Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Via Bilservice - Autoexperten
Rekommenderat företag 2016 - Via Bilservice - Autoexperten

Via Bilservice - Autoexperten

Grindsgatan 56, 118 57 Stockholm — Visa karta

Välkommen till en bilverkstad med personlig service och kontakt!

Här utför vi service och reparationer av alla bilmärken och vi är auktoriserad verkstad för flera italienska bilmärken såsom FIAT, Alfa Romeo och Lancia. Vi har även reservdelar för de flesta bilmärken.

Vi är även certifierade för AC-service. Klimatanläggningen är en sån där sak i bilen som "bara ska funka", men krånglar det kan det vara svårt att själv veta vad som kan göras eller hur man går tillväga. Lämna in bilen hos oss! Vi utför både felsökning och reparation vid problem och kontinuerlig service.

Boka en tid för reparation eller service på vår hemsida, eller be om en kostnadsfri förbesiktning!
Mån-Tor: 07:00-12:00

André W skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Mycket snabbt, prisvärt, och proffsigt. Trevlig service att man varken behöver köra ner eller upp bilen ur verkstaden.
  • Gabriel H
    Gabriel H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Ett personligt bemötande och service långt utöver det vanliga! Korrekta lagningar och prisförslag innan lagning. Bra och trevlig kontakt med kunnig personal. En verkstad att varm rekommendera!!!
  • Karin H
    Karin H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Toppen-bemötande hos VIA Bilservice hos Robban & kollegorna på Grindsgatan, Södermalm oavsett vilka problem mankommer med! Karin :-)
  • Malcolm W
    Malcolm W skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    arliga och trovärdiga.
    Håller tider och utföra bra jobb
    Har använt dem i flera år
  • Bengt Borup Ab
    Bengt Borup Ab skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Hejsan, jag har mina privata bilar och företagets 2 bilar som, alla servas av Robban på Autoexperten, på Södermalm. Vi är mycket nöjda, med detta bolags arbete, med våra bilar. De är hjälpsamma, när det gäller, vi kommer fortsätta att, lämna våra bilar till Robban. Bengt Borup AB
  • Fred S
    Fred S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Duktig och trevlig personal och service, rekommenderas!
  • Björn S
    Björn S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra bemötande och snabbt jobb
  • Jack B
    Jack B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Även om det svider i plånboken ibland (Som sig bör nar man har bil) så känner jag alltid att Via har gjort sitt yttersta och jag far hem som nöjd kund👍
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Via Bilservice är en fantastisk bilverkstad som jag varmt kan rekommendera!
  • Berith Elisabet P
    Berith Elisabet P skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevlig personal och bra bemötande och bra service
  • Åke W
    Åke W skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag servar en Alfa Romeo 156 och en Ford Mondeo på Via Bilservice. Jag har genom åren anlitat många andra verkstäder, de flesta auktoriserade. Det arbete som dessa har utfört har varit av mer eller mindre god kvalitet, mestadels av mindre god.

Via Bilservice är den i särklass bästa bilverkstad som jag har anlitat. De tar sig tid att lyssna på kunden, de analyserar problemet ordentligt och hittar sedan felet som de därefter snabbt åtgärdar. Detta är exakt vad man som kund efterfrågar. Min Alfa Romeo som jag har servat hos Via Bilservice sedan 2006 går nu bättre än den gjorde 2006 tack vare att de verkar göra servicen noggrant och även hittar fel som riskerar att med tiden bli värre och dyrare att åtgärda. Forden har dragits med problem som andra verkstäder inte har lyckats lösa och som de istället har hävdat inte finns. Via Bilservice har hittat och åtgärdat dessa fel.
  • Niclas B
    Niclas B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra bemötande, god kunskap och bra priser. Precis vad jag som kund önskar mig.
  • Lars-ola L
    Lars-ola L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Professionellt och trevligt bemötande. Ärligt och rakt. Mycket bra.

Service av motor, bromsar, AC mm.

Jag förväntar mig ett ärligt bemötande och inte känslan av en firma som till varje pris vill skinna mig på pengar.
  • Olof M
    Olof M skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag får gjälp med årlig sevice och däcksbyten inkl däcksförvarning.
    Som kund får jag en utmärkt service och jag kaninte annat än att rekommneder detta utmärkta företag till alla som har behov av service.
  • Johan S
    Johan S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Levererar vad man förväntar sig vid service.
  • Arne G
    Arne G skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra och trevligt bemötande,snabb hjälp, bra information, korrekta
  • Jens-christian K
    Jens-christian K skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevliga, samarbetsvilliga och bra service nere på Grindsgatan.
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevligt bemötande, snabb service, tydlighet kring vad som behövde göras och varför
  • Terje L
    Terje L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Had varit utmärkt service hela tiden
  • Mats P
    Mats P skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Väldigt bra liten verkstad som alltid har lösningar på alla problem. Alltid bra bemötande. Jag har aldrig haft någon anledning att klaga på något. Mycket nöjd.
  • Lelle H
    Lelle H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Via Bilservice är den bästa med allt jag rekomdera dom till alla jag känner som har Bil
  • Helene
    Helene skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag tycker att Via Bilservice är toppen - alltid hjälpsamma och söker efter rätt prisnivå åt mig som kund.
  • Sophie P
    Sophie P skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Avskyr att svara på enkäter om vad jag tycker, börjar bli tjatigt. Men eftersom jag uppriktigt gillar killarna på Via Bil och de mer eller mindre blivit en del av mitt liv sen jag köpte min Alfa 47a för en massa år sedan, svarar jag ändå. Hade inga förväntningar när jag körde ner Lilla Alfie i deras källare för att fråga om de ville ta hand om mig, men Robban sträckte bara fram näven och sa välkommen. Omhändertagen har jag blivit liksom mina bilar, och råd och hjälp har jag fått. och inget finns att klaga på. I love that Place. Sophie Petzell
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevlig personal som håller vad dom lovar, är kunniga och jag känner mig trygg när jag lämnar in min bil på service! Rekomenderar helt klart VIA Bilservice!
  • Anneli R
    Anneli R skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Proffsigt och vänligt bemötande vilket känns genuint.
  • Roger G
    Roger G skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag skulle inte åka från Sollentuna och genom hela Stockholm till Via bil om jag inte vore helnöjd med den service jag får och vänlighet och hjälpsamhet jag blir bemött med. Ja jag är helnöjd
  • Christer B
    Christer B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    En alldeles utmärk service, såväl tekniskt som bemötande - rekommenderar (och har rekommenderat).
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Dom ställer upp med allt (på dagen) från lampbyte till hjullås...har varit kund i 25 år.
  • Peter H
    Peter H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Enkelt och bra,kunnig personal,snabba prisuppgifter.
    Inga konstigheter eller strul.
    Peter
  • gegga m
    gegga m skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Toppen! Äntligen en verkstad som känns som att de vet vad de gör. Bra förståelse för kundens behov. Rätt nivå på proaktiv probelmlösning. Utmärkt kommunikation och ett bra prisläge.
  • Petter S
    Petter S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid bra bemötande. Alltid engagerade. Kunnigt, snabbt och tryggt. Aldrig onödiga reparationer. Använt firman i många år.
  • Lars L
    Lars L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra bemötande, öppen diskussion, snabb och bra service. Inga problem
  • Annika B
    Annika B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid trevligt bemötande. Försöker hitta de bästa lösningarna för kunden. Kunniga.
  • Francisco C
    Francisco C skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevligt och proffsigt bemötandet. Aktuella servicen och köp av tillbehör. Servicen alltid i tid och som planerat. Mycket bra!
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Mycket bra och personlig service, har anlitat Via Bilservice sedan 2003 och tänker fortsätta med det.
  • Emil E
    Emil E skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Ett byte av plastfront till bilen beställdes (för 2år sedan). Själva arbetet blev försenat p.g.a. lång leveranstid för plastfronten så verkstan bjöd på lånebil när det blev konstaterat. När jag väl fått min bil öppnade motorhuven för att leta elfel hittade jag en skruvmejsel och två rullar tejp kvarglömda av verkstan (Via bilservice). Elfelet berodde på ett par kontakter som verkstan inte hade satt tillbaka. Efter ett par veckor märkte jag att plastfronten verkade sitta snett. Det gjorde den eftersom verkstan hade skruvat fast den felaktigt och inte med alla skruvar som behövdes (krocksäkerhet försämrad?!?).
    Så gick det för mig. /Emil
  • Jeroen W
    Jeroen W skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid bra bemötande, ärliga, flexibla och lämnar offert på arbetet. Offerten för min del har alltid stämt. Jag har servat både min Fiat jag hade förut och min Subaru hos dem. Ligger bra i pris gentemot de stora märkesverkstäderna.
    En bra verkstad med trevlig personal.
    Nikke L gillar detta
  • Vinland
    Vinland skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevliga killar som håller vad de lovar. Hittade direkt ett knepigt fel som min gamla verkstad missat.

Grindsgatan 56, 118 57 Stockholm