Bilverkstad i Stockholm

147 rekommenderade bilverkstäder i Stockholm kommun

Behöver du reparera bilen eller är det dags att boka service av din bil? Då är det viktigt att välja en bilverkstad du kan lita på, men framförallt en verkstad som levererar ett riktigt bra slutresultat. På Reco.se kan du ta del av tidigare kunders individuella erfarenheter med bilverkstäder i Stockholm, du kan även se verkstädernas samlade omdöme.

I Stockholms innerstad finns det en mängd olika bilverkstäder att välja mellan. Att börja läsa på om vad tidigare kunder tycker om de olika verkstäderna är ett bra tips för att hitta en verkstad du kan känna dig trygg med. Några andra saker du kan tänka på inför reparationen eller servicen är följande:

Läs mer »
  • Speedys bilservice i Högdalen hör till Sveriges mest omtyckta verkstadskedja. Kom in och låt våra kunniga bilmekaniker göra jobbet så får du se varför!
    Annalena S
    Annalena S: Trevligt bemötande. Billigare service, snabbt jobbat med kvalitet. Bra läge med Högdalens t-bana i närheten.
  • Varmt välkomna!
    Reijoolavi H
    Reijoolavi H: Ett mycket proffsigt företag med ett trevligt bemötande av kunden och bra service samt utför arbetet bra och snabbt. Vi ...
  • Välkommen till Speedy bilservice och oss i Fruängen! Här kan du få hjälp av proffsiga mekaniker med allt gällande din bil. Tidsbokning, drop-in och alltid garanti.
    Nils A
    Nils A: Perfekt! Perfekt! Perfekt! Perfekt!
  • Mekonomen Bilverkstad — Däckservice, hjulinställning och däckhotell — Fleetverkstad — Byte/reparation av bilglas — Välkommen!
    Anteneh Shola S
    Anteneh Shola S: Bra service samt bemötande och är väldigt nöjd. Tack för ett fint jobb
  • Välkommen till en personlig verkstad! Vi hjälper dig med reparation och service oavsett vilken bil du har.
    Johanola R
    Johanola R: Service och däckbyte med bra info och genomförande.
  • Speedy Bilservice i Vällingby har kompetenta och professionella bilmekaniker - som kan hjälpa dig med all bilservice du behöver. Välkommen!
    Lars T
    Lars T: Enkelt! Inför förestående husvagnsresa i kommande vecka konstaterade jag, bromspadsen måste bytas samt kontakten mellan...
  • Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Gärdet! Vår bilverkstad ger dig en helhetslösning. Här är din bil i trygga händer!
    Tummings H
    Tummings H: Däckbyte och däck hotell. Fungerade bra
  • Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Globen! Kontakta oss för ett enklare BilLiv - våra mekaniker fixar det mesta.
    Leif R
    Leif R: Trevligt bemötande. Bra sevicetänk.
  • Välkommen till Meca Hornstull, vi arbetar med bilmekanik och bilelektronik, dessutom erbuder vi däck och däckservice inom alla bilmärken!
    Fredrik S
    Fredrik S: Mycket bra och korrekt bemötande. Har gjort stora jobb på min Peugeot och bytt bromsbelägg fram på min Audi S5.
  • På Mekonomen Bilverkstad på Ladulåsgatan erbjuder vi service och reparation både för gamla och nya bilar. Du får 3 års garanti på reservdelar och 1 års vägassistans. Vi arbetar med gedigen kunskap och...
    Myrtel Birgitta Caroline P
    Myrtel Birgitta Caroline P: Felsökning och därefter byte av batteri. Gick dit, fick tid dagen efter, bilen klar på em. Funkade jättebra och jättenö...
  • Speedy Bilservice på Södermalm är bilverkstaden som kan hjälpa dig med allt inom bilvärlden! Våra mekaniker är kunniga, kundorienterade och arbetar snabbt. Välkommen!
    Andreas B
    Andreas B: Snabb service och jag upplever det som prisvärt. Har fått hjälp med bland att få ordning på tjuvstannande V70 och byta b...
  • Hos oss på Speedy går det snabbt! Låt oss ta hand om bilen och ta en kopp kaffe medan du väntar. Drop-in eller bokad tid, vi är flexibla och fixar det mesta!
    Lena E
    Lena E: Hej Ringde spontant ang en liten service till Speedy på Vanadisvägen, som ligger nära mig. Blev trevligt bemött utav Ca...
  • Välkommen till Speedy på Valhallavägen! Snabb bilservice och stort fokus på säkerhet. Låt oss sköta jobbet medan du vilar ut med en kaffe.
    Nedis Ab
    Nedis Ab: Alltid snabb och proffsig service och levererar efter förväntning till bra priser.
  • Välkommen till din Mekonomen verkstad vid Norrtull! Vi servar och reparerar din bil samma dag och säljer, byter och förvarar dina däck året om.
    Inga N
    Inga N: Mkt trevligt bemötande. Ingen väntetid i telefon. Snabbt besked om pris för 10000 milservice. Fick tid redan dagen efter...
  • Kimmo och Robin har en brinnande passion för bilar där varken märke eller årsmodell spelar någon roll. Vi värdesätter kundnöjdheten allra främst. Är ni missnöjda med nåt så säg till, men ni får självk...
    Britt-marie K
    Britt-marie K: Vi har servat våra bilar i alla år. Trevlig personal och kunnig. Lycka till i framtiden.
  • Autoservice BSB, alla bilars märkesverkstad. Autoservice BSB utför service och reparationer på alla bilar oavsett bilmärke. Vi använder Mekonomens egenutvecklade dataredskap.
    Björn R
    Björn R: Äntligen en Mekonomenverkstad på Östermalm/Gärdet som fungerar som en (bra) bilverkstad ska. Jag lämnade in min MINI GP ...
  • Vi hoppas att du hittar allt du behöver för din bil. Vi fokuserar på att erbjuda högkvalitativ service som ger nöjda kunder. Vi gör allt vi kan för att motsvara dina förväntningar på vad bra service ä...
    Jacob R
    Jacob R: Jag har haft mina däck här sen dem öppnade och alltid fått fantastisk kundservice och professionellt jobb. Kan varmt rek...
  • Proline Bilskador lämnar alltid två års garanti på nya originalreservdelar. Välkommen!
    Jonas V
    Jonas V: Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete
  • Vi köper, säljer och byter begagnade bilar som är i gott skick samt har bilverkstad och rekonditionering.
    Christos K
    Christos K: Klockren bilhandlare seriös och ärlig affär blev av. :)
  • Service och reparationer av alla bilar med personligt bemötande och 2 års garanti. Vi är anslutna till Bilservicegruppen, www.bil-service.nu. Välkommen!
    Lotta A
    Lotta A: Kan varmt rekommendera detta företag. Fick en bra service med en genomgång vad som behövdes göras på bilen inför en tän...
  • Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma. Välkommen in med bilen!
    Richard L
    Richard L: Inhandlade en Volvo V70 från BM Car som vi är riktigt nöjda med! Försäljaren ingav ett stort förtroende och var hjälp...
  • En trygg bilverkstad för dig och din bil!
    Saleh B
    Saleh B: Mycket seriös och proffesionell verkstad! Utmärkt service dessutom!
  • Björn
    Björn : Bilverkstädernas Detektivbyrå ! TACK TACK TACK Anders, Andrzej och teamet på Birka bilverkstad (Vasastan) för att ni ...
  • Marcus B
    Marcus B: Jag tycker allt funkade bra, fran när vi kom tills bilen levererades.👍
  • Kjell L
Spånga-Tensta  (4 st)
Älvsjö  (2 st)
Farsta  (1 st)

Bilverkstad i Stockholm

• Begär en prisuppgift innan arbetet påbörjas så att du vet vad det kommer att kosta
  • Jämför flera verkstäder
  • Uppge fullständiga personuppgifter så att verkstaden kan nå dig om det skulle vara någonting.
  • Be verkstaden ge dig en leveranstid, en orderbekräftelse samt ett inlämningskvitto.
  • Lämna fram verkstadsboken för att få en auktoriserad stämpel.
  • Be verkstaden förklara fakturan, spara den!
  • För större reparationer för du rådfråga på verkstaden om alternativa lösningar.

Vi hoppas att du ska hitta en bilverkstad du kan lita på och som ger din bil den service den behöver. Lycka till!