Alla kategorier Bilvård Stockholms län Stockholm Bromma Mariehäll Bromma Däck & Bilservice AB

Bromma Däck & Bilservice AB

Mariehällsvägen 27-29, 168 65 Bromma — Visa karta

Bromma Däck & Bilservice är din däck och bilverkstad i Bromma/Mariehäll med full service och kunden i fokus.
Hos oss blir ni väl omhändertagna både som privat och företagskund.
Vi utför tjänster som Montering, Balansering, Hjulskifte på alla personbilar samt lättare transportbilar, försäljning av Däck och Fälgar, Däckförvaring, Handtvätt, Bilservice samt enklare Bilreparationer.
Bromma Däck & Bilservice är baserat på tron att våra kunders säkerhet & behov är av yttersta betydelse.
Med flera års erfarenhet av branschen är vi beredda att möta era behov på bästa möjliga sätt.
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 183 kunder tycker om Bromma Däck & Bilservice AB

• Erik H
    Erik H skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Alltid proffsigt bemötande, service minded och lösningsorienterade. Läs mer
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Fick hjälp att byta t vinterdäck. Enkelt att boka on-line, trevligt bemötande på plats och mycket snabbt jobbat. En allt igenom positiv kundupplevelse. Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Mycket snabb och bra, trevlig service på plats. Smidig och enkel bokning, bekräftelser. Bra med förvaringsbevis vid varje skifte + koll av däckens kvalitet. De avlastar och gör livet lite enklare. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Väldigt enkla och smidiga att ha att göra med! Rekommenderas! Läs mer
  • Hao T
    Hao T skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Trevlig och serviceinriktad personal! Bokade tid för däckbyte och de ordnade med detta, trots att jag missade den min bokade tid. Läs mer
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Proffsigt och trevligt i nära miljö Läs mer
  • Johan N
    Johan N skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Jag är en återkommande kund av däckbyte och däckhotell. Jag blir alltid bemött på ett trevligt och professionellt sätt. Servicen är utmärkt och de finner nästan alltid ett sätt att tillgodose mina behov, även när jag är sent ute. Läs mer
  • Camilla C
    Camilla C skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Jag kom dit och trodde jag bokat tid för däckskifte men min tid var först veckan efter. Dom tog ändå in min bil som även var klar på ett kick! Väldigt bra service skulle jag säga! Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Snabbt, smidigt och billigt. Precis vad man önskar sig när man byter däck. Läs mer
  • Gustaf K
    Gustaf K skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra priser, trevlig personal, kunniga och hjälpsamma Läs mer
  • Carola F
    Carola F skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Ett underbart gäng! Duktiga, trevliga och snabba! Kommer aldrig mer söka hjälp någon annanstans. Läs mer
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Snabba, trevliga och allmänt bra service. Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Väldigt duktiga och serviceinriktade! Läs mer
  • Vilhelm F
    Vilhelm F skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    bra service, trevligt bemötande, snabbt jobbat Läs mer
  • Robert M
    Robert M skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra, trevlig och snabb service. Fick hjälp direkt på en lördag. Topp! Läs mer
  • SCHMIDT L
    SCHMIDT L skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra kundbemötande och service utöver det vanliga Läs mer
  • Lukasz A
    Lukasz A skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Mycket trevlig kontakt via telefon och på plats. Snabb och trevlig service. Rekommenderas. Läs mer
  • Robert Å
    Robert Å skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra bemötande och trevliga samt service inriktade rakt igenom. Läs mer
  • Erik D
    Erik D skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Alltid snabba och bra att ha och göra med! Läs mer
  • Marek Z
    Marek Z skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Helt nöjd med bemötande, duktig personal. Läs mer
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra bemötande och flexibla. Kom dit 20 min före min bokade tid men kunde få hjälp nästan direkt ändå. Läs mer
  • Hans T
    Hans T skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Helt ok, men dåligt att man inte informerades om att priset för förvaring hade höjts med 100 kr säsong. Läs mer
    2016-11-25 Bromma Däck & Bilservice AB svarar Hans T
    Hej Hans T , den 15:e september fick du ett mail från oss där prishöjningen står på detta sätt

OBS! Nya priser från 1:a oktober p.g.a. nya & bättre lokaler
    Ny prisplan http://www.brommadack.se/D-ckf-rvaring-D-ckhotell.html

Mvh Bromma Däck & Bilservice AB
    Erik H gillar detta
  • Willie Å
    Willie Å skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Trevligt bemötande och snabbt jobb. Läs mer
  • Andrei K
    Andrei K skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Trevlig personal. Skulle skifta nya vinterdäck till mina sommarfälgar och de kunde göra det med kort varsel. Tyvärr tog bytet ca 3 timmar (istället för 1,5) då det var nåt strul med verktygen. Är iaf nöjd med bemötandet och servicen. Läs mer
  • Jan-erik J
    Jan-erik J skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra service och vänligt bemötande samt snabb service av proffsig personal Läs mer
  • Esa H
    Esa H skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Mycket bra; enkelt att boka tider för däckbyte. Bytet har också alltid gjorts snabtt och på angiven tid. Rekommenderas! Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Snabba och duktiga. Bra kundbemötande Läs mer
  • Timur C
    Timur C skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Väldigt smidigt att ha sina däck i förvaring hos Bromma Däck & Bilservice AB. Alla tidsbokningar sköts genom internet och man får påminnelse om när det är dax att byta däcken. Information om däckdjup samt försäkring och allt relevant står i mejl bekräftelse, som man får efter att man har lämnat in eller bytt däcken. Man kan skälvklart ringa och få hjälp av de trevliga killarna på plats som jag behövde göra första gången jag kom i kontakt med dem, annars har det varit genom internet i alla år. Jag rekommenderar varmt. Läs mer
  • Hans Göran E
    Hans Göran E skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Alltid trevligt bemötande, snabb service och i tid. Läs mer
  • Sven-Olof B
    Sven-Olof B skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Däck hantering. (Köp byte balansering förvaring) Mycket bra. Läs mer
  • Rami L
    Rami L skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra, snabb service. Inget att anmärka. Läs mer
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Jag anlitar företaget för att skifta sommar/vinterdäck och förvaring av däck.
    Enkelt att boka tid på webben och snabb och bra service vid bytet. Läs mer
  • Karl R
    Karl R skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    mycket bra och personlig service! Läs mer
  • Claes E
    Claes E skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Kanonservice, alltid trevligt bemötande och väldigt serviceinriktad personal. Läs mer
  • Csaba S
    Csaba S skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Vid hjulbytet i våras drog de inte tillräckligt hårt åt det högra främre hjulets låsmutter, så jag tappade den efter några veckor. Jag var tvungen att köpa en ny låsmuttersats för nära 400 Kr. När det var dags att byta till vinterhjul häromveckan, så uppmärksammade jag dem detta, men dom var kallsinniga, slog ifrån sig med att de får inte dra åt hur hårt som helst (men de lyckades ju med de övriga tre hjulen), och det är jag som måste kontrollera och efterdra muttrarna efter ca. 150-250 km. Det var faktiskt inom detta intervall då jag upptäckte förlusten av låsmuttern, då jag ville göra efterdragningarna. Så där blev det nobben från deras del.
    Vid det senaste hjulbytet den 1:a november fick jag överraskningen att priset för skiftet och förvaringen höjts med 100 Kr, Från tidigare 895 till 995, utan någon förvarning. När jag påpekade detta påstod killen vid disken att de meddelade mig om det vid bekräftelsen för min tidsbokning. Det är inte sant, vilket jag också kan bevisa med deras sparade mail till mig.
    Till slut: redan samma dag (01/11) fick jag deras förvaringsbevis med fel datum, där det står 2016-10-25 istället för 2016-11-01 och på beskrivningen av till förvaringen lämnade sommardäcken står i rubriken mönsterdjup genomgående 6 mm, samma värde som ett år sedan, trots att jag körde på dem drygt. 900 mil under sommarperioden. Antingen är de opålitliga, eller så måste jag rekommendera alla de här däcken som tydligen inte slits alls. Läs mer
    2016-11-25 Bromma Däck & Bilservice AB svarar Csaba S
    Hej Csaba, här kommer förklaringar på alla dina missnöjda punkter.

1. Låsmutter: Tråkigt att du tappade din låsmutter men som sagt och som det står på våra kvitton skall man alltid efterdra bultarna/muttrarna för säkerhetens skull. Står så här på våra kvitton "OBS! Mycket viktig information! Efterdra alltid hjulbultar/muttrar vid hjulskifte efter ca.10mil"

2. Prishöjning: Du fick ett mail den 15:e september och i det finns denna information.
    OBS! Nya priser från 1:a oktober p.g.a. nya & bättre lokaler
    Ny prisplan http://www.brommadack.se/D-ckf-rvaring-D-ckhotell.html

3. Datum: Det datum som står i förvaringsbeviset som du tycker är fel är det datum som du gjorde bokningen 2016-10-25 för hjulskifte som skulle utföras 2016-11-01.

4. Mönsterdjup: När vi mäter mönsterdjupet på däck är det nästan aldrig jämna mm. t.ex ett däck kanske va 6,4mm vid första mätningen innan sommaren och när vi bara kan skriva i jämna tal i vårt system skriver vi 6mm. Vid nästa mätning kan det vara 5,8mm och då skriver vi också 6mm. Förstår riktigt inte ditt missnöje över vår ärlighet och inte skriver ner mönsterdjupet mer än vad det är efter varje säsong för att sälja på nya däck som många opålitliga och oseriösa däckverkstäder gör.

Hoppas dessa förklaringar gör dig åter till en nöjd kund till oss

Mvh Bromma Däck & Bilservice AB med personal
  • Anna G
    Anna G skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Hjälpsamma och jätteduktiga! Gör alltid det lilla extra Läs mer
  • Hans W
    Hans W skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra bemötande, kunnig personal ordning och reda! Läs mer
  • Claudia O
    Claudia O skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Mycket nöjda med servicen på alla plan. Flexibla och initiativrika Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra snabb service, lätt att få tid, bra priser Läs mer
  • Metin S
    Metin S skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Fantastiska killar som har koll på vad de gör. Sköter min service resp däckbyte/förvaring. Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Snabba, trevliga och har en otrolig service! Läs mer
  • Åke N
    Åke N skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Byta av däck +däckhotell . Snabbt och elegant utfört arbete. Trevligt bemötande. Utmärkt bokningssystem via nätet. Läs mer
  • Tommy C
    Tommy C skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra bemötande och så, men det börjar nästan svida i plånboken. Läs mer
  • Adam H
    Adam H skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Har haft min däck hos Bromma däck i 3 år och de går alltid snabbt och smidigt att byta hjul. Läs mer
  • Rune W
    Rune W skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Har varit och är jättebra att vara kund hos Bromma Däck & Bilservice AB. Utmärkt service, rimliga priser och framförallt alltid ett glatt bemötande från personalen. Läs mer
  • Cecilia C
    Cecilia C skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Mycket bra service och duktiga Läs mer
  • Jane B
    Jane B skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Bra och snabb service med trevligt bemötande! Bra pris. Läs mer
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Allting fungerade perfekt, lätt att boka på nätet,tiden man fick följdes punktligt,man fick reda på däckmönstret både på sommar o vinterdäck.Jag är mycket nöjd.
    //Thomas Läs mer
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Bromma Däck & Bilservice AB
    Jag har alltid blivit mycket trevligt bemött och även fått hjälp när jag själv tagit fel på tiden och kommit fel dag.
    Jag har mina däck på förvaring hos Bromma Däck & Bilservice och även köpt vinterdäck via dem. Läs mer

Mariehällsvägen 27-29, 168 65 Bromma