Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Fruängen Speedy Speedy Bilservice Fruängen

Speedy Bilservice Fruängen

Elsa Brändströms gatan 201, 129 52 Hägersten — Visa karta

Här hos oss på Speedy Bilservice i Fruängen kan du som kund få hjälp med det mesta med din bil. Vare sig det är oljan som behöver bytas eller hela växellådan, kan vi garantera dig felfri och säker service.

Tre års garanti, delbetalning om du vill och en av branschens mest omtyckta verkstäder med över 30 års erfarenhet. Vi jobbar alltid med kunderna i fokus och tycker att det ska gå snabbt och flexibelt att fixa bilen. Därför tar reparationerna sällan mer än en timme och du kan boka tid i förväg eller komma på drop-in-besök. Allt efter dina önskemål!

Låter det bra? Kontakta oss och boka din nästa bilservice redan idag.
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 756 kunder tycker om Speedy Bilservice Fruängen

• Sven Kenneth C
    Sven Kenneth C skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Framvagnsinställning. Bra service och fick tid med kort varsel. Läs mer
  • Sajjad A
    Sajjad A skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag är jätte nöjed med speedy kund servise Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb hjälp med ett nytt batteri och till ett bra pris. Det var bara att ringa och princip komma in på en gång. Man kan undra hur lång tid det hade tagit på en märkesverkstad. Läs mer
  • Inga Monica E
    Inga Monica E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Väldigt tillmötesgående, lite dyra!? Läs mer
  • Per Gunnar Waldemar C
    Per Gunnar Waldemar C skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra bemötande, snabb service, bra utfört Läs mer
  • Carl Anders Mikael S
    Carl Anders Mikael S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag fick en snabb och bra service! Läs mer
  • Leif Lars-göran W
    Leif Lars-göran W skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Trevligt bemötande snabba o effektiva med bra garanti på allt. Och en överraskning en dunk med spolarvätska som gåva.

Har rekommenderat denna verkstad till kompis. Läs mer
  • Siv O
    Siv O skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra bemötande. Kändes pålitligt. Läs mer
  • Thomas Ingemar S
    Thomas Ingemar S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Speedy Fruängen Bra Service. Bra priser även på nyare bilar. Bra allternativ till märkesverkstaden. Läs mer
  • Axel Emanuel R
    Axel Emanuel R skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Fick ett gott bemötande från personalen. Bra start!
    Olje- och generatorremsbyte. Gick hur bra som helst. Väldigt nöjd allt som allt! Läs mer
  • Kaisa Lena V
    Kaisa Lena V skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    smidigt, bra och prisvärt, för vanliga fel och service. Läs mer
  • Lars Gustav J
    Lars Gustav J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt och smidigt
    Kunde lämna in bilen samma dag för byte av avgasrör som gått sönder. Hämta dagen efter (även fast reservdelar inte fanns hemma)
    Bra bemötande av personal. Läs mer
  • Lars Mathias E
    Lars Mathias E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket bra sevice! Trevligt bemötande och bra på att förklara om vilka problem som finns i bilen. Läs mer
  • Pia Maarit F
    Pia Maarit F skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra kundbemötande. Bra service. Bra slutresultat. Läs mer
  • Drilon B
    Drilon B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Hej,

Jag gjorde en Service B på vår Mercedes och bytte länkarm på främre vagn, höger sida strax innan jul i högdalen. Efter det fick jag massa problem med ESP och en ratt som pekade fel med 30 grader och katastrofal styrning. Fick istället låna en bil privat under jul och nyår för att köra säkert.

Efter klagomål bad de mig att byta länkarm på vänster sida. I hopp om att lösa problemet betalade jag för det.
    Väl på plats fick jag reda på att jag även kommer behöva en framhjulsinställning men som ej kunde göras på den verkstaden.ESP problemet försvann, ratten var fortfarande sne och styrningen ostabil som innan, eventuellt marginellt förbättrad.

Vid tredje besöket åkte jag till verkstaden i Fruängen. Efter framhjulsinställning var ratten förbättrad men fortfarande sne. Styrningen var dålig och bilen tenderade att åka höger men även där en förbättring pga förbättrad "Toe" värden.

Jag ser i protokoll att "Camber" inställningarna inte är korrekta och återvänder till verkstaden i fruängen. Dvs fjärde gången jag åker till Speedy. Enligt mekanikern kan de inte göra något åt problemen. Men eftersom bilen fungerat suveränt innan jag lämnade in den hos Speedy insisterade jag att de fixar problem som uppstått efter service och byte av länkarm. Till slut gick han med på att fixa problemet och vi bokade en ny tid.

Vid femte besöket hos Speedy försöker jag vara tillmötesgående trots allt strul. Efter att de är klara med bilen säger de att den är fixad. Enligt protokoll verkar nu "Camber" inställningarna vara gröna, men på väg hem märker jag att bilen fortfarande drar marginellt till höger, något som jag tänkte köpa men sen blev jag förkrossad när jag insåg att de nu åstadkommit problem med ratten på ett annat vis. Ratten rätar inte längre ut sig som tidigare efter svängar, den är mer tungstyrd. Dvs efter jag tagit ut en sväng måste jag använda massa kraft för att vrida tillbaka ratten till neutralläge.

Jag har ännu inte kontaktat Speedy , jag samlar krafter och funderar skarpt på att rådfråga advokat och bekanta om detta.

Uppdatering 2018-01-12: Ringde idag och fick prata med Singh. Samtalet gav professionellt intryck och han var villig att felsöka problemet. Jag ska lämna bilen på måndag. Mitt hopp har ökat men vi får se vad de kan åstadkomma rent mekaniskt, återkommer.

Updatering 2018-01-18 Efter att de jobbat på bilen i 3 dagar, ringt Mercedes och även skickat bilen till en annan verkstad så är problemet nu till 99,9% löst. Måste säga att det var tack vare en person som heter Singh som gjorde en bra insats och antagligen lite uppoffringar från Speedys sida också. Pga av detta höjer jag från 1 till 3 i betyg och kan tänka mig lämna bilen hos Speedy för enklare arbeten i framtiden men då kommer jag ta kontakt med Mr Singh. Läs mer
  • Ulla Sjöström Måleri
    Ulla Sjöström Måleri skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Speedy Högdalen fixade bromsarna snabbt och smidigt. lika smidigt som i utför våra
    Måleriuppdrag 😎 rekomenderar starkt. Läs mer
  • Hanna Catarina H
    Hanna Catarina H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Byte av bromsar, spolarvätskebehållare och spiralfjäder fram. Mycket bra och trevligt bemötande. Överlag mycket nöjd. Läs mer
  • Stockholm Marin Scandinavia Ab
    Stockholm Marin Scandinavia Ab skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Alltid snabb och bra service.
    Grabbarna i Högdalen gör ett kanonjobb.
    Har varit kund där i över 20 år Läs mer
  • Jan N
    Jan N skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Nedanför... jag gillar den enkla tillmötesgående stilen hos er alla - och att alltid förstå - fixa och ge alternativ vad som ska - måste göras
    Självklart kostar allt peningar - men du blir aldrig uppkörd - och du blir alltid bemött som en polare
    Mycket värt i en tid av månglare

Janne och Stina ... vi med våra Toyotas....
    Camry plus avensis
  • Ingmar J
    Ingmar J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket trevligt bemötande!
    Snabb och bra service!
    Kompetent och serviceinriktad personal.
    Rekommenderar Speedy i Högdalen

Med vänlig hälsning,
    Ingmar Johansson Läs mer
  • Per Niklas H
    Per Niklas H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt, bra och prisvärt. Trevlig personal. Läs mer
  • Carl-robert Å
    Carl-robert Å skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Professionellt och vänligt bemötande, var tydligt intresserad av att möta och lösa mina problem. Efter den check up dom gjorde vet jag nu också mer om bilens problem och jag återkommer för ytterligare åtgärder snart. Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bemötande är på en skala 1-10, för mig 11 😂
    Killen är o alltid varit en glad o otroligt hjälpsam kulle. Nöjd med arbetet som utförts o kan bara säja
    I’l be back
    Tack fr FSN751
    Monkan
    Tummen upp Läs mer
  • Jan Gustav L
    Jan Gustav L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Helt okey jobb, dock efterlämnade kopplingsbytet ett oljud som jag fick återkomma om för att få lagat. Till en merkostnad på 2000kr. Läs mer
  • Tor Filip B
    Tor Filip B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket kunnigt och serviceinriktat bemötande till skillnad mot ”märkesverkstaden”. Läs mer
  • Bo R
    Bo R skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Förstklassig service och bemötande! Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb bra service. Blev lite billigare än vad man först sade. Läs mer
  • Johan Gunnar E
    Johan Gunnar E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra service kunde ta emot mig direkt.Trevlig personal Läs mer
  • Per G
    Per G skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bemötande, service, kostnad i världsklass. Så nöjd. Läs mer
  • Lars Bertil Christoffer H
    Lars Bertil Christoffer H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Ärliga och kunniga. Byter inte en mojäng om de inte måste trots att de redan hade beställt reservdelen. Hjälper även över telefon om de kan. Hädanefter blir de mitt första hands val när något i bilen måste repareras eller servas. Läs mer
  • Aina Irene Margareta E
    Aina Irene Margareta E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Fick snabb service och bra bemötande.Dock tycker jag att det var märkligt att reparatören inte märkte fel nr 2 då han var klar och körde ut bilen efter 1:a åtgärderna.
    Åtgärd 1) Byte hjullager + Bromsbelägg
    Åtgärd 2) Byte Bromsok + Bromsslang på samma hjul som 1)
    Var tvungen att få ny akut tid. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt svar på telefon och fick tid inom några dagar. Fick prisuppgift för tre fel på bilen efter felsökning och sedan åtgärdande. Mycket smidig och bra hantering av Speedy. Fick dessutom service gjord bär bilen var inne. Allt till rimliga priser. Mycket nöjd! Läs mer
  • Lars Martin A
    Lars Martin A skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Toppen har mina deck på erat däckhotell .Allt har funkat bra! Läs mer
  • Lars Harry P
    Lars Harry P skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Hej Speedy Bilservice Fruängen. Jag är mycket nöjd med bromsarbeten som blev utförda på min Volvo V70. Med vänlig hälsning, Lars Harry Persson Läs mer
  • Christer Anders Reinhold Å
    Christer Anders Reinhold Å skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Trevlig o proffsig personal

Inte som Hedin bil! Läs mer
  • Indulis O
    Indulis O skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Håller vad de lovar, kunnig och trevlig personal som vet vad de gör! Kommer alltid att vända mig till Speedy med eventuella bil problem i framtiden. Läs mer
  • Gun Inga Maria K
    Gun Inga Maria K skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Ett bra bemötande av personal Läs mer
  • Karl Petter Hjalmar B
    Karl Petter Hjalmar B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Toppenverkstad. Kunnig och trevlig kundmottagare. Kommer fortsätta serva min bil där! Läs mer
  • Västanfors Bygg Ab
    Västanfors Bygg Ab skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Byte till V-däck, inga problem
    Fick även en snabbtid Läs mer
  • Nils Mattias Rahul B
    Nils Mattias Rahul B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra snabbt jobb. Lite dyrt kanske med 300kr för att byta lampor när jag hade med mig egna jag köpt på mekonomen. Läs mer
  • Astrid Margaretha G L
    Astrid Margaretha G L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket fint bemötande!
    Arbete genomfört på utlovad tid.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Elina Katrin S
    Elina Katrin S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    De bytte bromsbelägg och skifta till vinterdäck. Mycket nöjd med att snabbt få en tid.
    Arbetet var snart avklarat. Trevligt bemötande från personalen.
    Åker gärna tillbaka nästa gång det blir aktuellt Läs mer
  • Pär Simon L
    Pär Simon L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jättebra, snabbt och prisvärt! Läs mer
  • Pi-sa Städ Nacka Ab
    Pi-sa Städ Nacka Ab skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Skulle inte lämna min bil någon annan verkstad. Helt klart bäst, snabbast och mest prisvärt! Läs mer
  • Eva Elisabeth H
    Eva Elisabeth H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag har varit kund i ett halvår och är väldigt nöjd med bemötande, service och hur snabbt det går. Inget krångel, bara vänligt och proffsigt. Har fått hjälp med service och däckbyte. Bästa stället ever! Läs mer
  • Ola Daniel P
    Ola Daniel P skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Nya vinterdäck som köptes och byttes och framvagnsinställ ing. Trevlig, effektiv och tydlig service. Snabbt jobbat och bra utfört. Saknar dock en navkapsel men osäker på om den försvann senare eller innan. Läs mer
  • Mathias J
    Mathias J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    En av dom bättre bilverkstad som jag har lämnat in min bil på, prisvärt och kundmottagning är toppklass. Läs mer
  • Karin Ingegärd W
    Karin Ingegärd W skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket trevligt bemötande och snabbt jobb. Läs mer
  • Jan Anders Mikael J
    Jan Anders Mikael J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb och bra service. Mycket vänligt och proffsigt bemötande. Ok priser. Läs mer

Elsa Brändströms gatan 201, 129 52 Hägersten