dags att boka service av din bil? Då är det viktigt att välja en bilverkstad du kan lita på, men framförallt en verkstad som levererar ett riktigt bra slutresultat. På Reco.se kan du ta del av tidigare kunders individuella erfarenheter med bilverkstäder i Stockholm, du kan även se verkstädernas samlade omdöme.

I Stockholms innerstad finns det en mängd olika bilverkstäder att välja mellan. Att börja läsa på om vad tidigare kunder tycker om de olika verkstäderna är ett bra tips för att hitta en verkstad du kan känna dig trygg med. Några andra saker du kan tänka på inför reparationen eller servicen är följande:

Läs mer »

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, Bromma
    Varmt välkomna!
    Dan L
    Dan L: Har varit kund i mer än 20 år. Alltid varit nöjd utom sista 2 åren. Men nu är det bra igen.

Speedy Bilservice Högdalen

Rågsvedsvägen 6, Bandhagen
    Speedys bilverkstäder finner du bara på centrala lägen, vid stora trafikleder och i omedelbar närhet till allmänna kommunikationer. Vill du lämna bilen medan du jobbar eller shoppar är Speedys bilverk...
    Ann-catrin G
    Ann-catrin G: Har varit till Speedy i Högdalen flera gånger och blir alltid vänligt bemött av skickliga yrkesmän. Känns seriöst och pr...

Speedy Bilservice Fruängen

Elsa Brändströms gatan 201, Hägersten
    Gun S
    Gun S: Trevligt bemötande och snabb service.

Speedy Bilservice Vällingby

Jämtlandsgatan 153, Vällingby
    Joakim H
    Joakim H: Jag har fått hjälp att byta bromsar och lagga ett og tror jag det heter. Jätte bra servic och mycket trevligt bemötande....

Mekonomen Yehlove Gärdet

Tegeluddsvägen 82, Stockholm
    Karl F
    Karl F: Under estimate, på tid och ombesiktning fixad.

PrimeCar

Stensätravägen 2, Skärholmen
    Kjell L
    Kjell L: Alla personer var så hjälpsamma ☺

Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, Stockholm
    Björn S
    Björn S: Mycket bra, seriös och snabb service! De bytte kamrem m.m. o bilen har gått fint hela sommaren!

Min Bil Bandhagen

Stallarholmsvägen 28, Bandhagen
    Välkomna till Min Bil Bandhagen!
    Cecilia J
    Cecilia J: Trevlig och snabb service. Jag är mycket nöjd!

Mekonomen Bilverkstad Kista

Vågögatan 4, Kista
    Mekonomen Bilverkstad — Däckservice, hjulinställning och däckhotell — Fleetverkstad — Byte/reparation av bilglas — Välkommen!
    Linn J
    Linn J: Mycket bra, Trevligt bemötande, snabb återkoppling. Byte av sidoruta

Speedy Bilservice Valhallavägen

Valhallavägen 161, Stockholm
    Lars L
    Lars L: Bra och snabb service till ett pris som matchar verkstäder på mindre orter.

Via Bilservice - Autoexperten

Grindsgatan 56, Stockholm
    Välkommen till en personlig verkstad! Vi hjälper dig med reparation och service oavsett vilken bil du har.
    Rms H
    Rms H: Alltid trevligt bemötande! Bra utfört arbete på min bil. Bästa verkstan i stan.

MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

Borgargatan 8, Stockholm
    Välkommen till Meca Hornstull, vi arbetar med bilmekanik och bilelektronik, dessutom erbuder vi däck och däckservice inom alla bilmärken!
    Herbert K
    Herbert K: Utmärkt service vänligt mottagande bra pris på arbetet kan rekommenderas

SEAT Sätra

Murmästarvägen 37, Skärholmen
    Mikael N
    Mikael N: Mötte till att börja med en säljare som inte verkade vilja leasa ut. Kändes som jag var tvungen att be om ursäkt. Till s...

Mekonomen Norrtull

Sveavägen 159, Stockholm
    Välkommen till din Mekonomen verkstad vid Norrtull! Vi servar och reparerar din bil samma dag och säljer, byter och förvarar dina däck året om.
    Per F
    Per F: Allt funkade men om man kan prognostisera hämttid skulle det kunna vara ett plus😊

Mekonomen Bilverkstad Södermalm

Magnus Ladulåsgatan 48, Stockholm
    På Mekonomen Bilverkstad på Ladulåsgatan erbjuder vi service och reparation både för gamla och nya bilar. Du får 3 års garanti på reservdelar och 1 års vägassistans. Vi arbetar med gedigen kunskap och...
    Lena L
    Lena L: Jag fick bra bemötande och bra hjälp med bilen vid service och bromsar som behövde fixas bl.a. Jag kommer att vända mig...

Autoservice BSB Mekonomen

Oxenstiernsgatan 21-23, Stockholm
    Autoservice BSB, alla bilars märkesverkstad. Autoservice BSB utför service och reparationer på alla bilar oavsett bilmärke. Vi använder Mekonomens egenutvecklade dataredskap.
    Jenny S
    Jenny S: Nöjd med allt. Fått hjälp med service och släcka en 2a.

Mekonomen Yehlove Globen

Trädskolevägen 5-11, Stockholm
    Murphy Erica W
    Murphy Erica W: Vi kommer igen! Mycket trevlig personal och fantastisk service.

Bromma Däck & Bilservice AB

Mariehällsvägen 27-29, Bromma
    Vi hoppas att du hittar allt du behöver för din bil. Vi fokuserar på att erbjuda högkvalitativ service som ger nöjda kunder. Vi gör allt vi kan för att motsvara dina förväntningar på vad bra service ä...
    Linda L
    Linda L: Väldigt duktiga och serviceinriktade!

Speedy Bilservice Vasastan

Vanadisvägen 23, Stockholm
    Hos oss på Speedy går det snabbt! Låt oss ta hand om bilen och ta en kopp kaffe medan du väntar. Drop-in eller bokad tid, vi är flexibla och fixar det mesta!
    Peter K
    Peter K: Trevligt kundbemötande och snabb service.

Birka Bilverkstad

Birkagatan 20, Stockholm
    Zofia V
    Zofia V: Servise var toppen Det var punkligt

Östra Gummiverkstaden - Däckteam

Linnégatan 58, Stockholm
    Välkommen till oss på Däckteam, vi är miljösäkrade och vet precis vad som är rätt för dina däck.
    Christian P
    Christian P: Mycket bra , skickliga och hjälpsamma, c

Proline Bilskade AB

Stallarholmsvägen 28, Bandhagen
    Proline Bilskador lämnar alltid två års garanti på nya originalreservdelar!
    Linus B
    Linus B: Allt var toppen personalen var trevlig och hjälpsam och jobbet blev fint utfört

Jeab Bil & Motor AB

Upplandsgatan 82, Stockholm
    Service och reparationer av alla bilar med personligt bemötande och 2 års garanti. Vi är anslutna till Bilservicegruppen, www.bil-service.nu. Välkommen!
    Eric P
    Eric P: Mycket bra service! Snabbt jobbat och förtroendeingivande mekaniker!

BM Car Group

Tornväktargränd 10, Bromma
    Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma. Välkommen in med bilen!
    Gabriel R
    Gabriel R: Mycket bra service, bra priser, väldigt omtänksamt och flexibelt personal! Rekommenderas starkt!

Mekonomen Västberga

Elektravägen 43, Hägersten
    Västberga Plåt & Lack AB är en Mekonomen Bilverkstad specialiserade på nästan alla bilmärken. Vi använder alltid originalreservdelar och följer biltillverkarens servicerekommendationer. Varmt välkomme...
    Hanna L
Skarpnäck  (5 st)
Rinkeby-Kista  (4 st)
Älvsjö  (1 st)

Bilverkstad i Stockholm

• Begär en prisuppgift innan arbetet påbörjas så att du vet vad det kommer att kosta
  • Jämför flera verkstäder
  • Uppge fullständiga personuppgifter så att verkstaden kan nå dig om det skulle vara någonting.
  • Be verkstaden ge dig en leveranstid, en orderbekräftelse samt ett inlämningskvitto.
  • Lämna fram verkstadsboken för att få en auktoriserad stämpel.
  • Be verkstaden förklara fakturan, spara den!
  • För större reparationer för du rådfråga på verkstaden om alternativa lösningar.

Vi hoppas att du ska hitta en bilverkstad du kan lita på och som ger din bil den service den behöver. Lycka till!