Bilverkstad i Stockholm

140 rekommenderade bilverkstäder i Stockholm

Behöver du reparera bilen eller är det dags att boka service av din bil? Då är det viktigt att välja en bilverkstad du kan lita på, men framförallt en verkstad som levererar ett riktigt bra slutresultat. På Reco.se kan du ta del av tidigare kunders individuella erfarenheter med bilverkstäder i Stockholm, du kan även se verkstädernas samlade omdöme.

I Stockholms innerstad finns det en mängd olika bilverkstäder att välja mellan. Att börja läsa på om vad tidigare kunder tycker om de olika verkstäderna är ett bra tips för att hitta en verkstad du kan känna dig trygg med. Några andra saker du kan tänka på inför reparationen eller servicen är följande:

Läs mer »

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, Bromma
    Varmt välkomna!
    Maria Ulrika L
    Maria Ulrika L: Trevligt bemötande med bra service.

Speedy Bilservice Högdalen

Rågsvedsvägen 6, Bandhagen
    Speedys bilservice i Högdalen hör till Sveriges mest omtyckta verkstadskedja. Kom in och låt våra kunniga bilmekaniker göra jobbet så får du se varför!
    Barbro Margareta Q
    Barbro Margareta Q: De har alltid varit hjälpsamma. Mycket nöjd!!!

Speedy Bilservice Fruängen

Elsa Brändströms gatan 201, Hägersten
    Välkommen till Speedy bilservice och oss i Fruängen! Här kan du få hjälp av proffsiga mekaniker med allt gällande din bil. Tidsbokning, drop-in och alltid garanti.
    Ingrid Gunilla L
    Ingrid Gunilla L: Snabbt att få tid att fixa bromsar. Inga problem att lämna och hämta bilen när det passar mig 👍

Speedy Bilservice Vällingby

Jämtlandsgatan 153, Vällingby
    Speedy Bilservice i Vällingby har kompetenta och professionella bilmekaniker - som kan hjälpa dig med all bilservice du behöver. Välkommen!
    Stavroula Paulina M K
    Stavroula Paulina M K: Bra bemötande , fick bra rådgivning trevlig personal

MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

Borgargatan 8, Stockholm
    Välkommen till Meca Hornstull, vi arbetar med bilmekanik och bilelektronik, dessutom erbuder vi däck och däckservice inom alla bilmärken!
    Sten T
    Sten T: Oljebyte, byte bromsolja utfört på rimlig tid. Korrekt bemötande.

Mekonomen Yehlove Gärdet

Tegeluddsvägen 82, Stockholm
    Lisa W
    Lisa W: Snabb och proffsig hjälp med bärgning och reparation efter feltankning. Hatten av!

Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, Stockholm
    Speedy Bilservice på Södermalm är bilverkstaden som kan hjälpa dig med allt inom bilvärlden! Våra mekaniker är kunniga, kundorienterade och arbetar snabbt. Välkommen!
    Scott D
    Scott D: Bromsskivor och belägg bak på en VW Passat. Bäst pris och snabbt. Inget strul.

Mekonomen Bilverkstad Kista

Vågögatan 4, Kista
    Mekonomen Bilverkstad — Däckservice, hjulinställning och däckhotell — Fleetverkstad — Byte/reparation av bilglas — Välkommen!
    Krog T
    Krog T: Behövde byta framljusen och fick super bemötande!

Via Bilservice - Autoexperten

Grindsgatan 56, Stockholm
    Välkommen till en personlig verkstad! Vi hjälper dig med reparation och service oavsett vilken bil du har.
    Franziska K
    Franziska K: Vänligt bemötande! Snabb hjälp! Bra pris! Bästa betyg!

Speedy Bilservice Valhallavägen

Valhallavägen 161, Stockholm
    Välkommen till Speedy på Valhallavägen! Snabb bilservice och stort fokus på säkerhet. Låt oss sköta jobbet medan du vilar ut med en kaffe.
    Marie Ulla Birgitta S
    Marie Ulla Birgitta S: Perfekt bemötande och service utförd snabbt o proffsigt

PrimeCar

Stensätravägen 2, Skärholmen
    Kjell L
    Kjell L: Alla personer var så hjälpsamma ☺

Mekonomen Bilverkstad Södermalm

Magnus Ladulåsgatan 48, Stockholm
    På Mekonomen Bilverkstad på Ladulåsgatan erbjuder vi service och reparation både för gamla och nya bilar. Du får 3 års garanti på reservdelar och 1 års vägassistans. Vi arbetar med gedigen kunskap och...
    Elsa Mari P
    Elsa Mari P: Ett vänligt bemötande, snabbt åtgärdande

Mekonomen Norrtull

Sveavägen 159, Stockholm
    Välkommen till din Mekonomen verkstad vid Norrtull! Vi servar och reparerar din bil samma dag och säljer, byter och förvarar dina däck året om.
    Westfelt S
    Westfelt S: Snabbt fixat Trevligt bemötande Ok pris Topp

Autoservice BSB Mekonomen

Oxenstiernsgatan 21-23, Stockholm
    Autoservice BSB, alla bilars märkesverkstad. Autoservice BSB utför service och reparationer på alla bilar oavsett bilmärke. Vi använder Mekonomens egenutvecklade dataredskap.
    Bengt Olov E
    Bengt Olov E: Extremt bra service! De reparerade vår bil samma dag som den gick sönder så att vi på kvällen kunde åka på vår semester ...

Speedy Bilservice Vasastan

Vanadisvägen 23, Stockholm
    Hos oss på Speedy går det snabbt! Låt oss ta hand om bilen och ta en kopp kaffe medan du väntar. Drop-in eller bokad tid, vi är flexibla och fixar det mesta!
    Advokat Peter Dahlqvist Ab
    Advokat Peter Dahlqvist Ab: Supertrevligt och professionellt bemötande. Snabbt åtgärdat och till bra pris. 100% helt enkelt.

SEAT Sätra

Murmästarvägen 37, Skärholmen
    Gunnar J
    Gunnar J: Seat leon 3 års leasingavtal. Bra bemötande, effektiv personlig service.

Mekonomen Yehlove Globen

Trädskolevägen 5-11, Stockholm
    Sven Stefan B
    Sven Stefan B: Vänligt, kunnigt och professionellt!!

Bromma Däck & Bilservice AB

Mariehällsvägen 27-29, Bromma
    Vi hoppas att du hittar allt du behöver för din bil. Vi fokuserar på att erbjuda högkvalitativ service som ger nöjda kunder. Vi gör allt vi kan för att motsvara dina förväntningar på vad bra service ä...
    Henrik N
    Henrik N: Snabba, trevliga och allmänt bra service.

Birka Bilverkstad

Birkagatan 20, Stockholm
    Anna-greta W
    Anna-greta W: Bra bemötande, stort tålamod och envishet gällande min tjuriga bil. 😄 Negativt var att jag fick en p-bot på 800kr medan...

Jeab Bil & Motor AB

Upplandsgatan 82, Stockholm
    Service och reparationer av alla bilar med personligt bemötande och 2 års garanti. Vi är anslutna till Bilservicegruppen, www.bil-service.nu. Välkommen!
    Bahlenberg Bygg
    Bahlenberg Bygg: Jag är långvarig kund hos Jeab och alltid varit nöjd med bemötande, leveranstid samt pris.

Proline Bilskade AB

Stallarholmsvägen 28, Bandhagen
    Proline Bilskador lämnar alltid två års garanti på nya originalreservdelar. Välkommen!
    Hans M
    Hans M: Var nöjd med bemötande och på det sätt man lagade skadan.

Östra Gummiverkstaden - Däckteam

Linnégatan 58, Stockholm
    Christian P
    Christian P: Mycket bra , skickliga och hjälpsamma, c

BM Car Group

Tornväktargränd 10, Bromma
    Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma. Välkommen in med bilen!
    Magnus O
    Magnus O: Köpte bil, inga konstigheter, snabbt och smidigt, vänligt bemötande.

Mattsens Bil

Katarina Bangata 64, Stockholm
    Vi köper, säljer och byter begagnade bilar som är i gott skick samt har bilverkstad och rekonditionering.
    Oskar E
    Oskar E: Bra service och riktigt bra bemötande. Trots lite krångel så ställde James upp för att stanna kvar efter 18 för att hjäl...

Mekonomen Västberga

Elektravägen 43, Hägersten
    Västberga Plåt & Lack AB är en Mekonomen Bilverkstad specialiserade på nästan alla bilmärken. Vi använder alltid originalreservdelar och följer biltillverkarens servicerekommendationer. Varmt välkomme...
    Hanna L
Skarpnäck  (5 st)
Älvsjö  (2 st)
Farsta  (1 st)

Bilverkstad i Stockholm

• Begär en prisuppgift innan arbetet påbörjas så att du vet vad det kommer att kosta
  • Jämför flera verkstäder
  • Uppge fullständiga personuppgifter så att verkstaden kan nå dig om det skulle vara någonting.
  • Be verkstaden ge dig en leveranstid, en orderbekräftelse samt ett inlämningskvitto.
  • Lämna fram verkstadsboken för att få en auktoriserad stämpel.
  • Be verkstaden förklara fakturan, spara den!
  • För större reparationer för du rådfråga på verkstaden om alternativa lösningar.

Vi hoppas att du ska hitta en bilverkstad du kan lita på och som ger din bil den service den behöver. Lycka till!