Bilverkstad i Stockholm

125 rekommenderade bilverkstäder i Stockholm

Behöver du reparera bilen eller är det dags att boka service av din bil? Då är det viktigt att välja en bilverkstad du kan lita på, men framförallt en verkstad som levererar ett riktigt bra slutresultat. På Reco.se kan du ta del av tidigare kunders individuella erfarenheter med bilverkstäder i Stockholm, du kan även se verkstädernas samlade omdöme.

I Stockholms innerstad finns det en mängd olika bilverkstäder att välja mellan. Att börja läsa på om vad tidigare kunder tycker om de olika verkstäderna är ett bra tips för att hitta en verkstad du kan känna dig trygg med. Några andra saker du kan tänka på inför reparationen eller servicen är följande:

Läs mer »

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, Bromma
    Varmt välkomna!
    Viveka T
    Viveka T: Trevligt bemötande och snabb återkoppling i samband med att min bil bärgades till Bromma Bil och Motor. Nöjd med hantera...

Speedy Bilservice Högdalen

Rågsvedsvägen 6, Bandhagen
    Speedys bilservice i Högdalen hör till Sveriges mest omtyckta verkstadskedja. Kom in och låt våra kunniga bilmekaniker göra jobbet så får du se varför!
    Carina A
    Carina A: Snabb och bra service. Jätte glad att ni hann med min bil.

Speedy Bilservice Fruängen

Elsa Brändströms gatan 201, Hägersten
    Välkommen till Speedy bilservice och oss i Fruängen! Här kan du få hjälp av proffsiga mekaniker med allt gällande din bil. Tidsbokning, drop-in och alltid garanti.
    David E
    David E: Bra service och trevlig personal. Rekommenderas helt klart.

Speedy Bilservice Vällingby

Jämtlandsgatan 153, Vällingby
    Speedy Bilservice i Vällingby har kompetenta och professionella bilmekaniker - som kan hjälpa dig med all bilservice du behöver. Välkommen!
    Pär B
    Pär B: Bästa Bilverkstad jag någonsin varit hos, vilken service. Klarade av det som Mekonomen och Meca inte gjorde eller ville...

Mekonomen Yehlove Gärdet

Tegeluddsvägen 82, Stockholm
    Lars B
    Lars B: Lämnade in bilen på årlig service. Fick vänligt och sakkunnigt bemötande. Kan rekommendera Mekonomen på Tegeluddsgatan.

PrimeCar

Stensätravägen 2, Skärholmen
    Kjell L
    Kjell L: Alla personer var så hjälpsamma ☺

Speedy Bilservice Södermalm

Östgötagatan 70, Stockholm
    Speedy Bilservice på Södermalm är bilverkstaden som kan hjälpa dig med allt inom bilvärlden! Våra mekaniker är kunniga, kundorienterade och arbetar snabbt. Välkommen!
    Ingalill T
    Ingalill T: Mycket bra service och trevlig personal!

Min Bil Bandhagen

Stallarholmsvägen 28, Bandhagen
    Välkomna till Min Bil Bandhagen!
    Erika B
    Erika B: Väldigt trevlig personal, rekomenderas !=)

Mekonomen Bilverkstad Kista

Vågögatan 4, Kista
    Mekonomen Bilverkstad — Däckservice, hjulinställning och däckhotell — Fleetverkstad — Byte/reparation av bilglas — Välkommen!
    Sten K
    Sten K: Hade att göra med två olika "verkmästare" båda bra men den ena extra bra. Fick goda råd och möjlighet att diskutera alte...

Speedy Bilservice Valhallavägen

Valhallavägen 161, Stockholm
    Välkommen till Speedy på Valhallavägen! Snabb bilservice och stort fokus på säkerhet. Låt oss sköta jobbet medan du vilar ut med en kaffe.
    Åke L
    Åke L: Mycket trevlig o kompetent personal

Via Bilservice - Autoexperten

Grindsgatan 56, Stockholm
    Välkommen till en personlig verkstad! Vi hjälper dig med reparation och service oavsett vilken bil du har.
    Peter V
    Peter V: Utmärkt bemötande, bilen klar före utlovad tid, skriftlig, noga specificerad offert, rimliga priser. Kan bara varmt re...

MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

Borgargatan 8, Stockholm
    Välkommen till Meca Hornstull, vi arbetar med bilmekanik och bilelektronik, dessutom erbuder vi däck och däckservice inom alla bilmärken!
    Annika R
    Annika R: Trevlig och bemötande personal

SEAT Sätra

Murmästarvägen 37, Skärholmen
    Välkommen till SEAT i Sätra. Här kan du få service av din befintliga bil eller provköra rykande färska bilmodeller.
    Mikael N
    Mikael N: Mötte till att börja med en säljare som inte verkade vilja leasa ut. Kändes som jag var tvungen att be om ursäkt. Till s...

Mekonomen Norrtull

Sveavägen 159, Stockholm
    Välkommen till din Mekonomen verkstad vid Norrtull! Vi servar och reparerar din bil samma dag och säljer, byter och förvarar dina däck året om.
    Hugo K
    Hugo K: Bra motagande, snabb service,bra pris

Mekonomen Bilverkstad Södermalm

Magnus Ladulåsgatan 48, Stockholm
    På Mekonomen Bilverkstad på Ladulåsgatan erbjuder vi service och reparation både för gamla och nya bilar. Du får 3 års garanti på reservdelar och 1 års vägassistans. Vi arbetar med gedigen kunskap och...
    Urszula A
    Urszula A: Trevligt bemötande, bra service, bra priser. tillgänglighet och korta väntetider stort plus Lyhörda och duktiga mekani...

Autoservice BSB Mekonomen

Oxenstiernsgatan 21-23, Stockholm
    Autoservice BSB, alla bilars märkesverkstad. Autoservice BSB utför service och reparationer på alla bilar oavsett bilmärke. Vi använder Mekonomens egenutvecklade dataredskap.
    Per J
    Per J: Xxxxxx Nnnnnnnnnnnnnnnn mmmmmmmmm

Mekonomen Yehlove Globen

Trädskolevägen 5-11, Stockholm
    Martin L
    Martin L: Mycket bra bemötande, bytet av ljuddämpare gick smärttfritt och snabbt.

Bromma Däck & Bilservice AB

Mariehällsvägen 27-29, Bromma
    Vi hoppas att du hittar allt du behöver för din bil. Vi fokuserar på att erbjuda högkvalitativ service som ger nöjda kunder. Vi gör allt vi kan för att motsvara dina förväntningar på vad bra service ä...
    Henrik N
    Henrik N: Snabba, trevliga och allmänt bra service.

Speedy Bilservice Vasastan

Vanadisvägen 23, Stockholm
    Hos oss på Speedy går det snabbt! Låt oss ta hand om bilen och ta en kopp kaffe medan du väntar. Drop-in eller bokad tid, vi är flexibla och fixar det mesta!
    John V
    John V: Jag är mer än nöjd, trevligt bemötande och bra service. Kan rekommendera...

Birka Bilverkstad

Birkagatan 20, Stockholm
    Zofia V
    Zofia V: Servise var toppen Det var punkligt

Östra Gummiverkstaden - Däckteam

Linnégatan 58, Stockholm
    Välkommen till oss på Däckteam, vi är miljösäkrade och vet precis vad som är rätt för dina däck.
    Christian P
    Christian P: Mycket bra , skickliga och hjälpsamma, c

Proline Bilskade AB

Stallarholmsvägen 28, Bandhagen
    Proline Bilskador lämnar alltid två års garanti på nya originalreservdelar!
    Linus B
    Linus B: Allt var toppen personalen var trevlig och hjälpsam och jobbet blev fint utfört

Jeab Bil & Motor AB

Upplandsgatan 82, Stockholm
    Service och reparationer av alla bilar med personligt bemötande och 2 års garanti. Vi är anslutna till Bilservicegruppen, www.bil-service.nu. Välkommen!
    Eric P
    Eric P: Mycket bra service! Snabbt jobbat och förtroendeingivande mekaniker!

BM Car Group

Tornväktargränd 10, Bromma
    Allmärkes bilverkstad samt köp, byte och försäljning av begagnade bilar i Bromma. Välkommen in med bilen!
    Nils-patrik K
    Nils-patrik K: Mycket bra service och bemötande 👍👍

Mekonomen Västberga

Elektravägen 43, Hägersten
    Västberga Plåt & Lack AB är en Mekonomen Bilverkstad specialiserade på nästan alla bilmärken. Vi använder alltid originalreservdelar och följer biltillverkarens servicerekommendationer. Varmt välkomme...
    Hanna L
Skarpnäck  (5 st)
Rinkeby-Kista  (4 st)
Älvsjö  (1 st)

Bilverkstad i Stockholm

• Begär en prisuppgift innan arbetet påbörjas så att du vet vad det kommer att kosta
  • Jämför flera verkstäder
  • Uppge fullständiga personuppgifter så att verkstaden kan nå dig om det skulle vara någonting.
  • Be verkstaden ge dig en leveranstid, en orderbekräftelse samt ett inlämningskvitto.
  • Lämna fram verkstadsboken för att få en auktoriserad stämpel.
  • Be verkstaden förklara fakturan, spara den!
  • För större reparationer för du rådfråga på verkstaden om alternativa lösningar.

Vi hoppas att du ska hitta en bilverkstad du kan lita på och som ger din bil den service den behöver. Lycka till!