Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Fruängen Speedy Speedy Bilservice Fruängen

Speedy Bilservice Fruängen

Elsa Brändströms gatan 201, 129 52 Hägersten — Visa karta

Här hos oss på Speedy Bilservice i Fruängen kan du som kund få hjälp med det mesta med din bil. Vare sig det är oljan som behöver bytas eller hela växellådan, kan vi garantera dig felfri och säker service.

Tre års garanti, delbetalning om du vill och en av branschens mest omtyckta verkstäder med över 30 års erfarenhet. Vi jobbar alltid med kunderna i fokus och tycker att det ska gå snabbt och flexibelt att fixa bilen. Därför tar reparationerna sällan mer än en timme och du kan boka tid i förväg eller komma på drop-in-besök. Allt efter dina önskemål!

Låter det bra? Kontakta oss och boka din nästa bilservice redan idag.
Mån-Tor: 07:30-17:00
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 791 kunder tycker om Speedy Bilservice Fruängen

• Henrik Evald T
    Henrik Evald T skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Singh i kundmottagningen erbjöd snabbt och flexibelt servicetider utgående från mitt behov, inom några få dagar. Kunde lämna bilen trots att det egentligen var lunchstängt. Kunde även betala och hämta bilen trots att jag kom försent efter stängning. Problemet med bilen åtärdades och pris är ok.

Bra där! Kunden i fokus. Läs mer
  • Lars Christer I
    Lars Christer I skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra och trevligt bemötande, lätt att få tid, jobben avklarade enligt avtal, bred kompetens stötdämparbyte,handskfacksbyte och däcksbyte Läs mer
  • Gillian Lisa D
    Gillian Lisa D skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snäll, snabb service. Utmärkt! Har redan rekomenderat till en kollega Läs mer
  • Arvi Eljas P
    Arvi Eljas P skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt svar på offertförfrågan, snabbt och ordentligt utförande av jobbet. Läs mer
  • Anders Ivar J
    Anders Ivar J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Rekommenderas varmt!!
  • Jill Annica G
    Jill Annica G skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Ett bra bemötande, servade bilen även gjort broms och avgasbyte till belåtenhet Läs mer
  • Kai Veli Michael V
    Kai Veli Michael V skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt, enkelt, smidigt! Fick svar om hjälp direkt, tillmötesgående och bra service! Dock ändrade dem inställningarna på min bilstol vilket inte uppskattades... annars 10/10! Jag bytte ena torkararmen och både torkarbladen. Läs mer
  • Spi P
    Spi P skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Hej
    SAAB 93 med ABS fel felsökning ca1tim
    pris 500 SEK
    Felet hittades ej rekomenderades att köpa komplett höger lager med inbyggd givare för ABS fick beställa detta pris 3500 SEK
    Tyvärr var det ej detta som felade utan en kabel från kopplings box till ABS givare en kopplinsklämma fixade fel pris 25 SEK
    Personalen mycket hjälpsamma men kabelfelet borde ha upptäckts !!
    Stig Pekkari Läs mer
  • Jenny Kristina N
    Jenny Kristina N skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jättetrevligt bemötande. De berättar vad som behöver göras med bilen samt kostnad och alternativ. Misstag rättas till utan knorr. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Ingela Birgitta Rebecc O
    Ingela Birgitta Rebecc O skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt svar per telefon och tidsbokning.
    Reparation och bl a byte av generatorI
    Lagning av trasigt däck
    I Fruängen ställer Speedy alltid upp för sina kunder Läs mer
  • Lars Bertil Christoffer H
    Lars Bertil Christoffer H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra bemötande, rimligt pris, snabb service. Läs mer
  • Jan Erik E
    Jan Erik E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    De fixade galant fastrostade bultar på bakhjulsnav med trevligt och professionellt bemötande. Tipsade om andra problem som de upptäckt. Snabbt och prisvärt. Vad mer att begära? Läs mer
  • Monica M
    Monica M skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb hjälp av vänlig personal! Läs mer
  • Kerstin Cecilia Stigdotter H
    Kerstin Cecilia Stigdotter H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket bra bemötande och service Läs mer
  • Jan Patrik H
    Jan Patrik H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Lämnat in för service och byte bromsbelägg. Trevligt bemötande och bra priser. Försöker inte lura på en mer än vad som verkligen behöver bytas. Läs mer
  • Nils Torbjörn C
    Nils Torbjörn C skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag tycker ja fick ett bra bemötande, tillsammans kom vi fram till vad som borde göras en service bilen blev klar på bestämd tid fick ett sms kan rekommenderas trevlig pers. Läs mer
  • Anna-karin W
    Anna-karin W skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb o bra service.
    Fick hjälp direkt och det blev billigare än jag räknade med. Läs mer
  • Lars Arnold Bertil F
    Lars Arnold Bertil F skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Ordnade snabb akuttid för byte av termostat - gjorde ett bra utlovat jobb inom utlovad tid + trevligt bemötande. Läs mer
  • Jonas Berndt Å
    Jonas Berndt Å skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Gjorde service 18000 mil. Trevligt och proffsigt bemötande. Fast pris vid förfrågan utan krångel.
    Nöjd! Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    En mycket stor varning för denna bluffverkstad! Var o servade bilen och enl bilmek var bromsarna fram totalt slut! Skulle bytas omgående. Jag är kvinna och antagligen trodde de att jag köpte detta. Men, åkte dan efter och besiktigade bilen, det fanns inte ett enda fel på bromsarna! Visade då upp "protokollet", besiktningsmannen bara ruskade på huvudet! Ringde därefter till Speedy, bortförklaringarna började att hagla. "-Vi kan ta bort däcken, o visa att bromsarna är slut! Ovs., ovs. Mao syftade Speedy på att bilbesiktningen hade fel och de rätt! ALDRIG mer Speedy, undrar hur många människor de lurat genom åren? Läs mer
    2018-03-22 Speedy Bilservice svarar Lena M
    Hej Lena
    Bilprovningen kontrollerar bara funktionen vid besiktningstillfället. Vi är däremot skyldiga att tillse att bromsarna fungerar till nästa servicetillfälle. Du är varmt välkommen in, så att vi kan plocka bort hjulen och visa dig aktuell status på bromsarna. Risken är annars att det blir en större reparation, om bromsbeläggen helt tar slut och repar sönder bromsskivorna.

Med vänlig hälsning /Speedy Fruängen
    2018-03-22 Lena M svarar Speedy Bilservice
    Tror knappast, som du redan vet, att BÅDE bilbesiktningen OCH är opartisk annan bilverkstad skulle påstå att bromsarna var felfria. Det är för mig helt osannolikt. Dessutom tjänar Bilprovningen inga pengar på att säga att bromsarna skulle vara okej. Det är tyvärr vida känt att bilverkstäder vid service brassar på bara för att lura vissa och tjäna pengar. Tyvärr. Speciellt när en okunnig "kvinna" ska lämna in sin bil på service.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Carl Martin L
    Carl Martin L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Superservice, fick tid direkt och arbetet gick supersnabbt till bra pris. Inte en fläck någonstans efter utfört arbete. Kommer definitivt tillbaka i framtiden. Läs mer
  • Susanna Margareta R
    Susanna Margareta R skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Proffsig bemötande, trevlig personal, lösningsbenägna. Läs mer
  • Daniel James L
    Daniel James L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Allt är kanon!!! Trevlig & kunnig personal. Läs mer
  • Veronika Dorota J
    Veronika Dorota J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra pris och snabbt återgärdat (drop in situation). Läs mer
  • Denice Anita S
    Denice Anita S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb och bra service, när jag behövde hjälp ned att byta lampor, som jag själv inte kom åt. Läs mer
  • Lotta Ingegerd Margareta H
    Lotta Ingegerd Margareta H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bytte batteri och kontroll så det laddare ordentligt Läs mer
  • Carin D
    Carin D skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Vi fick byta bromsar fram .visste inte vad felet var men fick en snabb tid och det åtgärdades under dagen. Anledningen till att jag vände mig dit var att jag för ett antal år sedan blev så väl bemött och fick hjälp då också.Sånt minns man länge.
    Carin DiFusco Läs mer
  • Margareta U
    Margareta U skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Fick hjälp med att byta en trasig backspegel.
    Jag fick ett proffsigt bemötande och snabbt åtgärdande, trots att ni fick beställa en ny backspegel från annat håll. Jag lämnade
    in bilen ca 7.30 och den var klar ca10.30-11.

Tusen tack!
    Margareta Uddman Läs mer
  • Björn Oscar A
    Björn Oscar A skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra tillgänglighet och snabb service Läs mer
  • Björn Michael S
    Björn Michael S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Riktigt bra service och vänligt bemötande. Läs mer
  • Christofer Curt Olov F
    Christofer Curt Olov F skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    En bra verkstad med ett trevlig bemötande. De går den extra milen för att göra sina kunder nöjda och jag kommer fortsätta komma hit när det behövs.

5/5 Läs mer
  • Kent Evert L
    Kent Evert L skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb akut service med avgasrör som lossat. Fick det fixat på stört. Trevliga grabbar i verkstaden.stort tack. Kent L. Läs mer
  • Ken Ronald S
    Ken Ronald S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    byte flexrör samt oljebyte.var inne mitt på dagen och frågade pris samt tid.Fick tid dagen efter vid 10 blecket och dom ringde vid 13 tiden och sa att bilen var klar.Snabb och bra service och ett mycket proffsigt bemötande från personalen.Återkommer gärna i framtiden Läs mer
  • Kerstin Margareta M
    Kerstin Margareta M skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag byter däck, service och vid behov reparationer hos Speedy i Fruängen,
    Jag är mycket nöjd med bemötandet, man får svar på frågor och påfallande okrångligt.
    Sing är en pärla. Läs mer
  • Kent H
    Kent H skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket bra service och trevlig personal, kan tycka att bilbatteriet jag köpte var I dyraste laget men jag fick snabbt hjälp att få det monterat o klart Läs mer
  • Sven Kenneth C
    Sven Kenneth C skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Framvagnsinställning. Bra service och fick tid med kort varsel. Läs mer
  • Sajjad A
    Sajjad A skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag är jätte nöjed med speedy kund servise Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabb hjälp med ett nytt batteri och till ett bra pris. Det var bara att ringa och princip komma in på en gång. Man kan undra hur lång tid det hade tagit på en märkesverkstad. Läs mer
  • Inga Monica E
    Inga Monica E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Väldigt tillmötesgående, lite dyra!? Läs mer
  • Per Gunnar Waldemar C
    Per Gunnar Waldemar C skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra bemötande, snabb service, bra utfört Läs mer
  • Carl Anders Mikael S
    Carl Anders Mikael S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Jag fick en snabb och bra service! Läs mer
  • Leif Lars-göran W
    Leif Lars-göran W skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Trevligt bemötande snabba o effektiva med bra garanti på allt. Och en överraskning en dunk med spolarvätska som gåva.

Har rekommenderat denna verkstad till kompis. Läs mer
  • Siv O
    Siv O skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra bemötande. Kändes pålitligt. Läs mer
  • Thomas Ingemar S
    Thomas Ingemar S skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Speedy Fruängen Bra Service. Bra priser även på nyare bilar. Bra allternativ till märkesverkstaden. Läs mer
  • Axel Emanuel R
    Axel Emanuel R skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Fick ett gott bemötande från personalen. Bra start!
    Olje- och generatorremsbyte. Gick hur bra som helst. Väldigt nöjd allt som allt! Läs mer
  • Kaisa Lena V
    Kaisa Lena V skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    smidigt, bra och prisvärt, för vanliga fel och service. Läs mer
  • Lars Gustav J
    Lars Gustav J skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Snabbt och smidigt
    Kunde lämna in bilen samma dag för byte av avgasrör som gått sönder. Hämta dagen efter (även fast reservdelar inte fanns hemma)
    Bra bemötande av personal. Läs mer
  • Lars Mathias E
    Lars Mathias E skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Mycket bra sevice! Trevligt bemötande och bra på att förklara om vilka problem som finns i bilen. Läs mer
  • Pia Maarit F
    Pia Maarit F skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Bra kundbemötande. Bra service. Bra slutresultat. Läs mer
  • Drilon B
    Drilon B skrev om Speedy Bilservice Fruängen
    Hej,

Jag gjorde en Service B på vår Mercedes och bytte länkarm på främre vagn, höger sida strax innan jul i högdalen. Efter det fick jag massa problem med ESP och en ratt som pekade fel med 30 grader och katastrofal styrning. Fick istället låna en bil privat under jul och nyår för att köra säkert.

Efter klagomål bad de mig att byta länkarm på vänster sida. I hopp om att lösa problemet betalade jag för det.
    Väl på plats fick jag reda på att jag även kommer behöva en framhjulsinställning men som ej kunde göras på den verkstaden.ESP problemet försvann, ratten var fortfarande sne och styrningen ostabil som innan, eventuellt marginellt förbättrad.

Vid tredje besöket åkte jag till verkstaden i Fruängen. Efter framhjulsinställning var ratten förbättrad men fortfarande sne. Styrningen var dålig och bilen tenderade att åka höger men även där en förbättring pga förbättrad "Toe" värden.

Jag ser i protokoll att "Camber" inställningarna inte är korrekta och återvänder till verkstaden i fruängen. Dvs fjärde gången jag åker till Speedy. Enligt mekanikern kan de inte göra något åt problemen. Men eftersom bilen fungerat suveränt innan jag lämnade in den hos Speedy insisterade jag att de fixar problem som uppstått efter service och byte av länkarm. Till slut gick han med på att fixa problemet och vi bokade en ny tid.

Vid femte besöket hos Speedy försöker jag vara tillmötesgående trots allt strul. Efter att de är klara med bilen säger de att den är fixad. Enligt protokoll verkar nu "Camber" inställningarna vara gröna, men på väg hem märker jag att bilen fortfarande drar marginellt till höger, något som jag tänkte köpa men sen blev jag förkrossad när jag insåg att de nu åstadkommit problem med ratten på ett annat vis. Ratten rätar inte längre ut sig som tidigare efter svängar, den är mer tungstyrd. Dvs efter jag tagit ut en sväng måste jag använda massa kraft för att vrida tillbaka ratten till neutralläge.

Jag har ännu inte kontaktat Speedy , jag samlar krafter och funderar skarpt på att rådfråga advokat och bekanta om detta.

Uppdatering 2018-01-12: Ringde idag och fick prata med Singh. Samtalet gav professionellt intryck och han var villig att felsöka problemet. Jag ska lämna bilen på måndag. Mitt hopp har ökat men vi får se vad de kan åstadkomma rent mekaniskt, återkommer.

Updatering 2018-01-18 Efter att de jobbat på bilen i 3 dagar, ringt Mercedes och även skickat bilen till en annan verkstad så är problemet nu till 99,9% löst. Måste säga att det var tack vare en person som heter Singh som gjorde en bra insats och antagligen lite uppoffringar från Speedys sida också. Pga av detta höjer jag från 1 till 3 i betyg och kan tänka mig lämna bilen hos Speedy för enklare arbeten i framtiden men då kommer jag ta kontakt med Mr Singh. Läs mer

Elsa Brändströms gatan 201, 129 52 Hägersten