Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm Via Bilservice - Autoexperten

Via Bilservice - Autoexperten

Grindsgatan 56, 118 57 Stockholm — Visa karta

Välkommen till en bilverkstad med personlig kontakt!

Vi servar och reparerar bilar av alla märken och modeller. Vår verkstad är väl utrustad och i vi har det mesta för de flesta bilmärken när det gäller reservdelar. Vi är en liten verkstad och här får du alltid personlig kontakt och service.

Klimatanläggningen är en sån där sak i bilen som "bara ska funka", men krånglar det kan det vara svårt att själv veta vad som kan göras eller hur man går tillväga. Lämna in bilen hos oss! Vi utför både felsökning och reparation vid problem och kontinuerlig service av din AC.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-12:00
13:00-16:30
Fre: 07:00-12:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 221 kunder tycker om Via Bilservice - Autoexperten

• Carl Roland Ingemar J
    Carl Roland Ingemar J skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Har fått det jag beställde och stämpel i boken
  • Bergström Konsult Ab B
    Bergström Konsult Ab B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Allt var kanon och fungerade helt smärtfritt. Väldigt trevligt bemötande
  • Strömbom K
    Strömbom K skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Dom är kungar.
    Kenth på Blomsterfonden !
  • Andersson R
    Andersson R skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Via bilservice vill jag rekommendera. Dom är service vänliga och framför allt väldigt proffsiga och alltid bra service och utförda reparationer. Man känner tom att den vart på service när man hämtar bilen. Väldigt ärliga beskrivningar om problem , kostnader samt alternativa åtgärder som blir billigare. Man känner sig aldrig lurad här. Kunniga mekar och proffs bakom disken. Har hand om företagets servicebilar samt privata bilar.
    Roger Andersson
    VD BR.A måleri AB
  • Jönis R
    Jönis R skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Vänligt bemötande, proffsigt utfört jobb
  • Nurhan K
    Nurhan K skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Fick hjälp med årlig service, byta kamrem, damask, framvagnsinställning och nya däck.
    Trevlig, serviceminded och tillmötesgående personal
  • Barbro O
    Barbro O skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Mycket trevligt bemötande och bra service
  • Poignant O
    Poignant O skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Perfekt bemötande. Snabbt genomfört arbete. Samma dag som bilen togs emot reparerades den. Byte av tändspole och tändstift. Trevlig o lättsam personal som kontaktade kunden så snart arbeyet var genomfört.
  • Lasthein J
    Lasthein J skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Professionellt och trevligt bemötande. Fötroendeingivande. Väl utfört reparation. Bra extra råd.
  • Wachholz A
    Wachholz A skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Utmärkt mottagande. Problemorientererade med korta ledtider.
  • Media L
    Media L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Utmärkt service kunnande och pris. Varmaste rekommendationer
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Vanlig service samt felsökning och åtgärdan av växellådsproblem.

Alltid vänligt bemötande, dessutom förtroendeingivande och kunniga.
    Om något utöver vad vi pratat om behöver åtgärdas ringer de alltid och kommer fram till en lösning.
    Känns tryggt att lämna in bilen hos dem.
  • Monica P
    Monica P skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Hej Via Bilservice,
    Jag är alltid en nöjd kund hos er.
    Har varit kund i flera år, en tidigare
    Golf som blev gammal och mycket problem till slut. Nu kör jag en nyare
    bil och inte så mycket besök hos er.
    Ni kan alltid hjälpa till, är min erfarenhet.Mvh Monica Pauli
  • Autobody Stockholm
    Autobody Stockholm skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Via hjälper oss alltid när vi har mekaniska problem med våra bilar! Det är viktigt att det går fort och blir rätt från början och Via har aldrig gjort oss besvikan! Jag kan varmt rekomendera Via Bilservice!
  • Bondens Motor
    Bondens Motor skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Snabb service och kostnadsförslag som stämde vid hämtning och betalning.
    Ett stort plus då 12 månaders vägassistans ingick👍
    /Hasse Björklund
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Tid för årlig service bokades inom en vecka efter kontakt. Vid inlämningen föreslogs omfattningen av servicen och jag lämnade själv ett par-tre ev. tillkommande kontroller eller åtgärder. SMS vid lunchtid med besked om att bilen var klar att hämta och pris. Vid hämtningen redogjordes muntligt för kontroller och åtgärder och verkstaden hade även gjort visst arbete som inte debiterades. Professionellt och trevligt bemötande!
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    På via bil får man alltid trevligt bemötande. Jätte professionell service och rak och tydliga svar vid frågor kring sin bil. Jag var lite orolig över mina drivaxlar och jag blev lugnad att tills det börjar låta allt för mycket är det bara att köra på, det vill säga att det var inget sörre fel på dem. Bra priser som är mycket konkurrens kraftiga mot märkes verkstäder. Kommer aldrig att byta verkstad. Dom är bara bäst
  • Anders Mikael H
    Anders Mikael H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra service och rediga besked
  • Bremlers Vvs Aktiebolag B
    Bremlers Vvs Aktiebolag B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    vi fick hjälp med att byta ut en krockad bakdörr samt byte av vindruta,byte av takantenn samt byte av ett säkerhetsbälte. Vi fick ett väldigt bra bemötande från första början samt till slutet.
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    De bytte ett baklyse på min XC60, halva priset mot Bilia! Gjorde en service också. Lämnade bilen på morgonen och kunde hämta den på e.m. samma dag. Jag är jättenöjd. Trevlig och positiv personal!
  • Mats Ö
    Mats Ö skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag fick bra hjälp/förtroende från första början och det var bra eftersom vi inte kom från stan. Dom var även väldigt hjälpsam att kunna reparera bilen innan semestern.
    Fantastiskt bra service!
    Bromsarna levde om så dom bytte broms skivor & klossar- som vi köpte där.
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Via reparerade bilden efter viltolycka. Samt oljebyte. Mest seriösa verkstaden jag kommit i kontakt med. Rekommmenderas varmt!
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Hederligt, korrekt, vänligt, professionellt arbete och suverän kundservice. Fortsätter gärna att efterfråga deras tjänster efter minst 25 år som kund. De har skött alla bilar jag haft och aldrig lämnat mig i sticket. Perfekt med hämtservice för mig som är närboende. Säkert inte billigast men definitivt alltid prisvärt.
  • Peter V
    Peter V skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Utmärkt bemötande, bilen klar före utlovad tid, skriftlig, noga specificerad offert, rimliga priser.
    Kan bara varmt rekommendera Via Bilservice.
  • Claudia Z
    Claudia Z skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Mycket bra service. Har varit där för småsaker, typ lampor. De fixar med än gång. Bra & snabbt. Bra & trevligt bemötande. I början när jag nyligen köpt bilen kallades den för div. kontroller & åtgärder. Detta fixades snabbt under en arb.dag. Bra det också.
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Toppen bra bemötande. De tog hand om men Fiat X1/9 på ett jätte bra sätt. 😀
  • Elsa E
    Elsa E skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag fick snabb hjälp och tydlig info om de saker som skulle åtgärdas.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid nöjd med Via. Snabb felsökning. Tydliga och pålitliga besked. Bra service vid inlämning. Bra kvalitet på arbete. Har blivit stammis
  • Klas W
    Klas W skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Toppen verkstad på Grindsgatan i Stockholm!!
  • Lars B
    Lars B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid bra bemött samt proffsig attityd kort och gott en verkstad man gärna återkommer till
  • Nils N
    Nils N skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevligt och proffsigt bemötande och snabb, väl utförd service.
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Vi sökte för ryck i körningen vid 2000 varv.
    De hittade ett enkelt fel, men också att bromsar behövdes bytas inom kort.
    Vi passade på att göra service och bromsar, när ändå bilen var inlämnad.
    Bra service och bemötande.
  • Staffan F
    Staffan F skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag är mycket nöjd med reparationer och service arbeten på min bil under 18 år som utförts av Via bilservice. För övrigt, ett mycket trevligt bemötande
  • Rms H
    Rms H skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid trevligt bemötande! Bra utfört arbete på min bil. Bästa verkstan i stan.
  • Jens T
    Jens T skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Trevligt bemötande.
    Tydliga prisuppgifter (muntligen).
    Blev uppringd med lägesrapport/uppdatering på eftermiddagen.
  • Suzanne P
    Suzanne P skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    En fantastisk service alltifrån bärgning till full service, batteribyte mm, vilket även inkluderar 1 års assistansservice!
  • Maria G
    Maria G skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Kom in med ett försäkringsärende som sedan visade sig bli väldigt struligt. Gick inte att få tag på delar mm. De hanterade det jättebra o höll mig informerad hela tiden. När de behövde ha min bil på verkstaden fick jag låna en bil av dem. Mycket nöjd med allt!
  • Tommy O
    Tommy O skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Snabbt svar på begäran om en offert för kamremsbyte.
    Offerten innehöll de uppgifter som behövdes för att bestämma sig för kamremsbytet. Fick tid inom en vecka.
    Kamremsbytet gjordes snabbt och var klart före lunch.
    Den enda besvikelsen var att man inte bytte generatordrivremmen, som var uppsatt på offerten.
    Nöjd med jobbet och kan rekommendera verkstaden.
  • Anders L
    Anders L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    ViaBil är en pålitlig verkstad som håller vad dom lovar och anstränger sig lite extra.
  • El-plutonen Ab
    El-plutonen Ab skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Grymt bra
    Vänlig bemötandet snabb service
    Bra uppfölningn
    Är sim vanligt helt nöjd
  • Aluma Ab
    Aluma Ab skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Alltid lika trevligt att ha att göra med Via Bil. Personligt bemötande, snabbt åtgärdat, känns ärligt och proffsigt. Lagade bakdörrar som krånglade.
  • Annika P
    Annika P skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag har en gammal bil, 29 år som jag kör varje sommar. När säsongen börjar gör jag alltid ett besök på Via Bilservice. De går igenom bilen och gör det som måste göras. Alla gånger är det inte lätt då det är svårt att hitta reservdelar till en sådan gammal bil. Alltid hittar de bra lösningar till ett bra pris. Jag känner det som om personalen också tycker att den gamla pärlan ska få den bästa omsorg och de ser glada ut när jag kommer in med den för årlig service. Varje år på besiktningen är de imponerade över bilens skick.
    Jag är en mycket nöjd kund
  • Mats J
    Mats J skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Inga problem. Levererade det vi kom överens om i tid, och till den summa vi sagt.
  • Giertz O
    Giertz O skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Supernöjd! Proffsiga, trevliga och snabba!
  • Helena W
    Helena W skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Felsökning och installation av ny kompressor för AC. Hyra av lånebil.
  • Anders L
    Anders L skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra snabb hjälp men aircondition
    Mycke trevlig och bra bemötande
  • Hans T
    Hans T skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag har blivit professionellt o mycket trevligt bemött. Har fått precis den hjälp jag behövde. Bra o konstruktiva diskutioner om pris, vad som skall göras, till vilken novå osv. Tydlig o bra kommunikation kring tider mm
    Jag är väldigt nöjd. Åsa Conradsson
  • Mona B
    Mona B skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Byte av batteri och en bakljuslampa
  • Kaj M
    Kaj M skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Bra bemötande, lätt att få tid, proffsigt utfört arbete
  • Pergite Advokat
    Pergite Advokat skrev om Via Bilservice - Autoexperten
    Jag har anlitat Via Bil i 10' års tid och är väldigt nöjd.

Grindsgatan 56, 118 57 Stockholm